Dit vond ik een matig boek ondanks het boeiende onderwerp. Dat sportgelul....quote:Op vrijdag 18 juli 2025 23:12 schreef MDDHP het volgende:
[ afbeelding ]
‘Heldendaad in de Sahara’ is het waargebeurde, aangrijpende verhaal van twee vrienden die gestrand zijn in de Sahara en beseffen dat ze gaan sterven. Ze laten een dagboek en afscheidsbrieven achter.
‘Onze enige hel is de gedachte aan jullie verdriet.’ Op het moment dat avonturiers Peter Teggelaar en Marc Gilsing in de zomer van 1993 beseffen dat ze zullen sterven op een desolate plek in de Sahara, richten ze zich in hun dagboek met hartverscheurende afscheidsbrieven tot familie en vrienden. Het dagboek dat wordt aangetroffen naast de lichamen wordt een troostrijk houvast voor de nabestaanden, onder wie Eddy van der Ley. Aan de hand van het dagboek publiceert Van der Ley over de fatale woestijnreis.
Onze Koningquote:Op zaterdag 19 juli 2025 00:01 schreef drakin het volgende:
Net gekocht, zie ander topic, en meteen aan het lezen
[ afbeelding ]
Oh die heb ik ook al vanaf dat het uit kwam. Ga het nog een keer lezen, herinner me ook dat het veel leesplezier gaf en ook nieuwe muziekkennis!quote:Op zaterdag 12 juli 2025 18:16 schreef tong80 het volgende:
Perfect day is misschien het beste te omschrijven als een literaire variant van een Greatest Hits- of Best Of-album, inclusief een verrassende bonustrack! Joost Zwagerman maakte een keuze uit de honderden popstukken die in twintig jaar hartstochtelijk schrijven over popmuziek verschenen. Het resultaat is een bonte verzameling artikelen, essays, portretten, columns en interviews. En alles mag meedoen bij Zwagerman: oud en nieuw, cult en camp, rock-‘n-roll en r&b, internationale kopstukken en Nederlandse popfenomenen.
Zo schetst Zwagerman hier in kort bestek de carrière van David Bowie: van vaandelzwaaier van arty gitaarrock tot behaagzieke publiekslieveling. En: wat zegt de loopbaan van Madonna over onze veranderde beeld- en mediacultuur? Al met al beweegt Perfect day zich tussen Beyoncé en Joy Division; tussen Outkast en De Jeugd van Tegenwoordig en de Sex Pistols en Velvet Underground. Zoveel variatie in één popboek benadrukt
[ afbeelding ]
Ik kende deze Nederlands-Spaanse schrijver niet (in het dagelijkse leven arts). Ondanks dat het verhaal wat traag is vind ik het wel een prettig en interessant boek. Wat stijl betreft doet het me denken aan de boeken van Robert Harris.quote:Het is de zomer van 1921. In het Rifgebergte komen Marokkaanse Berbers in opstand tegen de Spaanse bezetters. In een kwestie van dagen drijven ze het Spaanse leger nagenoeg in zee, een waar bloedbad aanrichtend. Als een van de weinigen weet de jonge kapitein Augusto Santamaría te ontsnappen. Ternauwernood overleeft hij zijn verwondingen, maar hij raakt blijvend invalide en kan niet meer terugkeren naar het leger. Hij wordt aangesteld als commissaris bij de Madrileense veiligheidsdienst. Na jaren van militaire campagnes in Afrika valt het burgerbestaan Santamaría fel tegen. Zijn staat van dienst betekent niets en in zijn werk lijkt hij slechts een symbolische functie te vervullen. Maar wanneer de politieke onrust toeneemt en Madrid bovendien wordt opgeschrikt door de moord op enkele van zijn collegas, lijkt er in het nieuwe Spanje wellicht toch een heel wezenlijke rol voor hem weggelegd. Het bloed in onze aderen is het voorlopige hoogtepunt in het oeuvre van de jonge schrijver Miquel Bulnes. Het is een monumentale, schitterende en vooral uiterst spannende roman, geschreven in een grootse, gedragen stijl, over moed, standvastigheid en overlevingsdrang in duistere tijden. Miquel Bulnes (1976) is van half Nederlandse en half Spaanse afkomst, en schreef dit boek afwisselend in de twee landen. Eerder publiceerde hij de zeer goed ontvangen romans Zorg, Lab en Attaque!
Ik heb er van genoten. Heb hem destijds onderschat. Echt een boek om te herlezen idd.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 12:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh die heb ik ook al vanaf dat het uit kwam. Ga het nog een keer lezen, herinner me ook dat het veel leesplezier gaf en ook nieuwe muziekkennis!
Kan je een tipje van de sluier oplichten?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 22:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Een mooi persoonlijk verhaal, helaas te veel Amsterdams dedain voor de provincie die MR niet kan laten.
Heerlijk boekquote:Op maandag 21 juli 2025 21:56 schreef blomke het volgende:
Al na een uur lezen ben ik gebiologeerd door de beschrijving van de natuur, de omgeving en de emoties van de personages:
[ afbeelding ]
De rest van de avond ben ik wel "bezet".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |