Tientallen Palestijnse militanten trokken zaterdagmorgen de streng beveiligde grens met Isral over, waarna op tal van plaatsen in Isral grondgevechten uitbraken. Het Isralische leger voerde op zijn beurt vergeldingsacties uit op Gaza. Hamas-strijders zijn actief en vuren hun wapens af terwijl ze door de straten van Isral trekken.
Er wordt geschat dat minstens 300 Isralirs zijn omgekomen en meer dan 1590 burgers gewond zijn geraakt. In de Gazastrook werden zeker 313 Palestijnen gedood en raakten 1990 mensen gewond na tegenaanvallen van het Isralische leger. Zowel Hamas als de Isralische premier Benjamin Netanyahu spreekt van een oorlog. Hamas noemt de aanval Operatie al-Aqsa-storm.
Het Isralische leger meldt dat tijdens de aanvallen ook "meerdere terroristen" zijn genfiltreerd. Bewoners van de omgeving rond de Gazastrook zijn uit voorzorg opgeroepen thuis te blijven. Mohammad Deif, een leider van de Palestijnse groep Hamas, die de Gazastrook controleert, meldt dat de groepering achter de "verrassingsaanval" zit. Hij zegt dat er zaterdag wel 5.000 raketten zijn afgevuurd. "Dit is de dag van de grote strijd om de laatste bezetting op aarde te beindigen."
Update 13.00 uur: De Hezbollah heeft afgelopen nacht vanuit Libanon beschietingen uitgevoerd op Isral. In een verklaring vanochtend zei Hezbollah dat het drie Isralische posities in het Shebaa Farms-gebied, dat zij als bezet Libanees grondgebied beschouwt, heeft aangevallen met artilleriegranaten en geleide raketten. “Op weg naar de bevrijding van wat er overblijft van ons bezette Libanese land en in solidariteit met het zegevierende Palestijnse verzet”, schrijft de groep. Isral heeft daarop vandaag het zuiden van Libanon onder vuur genomen.
Het Isralische leger zegt honderden leden van de militante islamistische Hamas te hebben gedood, vannacht is het ze gelukt om op verschillende locaties zo'n 50 gijzelaars te bevrijden.
In Egypte heeft een politieagent twee Isralische toeristen en een Egyptenaar doodgeschoten. De agent is gearresteerd.
Al Jazeera meldt dat Abu Obeida, woordvoerder van de Al-Qassam Brigade, heeft de bevolking opnieuw opgeroepen om "zich aan te sluiten bij de strijd". In de ochtend staken talloze strijders uit de Gazastrook opnieuw de grens met Isral over. Verwacht wordt dat in verschillende steden de gevechten opnieuw zullen oplaaien.
SPOILER: Update 1.00 uur
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 17 uur 7 oktober
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Update 13.40 uur
Op zondag 8 oktober 2023 23:36 schreef Glazenmaker het volgende: [..] Ik snap die mensen niet. Wat een kutleven moet je hebben als je je hele leven in een land woont dat je stom zegt te vinden, een land loopt te hypen waar je niet wil wonen en iedere keer als iemand wat tegen je zegt ben je te bang om te antwoorden en kom je maar met een laffe jij-bak. En werkperd is niet de enige hier op fok die zo is, al worden ze wel zeldzamer. Als ik wat empathischer was had ik er waarschijnlijk medelijden mee, maar ik merk enkel walging.
Het parasiteren op de voorzieningen hier is nog te aantrekkelijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Op zondag 8 oktober 2023 23:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende: [..] Nee, het is zichzelf superieur verklaren en de holocaust als aanleiding gebruiken. Maar goed, Turkse extremist goes Turks.
Maar ondertussen in NL zitten...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Op zondag 8 oktober 2023 23:33 schreef Werkperd het volgende: Beste mensen, ik kan niet op iedereen reageren dus als ik een reactie mis, neem me niet kwalijk aub.
Dat is wel het laatste dat ik je kwalijk neem.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Nou vooruit, dan kunnen je mattie's met die oneindige voorraad flut raketjes, want die trekken ze natuurlijk waar ze staan uit hun achtereind, los gaan.
Ja die beelden zijn ook niet oneindig. Maw als je 100 raketten moet afvoeren op 1000 raketten, dan snap je ook wel dat het slechts voor 10% effectief is geweest. Als dit dagelijks gebeurd dan raakt de voorraad op en het aanvullen van die voorraad is niet iets wat binnen 1 dag gebeurd. Dat is het probleem.
[..] Die vraag heb ik vaak gesteld aan mijn Hollandse collega's of zij voor Nederland zullen vechten wanneer die in oorlog is. Weet je welke antwoorden ik tot mijn grote verbazing kreeg? ''Neuhhh, waarom zou ik vechten voor de Koning of voor politici etc.
Ondertussen wel idiote uitspraken doen van buitenlanders eruit, Nederland is van Nederlanders en blabla
Ik heb je mijn antwoord gegeven, doe jij dat eens. En dat zonder het terug te kaatsen of te verwijzen naar een ander? Of ben je te laf om toe te geven dat Nederland je geen zak interesseert en er alleen voor jezelf leeft?
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Als dit daadwerkelijk allemaal bedacht is in Iran dan kan dat overigens wel deels verklaren waarom Isral zo verrast is. De informatiepositie van Isral in Gaza is extreem. In Iran minder, als je dan het hele planningsproces daar doet onttrek je je daar wellicht deels aan.
[..] Ja die beelden zijn ook niet oneindig. Maw als je 100 raketten moet afvoeren op 1000 raketten, dan snap je ook wel dat het slechts voor 10% effectief is geweest. Als dit dagelijks gebeurd dan raakt de voorraad op en het aanvullen van die voorraad is niet iets wat binnen 1 dag gebeurd. Dat is het probleem.
Maar je claim.dat t niet werkte is dus onzin?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Op zondag 8 oktober 2023 23:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Heftige gevechten ten noorde van Jeruzalem aldus deze beelden. Gaat er hard aan toe maar kan niet bevestigen of dit idd nu is
Ja dat was eerder vanavond, wat ongeregeldheden binnen Israel zelf op verschillende plekken. De spanning is daar natuurlijk des te meer om te snijden tussen bevolkingsgroepen.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
[..] Ja die beelden zijn ook niet oneindig. Maw als je 100 raketten moet afvoeren op 1000 raketten, dan snap je ook wel dat het slechts voor 10% effectief is geweest. Als dit dagelijks gebeurd dan raakt de voorraad op en het aanvullen van die voorraad is niet iets wat binnen 1 dag gebeurd. Dat is het probleem.
Ja, en je matties hebben er natuurlijk oneindig veel. Die hebben geen last van dat dingen op gaan. Die hebben "denkbeeldige magazijnen vol", en er rijden permanent "100en denkbeeldige vrachtwagens rond" om overal de voorraden op pijl te houden.
[..] We hadden het over Nederland. Ik zie de meeste Hollanders niet klaarstaan om dood te gaan voor hun eigen land.
Nederland is niet in oorlog, al 80 jaar niet en ik zie het in mijn leven ook niet meer gebeuren
lekker belangrijk of iemand nu denkt wel of niet te gaan knokken als het er toch van komt, je hebt geen idee waarom die oorlog uitbreekt dus je kunt daar helemaal geen antwoord opgeven
Op zondag 8 oktober 2023 23:47 schreef trein2000 het volgende: Als dit daadwerkelijk allemaal bedacht is in Iran dan kan dat overigens wel deels verklaren waarom Isral zo verrast is. De informatiepositie van Isral in Gaza is extreem. In Iran minder, als je dan het hele planningsproces daar doet onttrek je je daar wellicht deels aan.
Ik denk dat mensen ook onderschatten hoe inventief mensen worden in deze situatie die al decennia doorgaat.
Hamas. hoewel beesten. zijn niet perse dom. Ze zijn bijvoorbeeld continue aan het graven in de grond. Tunnels, bunkers, etc. Grote kans dat er hele wapenfabrieken verstopt zitten.
Wellicht is de communicatie voor deze aanval wel compleet offline gedaan. Dus ouderwets brieven en code taal in steegjes. Weet ik 't.
Edit: en aan de andere kant staat het intelligentie apparaat van Israel bekend om het afslaan van kritiek. Ik denk dat ze iets te comfortabel zijn geworden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Ik neem aan dat je snugger genoeg bent om te begrijpen dat de Iron Dome indirect Palestijnse levens red.
Of dacht je dat Isral vrolijk op z'n handen bleef zitten als de Iron Dome niet meer zou voldoen, dan waren de Gaza livestreams ondertussen aardig fel opgelicht.
[..] Maar Vis, ik vond jouw vraag wel interessant. Zou daar graag over hebben maar misschien een andere keer.
Ik wist ook wel dat je hem begreep en ik bedoel niet eens suggestief. Ik vind dat er best een debat over kan plaatsvinden, maar ik ben bang dat zoiets t emotioneel ligt op grote schaal. En dan wordt zo'n belangrijk debat gekaapt door idioten aan 'allerlei kanten'. Maar het is wel belangrijk, aangezien onbegrip een grote rol kan spelen in een nerveuze situatie. Maar je snapt ook dat er mensen zijn die bang zijn dat je buurman ineens je vijand is, en dat is ook niet helemaal ongegrond, wat de reden ook is. Zo'n debat voeren zonder al te veel agressie is best een uitdaging op landelijk niveau, en ondanks dat het misschien nog niet de juiste tijd is, is de waarschijnlijke uitkomst in het heetst van de strijd een punt waarop de boel enorm kan escaleren.
Ik begreep van iemand die te gast was bij Witteman dat het waarschijnlijk is dat Hamas van de Russen informatie heeft gekregen wat het Isralische leger inderdaad zodanig heeft kunnen verblinden dat een deel van Iron Dome niet werkte en dat ze geruime tijd geen goed beeld hadden van wat er aan de hand was.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Nou laten we hopen dat Amerika niet gaat bemoeien. Zijn aanwezigheid in het midden-oosten heeft al voor genoeg ellende gezorgd. Dit keer zal Amerika het midden-oosten niet 100 jaar maar 300 jaar terug de tijd in stampen.
Waar zijn ze eigenlijk goed voor? Overal in de wereld alleen maar ellende aan het creren.
Een andere tactiek van Hamas is dat zij kleine raketjes gebruiken die de Iron Dome triggeren. Op die manier de voorraad leegzuigen en vervolgens de grotere raketten inzetten die wel accuraat zijn.
[..] Nou laten we hopen dat Amerika niet gaat bemoeien. Zijn aanwezigheid in het midden-oosten heeft al voor genoeg ellende gezorgd. Dit keer zal Amerika het midden-oosten niet 100 jaar maar 300 jaar terug de tijd in stampen.
Waar zijn ze eigenlijk goed voor? Overal in de wereld alleen maar ellende aan het creren.
Amerikanen be like "er is geen bewijs dat Iran medeverantwoordelijk is"
twitter
[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 08-10-2023 23:57:59 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ja, waardoor zijn vraag automatisch niet meer van toepassing is op mij. Dus eerst naar je eigen kijken alvorens je met de vinger naar een ''buitenlander'' wijst.
[..] Nou laten we hopen dat Amerika niet gaat bemoeien. Zijn aanwezigheid in het midden-oosten heeft al voor genoeg ellende gezorgd. Dit keer zal Amerika het midden-oosten niet 100 jaar maar 300 jaar terug de tijd in stampen.
Misschien moeten je vrienden zich niet in Amerikaanse toren vliegen of hier Amerikaanse toeristen afslachten. Maar vooral het excuus buiten jezelf zoeken.
Allemaal leuk. Maar dat is allemaal niet zo relevant voor het grote plaatje. Uiteindelijk is Isral (met de VS op de achtergrond) militair veruit superieur aan al dat rakettuig. D kwestie wordt hoe Isral en de internationale gemeenschap omgaan met die gijzelaars. Het zijn er zo veel, daar moet je wat mee. Maar tegelijkertijd is het een gigantisch wapen voor Hamas. We zullen waarschijnlijk veel menselijke schilden gaan zien, misschien wel de walgelijkste oorlogsmisdaad die er is.
[..] Ja, waardoor zijn vraag automatisch niet meer van toepassing is op mij. Dus eerst naar je eigen kijken alvorens je met de vinger naar een ''buitenlander'' wijst.
Ik wijs niet. Ik stel een vraag.
[..] Voorraad is een andere issue maar het systeem blokkeert zodra deze overweldigd raakt.
Onzin, het systeem doet aan selecties. Raketten die weinig kans maken bewoond gebied te raken onderschept het niet. Door veel raketten tegelijk af te vuren hopen ze het systeem te overbelasten maar of dat nu succesvol is weten we (nog) niet.
Op zondag 8 oktober 2023 23:51 schreef DavidTwente het volgende: "Wie moet de Joden hier in het dit land dan afslachten ? Een paar doorgesnoven FvD gekkies?" @:momo, waarom zeg je dit?
Nou volgens Werkperd moeten de Joden hier vrezen voor iets en dan daarom gaan ze allemaal naar Turkije in plaats van hier. Moslims heb je op beide plekken, maar wat is dan het andere probleem? Baudet en van dat soort extreme figuren zijn nog verder de enige die met antisemitische complotmeuk komen aanzetten.
[..] Ja, waardoor zijn vraag automatisch niet meer van toepassing is op mij. Dus eerst naar je eigen kijken alvorens je met de vinger naar een ''buitenlander'' wijst.
Daar heb ik al op geantwoord maar daarna zwijg je weer. Laf
Op zondag 8 oktober 2023 23:51 schreef DavidTwente het volgende: "Wie moet de Joden hier in het dit land dan afslachten ? Een paar doorgesnoven FvD gekkies?" @:momo, waarom zeg je dit?
Het was een reactie op Werkperd die het had over vluchtende Joden naar Turkije, omdat ze zich blijkbaar daar veiliger voelden dan in hedendaags Europa, met de holocaust in het achterhoofd.
Momo's reactie is dus: bang voor wie? Wie gaat dan een tweede holocaust ontketenen in Europa?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
[..] Ik wist ook wel dat je hem begreep en ik bedoel niet eens suggestief. Ik vind dat er best een debat over kan plaatsvinden, maar ik ben bang dat zoiets t emotioneel ligt op grote schaal. En dan wordt zo'n belangrijk debat gekaapt door idioten aan 'allerlei kanten'. Maar het is wel belangrijk, aangezien onbegrip een grote rol kan spelen in een nerveuze situatie. Maar je snapt ook dat er mensen zijn die bang zijn dat je buurman ineens je vijand is, en dat is ook niet helemaal ongegrond, wat de reden ook is. Zo'n debat voeren zonder al te veel agressie is best een uitdaging op landelijk niveau, en ondanks dat het misschien nog niet de juiste tijd is, is de waarschijnlijke uitkomst in het heetst van de strijd een punt waarop de boel enorm kan escaleren.
Ik zal even direct antwoord geven op je vraag. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Ondanks dat mijn roots ergens anders ligt, zal ik alsnog als eerste de frontlinies opgaan om Nederland te verdedigen .
Ik weet dat jouw tweede vraag automatisch zal zijn, wat als Nederland met een moslimland in oorlog raakt (iets wat vrijwel onmogelijk is). Nou dan stel ik me zoveel mogelijk neutraal op en zal ik niet vechten.
[..] Ik zal even direct antwoord geven op je vraag. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Ondanks dat mijn roots ergens anders ligt, zal ik alsnog als eerste de frontlinies opgaan om Nederland te verdedigen .
Ik weet dat jouw tweede vraag automatisch zal zijn, wat als Nederland met een moslimland in oorlog raakt (iets wat vrijwel onmogelijk is). Nou dan stel ik me zoveel mogelijk neutraal op en zal ik niet vechten.
Happy fish now?
Duidelijk. Gewoon een eerlijk antwoord. Ga er geen oordeel over vellen oid. Vind t wel te waarderen dat je gewoon een eerlijk antwoord geeft.
Ik hoef echt niet per se antwoord, de vraag stellen is soms al genoeg om te voelen dat daar nogal een gewicht aanhangt. Het is namelijk een interessante, maar ook een zeer gevoelige vraag. Ik kan mij voorstellen dat ie dat niet zomaar even gaat antwoorden op het internet, maar ik zou het toejuichen als mensen meer daarover met elkaar zouden kunnen praten. Onwetendheid, alvast invullen wat een ander moet denken of zeggen, onbegrip, dat gaat sowieso niet helpen. Ik zou wel eens willen weten wat ervoor zou kunnen zorgen voor meer affiniteit met met het land waarin je woont op dat gebied, maar ook of men beseft wat voor ontzettende gruwelijkheden er kunnen komen als we hier in een oorlog met elkaar zouden zitten en dat je daar actief tegen kan ageren, en of dat die wil er is.
[..] Ik hoef echt niet per se antwoord, de vraag stellen is soms al genoeg om te voelen dat daar nogal een gewicht aanhangt. Het is namelijk een interessante, maar ook een zeer gevoelige vraag. Ik kan mij voorstellen dat ie dat niet zomaar even gaat antwoorden op het internet, maar ik zou het toejuichen als mensen meer daarover met elkaar zouden kunnen praten. Onwetendheid, alvast invullen wat een ander moet denken of zeggen, onbegrip, dat gaat sowieso niet helpen. Ik zou wel eens willen weten wat ervoor zou kunnen zorgen voor meer affiniteit met met het land waarin je woont op dat gebied, maar ook of men beseft wat voor ontzettende gruwelijkheden er kunnen komen als we hier in een oorlog met elkaar zouden zitten en dat je daar actief tegen kan ageren, en of dat die wil er is.
Deels eens maar ga dan niet een ontwijkend antwoord geven. Zeg gewoon gaat je geen reet aan oid.
[..] haha nou ja, wij weten beide niet hoe het zou zijn als de geschiedenis anders zou zijn gelopen.
Ik denk dat de Duitse bezetting met alle beperkingen voor de Nederlanders, de razzia's, de executies etc. boekdelen spreekt.
Overigens, de film Fatherland, met Rutger Hauer, gaat in op deze gedachtegang. Best een interessante film.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
[..] Ik zal even direct antwoord geven op je vraag. Ik ben geboren en getogen in Nederland. Ondanks dat mijn roots ergens anders ligt, zal ik alsnog als eerste de frontlinies opgaan om Nederland te verdedigen .
Happy fish now?
Ik was al een happy fish dat je bereid was erover te praten.
Op maandag 9 oktober 2023 00:05 schreef hollandia02 het volgende: We gaan in ieder geval een klote tijd tegemoet weer in de wereld. De relatieve vrede tussen 2017 en 2021 is weer helemaal klaar.
De situatie kan flink escaleren en leiden tot een grootschalige oorlog tussen verschillende landen.
Op maandag 9 oktober 2023 00:05 schreef hollandia02 het volgende: We gaan in ieder geval een klote tijd tegemoet weer in de wereld. De relatieve vrede tussen 2017 en 2021 is weer helemaal klaar.
Absoluut. En dit is groter dan die terreurgolf van 15-17. Dit gaat nog heel wat (in)directe effecten hebben. En het enge is dat niemand weet waar het gaat eindigen.
Op zondag 8 oktober 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende: Allemaal leuk. Maar dat is allemaal niet zo relevant voor het grote plaatje. Uiteindelijk is Isral (met de VS op de achtergrond) militair veruit superieur aan al dat rakettuig. D kwestie wordt hoe Isral en de internationale gemeenschap omgaan met die gijzelaars. Het zijn er zo veel, daar moet je wat mee. Maar tegelijkertijd is het een gigantisch wapen voor Hamas. We zullen waarschijnlijk veel menselijke schilden gaan zien, misschien wel de walgelijkste oorlogsmisdaad die er is.
Het is op korte termijn hun grootste troef. Tegelijkertijd denk ik op langere termijn strategisch hun grootste fout. Het narratief van de zielige bevolking die de Palestijnen altijd hadden ligt ineens bij de ontvoerde en verkrachten vrouwen en kinderen van Isral. De politieke steun is gigantisch. Dat landen als SA zich nu soort van gematigd uiten is eigenlijk een teken van steun aan Isral. Die krijgen alle ruimte om de machtsverhoudingen ingrijpend te wijzigen met ongekende militaire kracht. En dan laat ik eventuele buitenlandse inmenging, omdat er meer nationaliteiten gegijzeld zijn, nog buiten beschouwing.
Zou mij niet verbazen dat als men Gaza in gaat ze in het noorden preventief Hezbollah aanvallen en misschien wel direct terugslaan tegen Iran.
Vind het alleen jammer. De banden tussen Turkije en Isral begon net nog te stabiliseren. Gaspijpleidingprojecten etc. Het lijkt erop dat een grootmacht dit probeert te dwarsbomen. Net zoals de gaspijpleidingen vanuit Rusland naar Europa.
[..] Het is op korte termijn hun grootste troef. Tegelijkertijd denk ik op langere termijn strategisch hun grootste fout. Het narratief van de zielige bevolking die de Palestijnen altijd hadden ligt ineens bij de ontvoerde en verkrachten vrouwen en kinderen van Isral. De politieke steun is gigantisch. Dat landen als SA zich nu soort van gematigd uiten is eigenlijk een teken van steun aan Isral. Die krijgen alle ruimte om de machtsverhoudingen ingrijpend te wijzigen met ongekende militaire kracht. En dan laat ik eventuele buitenlandse inmenging, omdat er meer nationaliteiten gegijzeld zijn, nog buiten beschouwing.
Zou mij niet verbazen dat als men Gaza in gaat ze in het noorden preventief Hezbollah aanvallen en misschien wel direct terugslaan tegen Iran.
Ik weet het niet. Ik geloof daar niet zo in. Uiteindelijk is er geen oplossing voor. Isral haalt militair hard uit. Maar kan zich een genocide of etnische zuivering ook niet permitteren. En zolang je mensen de facto opsluit zul je altijd dit soort excessen hebben. Ze zijn daar met z’n allen een doodlopende weg ingeslagen.
[..] Het is op korte termijn hun grootste troef. Tegelijkertijd denk ik op langere termijn strategisch hun grootste fout. Het narratief van de zielige bevolking die de Palestijnen altijd hadden ligt ineens bij de ontvoerde en verkrachten vrouwen en kinderen van Isral. De politieke steun is gigantisch. Dat landen als SA zich nu soort van gematigd uiten is eigenlijk een teken van steun aan Isral. Die krijgen alle ruimte om de machtsverhoudingen ingrijpend te wijzigen met ongekende militaire kracht. En dan laat ik eventuele buitenlandse inmenging, omdat er meer nationaliteiten gegijzeld zijn, nog buiten beschouwing.
Hamas heeft zichzelf nu sowieso voor de eeuwigheid buitenspelgezet als onderhandelingspartner. Die moeten nu tot de laatste man worden uitgeroeid.
Il mondo apre le porte Pace totalitaria Solo l'odore della morte.
Op maandag 9 oktober 2023 00:08 schreef Werkperd het volgende: Vind het alleen jammer. De banden tussen Turkije en Isral begon net nog te stabiliseren. Gaspijpleidingprojecten etc. Het lijkt erop dat een grootmacht dit probeert te dwarsbomen. Net zoals de gaspijpleidingen vanuit Rusland naar Europa.
Vooralsnog is een probleem op dat vlak nog niet aan de orde. Zie bijvoorbeeld de reactie van de Verenigde Arabische Emiraten.
Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende: Gvd zit in een telegram kanaal die beheerd wordt door first responders. Er worden beelden gedeeld die ik nooit van m'n netvlies af zal krijgen
Ik denk ook niet dat het goed is om dit echt goed te volgen de hele tijd, alle beelden etc, alle pijn, verdriet. Morgen weer werk en andere zaken.
Hoezo klote tijd? Ik ga morgen weer lekker op het fietsje naar mn werk.
[..] Hamas heeft zichzelf nu sowieso voor de eeuwigheid buitenspelgezet als onderhandelingspartner. Die moeten nu tot de laatste man worden uitgeroeid.
Volstrekt mee eens natuurlijk. Alleen tegelijkertijd is het een illusie om te denken dat wanneer je een volk, dat ook nog eens vrij jong is, zo in de hoek drukt (letterlijk en figuurlijk) er geen geweldsuitbarstingen zullen zijn.
Ik keur dat verre van goed, maar dat is wel een voorzienbaar gevolg van beleid. Je kunt Hamas met wortel en tak uitroeien. Maar als je niets doet aan de grondoorzaken is het wachten tot er een Hamas 2.0 opstaat.
Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende: Gvd zit in een telegram kanaal die beheerd wordt door first responders. Er worden beelden gedeeld die ik nooit van m'n netvlies af zal krijgen
Waarom kijk je dan ook.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Dat van die verkrachtingen, vind het ook wel beetje naief dat mensen geschokt zijn. Dit is gewoon oorlog. En dat haalt het slechtste uit de mens. Het verbaasd mij helemaal niks.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
Op maandag 9 oktober 2023 00:12 schreef Discombobulate het volgende: Dat van die verkrachtingen, vind het ook wel beetje naief dat mensen geschokt zijn. Dit is gewoon oorlog. En dat haalt het slechtste uit de mens. Het verbaasd mij helemaal niks.
We zullen zien of Israelische soldaten ook aan het verkrachten slaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Op maandag 9 oktober 2023 00:12 schreef Discombobulate het volgende: Dat van die verkrachtingen, vind het ook wel beetje naief dat mensen geschokt zijn. Dit is gewoon oorlog. En dat haalt het slechtste uit de mens. Het verbaasd mij helemaal niks.
Een oorlog voer je tegen een leger of andere strijdende partij. Niet tegen willekeurige burgers. Dat heet terreur.
Ik heb ontzettend veel respect voor je, dat je als moslim zijnde toch tegen dit geweld bent van hamas, dat mag ook wel eens gezegd worden. Er zijn ook gelukkig nog goede moslims.
[..] Ik weet het niet. Ik geloof daar niet zo in. Uiteindelijk is er geen oplossing voor. Isral haalt militair hard uit. Maar kan zich een genocide of etnische zuivering ook niet permitteren. En zolang je mensen de facto opsluit zul je altijd dit soort excessen hebben. Ze zijn daar met z’n allen een doodlopende weg ingeslagen.
Ja eens hoor. Maar bedoelde eigenlijk dat na hard terugslaan de coalitie met oa Saudi Arabi met de vs op de achtergrond er gewoon gaat komen. En daarmee zijn ze strategisch slechter af dan nu. Het Palestijnse volk kan bijna niemand in de Arabische wereld wat schelen, een pion in een geopolitiek spel. Meer niet. Doen al die feestvierders over de wereld niks aan af.
[..] Ik zal eens kijken, maar het staat vast dat we het gewoon echt niet weten
Nogmaals, de gewone Nederlander heeft 5 jaar lang onder het dictatoriaal bewind van de Duitsers geleefd, gewoond, gewerkt. Ja, we weten het WEL!
How the renowned physicist started out as a Zionist but ended up opposing the occupation of Palestine, and why everyone would rather talk about his science than his politics. ... Einstein realized, with the post-1948 Zionist colonial project, which contained elements of the bigotry and nationalism he had just escaped. That same year, in a speech given to the National Labor Committee for Palestine in New York City, he explained his fear of what a Zionist state would mean for the Jewish soul:
“Apart from the practical considerations, my awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain, especially from the development of a narrow nationalism within our own ranks, against which we have already had to fight without a Jewish state. We are no longer the Jews of the Maccabee period. A return to a nation in the political sense of the word would be equivalent to turning away from the spiritualization of our community which we owe to the genius of our prophets.”
[..] Volstrekt mee eens natuurlijk. Alleen tegelijkertijd is het een illusie om te denken dat wanneer je een volk, dat ook nog eens vrij jong is, zo in de hoek drukt (letterlijk en figuurlijk) er geen geweldsuitbarstingen zullen zijn.
Ik keur dat verre van goed, maar dat is wel een voorzienbaar gevolg van beleid. Je kunt Hamas met wortel en tak uitroeien. Maar als je niets doet aan de grondoorzaken is het wachten tot er een Hamas 2.0 opstaat.
Uiteraard, ik ben dan ook geen fan van Likoud en er zal verbetering voor de Palestijnen moeten komen (en uiteindelijk een internationaal erkende Palestijnse staat) maar het moet ook duidelijk zijn dat er uberhaupt niet over zulke zaken gepraat kan worden zolang Hamas nog bestaat.
[..] Een oorlog voer je tegen een leger of andere strijdende partij. Niet tegen willekeurige burgers. Dat heet terreur.
In Rusland is dat normaal. De reactie verbaasd mij dus niet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
The United Arab Emirates calls to end the violence and protect civilians in the ongoing war between Israel and Hamas.
In a statement, the UAE stresses that Hamas attacks “against Israeli towns and villages near the Gaza Strip, including the firing of thousands of rockets at population centers, are a serious and grave escalation.”
The statement also says it is “appalled by reports that Israeli civilians have been abducted as hostages from their homes.”
Abu Dhabi also says it “mourns the loss of Israeli and Palestinian lives.”
Beelden van Isralische soldaten die onverwacht aangevallen worden door strijders van de Qassam Brigade. Uit de beelden is in ieder geval te zien hoe de Isralische soldaten een zware lak hebben aan discipline.
[..] Nogmaals, de gewone Nederlander heeft 5 jaar lang onder het dictatoriaal bewind van de Duitsers geleefd, gewoond, gewerkt. Ja, we weten het WEL!
waarom wil je nou perse mij niet begrijpen en het laatste woord hebben?
toch letterlijk onmogelijk om het te weten, Misschien nog 100 jaar oorlog, of via een politieke weg het 3e rijk veranderd in een verenigde de staten van europa zonder oorlog. Maarja dit wordt een beetje een bizare discussie zo....
Dat soort dingen worden niet voor niks gecensureerd op mainstream social media...
How the renowned physicist started out as a Zionist but ended up opposing the occupation of Palestine, and why everyone would rather talk about his science than his politics. ... Einstein realized, with the post-1948 Zionist colonial project, which contained elements of the bigotry and nationalism he had just escaped. That same year, in a speech given to the National Labor Committee for Palestine in New York City, he explained his fear of what a Zionist state would mean for the Jewish soul:
“Apart from the practical considerations, my awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain, especially from the development of a narrow nationalism within our own ranks, against which we have already had to fight without a Jewish state. We are no longer the Jews of the Maccabee period. A return to a nation in the political sense of the word would be equivalent to turning away from the spiritualization of our community which we owe to the genius of our prophets.”
Op maandag 9 oktober 2023 00:20 schreef Werkperd het volgende: Beelden van Isralische soldaten die onverwacht aangevallen worden door strijders van de Qassam Brigade. Uit de beelden is in ieder geval te zien hoe de Isralische soldaten een zware lak hebben aan discipline.
Ik ben niet geschokt in de zin van verrast dat het gebeurt. Ik ben geschokt dat we keer op keer dit soort beelden van onschuldige vrouwen te zien krijgen en we er steeds geen ... aan doen. Of het nu in Rusland/Oekrane is, of in Gaza, Nigeria, Iran, India, noem maar op.
Het plegen van dit soort daden alsook het maar steeds laten gebeuren en wegkijken vanwege allerlei economische, politieke en machtsbelangen geeft aan dat onze 'beschaving' niet veel meer is dan moderne barbaarsheid.
Als je de rest van haar twitter-feed doorneemt dan is duidelijk dat ze een Trump-fan, corona-wappie etc is. Nou niet bepaald de meest handige persoon om aan te halen
Op maandag 9 oktober 2023 00:20 schreef Werkperd het volgende: Beelden van Isralische soldaten die onverwacht aangevallen worden door strijders van de Qassam Brigade. Uit de beelden is in ieder geval te zien hoe de Isralische soldaten een zware lak hebben aan discipline.
De Arabische landen kiezen op dit moment geen partij. Vrijwel Iedereen wil dat de situatie zmg de-escaleert. Vandaar dat ik bang ben dat Hezbollah zich gaat bemoeien. Amerika zal daarop reageren. De situatie zal nog verder uit de hand lopen.
De Britten en Amerikanen hebben zich ook verkrachtend richting Berlijn geknokt in 1945? Nee dus.
Dat is puur en alleen weggelegd voor de meest verdorven klootzakken onder ons. Zoals Russen en Palestijnen.
Radical islam is the snake in the grass. Moderate islam is the grass that hides the snake.
[..] Helaas is het verhaal in 2023 nog steeds relevant
Nou niet bepaald. Verhalen van Einstein over natuurkunde en aanverwante artikelen zijn nog relevant. Zijn mening over geopolitiek is niet beter dan die van jou of mij omdat hij in iets totaal ongerelateerds toevallig heel erg goed is
Zou gaan om een blue on blue, of burger die geraakt wordt, er wordt "stop met schieten" geschreeuwd in het Hebreeuws, en het 18 jarige meisje laat haar geweer vallen.
Ik heb de uitzending gezien op NPO1. Respect voor die Nederlandse dame voor het tegengeluid. Deed ze goed.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] waarom wil je nou perse mij niet begrijpen en het laatste woord hebben?
toch letterlijk onmogelijk om het te weten, Misschien nog 100 jaar oorlog, of via een politieke weg het 3e rijk veranderd in een verenigde de staten van europa zonder oorlog. Maarja dit wordt een beetje een bizare discussie zo....
Omdat de Duitsers met hun SS, bezetting, onderdrukking van de Nederlanders hier 5 jaar lang zo hebben huisgehouden, dat ik het een schande vind om het zo te bagatelliseren. Om te doen dat het misschien wel goed vertoeven was geweest onder de Duitsers in de afgelopen 70 jaar. Want je was immers geen Jood. Kom op zeg, dat is spugen op het graf van de mannen van Putten, of dat van iemand als Hendrik Werkman.
Op zondag 8 oktober 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende: Allemaal leuk. Maar dat is allemaal niet zo relevant voor het grote plaatje. Uiteindelijk is Isral (met de VS op de achtergrond) militair veruit superieur aan al dat rakettuig. D kwestie wordt hoe Isral en de internationale gemeenschap omgaan met die gijzelaars. Het zijn er zo veel, daar moet je wat mee. Maar tegelijkertijd is het een gigantisch wapen voor Hamas. We zullen waarschijnlijk veel menselijke schilden gaan zien, misschien wel de walgelijkste oorlogsmisdaad die er is.
Aan de andere kant zullen we heel Hamas gewoon langzaam zien sterven. Alsof Amerika dit ooit over zich heen laat gaan. Er gaan nog veel Hamas figuren hun maker meeten. En veel Perzen ook gok ik zo.
[..] De Arabische landen kiezen op dit moment geen partij. Vrijwel Iedereen wil dat de situatie zmg de-escaleert. Vandaar dat ik bang ben dat Hezbollah zich gaat bemoeien. Amerika zal daarop reageren. De situatie zal nog verder uit de hand lopen.
Wat begrijp jij niet aan 'Hamas veroordelen'?
[..] Omdat de Duitsers met hun SS, bezetting, onderdrukking van de Nederlanders hier 5 jaar lang zo hebben huisgehouden, dat ik het een schande vind om het zo te bagatelliseren. Om te doen dat het misschien wel goed vertoeven was geweest onder de Duitsers in de afgelopen 70 jaar. Want je was immers geen Jood. Kom op zeg, dat is spugen op het graf van de mannen van Putten, of dat van iemand als Hendrik Werkman.
Ik bagatelliseer de periode 1940-1945 juist niet. Heb je mij niks over zien zeggen. Ik heb het over een alternatieve geschiedenis na die periode die we gewoon niet kunnen kennen waarin het gewoon niet uitgesloten is dat we allemaal in 1 of andere prachtige utopie zouden leven.
[..] Ik bagatelliseer de periode 1940-1945 juist niet. Heb je mij niks over zien zeggen. Ik heb het over een alternatieve geschiedenis na die periode die we gewoon niet kunnen kennen waarin het gewoon niet uitgesloten is dat we allemaal in 1 of andere prachtige utopie zouden leven.
Blabla, hier ging het om, gewoon een hele rare opmerking van je:
[..] wel een beetje dommig om op dit moment als palestijn naar zo'n checkpoint te gaan hoor
ik zou ff dagje vrij nemen
Je begrijpt dat de gehele westbank opgeknipt is 100en kleine ghettos en dat je langs een checkpoint moet om basic needs gedaan te krijgen ? Of ben je zo onwetend dat je denkt dat de palestijnen een normaal leven hebben onder israelische bezetting?
[..] Dat is dus het verschil, ze worden in ieder geval veroordeeld, de Russen en Palestijnen niet.
Plus, dit zijn duidelijk de uitzonderingen. 4 verkrachters en moordenaars in Irak (niet Afghanistan), 4 doden en 4 veroordeelden. Zetten we dat even af op de totale Amerikaanse leger die aldaar aanwezig was. Pak dan even Russen of Hamas erbij, en je krijgt een heel ander beeld.
Aaah, de halve waarheid zodat je een hele leugen kan presenteren. Jouw agenda is duidelijk. Alles wat je tot nu toe in dit topic hebt gedaan, is haat spuien naar Isral en de legitimiteit ondermijnen. Maar ik laat je er niet mee wegkomen. Einstein is vrij snel gekeerd van de mening die je hier presenteert alsof het zijn finale anti-Isral mening is.
quote:
His attitudes were nuanced: In his testimony before the Anglo-American Committee of Inquiry in January 1946, Einstein stated that he was not in favor of the creation of a Jewish state,[33] while in a 1947 letter to Indian Prime Minister Jawaharlal Nehru intended to persuade India to support Zionist aims of establishing a Jewish homeland in Palestine, Einstein stated that the Balfour Declaration's proposal to establish a national home for Jews in Palestine "redresses the balance" of justice and history,[34] claiming that "at the end of the first world war, the Allies gave the Arabs 99% of the vast, underpopulated territories liberated from the Turks to satisfy their national aspirations and five independent Arab states were established. One percent was reserved for the Jews in the land of their origin".[35] Einstein remained strongly supportive of unlimited Jewish immigration to Palestine.
quote:
When President Harry Truman recognized Israel in May 1948, Einstein declared it "the fulfillment of our (Jewish) dreams."[41] Einstein also supported vice president Henry Wallace’s Progressive Party during the 1948 Presidential election which also advocated a pro-Soviet and pro-Israel foreign policy.
quote:
Albert Einstein was initially skeptical and even disdainful of the Zionist movement, yet he affiliated himself with this controversial political ideology and today is widely seen as an outspoken advocate for a modern Jewish homeland in Palestine.
[..] Ik bagatelliseer de periode 1940-1945 juist niet. Heb je mij niks over zien zeggen. Ik heb het over een alternatieve geschiedenis na die periode die we gewoon niet kunnen kennen waarin het gewoon niet uitgesloten is dat we allemaal in 1 of andere prachtige utopie zouden leven.
Behalve als je joods was oid bv
[..] Je begrijpt dat de gehele westbank opgeknipt is 100en kleine ghettos en dat je langs een checkpoint moet om basic needs gedaan te krijgen ? Of ben je zo onwetend dat je denkt dat de palestijnen een normaal leven hebben onder israelische bezetting?
ik begrijp dat de IDF momenteel schiet op alles wat beweegt en het waarschijnlijk verstandiger is om ff een dagje vrij te nemen en vanuit de badkuip te fok!ken
En jij denkt dat na 5 mei 1945, zonder geallieerde overwinning, we mogelijk in pais en vree zouden leven, gezellig samen onder leiding van Hitler? Onder Duitse leiding hadden wij Nederlanders het dus ook zwaar te verduren gekregen. Rot op met je eventuele prachtige utopie
Een veilig heenkomen voor een volk zonder land be like
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 00:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Stilte voor de storm nu? Veel geruchten dat Israel binnen 48 uur gaat binnenvallen. Zou zo maar eens vannacht kunnen zijn al.
Volgens Amerikaanse officials in de Washington Post binnen 24-48 uur
[..] Nee, dat ik dan nu onder een verschrikkelijk totalitair bewind zou leven is maar een aanname. Zo gek is gedachte 'maar ik ben geen jood' gewoon niet.
Vanaf 1933 was het direct een totalitair bewind. Jij denkt echt dat het na 1945 opeens anders was geworden? Vergeet niet, in de periode van 1933 tot 1939 was er niet eens oorlog. Als je ook maar iets anders dacht dan dat de nazi's wilden dat je dacht, had je een vet probleem.
[..] Vanaf 1933 was het direct een totalitair bewind. Jij denkt echt dat het na 1945 opeens anders was geworden? Vergeet niet, in de periode van 1933 tot 1939 was er niet eens oorlog. Als je ook maar iets anders dacht dan dat de nazi's wilden dat je dacht, had je een vet probleem.
Boeien. Hij is geen jood he
[..] Vanaf 1933 was het direct een totalitair bewind. Jij denkt echt dat het na 1945 opeens anders was geworden? Vergeet niet, in de periode van 1933 tot 1939 was er niet eens oorlog. Als je ook maar iets anders dacht dan dat de nazi's wilden dat je dacht, had je een vet probleem.
Dit lijkt me een discussie voor een apart topic in F&L of C&H.
[..] Dit lijkt me een discussie voor een apart topic in F&L of C&H.
Eens, ik hou er verder over op
[..] Waren 2 oktober 92 dollar voor brent, vrijdag 85, nu 87. Niet heel bijzonder dus.
Ik heb toch maar even de auto vol getankt.. 1,99 per liter voor E10
Precies naast mij weer zo'n bezorgbus.. Met een Arabisch persoon die stond te tanken, hij keek mij 4 seconde aan zonder gezichtsuitdrukking, dus ik heb even boos teruggekeken..
Valt mij op dat er altijd zo'n naar sfeertje hangt bij die Syrische asielzoekers. alsof ze altijd laten zien aan anderen dat ze zichzelf beter voelen.
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden. Bansheeboy: Fok!ker van de week! [Without heart we would be mere machines] Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
[..] Hopelijk een stevige. Sowieso moet er een keer ingegrepen worden voordat Iran een kernwapen heeft ontwikkeld. Nu is het momentum daar.
Ja, nu is het moment en als ze er n hebben zijn we te laat. Iran kan worden aangepakt omdat ze Rusland bewapenen en vanwege deze aanval. Maar ja, laat het bij de militaire infrastructuur en de nucleaire faciliteiten.
Jammer maar helaas voor de GOP waarschijnlijk. Die zullen wel balen als ze de boel niet verder kunnen traineren.
Banana republic USA
1) Ik geloof niet dat Isral met al zijn infiltranten en technische systemen dit echt niet heeft zien aankomen, dat is haast onmogelijk. Vooral gezien de schaal van deze operatie. 2) Dat impliceert dat ze er dus bewust voor gekozen hebben om niet meteen in te grijpen. 3) De enige reden die ik me kan bedenken is om een casus belli te hebben, mogelijk tegen Iran.
De sympathie in het Westen staat nu aan hun zijde, dus als mijn redenatie klopt zullen we dit snel merken. Dus beschuldigingen aan Iran dat ze er aanzet hebben gegeven, bewijs zus etc…
Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende: 1) Ik geloof niet dat Isral met al zijn infiltranten en technische systemen dit echt niet heeft zien aankomen, dat is haast onmogelijk. Vooral gezien de schaal van deze operatie. 2) Dat impliceert dat ze er dus bewust voor gekozen hebben om niet meteen in te grijpen. 3) De enige reden die ik me kan bedenken is om een casus belli te hebben, mogelijk tegen Iran.
De sympathie in het Westen staat nu aan hun zijde, dus als mijn redenatie klopt zullen we dit snel merken. Dus beschuldigingen aan Iran dat ze er aanzet hebben gegeven, bewijs zus etc…
Hopelijk kan Isral zich beheersen. Dat ze alle Hamas-locaties aanvallen is logisch. Maar als ze omwille van de schaal ook civiele locaties gaan aanvallen om maar een evenredig aantal doden ‘aan de andere kant’ te maken vind ik dat ook gewoon een oorlogsmisdaad.
Volgens Hamas. Blinken ziet (voor als nog) geen bewijs dat Iran een rol had in de terroristische aanvallen. Laten we voorlopig niet in de hand spelen van Hamas, die al te graag een escalatie wilt.
Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende: 1) Ik geloof niet dat Isral met al zijn infiltranten en technische systemen dit echt niet heeft zien aankomen, dat is haast onmogelijk. Vooral gezien de schaal van deze operatie. 2) Dat impliceert dat ze er dus bewust voor gekozen hebben om niet meteen in te grijpen. 3) De enige reden die ik me kan bedenken is om een casus belli te hebben, mogelijk tegen Iran.
Hoop het niet btw
Als 1, 2 en 3 waar zijn gaan ze zich echt niet beheersen.
Hoop het niet btw
Het lijkt mij eerder andersom. Als Iran inderdaad betrokken is, is het waarschijnlijk deels daar gepland waardoor Isral minder goed zicht erop had.
Plus hebben ze veel meer geavanceerde middelen om onder de radar te blijven gekregen.
Alsnog gefaald om dit niet te ontdekken, maar geen systeem is perfect.
Wat zou sowiesk de reden zijn dat Isral een casus Belli tegen Iran zou willen hebben? En in staat van oorlog verkeert, en honderen jonge Israelis verliest? Kan mij moeilijk voorstellen dat iemand hiermee akkoord is gegaan.
Hoop het niet btw
Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt. Dit is gewoon weer een vies spel dat wordt gespeeld over de rug van onschuldige burgers (aan beide kanten).
[..] Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt. Dit is gewoon weer een vies spel dat wordt gespeeld over de rug van onschuldige burgers (aan beide kanten).
Jaaaaa het is de schuld van Isral. Die zionisten toch, gelukkig heb jij ze mooi door! Hebben ze die gaskamers in ww2 ook zelf gebouwd denk je?
Hoop het niet btw
Mijn sympathie staat helemaal niet aan de kant van Isral
Edit: ook niet aan die van Hamas trouwens, maar wel aan die van de Palestijnen.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
[..] Dat is dus het verschil, ze worden in ieder geval veroordeeld, de Russen en Palestijnen niet.
Degene waarbij bewijs is worden veroordeelt. En als je het over veroordelingen hebt, een pijnpunt bij de Arabische wereld was natuurlijk een Amerikaanse gevangenis in Cuba waar mensen gemarteld zijn en zonder proces vast blijven zitten. En men had bin laden ook gevangen kunnen nemen en een proces geven.
Nee ook westerse mogendheden begaan oorlogsmisdaden aan de lopende band.
[..] Hopelijk kan Isral zich beheersen. Dat ze alle Hamas-locaties aanvallen is logisch. Maar als ze omwille van de schaal ook civiele locaties gaan aanvallen om maar een evenredig aantal doden ‘aan de andere kant’ te maken vind ik dat ook gewoon een oorlogsmisdaad.
Er zijn geen burgerdoelen in Gaza, enkel militaire doelen en terroristen.
[..] Er zijn geen burgerdoelen in Gaza, enkel militaire doelen en terroristen.
Hey Poetin!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
[..] Het lijkt mij eerder andersom. Als Iran inderdaad betrokken is, is het waarschijnlijk deels daar gepland waardoor Isral minder goed zicht erop had.
Plus hebben ze veel meer geavanceerde middelen om onder de radar te blijven gekregen.
Alsnog gefaald om dit niet te ontdekken, maar geen systeem is perfect.
Wat zou sowiesk de reden zijn dat Isral een casus Belli tegen Iran zou willen hebben? En in staat van oorlog verkeert, en honderen jonge Israelis verliest? Kan mij moeilijk voorstellen dat iemand hiermee akkoord is gegaan.
De vrije hand om de nucleaire capaciteit van Iran uit te schakelen…
[..] Nou ja, het is wel werkzamer voor Israel natuurlijk, je bent er dan wel vanaf. Zo niet, zit je over 30 jaar nog met dit gedoe. Het doel heiligt de middelen.
[..] Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt. Dit is gewoon weer een vies spel dat wordt gespeeld over de rug van onschuldige burgers (aan beide kanten).
[..] Dat is dus de vraag, als Israel deze Gazastrook in de negentiger jaren al had opgeruimd was de aanval van een aantal dagen terug niet mogelijk geweest. Het conflict voort laten duren zonder enige oplossing zorgt op termijn ook tot een hoop bloedvergieten.
Allemaal achteraf gelul. Ze hadden de joden nooit in die regio moeten plaatsen.
[..] Aan de andere kant, ga eens forums.marokko.nl lezen. Hier valt het gelukkig nog mee. En ze maken het je verdomd lastig om nog normaal naar de groep te kijken. Dat is namelijk een mainstream forum.
[..] Trump gaf geheime informatie over Isralische defensie aan Rusland. Die gaven het aan Iran.
Dus dat assets als Rand Paul en stooges als McCarthy, Tuberville en Gaetz er alles aan zullen doen hem te beschermen is logisch.
Onder Trump was dit natuurlijk nooit gebeurd!
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
[..] Niet echt. Kijk maar naar Saudi-Arabi. Ze plegen een genocide in Jemen omdat ze denken dat ze de tegenstander op de knieen kunnen krijgen en nog steeds vechten die door.
Wat wel grappig is omdat het geen Isral is dat het ineens allemaal "te ver van hun bed show is" voor de meeste hier.
Dat ben ik met je eens, het is eigenlijk wel bizar dat in een conflict waar we amper iets over horen toch al bijna 377.000 doden gevallen zijn (bron wiki). Het breekpunt qua slachtoffers om een oorlog op te geven licht ook wel vrij hoog. Ik meen dat de Franse verliezen onder de mannelijk bevolking in de dienstplichtleeftijd rond de 30% lagen.
[..] Dat ben ik met je eens, het is eigenlijk wel bizar dat in een conflict waar we amper iets over horen toch al bijna 377.000 doden gevallen zijn (bron wiki).
377.000 doden inclusief 90.000 kinderen. Dat is in een paar jaar tijd 10x meer doden dan 60/70 jaar Isral - Palestijnse conflict.
[ Bericht 0% gewijzigd door HSG op 09-10-2023 07:51:19 ]
[..] Bijna 2,5 miljoen mensen wonen er, waaronder uiteraard ook veel kinderen. Als je dit soort dingen roept ben je geen haar beter dan Hamas hoor.
Dat is duidelijk wat extreemrechts hier voortdurend wil. Het probleem oplossen door het Palestijnse volk te vernietigen. Onze vriend HowardRoark zit zich er ook al op te verheugen.
[..] Dat is duidelijk wat extreemrechts hier voortdurend wil. Het probleem oplossen door het Palestijnse volk te vernietigen. Onze vriend HowardRoark zit zich er ook al op te verheugen.
[..] Nou ja, het is wel werkzamer voor Israel natuurlijk, je bent er dan wel vanaf. Zo niet, zit je over 30 jaar nog met dit gedoe. Het doel heiligt de middelen.
Is het Oekrane ook toegestaan volgens jouw redenatie om heel Rusland plat te bombarderen?
Bizar wat er hier wordt gepost laatste dagen. Blijkbaar is alles toegestaan bij een volk met islamitische achtergrond. Weerzinwekkend
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Het is helaas de realiteit, de kinderen in Gaza van nu zijn degenen die dit soort offensieve acties over 10 tot 20 jaar zullen ondernemen, zoals de huidige offensieve acties worden uitgevoerd door degenen die begin deze eeuw hun jeugd genoten.
Dit soort ideen staan al in het oude testament, je hoeft daarvoor echt niet bij de Nazi's te zijn.
quote:
Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
[..] Ik wist niet dat je kwaad werd. Gewoon, om even aan te geven dat het er hier doorgaans gelukkig vrij gemoedelijk aan toe gaat.
Er zitten hier twee kleine kliekjes die er bijzonder onsmakelijke ideen op nahouden over respectievelijk het uitroeien van de Israelische en de Palestijnse bevolking. Wat mij betreft is er geen plek voor dat soort Himmlertjes in spe.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Er wordt ook nog steeds op verschillende plekken in Israel gevochten.
Van een paar minuten geleden:
quote:
Forces fighting Hamas terrorists in 7-8 locations on Israeli side of border – IDF By AFP and TOI STAFF Fighting between Israeli forces and Hamas terrorists is ongoing in seven to eight locations around the Gaza Strip inside Israel, the army now says.
“We’re still fighting. There are between seven to eight open places around Gaza (where) we have still warriors fighting terrorists,” military spokesman Richard Hecht tells reporters.
“We thought by yesterday we would have full control,” he says. “I hope we will by the end of the day.”
VN: meer dan 123.000 mensen op de vlucht in Gazastrook Vanwege de luchtaanvallen die Isral uitvoert na de Hamas-aanvallen van eergisteren hebben meer dan 123.000 mensen in de Gazastrook hun huis ontvlucht. Dat melden de Verenigde Naties.
Zij hebben hun huis vooral uit angst verlaten, stelt OCHA, het orgaan van de VN dat zich met humanitaire zaken bezighoudt. Van deze gevluchte mensen schuilen er naar schatting zo'n 73.000 in 64 scholen in de Gazastrook.
3 tot 4 uur stroom per dag Op dit moment is er in de Gazastrook zo'n 3 tot 4 uur per dag stroom. Gisteren stopte Isral de stroomvoorziening richting het gebied. De Gazastrook is nu vooral afhankelijk van een eigen energiecentrale, maar die zou binnen enkele dagen al stil kunnen vallen, waarschuwt de VN.
Hoewel Isral de toegang tot het gebied heeft afgesloten, kan er via Egypte nog voedsel de Gazastrook binnenkomen. Gisteren kwamen zo'n 100 vrachtwagens met voedsel het gebied binnen en konden ook bouwmaterialen en brandstof via de Egyptische grens het gebied inkomen.
Inderdaad, we hebben in de Oekraiense oorlog al zoveel horror verkrachtingen gezien en gelezen dat ik zelf iig niks meer voel bij het lezen van vergelijkbare acties maar in een ander land.
[..] De Russen zijn precies de aanstichters van de strijd in Oekrane zoals de Palestijnen dat hier zijn. Ik denk dat je mijn opmerking niet begrepen hebt.
Dat is bullshit. Zo simpel is dit conflict wat al tig jaren duurt niet uit te leggen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b] Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
[..] Dat is duidelijk wat extreemrechts hier voortdurend wil. Het probleem oplossen door het Palestijnse volk te vernietigen. Onze vriend HowardRoark zit zich er ook al op te verheugen.
je mag ook een beetje stoppen met aan symptoombestrijding te doen, lijkt me duidelijk dat extreem rechts niet het echte probleem is