Volgens Hamas. Blinken ziet (voor als nog) geen bewijs dat Iran een rol had in de terroristische aanvallen. Laten we voorlopig niet in de hand spelen van Hamas, die al te graag een escalatie wilt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 01:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Hier een artikel van de WSJ, het is via Iran gegaan. Maar veel is mij ook nog onduidelijk.
https://www.wsj.com/world(...)ng-bbe07b25?mod=e2tw
Als 1, 2 en 3 waar zijn gaan ze zich echt niet beheersen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende:
1) Ik geloof niet dat Israël met al zijn infiltranten en technische systemen dit echt niet heeft zien aankomen, dat is haast onmogelijk. Vooral gezien de schaal van deze operatie.
2) Dat impliceert dat ze er dus bewust voor gekozen hebben om niet meteen in te grijpen.
3) De enige reden die ik me kan bedenken is om een casus belli te hebben, mogelijk tegen Iran.
De sympathie in het Westen staat nu aan hun zijde, dus als mijn redenatie klopt zullen we dit snel merken. Dus beschuldigingen aan Iran dat ze er aanzet hebben gegeven, bewijs zus etc…
Hoop het niet btw
Het lijkt mij eerder andersom. Als Iran inderdaad betrokken is, is het waarschijnlijk deels daar gepland waardoor Israël minder goed zicht erop had.quote:Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende:
1) Ik geloof niet dat Israël met al zijn infiltranten en technische systemen dit echt niet heeft zien aankomen, dat is haast onmogelijk. Vooral gezien de schaal van deze operatie.
2) Dat impliceert dat ze er dus bewust voor gekozen hebben om niet meteen in te grijpen.
3) De enige reden die ik me kan bedenken is om een casus belli te hebben, mogelijk tegen Iran.
De sympathie in het Westen staat nu aan hun zijde, dus als mijn redenatie klopt zullen we dit snel merken. Dus beschuldigingen aan Iran dat ze er aanzet hebben gegeven, bewijs zus etc…
Hoop het niet btw
Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende:
Hoop het niet btw
Jaaaaa het is de schuld van Israël. Die zionisten toch, gelukkig heb jij ze mooi door! Hebben ze die gaskamers in ww2 ook zelf gebouwd denk je?quote:Op maandag 9 oktober 2023 05:47 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt.
Dit is gewoon weer een vies spel dat wordt gespeeld over de rug van onschuldige burgers (aan beide kanten).
Mijn sympathie staat helemaal niet aan de kant van Israëlquote:Op maandag 9 oktober 2023 01:38 schreef LXIV het volgende:
Hoop het niet btw
Degene waarbij bewijs is worden veroordeelt. En als je het over veroordelingen hebt, een pijnpunt bij de Arabische wereld was natuurlijk een Amerikaanse gevangenis in Cuba waar mensen gemarteld zijn en zonder proces vast blijven zitten. En men had bin laden ook gevangen kunnen nemen en een proces geven.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is dus het verschil, ze worden in ieder geval veroordeeld, de Russen en Palestijnen niet.
Er zijn geen burgerdoelen in Gaza, enkel militaire doelen en terroristen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 01:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hopelijk kan Israël zich beheersen. Dat ze alle Hamas-locaties aanvallen is logisch. Maar als ze omwille van de schaal ook civiele locaties gaan aanvallen om maar een evenredig aantal doden ‘aan de andere kant’ te maken vind ik dat ook gewoon een oorlogsmisdaad.
Bijna 2,5 miljoen mensen wonen er, waaronder uiteraard ook veel kinderen. Als je dit soort dingen roept ben je geen haar beter dan Hamas hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er zijn geen burgerdoelen in Gaza, enkel militaire doelen en terroristen.
Hey Poetin!quote:Op maandag 9 oktober 2023 06:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De psy-ops van Israël heeft op jou in ieder geval gewerkt zoals geplandquote:Op maandag 9 oktober 2023 06:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vrije hand om de nucleaire capaciteit van Iran uit te schakelen…quote:Op maandag 9 oktober 2023 03:20 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder andersom. Als Iran inderdaad betrokken is, is het waarschijnlijk deels daar gepland waardoor Israël minder goed zicht erop had.
Plus hebben ze veel meer geavanceerde middelen om onder de radar te blijven gekregen.
Alsnog gefaald om dit niet te ontdekken, maar geen systeem is perfect.
Wat zou sowiesk de reden zijn dat Israël een casus Belli tegen Iran zou willen hebben? En in staat van oorlog verkeert, en honderen jonge Israelis verliest? Kan mij moeilijk voorstellen dat iemand hiermee akkoord is gegaan.
Dan hebben de nazi's dus toch gewonnen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:01 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel werkzamer voor Israel natuurlijk, je bent er dan wel vanaf. Zo niet, zit je over 30 jaar nog met dit gedoe. Het doel heiligt de middelen.
Bnwquote:Op maandag 9 oktober 2023 05:47 schreef arvensis het volgende:
[..]
Dit. Echt no wat dat Israel dit niet wist. Ze weten zelfs welke vlieg waar vliegt.
Dit is gewoon weer een vies spel dat wordt gespeeld over de rug van onschuldige burgers (aan beide kanten).
Allemaal achteraf gelul. Ze hadden de joden nooit in die regio moeten plaatsen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag, als Israel deze Gazastrook in de negentiger jaren al had opgeruimd was de aanval van een aantal dagen terug niet mogelijk geweest. Het conflict voort laten duren zonder enige oplossing zorgt op termijn ook tot een hoop bloedvergieten.
Dat klopt, maar wat is een andere oplossing in dit conflict? Zie jij die?quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is het soort Himmleriaans redeneren dat tot bloedvergieten onder onschuldige mensen leidt. En idd, Hamas-denken.
Als je in de extremere oplossingen wil gaan denken zijn volksverhuizingen nog een stap voor massale genocide.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klopt, maar wat is een andere oplossing in dit conflict? Zie jij die?
Dat is wel een stap die groepen en partijen die tegen Israel zijn al jaren opperen op forums en in Nederland.quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als je in de extremere oplossingen wil gaan denken zijn volksverhuizingen nog een stap voor massale genocide.
Wat hebben wij daar mee te maken?quote:Op maandag 9 oktober 2023 07:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aan de andere kant, ga eens forums.marokko.nl lezen. Hier valt het gelukkig nog mee. En ze maken het je verdomd lastig om nog normaal naar de groep te kijken. Dat is namelijk een mainstream forum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |