De Palestijnse haan kraaide drie keer net ja.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:
Lui die nu, vandaag met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien in Nederland staan te zwaaien met IS-vlaggen.
En men denkt dat nog lang niet alle lichamen gevonden en geborgen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deel van die 250 doden op dat festival
VVD is een buitengewoon enge partij.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wrange is dat massasurveillance klaarblijkelijk niet afdoende is geweest om deze aanval te anticiperen en schijnbaar nooit heeft geholpen een aanslag te verijdelen. Maar de VVD wil meer bevoegdheden voor inlichtingendiensten. Niets helpt zo goed om vrijheden in te perken als een oorlog.
Ik ben benieuwd of dit nu ineens hét thema van de verkiezingen gaat worden.
Mwa, VS gaat toch niks doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dat is denk ik nu precies waarom dat Amerikaanse eskader daar voor de kust ligt, om ze heel snel op andere gedachten te krijgen.
Dit klinkt alsof je aan wishfull thinking doet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Weet niet in hoeverre de Iron Dome het nog volhoudt maar als de munitie daarvan opraakt, kunnen luchtmachtbasissen een open doelwit worden voor Hamas. Als Hamas weet grote schade aan te brengen aan kritische luchtmachtbasissen van Israël dan verliest Israël zijn luchtoverwicht en zal de strijd zich ontwikkelen naar een urban combat. Dan zal Israël zonder de steun van Westen de lul zijn.
Genieten als er een stel mensen wordt gedood, misschien ben ik wel te soft voor deze wereld.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:12 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Onze vijanden verslaan, logisch dat mensen daar op zitten te wachten toch?
Of mogen we ook niet meer genieten als Rusland verliest in Oekraïne om een klein voorbeeld te geven.
Voor specifieke bevrijding van gijzelaars zie ik de vs zelf ook actief deelnemen denk ik. En als ze een kans zien met een kleine investering het regime in Iran te wippen dan zullen ze dat zetje ook wel zelf willen geven gok ik.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op die manier. Eens. Ze zullen zeker hun soft power aanwenden, en als ze kans zien om met een gerichte actie iemand te bevrijden zullen ze het ook niet laten. Maar het fysieke vechten zullen ze wel aan de Israëli overlaten.
Maak je maar geen zorgen, die munitie raakt niet op, Israel heeft zijn eigen wapenindustrie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Weet niet in hoeverre de Iron Dome het nog volhoudt maar als de munitie daarvan opraakt, kunnen luchtmachtbasissen een open doelwit worden voor Hamas. Als Hamas weet grote schade aan te brengen aan kritische luchtmachtbasissen van Israël dan verliest Israël zijn luchtoverwicht en zal de strijd zich ontwikkelen naar een urban combat. Dan zal Israël zonder de steun van Westen de lul zijn.
Dat is de realiteit van oorlog. Zonder luchtoverwicht is Israëlische leger geen drol waard.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit klinkt alsof je aan wishfull thinking doet.
Als als als. Beetje t scenario waar je op hoopt?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Wat doe je eigenlijk als er een wereldoorlog uitbreekt?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Het regime in Iran kan uiteindelijk alleen gewipt worden door de bevolking daar.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor specifieke bevrijding van gijzelaars zie ik de vs zelf ook actief deelnemen denk ik. En als ze een kans zien met een kleine investering het regime in Iran te wippen dan zullen ze dat zetje ook wel zelf willen geven gok ik.
Israël is in de geschiedenis meerdere keren van alle kanten aangevallen door legers die sterker dan Hamas zijn en hebben ze ook van gewonnen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Lol, vraag dat eens aan Egypte in 1973.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is de realiteit van oorlog. Zonder luchtoverwicht is Israëlische leger geen drol waard.
Dat zou ik maar niet te hard roepen, die Iraanse legerleider gooiden ze ook een dronebommetje op zijn auto een tijdje terug. En Iran solliciteert momenteel nadrukkelijk naar een vergeldingsactie.quote:
Het ergert me wel hoezeer Iran elke keer met zachte handschoentjes wordt aangepakt door Europese landen. Die zijn dat beleid vooral als zwakte.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik kan dit bericht niet lezen, ik weet er ook te weinig van, maar hopelijk is het niet waar (ik denk het wel, ik bedoel Iran die Hamas steunt is wel duidelijk, maar in welke mate, geen idee).
Oorlog met Iran is echt geen prettig vooruitzicht, zeker niet in de huidige geopolitieke kookpot veroorzaakt door Rusland in Oekraïne
Ik ben echt geen Israël-apologeet. Heb zelfs hier op FOK wel eens ruzie gehad toen ik er op wees dat collectieve straffen niet zo chic zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
De Palestijnse haan kraaide drie keer net ja.
Zolang het merendeel van de raketten niet eens een stad kan raken zal het wel loslopen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:13 schreef Werkperd het volgende:
Nee, niet de realiteit, je wens. Want de buitenwereld weet van heel veel dingen nu niet hoe het precies zit. Zelf gok ik dat Israël geen tekort heeft aan munitie. Maar hoe zaken er echt bij staan...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat is de realiteit van oorlog. Zonder luchtoverwicht is Israëlische leger geen drol waard.
Ja maar, denk aan die nederzettingen!quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben echt geen Israël-apologeet. Heb zelfs hier op FOK wel eens ruzie gehad toen ik er op wees dat collectieve straffen niet zo chic zijn.
Maar dit is pure terreur, van de buitencategorie. In de recente geschiedenis slechts vergelijkbaar met de genocide op de jezidi’s en 9/11. Door daar nu begrip dan wel steun voor uit te spreken plaats je jezelf volstrekt buiten de orde.
Zoals ik dagelijks doe, naar werk gaan en werken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Wat doe je eigenlijk als er een wereldoorlog uitbreekt?
Dat hoop ik zeker.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef marsan het volgende:
[..]
Als als als. Beetje t scenario waar je op hoopt?
Dat proberen ze daar al decennia, elke opstand wordt neergeslagen door de fundamentalisten. Iran is nu in nutshell gegijzeld door moslim extremisten. Iran is een prachtig land met een prachtige bevolking.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het regime in Iran kan uiteindelijk alleen gewipt worden door de bevolking daar.
Haha, jij als iemand die zelf naar Nederland is gegaan als het wel stom om te gaan klagen over vluchtelingen in je oorspronkelijke land (waar waarschijnlijk je (groot)ouders ofzo vandaan komen?)quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
Verdomme zeg. Alsof de miljoenen Syriërs niet genoeg zijn gaan er ook nog eens duizenden Joodse vluchtelingen naar Turkije. Waarom is Turkije altijd nummer 1 bestemming voor vluchtelingen? Westen staat toch achter terreurstaat Israël? Ga naar Europa of zo
Elk conflict is anders. Bovendien ook asymmetrisch. Je overschat Israël.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Israël is in de geschiedenis meerdere keren van alle kanten aangevallen door legers die sterker dan Hamas zijn en hebben ze ook van gewonnen.
Dus maak je maar geen zorgen hoor.
Ah de haat op Joden zit bij bepaalde mensen erg diep, waar maak jij je druk om, je woont daar toch niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
Verdomme zeg. Alsof de miljoenen Syriërs niet genoeg zijn gaan er ook nog eens duizenden Joodse vluchtelingen naar Turkije. Waarom is Turkije altijd nummer 1 bestemming voor vluchtelingen? Westen staat toch achter terreurstaat Israël? Ga naar Europa of zo
Zeker. Maar die snappen ook dat als ze in oorlog komen dit het gevolg is van dit soort terreur steunen. En de bevolking lijkt over dit soort dingen heel anders te denken dan het regime. Zie dat filmpje in het voetbalstadion bv. Ik heb nog geen Palestijn de actie zien veroordelen zonder een 'maar'.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het regime in Iran kan uiteindelijk alleen gewipt worden door de bevolking daar.
Nee, maar er is toch ook geen diplomatie met Iran toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het ergert me wel hoezeer Iran elke keer met zachte handschoentjes wordt aangepakt door Europese landen. Die zijn dat beleid vooral als zwakte.
Oorlog wil ik absoluut niet zien maar ik hoop wel dat de ogen eindelijk open gaan dat met Iran geen gelijkwaardige diplomatie mogelijk is.
Zou je meehelpen Nederland te beschermen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Zoals ik dagelijks doe, naar werk gaan en werken.
Hoezo?
Blijven hopen dan maar. Zou er alleen geen geld op zetten als jou was.quote:
Arabieren hebben 1 domme fout gemaakt die inderdaad de overwinning heeft gekost.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef HSG het volgende:
[..]
Israël is in de geschiedenis meerdere keren van alle kanten aangevallen door legers die sterker dan Hamas zijn en hebben ze ook van gewonnen.
Dus maak je maar geen zorgen hoor.
De geneugten van de naweeën van je eigen kolonialisme. Vraag maar aan Europa.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:18 schreef Werkperd het volgende:
Ik doe niet aan gokken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Blijven hopen dan maar. Zou er alleen geen geld op zetten als jou was.
Zeker, was vanmiddag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:22 schreef -XOR- het volgende:
Deze al langsgekomen trouwens?
[ afbeelding ]
Ja gisteren alquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:22 schreef -XOR- het volgende:
Deze al langsgekomen trouwens?
[ afbeelding ]
Heel veel domme fouten hoor, daar hebben Arabieren echt patent op, daarom is het in die wereld overal een teringzooi.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Arabieren hebben 1 domme fout gemaakt die inderdaad de overwinning heeft gekost.
Ik weet zeker dat ze zich niet nog een keer als makke schapen naar de slachtbank laten leiden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:20 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Elk conflict is anders. Bovendien ook asymmetrisch. Je overschat Israël.
Kijk eens naar Oekraïne, hoe vaak we daarvan wel niet zeiden dat ze zwak waren. Misschien denken we wel dat Israël te sterk is. Je kan dat echt niet zo beoordelen.
Die vraag heb ik vaak gesteld aan mijn Hollandse collega's of zij voor Nederland zullen vechten wanneer die in oorlog is. Weet je welke antwoorden ik tot mijn grote verbazing kreeg? ''Neuhhh, waarom zou ik vechten voor de Koning of voor politici etc.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zou je meehelpen Nederland te beschermen?
Andersomliner.quote:
Klopt en dat is dat ze (en nog steeds) incompetent als de pest zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:21 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Arabieren hebben 1 domme fout gemaakt die inderdaad de overwinning heeft gekost.
Eens, het feit dat burgermeesters in grote steden de vlag van Israël niet willen hijsen zoals bij Bataclan of Oekraïne ivm angst voor escalatie, en dat men toeterend van vreugde door oa Rotterdam en Den Haag gaat is pijnlijk en een bewijs dat los van het conflict daar we als land een enorm groot probleem hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben echt geen Israël-apologeet. Heb zelfs hier op FOK wel eens ruzie gehad toen ik er op wees dat collectieve straffen niet zo chic zijn.
Maar dit is pure terreur, van de buitencategorie. In de recente geschiedenis slechts vergelijkbaar met de genocide op de jezidi’s en 9/11. Door daar nu begrip dan wel steun voor uit te spreken plaats je jezelf volstrekt buiten de orde.
Maar zou je dan voor een andere groep gaan vechten? Overigens heb ik ook een hekel aan mensen die iemand niet Nederlands vinden als ze hier geboren zijn, maar er zijn er ook zat die hier geboren zijn en het land haten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die vraag heb ik vaak gesteld aan mijn Hollandse collega's of zij voor Nederland zullen vechten wanneer die in oorlog is. Weet je welke antwoorden ik tot mijn grote verbazing kreeg? ''Neuhhh, waarom zou ik vechten voor de Koning of voor politici etc.
Ondertussen wel idiote uitspraken doen van buitenlanders eruit, Nederland is van Nederlanders en blabla
Komt omdat wij al 80 jaar in vrede leven, als er echt stront aan de knikker komt veranderd dat wel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Die vraag heb ik vaak gesteld aan mijn Hollandse collega's of zij voor Nederland zullen vechten wanneer die in oorlog is. Weet je welke antwoorden ik tot mijn grote verbazing kreeg? ''Neuhhh, waarom zou ik vechten voor de Koning of voor politici etc.
Ondertussen wel idiote uitspraken doen van buitenlanders eruit, Nederland is van Nederlanders en blabla
Nog geen antwoord van jou.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:24 schreef Werkperd het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |