Helemaal mee eens, al was je gisteren nog aan het pleiten om ze allemaal dood te maken in de Gazastrook, dat vind ik ook van het niveau 'goorlap', maar misschien ben ik wel gek.quote:

Nu is het wel zo dat in het grote plaatje Israel net zo praat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die vrouw antwoord op een vraag naar een oplossing steeds met de aanleiding en dan Israël als schuldige. Zo kom je er nooit natuurlijk.

Dat in iran de jongere wat seculierdere generatie maar een keer de revolutie daar gaat volbrengen.quote:

quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
Vermoedens bevestigd.Ik kan dit bericht niet lezen, ik weet er ook te weinig van, maar hopelijk is het niet waar (ik denk het wel, ik bedoel Iran die Hamas steunt is wel duidelijk, maar in welke mate, geen idee).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oorlog met Iran is echt geen prettig vooruitzicht, zeker niet in de huidige geopolitieke kookpot veroorzaakt door Rusland in Oekraïne

Ja, hamas ja. Lees maar terug.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al was je gisteren nog aan het pleiten om ze allemaal dood te maken in de Gazastrook, dat vind ik ook van het niveau 'goorlap', maar misschien ben ik wel gek.

Dat terwijl er berichten rond gaan dat er raketten op afgevuurd worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:
Amerikaanse air forçe en van Polen die landen op Tel Aviv.

Leugens op de publieke, dude. Wtf.quote:

Wat moet Bram daar nu weerquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:

Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het viel me bij lezing van de partijprogramma's op dat de VVD erg veel nadruk legt op veiligheid. Dat worden vast mooie verkiezingen voor de partij en voor Yesilgöz.

Gemiste kans inderdaad...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Lachwekkend. Waarom heeft de regie geen filmpje klaarstaan?

Na het WK mag je van mij ook Argentinië aan de lijst toevoegen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:04 schreef TLC het volgende:
rusland, iran, palestina, noord-korea... tesamen het rioolputje van de wereld

Klopt ik zie er 2 van Polen op flightradar, destination Tel Aviv Poland Air Forcequote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:

Ja van mij ook, maar dat maakte je er later van.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, hamas ja. Lees maar terug.
Daar mag iedereen dood van. Echt iedereen.

huhquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:
Lui die nu, vandaag met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien in Nederland staan te zwaaien met IS-vlaggen.

https://www.wsj.com/world(...)ke-planning-bbe07b25quote:Iran Helped Plot Attack on Israel Over Several Weeks.
The Islamic Revolutionary Guard Corps gave the final go-ahead last Monday in Beirut.

Ik stoor me echt mateloos aan die Yesilgoz. Gadverdamme wat een kutvolk is dat. Altijd hetzelfde autoritaire neerbuigende betweterige toontje. Hopelijk nooit meer VVD na de verkiezingen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.
Dat is pas ranzig.

En dat is denk ik nu precies waarom dat Amerikaanse eskader daar voor de kust ligt, om ze heel snel op andere gedachten te krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
Als die grondinvasie begind dan gaat Hezbollah er vol in denk ik. Iran is hen al heel lang aan het trainen. Bovendien is die Esmael Qaani nu ook in het noorden.

Welke staatsmongool is dit?quote:

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!

Dus?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja van mij ook, maar dat maakte je er later van.

Kan best, maar dat zullen van geen Arabische soennieten zijn, maar vast christenen of druzen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De twee syrische vluchtelingen die ik ken zijn beide pro-Israel. Just saying. Een van de twee vindt dat Europa te weinig doet om de eigen belangen te beschermen.

Helpen kan op verschillende manieren. En de VS gaat niet toekijken hoe Amerikanen daar gegijzeld blijven. Dan zit niet alleen Israël achter de leiders in Qatar aan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verwacht je dat de VS zelf wat gaat doen? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Israël kan dit militair prima zelf af. En je weet ook nu al dat de daarbij de grens van het toelaatbare zullen opzoeken. Waarom zou de VS zich daar aan branden?

Ja, hadden ze gisteren al aangekondigd.quote:

Marokko bezet gebied en bouwt daar Nederzettingen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee in de plaats daarvan bezetten ze gebieden ten nadele van de Palestijnen en schuwen ze geweld jegens onschuldige burgers absoluut niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gebieden-westelijke
Praat dat deze barbaarse ziekelijke acties van Hamas goed? Nee absoluut niet. Hoop dat alle schuldigen aan Hamas kant het niet kunnen navertellen. Maar ga alsjeblief niet lopen doen alsof Israël qua beleid ook maar een klein beetje oké bezig is.

Kom op, dat is 9 jaar geleden...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Na het WK mag je van mij ook Argentinië aan de lijst toevoegen.

Deden ze al.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:
Lui die nu, vandaag met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien in Nederland staan te zwaaien met IS-vlaggen.

Het wrange is dat massasurveillance klaarblijkelijk niet afdoende is geweest om deze aanval te anticiperen en schijnbaar nooit heeft geholpen een aanslag te verijdelen. Maar de VVD wil meer bevoegdheden voor inlichtingendiensten. Niets helpt zo goed om vrijheden in te perken als een oorlog.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.
Dat is pas ranzig.

quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En hier liggen ze.... NSFW!Wat is dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.

Ze zijn behoorlijk sterk. Ze worden al 70 jaar bedreigt door omringende landen en terroristische groepen dus ze hebben een enorm efficiënt leger dat getraind is om snel te kunnen reageren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Iemand hier verstand van het Israëlische leger?
Volgens mij veel mensen die in dienst zijn (geweest) dus men kan relatief snel een leger op de been hebben die de grenzen bewaken kan dunkt me?
Hoe sterk zijn ze precies?

Op die manier. Eens. Ze zullen zeker hun soft power aanwenden, en als ze kans zien om met een gerichte actie iemand te bevrijden zullen ze het ook niet laten. Maar het fysieke vechten zullen ze wel aan de Israëli overlaten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Helpen kan op verschillende manieren. En de VS gaat niet toekijken hoe Amerikanen daar gegijzeld blijven. Dan zit niet alleen Israël achter de leiders in Qatar aan.
En de machthebbers in Iran zitten helemaal niet zo stevig in het zadel. Israël heeft met hulp van de VS al de middelen om daar toe te slaan. Nu ook de motivatie en met wat extra inlichtingen ook snel een lijstje doelen. Of wat extra interne onrust creëren , genoeg manieren om steun te verlenen.
Dit conflict gaat de hele machtsbalans in het de regio opschudden, dan zijn internationale doden en ontvoerden een domme stap

Deel van die 250 doden op dat festivalquote:

Een pre-emptive strike is zeker mogelijk. Ik denk niet dat Israël gaat wachten tot ze een atoombom hebben,quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het feit dat het nu openbaar is dat Iran dit allemaal in werking heeft gezet vergroot wel de risico op een grootschalige conflict in de regio

Onze vijanden verslaan, logisch dat mensen daar op zitten te wachten toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Lekker genieten met popcorn of zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |