abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 april 2024 @ 10:01:49 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213203332
quote:
1s.gif Op zondag 14 april 2024 08:34 schreef Mrs.Peel het volgende:
Optimistische woede, Fixdit

Veel mensen geven openlijk toe nauwelijks boeken van vrouwen te lezen. Leeslijsten op scholen worden gedomineerd door boeken van (witte hetero)mannen. Vrouwen winnen minder literaire prijzen dan mannen. Is dat erg? Ja, want het weerspiegelt en vormt de verhoudingen in de samenleving.

Elf vrouwelijke schrijvers zijn verontwaardigd over de ongelijke positie van vrouwen in de letteren, en verenigden zich in het collectief Fixdit. Vanuit bondgenootschap strijden ze voor verandering, in de literaire wereld én in de canon. In de elf stukken van dit manifest diepen zij het probleem uit. Woedend, strijdvaardig, en vooral: optimistisch.

Fixdit bestaat uit Yra van Dijk, Sanneke van Hassel, Rachida Lamrabet, Jannah Loontjens, Munganyende Hélène Christelle, Christine Otten, Gaea Schoeters, Shantie Singh, Fleur Speet, Manon Uphoff en Annelies Verbeke.

Even mijn reactie in dit topic. Ik heb even mijn eigen leeslijsten en die van mijn kinderen onder de loep genomen. Mijn eigen leeslijst bevatte 3 vrouwelijke schrijvers.

Mary Dorna - Laten we vader eruit gooien
Ina Boudier Bakker - Armoede
Eva Gerlach - Dochter

De leeslijst van mijn dochter bevatte meer boeken van vrouwen dan van mannen, bijvoorbeeld Zondagskind van Judith Visser. De andere boeken weet ik niet meer zo uit mijn hoofd, maar haar voorkeur ging echt naar boeken die door vrouwen geschreven werden.

Mijn zoon had inderdaad maar 1 boek van een vrouwelijke schrijfster, namelijk Oeroeg van Hella Haasse.

Het kan wel zijn dat de leeslijst-favorieten vooral van oudsher voornamelijk mannelijke schrijvers betreft en dan krijg je vervolgens ook een soort self-fulfilling prophecy, want van die boeken zijn dan natuurlijk ook de meeste leesverslagen van te vinden en worden sneller aangeraden.

En ik heb ook gemerkt dat de docenten bij mijn kinderen uiteindelijk vooral vragen stelden in het mondeling over de boeken die iedereen leest. Ik denk dat docenten wat dat betreft wel wat meer innovatie in de leeslijsten kunnen omarmen.

Dat wil echter niet zeggen dat met wat meer moeite je ook best andere boeken kunt selecteren en vinden om te lezen voor je leeslijst. Ik zou eerder mijn strijd willen gooien in het aanpassen van literatuuronderwijs en zorgen dat lezen weer leuk wordt voor scholieren. Dan krijg je vanzelf dat leerlingen hun eigen keuzes gaan bepalen en hopelijk blijven lezen als ze van school af gaan en dan komt het met de gelijkheid vast ook wel goed.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213204141
Dat hele verplicht lezen voor je lijst is funest voor het leesplezier. Ik ben in die periode geheel gestopt met lezen, terwijl ik daarvoor heel veel las. Sterker nog, ik heb geen enkel boek van mijn lijst gelezen, alleen de vertalingen van de oud-Nederlandse boeken en uittreksels. Als je wil dat jongeren gaan/blijven lezen moet je de keuze veel vrijer maken. Maak alle boeken die niet op de lijst staan gewoon 1 punt waard, van 20 niet literaire boeken leert een puber misschien nog wel meer dan van 2 boeken ‘op niveau’.

Ik lees overigens gewoon boeken die me aanspreken. Dat is 90% van witte mannen en heeft niets met seksisme te maken, maar met het genre over het algemeen. Ik ben heel toevallig net begonnen in een boek van een Nederlandse vrouw: tussen twee vuren. Puur gekozen op basis van de synopsis. Maar verder heb ik afgelopen jaar alleen maar mannen gelezen (voor eigen boeken, bij voorleesboeken waren vrouwen in de meerderheid).
  donderdag 2 mei 2024 @ 17:20:19 #153
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213393741
Ik heb net Het Smelt van Lize Spit uitgelezen.
Heftig verhaal en behoorlijk geschreven ook.

Pakkend verhaal wel. Haar debuutroman uit 2016.

Hoewel er af en toe wat Vlaams doorheen komt is het zeer prettig leesbaar.
Ik denk ook dat het boek nu niet meer verkocht mag worden zonder 113 sticker.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213394457
Ik lees best veel boeken van vrouwelijke schrijvers. Vooral Scandinavische :) Genre waar ik erg van hou.
Bijvoorbeeld: Lina Bengtsdotter, Yrsa Sigurdardottir, Kristine Ohlsson en Camilla Läckberg
Niet echt literatuurlijst :P

Ben nu ook bezig in een boek geschreven door een vrouw:

https://www.hebban.nl/boe(...)eheran-marjan-kamali
  donderdag 2 mei 2024 @ 18:37:29 #155
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_213394606
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2024 11:17 schreef FlyingFish het volgende:
Dat hele verplicht lezen voor je lijst is funest voor het leesplezier. Ik ben in die periode geheel gestopt met lezen, terwijl ik daarvoor heel veel las. Sterker nog, ik heb geen enkel boek van mijn lijst gelezen, alleen de vertalingen van de oud-Nederlandse boeken en uittreksels. Als je wil dat jongeren gaan/blijven lezen moet je de keuze veel vrijer maken. Maak alle boeken die niet op de lijst staan gewoon 1 punt waard, van 20 niet literaire boeken leert een puber misschien nog wel meer dan van 2 boeken ‘op niveau’.

Dit, ik was vroeger echt niet weg te slaan uit de bibliotheek. En ondanks dat ik ook geen enkel boek op de leeslijst gelezen heb, is het lezen me vanaf dat moment heel erg tegen gaan staan. Dat is tijdens m'n studies verder versterkt, was blij wanneer ik eindelijk even geen boek open hoefde te slaan. Nu lees ik met vlagen, maar vooral op vakantie.
  Moderator zondag 5 mei 2024 @ 08:56:14 #156
42184 crew  DaMart
pi_213425730
Het probleem met de leeslijsten bij ons op school was dat meerdere vakken tegelijk wilden dat je X aantal boeken las voor een bepaalde datum. Dan werd het wel heel veel wat in een beperkte periode gelezen moest worden. Ik heb toen dus ook heel wat kopietjes gemaakt uit uittrekselboeken in de bibliotheek.

Daarna ben ik wel blijven lezen, al gaat dat de laatste jaren wat minder hard. Ik let daarbij overigens niet echt op het geslacht van de auteur, maar vooral op of het verhaal me aanspreekt.
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:11:22 #157
370431 drakin
vurig typje
pi_213473145
quote:
14s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:07 schreef kree het volgende:
ff op tip van @:drakin kom ik hier hoor.

Beetje mijn verleden, las altijd veel boeken vroeger, maar is beetje verzeild geraakt en geen tijd enzo ervoor.
Dacht ik...

Maar vind alleen films enzo ook niet zo leuk meer dus heb nu boek besteld gewoon dat ik het ook op papier heb enzo.
"Zak met vlooien"

Op tips dus, ik ga een poging doen, tevens TVP dit topic want nog nooit gelezen. :)
Dit is meer de LIT chat over boeken, dat andere topic meer waar je het boek plaatst wat je op dit moment leest ;)

Welkom
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_213473201
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:11 schreef drakin het volgende:

[..]
Dit is meer de LIT chat over boeken, dat andere topic meer waar je het boek plaatst wat je op dit moment leest ;)

Welkom
ahaha ok ja duidelijk, nouja moet nog beginnen met lezen, dus voor nu lijkt me deze dan ok ;)

Dinsdag krijg ik dat boek en dan maar even verder zien. ;)
Do what you love, love what you do!
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:15:11 #159
370431 drakin
vurig typje
pi_213473229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:13 schreef kree het volgende:

[..]
ahaha ok ja duidelijk, nouja moet nog beginnen met lezen, dus voor nu lijkt me deze dan ok ;)

Dinsdag krijg ik dat boek en dan maar even verder zien. ;)
Dinsdag pas?

Ik zou een boek lezen tot die tijd ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_213473268
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:15 schreef drakin het volgende:

[..]
Dinsdag pas?

Ik zou een boek lezen tot die tijd ^O^
ja nouja had hem wss als e-reader etc veel sneller kunnen krijgen. Maar wil ff gewoon echt een boek hebben ipv op iPad lezen of laptop.

Tis experiment eens kijken of ik me nog steeds me net zo verdwaalt kan vinden in een boek verhaal, alsdan ik doe op filmpjes op internet enzo.
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:24:47 #161
370431 drakin
vurig typje
pi_213473443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:16 schreef kree het volgende:

[..]
ja nouja had hem wss als e-reader etc veel sneller kunnen krijgen. Maar wil ff gewoon echt een boek hebben ipv op iPad lezen of laptop.

Tis experiment eens kijken of ik me nog steeds me net zo verdwaalt kan vinden in een boek verhaal, alsdan ik doe op filmpjes op internet enzo.
Welk boek is het?
Freaks like me drink tea
pi_213473491
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:24 schreef drakin het volgende:

[..]
Welk boek is het?
"Zak met vlooien"

die heb ik besteld, ken het hele verhaal niet, maar geef het ff een kans...
pi_213473576
moet zeggen vroeger veel gelezen, maar kan me de schrijvers niet herinneren.

Norel onderandere iig en nog een aantal waarvan ik echt niet meer weet wat de titels nou waren of schrijver.
kameleon vond ik leuk vroeger ook trouwens :)

Ff wat achtergrond info :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:32:39 #164
319979 Fok-it
All is well
pi_213473643
quote:
84s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:26 schreef kree het volgende:

[..]
"Zak met vlooien"

die heb ik besteld, ken het hele verhaal niet, maar geef het ff een kans...
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvinden :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213473687
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:32 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hoe kom je bij zo'n willekeurig boek uit? Lijkt toch behoorlijk droge kost voor iemand die weer plezier in lezen moet terugvinden :P
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..

Hou wel beetje van het vertellende verhaal en waargebeurde. Maar kan redelijk wat aan wel zolang het niet al te zweverig gaat worden in teksten?

Is dat het wel dan dat boek, want anders moet ik mss wat anders kiezen?
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:38:18 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_213473747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:34 schreef kree het volgende:

[..]
uit tip uit andere topic, was altijd wel beetje over de oorlogsverhalen enzo..... Ik heb geen idee hoor? Of dit me nu aan gaat spreken of niet..

Hou wel beetje van het vertellende verhaal en waargebeurde. Maar kan redelijk wat aan wel zolang het niet al te zweverig gaat worden in teksten?

Is dat het wel dan dat boek, want anders moet ik mss wat anders kiezen?
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen. :P Is maar net wat je smaak ook is natuurlijk. Al kan je dat nu misschien ook nog lastig bepalen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213473752
mss moet ik wel wat anders lezen eerst. maar heb ff geen idee waar te beginnen?
Ik denk eigenlijk kan redelijk wat aan, het hoeft ook niet een kinderboek te zijn nl.

maar ben totaal niet meer op de hoogte van boeken nu?
pi_213473774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, als het je aanspreekt moet je het natuurlijk gaan lezen. :P Is maar net wat je smaak ook is natuurlijk. Al kan je dat nu misschien ook nog lastig bepalen
klopt, dat is het ook beetje. Ik ga even uit nu van wat ik 20 jaar geleden leuk vond. Heb sporadisch nog wat gelezen erna. Maar niet heel veel.
Moet het even uitvinden denk weer :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:40:00 #169
370431 drakin
vurig typje
pi_213473781
Welk genre spreekt je aan?
Freaks like me drink tea
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:40:46 #170
319979 Fok-it
All is well
pi_213473791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:38 schreef kree het volgende:
mss moet ik wel wat anders lezen eerst. maar heb ff geen idee waar te beginnen?
Ik denk eigenlijk kan redelijk wat aan, het hoeft ook niet een kinderboek te zijn nl.

maar ben totaal niet meer op de hoogte van boeken nu?
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werken
pi_213473849
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:40 schreef drakin het volgende:
Welk genre spreekt je aan?
euhm sowieso waargebeurde verhalen.
ik noem effe bv survival achtige.

of verhalen uit de oorlog, etc etc.

Uit het verleden ook wel over VOC, noem ff scheepsmaat woeltje

Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.
Kan dus ook anders zijn als oorlog ofzo.

niet te ingewikkeld ook weer dan. tja.

Hmmms weet niet goed hoe het samen te vatten :'(
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:45:04 #172
319979 Fok-it
All is well
pi_213473915
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:

[..]

Dus vrij divers wel, ik denk waar het mij om gaat is dat het beschreven wordt uit realiteit en wat iemand meemaakt. en dat omschreven in verhaal.

Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
pi_213473922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja denk dat je eerst moet bepalen wat je denkt leuk te vinden. Fictie/non fictie en welk genre dan. Fantasy of thriller of historische fictie, of klassiekere werken
fictie kan ook nog wel? had daar wat over gelezen nog en denk was de laatste en vermaakte me daarmee ook.
Maar ben er onwijs ff uit, heb niet echt gelijk voorkeur dus. Want kan het beide waarderen. Maar weet nog ff niet waarmee ik nu moet beginnen.
pi_213473947
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nacht/Night van Elle Wiesel is een van de beste/hardste boeken ooit die ik heb gelezen over WOII
hmmms is ff opzoeken, ik moet met iets beginnen nu natuurlijk. en heb die andere al besteld. maar ken die dus ook niet, maar zal ff kijken.
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:47:06 #175
370431 drakin
vurig typje
pi_213473966
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:43 schreef kree het volgende:

[..]

Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre hou

Enige boek wat ik over de oorlog mooi vond was deze https://www.bruna.nl/boeken/lotte-hannah-en-emmy-9789083183336

Freaks like me drink tea
pi_213474082
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:47 schreef drakin het volgende:

[..]
Dan heb ik niet echt boekentips aangezien ik meer van het fantasy en sf genre hou

Enige boek wat ik over de oorlog mooi vond was deze https://www.bruna.nl/boeken/lotte-hannah-en-emmy-9789083183336

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.
Over super computer en lasers stralen afluisteren eno. etc etc.
Maar geen idee meer hoe die nu heette. :)

Maar oké ik kan niet alles tegelijk bestellen, eens kijken die eerst ik denk beetje kom er wel weer in gewoon een boek lezen nl. Maar moet ff mijn weg erin vinden hoor :) (opnieuw)
pi_213474196
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:45 schreef Fok-it het volgende:

[..]
ik heb deze besteld als e-book

nou nu zien, kan ik me concentratie erbij houden, LOL das vraag twee :)
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:58:23 #178
319979 Fok-it
All is well
pi_213474273
Stephen King- 11-23-64
Stephen King- De Marathon
Stephen King- IT
Terry Hayes- Ik ben Pilgrim
Haruki Murakami- Norwegian Wood
Elle Wiesel- Nacht
Dagboek van Anne Frank
Harry Potter of Lord of the Rings reeks
Andy Weir boeken (scifi)

Je kan ook gewoon een en ander opzoeken waar ze over gaan en wat je aanspreekt natuurlijk :P
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:58:43 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_213474280
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:54 schreef kree het volgende:

[..]
ik heb deze besteld als e-book

nou nu zien, kan ik me concentratie erbij houden, LOL das vraag twee :)
Is geen dik boek dus dat komt wel goed
pi_213474283
had ook nog iets van de zevende zus, maar die had ik besteld voor mn ma, maargoed ook nog ff lokaal opgeslagen, maar dat is een vervolg van volgens mij...
  woensdag 8 mei 2024 @ 22:59:20 #181
370431 drakin
vurig typje
pi_213474295
quote:
17s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:50 schreef kree het volgende:

[..]
fantasy mag ook he? ik las er een heel goed boek over keer, maar kan onwijs niet op de titel komen.
Over super computer en lasers stralen afluisteren eno. etc etc.
Maar geen idee meer hoe die nu heette. :)

Maar oké ik kan niet alles tegelijk bestellen, eens kijken die eerst ik denk beetje kom er wel weer in gewoon een boek lezen nl. Maar moet ff mijn weg erin vinden hoor :) (opnieuw)
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteurs
Wildvuur van Elmar Otten
Titanium van Mara van Ness
Hex van Thomas Olde heuvelt
Johan klein Haneveld
Sophia Drenth
Jasper Polane
Freaks like me drink tea
pi_213474381
quote:
88s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:59 schreef drakin het volgende:

[..]
Fantasy is ook zo breed, ik lees graag Terry Pratchett en Neil Gaiman, maar ook zijn er goede Nederlandse fantasy en sf auteurs
Wildvuur van Elmar Otten
Titanium van Mara van Ness
Hex van Thomas Olde heuvelt
Johan klein Haneveld
Sophia Drenth
Jasper Polane
ik hou ze ff in gedachten :). mss wel leuk topic ervoor.

Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:04:51 #183
319979 Fok-it
All is well
pi_213474403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:

[..]

Maar moet er bij eentje beginnen natuurlijk? of lezen jullie ze door elkaar? lijkt me niet toch?
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lol
pi_213474435
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Na een aantal jaar vooral een to read-lijstje van honderden boeken, wat het kiezen niet makkelijker maakt lol
nou idd met series op tv is het anders natuurlijk want wacht je weer week ofzo op volgende of langer.
Met boeken heb ik wel zoiets wil zd gewoon uitlezen. en hoef je niet echt gelijk te wachten op vervolg. Dat maakt het anders en denk leuker. Maar ben t beetje kwijt geraakt denk dat lezen. en wil het graag wel weer doen. ;)
  woensdag 8 mei 2024 @ 23:18:37 #185
370431 drakin
vurig typje
pi_213474594
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 23:03 schreef kree het volgende:

[..]

Als je niet te moeilijk wil beginnen de eerste 2 boeken die ik noemde
Freaks like me drink tea
pi_213476808
In het genre boeken over oorlog, heb ik onlangs Truus van Lier gelezen. Het las heel lekker weg, mooi en interessant boek.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:04:10 #187
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_213481343
@kree, het kan ook leuk zijn om de boeken die je vroeger las en leuk vond gewoon eens te herlezen om er weer in te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_213481438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:04 schreef livelink het volgende:
@:kree, het kan ook leuk zijn om de boeken die je vroeger las en leuk vond gewoon eens te herlezen om er weer in te komen.
jazeker maar leende ze uit biep vroeger. heb echt veel gelezen, ken de titels ook allemaal niet meer
pi_213481466
@kree En je hoeft natuurlijk niet de boeken die je wilt lezen allemaal te kopen! Je kunt ook lid worden van je lokale bibliotheek en dan kun je echte boeken lezen op papier, of luisterboeken luisteren, of ebooks lezen op je telefoon of tablet.
  donderdag 9 mei 2024 @ 17:51:46 #190
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_213481822
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:17 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:kree En je hoeft natuurlijk niet de boeken die je wilt lezen allemaal te kopen! Je kunt ook lid worden van je lokale bibliotheek en dan kun je echte boeken lezen op papier, of luisterboeken luisteren, of ebooks lezen op je telefoon of tablet.
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.
Wij leggen onze boeken vaak in dergelijke kastjes als we ze uit hebben.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
pi_213482575
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2024 17:51 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Ook in boekenkastjes die je steeds meer ziet, zijn echt veel boeken te vinden.
Wij leggen onze boeken vaak in dergelijke kastjes als we ze uit hebben.
ja idd. ik weet dat er hier in de buurt paar staan.

Maar moet ff beginnen met iets, naja boek kost 20 euro ofzo, maar denk goed idee om hem daarna daar in te leggen.
  donderdag 9 mei 2024 @ 20:51:23 #192
370431 drakin
vurig typje
pi_213484300
Of doorverkopen als je er flink wat voor hebt uitgegeven.

Sommige boeken wil ik echt hebben, ik ben nu de speciale uitgaves van the witcher serie aan het sparen, en ik wil nog alles van Terry Pratchett in de kast hebben net als de zwijgende aarde serie.

En ik heb intussen nog een kast erbij nodig -O-
Freaks like me drink tea
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:13:04 #193
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213597520
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 22:58 schreef Fok-it het volgende:
Stephen King- 11-23-64
Stephen King- De Marathon
Stephen King- IT
Terry Hayes- Ik ben Pilgrim
Haruki Murakami- Norwegian Wood
Elle Wiesel- Nacht
Dagboek van Anne Frank
Harry Potter of Lord of the Rings reeks
Andy Weir boeken (scifi)

Je kan ook gewoon een en ander opzoeken waar ze over gaan en wat je aanspreekt natuurlijk :P
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:18:51 #194
319979 Fok-it
All is well
pi_213597595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:13 schreef tufkac het volgende:

[..]
Murakami staat al een tijdje op mijn te lezen lijst. Maar leest dat een beetje makkelijk weg?
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:21:30 #195
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213597624
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hij heeft hoop magisch realisme verwerkt in paar van zijn boeken, dat is wel even wennen maar verder wel aardig toegankelijk.
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aanspreken ;)
  vrijdag 17 mei 2024 @ 20:27:52 #196
319979 Fok-it
All is well
pi_213597689
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:21 schreef tufkac het volgende:

[..]
Als fan van Gabriel Garcia Marquez ben ik wel enigszins bekend met het magisch realisme, dus dat zal geen probleem zijn. Vandaar ook dat ik denk dat het me wel zal aanspreken ;)
Dan gaat dat je wel bevallen ja :)

Welke wilde je gaan lezen?
pi_213597854
Met dat mooie weer ga ik weer hard door m’n boeken heen, lekker buiten op de tuinbank liggen lezen O+
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:18:51 #198
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213598418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 20:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dan gaat dat je wel bevallen ja :)

Welke wilde je gaan lezen?
Dat weet ik nog niet. Tips?
  vrijdag 17 mei 2024 @ 21:34:59 #199
319979 Fok-it
All is well
pi_213598656
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 21:18 schreef tufkac het volgende:

[..]
Dat weet ik nog niet. Tips?
Heb ze nog niet allemaal gelezen maar Norwegian Wood, Kafka aan het strand en 1Q84 zijn wel mijn favorieten tot dusver. 1Q84 is een wel een flinke pil maar wel geweldig verhaal.
  Moderator/colorchick vrijdag 24 mei 2024 @ 09:04:50 #200
382129 crew  Donna
pi_213664028
Boekentips gezocht!

Ik heb alle 21 of 23 delen van Virgin River gelezen en in tegenstelling tot in de serie (Netflix) worden in de boeken de erotische scenes vrij expliciet beschreven en daar houd ik van. Heeft iemand tips voor soortgelijke boeken? Mag ook gewoon in het Engels!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')