9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Isralische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Isral heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Isral was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Isral een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit gemporteerd van de Isralische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Isral vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Isral voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 09-10-2023 15:00:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
Denk 't niet maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
Wat de neuk is deze logica dan. Biden zou hopen op een oorlog met Iran omdat dan volgens de statistieken de zittende president blijft. Niet alsof elke situatie anders weer is en er ook tienduizend andere aspecten meespelen.
Sommigen in Isral lobbyen al jaren in Washington om Iran aan te pakken. Dit is het moment voor die lobby. Vooralsnog zien we de Amerikanen niet toegeven aan de lobby. Strategisch gezien is voor de Amerikanen oekrine een prioriteit natuurlijk.
[..] In tegenstelling tot de bloemencorso's die Hamas doorgaans organiseert. [..] Isral heeft gebieden binnen Gaza aangegeven waar de burgerbevolking naartoe kan dus "geen kant op kunnen" is niet helemaal waar, h?
Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Isral die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
De uitgebrande lijken van kinderen doen jullie blijkbaar niets nee. Gelukkig beschikt de meerderheid wel over gezond verstand en veroordelen zij de barbaarse terreuraanvallen van Isral.
Op maandag 9 oktober 2023 13:12 schreef Werkperd het volgende: Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan.
Vinden we hier ook van hoe luchtig jij omgaat met die 100en doden op dat festival.
Ik schaam me voor dit land, met name bepaalde burgemeesters en het gebrek aan vlaggen, dat is namelijk een hele bewuste keuze.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Wat de neuk is deze logica dan. Biden zou hopen op een oorlog met Iran omdat dan volgens de statistieken de zittende president blijft. Niet alsof elke situatie anders weer is en er ook tienduizend andere aspecten meespelen.
Er zijn hier wat users verkapt aan het fantaseren over de vernietiging van Isral, onzin die ik al dagen lees. Zodra Iran zich ermee gaat bemoeien dan gaat Amerika zich ermee bemoeien, dan hebben ze een vrijbrief om Iran aan te vallen. En een president in oorlogstijd doet het altijd goed in verkiezingen.
Snap niet wat er mis is met die logica.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Isral die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
De uitgebrande lijken van kinderen doen jullie blijkbaar niets nee. Gelukkig beschikt de meerderheid wel over gezond verstand en veroordelen zij de barbaarse terreuraanvallen van Isral.
Isral moet zichzelf beschermen en wilt de bevolking daar weghebben en geeft gelegenheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Isral moet zichzelf beschermen en wilt de bevolking daar weghebben en geeft gelegenheid.
Isral is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
[..] Dat heb jij mij nergens zien schrijven. Ondertussen gaan jullie lekker door met verheerlijken van terreuraanslagen die Israel pleegt.
Ik vind het niet zo heel erg om te zien dat er een vergelding volgt tegen het volk wat gister nog op straat liep te dansen en te juichen. Dat jij dat terreuraanslagen noemt zegt genoeg.
[..] Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Isral die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
Tussen de regels door las ik de laatste dagen het plezier in jouw comments over de aanslag op Israel, dus houd je mondje maar over menselijkheid, die menselijkheid heb ik de laatste dagen gemist bij het links schreeuwend deel van FOK!, wat er nu gaat gebeuren in Gaza incuslief de huilende moslimmetjes en links mensen op tv dadelijk is gewoon dikke karma en op basis van alle onzin argumenten die ik hier o.a. uit jouw mond heb gelezen 100% gerechtvaardigd.
Dus geniet nog maar ff van deze ene slag die voor types zoals jou als overwinning aanvoelt, de deksel krijgen jullie toch weer flink op jullie neus terwijl steeds meer mensen in Nederland beginnen te zien wie de echte radicalen zijn in deze samenleving. Wilders hoeft nooit meer campagne te voeren, dat doen die achterlijke nazi's en goedpraters wel voor hem uit de links/islamitische cultuur.
[..] Isral is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
En terecht dat ze bezetten, de vijand die daar zit zit dermate vol haat dat het zal leiden tot de ondergang van Isral. Lijfbehoud.
Je onderschat volgens mij ook een beetje hoe erg Hamas wel niet de oorzaak is van "onderdrukking."
En hoe werkt het dan precies, dat er in Gaza honderden onschuldige slachtoffers vallen? Die kunnen geen kaartlezen? Of ze waren toch al suicidaal? Welke logica moet ik hier precies gebruiken?
[i]Sometimes we live no particular way but our own[/i]
[..] Dat zijn terreuraanslagen ja omdat Isral een bezetter is en jarenlang een volk onderdrukt en hun woongebied heeft omgetoverd tot een openlucht gevangenis. Dit is niet iets nieuws. Dit doen zij al decennia lang op systematische wijze.
[..] Dat zijn terreuraanslagen ja omdat Isral een bezetter is en jarenlang een volk onderdrukt en hun woongebied heeft omgetoverd tot een openlucht gevangenis. Dit is niet iets nieuws. Dit doen zij al decennia lang op systematische wijze.
Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel. Er is geen andere logische verklaring voor het feit hoe onmenselijk hier sommige mensen kunnen zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:21 schreef Werkperd het volgende: Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel.
[..] Isral is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
De kant van rechtvaardigheid. De kant die 100en.dansende jongeren afmaakt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Op maandag 9 oktober 2023 13:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Lijkt erop dat mensen idd aan het evacueren zijn. Op de stream zie je allemaal mensen met spullen en rugtassen voorbij komen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:18 schreef Werkperd het volgende: Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
Ja, je omgekeerde minderwaardigheids complex zal je influisteren dat het reuze rechtvaardig zou zijn dat israel dit gewoon over kant zou laten gaan, maar ik kan je op een papiertje geven dat dat niet gaat gebeuren.
Isral doet aan lijfbehoud en mikt niet op onschuldige burgers. Als men gehoor zou geven aan jouw wereldvreemdheid zou Isral niet meer bestaan.
[..] En hoe werkt het dan precies, dat er in Gaza honderden onschuldige slachtoffers vallen? Die kunnen geen kaartlezen? Of ze waren toch al suicidaal? Welke logica moet ik hier precies gebruiken?
Tegen mij? Heb de translate erop gezet, er staat links boven: "Inwoners van het Beit Hanoun-gebied, met name de wijken Al-Amal, Al-Maghayra, Al-Qutbaniyah, Karman, Zamo en Al-Zaytoun - ga alstublieft naar de schuilplaatsen of naar het stadscentrum van Gaza."
Ik neem aan dat die mensen prima kunnen lezen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Op maandag 9 oktober 2023 13:23 schreef Rodgrod het volgende: Was toch fijn geweest als Hamas even aan onze rave gasten had aangekondigd dat ze daar een aanval gingen plegen. Doen de Isralirs een stuk netter
Eigenlijk ridicuul dat die cynisme nodig is. Wat zijn dit voor mensen?
Deze terroristische aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Deze chart zal wel te moeilijk zijn voor extreem-rechtse fundamentalisten.
[..] Isral doet aan lijfbehoud en mikt niet op onschuldige burgers. Als men gehoor zou geven aan jouw wereldvreemdheid zou Isral niet meer bestaan.
Wereldvreemd? Wereldvreemd dat je zo makkelijk de kant kiest van de partij die veel meer gewonden en doden op zn geweten heeft. Statistieken wijzen er meer op dat t de israeliers zijn die de palestijnen willen uitroeien dan andersom.
p.s. Ben niet voor of tegen 1 van de 2. Alleen t blinde verdedigen van alles wat israel doet...ziek
Op maandag 9 oktober 2023 13:26 schreef mcmlxiv het volgende: Deze aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel. Er is geen andere logische verklaring voor het feit hoe onmenselijk hier sommige mensen kunnen zijn.
Ik zei gisteren dat mensen zoals jij hier zeldzamer werden. Dit soort posts is daar oorzaak van. Als aanhanger van het Ottomaanse rijk iets tegen genocide hebben is trouwens wel heel scitzo.
Weetje wie er ook geen problemen met een genocide hebben?
De Palestijnse Autoriteit.
Althans, in het geval van de Oeigoeren maakt het ze weinig uit want dan betreft het ''extremisten'' en ''terroristen'' volgens Abbas.
[..] Tussen de regels door las ik de laatste dagen het plezier in jouw comments over de aanslag op Israel, dus houd je mondje maar over menselijkheid, die menselijkheid heb ik de laatste dagen gemist bij het links schreeuwend deel van FOK!, wat er nu gaat gebeuren in Gaza incuslief de huilende moslimmetjes en links mensen op tv dadelijk is gewoon dikke karma en op basis van alle onzin argumenten die ik hier o.a. uit jouw mond heb gelezen 100% gerechtvaardigd.
Dus geniet nog maar ff van deze ene slag die voor types zoals jou als overwinning aanvoelt, de deksel krijgen jullie toch weer flink op jullie neus terwijl steeds meer mensen in Nederland beginnen te zien wie de echte radicalen zijn in deze samenleving. Wilders hoeft nooit meer campagne te voeren, dat doen die achterlijke nazi's en goedpraters wel voor hem uit de links/islamitische cultuur.
Ik zal mijn mond nooit stilhouden als het gaan om onrecht. En al helemaal niet tegen de mensen die de gruweldaden van Israel goedpraten. Het is angstaanjagend hoe de haat zich dermate ontwikkelt bij pro-Isralieten dat zij op een geven moment een idee vormen dat een genocide op Palestijnen legitiem zou moeten zijn. Daar glijden jullie naar af.
Op maandag 9 oktober 2023 13:26 schreef mcmlxiv het volgende: Deze terroristische aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Extreem rechtse users de enige extremisten zijn die de aanval van die moslim terroristen goed aan het praten zijn of aan het toejuichen, dit soort cijfertjes mag je ergens steken waar het licht niet schijnt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:30 schreef Nielsch het volgende: Ook geen water meer naar Gaza. Honderdduizenden zullen spoedig sterven. Fijn dat we hiervoor de vlag op het Binnenhof hebben gehesen.
Is Gaza voor voedsel en water volledig afhankelijk van Isral of wordt dit ook via de Egyptische grens gemporteerd?
Op maandag 9 oktober 2023 13:30 schreef Nielsch het volgende: Ook geen water meer naar Gaza. Honderdduizenden zullen spoedig sterven. Fijn dat we hiervoor de vlag op het Binnenhof hebben gehesen.
[..] Hou toch op met me, zelfs in dit topic zie je wat voor waanbeelden de "gematigden" hebben en die wonen verdomme hier.
De extreme moslim pleegt aanslagen, de gematigde moslim keurt de aanslagen goed, meer smaken zijn er niet, wederom, zie de "mensen" in dit topic.
En daarom moet de andere partij, de partij die al duizenden burgers heeft gedood, het recht krijgen nu weer duizenden of meer onschuldigen doden? Of zijn alle Palestijnen per definitie schuldig naar goed extreem-rechts gebruik?
Uiteindelijk is het probleem dat het westen de joden na WWII geen strobreed meer in de weg durft te leggen en tegen beter weten in actief meewerkt om het apartheidsregime van deze schurkenstaat overeind te houden.
Ja hoor, natuurlijk. Isral is verplicht de vijand te voorzien van voorraad.
Gelet op de huidige omstandigheden is er alles voor te zeggen dat bewoners van Gaza actief bewijzen dat ze geen vechtende partij zijn.
[..] Is Gaza voor voedsel en water volledig afhankelijk van Isral of wordt dit ook via de Egyptische grens gemporteerd?
Ook wel via Egypte. Maar die knalt de grens steeds weer dicht omdat een stel onschuldige slachtoffertjes meestal geen dag met de verantwoordelijkheid om kunnen gaan voordat ze weer allemaal wapens blijven smokkelen vermomd als humanitaire goederen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] De kant van rechtvaardigheid. De kant die 100en.dansende jongeren afmaakt.
In jouw wereldje zie jij alleen maar dansende jongeren. Andere wereld waar kinderen onder armoede zwerven en het maar met de regels van de openlucht gevangenis moeten doen zie jij niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende: Uiteindelijk is het probleem dat het westen de joden na WWII geen strobreed meer in de weg durft te leggen en tegen beter weten in actief meewerkt om het apartheidsregime van deze schurkenstaat overeind te houden.
Lijkt er eerder op dat het westen moslims geen strobreed in de weg durft te leggen na WW2 omdat ze n of achterlijke vergelijking trekken tussen Joden en Moslims. Onze burgemeesters durven de Isralische vlag nog niet eens op te hangen, in Europa worden alweer Joden aangevallen door moslims en in alle steden gingen moslims feestend de straten op na deze daad op nazi niveau.
Op maandag 9 oktober 2023 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende: Uiteindelijk is het probleem dat het westen de joden na WWII geen strobreed meer in de weg durft te leggen en tegen beter weten in actief meewerkt om het apartheidsregime van deze schurkenstaat overeind te houden.
Toch wel grappig dat jullie het steeds over apartheid hebben terwijl de hele islam een grote apartheid is: moslims zijn alles en de rest mag de tering krijgen.
[..] In jouw wereldje zie jij alleen maar dansende jongeren. Andere wereld waar kinderen onder armoede zwerven en het maar met de regels van de openlucht gevangenis moeten doen zie jij niet.
In jouw wereldje blijf je eraan voorbijgaan wanneer t niet in je straatje past.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
[..] In jouw wereldje zie jij alleen maar dansende jongeren. Andere wereld waar kinderen onder armoede zwerven en het maar met de regels van de openlucht gevangenis moeten doen zie jij niet.
Dus het afschieten van die dansende jongeren is gerechtigheid voor de kinderen in Gaza die in grote armoede en strenge regels leven?
[..] Ik zal mijn mond nooit stilhouden als het gaan om onrecht. En al helemaal niet tegen de mensen die de gruweldaden van Israel goedpraten. Het is angstaanjagend hoe de haat zich dermate ontwikkelt bij pro-Isralieten dat zij op een geven moment een idee vormen dat een genocide op Palestijnen legitiem zou moeten zijn. Daar glijden jullie naar af.
Jij snapt niet dat deze actie niets met de Palestijnen te maken heeft, maar alles met Iran die de Hamas gebruikt om het vredesproces tussen Isral en Saudi te verstoren, de vijand van Iran in de golf, en met Putin vriend Iran om elders in de wereld de boel in de fik te zetten om af te leiden van Oekrane?
In jouw waanwereld zie je goedheid in de islam. Case closed.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum Get woke, go broke!
[..] En daarom moet de andere partij, de partij die al duizenden burgers heeft gedood, het recht krijgen nu weer duizenden of meer onschuldigen doden? Of zijn alle Palestijnen per definitie schuldig naar goed extreem-rechts gebruik?
Niet pers, maar dan adviseer ik ze wel om die hamas lui niet langer de hand boven het hoofd te houden. Doe je dat niet is er een kans dat men daar dingen van vindt. Dingen met consequenties.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Toch wel grappig dat jullie het steeds over apartheid hebben terwijl de hele islam een grote apartheid is, moslims en de rest mag de tering krijgen.
Dat is het mooie aan dit hele verhaal, alles waar links zegt tegen te acteren bij rechts, alles wat ze zelf in hun hoofdjes verzinnen komt in de islam met een factortje 1000 vaker voor en die ideologie omarmen ze, soms heb ik het idee dat het links stemmend deel van Europa werkelijk waar geen idee heeft hoe dom ze zelf zijn.
Het is in ieder geval wel mooi om neo-nazi's nu Isralirs te zien verdedigen, hebben ze in 80 jaar toch iets geleerd. Wel jammer, dat ze nog steeds niet begrijpen dat een heel volk (of meer) de schuld geven van de daden van een kleine selectie buitengewoon dom is. Nog jammerder is het dat ze niet begrijpen dat geweld niets, maar dan ook niets oplost. Nog steeds niet verder komen dan roepen om een endlosung is best een beetje schraal.
En in jouw wereldje zie je alleen maar kinderen in armoede zwerven die zich maar moeten schikken naar de regels van die openlucht gevangenis, waar het blijkbaar zo slecht toeven is dat de bevolking van ong 400K naar 2 miljoen is gegroeid. Andere wereld waar feestgangers afgeknald worden zie jij niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:37 schreef mcmlxiv het volgende: Het is in ieder geval wel mooi om neo-nazi's nu Isralirs te zien verdedigen, hebben ze in 80 jaar toch iets geleerd. Wel jammer, dat ze nog steeds niet begrijpen dat een heel volk (of meer) de schuld geven van de daden van een kleine selectie buitengewoon dom is. Nog jammerder is het dat ze niet begrijpen dat geweld niets, maar dan ook niets oplost. Nog steeds niet verder komen dan roepen om een endlosung is best een beetje schraal.
Maar ja, relativering is zo links.......
From the river to the sea, daar gaat je slachtoffergejank .
[..] Dus het afschieten van die dansende jongeren is gerechtigheid voor de kinderen in Gaza die in grote armoede en strenge regels leven?
Je moet de vraag anders stellen, zou het gerechtvaardigd zijn dat Europeanen nu onschuldige moslims gaan afslachten vanwege het oog om oog principe gerelateerd aan alle aanslagen, alle overvallen, verkrachtingen, plofkraken, drugsdeals etc. Volgens de redenatie van types zoals Werkperd en anderen hier zou dit gerechtvaardigd zijn, maar iedereen weet wel hoe zwaar die dubbele standaarden doorwerken bij dit soort types.
[..] En in jouw wereldje zie je alleen maar kinderen in armoede zwerven die zich maar moeten schikken naar de regels van die openlucht gevangenis, waar het blijkbaar zo slecht toeven is dat de bevolking van ong 400K naar 2 miljoen is gegroeid. Andere wereld waar feestgangers afgeknald worden zie jij niet.
Over het algemeen, en dat zal nu ook wel het geval zijn, is het zo dat in de niet zo rijke plekken op aarde de bevolking veel nageslacht heeft. Wil je dat veranderen, dan moet je zorgen dat het welvaarts- en opleidingsniveau wordt opgekrikt.
[..] Dat is het mooie aan dit hele verhaal, alles waar links zegt tegen te acteren bij rechts, alles wat ze zelf in hun hoofdjes verzinnen komt in de islam met een factortje 1000 vaker voor en die ideologie omarmen ze, soms heb ik het idee dat het links stemmend deel van Europa werkelijk waar geen idee heeft hoe dom ze zelf zijn.
[..] Dat is het mooie aan dit hele verhaal, alles waar links zegt tegen te acteren bij rechts, alles wat ze zelf in hun hoofdjes verzinnen komt in de islam met een factortje 1000 vaker voor en die ideologie omarmen ze, soms heb ik het idee dat het links stemmend deel van Europa werkelijk waar geen idee heeft hoe dom ze zelf zijn.
Ik vind dat je niet links in het algemeen moet aanspreken, de meeste keuren dit gelukkig ook (hier) af, het zijn de radicaal linksen (en ook sommige rechtse) die zich achterlijk gedragen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:37 schreef mcmlxiv het volgende: Het is in ieder geval wel mooi om neo-nazi's nu Isralirs te zien verdedigen, hebben ze in 80 jaar toch iets geleerd. Wel jammer, dat ze nog steeds niet begrijpen dat een heel volk (of meer) de schuld geven van de daden van een kleine selectie buitengewoon dom is. Nog jammerder is het dat ze niet begrijpen dat geweld niets, maar dan ook niets oplost. Nog steeds niet verder komen dan roepen om een endlosung is best een beetje schraal.
Leuk om daarmee te komen na dit weekend. Ik hoop dat je geniet van je morele superioriteit.
[..] Over het algemeen, en dat zal nu ook wel het geval zijn, is het zo dat in de niet zo rijke plekken op aarde de bevolking veel nageslacht heeft. Wil je dat veranderen, dan moet je zorgen dat het welvaarts- en opleidingsniveau wordt opgekrikt.
Zeker, maar dan kan je natuurlijk ook geen ongein volhouden als dat irsrael genocide op ze pleegt, ofzo.
Realiteit is dat die mensen een hogere levensverwachting hebben dan mensen in omringende landen.
Ah, net zoals iedereen die niet welkom in mijn land liep te zingen met een gestrekte rechterarm stond?
[..] Leuk om daarmee te komen na dit weekend. Ik hoop dat je geniet van je morele superioriteit.
Ik schrik vooral van de morele leegheid van dom-rechts. Denken dat geweld dit conflict gaat oplossen, denken dat het vermoorden van Palestijnse kinderen als wraak (pardon collatoral damage) niet nog meer geweld gaat veroorzaken. Nota bene Raymond Westerling (een paar delen terug) aanhalen als iemand die het wel begreep.
[..] [..] Ik schrik vooral van de morele leegheid van dom-rechts. Denken dat geweld dit conflict gaat oplossen, denken dat het vermoorden van Palestijnse kinderen als wraak (pardon collatoral damage) niet nog meer geweld gaat veroorzaken. Nota bene Raymond Westerling (een paar delen terug) aanhalen als iemand die het wel begreep.
Westerling werd aangehaald om aan te tonen dat terreur soms alleen is op te lossen met contraterreur. In het geval van Westerling werden de Celebeseilanden uiteindelijk wel gepacificeerd.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 13:45:49 ]
[..] [..] Ik schrik vooral van de morele leegheid van dom-rechts. Denken dat geweld dit conflict gaat oplossen, denken dat het vermoorden van Palestijnse kinderen als wraak (pardon collatoral damage) niet nog meer geweld gaat veroorzaken. Nota bene Raymond Westerling (een paar delen terug) aanhalen als iemand die het wel begreep.
Iedereen die anders over dingen denkt dat jij uitmaken voor neo nazi en dom rechts is een teken van morele volheid?
Ja ja, "dom"rechts dat niet aan de kant van festivalgangermoordenaars staat, wat ben je dan dom zeg .
Neem jij het lekker op voor het geloof van de vrede, dat maakt je blijkbaar slim.
[..] En daarom moet de andere partij, de partij die al duizenden burgers heeft gedood, het recht krijgen nu weer duizenden of meer onschuldigen doden? Of zijn alle Palestijnen per definitie schuldig naar goed extreem-rechts gebruik?
Wie bedoel je hier toch met extreemrechts? De mensen die dit soort aanslagen goedpraten, toejuichen en vieren vallen nog altijd onder de categorie links en moslim, het zogenaamde extreemrechtste deel van de users (extreem rechts in de ogen van wat linksextremisten hier) heb ik hier toch massaal deze aanslagen af zien keuren terwijl links overloopt van antisemitisme om over een week weer van diezelfde linkse users te horen dat Joden haat toch vooral komt door "extreemrechtse" FOK! users.
Laat het kwartje nu toch eens vallen, links heeft kleur bekend jullie kunnen blijven roeptoeteren, blijven krijsen en blijven vingerwijzen we weten nu wie er een nat broekje krijgt van oorlogsmisdaden op nazi niveau, en dat is zoals velen al langer wisten niet het zogenaamde "extreemrechtse" kamp. Het is mij nu duidelijk wie in 1940 de Joden had verraden en alle media propaganda had geloofd. want we zien het nu gewoon alweer gebeuren. Alles waar links tegen zegt te acteren hebben moslims ons wereldwijd laten zien de laatste dagen, brute slachtingen, verkrachtingen, kindermoorden en daarna feestend de straten op in Europa, en ipv. hier tegen te acteren, tegen dit nazisme te strijden staan ze hand in hand omdat de inhoud ze nooit heeft geboeid, het gaat niet om het nazisme, het gaat niet om het type gedrag wat ze stoort, het gaat om de mensen waar ze na jarenlange propaganda via de media kanalen en hun politici een zware afkeer tegen hebben gekregen.
[..] Kortom, duizenden-tienduizenden-honderdduizenden-miljoenen palestijnen martelen, verkrachten en vermoorden. Vertel lieve vriend, hoeveel Palestijnen is 1 Isralir waard?
Jij snapt niet dat deze actie niets met de Palestijnen te maken heeft, maar alles met Iran die de Hamas gebruikt om het vredesproces tussen Isral en Saudi te verstoren, de vijand van Iran in de golf, en met Putin vriend Iran om elders in de wereld de boel in de fik te zetten om af te leiden van Oekrane?
[..] Toch wel grappig dat jullie het steeds over apartheid hebben terwijl de hele islam een grote apartheid is: moslims zijn alles en de rest mag de tering krijgen.
Ik ben gewoon een roomblanke Nederlander. Het zijn gewoon feiten dat er sprake is van kolonisatie van de Westerlijke Jordaanoever, er in Isral een apartheidsregime bestaat en Gaza is een hedendaags versie van het "getto van Warschau". Het is echt schandalig.
[..] Wie bedoel je hier toch met extreemrechts? De mensen die dit soort aanslagen goedpraten, toejuichen en vieren vallen nog altijd onder de categorie links en moslim, het zogenaamde extreemrechtste deel van de users (extreem rechts in de ogen van wat linksextremisten hier) heb ik hier toch massaal deze aanslagen af zien keuren terwijl links overloopt van antisemitisme om over een week weer van diezelfde linkse users te horen dat Joden haat toch vooral komt door "extreemrechtse" FOK! users.
Laat het kwartje nu toch eens vallen, links heeft kleur bekend jullie kunnen blijven roeptoeteren, blijven krijsen en blijven vingerwijzen we weten nu wie er een nat broekje krijgt van oorlogsmisdaden op nazi niveau, en dat is zoals velen al langer wist niet het zogenaamde "extreemrechtse" kamp. Het is mij nu duidelijk wie in 1940 de Joden had verraden en alle media propaganda had geloofd. want we zien het nu gewoon alweer gebeuren. Alles waar links tegen zegt te acteren hebben moslims ons wereldwijd laten zien de laatste dagen, brute slachtingen, verkrachtingen, kindermoorden en daarna feestend de straten op in Europa, en ipv. hier tegen te acteren, tegen dit nazisme te strijden staan ze hand in hand omdat de inhoud ze nooit heeft geboeid, het gaat niet om het nazisme, het gaat niet om het type gedrag wat ze stoort, het gaat om de mensen waar ze na jarenlange propaganda via de media kanalen en hun politici een zware afkeer tegen hebben gekregen.
Hou eens op met dat infantiele links rechts gejank. Jeetje zeg.
[..] Ik ben gewoon een roomblanke Nederlander. Het zijn gewoon feiten dat er sprake is van kolonisatie van de Westerlijke Jordaanoever, er in Isral een apartheidsregime bestaat en Gaza is een hedendaags versie van het "getto van Warschau". Het is echt schandalig.
Israelische Arabieren zijn volwaardige staatsburgers van Israel. Zij hebben stemrecht, betalen belasting en studeren aan Israelische universiteiten, maar hoeven niet te dienen in het leger. Zij kunnen zich wel aanmelden als vrijwilliger, maar dat gebeurt zelden. Wat nou apartheid
[..] Hou eens op met dat infantiele links rechts gejank. Jeetje zeg.
Het is wel duidelijk dat als een situatie in een land 3500 km verderop al zoveel emotie en verdeeldheid oproept, het in dat land zelf wel echt een bizarre teringzooi moet zijn.
Mensen (gewoon blanke Nederlanders) zouden elkaar hier al wat kunnen aandoen om dit conflict.
[..] Toch wel grappig dat jullie het steeds over apartheid hebben terwijl de hele islam een grote apartheid is: moslims zijn alles en de rest mag de tering krijgen.
Kan je dit met islamitische bronteksten onderbouwen?
Nee, wacht maar: dat kan je niet want je praat uit je nek. In de islam hebben zowel moslims als niet moslims rechten, dus misschien maar niet praten over iets waar je geen verstand van hebt en wat je alleen maar hebt gehoord.
De leegheid van denken die je moet hebben om te verklaren dat geweld niks oplost terwijl er sprake is van een actieve geweldadige aanval en er tientallen burgers zijn onvoerd.
Isral doet best wel eens dingen fout, maar nu suggereren dat ze maar even rond de tafel moeten met moordenaars, die nota bene hun bestaansgrond vinden in hun weigering met Isral te praten, is werkelijk ongelooflijk.
Ja alle linkse mensen zijn islam-fans Ik dacht dat we het stadium van hihaho slinkse kerk nu wel eens voorbij mogen gaan. Grow up.
[..] Jij snapt niet dat deze actie niets met de Palestijnen te maken heeft, maar alles met Iran die de Hamas gebruikt om het vredesproces tussen Isral en Saudi te verstoren, de vijand van Iran in de golf, en met Putin vriend Iran om elders in de wereld de boel in de fik te zetten om af te leiden van Oekrane?
Saoedie arabie is een wolf in schaapskleren.
[..] Wie bedoel je hier toch met extreemrechts? De mensen die dit soort aanslagen goedpraten, toejuichen en vieren vallen nog altijd onder de categorie links en moslim, het zogenaamde extreemrechtste deel van de users (extreem rechts in de ogen van wat linksextremisten hier) heb ik hier toch massaal deze aanslagen af zien keuren terwijl links overloopt van antisemitisme om over een week weer van diezelfde linkse users te horen dat Joden haat toch vooral komt door "extreemrechtse" FOK! users.
Laat het kwartje nu toch eens vallen, links heeft kleur bekend jullie kunnen blijven roeptoeteren, blijven krijsen en blijven vingerwijzen we weten nu wie er een nat broekje krijgt van oorlogsmisdaden op nazi niveau, en dat is zoals velen al langer wisten niet het zogenaamde "extreemrechtse" kamp. Het is mij nu duidelijk wie in 1940 de Joden had verraden en alle media propaganda had geloofd. want we zien het nu gewoon alweer gebeuren. Alles waar links tegen zegt te acteren hebben moslims ons wereldwijd laten zien de laatste dagen, brute slachtingen, verkrachtingen, kindermoorden en daarna feestend de straten op in Europa, en ipv. hier tegen te acteren, tegen dit nazisme te strijden staan ze hand in hand omdat de inhoud ze nooit heeft geboeid, het gaat niet om het nazisme, het gaat niet om het type gedrag wat ze stoort, het gaat om de mensen waar ze na jarenlange propaganda via de media kanalen en hun politici een zware afkeer tegen hebben gekregen.
Zeer goede genuanceerde post. Totaal niet generaliserend ook.
[..] De leegheid van denken die je moet hebben om te verklaren dat geweld niks oplost terwijl er sprake is van een actieve geweldadige aanval en er tientallen burgers zijn onvoerd.
Isral doet best wel eens dingen fout, maar nu suggereren dat ze maar even rond de tafel moeten met moordenaars, die nota bene hun bestaansgrond vinden in hun weigering met Isral te praten, is werkelijk ongelooflijk.
Eens. Het is ook flauwekul dat geweld nooit wat oplost. Heel vaak lost het wel wat op en kan een korte gewelddadige klap voor decennia aan vrede zorgen.
[..] Kan je dit met islamitische bronteksten onderbouwen?
Nee, wacht maar: dat kan je niet want je praat uit je nek. In de islam hebben zowel moslims als niet moslims rechten, dus misschien maar niet praten over iets waar je geen verstand van hebt en wat je alleen maar hebt gehoord.
Teksten? Wat dacht je van tienduizenden aanslagen wereldwijd? Waarom zouden we wat leugens in tekstvorm moeten geloven als de daden van moslims al decennia de echte aard laten zien?
[..] Over het algemeen, en dat zal nu ook wel het geval zijn, is het zo dat in de niet zo rijke plekken op aarde de bevolking veel nageslacht heeft. Wil je dat veranderen, dan moet je zorgen dat het welvaarts- en opleidingsniveau wordt opgekrikt.
Klopt, maar wat betreft het opleidingsniveau:
quote:
n September 2018, a report from the Palestinian Central Bureau of Statistics found that Palestinians have one of the highest literacy rates in the world. The finding chimed with the Palestinians’ long-running reputation as the world’s “best-educated refugees” – a claim often made by international organizations as well as regional actors. Particularly but not exclusively in the Middle East, Palestinians have long had a reputation as high-performing graduates, often proficient in at least two languages, and frequently going on to pursue successful careers in engineering, business, or medicine.
[..] Kan je dit met islamitische bronteksten onderbouwen?
Ze hebben rechten. Hebben ze ook dezelfde rechten?
Raar, zie deze reactie van jou niet bij die tientallen aanvallen richting "rechts" hier van users die zelf staan te juichen om de massaslachtingen, ik reageer zelfs op iemand die rechts aanvalt, de ironie.
En nee ik houd er niet mee op, ik mag er niet mee ophouden gezien onze geschiedenis. Het is verdomme Groenlinks die staat te krijsen omdat mensen het opnemen voor Israel, het is Bij1 die Nederlanders de schuld geeft, het is links denkend FOK! (muv. enkele users) die hier deze gruweldaad goedpraat, en het zijn de geitenwollen sokken types die met de Palestina vlaggen naast moslims op straten deze slachting te vieren, ik blijf er vooral op hameren dat het vooral en alleen de linkse users zijn die zich hier schuldig aan maken totdat bij iedereen de oogkleppen zijn afgevallen, ik weiger mij nog lang stil te houden voor de alsmaar groeiende ellende wat ik zie in onze samenleving.
Dus ban me maar of negeer mijn reacties maar, stoppen zal ik niet, vanaf dag n dat ik hier op FOK! zit wordt alles wat rechts is maar afgevallen, zodra de bal wordt teruggekaatst is het opeens een issue, stil zitten terwijl jullie geschoren worden is mijn advies.
Mag je ook tegen die Mcmxv of hoe die heet zeggen, die begon ermee.
Maar dat links/rechts gebeuren is in de praktijk niet zo zwartwit. Dat alleen rechtsen achter Isral staan, en linksen automatisch achter de Palestijnen.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Ben ik naef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Isral en Hamas? Of is er een grotere rol van Palestina?
Tldr. Het is aannemelijk dat Iran niet direct is betrokken bij de inval, maar het gevaar dat Iran wordt getrokken in een directe conflict met Isral is significant gestegen
quote:
My two (or more) cents about Iran's involvement in recent developments in Southern Israel. In my opinion, two crucial distinctions are required. First, it is necessary to distinguish between Iranian support to Hamas, as well as the ongoing coordination between IRGC, Hezbollah, Hamas, and the Palestinian Islamic Jihad (the "Resistance Front") and between the initiative, organization, and execution of the Hamas operation. While there is no doubt about the military cooperation between Iran and Hamas and Iran's increasing involvement in the Palestinian arena, including the West Bank, in recent years, I highly doubt whether Iran was significantly involved in Hamas's latest action. This is a Palestinian story. Did Hamas use Iranian aid? Definitely yes. Did Iran have an interest in this action? Yes. Does Hamas need Iranian permission to operate? No. Was there early coordination between Hamas, Iran, and Hezbollah? It's possible. But, in the end, it is an action by Hamas based on it own interests arising from the Palestinian reality. My assessment is also supported by the recent statement of the IDF spokesman who said, "Iran is a significant player, but we cannot say that it planned the operation or trained for it." A second important distinction that is between the involvement of Iran (and Hezbollah) until the Hamas operation and what will happen from now on. In recent years, I shared the assessment that Iran has no interest in expanding the conflict between Israel and Hamas to other arenas through active participation (by itself and mainly through Hezbollah) during the occasional rounds of warfare between Israel and the Palestinians. I still believe that the concept according to which Iran has no interest in involving Hezbollah (which is considered by Tehran as a strategic tool to respond to a potential Israeli attack against Iran's nuclear facilities) is still relevant. However, we have recently witnessed at least three developments that may challenge the validity of this assessment: A. The Hamas operation is a reality-changing event in the Middle East that may oblige Iran to move from the phase of ongoing support and coordination to a more direct involvement, especially if the Israeli response poses a significant challenge to Hamas. B. In recent years, it has become increasingly clear to Iran that, with all due respect to the nuclear issue, a significant part of Israeli activity has been aimed at undermining the regional order and not only Iran's nuclear program. Therefore, Iran has been more committed to increase its involvement around Israeli borders (and even inside Israel) and perhaps is also prepared to pay a higher price for a possible confrontation with Israel, not only in the nuclear context. C. Iran has practically positioned itself on the nuclear threshold and, at this stage, is not concerned with the possibility of Israeli military action except in the scenario (which does not seem likely at this stage) of a decision to break out to nuclear weapon. Therefore, Tehran may assess that using Hezbollah is no longer considered a "waste of capabilities" but a justified way to advance its strategic vision at the most convenient time. And so, in the bottom line, even assuming (as I do) that Iranian involvement in the implementation of the Hamas operation was not significant, I believe that the danger of escalating into an event involving Iran and Hezbollah has increased significantly.
twitter
[..] Raar, zie deze reactie van jou niet bij die tientallen aanvallen richting "rechts" hier van users die zelf staan te juichen om de massaslachtingen.
En nee ik houd er niet mee op, ik mag er niet mee ophouden gezien onze geschiedenis. Het is verdomme Groenlinks die staat te krijsen omdat mensen het opnemen voor Israel, het is Bij1 die Nederlanders de schuld geeft, het is links denkend FOK! (muv. enkele users) die hier deze gruweldaad goedpraat, en het zijn de geitenwollen sokken types die met de Palestina vlaggen naast moslims op straten deze slachting te vieren, ik blijf er vooral op hameren dat het vooral en alleen de linkse users zijn die zich hier schuldig aan maken totdat bij iedereen de oogkleppen zijn afgevallen, ik weiger mij nog lang stil te houden voor de alsmaar groeiende ellende wat ik zie in onze samenleving.
Dus ban me maar of negeer mijn reacties maar, stoppen zal ik niet, vanaf dag n dat ik hier op FOK! zit wordt alles wat rechts is maar afgevallen, zodra de bal wordt teruggekaatst is het opeens een issue, stil zitten terwijl jullie geschoren worden is mijn advies.
Groenlinks (Femke iig) gaat israelische vlaggen ophangen in Amsterdam,
[..] Raar, zie deze reactie van jou niet bij die tientallen aanvallen richting "rechts" hier van users die zelf staan te juichen om de massaslachtingen, ik reageer zelfs op iemand die rechts aanvalt, de ironie.
[..] Jij snapt niet dat deze actie niets met de Palestijnen te maken heeft, maar alles met Iran die de Hamas gebruikt om het vredesproces tussen Isral en Saudi te verstoren, de vijand van Iran in de golf, en met Putin vriend Iran om elders in de wereld de boel in de fik te zetten om af te leiden van Oekrane?
Het zou me verbazen als jij wel iets snapt.
Mensen die uit hun huizen verdreven zijn door de bezetter Isral, zijn geen Palestijnen? De illegale uitbreidingen van Isral is legaal? De regels die de bezetter hanteert en daarmee de bevolking jarenlang onderdrukt en compleet traumatiseert is gewoon ok? Dat daaruit strijders ontstaan om zich tegen al deze illegale terreurpraktijken van Isral te verdedigen is geen normale natuurlijke reflex?
Stel je voor, je bent een kind en bent een onderdeel van een mooi gezin maar de volgende dag is die gezin er niet meer omdat Isral even een bom erop heeft gegooid. Hoe zou het welzijn van een kind moeten ontwikkelen in loop der jaren? We praten dan niet over 1 kind, maar over honderdduizenden die daarmee leven.
Isral is een terreurstaat die vergiet bloed, zaait verderf en haat.
[..] Raar, zie deze reactie van jou niet bij die tientallen aanvallen richting "rechts" hier van users die zelf staan te juichen om de massaslachtingen, ik reageer zelfs op iemand die rechts aanvalt, de ironie.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Het is uiterst sneu dat sommige fokkers niet zo goed kunnen lezen. Zoals ik al zeker vijf keer heb geschreven: Hamas en Hezbollah zijn terroristen, dit is een terroristische aanslag van een beestachtig karakter. Het om zeep helpen van Hamas en/of Hezbollah leden (en vooral de leiding) is een uitstekend idee
Maar dat is niet genoeg voor sommige daadwerkelijk schuimbekkende idioten. Die vinden het een uitstekend idee om onschuldige Palestijnen te gaan vermoorden "moeten ze maar niet in de weg lopen". Die daadwerkelijk hardop durven schrijven dat Palestijnen en/of Arabieren untermenschen zijn. Ja, dergelijke idioten zijn best een beetje dom.
En ja, Isral heeft wel degelijk een uiterst discutabele rol in het geheel.
En ik ben niet degene die over links/rechts begon, dat zijn dom-rechtse idioten die continu net doen als religieus geweld een links probleem is. Ik heb nieuws voor jullie, religieus geweld heeft niets met links/rechts te maken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef dimmak het volgende: Ben ik naef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Isral en Hamas? Of is er een grotere rol van Palestina?
Voor alle onschuldige burgers, Palestijn, Isralisch, Jood, Moslim, Christen, Athest is het erg.
Jezus ik heb juist net nog kritisch lopen zijn op iemand die aanval half goed probeerde te praten. Ik ben zo moe van dat zwart-witte gedoe, je kan alleen voor of tegen iets zijn. Je moet een kant kiezen. Alle stomme rechtse mensen dit, alle stomme linkse mensen dit. En dat is niet alleen jij, maar tyfus wat vermoeiend.
FOK wordt gerund door een paar schimmige internetfiguren die geen enkele publieke verantwoordelijkheid hebben.
Vanaf morgen wappert de Isralische vlag aan de Stopera, dat heeft burgemeester Femke Halsema 'in lijn met het besluit van het kabinet' besloten. "Samen met Amsterdammers is het college enorm aangedaan door het brute geweld van Hamas tegen onschuldige burgers."
Lijkt me vrij duidelijk aan welke kant het linkse bestuur staat. Nja in Amsterdam iig. Maar misschien dan door de joodse roots ?
Mijn god
Wat een hoop inhoudsloos gezever
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
Mensen die uit hun huizen verdreven zijn door de bezetter Isral, zijn geen Palestijnen? De illegale uitbreidingen van Isral is legaal? De regels die de bezetter hanteert en daarmee de bevolking jarenlang onderdrukt en compleet traumatiseert is gewoon ok? Dat daaruit strijders ontstaan om zich tegen al deze illegale terreurpraktijken van Isral te verdedigen is geen normale natuurlijke reflex?
Stel je voor, je bent een kind en bent een onderdeel van een mooi gezin maar de volgende dag is die gezin er niet meer omdat Isral even een bom erop heeft gegooid. Hoe zou het welzijn van een kind moeten ontwikkelen in loop der jaren? We praten dan niet over 1 kind, maar over honderdduizenden die daarmee leven.
Isral is een terreurstaat die vergiet bloed, zaait verderf en haat.
Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef dimmak het volgende: Ben ik naef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Isral en Hamas? Of is er een grotere rol van Palestina?
Dat is wat naef als je in aanmerking neemt hoeveel van die burgers toejuichen dat ze deze klap hebben toegediend aan de vijand. Een klap die iedereen die een beroep doet op het recht zou moeten veroordelen. Om de simpele reden dat er voornamelijk burgerslachtoffers werden gemaakt. En dat was kennelijk gepland.
Feit blijft dat Hamas is gekozen om Gaza te besturen en nooit meer verkiezingen heeft toegestaan. Een ander feit is dat Hamas niet wil praten met Isral over een oplossing.
En dan plaats je gewoon heel links in zelfde hokje... Zoals Momo al zegt. Links-rechts-zwart-wit-discussie is extreem vermoeiend. Heel vaak zit er gewoon nuance in het debat als je er maar voor open staat en ernaar vraagt.
Wanneer het blokkeren van voedsel en medicijnen niet voldoende is
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Gelukkig is er voldoende zeewater wat ze kunnen drinken
[..] Wereldvreemd? Wereldvreemd dat je zo makkelijk de kant kiest van de partij die veel meer gewonden en doden op zn geweten heeft. Statistieken wijzen er meer op dat t de israeliers zijn die de palestijnen willen uitroeien dan andersom.
p.s. Ben niet voor of tegen 1 van de 2. Alleen t blinde verdedigen van alles wat israel doet...ziek
Isral is natuurlijk zwaar dominant, maar mikt op terroristen, als die 5:1 worden uitgeschakeld is dat alleen maar mooi.
Nee hoor.
Het zou zelfs vrij kortzichtig zijn om blind de Isralische vlag te hijsen en verder niet na te denken over de voedingsbodem die organisaties als Hamas en in mindere mate Hezbollah cadeau hebben gekregen. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.
Praat dat deze bizarre terroristische aanval van Hamas goed? Absoluut niet. Maar de tegenterreur van Isral ook absoluut niet. Isral is een beetje het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer te grazen wordt genomen en dan ineens huilend naar de juffrouw rent.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Hamas is groot, zeker in Gaza. Geschat wordt zelfs 50% van de bevoking vindt dat Hamas (zonder aanslagen) het volk het beste vertegenwoordigt. Dus dat de hele bevoking van Gaza en ook de Westelijke Jordaanoever er op aangekeken wordt is niet zo gek. De inwoners van Gaza zijn toch wel echt aan zet om Hamas te verdrijven
Het zou zelfs vrij kortzichtig zijn om blind de Isralische vlag te hijsen en verder niet na te denken over de voedingsbodem die organisaties als Hamas en in mindere mate Hezbollah cadeau hebben gekregen. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.
Om die onvrede tegen te gaan zou Isral op termijn meer kunnen doen. Maar eerst alle rotte appels (en dat zijn er veel) met wortel en tak uitroeien.
Op maandag 9 oktober 2023 14:04 schreef BlackLining het volgende: Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.
De afspraak met de PLO was om te stoppen met terrorisme in ruil voor een 2 statensysteem. Sinds die dag is er nog geen maand voorbij zonder vuurpijltjes, waarom moet maar 1 van de 2 zich aan afspraken houden?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
[..] Jezus ik heb juist net nog kritisch lopen zijn op iemand die aanval half goed probeerde te praten. Ik ben zo moe van dat zwart-witte gedoe, je kan alleen voor of tegen iets zijn. Je moet een kant kiezen. Alle stomme rechtse mensen dit, alle stomme linkse mensen dit. En dat is niet alleen jij, maar tyfus wat vermoeiend.
Je moet een kant kiezen? Er valt niks te kiezen beste Momo, wat er gebeurd is dat is nooit never niet goed te praten? Hoe kunnen mensen dit beestachtige gedrag goedpraten, hoe kan dit ook maar op enige manier gerechtvaardigd zijn? Als jij hier altijd dit gedrag zou goedpraten, wie de agressor ook is dan ben ik het niet met je eens maar heb ik wel respect voor je standpunt, als jij bij groep A. dit gedrag veroordeeld en bij groep B. dit gedrag goedpraat dan ben je niet neutraal en kijk je niet neutraal naar deze oorlogsmisdaad, want dan zijn er andere factoren belangrijk. Dan gaat het niet meer om de inhoud van de daad, om het geweld en de onschuldige slachtoffers nee dan zijn andere zaken belangrijker voor je dan oordeel je op andere factoren, en welke groep die nu niet naar de inhoud kijkt van een misdaad waarvan ik toch echt overtuigd was waar ze hun afschuw over zouden uitspreken gezien de decennia voorgeschiedenis en duizenden discussies op FOK! vind die andere factoren opeens zo relevant, zijn dit niet toevallig de users die krijsen als er andere factoren in discussies erbij worden gesleept want je moet de "daad" veroordelen?
[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2023 14:32:30 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:48 schreef Pendule het volgende: Palestijnen gewoon lekker bij de Egypte voegen. Zelfde soort figuren. Dan kan Isral gewoon weer normaal verder leven.
Fun fact, Egypte heeft zo'n pleurishekel aan de Palestijnen dat ze dreigden het vredesproces van 1978 te stoppen als ze Gaza moesten terugnemen.
[..] Teksten? Wat dacht je van tienduizenden aanslagen wereldwijd? Waarom zouden we wat leugens in tekstvorm moeten geloven als de daden van moslims al decennia de echte aard laten zien?
Degene op wie ik reageerde had het over de islam; de daden van iemand die claimt iets te volgen, veranderen nog niet de fundamenten van datgeen hij claimt te volgen.
Dit is zo logisch; maar ik ken jou inmiddels wel en ga verder dus geen tijd besteden aan jou. Fijne dag.
Je moet je eigen mening natuurlijk vormen. Maar het kan als enigszins naef worden gezien ja. Deze mensen staan in grote getale te juichen voor de wrede slachtpartijen die Hamas aanricht. Het is natuurijk ook niet zonder reden dat deze terroristen al zo lang de macht hebben in de Gazastrook. Je hebt dus te maken met twee onvergelijkbare partijen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Op maandag 9 oktober 2023 13:58 schreef Cheeseburgert het volgende: Ook veel liefde en begrip in Australi Absoluut geen herhaling van het gezeik van deze "jongeren" in de rest van de wereld dit
Zolang ze zich zo gedragen, zolang een Koran verbranding tot ophef leidt, misschien is er dan geen plek voor al te veel immigranten uit die streken?
Vanaf morgen wappert de Isralische vlag aan de Stopera, dat heeft burgemeester Femke Halsema 'in lijn met het besluit van het kabinet' besloten. "Samen met Amsterdammers is het college enorm aangedaan door het brute geweld van Hamas tegen onschuldige burgers."
We zijn niks anders gewend ..In de tweede wereld oorlog werd ook de vlag gehesen van de bezetter, verzet was terrorisme ,hou toch op met propaganda elke keer wee. Leg de mensen het originele verhaal uit
Hele land leegtrekken, alle woningen doorzoeken, dan nog ga je bepaalde zaken niet vinden, dat moet je dan maar weer accepteren en we gaan weer een ronde of 50 jaar door, want uiteindelijk smokkelen ze de wapens toch wel weer naar binnen.
Eensgezindheid en steun aan Isral zouden we moeten verlenen.
Een slachtpartij komt niet zomaar uit de luchtvallen? Men kwam zelfs letterlijk met paragliders uit de lucht vallen. Zoiets aanrichten is een keuze. En nee, de Palestijnen zijn ook geen tweederangsburgers en ook worden Palestijnse dorpen niet zomaar ontruimt. Het is jammer dat je voor dit soort onjuiste propaganda valt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
[..] Eerste zin: [..] En dan plaats je gewoon heel links in zelfde hokje... Zoals Momo al zegt. Links-rechts-zwart-wit-discussie is extreem vermoeiend. Heel vaak zit er gewoon nuance in het debat als je er maar voor open staat en ernaar vraagt.
De discussie is vermoeiend, maar het is toch echt zo dat wat mensen die vinden dat Isral dit verdient op de een of andere manier een keiharde oorlogsmisdaad goedpraten. Dat zijn dan vaak ook nog eens de mensen die het hardst roepen dat Isral de mensenrechten schendt. Dat maakt ze meer dan een beetje hypocriet.
Waarbij ze er gemakshalve ook maar aan voorbij gaan dat Isral met alle fouten die het heeft gemaakt ook te maken heeft met een vijand die geen enkele neiging tot een compromis heeft. Had Isral het beter kunnen doen? Zeker, maar veel beter ook niet met Hamas dat niks wil doen behalve Isral vernietigen.
Bull, er zijn zat camerabeelden van vrome moslima's met hoofddoek die met de pinpas van oma proberen te pinnen, er is geen "eer" in de islam, alleen leugens.
[..] Bull, er zijn zat camerabeelden van vrome moslima's met hoofddoek die met de pinpas van oma proberen te pinnen, er is geen "eer" in de islam, alleen leugens.
Daar gaat deze reeks niet over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Ik voel een vergelijkbaar sentiment in deze topic reeks
twitter
[..] De afspraak met de PLO was om te stoppen met terrorisme in ruil voor een 2 statensysteem. Sinds die dag is er nog geen maand voorbij zonder vuurpijltjes, waarom moet maar 1 van de 2 zich aan afspraken houden?
De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.
Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.
Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?
Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!" Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef dimmak het volgende: Ben ik naef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Isral en Hamas?
Als je de dood van de Palestijnse burger meer of minder erg vindt dan de dood van de Isralische burger, schort er iets aan je menselijkheid. Dan heb je namelijk jezelf overgeven aan tribalisme, waar de in group / out group mechanisme in werking treedt. Dit is iets wat op Twitter maar ook hier op fok veel ziet. İn een vorige topic vroeg iemand die zich kennelijk associeert met Isral, "dus WE gaan Gaza blokkeren?". Deze guy is niet in Isral is geen lid van het İDF, maar associeert zich met Isral dus heeft hij het over "WE".
Dus wat dat betreft is het een teken van menselijkheid hoe jij kijkt naar het conflict.
Outgroup bias is the tendency to dislike members of groups that we don’t identify with. We not only have negative feelings and ideas about people who are not part of our group, but we also tend to exhibit hostility towards them. This happens even if we know nothing about them as individuals.
Ik vraag mij af hoeveel daarvan nog in leven zijn, als je al die beelden zag hoe die behandeld werd. Gok dat vele vrouwen verkracht zijn, vele zwaar mishandeld. Ergens hoop je dat ze nog levend teruggevonden worden, is ook dit wat mij het meeste in het hoofd zit, gevangen zitten bij die barbaren met de beelden wat we gezien hebben wetende dat ze een hel ondergaan. Verschrikkelijk, hoop dat ze er zoveel mogelijk kunnen redden.
[..] De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Isral. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Isral-Palestina conflict.
Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Isralisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.
En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.
Een een paar Isralische dorpen die zonder aanleiding even bruut worden afgeslacht wordt dan hetzelfde als het Isralische leger die strategisch terroristen proberen uit te schakelen. Hetzelfde als Amerika dit ergens probeert te doen.
Doelbewust overgaan tot terrorisme en met militaire inzet terrorisme proberen af te stoppen is niet hetzelfde. Het is jammer en zorgwekkend dat je dit verschil niet kunt zien.
Dit conflict kent alleen maar verliezers en vooral de normale burgers.
Ergens kun je het Isral toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Isral toch, nou dan zegt Isral dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.
Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Isral ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.
Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff..
[..] Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
Dat mag best, en daar heb ik het ook helemaal niet over.
Er mogen ook rustig Nederlanders in Belgi wonen. Maar als Nederland dan Vlaamse dorpjes gaat platwalsen voor een mooie nieuwe VINEX wijk gaan er toch wel mensen klagen he.
[ Bericht 13% gewijzigd door BlackLining op 09-10-2023 14:49:39 ]
[..] Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
Israel is een multi-etnische staat met Joden en Arabieren in het parlement/leger/hooggerechtshof etc. wanneer het uitkomt maar is opeens weer een puur Joodse staat wanneer nederzettingen ontmanteld moeten worden wat is het nou
Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef Grishenko_ het volgende: De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.
Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.
Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?
Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
Er is maar n oplossing en dat is als n groep daar verdwijnt, en nee ik hoop van harte niet met geweld. Maar ik ben van mening dat de wereld hier eens massaal moet gaan ingrijpen, regel maar een mooi stuk land voor die Palestijnen, want wat je ook regelt of doet, al geef je de Palestijnen elk cm land terug en de Isralirs claimen geen land meer dan alsnog zullen die conflicten blijven vanwege de aangeboren Jodenhaat in die gebieden.
Palestijnen worden natuurlijk ook lekker aan het lot overgelaten door alle islamitische landen die wel moord en brand schreeuwen, dat zegt al heel veel, want het gaat ze niet om die Palestijnen, het gaat ze om hun haat te kunnen ventileren tegen Joden. Genoeg stukken land in de wereld waar iets, met behulp van het westen, te maken is voor de Palestijnen. Dus gewoon net als twee vechtende kinderen uit elkaar halen, een andere oplossing heb ik helaas niet, want dit is een conflict zonder einde mits de samenstelling in dat gebeid hetzelfde blijft.
Ergens kun je het Isral toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Isral toch, nou dan zegt Isral dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.
Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Isral ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.
Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff..
En de gehele internationale gemeenschap is verantwoordelijk voor deze cluster fuck
[..] Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.
Zijn we daar zelf ook niet schuldig aan als er geen onvertogen woord gesproken mag worden over hoe de Israli met de Arabieren al jaren probeert samen te leven?
We vragen aan mo of die dat gedaan heeft, en als die ja zegt is het goed?
De mods willen duidelijk dat we het hierbij laten, dus dit is mijn laatste reactie hierover. Als je serieus meer wil weten mag je me op een respectvolle manier prive benaderen.
@marsan Ja het verschilt van situatie tot situatie; een rijke moslim moet meer zakaat betalen dan een moslim met een gemiddeld vermogen. En een arme moslim hoeft helemaal geen zakaat te betalen. Een ongelovige die belasting betaald kan dus zeker wel minder betalen dan een moslim; afhankelijk van hun financiele situaties.
Als er geen kracht nodig is, omdat hij het uiteindelijk toch geeft, is er geen kracht nodig. En heb je ooit een overheid gezien die geen mogelijkheid heeft tot kracht gebruiken? Die wordt zo overrompeld. Wat gebeurt in NL waar je geen belasting betaald? Juist ja. Daarnaast kan ik garanderen dat het belastingstelsel voor moslims en niet moslims in een 100% islamitisch land stukken gunstiger is dan die in Nederland waarbij sommigen +- de helft van hun loon moeten inleveren!
Nogmaals; dit was het laatste bericht hierover in navolging van het verzoek van de mods. Bij meer vragen stuur een prive bericht.
Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef Grishenko_ het volgende: De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.
Ach ach, het zijn mensen. Je bedoelt die figuren die juichend in de straten staan als het lichaam van een Isralische burger er als trofee doorheen worden gereden? Of de individuen die thee en gebak uit staan te delen met machinegeweren in hun hand na een slachtpartij in een Isralisch dorp? Hou toch op joh.
quote:
Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef Grishenko_ het volgende: Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?
En vertel eens, waarom zou dit niet kunnen? Moeten we medelijden hebben met barbaren die geen manieren tonen en terrorisme bedrijven, romantiseren, toejuichen en vieren?
Dat voorstel wordt toch afgewezen. Waarom zou je je wisselgeld opgeven voor een klein aantal Palestijnen, terwijl je weet dat je daarna van de aardbodem wordt gevaagd?
[..] Hele land leegtrekken, alle woningen doorzoeken, dan nog ga je bepaalde zaken niet vinden, dat moet je dan maar weer accepteren en we gaan weer een ronde of 50 jaar door, want uiteindelijk smokkelen ze de wapens toch wel weer naar binnen.
Eensgezindheid en steun aan Isral zouden we moeten verlenen.
Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.
Het is prima mogelijk om alle Hamasholen uit te kammen zonder zo'n daad. Het is prima mogelijk om de Gazastrook te bezetten en regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Egypte heel goed te bewaken zonder hongersnood te creren. Israel heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 14:30:00 ]
[..] De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Isral. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Isral-Palestina conflict.
Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Isralisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.
En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Zie genoeg mensen zich negatief uitspreken over het westen en hun oorlogsmisdaden, ik ben er zelf n van. Maar je mist het grote verschil Koos, Amerika en het westen bombarderen idd, waarbij onschuldige slachtoffers vallen, nu zullen ze geen 100% score halen met niet burgerdoelen te raken, maar het zijn wel die terroristen die afweergeschut neerzetten of scholen, raketsystemen op ziekenhuizen, ze zoeken het toch ook zelf op? Daarbij heb ik Amerika en het westen nog nooit zo barbaars tekeer zien gaan zoals we nu al voor de zoveelste keer een islamitische club tekeer zien gaan, waarbij alle mensenrechten worden geschonden. Zie jij Amerikanen met dode moslims door de straten rijden? Vrouwen massaal verkrachten, kinderen afschieten, mensen ontvoeren om ze als menselijk schild te laten dienen? Zijn ze boos op onze leiders? Nou veel Europeanen zijn dat ook, pak die dan aan ipv. onschuldige burgers aan te vallen.
Als je het dan over die dubbele moraal wilt hebben, slaat de houding van moslims dan niet eens een keer terug in hun gezicht? Want die hebben toch ook een dubbele moraal? Als dit allemaal goed wordt gepraat kunnen we toch ook niet meer kritisch zijn als een Europeaan de aanslagen van moslims in Europa zat is en doordraait en onschuldige moslims gaat aanvallen? Want ook die mensen hebben nabestaanden, ook die mensen hebben leed en worden onderdrukt, blij dat dit niet gepreekt wordt in Nederland, raar dat het wel geaccepteerd wordt zodra een terroristische organisatie als Hamas los gaat.
[..] De mods willen duidelijk dat we het hierbij laten, dus dit is mijn laatste reactie hierover. Als je serieus meer wil weten mag je me op een respectvolle manier prive benaderen.
Nee, je mag uitleggen hoe dat controleren dat mo dan "vrijwillig" heeft gedoneerd werkt.
Want het is gewoon discriminatie.
En misschien moet je ook nog even een mooi excuus opdissen waarom niet moslims geen overheidsbanen mogen bekleden?
Tsja, de illegale nederzettingen escaleren, vervolgens je vooral richten op het binnenland om de democratie en rechtsstaat uit te kleden, en als kers op de taart de waarschuwingen van de legertop negeren omdat je ze als rivalen ziet.
Op maandag 9 oktober 2023 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende: Al iets meer bekend over de plannen? Isral gooit de boel dicht en gaat over een paar dagen ten strijde in Gaza? Of alleen een beetje blokkeren?
Israel krijgt een zeeblokkade toch niet voor elkaar? Hebben ze volgens mij al eens gezegd/geprobeerd en dat werd al behoorlijk moeilijk want Iran zei bijv al dat ze niet zouden accepteren dat Israelisch een Iraans schip zouden tegenhouden.
Denk dat bepaalde landen toch best bang waren voor die man omdat die zo onvoorspelbaar is, na die aanslag op die Iraanse kolonel heeft Iran ook helemaal niks gedaan terwijl ze altijd zo’n grote mond hebben.
Plus hij had redelijke vrede met Kim jong in. Niet voor niks dat de redelijk vrede jaren 2017 tot 2021 zijn jaren waren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
Op maandag 9 oktober 2023 13:26 schreef mcmlxiv het volgende: Deze terroristische aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Vergeldingsfactor van 1:20. Dan zat ik er niet ver naast met mijn te verwachte 10k Palestijnse doden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Zie genoeg mensen zich negatief uitspreken over het westen en hun oorlogsmisdaden, ik ben er zelf n van. Maar je mist het grote verschil Koos, Amerika en het westen bombarderen idd, waarbij onschuldige slachtoffers vallen, nu zullen ze geen 100% score halen met niet burgerdoelen te raken, maar het zijn wel die terroristen die afweergeschut neerzetten of scholen, raketsystemen op ziekenhuizen, ze zoeken het toch ook zelf op? Daarbij heb ik Amerika en het westen nog nooit zo barbaars tekeer zien gaan zoals we nu al voor de zoveelste keer een islamitische club tekeer zien gaan, waarbij alle mensenrechten worden geschonden. Zie jij Amerikanen met dode moslims door de straten rijden? Vrouwen massaal verkrachten, kinderen afschieten, mensen ontvoeren om ze als menselijk schild te laten dienen? Zijn ze boos op onze leiders? Nou veel Europeanen zijn dat ook, pak die dan aan ipv. onschuldige burgers aan te vallen.
Als je het dan over die dubbele moraal wilt hebben, slaat de houding van moslims dan niet eens een keer terug in hun gezicht? Want die hebben toch ook een dubbele moraal? Als dit allemaal goed wordt gepraat kunnen we toch ook niet meer kritisch zijn als een Europeaan de aanslagen van moslims in Europa zat is en doordraait en onschuldige moslims gaat aanvallen? Want ook die mensen hebben nabestaanden, ook die mensen hebben leed en worden onderdrukt, blij dat dit niet gepreekt wordt in Nederland, raar dat het wel geaccepteerd wordt zodra een terroristische organisatie als Hamas los gaat.
Een functionerend moreel kompas heeft blijkbaar niet iedereen. Het is schrikbarend om te zien hoe het met sommige is gesteld wat dit betreft. Die zitten straks weer te snikken als er een paar foto's opduiken van wat omgekomen Palestijnen.
Dezelfde Palestijnen die afgelopen weekend nog gezamenlijk in de straten stonden terreur toe te juichen, maar dat maakt niet uit. We moeten allemaal doen alsof dit moreel op hetzelfde niveau is.
Helemaal klaar mee, met deze mensen is gewoon niet te praten. Isral moet dat rovershol uitroken en Hamas oprollen.
[..] Je doet nu net alsof het Isral daar om te doen is.
Zal geen beleid zijn maar wel de uitkomst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
[..] Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.
Een een paar Isralische dorpen die zonder aanleiding even bruut worden afgeslacht wordt dan hetzelfde als het Isralische leger die strategisch terroristen proberen uit te schakelen. Hetzelfde als Amerika dit ergens probeert te doen.
Doelbewust overgaan tot terrorisme en met militaire inzet terrorisme proberen af te stoppen is niet hetzelfde. Het is jammer en zorgwekkend dat je dit verschil niet kunt zien.
Maar dat 'uitschakelen van terroristen' gaat al decennia gepaard met wat wij beschouwen als 'nevenschade'. De Irak-oorlog diende zogenaamd ook een nobel doel. Het tirannieke regime van Hussein werd immers omver geworpen. Maar in de jaren die volgden vielen er honderdduizenden burgerslachtoffers, voor een deel ook veroorzaakt door Amerikaanse bombardementen. Hetzelfde geldt voor de vergeldingsacties van Isral. Ook die eisen de levens van onschuldige mensen.
Wij maken inderdaad onderscheid, zeggen tegen onszelf en de rest van de wereld dat het hier gaat om onbedoeld leed. We maakten immers jacht op terroristen. Dat er burgers omkwamen is vervelend, maar dat was nooit de bedoeling. Maar zoals ik al eerder zei koop je niets voor deze uitleg als jouw hele familie slachtoffer is geworden van zo'n bombardement. Hoe denk je dat dit overkomt op mensen uit die landen?
Deze redenering passen wij vaak toe op onszelf en onze bondgenoten. En nogmaals, ik begrijp volkomen dat Isral nu hard terugslaat. Maar enige introspectie van onze kant zou geen kwaad kunnen.
Wat ik al aangaf: deze houding gaat ons een keer opbreken. Steeds meer landen buiten de eerste wereld zijn onze redeneringen spuugzat. Zeker nu er voor economische steun en samenwerking alternatieven voorhanden zijn, in de vorm van China.
Eerder al 12 mensen uit Thailand, en een groep Nepalezen. Plus een meisje uit China.
Er zijn inderdaad veel buitenlanders omgekomen omdat Hamas simpelweg zoveel mogelijk slachtoffers wilde maken. Er zijn ook weer nieuwe beelden van de slachtpartijen op het festival waar veel niet-Isralirs waren.
twitter
[..] Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.
Het is prima mogelijk om alle Hamasholen uit te kammen zonder zo'n daad. Het is prima mogelijk om de Gazastrook te bezetten en regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Egypte heel goed te bewaken zonder hongersnood te creren. Israel heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
Dat zeg jij nu allemaal wel maar is dat wel waar?
[..] Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.
Prima, dat kan ook zonder kinderen dood te schieten. Dat is een schofterige daad van Hamas.
Het is prima mogelijk om het gesprek aan te gaan zonder geweld. Het is prima mogelijk een regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Israel te betreden zonder dood en verderf te creren. Hamas heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
En voor nabestaanden maakt het geen verschil of het doden van hun familie en vrienden wel of niet intentioneel was. De uitkomst blijft hetzelfde en zij zullen degenen die de bommen heeft geworpen zien als schuldigen. En zo wordt deze spiraal van haat en geweld in stand gehouden.
Ondertussen ziet de rest van de wereld dat het westen deze vorm van geweld met de mantel der liefde bedekt, terwijl wij naar anderen wijzen met een vermanend vingertje.
[..] Prima, dat kan ook zonder kinderen dood te schieten. Dat is een schofterige daad van Hamas.
Het is prima mogelijk om het gesprek aan te gaan zonder geweld. Het is prima mogelijk een regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Israel te betreden zonder dood en verderf te creren. Hamas heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
Het laatste geweldloze protest van de Palestijnen eindigde met ruim 200 dode Palestijnen.
De Irak-oorlog diende zogenaamd ook een nobel doel. Het tirannieke regime van Hussein werd immers omver geworpen. Maar in de jaren die volgden vielen er honderdduizenden burgerslachtoffers, voor een deel ook veroorzaakt door Amerikaanse bombardementen
Ng voordat de 2003 oorlog begon in Irak waren er meer dan 500.000 Iraakse kinderen gestorven vanwege de sancties. Genocidale praktijken voor een nobel doel. The road to hell is paved with the best intentions.
De vraag is, gaat Hezbollah all in? Vooralsnog lijkt het er niet op.
En voor nabestaanden maakt het geen verschil of het doden van hun familie en vrienden wel of niet intentioneel was. De uitkomst blijft hetzelfde en zij zullen degenen die de bommen heeft geworpen zien als schuldigen. En zo wordt deze spiraal van haat en geweld in stand gehouden.
Ondertussen ziet de rest van de wereld dat het westen deze vorm van geweld met de mantel der liefde bedekt, terwijl wij naar anderen wijzen met een vermanend vingertje.
Daar zit je dus weer mis.
Geweld bestrijden is niet equivalent aan geweld. Dit is proberen te zorgen dat mensen in vrede kunnen leven. Want anders zou je moeten concluderen dat als een terrorist ergens een aanslag pleegt en daarbij tien mensen neerschiet, en de politie schiet vervolgens de dader neer, dit eigenlijk hetzelfde is. Nee, dat is het niet.
Daarom hebben in een goed functionerend land, bepaalde instanties zoals de politie en het leger een monopolie op de inzet van allerlei geschut en andere middelen om hun burgers te beschermen.
[..] Ng voordat de 2003 oorlog begon in Irak waren er meer dan 500.000 Iraakse kinderen gestorven vanwege de sancties. Genocidale praktijken voor een nobel doel. The road to hell is paved with the best intentions.
Op maandag 9 oktober 2023 14:29 schreef Nielsch het volgende: Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.
Ik weet niet hoe ze dit uitvoeren maareh, als ze allemaal binnen een dag bij plek X kunnen zijn en daar opgevangen worden (Geen idee, kan best dat Isral hier een slechte partij is), dan is het nogal een stok achter de deur dat men meewerkt.
Doet me denken aan dat condoleeza rice over 9/11 aanslagen zei, dat ze Intel hadden over dat er aanslagen gepland waren met vliegtuigen maar dat ze niks concreets hadden
twitter
Fallujah suffered extensive damage to residences, mosques, city services, and businesses. The city, once referred to as the "City of Mosques", had over 200[citation needed] pre-battle mosques of which 60 or so were destroyed in the fighting. Many of these mosques had been used as arms caches and weapon strongpoints by Islamist forces. Of the roughly 50,000 buildings in Fallujah, between 7,000 and 10,000 were estimated to have been destroyed in the offensive and from half to two-thirds of the remaining buildings had notable damage.[63][64]
While pre-offensive inhabitant figures are unreliable, the nominal population was assumed to have been 200,000-350,000. One report states that both offensives, Operation Vigilant Resolve and Operation Phantom Fury, created 200,000 internally displaced persons who are still living elsewhere in Iraq.[65] While damage to mosques was heavy, coalition forces reported that 66 out of the city's 133 mosques had been found to be holding significant amounts of insurgent weaponry.[66]
[ Bericht 42% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 09-10-2023 15:03:05 ]
Volgens mij is het doorgaans juist andersom. Isral wordt altijd kritisch benaderd en bij de Palestijnen is het: 'ach, die arme onderdrukte Palestijnen'
Nogmaals: als die honderdduizenden doden niet gebeuren, is Israel dan geen pisland meer?
Op maandag 9 oktober 2023 14:56 schreef Slayage het volgende: Doet me denken aan dat condoleeza rice over 9/11 aanslagen zei, dat ze Intel hadden over dat er aanslagen gepland waren met vliegtuigen maar dat ze niks concreets hadden [ twitter ]
Interessant stuk
quote:
The colonel said that Israel actually had information that Hamas and aligned groups were making preparations for an attack.
'There is no logical explanation I can give to explain the sudden overrun of Israeli towns. Maybe you should ask the government, which constantly interferes with the military'
- Israeli colonel
“This information was evaluated incorrectly. In particular, counterterrorism intelligence units thought that all these weapons used in this attack would be separately put into action in different attacks,” he said.
“They could not make the assessment that kamikaze drones and their motorised parachutes, missiles, and mini drones would be used for a single all-out attack. Although I don't like to call this a weakness, intelligence made a huge mistake.”
The colonel said that the relative stability in Gaza fostered great military indiscipline in the Israeli troops that served on the border.
“There is no logical explanation I can give to explain the sudden overrun of Israeli towns,” he said. ”Maybe you should ask the government, which constantly interferes with the military.”
Op maandag 9 oktober 2023 14:56 schreef Slayage het volgende: Doet me denken aan dat condoleeza rice over 9/11 aanslagen zei, dat ze Intel hadden over dat er aanslagen gepland waren met vliegtuigen maar dat ze niks concreets hadden [ twitter ]
Met al dat geblunder kan het toch niet anders dan dat er toch eens consequenties komen voor de regering en/of het leger?
[..] Het laatste geweldloze protest van de Palestijnen eindigde met ruim 200 dode Palestijnen.
Ja kan prima!
Die zionisten toch, wat een boefjes zomaar 200 mensen dood maken. En nu doen ze ook zomaar grote boem. Het is maar goed dat Hamas er is, strijden voor de goede zaak!!!
[..] De vraag is, gaat Hezbollah all in? Vooralsnog lijkt het er niet op.
Die zullen eerst een warme maaltijd nuttigen en daarna kijken ze verder
Geweld bestrijden is niet equivalent aan geweld. Dit is proberen te zorgen dat mensen in vrede kunnen leven. Want anders zou je moeten concluderen dat als een terrorist ergens een aanslag pleegt en daarbij tien mensen neerschiet, en de politie schiet vervolgens de dader neer, dit eigenlijk hetzelfde is. Nee, dat is het niet.
Daarom hebben in een goed functionerend land, bepaalde instanties zoals de politie en het leger een monopolie op de inzet van allerlei geschut en andere middelen om hun burgers te beschermen.
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd door de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Meer interessant nieuws. Dit gebeuren kan wel eens invloed hebben op het kiezen van een nieuwe 'Speaker'
quote:
House Republicans under pressure for speedy speaker election amid Israel-Hamas war Gloria Oladipo Republican House representatives face mounting pressure to rally around a House speaker candidate amid the war between Israel and Hamas.
House foreign affairs committee chairman Michael McCaul stressed the need for a speedy speaker election over the weekend. He told CNN: “We have to get a speaker elected this week so we can get things on the floor like replenishing the Iron Dome, get a resolution that ranking member Meeks and I have been working on, bipartisan resolution condemning Hamas for what they have done to Israel.”
Follow developments in the US here.
Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef wuuht het volgende: Dat gelul over wie wel of niet een gehesen vlag krijgt vind ik echt bijzonder triest, leed is tenslotte geen wedstrijd.
Nou, helemaal mee eens. Het helpt ook 0,0 op het slagveld.
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Isral en de Palestijnen".
[..] Volgens mij is het doorgaans juist andersom. Isral wordt altijd kritisch benaderd en bij de Palestijnen is het: 'ach, die arme onderdrukte Palestijnen'
Is dat zo? Isral wordt al decennialang kritiekloos gesteund door het westen, de VS voorop. Er zijn inderdaad bepaalde facties in het westen die uitsluitend oog hebben voor het leed van de Palestijnen, maar die hebben het in de meeste westerse landen niet voor het zeggen.
En let wel: Isral verdient ook onze steun. Want sinds haar oprichting in 1947 wordt zij in haar voortbestaan bedreigd door haar buren. Maar deze steun leidt er meer dan eens toe dat we een dubbele moraal hanteren - en dan grijp ik weer terug op mijn andere bijdragen in deze reeks.
Oh man I fucking love war especially when I'm not in it. Call me George Carlin. The pics of that innocent girl in the back of the truck.. Fuck makes my blood fucking boil... I can't wait for the tanks to roll in and turn Gaza into a fucking city of rubble.. Send in the tanks!.. God there is just something about sweet about hating someone to the point of wanting to watch them die that just feels fucking amazing.. lets fucking go!!!!! Vengeance..
^^^^^ and guess what palestinian people feel the same way.. Its a damn shame that we all sit here and post flags and pick our sides waiting to see some good pics of war and suffering.
Breed your hate, post your flags, pick your side.. Be a pawn in a proxy war... Create a generation of amputees, create a generation of hate. . . When you see children with missing limbs maybe you might get it. Actually you won't, you will post a flag and pick a side.
Bunch of monkeys acting on your most primitive instincts. You all make me sick.... To be hated by you all is a compliment.
twitter
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Isral en de Palestijnen".
[..] Hezebollah ontkent betrokkenheid bij deze 'aanval' van vijf militanten waarvan er inmiddels twee dood zijn
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grens
Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef wuuht het volgende: Dat gelul over wie wel of niet een gehesen vlag krijgt vind ik echt bijzonder triest, leed is tenslotte geen wedstrijd.
Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraene kan het, nous tions Charlie, Frankrijk, Belgi, noem maar op. Maar Isral mogen nous pas tre.
[..] Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.
Terroristen hebben geen uniform aan. En het zit allemaal in het koppie. Ik durf te wedden dat meer dan de helft van de palestijnen hebben genoten van de terreur.
Dat de Gazastrook de moeder gebombardeerd wordt kan ik derhalve rustig om slapen.
Charlie: How's it going in there? Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers. Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
Hoe is het erger om medeleven te tonen met alle slachtoffers?
Eigenlijk schaam ik mij wel voor dit land. Laf poeplandje.
What's the problem here?
Los ervan of het goed of fout is Snap ik de gemeentes wel die weigeren/niet durven om hieraan mee te doen
[..] Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraene kan het, nous tions Charlie, Frankrijk, Belgi, noem maar op. Maar Isral mogen nous pas tre.
Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.
Dat was ook mijn gezicht ja toen er zaterdag vuurwerk af werd gestoken hier door de dealertjes van op de hoek. Nu kan het gewoon weer het gebruikelijke signaal zijn geweest dat de drugs binnen was maar daar staan ze niet bij te joelen en gillen doorgaans en navragen kan ik het niet, maar mijn Maccabi Haifa-shirtje werd ook naar gesist van de zomer dus de schijn hadden ze wel tegen.
Ik heb overigens ook een shirtje van Al Ahly en nog wel meer obscure clubs gewoon omdat ik dat leuk vind.
Wel bijzonder dat Hamas nog steeds infiltratie pogingen uitvoert
[..] Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.
Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?
[..] Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
In een behoorlijk aantal landen heeft men sowieso al een enorme hekel aan het Westen. Dat is dus irrelevant. En veel van deze landen moeten trouwens hun mond houden over normen en waarden, die hebben echt geen recht van spreken.
We hoeven toch niet naar landen als bijvoorbeeld China, Rusland, Iran, Saoedi-Arabi of Afrikaanse landen te kijken als het gaat om goed gedrag en beschaving? De selectieve verontwaardiging van dit soort schurkenstaten is dan ook bespottelijk.
[..] Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?
Als er rellen door komen. of een steen door de raam van het gemeentehuis. Je zal er maar werken. Dat soort dingen. Ik zou ook drie keer na moeten denken of het de ellende wel waard is.
[..] Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.
Terroristen hebben geen uniform aan. En het zit allemaal in het koppie. Ik durf te wedden dat meer dan de helft van de palestijnen hebben genoten van de terreur.
Dat de Gazastrook de moeder gebombardeerd wordt kan ik derhalve rustig om slapen.
Elke nuancering van terreur is louter een indicatie dat de medicatie beter afgesteld moet worden
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
[..] Libanese televisie spreekt over vier Palestijnen
Interessante plottwist
Op maandag 9 oktober 2023 15:13 schreef MissButterflyy het volgende: Isral wil een totale blokkade van Gaza. Wat willen ze ermee bereiken? Neem aan dat ze niet iedereen willen laten verhongeren.