Vooralsnog is een probleem op dat vlak nog niet aan de orde.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:08 schreef Werkperd het volgende:
Vind het alleen jammer. De banden tussen Turkije en Israël begon net nog te stabiliseren. Gaspijpleidingprojecten etc. Het lijkt erop dat een grootmacht dit probeert te dwarsbomen. Net zoals de gaspijpleidingen vanuit Rusland naar Europa.
Ik denk ook niet dat het goed is om dit echt goed te volgen de hele tijd, alle beelden etc, alle pijn, verdriet. Morgen weer werk en andere zaken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Gvd zit in een telegram kanaal die beheerd wordt door first responders. Er worden beelden gedeeld die ik nooit van m'n netvlies af zal krijgen
Hoezo klote tijd? Ik ga morgen weer lekker op het fietsje naar mn werk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:05 schreef hollandia02 het volgende:
We gaan in ieder geval een klote tijd tegemoet weer in de wereld. De relatieve vrede tussen 2017 en 2021 is weer helemaal klaar.
Volstrekt mee eens natuurlijk. Alleen tegelijkertijd is het een illusie om te denken dat wanneer je een volk, dat ook nog eens vrij jong is, zo in de hoek drukt (letterlijk en figuurlijk) er geen geweldsuitbarstingen zullen zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hamas heeft zichzelf nu sowieso voor de eeuwigheid buitenspelgezet als onderhandelingspartner. Die moeten nu tot de laatste man worden uitgeroeid.
Waarom kijk je dan ook.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Gvd zit in een telegram kanaal die beheerd wordt door first responders. Er worden beelden gedeeld die ik nooit van m'n netvlies af zal krijgen
De emoties en woorden die ik heb bij het lezen en zien van deze verhalen mag ik hier niet uiten.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:02 schreef Momo het volgende:
Ik zie dit verhaal rond gaan...
[ twitter ]
Link?quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
We zullen zien of Israelische soldaten ook aan het verkrachten slaan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:12 schreef Discombobulate het volgende:
Dat van die verkrachtingen, vind het ook wel beetje naief dat mensen geschokt zijn. Dit is gewoon oorlog. En dat haalt het slechtste uit de mens. Het verbaasd mij helemaal niks.
Wat zeggen zij?quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Vooralsnog is een probleem op dat vlak nog niet aan de orde.
Zie bijvoorbeeld de reactie van de Verenigde Arabische Emiraten.
Een oorlog voer je tegen een leger of andere strijdende partij. Niet tegen willekeurige burgers. Dat heet terreur.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:12 schreef Discombobulate het volgende:
Dat van die verkrachtingen, vind het ook wel beetje naief dat mensen geschokt zijn. Dit is gewoon oorlog. En dat haalt het slechtste uit de mens. Het verbaasd mij helemaal niks.
Ik zal eens kijken, maar het staat vast dat we het gewoon echt niet wetenquote:Op maandag 9 oktober 2023 00:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitse bezetting met alle beperkingen voor de Nederlanders, de razzia's, de executies etc. boekdelen spreekt.
Overigens, de film Fatherland, met Rutger Hauer, gaat in op deze gedachtegang. Best een interessante film.
Okeuj chef. Israël noemt het ten slotte zelf ook oorlog. Maar goed, terreur dan.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een oorlog voer je tegen een leger of andere strijdende partij. Niet tegen willekeurige burgers. Dat heet terreur.
Ik heb ontzettend veel respect voor je, dat je als moslim zijnde toch tegen dit geweld bent van hamas, dat mag ook wel eens gezegd worden. Er zijn ook gelukkig nog goede moslims.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef koos_vriendloos het volgende:
Ja eens hoor. Maar bedoelde eigenlijk dat na hard terugslaan de coalitie met oa Saudi Arabië met de vs op de achtergrond er gewoon gaat komen. En daarmee zijn ze strategisch slechter af dan nu. Het Palestijnse volk kan bijna niemand in de Arabische wereld wat schelen, een pion in een geopolitiek spel. Meer niet. Doen al die feestvierders over de wereld niks aan af.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik geloof daar niet zo in. Uiteindelijk is er geen oplossing voor. Israël haalt militair hard uit. Maar kan zich een genocide of etnische zuivering ook niet permitteren. En zolang je mensen de facto opsluit zul je altijd dit soort excessen hebben. Ze zijn daar met z’n allen een doodlopende weg ingeslagen.
Nogmaals, de gewone Nederlander heeft 5 jaar lang onder het dictatoriaal bewind van de Duitsers geleefd, gewoond, gewerkt. Ja, we weten het WEL!quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:13 schreef wuuht het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken, maar het staat vast dat we het gewoon echt niet weten
Uiteraard, ik ben dan ook geen fan van Likoud en er zal verbetering voor de Palestijnen moeten komen (en uiteindelijk een internationaal erkende Palestijnse staat) maar het moet ook duidelijk zijn dat er uberhaupt niet over zulke zaken gepraat kan worden zolang Hamas nog bestaat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volstrekt mee eens natuurlijk. Alleen tegelijkertijd is het een illusie om te denken dat wanneer je een volk, dat ook nog eens vrij jong is, zo in de hoek drukt (letterlijk en figuurlijk) er geen geweldsuitbarstingen zullen zijn.
Ik keur dat verre van goed, maar dat is wel een voorzienbaar gevolg van beleid. Je kunt Hamas met wortel en tak uitroeien. Maar als je niets doet aan de grondoorzaken is het wachten tot er een Hamas 2.0 opstaat.
In Rusland is dat normaal. De reactie verbaasd mij dus niet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een oorlog voer je tegen een leger of andere strijdende partij. Niet tegen willekeurige burgers. Dat heet terreur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |