Welk boek is het?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef kree het volgende:
[..]
ja nouja had hem wss als e-reader etc veel sneller kunnen krijgen. Maar wil ff gewoon echt een boek hebben ipv op iPad lezen of laptop.
Tis experiment eens kijken of ik me nog steeds me net zo verdwaalt kan vinden in een boek verhaal, alsdan ik doe op filmpjes op internet enzo.
"Zak met vlooien"quote:
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvindenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:26 schreef kree het volgende:
[..]
"Zak met vlooien"
die heb ik besteld, ken het hele verhaal niet, maar geef het ff een kans...
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvinden
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:34 schreef kree het volgende:
[..]
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..
Hou wel beetje van het vertellende verhaal en waargebeurde. Maar kan redelijk wat aan wel zolang het niet al te zweverig gaat worden in teksten?
Is dat het wel dan dat boek, want anders moet ik mss wat anders kiezen?
klopt, dat is het ook beetje. Ik ga even uit nu van wat ik 20 jaar geleden leuk vond. Heb sporadisch nog wat gelezen erna. Maar niet heel veel.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen.Is maar net wat je smaak ook is natuurlijk. Al kan je dat nu misschien ook nog lastig bepalen
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werkenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef kree het volgende:
mss moet ik wel wat anders lezen eerst. maar heb ff geen idee waar te beginnen?
Ik denk eigenlijk kan redelijk wat aan, het hoeft ook niet een kinderboek te zijn nl.
maar ben totaal niet meer op de hoogte van boeken nu?
euhm sowieso waargebeurde verhalen.quote:
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOIIquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:
[..]
euhm sowieso waargebeurde verhalen.
ik noem effe bv survival achtige.
of verhalen uit de oorlog, etc etc.
Uit het verleden ook wel over VOC, noem ff scheepsmaat woeltje
Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.
Kan dus ook anders zijn als oorlog ofzo.
niet te ingewikkeld ook weer dan. tja.
Hmmms weet niet goed hoe het samen te vatten
fictie kan ook nog wel? had daar wat over gelezen nog en denk was de laatste en vermaakte me daarmee ook.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:40 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werken
hmmms is ff opzoeken, ik moet met iets beginnen nu natuurlijk. en heb die andere al besteld. maar ken die dus ook niet, maar zal ff kijken.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre houquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:
[..]
euhm sowieso waargebeurde verhalen.
ik noem effe bv survival achtige.
of verhalen uit de oorlog, etc etc.
Uit het verleden ook wel over VOC, noem ff scheepsmaat woeltje
Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.
Kan dus ook anders zijn als oorlog ofzo.
niet te ingewikkeld ook weer dan. tja.
Hmmms weet niet goed hoe het samen te vatten
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre hou
Enige boek wat ik over de oorlog mooi vond was deze https://www.bruna.nl/boeken/lotte-hannah-en-emmy-9789083183336
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb deze besteld als e-bookquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
Is geen dik boek dus dat komt wel goedquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:54 schreef kree het volgende:
[..]
ik heb deze besteld als e-book
nou nu zien, kan ik me concentratie erbij houden, LOL das vraag twee
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteursquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef kree het volgende:
[..]
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.
Over super computer en lasers stralen afluisteren eno. etc etc.
Maar geen idee meer hoe die nu heette.
Maar oké ik kan niet alles tegelijk bestellen, eens kijken die eerst ik denk beetje kom er wel weer in gewoon een boek lezen nl. Maar moet ff mijn weg erin vinden hoor(opnieuw)
ik hou ze ff in gedachtenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:59 schreef drakin het volgende:
[..]
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteurs
Wildvuur van Elmar Otten
Titanium van Mara van Ness
Hex van Thomas Olde heuvelt
Johan klein Haneveld
Sophia Drenth
Jasper Polane
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lolquote:Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
ik hou ze ff in gedachten. mss wel leuk topic ervoor.
Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
nou idd met series op tv is het anders natuurlijk want wacht je weer week ofzo op volgende of langer.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lol
Als je niet te moeilijk wil beginnen de eerste 2 boeken die ik noemdequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:
[..]
ik hou ze ff in gedachten. mss wel leuk topic ervoor.
Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
jazeker maar leende ze uit biep vroeger. heb echt veel gelezen, ken de titels ook allemaal niet meerquote:Op donderdag 9 mei 2024 17:04 schreef livelink het volgende:
@:kree, het kan ook leuk zijn om de boeken die je vroeger las en leuk vond gewoon eens te herlezen om er weer in te komen.
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kree En je hoeft natuurlijk niet de boeken die je wilt lezen allemaal te kopen! Je kunt ook lid worden van je lokale bibliotheek en dan kun je echte boeken lezen op papier, of luisterboeken luisteren, of ebooks lezen op je telefoon of tablet.
ja idd. ik weet dat er hier in de buurt paar staan.quote:Op donderdag 9 mei 2024 17:51 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.
Wij leggen onze boeken vaak in dergelijke kastjes als we ze uit hebben.
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Stephen King- 11-23-64
Stephen King- De Marathon
Stephen King- IT
Terry Hayes- Ik ben Pilgrim
Haruki Murakami- Norwegian Wood
Elle Wiesel- Nacht
Dagboek van Anne Frank
Harry Potter of Lord of the Rings reeks
Andy Weir boeken (scifi)
Je kan ook gewoon een en ander opzoeken waar ze over gaan en wat je aanspreekt natuurlijk
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:13 schreef tufkac het volgende:
[..]
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aansprekenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:18 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.
Dan gaat dat je wel bevallen jaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:21 schreef tufkac het volgende:
[..]
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aanspreken
Dat weet ik nog niet. Tips?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:27 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dan gaat dat je wel bevallen ja
Welke wilde je gaan lezen?
Heb ze nog niet allemaal gelezen maar Norwegian Wood, Kafka aan het strand en 1Q84 zijn wel mijn favorieten tot dusver. 1Q84 is een wel een flinke pil maar wel geweldig verhaal.quote:
Dankjewel!quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:45 schreef J-net het volgende:
Boeken van Vi Keeland
Wendy Brokers - Eindeloos serie
beetje op randje met wat expliciete scenes - Calender Girl - Audrey Carlan (12 boeken - voor elke maand 1)
Abbi Glines - Breathe (Sea Breeze serie)
heb je GoodReads?
Ik kan me ook voorstellen dat het je smaak helemaal niet is, maar ik vind de boeken van Lisette Jonkman altijd leukquote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:04 schreef Donna het volgende:
Boekentips gezocht!
Ik heb alle 21 of 23 delen van Virgin River gelezen en in tegenstelling tot in de serie (Netflix) worden in de boeken de erotische scenes vrij expliciet beschreven en daar houd ik van. Heeft iemand tips voor soortgelijke boeken? Mag ook gewoon in het Engels!
Ja Virgin River is ook best wel feelgood hoor als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 20:06 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik kan me ook voorstellen dat het je smaak helemaal niet is, maar ik vind de boeken van Lisette Jonkman altijd leukEn de onbreekbaarserie is best steamy!
Maar heb Virgin River nooit gelezen, dus geen idee of het vergelijkbaar isJonkman schrijft vooral chicklit (of feelgood noem je dat volgens mij tegenwoordig)
Het zijn momenteel de Thriller weken op Hebban daar kan je vast een hoop inspiratie op doen.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:16 schreef roos94 het volgende:
Heb beetje leesdip. Iemand nog een goede thriller ?(in NL taal beschikbaar)
Persoonlijk vond ik de boeken van Marion van de Coolwijk heel leuk. Ze lezen een beetje als een chicklit, maar zijn echte thrillers. Met haar boeken ben ik uit mijn leesdip gekomen.quote:Op zondag 9 juni 2024 17:16 schreef roos94 het volgende:
Heb beetje leesdip. Iemand nog een goede thriller ?(in NL taal beschikbaar)
En?quote:Op maandag 10 juni 2024 10:28 schreef J-net het volgende:
Ik ben net begonnen (plus minus 50 pagina's) in De Strijd van Marcel van der Ven en Willem Asman. Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal. Het is nu aanloop en introductie van diverse personages.... maar ik vind het al wel ergens op gaan lijken.
Ja super. Vanaf 150 is beetje de introductie eraf begint de actie. En voor je het weet alle 500 blz uit. Echt super.quote:
Het boek heet overigens De Prijs i.p.v. De Strijd?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 20:10 schreef J-net het volgende:
[..]
Ja super. Vanaf 150 is beetje de introductie eraf begint de actie. En voor je het weet alle 500 blz uit. Echt super.
Lekker bezig hier. Maar klopt inderdaad. De Prijs 😂quote:Op zondag 23 juni 2024 10:09 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Het boek heet overigens De Prijs i.p.v. De Strijd?
quote:De nieuwe van de winnaar van de Boekhandelsprijs 2023. Een prachtige familie-geschiedenis die zich afspeelt in het Spanje van de twintigste eeuw en de opvolger van Land van echo's.
'Een verhaal dat je omhelst. Niet alleen omdat je meeleeft met de jongeman, zijn ouders en grootouders, onder meer in de Spaanse Burgeroorlog, maar meer nog omdat hij je zoveel kleurenpracht voorschotelt en je laat ervaren hoeveel je kunt genieten als lezer.’ Gun het u zelf. ' **** - De Limburger
Spiegeldagen is een fascinerende roman over de grijstinten van de geschiedenis, over nieuwe generaties die moeten omgaan met het verleden van hun voorouders en die toch ook hun eigen weg moeten zien te vinden.
Drie jaar na het overlijden van zijn opa en de verdwijning van diens vrouw Pepa krijgt Ruben Kruijssen de opdracht de Alquería, het familiehuis in Spanje, te verkopen. In Utrecht werkt Ruben tegen wil en dank als makelaar, en hij besluit af te reizen naar Spanje.
Als hij eenmaal in de streek van zijn jeugd is, komen er vele herinneringen boven. Waarom wordt er nog steeds gezwegen over de rol van zijn opa Herman, in de Spaanse Burgeroorlog? Hoe kwam Pepa in Hermans leven en waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom was haar liefde zo belangrijk voor hem en voor hun nazaten? Hoe goed kende Ruben haar eigenlijk? En waarom is zij verdwenen?
Tijdens Rubens verblijf in de Alquería, dringt het tot hem door hoe belangrijk zijn eigen kijk op het familieverhaal is en waar zijn hart ligt. Maar om de Alquería te kunnen behouden moet hij Pepa vinden.
Hij is nog niet vol! Daar kan nog meer bij!quote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik moet even showen zo na de verhuizing hoor
[ afbeelding ]
Fraai, heel fraaiquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie kasten zeg! Met heeeel goede inhoudquote:Op zondag 25 augustus 2024 22:15 schreef ieniminimuis het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch scoort dit boek overal ontzettend hoog.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n sterke mening over wat ik wel en niet vind kunnen, zeker niet als het om boeken gaat, maar ik merk dat ik dit toch wel vreemd vind.
Zijn hier meer mensen die dit boek hebben gelezen?
quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:04 schreef IPA het volgende:
Ik heb 'De boekhandelaar van Dachau' net uit en ik ben er enorm van onder de indruk. Niet omdat de holocaust indrukwekkend is, maar omdat de holocaust in het boek voor m'n gevoel misbruikt wordt om op een goedkope manier een laag sentiment toe te voegen aanNee, niet dat boek. Alleen soms lijken schrijvers te denken dat een boek om liefde oid moet draaien. Dan heb je een verhaal met een ander thema en dan weven ze irritante romances erin of zelfs seks. Naja, kun je snel overheen lezen. Alleen zonde dat er dan niet op het verhaal geconcentreerd wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Toch scoort dit boek overal ontzettend hoog.
Normaal heb ik helemaal niet zo'n sterke mening over wat ik wel en niet vind kunnen, zeker niet als het om boeken gaat, maar ik merk dat ik dit toch wel vreemd vind.
Zijn hier meer mensen die dit boek hebben gelezen?
Echter ben ik allergisch voor alles wat met liefde/romantiek te maken heeft
Zelf "heb ik niks" met WOII, dus denk niet dat ik dat boek ga lezenen jouw review motiveert al helemaal niet
Dank je voor delen!
Ik lees vrij veel WO II en kwam het boek voor een euro tegen in de kringloop, dus eigenlijk blind gekocht. Dit is echt de eerste keer dat ik aanstoot neem aan een boek en ik heb o.a. Muidhond gelezen.quote:Op maandag 26 augustus 2024 11:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee, niet dat boek. Alleen soms lijken schrijvers te denken dat een boek om liefde oid moet draaien. Dan heb je een verhaal met een ander thema en dan weven ze irritante romances erin of zelfs seks. Naja, kun je snel overheen lezen. Alleen zonde dat er dan niet op het verhaal geconcentreerd wordt.
Echter ben ik allergisch voor alles wat met liefde/romantiek te maken heeft
Zelf "heb ik niks" met WOII, dus denk niet dat ik dat boek ga lezenen jouw review motiveert al helemaal niet
Dank je voor delen!
Oh voor die euroquote:Op maandag 26 augustus 2024 11:17 schreef IPA het volgende:
[..]
Ik lees vrij veel WO II en kwam het boek voor een euro tegen in de kringloop, dus eigenlijk blind gekocht. Dit is echt de eerste keer dat ik aanstoot neem aan een boek en ik heb o.a. Muidhond gelezen.
Omdat je dan sneller resultaat ziet, een dik boek duurt nog zooooo lang en een serie is 1 boek zomaar uit natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2024 18:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel grappig van mezelf; voor een serie van dertien boeken van normaal formaat heb ik veel meer geduld dan een dik boek
Terwijl je natuurlijk veel langer over zo'n serie doet
Ja dat inderdaadquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Omdat je dan sneller resultaat ziet, een dik boek duurt nog zooooo lang en een serie is 1 boek zomaar uit natuurlijk.
Herkenbaar!quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:27 schreef Evangelion het volgende:
Net series/films. Geen zin in een film van 2 uur maar dan wel 3 serie-afleveringen van een uur bingen.
Nou wil ik de titel van dat boek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja dat inderdaad
En ik vind een verhaal over de avonturen van de enige vrouwelijke weerwolf spannender dan het zoveel Stephen King - boek
Dit is de serie:quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:28 schreef drakin het volgende:
[..]
Nou wil ik de titel van dat boek.
Al heb ik nog liever boeken over draken, heb je daar nog leuke boeken over als tip?
Volgens mijn goodreads lees ik nu 10 boeken tegelijk, maar slechts 3 ben ik nu actief in aan het lezenquote:Op maandag 26 augustus 2024 21:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dit is de serie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Women_of_the_Otherworld
Ik lees Under The Dome van Stephen King
En deze hoort bij mijn favoriete series. Niet geheel over draken, komen er wel in voor, heerlijke klassieke fantasy
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Death_Gate_Cycle
Oooooh dan val ik nog meequote:Op maandag 26 augustus 2024 21:47 schreef drakin het volgende:
[..]
Volgens mijn goodreads lees ik nu 10 boeken tegelijk, maar slechts 3 ben ik nu actief in aan het lezen
1 op de ereader, 1 papieren boek en 1 luisterboek.quote:Op maandag 26 augustus 2024 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooooh dan val ik nog mee
Meer dan twee/drie wil ik niet. En een luisterboek, maar dat telt niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |