abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:21:29 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892593
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Israël. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Israël-Palestina conflict.

Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Israëlisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.

En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.

Een een paar Israëlische dorpen die zonder aanleiding even bruut worden afgeslacht wordt dan hetzelfde als het Israëlische leger die strategisch terroristen proberen uit te schakelen. Hetzelfde als Amerika dit ergens probeert te doen.

Doelbewust overgaan tot terrorisme en met militaire inzet terrorisme proberen af te stoppen is niet hetzelfde. Het is jammer en zorgwekkend dat je dit verschil niet kunt zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210892603
Dit conflict kent alleen maar verliezers en vooral de normale burgers.

Ergens kun je het Israël toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Israël toch, nou dan zegt Israël dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.

Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Israël ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.

Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff.. }:| ;(
pi_210892609
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
Dat mag best, en daar heb ik het ook helemaal niet over.

Er mogen ook rustig Nederlanders in België wonen. Maar als Nederland dan Vlaamse dorpjes gaat platwalsen voor een mooie nieuwe VINEX wijk gaan er toch wel mensen klagen he.

[ Bericht 13% gewijzigd door BlackLining op 09-10-2023 14:49:39 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210892616
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
Israel is een multi-etnische staat met Joden en Arabieren in het parlement/leger/hooggerechtshof etc. wanneer het uitkomt maar is opeens weer een puur Joodse staat wanneer nederzettingen ontmanteld moeten worden wat is het nou
pi_210892624
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef Grishenko_ het volgende:
De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.

Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.

Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?

Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
Er is maar één oplossing en dat is als één groep daar verdwijnt, en nee ik hoop van harte niet met geweld. Maar ik ben van mening dat de wereld hier eens massaal moet gaan ingrijpen, regel maar een mooi stuk land voor die Palestijnen, want wat je ook regelt of doet, al geef je de Palestijnen elk cm land terug en de Israëliërs claimen geen land meer dan alsnog zullen die conflicten blijven vanwege de aangeboren Jodenhaat in die gebieden.

Palestijnen worden natuurlijk ook lekker aan het lot overgelaten door alle islamitische landen die wel moord en brand schreeuwen, dat zegt al heel veel, want het gaat ze niet om die Palestijnen, het gaat ze om hun haat te kunnen ventileren tegen Joden. Genoeg stukken land in de wereld waar iets, met behulp van het westen, te maken is voor de Palestijnen. Dus gewoon net als twee vechtende kinderen uit elkaar halen, een andere oplossing heb ik helaas niet, want dit is een conflict zonder einde mits de samenstelling in dat gebeid hetzelfde blijft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210892629
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dit conflict kent alleen maar verliezers en vooral de normale burgers.

Ergens kun je het Israël toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Israël toch, nou dan zegt Israël dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.

Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Israël ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.

Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff.. }:| ;(
En de gehele internationale gemeenschap is verantwoordelijk voor deze cluster fuck
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210892630
Weet iemand hier meer over

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210892632
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.
Zijn we daar zelf ook niet schuldig aan als er geen onvertogen woord gesproken mag worden over hoe de Israëli met de Arabieren al jaren probeert samen te leven?
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:25:24 #209
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892638
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hoe werkt dat dan?

We vragen aan mo of die dat gedaan heeft, en als die ja zegt is het goed?
De mods willen duidelijk dat we het hierbij laten, dus dit is mijn laatste reactie hierover. Als je serieus meer wil weten mag je me op een respectvolle manier prive benaderen.

@marsan
Ja het verschilt van situatie tot situatie; een rijke moslim moet meer zakaat betalen dan een moslim met een gemiddeld vermogen. En een arme moslim hoeft helemaal geen zakaat te betalen. Een ongelovige die belasting betaald kan dus zeker wel minder betalen dan een moslim; afhankelijk van hun financieële situaties.

@Alloch87

Als er geen kracht nodig is, omdat hij het uiteindelijk toch geeft, is er geen kracht nodig. En heb je ooit een overheid gezien die geen mogelijkheid heeft tot kracht gebruiken? Die wordt zo overrompeld. Wat gebeurt in NL waar je geen belasting betaald? Juist ja. Daarnaast kan ik garanderen dat het belastingstelsel voor moslims en niet moslims in een 100% islamitisch land stukken gunstiger is dan die in Nederland waarbij sommigen +- de helft van hun loon moeten inleveren!

Nogmaals; dit was het laatste bericht hierover in navolging van het verzoek van de mods. Bij meer vragen stuur een prive bericht.
En Allah weet het het beste
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:27:29 #211
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210892658
twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:27:31 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892659
quote:
De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.

Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.
Ach ach, het zijn mensen. Je bedoelt die figuren die juichend in de straten staan als het lichaam van een Israëlische burger er als trofee doorheen worden gereden? Of de individuen die thee en gebak uit staan te delen met machinegeweren in hun hand na een slachtpartij in een Israëlisch dorp? Hou toch op joh.
quote:
Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?

Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
En vertel eens, waarom zou dit niet kunnen? Moeten we medelijden hebben met barbaren die geen manieren tonen en terrorisme bedrijven, romantiseren, toejuichen en vieren?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210892668
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Dat voorstel wordt toch afgewezen. Waarom zou je je wisselgeld opgeven voor een klein aantal Palestijnen, terwijl je weet dat je daarna van de aardbodem wordt gevaagd?
pi_210892669
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:26 schreef Slayage het volgende:

[..]
De term "huisneger" gebruik ik ook.
Weet ik. Niets hypocriets is je vreemd.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:28:46 #215
8781 crew  Frutsel
pi_210892676
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hele land leegtrekken, alle woningen doorzoeken, dan nog ga je bepaalde zaken niet vinden, dat moet je dan maar weer accepteren en we gaan weer een ronde of 50 jaar door, want uiteindelijk smokkelen ze de wapens toch wel weer naar binnen.

Eensgezindheid en steun aan Israël zouden we moeten verlenen.
Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.

Het is prima mogelijk om alle Hamasholen uit te kammen zonder zo'n daad. Het is prima mogelijk om de Gazastrook te bezetten en regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Egypte heel goed te bewaken zonder hongersnood te creëren. Israel heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2023 14:30:00 ]
pi_210892681
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Israël. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Israël-Palestina conflict.

Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Israëlisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.

En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Zie genoeg mensen zich negatief uitspreken over het westen en hun oorlogsmisdaden, ik ben er zelf één van. Maar je mist het grote verschil Koos, Amerika en het westen bombarderen idd, waarbij onschuldige slachtoffers vallen, nu zullen ze geen 100% score halen met niet burgerdoelen te raken, maar het zijn wel die terroristen die afweergeschut neerzetten of scholen, raketsystemen op ziekenhuizen, ze zoeken het toch ook zelf op? Daarbij heb ik Amerika en het westen nog nooit zo barbaars tekeer zien gaan zoals we nu al voor de zoveelste keer een islamitische club tekeer zien gaan, waarbij alle mensenrechten worden geschonden. Zie jij Amerikanen met dode moslims door de straten rijden? Vrouwen massaal verkrachten, kinderen afschieten, mensen ontvoeren om ze als menselijk schild te laten dienen? Zijn ze boos op onze leiders? Nou veel Europeanen zijn dat ook, pak die dan aan ipv. onschuldige burgers aan te vallen.

Als je het dan over die dubbele moraal wilt hebben, slaat de houding van moslims dan niet eens een keer terug in hun gezicht? Want die hebben toch ook een dubbele moraal? Als dit allemaal goed wordt gepraat kunnen we toch ook niet meer kritisch zijn als een Europeaan de aanslagen van moslims in Europa zat is en doordraait en onschuldige moslims gaat aanvallen? Want ook die mensen hebben nabestaanden, ook die mensen hebben leed en worden onderdrukt, blij dat dit niet gepreekt wordt in Nederland, raar dat het wel geaccepteerd wordt zodra een terroristische organisatie als Hamas los gaat.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:30:58 #218
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210892690
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:25 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
De mods willen duidelijk dat we het hierbij laten, dus dit is mijn laatste reactie hierover. Als je serieus meer wil weten mag je me op een respectvolle manier prive benaderen.
Nee, je mag uitleggen hoe dat controleren dat mo dan "vrijwillig" heeft gedoneerd werkt.

Want het is gewoon discriminatie.

En misschien moet je ook nog even een mooi excuus opdissen waarom niet moslims geen overheidsbanen mogen bekleden?
pi_210892699
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Tsja, de illegale nederzettingen escaleren, vervolgens je vooral richten op het binnenland om de democratie en rechtsstaat uit te kleden, en als kers op de taart de waarschuwingen van de legertop negeren omdat je ze als rivalen ziet.

Dit moest wel mis gaan.
Incelfrikandel
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:32:09 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892700
zolang het maar niet in deze reeks is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210892704
Al iets meer bekend over de plannen? Israël gooit de boel dicht en gaat over een paar dagen ten strijde in Gaza? Of alleen een beetje blokkeren?
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:33:32 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892711
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Al iets meer bekend over de plannen? Israël gooit de boel dicht en gaat over een paar dagen ten strijde in Gaza? Of alleen een beetje blokkeren?
ja maar we houden het nog geheim met zijn allen
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:34:15 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_210892713
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik heb nog helemaal niet ingegrepen, ik kom net binnen
Heb je wel je voeten geveegd?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:06 #224
8781 crew  Frutsel
pi_210892723
Israel krijgt een zeeblokkade toch niet voor elkaar? Hebben ze volgens mij al eens gezegd/geprobeerd en dat werd al behoorlijk moeilijk want Iran zei bijv al dat ze niet zouden accepteren dat Israelisch een Iraans schip zouden tegenhouden.
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:35:10 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892724
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:34 schreef Hathor het volgende:

[..]
Heb je wel je voeten geveegd?
die veeg ik met de feedback van #hijdienietgequotewilwordenwave
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:36:21 #226
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_210892738
quote:
82s.gif Op maandag 9 oktober 2023 07:26 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Onder Trump was dit natuurlijk nooit gebeurd! :')

[ twitter ]
Denk dat bepaalde landen toch best bang waren voor die man omdat die zo onvoorspelbaar is, na die aanslag op die Iraanse kolonel heeft Iran ook helemaal niks gedaan terwijl ze altijd zo’n grote mond hebben.

Plus hij had redelijke vrede met Kim jong in. Niet voor niks dat de redelijk vrede jaren 2017 tot 2021 zijn jaren waren.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_210892741
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:26 schreef mcmlxiv het volgende:
Deze terroristische aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.

Deze chart zal wel te moeilijk zijn voor extreem-rechtse fundamentalisten.

[ afbeelding ]
Vergeldingsfactor van 1:20. Dan zat ik er niet ver naast met mijn te verwachte 10k Palestijnse doden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:16 #228
485843 crew  Jippie
pi_210892744
OP geupdate, werkende livestreams geplaatst.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:19 #229
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210892746
10 Britten en 9 Amerikanen zijn dood of vermist. Best veel nog.

Eerder al 12 mensen uit Thailand, en een groep Nepalezen. Plus een meisje uit China.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:38:27 #230
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892753
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Zie genoeg mensen zich negatief uitspreken over het westen en hun oorlogsmisdaden, ik ben er zelf één van. Maar je mist het grote verschil Koos, Amerika en het westen bombarderen idd, waarbij onschuldige slachtoffers vallen, nu zullen ze geen 100% score halen met niet burgerdoelen te raken, maar het zijn wel die terroristen die afweergeschut neerzetten of scholen, raketsystemen op ziekenhuizen, ze zoeken het toch ook zelf op? Daarbij heb ik Amerika en het westen nog nooit zo barbaars tekeer zien gaan zoals we nu al voor de zoveelste keer een islamitische club tekeer zien gaan, waarbij alle mensenrechten worden geschonden. Zie jij Amerikanen met dode moslims door de straten rijden? Vrouwen massaal verkrachten, kinderen afschieten, mensen ontvoeren om ze als menselijk schild te laten dienen? Zijn ze boos op onze leiders? Nou veel Europeanen zijn dat ook, pak die dan aan ipv. onschuldige burgers aan te vallen.

Als je het dan over die dubbele moraal wilt hebben, slaat de houding van moslims dan niet eens een keer terug in hun gezicht? Want die hebben toch ook een dubbele moraal? Als dit allemaal goed wordt gepraat kunnen we toch ook niet meer kritisch zijn als een Europeaan de aanslagen van moslims in Europa zat is en doordraait en onschuldige moslims gaat aanvallen? Want ook die mensen hebben nabestaanden, ook die mensen hebben leed en worden onderdrukt, blij dat dit niet gepreekt wordt in Nederland, raar dat het wel geaccepteerd wordt zodra een terroristische organisatie als Hamas los gaat.
Een functionerend moreel kompas heeft blijkbaar niet iedereen. Het is schrikbarend om te zien hoe het met sommige is gesteld wat dit betreft. Die zitten straks weer te snikken als er een paar foto's opduiken van wat omgekomen Palestijnen.

Dezelfde Palestijnen die afgelopen weekend nog gezamenlijk in de straten stonden terreur toe te juichen, maar dat maakt niet uit. We moeten allemaal doen alsof dit moreel op hetzelfde niveau is.

Helemaal klaar mee, met deze mensen is gewoon niet te praten. Israël moet dat rovershol uitroken en Hamas oprollen.
pi_210892756
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vergeldingsfactor van 1:20. Dan zat ik er niet ver naast met mijn te verwachte 10k Palestijnse doden.
Je doet nu net alsof het Israël daar om te doen is.
pi_210892757
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210892762
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof het Israël daar om te doen is.
Zal geen beleid zijn maar wel de uitkomst.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_210892774
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Een een paar Israëlische dorpen die zonder aanleiding even bruut worden afgeslacht wordt dan hetzelfde als het Israëlische leger die strategisch terroristen proberen uit te schakelen. Hetzelfde als Amerika dit ergens probeert te doen.

Doelbewust overgaan tot terrorisme en met militaire inzet terrorisme proberen af te stoppen is niet hetzelfde. Het is jammer en zorgwekkend dat je dit verschil niet kunt zien.
Maar dat 'uitschakelen van terroristen' gaat al decennia gepaard met wat wij beschouwen als 'nevenschade'. De Irak-oorlog diende zogenaamd ook een nobel doel. Het tirannieke regime van Hussein werd immers omver geworpen. Maar in de jaren die volgden vielen er honderdduizenden burgerslachtoffers, voor een deel ook veroorzaakt door Amerikaanse bombardementen. Hetzelfde geldt voor de vergeldingsacties van Israël. Ook die eisen de levens van onschuldige mensen.

Wij maken inderdaad onderscheid, zeggen tegen onszelf en de rest van de wereld dat het hier gaat om onbedoeld leed. We maakten immers jacht op terroristen. Dat er burgers omkwamen is vervelend, maar dat was nooit de bedoeling. Maar zoals ik al eerder zei koop je niets voor deze uitleg als jouw hele familie slachtoffer is geworden van zo'n bombardement. Hoe denk je dat dit overkomt op mensen uit die landen?

Deze redenering passen wij vaak toe op onszelf en onze bondgenoten. En nogmaals, ik begrijp volkomen dat Israël nu hard terugslaat. Maar enige introspectie van onze kant zou geen kwaad kunnen.

Wat ik al aangaf: deze houding gaat ons een keer opbreken. Steeds meer landen buiten de eerste wereld zijn onze redeneringen spuugzat. Zeker nu er voor economische steun en samenwerking alternatieven voorhanden zijn, in de vorm van China.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:41:08 #235
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892777
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
10 Britten en 9 Amerikanen zijn dood of vermist. Best veel nog.

Eerder al 12 mensen uit Thailand, en een groep Nepalezen. Plus een meisje uit China.
Er zijn inderdaad veel buitenlanders omgekomen omdat Hamas simpelweg zoveel mogelijk slachtoffers wilde maken. Er zijn ook weer nieuwe beelden van de slachtpartijen op het festival waar veel niet-Israëliërs waren.

twitter
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:41:18 #236
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_210892780
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:38 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Tja Israel is omringd door vijanden, die moet wel spierballen tonen en van zich afbijten anders worden ze overlopen.
pi_210892786
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:33 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja maar we houden het nog geheim met zijn allen
Je hebt een NDA getekend :D
pi_210892787
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.

Het is prima mogelijk om alle Hamasholen uit te kammen zonder zo'n daad. Het is prima mogelijk om de Gazastrook te bezetten en regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Egypte heel goed te bewaken zonder hongersnood te creëren. Israel heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
Dat zeg jij nu allemaal wel maar is dat wel waar?
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:42:37 #239
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_210892797
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Prima, dat kan ook zonder kinderen dood te schieten. Dat is een schofterige daad van Hamas.

Het is prima mogelijk om het gesprek aan te gaan zonder geweld. Het is prima mogelijk een regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Israel te betreden zonder dood en verderf te creëren. Hamas heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:44:48 #240
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892817
Duitsland wordt ook wakker. Uitstekend om te zien.

twitter
pi_210892819
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zal geen beleid zijn maar wel de uitkomst.
Exact.

En voor nabestaanden maakt het geen verschil of het doden van hun familie en vrienden wel of niet intentioneel was. De uitkomst blijft hetzelfde en zij zullen degenen die de bommen heeft geworpen zien als schuldigen. En zo wordt deze spiraal van haat en geweld in stand gehouden.

Ondertussen ziet de rest van de wereld dat het westen deze vorm van geweld met de mantel der liefde bedekt, terwijl wij naar anderen wijzen met een vermanend vingertje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:45:07 #242
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210892820
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:42 schreef damsco het volgende:

[..]
Prima, dat kan ook zonder kinderen dood te schieten. Dat is een schofterige daad van Hamas.

Het is prima mogelijk om het gesprek aan te gaan zonder geweld. Het is prima mogelijk een regimechange te forceren zonder genocide te plegen. Het is prima mogelijk om de grens met Israel te betreden zonder dood en verderf te creëren. Hamas heeft de mogelijkheid om hier de loop van de geschiedenis voorgoed ten beste te veranderen maar kiest voor grootscheepse oorlogsmisdaden door deze keuzes te maken.
Het laatste geweldloze protest van de Palestijnen eindigde met ruim 200 dode Palestijnen.

Ja kan prima!
pi_210892852
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:45 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Het laatste geweldloze protest van de Palestijnen eindigde met ruim 200 dode Palestijnen.

Ja kan prima!
gewoon effe met netanyahu praten
pi_210892858
Daar is de gewenste versterking

twitter

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:49:19 #245
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_210892859
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:48 schreef aTypisch het volgende:

[..]
gewoon effe met netanyahu praten
Ik zal het ze even mededelen dat ze voortaan Bibi om kwart over 5 savonds kunnen bellen om dit probleem even op te lossen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:49:42 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210892862
twitter
pi_210892868
@KoosVogels is op dreef vandaag B-)
pi_210892881
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:40 schreef KoosVogels het volgende:

De Irak-oorlog diende zogenaamd ook een nobel doel. Het tirannieke regime van Hussein werd immers omver geworpen. Maar in de jaren die volgden vielen er honderdduizenden burgerslachtoffers, voor een deel ook veroorzaakt door Amerikaanse bombardementen
Ng voordat de 2003 oorlog begon in Irak waren er meer dan 500.000 Iraakse kinderen gestorven vanwege de sancties. Genocidale praktijken voor een nobel doel. The road to hell is paved with the best intentions.

-Rabia Al-Basri
pi_210892884
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zeg jij nu allemaal wel maar is dat wel waar?
Ja denk ik wel. Gewoon genoeg IDF boots on the ground.
pi_210892894
quote:
11s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:49 schreef Ali_boo het volgende:
Daar is de gewenste versterking

[ twitter ]

[ twitter ]
De vraag is, gaat Hezbollah all in? Vooralsnog lijkt het er niet op.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')