abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:53:54 #26
370431 drakin
vurig typje
pi_221008431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 08:53 schreef trui het volgende:

[..]
ik ben wel benieuwd hoeveel boeken jij dan tegelijk leest. :D
Teveel, 5 of 6 momenteel.
Ik probeer 1 ebook en 1 papieren boek, maar de laatste ligt op verschillende plekken in huis om te lezen. Dus nu meerdere papieren boeken.
En ik lees een graphic novel online.

En dan komt soms ook een luisterboek voor onderweg op fiets of in de auto. Leuker dan de radio aan.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
  donderdag 11 juni 2026 @ 13:55:21 #27
370431 drakin
vurig typje
pi_221008444
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 11:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik lees meestal 1 fysiek boek en 1 ebook tegelijkertijd.
De fysieke boeken zijn vaak kinderboeken :D

Zoals deze nu:

[ link | afbeelding ]
Ik gaf net boven je antwoord, maar dat is ooit mijn doel om weer 1 papieren en 1 ebook tegelijk te lezen ipv de 5/6 die ik nu lees.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221018349
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
Ik heb hem 2 weken geleden uitgelezen en had precies dezelfde ervaring die jij beschrijft. Nadat ik het boek uit had bleef het me echt een paar dagen bij.
Goede tip trouwens voor het printen, had ik ook moeten doen :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 12:35:43 #29
446930 crew  ESF1Gamer
pi_221037395
Ik ben The Hunger Games reeks opnieuw aan het lezen in eerst begonnen met Ballad of songbirds and s=Snake daarna Sunrising on The reaping enzovoorts.
Ik ben nu bij Carching Fire.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_221042513
Na Station Malma (aanrader!) lees ik nu Vacht!

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 14 juni 2026 @ 21:02:48 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221043678


In Nirwana volg je het leven van Hugo, een bekende kunstenaar die de geschiedenis van zijn opa onderzoekt. Want hoe fout was zijn grootvader tijdens de oorlog? En wat heeft zijn opa eigenlijk ná de oorlog voor schade aangericht? En welke andere geheimen schuilen er in zijn familie?
Je komt veel te weten over de geschiedenis van zijn opa, maar tegelijkertijd staat het leven van Hugo zelf ook niet stil. Zijn relatie is net verbroken en hij probeert weer een leven op te bouwen. Ook gaat het leven van zijn opa een grote rol spelen in Hugo’s eigen carrière.
Nirwana van Tommy Wieringa is een roman die zowel de destructieve daden in het heden als die van de Tweede Wereldoorlog onderzoekt en probeert te verklaren. Wieringa heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan in het NIOD en vele dagboeken gelezen. Deze kennis zie je duidelijk terug en dat maakt het, naast een interessant verhaal, ook een leerzaam boek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 14 juni 2026 @ 22:29:27 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221045222
quote:
14s.gif Op zondag 14 juni 2026 21:02 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]

In Nirwana volg je het leven van Hugo, een bekende kunstenaar die de geschiedenis van zijn opa onderzoekt. Want hoe fout was zijn grootvader tijdens de oorlog? En wat heeft zijn opa eigenlijk ná de oorlog voor schade aangericht? En welke andere geheimen schuilen er in zijn familie?
Je komt veel te weten over de geschiedenis van zijn opa, maar tegelijkertijd staat het leven van Hugo zelf ook niet stil. Zijn relatie is net verbroken en hij probeert weer een leven op te bouwen. Ook gaat het leven van zijn opa een grote rol spelen in Hugo’s eigen carrière.
Nirwana van Tommy Wieringa is een roman die zowel de destructieve daden in het heden als die van de Tweede Wereldoorlog onderzoekt en probeert te verklaren. Wieringa heeft voor dit boek veel onderzoek gedaan in het NIOD en vele dagboeken gelezen. Deze kennis zie je duidelijk terug en dat maakt het, naast een interessant verhaal, ook een leerzaam boek.
Erg goede roman.
  zondag 14 juni 2026 @ 22:36:46 #33
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_221045425
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:


Erg goede roman.
Ben net begonnen. Is een dikke pil van ruim 500 pagina's.
Gedeeltelijk op waarheid gestoeld, alleen andere namen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 15 juni 2026 @ 08:20:43 #34
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221048521
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 22:36 schreef golfer het volgende:

[..]

Gedeeltelijk op waarheid gestoeld, alleen andere namen.
Yep
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Schelte_Heerema
pi_221049889
Op de bank:

Deze is verrassend goed!



En mijn favoriete schrijver in dit genre



En in bed:

pi_221055628
Inmiddels uit



En door met:

  maandag 15 juni 2026 @ 21:47:31 #38
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221055699
Inmiddels bij deel 7 aangeland
  Moderator / Redactie Sport maandag 15 juni 2026 @ 22:18:00 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_221056265

Paar stukjes per dag. Zo'n boek is niet in 1x uit te luisteren.


winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 16 juni 2026 @ 18:49:16 #40
382404 MDDHP
Niets te verbergen?
pi_221062454
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 19:07:57 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221062602
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juni 2026 @ 20:02:55 #42
42184 crew  DaMart
pi_221063006
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 17 juni 2026 @ 17:21:52 #43
370431 drakin
vurig typje
pi_221071143
Net in deel 4 van deze oude serie begonnen

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_221073802
Een handvol leven, Marlen Haushofer
  Moderator donderdag 18 juni 2026 @ 10:19:14 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_221077680
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 juni 2026 @ 15:16:33 #47
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_221127641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 11:01 schreef trui het volgende:

[..]
Ik ben nog steeds niet op de helft, maar ik ben wel helemaal gegrepen hoor. In het begin moest ik erg wennen aan de korte fragmentjes die elkaar steeds afwisselen vanuit alle verschillende perspectieven/personages, en vond ik dat ook wat gekunsteld af en toe. Inmiddels leest het als een spannend film, en de vertraging die de fragmentatie oplevert kan ik nu wel hebben (vond ik eerst wat vervelend). Wel een nadeel dat je (ik althans) in een e-book minder makkelijk even terug naar het begin bladert om wat op te zoeken in de persoonsbeschrijvingen aan. Ik heb daarom die eerste pagina's geprint en een tijdlang erbij gehouden om makkelijk even terug te kunnen kijken. Maar goed, ik heb het voorlopig dus nog niet uit, ik heb niet zo heel veel leestijd de afgelopen weken. Maar mijn voorlopige oordeel: erg beklemmend maar zeker de moeite waard.
Heb het boek inmiddels uit, lang over gedaan, maar dat kwam ook omdat ik er niet al teveel achter elkaar van aankon. Alles bij elkaar wel echt een heel mooi boek, knap verteld verhaal.

Nu gestart met 'Niemand kan terug' van Alba de Céspedes (uit 1938!)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')