Ik ben pas op bladzijde 80 en als ik nu al zie hoeveel karakters er geïntroduceerd worden kan ik me dat goed voorstellen. Achteraan staat een lijst met personages gelukkig.quote:Op woensdag 8 mei 2024 06:51 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik moest hier serieus een overzicht van de karakters maken want anders snapte ik het niet meer.
Ik lees nu
[ afbeelding ]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hier ben ik voorlopig even zoet mee.
[ afbeelding ]
Anna Karenina is subliem in ieder geval van Tolstoj. Oorlog en Vrede nog nooit gelezenquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat nu wat leesbaar die Russische literatuur?
Ja het is prima leesbaar. Dit is wel een vertaling uit 2006 geloof ik, dus wel modern taalgebruik. Het is alleen een enorm dikke pil met nog vele pagina's filosofische beschouwingen achteraan, maar zo ver ben ik nog niet. Totaal 1632 pagina's dus ben nog maar aan het begin.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.quote:Op woensdag 8 mei 2024 16:23 schreef trui het volgende:
[..]
ik niet hoor, heb me vooral geërgerd aan de stijl en het 'Hollywood' gehalte. Allemaal mensen die fantastische levens hebben, slagen als kunstenaar, etc. en dan één die zo bizar veel ellende meemaakt, heel ongeloofwaardig.
Zoveel effectbejag, ik trok het niet.
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen neequote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef PunkieePie het volgende:
[..]
Ik vond het boek ook te ongeloofwaardig. Vooral het leven van de hoofdpersoon (of de persoon die het meeste te verduren heeft) vond ik echt te bizar om te geloven.
Dat is zeker zo, maar juist omdat het zo ongeloofwaardig was vond ik het hele boek al minder.quote:Op woensdag 8 mei 2024 23:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar dan kan het boek zelf alsnog goed geschreven zijn natuurlijk. In het echte leven zal dit niet snel voorkomen nee
Het is vooral even opletten met al die verschillende namen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Oorlog en Vrede is niet bepaald leesbaar om mee te beginnen. Als je eens in de Russische Literatuur wilt duiken die je niet wegjaagt begin dan eens metquote:Op woensdag 8 mei 2024 22:10 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Heb het uitgelezen. Pff, langdradig, en zo ontroerend vond ik het niet. Verhaal had ook wel 300 blz korter gekund.quote:Op zondag 5 mei 2024 19:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Het is aangrijpend, maar er gebeurt net te veel om het nog heel geloofwaardig te vinden. Daarom ebt het gevoel ook snel weg. Althans, zo ging het bij mij.
Neemt niet weg dat ik het een heel boeiend en mooi boek vond om te lezen. Maar geen therapie nodig voor mij.
edit: geloofwaardig is niet het juiste woord. Er gebeurt zo ontzettend veel dat je het niet meer kunt plaatsen als iets wat jezelf of je geliefden snel zal overkomen. Nou ja, ik kan het geloof ik niet goed uitleggen. Ik kan alleen maar aanraden om het boek wel te lezen.
Bijzonder! En hoe is het om het nu opnieuw te lezen?quote:Op donderdag 9 mei 2024 11:04 schreef livelink het volgende:
Ik was gisteren bij mijn ouders en hun huis heeft een schat aan boeken die ik als kind helemaal stuk heb gelezen. Het liefst zou ik ze allemaal mee naar mijn eigen huis nemen, maar dan moet ik eerst nog de slag met mijn zus aangaan, die dezelfde boeken stuk heeft gelezen en wil hebben. Maar dit boek heb ik dan toch stiekem meegejat en ben ik nu aan het herlezen. Kwam nog uit het huis van mijn opa en oma en was ongeveer het enige boek dat ze daar hadden. Dus tijdens logeerpartijen daar las ik dit boek steeds weer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De voorloper van de kinderkaravaan en de Tillerman-boeken.
De omslag is trouwens van Rien Poortvliet.
Ja, leuk. Een feest der herkenning. Dat je het allemaal net niet meer weet, maar meteen naar boven komt zodra je het leest.quote:Op donderdag 9 mei 2024 15:17 schreef trui het volgende:
[..]
Bijzonder! En hoe is het om het nu opnieuw te lezen?
Ja, dat het een stuk korter kon ben ik met je eens. Ik vond het niet onplezierig om te lezen en raakte bij stukken ook wel ontroerd, ondanks het effectbejag, zoals @trui zei. Daar ben ik dan kennelijk toch wel gevoelig voorquote:Op donderdag 9 mei 2024 15:00 schreef roos94 het volgende:
[..]
Heb het uitgelezen. Pff, langdradig, en zo ontroerend vond ik het niet. Verhaal had ook wel 300 blz korter gekund.
quote:In de zomer van 1937 neemt de advocaat Louis Seghers de opdracht aan om de verdwijning van een Bataviase zakenman te onderzoeken. In de Zuid-Chinese havenstad Amoy lijkt de gruwelijke oorlog, die kort tevoren tussen China en Japan is uitgebroken, nog ver weg. Terwijl de verdwijning van de zakenman steeds geheimzinniger kanten krijgt, valt Seghers op het nabijgelegen Go Long Su, Slauerhoffs 'Lente-eiland', voor de charmes van de mooie echtgenote van een steenrijke Chinees. Onverwacht blijken zijn opdracht en zijn verliefdheid niet alleen met elkaar verbonden te zijn, maar ook met de oorlog, die ineens heel dichtbij komt.
quote:Het eerste deel van een spannende trilogie, nu in een nieuw jasje
Evert Struyck, gelukkig getrouwd, vader van twee kinderen en succesvol zakenman, drogeert op een koude winternacht zijn vrouw en kinderen, drinkt een fles wodka leeg en steekt vervolgens zijn huis in brand. Zijn vrouw Babette en hun kinderen weten ternauwernood te ontsnappen, hijzelf komt om het leven. Hun vriendenclub is geschokt en verbijsterd. Maar wanneer hun vriendin Karin Babette en haar kinderen opvangt, komt zij spoedig tot de ontdekking dat de onderlinge vriendschappen binnen hun eetclub niet zo onvoorwaardelijk zijn als ze eerst leken. Wanneer andere vriendinnen bij onwaarschijnlijke ongelukken betrokken raken, wordt langzaam maar zeker duidelijk dat er meerdere personen zijn die belang hadden bij de dood van Evert.
Goh, wordt dit tegenwoordig niet meer als "Literaire" thriller in de markt gezet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:11 schreef TargaFlorio het volgende:
De eetclub - Saskia Noort
[ afbeelding ]
[..]
Haha, ik wilde daarstraks nog een opmerking plaatsen dat er weinig literair aan deze thriller is toen het mij opviel dat ze het niet langer een literaire thriller noemen. Niet dat het mij veel uitmaakt, een boek is goed, minder goed of niet goed. Voor een thriller is dit boek trouwens ook niet echt spannend. Leest wel makkelijk weg en prima als tussendoortje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goh, wordt dit tegenwoordig niet meer als "Literaire" thriller in de markt gezet?
Ik ben gek op goede thrillers, en snap nooit zo goed waarom daar zo een dedain over is. Niet alleen in Nederland trouwens, las een interview met Neal Stephenson die ergens in academia was waar schrijvers waren uitgenodigd. Een vrouw vroeg hem wat hij voor zijn werk deed. Hij zei, ik schrijf. Ja ja dat doen we allemaal hier, maar wat doe je voor een werk. Hij zei dat ie boeken schrijft. De vrouw begreep hem volkomen niet dat hij een bijzonder succesvol schrijver is, alle schrijvers die zij kende waren academisch werkzaam voor een inkomen en schreven er naast. Toen duidelijk werd dat hij heel goed kan leven van zijn boeken toonde ze daar een dedain voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Haha, ik wilde daarstraks nog een opmerking plaatsen dat er weinig literair aan deze thriller is toen het mij opviel dat ze het niet langer een literaire thriller noemen. Niet dat het mij veel uitmaakt, een boek is goed, minder goed of niet goed. Voor een thriller is dit boek trouwens ook niet echt spannend. Leest wel makkelijk weg en prima als tussendoortje.
Vond ik erg indrukwekkend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]
Een klein boekje vol ellende.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 12 mei 2024 08:04 schreef roos94 het volgende:
[ afbeelding ]
Heel heftig verhaal over een moeder die een dochter krijgt met een dodelijke ziekte en daarna nog een dochter met dezelfde ziekte.Nou daar raak je wel vrolijk van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Dit vond ik een erg goed boek, heb het in één ruk uitgelezen. Kende het verhaal verder niet. Is denk ik iets minder spannend als je het verhaal en de rechtszaak al kent.quote:
Wat vind je ervan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dit vond ik een erg goed boek, heb het in één ruk uitgelezen. Kende het verhaal verder niet. Is denk ik iets minder spannend als je het verhaal en de rechtszaak al kent.
Nu begonnen aan deze, zag 'm hier langskomen.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |