*op leeslijst gezetquote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Zojuist ‘Wij zijn licht’ van Gerda Blees uitgelezen, fictie over de non-fictieve woongroep in Utrecht die zichzelf verhongerde en waarbij één persoon om het leven kwam.
Elk boek van het hoofdstuk is van het perspectief van een concept of persoon geschreven, een interessante aanpak.
Het meest bevreemdend is dat de website van deze woongroep nog gewoon te bezoeken is en daardoor een interessante aanvulling op het boek. Inclusief al het bijzondere aan spiritualiteit(swaanzin) wat daar staat.
Ik heb me er toen dat speelde wel in verdiept. Ik weet niet of ik een heel boek erover wel zou trekken.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Zojuist ‘Wij zijn licht’ van Gerda Blees uitgelezen, fictie over de non-fictieve woongroep in Utrecht die zichzelf verhongerde en waarbij één persoon om het leven kwam.
Elk boek van het hoofdstuk is van het perspectief van een concept of persoon geschreven, een interessante aanpak.
Het meest bevreemdend is dat de website van deze woongroep nog gewoon te bezoeken is en daardoor een interessante aanvulling op het boek. Inclusief al het bijzondere aan spiritualiteit(swaanzin) wat daar staat.
Je ergert je zeker aan enkele hoofdpersonen, absoluut. Toch vond ik de opzet van het boek wel dusdanig dat doorlezen niet bemoeilijkt werkt.quote:Op zaterdag 11 november 2023 13:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb me er toen dat speelde wel in verdiept. Ik weet niet of ik een heel boek erover wel zou trekken.
Je hebt me overtuigd. Ik heb het boek zojuist gereserveerd in de bibliotheek. Ik ben toch wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 12 november 2023 18:21 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Je ergert je zeker aan enkele hoofdpersonen, absoluut. Toch vond ik de opzet van het boek wel dusdanig dat doorlezen niet bemoeilijkt werkt.
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015quote:Luister, de tweede roman van Sacha Bronwasser, neemt de lezer mee naar het Parijs van de jaren tachtig en nu, in een zinsbegoochelende zoektocht naar identiteit, vriendschap en schuld.
quote:Het nieuws reisde snel, zoals dat soort nieuws doet. Ik wist dat het ook over jou ging zodra het eerste bericht uit Parijs kwam. Bijna zes jaar geleden nu, op een vrijdag de dertiende. Een datum als een slechte grap. Online meldden allerlei mensen zich 'veilig'. Vrienden, een nichtje, een ver familielid. Oud-studiegenoten, mijn eigen oud-leerlingen. Exposanten van de fotobeurs, je vakgenoten. Anderen, vage kenissen: het verbaasde me hoeveel bekenden aan de rand van het wereldtoneel rondhingen. Jij was daar ook, Flo, en op jouw profiel bleef het stil. Akelig stil, zegt men dan.
quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:37 schreef Evangelion het volgende:
‘It never ends’: the book club that spent 28 years reading Finnegans Wake
The group in Venice, California, started the difficult James Joyce book in 1995. They reached its final page in October
https://www.theguardian.c(...)ngeans-wake-28-years
En een andere groep deed er 11 jaar over.quote:Op dinsdag 14 november 2023 22:37 schreef Evangelion het volgende:
‘It never ends’: the book club that spent 28 years reading Finnegans Wake
The group in Venice, California, started the difficult James Joyce book in 1995. They reached its final page in October
https://www.theguardian.c(...)ngeans-wake-28-years
Ken ik niet, maar heeft een hoog 'Geheime-tuin-gehalte' als ik jouw beschrijving lees.quote:Op woensdag 15 november 2023 21:16 schreef Burdie het volgende:
arm meisje dat naar een ballet kostschool gaat, en daar blijkt dat er op de kostschool een geheime vleugel is met een meisje in een rolstoel.
Ohhh ja, zeker! In die hoek moet ik dit boek ook zoeken, dit is alweer een stukje op weg. Thanxquote:Op woensdag 15 november 2023 23:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ken ik niet, maar heeft een hoog 'Geheime-tuin-gehalte' als ik jouw beschrijving lees.
Ik vond deze ook heel goed!quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef Adrian4 het volgende:
Nog een tip! Ik heb deze net uit en het is een boek wat mij bij blijft. Veel om over na te denken en heel mooi realistisch geschreven. Ik heb het in een ruk uitgelezen afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
Dit is de flaptekst
[..]
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015
De eerste pagina:
[..]
Deze ga ik toevoegen aan m’n te lezen lijstje.quote:Op dinsdag 14 november 2023 09:39 schreef Adrian4 het volgende:
Nog een tip! Ik heb deze net uit en het is een boek wat mij bij blijft. Veel om over na te denken en heel mooi realistisch geschreven. Ik heb het in een ruk uitgelezen afgelopen weekend.
[ afbeelding ]
Dit is de flaptekst
[..]
Het zijn eigenlijk twee verhalen. De eerste gaat over Philip (de vader) en de tweede over de au pair Marie en wat zij in de jaren 80 in het onrustige met veel aanslagen bedreigde Parijs hebben meegemaakt. En hoe dat samen komt op 13 november 2015
De eerste pagina:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.quote:Op zaterdag 11 november 2023 11:20 schreef Meridiaan het volgende:
Dikke pil of niet? Staat op mn leeslijst nogquote:Op zaterdag 2 december 2023 10:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.
Nee, geen dikke pil. Maar ik vind het toch lastig om doorheen te komen. Ik lees hem wel uit, dat wel.quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dikke pil of niet? Staat op mn leeslijst nog
quote:Loop je het huis van Ad Maas uit Leende binnen, dan denk je waarschijnlijk dat je in een bibliotheek bent beland. 65 jaar lang verzamelde Ad het ene na het andere boek, waardoor hij er inmiddels meer dan 8000 heeft. De gang, de slaapkamers en de schuur staan helemaal vol. Maar Ad wordt ook een dagje ouder en dus wil hij er nu vanaf. “Iedereen die wil mag ze gratis komen ophalen”, zegt hij.
Coolquote:Op zondag 3 december 2023 13:15 schreef maily het volgende:
Ad heeft 8000 boeken in huis en wil er vanaf; ik kon geen nee zeggen
[..]
Jammer dat het niet je ding is, je vermoedde het al volgens mij.quote:Op zaterdag 2 december 2023 10:54 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben het nu aan het lezen, maar het is toch niet helemaal mijn boek. Originele invalshoek, dat wel. Maar het gaat me snel vervelen, ook omdat het verhaal zelf natuurlijk flinterdun is.
Ik heb een kobo-reader met abonnement op kobo+quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Lezen jullie digitaal? En lees je dat op een e-reader of tablet? Ik zit er over te denken om dat zo nu en dan op een tablet te gaan lezen voor vakantie etc, maar ik zou graag ook series willen kijken enzo.
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Lezen jullie digitaal? En lees je dat op een e-reader of tablet? Ik zit er over te denken om dat zo nu en dan op een tablet te gaan lezen voor vakantie etc, maar ik zou graag ook series willen kijken enzo.
Zo'n gevoel had ik al...quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.
Altijd ereader. Ik kan niet meer een papieren boek lezen. Teveel gewend aan de comfort en het lichte gewicht van mijn Koboquote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Nee.quote:Op maandag 11 december 2023 15:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lees voornamelijk Engels en lees dan ook weer dat Kindle dan een voordeel is ten opzichte van Kobo. Klopt dit?
Ik lees altijd digitaal (Kobo) en soms via de laptop (onlinebibliotheek, alleen als ik mijn e-reader ben vergeten).quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Absoluut geen sorry!quote:Op maandag 11 december 2023 19:33 schreef Brokkel het volgende:
Ik lees geen Engelstalige boeken. Sorry.
De user die dat verzorgde is op anoniem gegaan.quote:Op vrijdag 15 december 2023 12:48 schreef Adrian4 het volgende:
Wie weet dit: wat is er met de Fok! Leesclub gebeurd? Dus dat we elke maand een boek uitkozen om te lezen.
Is dat doodgebloed of is er iets gebeurd?
En is er behoefte aan zoiets?
Ik lees soms digitaal op een Kobo met licht en soms gewoon ouderwets van papier. Het is een 50/50 want een e-reader met licht is heerlijk in bed lezen en makkelijk mee te nemen. Maar de voldoening van een papieren boek waarin je je voortgang ziet (dat de gelezen kant steeds dikker wordt) en het bladeren is ook heerlijkquote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Wat leuk!quote:Op vrijdag 15 december 2023 13:04 schreef Adrian4 het volgende:
[poll=6460]
Ik wil dit wel organiseren. Elke keer ongeveer op de helft van de maand zal ik dan een poll maken met een 6-tal boeken gebaseerd op de bookchoice selectie, verschillende genres. Het boek met de meeste stemmen kunnen we lezen en over praten, omdat we hetzelfde boek gelezen hebben
Ojaa leuk! Volgens mij las ik daar destijds ook wel meequote:Op vrijdag 15 december 2023 13:04 schreef Adrian4 het volgende:
[poll=6460]
Ik wil dit wel organiseren. Elke keer ongeveer op de helft van de maand zal ik dan een poll maken met een 6-tal boeken gebaseerd op de bookchoice selectie, verschillende genres. Het boek met de meeste stemmen kunnen we lezen en over praten, omdat we hetzelfde boek gelezen hebben
Kunnen we dan leuk 28 jaar over doen.quote:Op vrijdag 15 december 2023 14:54 schreef Evangelion het volgende:
Voor de tweede maand nomineer ik Finnegans Wake.
Tablet (Android) met Kobo app en dat bevalt me prima.quote:Op maandag 11 december 2023 11:06 schreef ieniminimuis het volgende:
Totaal ander vraagje.
Maar als je al een tablet hebt en e-reader niet kent dan mis die laatste ook niet.quote:Op maandag 11 december 2023 11:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Een tablet leest lang zo prettig niet als een e-reader, dat is echt heel anders.
Vanwege het aanbod? Zoals AardappelSchotel al gezegd heeft heeft Kobo ook gewoon een internationaal aanbod.quote:Op maandag 11 december 2023 15:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik lees voornamelijk Engels en lees dan ook weer dat Kindle dan een voordeel is ten opzichte van Kobo. Klopt dit?
Nou, ik vond een tablet echt niet fijn lezen.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als je al een tablet hebt en e-reader niet kent dan mis die laatste ook niet.
Gedaanquote:Op maandag 18 december 2023 14:14 schreef Lienekien het volgende:
Hier kan gestemd worden om te bepalen welk boek als eerste gelezen gaat worden!
LIT / Fok! Leesclub - Samen lezen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |