Margje Fikse.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:39 schreef Confetti het volgende:
Jezus, wat is die presentactrice OP1 ontzettend dom en onhandig. Net vertelde ze iemand ook weer dat ze vast hopen dat een familielied ontvoerd is want dan is ie niet dood.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze woont gewoon in Tel Aviv, ze is niet de Westbank aan het koloniseren.
Daar kunnen allerlei goede redenen voor zijn, misschien zelfs redenen die jij niet goed genoeg zou vinden. Maar dat is op dit moment tamelijk irrelevant, lijkt me. Wat harteloos dat dit door jou heengaat bij het horen van haar relaas.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar wat doe je als Nederlander daar? je kiest er toch zelf voor om in een wespennest te wonen, vanwege toevallig je Joodse wortels?
Dat kan niet. We hebben een verantwoordelijkheid en keuze gemaakt vroeger met Isral.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Israel is al hard bezig met haar slachting van (onschuldige) Palestijnse burgers door woonwijken te bombarderen. Israel heeft weliswaar recht op zelfverdediging maar geen recht op massaslachting.
Om maar even aan te geven dat de zogenaamde goede (Israel) geen haar beter is dan die Palestijnse terroristjes.
Beter laten we beide partijen in de stront zakken en bemoeien we ons er niet (meer) mee.
Ze lijkt het historische van deze aanslagen nog niet te bevattenquote:
Je mag de feiten gerust harteloos vinden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kunnen allerlei goede redenen voor zijn, misschien zelfs redenen die jij niet goed genoeg zou vinden. Maar dat is op dit moment tamelijk irrelevant, lijkt me. Wat harteloos dat dit door jou heengaat bij het horen van haar relaas.
Nog niet officieel volgens mij.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Is eigenlijk al bevestigd dat er ook Amerikanen zijn omgekomen?
Ik vind het stuitend dat er een narratief wordt gecreerd dat de NPO terroristen steunt en moedwillig de ellende negeert.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Gelukkig berichten ze wel over de demos in Rotterdam en Den Haag..
Blinken says there are ‘reports of several Americans killed, missing’ in Israelquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Is eigenlijk al bevestigd dat er ook Amerikanen zijn omgekomen?
Het is niet moedwillig, het is gewoon van een laag niveau. Zie nu ook OP1, het heeft gewoon geen idee wat nu eigenlijk te doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het stuitend dat er een narratief wordt gecreerd dat de NPO terroristen steunt en moedwillig de ellende negeert.
Een feit is dat ze in Isral woont en haar neef vermist is. Het is niet een feit dat ze dat zichzelf mag verwijten omdat ze ervoor heeft gekozen in Isral te wonen. Je hebt overigens geen idee waarom zij daar woont of waarom haar neef daar woont, die misschien niet eens Nederlands is. Dus waarom je de aanvechting voelt om dit allemaal te zeggen, is me een raadsel. Is dat stoer of zo?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je mag de feiten gerust harteloos vinden.
Ik vind de berichtgeving wel netjes eigenlijk. Bij nieuwsuur iemand met een andere mening, vind het zelf geen punt. Maar snap wel dat het bij anderen irritatie opwekt.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:47 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik vind het stuitend dat er een narratief wordt gecreerd dat de NPO terroristen steunt en moedwillig de ellende negeert.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Heeft Isral daar geen spionnen, dan?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
Vermoedens bevestigd.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:32 schreef Hathor het volgende:
[..]
Blijkbaar Fake, veel mensen zeggen dat hij nergens in die boodschap de VS noemt.
Wat heb ik toch een hekel aan twitter journalistenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Fake
Al blijft het een mafklapper die het voorheen seculiere Turkije in een kalifaat aan het veranderen is
Ze hebben wel het zwakste duo van stal gehaald vanavond inderdaad. Margje heeft het nooit gesnapt wat ze daar nou eigenlijk moet doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is niet moedwillig, het is gewoon van een laag niveau. Zie nu ook OP1, het heeft gewoon geen idee wat nu eigenlijk te doen.
Schijnbaar niet bij de kern.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heeft Isral daar geen spionnen, dan?
Wat een emotie. Maar totaal misplaatst.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een feit is dat ze in Isral woont en haar neef vermist is. Het is niet een feit dat ze dat zichzelf mag verwijten omdat ze ervoor heeft gekozen in Isral te wonen. Je hebt overigens geen idee waarom zij daar woont of waarom haar neef daar woont, die misschien niet eens Nederlands is. Dus waarom je de aanvechting voelt om dit allemaal te zeggen, is me een raadsel. Is dat stoer of zo?
Ja, vraag dat aan een willekeurig mens dan is het antwoord: " Wil graag nog even blijven leven." (behalve de mega depressieven en sowieso al suicidalen). Die mensen zitten daar in doodsangst omdat niemand iemand gunt om een tuintje/grond voor zich zelf. Tuintje, huisje bouwen, hegje maken, kinderen krijgen, daarvoor weer een tuintje en huisje bouwen, liefst zonder ruzie met de buren, gewoon je eigen gang gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:40 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dan die vraag ' Waar ben je bang voor'
7 dagen geleden was Israel in mijn beleving een van de meest veilige plekken in de wereld om te leven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kunnen allerlei goede redenen voor zijn, misschien zelfs redenen die jij niet goed genoeg zou vinden. Maar dat is op dit moment tamelijk irrelevant, lijkt me. Wat harteloos dat dit door jou heengaat bij het horen van haar relaas.
Dank. Als dan ook nog Amerikanen ontvoerd zijn dan kan het maar zo een hele extra lading krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nog niet officieel volgens mij.
edit, oh wacht:
[ twitter ]
De US Navy nadert Gaza al.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dank. Als dan ook nog Amerikanen ontvoerd zijn dan kan het maar zo een hele extra lading krijgen.
En dan zetten ze doodleuk twee mensen die pro Palestina zijn aan tafel, maar herhalen ze wel de hele tijd dat leed niet mag worden vergeleken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze hebben wel het zwakste duo van stal gehaald vanavond inderdaad. Margje heeft het nooit gesnapt wat ze daar nou eigenlijk moet doen.
Ik mag toch hopen dat die helemaal kapot gemaakt wordt?quote:
Goorlappen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:14 schreef TLC het volgende:
Ruim 250 doden gevonden bij een muziekfestival, sta je dan met zo'n lullig palestina vlaggetje te zwaaien
Zeker vol met jodenhaat?quote:
nee hoor, tot nu toe heeft ze niks geks gezegd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die helemaal kapot gemaakt wordt?
Aan de andere kant, het is Op1, daar hebben ze geen ruggengraat.
Ze krijgt verbale tikken van Dilan en Uri.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat die helemaal kapot gemaakt wordt?
Aan de andere kant, het is Op1, daar hebben ze geen ruggengraat.
Waarom nodigen ze dat vuil ook uit man.quote:
Arme Gazanen en arme Israelische soldaten..quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:55 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Binnen 48-72 uur dus is de schatting. De vorige keer dat Isral op het punt leek te staan om naar binnen te gaan was het een list om iedereen en zijn moeder van Hamas die tunnels in te krijgen om ze daarna naar God te helpen.
Dat is dit keer geen optie want op zeker dat die gijzelaars gepositioneerd gaan worden.
Dit gaat heel smerig worden...
Verwacht je dat de VS zelf wat gaat doen? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Isral kan dit militair prima zelf af. En je weet ook nu al dat de daarbij de grens van het toelaatbare zullen opzoeken. Waarom zou de VS zich daar aan branden?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dank. Als dan ook nog Amerikanen ontvoerd zijn dan kan het maar zo een hele extra lading krijgen.
Helemaal mee eens, al was je gisteren nog aan het pleiten om ze allemaal dood te maken in de Gazastrook, dat vind ik ook van het niveau 'goorlap', maar misschien ben ik wel gek.quote:
Nu is het wel zo dat in het grote plaatje Israel net zo praat.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die vrouw antwoord op een vraag naar een oplossing steeds met de aanleiding en dan Isral als schuldige. Zo kom je er nooit natuurlijk.
Dat in iran de jongere wat seculierdere generatie maar een keer de revolutie daar gaat volbrengen.quote:
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]
Vermoedens bevestigd.Ik kan dit bericht niet lezen, ik weet er ook te weinig van, maar hopelijk is het niet waar (ik denk het wel, ik bedoel Iran die Hamas steunt is wel duidelijk, maar in welke mate, geen idee).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oorlog met Iran is echt geen prettig vooruitzicht, zeker niet in de huidige geopolitieke kookpot veroorzaakt door Rusland in Oekrane
Ja, hamas ja. Lees maar terug.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, al was je gisteren nog aan het pleiten om ze allemaal dood te maken in de Gazastrook, dat vind ik ook van het niveau 'goorlap', maar misschien ben ik wel gek.
Dat terwijl er berichten rond gaan dat er raketten op afgevuurd worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:
Amerikaanse air fore en van Polen die landen op Tel Aviv.
Leugens op de publieke, dude. Wtf.quote:
Wat moet Bram daar nu weerquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:
Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het viel me bij lezing van de partijprogramma's op dat de VVD erg veel nadruk legt op veiligheid. Dat worden vast mooie verkiezingen voor de partij en voor Yesilgz.
Gemiste kans inderdaad...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Lachwekkend. Waarom heeft de regie geen filmpje klaarstaan?
Na het WK mag je van mij ook Argentini aan de lijst toevoegen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:04 schreef TLC het volgende:
rusland, iran, palestina, noord-korea... tesamen het rioolputje van de wereld
Klopt ik zie er 2 van Polen op flightradar, destination Tel Aviv Poland Air Forcequote:Op zondag 8 oktober 2023 23:03 schreef Drass het volgende:
Ja van mij ook, maar dat maakte je er later van.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja, hamas ja. Lees maar terug.
Daar mag iedereen dood van. Echt iedereen.
huhquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:
Lui die nu, vandaag met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien in Nederland staan te zwaaien met IS-vlaggen.
https://www.wsj.com/world(...)ke-planning-bbe07b25quote:Iran Helped Plot Attack on Israel Over Several Weeks.
The Islamic Revolutionary Guard Corps gave the final go-ahead last Monday in Beirut.
Ik stoor me echt mateloos aan die Yesilgoz. Gadverdamme wat een kutvolk is dat. Altijd hetzelfde autoritaire neerbuigende betweterige toontje. Hopelijk nooit meer VVD na de verkiezingen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.
Dat is pas ranzig.
En dat is denk ik nu precies waarom dat Amerikaanse eskader daar voor de kust ligt, om ze heel snel op andere gedachten te krijgen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:06 schreef Discombobulate het volgende:
Als die grondinvasie begind dan gaat Hezbollah er vol in denk ik. Iran is hen al heel lang aan het trainen. Bovendien is die Esmael Qaani nu ook in het noorden.
Welke staatsmongool is dit?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Dus?quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja van mij ook, maar dat maakte je er later van.
Kan best, maar dat zullen van geen Arabische soennieten zijn, maar vast christenen of druzen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
De twee syrische vluchtelingen die ik ken zijn beide pro-Israel. Just saying. Een van de twee vindt dat Europa te weinig doet om de eigen belangen te beschermen.
Helpen kan op verschillende manieren. En de VS gaat niet toekijken hoe Amerikanen daar gegijzeld blijven. Dan zit niet alleen Isral achter de leiders in Qatar aan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Verwacht je dat de VS zelf wat gaat doen? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen. Isral kan dit militair prima zelf af. En je weet ook nu al dat de daarbij de grens van het toelaatbare zullen opzoeken. Waarom zou de VS zich daar aan branden?
Ja, hadden ze gisteren al aangekondigd.quote:
Marokko bezet gebied en bouwt daar Nederzettingen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:38 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Nee in de plaats daarvan bezetten ze gebieden ten nadele van de Palestijnen en schuwen ze geweld jegens onschuldige burgers absoluut niet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-gebieden-westelijke
Praat dat deze barbaarse ziekelijke acties van Hamas goed? Nee absoluut niet. Hoop dat alle schuldigen aan Hamas kant het niet kunnen navertellen. Maar ga alsjeblief niet lopen doen alsof Isral qua beleid ook maar een klein beetje ok bezig is.
Kom op, dat is 9 jaar geleden...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Na het WK mag je van mij ook Argentini aan de lijst toevoegen.
Deden ze al.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:07 schreef trein2000 het volgende:
Lui die nu, vandaag met Palestijnse vlaggen staan te zwaaien in Nederland staan te zwaaien met IS-vlaggen.
Het wrange is dat massasurveillance klaarblijkelijk niet afdoende is geweest om deze aanval te anticiperen en schijnbaar nooit heeft geholpen een aanslag te verijdelen. Maar de VVD wil meer bevoegdheden voor inlichtingendiensten. Niets helpt zo goed om vrijheden in te perken als een oorlog.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Ze misbruikt deze verschikkingen alvast om van Nederland een politiestaat te maken.
Dat is pas ranzig.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En hier liggen ze.... NSFW!Wat is dit?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
Ze zijn behoorlijk sterk. Ze worden al 70 jaar bedreigt door omringende landen en terroristische groepen dus ze hebben een enorm efficint leger dat getraind is om snel te kunnen reageren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef Nebelwerfer het volgende:
Iemand hier verstand van het Isralische leger?
Volgens mij veel mensen die in dienst zijn (geweest) dus men kan relatief snel een leger op de been hebben die de grenzen bewaken kan dunkt me?
Hoe sterk zijn ze precies?
Op die manier. Eens. Ze zullen zeker hun soft power aanwenden, en als ze kans zien om met een gerichte actie iemand te bevrijden zullen ze het ook niet laten. Maar het fysieke vechten zullen ze wel aan de Israli overlaten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Helpen kan op verschillende manieren. En de VS gaat niet toekijken hoe Amerikanen daar gegijzeld blijven. Dan zit niet alleen Isral achter de leiders in Qatar aan.
En de machthebbers in Iran zitten helemaal niet zo stevig in het zadel. Isral heeft met hulp van de VS al de middelen om daar toe te slaan. Nu ook de motivatie en met wat extra inlichtingen ook snel een lijstje doelen. Of wat extra interne onrust creren , genoeg manieren om steun te verlenen.
Dit conflict gaat de hele machtsbalans in het de regio opschudden, dan zijn internationale doden en ontvoerden een domme stap
Deel van die 250 doden op dat festivalquote:
Een pre-emptive strike is zeker mogelijk. Ik denk niet dat Isral gaat wachten tot ze een atoombom hebben,quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef koos_vriendloos het volgende:
Het feit dat het nu openbaar is dat Iran dit allemaal in werking heeft gezet vergroot wel de risico op een grootschalige conflict in de regio
Onze vijanden verslaan, logisch dat mensen daar op zitten te wachten toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:40 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Lekker genieten met popcorn of zoiets?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |