abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210892476
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En met je nektaskje op een scooter een omatje overvallen, waar valt dat precies onder in de islam? :').
Appels=/=peren
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:38 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210892486
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Appels=/=peren
Bull, er zijn zat camerabeelden van vrome moslima's met hoofddoek die met de pinpas van oma proberen te pinnen, er is geen "eer" in de islam, alleen leugens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:57 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892492
kan dat in een ander topic?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:59 #184
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892493
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En met je nektaskje op een scooter een omatje overvallen, waar valt dat precies onder in de islam? :').
Nergens. Dat is verboden en een ware moslim dient dat te verachten en te veroordelen.
En Allah weet het het beste
  Forum Admin maandag 9 oktober 2023 @ 14:13:25 #185
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210892498
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bull, er zijn zat camerabeelden van vrome moslima's met hoofddoek die met de pinpas van oma proberen te pinnen, er is geen "eer" in de islam, alleen leugens.
Daar gaat deze reeks niet over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:14:17 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892510
spuitelferig. :')
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:14:44 #187
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210892516
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:09 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als hij dat niet doet mag de moslimoverheid dat van hem pakken met kracht.
En hoe werkt dat dan?

We vragen aan mo of die dat gedaan heeft, en als die ja zegt is het goed?
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:14:49 #188
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210892517
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:12 schreef sp3c het volgende:
kan dat in een ander topic?
Waarom grijp jij pas altijd in na 100834 provacaties? Pas als de reacties erop komen gaat het "opeens" te ver.

Die dwaas post al topics lang allerlei "ja maar in de islam..." goedpraatposts, maar zodra er weerwoord op komt, DAN PAS moet het ergens anders.....
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:15:16 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892520
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Waarom grijp jij pas altijd in na 100834 provacaties? Pas als de reacties erop komen gaat het "opeens" te ver.

Die dwaas post al topics lang allerlei "ja maar in de islam..." goedpraatposts, maar zodra er weerwoord op komt, DAN PAS moet het ergens anders.....
ik heb nog helemaal niet ingegrepen, ik kom net binnen
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:15:49 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210892526
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik heb nog helemaal niet ingegrepen, ik kom net binnen
Ah, zal wel de 8635ste keer puur toeval zijn dan :).
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:16:09 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892531
dit kan ook in een ander topic
pi_210892537
Ik voel een vergelijkbaar sentiment in deze topic reeks

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:17:04 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_210892538
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:16 schreef sp3c het volgende:
dit kan ook in een ander topic
Eens, maar je quote alleen mij (goh) terwijl zijn offtopic geneuzel al 40 topics lang bleef staan.

Maar ik hou alweer op hoor :).
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:18:02 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210892541
ik had bewust niemand gequote
pi_210892548
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:06 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
De afspraak met de PLO was om te stoppen met terrorisme in ruil voor een 2 statensysteem. Sinds die dag is er nog geen maand voorbij zonder vuurpijltjes, waarom moet maar 1 van de 2 zich aan afspraken houden?
Niemand houdt zich aan die afspraken.

Israël blijft nederzettingen bouwen, Hamas blijft schieten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  Moderator maandag 9 oktober 2023 @ 14:19:03 #196
236264 crew  capricia
pi_210892553
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:19:40 #197
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_210892565
De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.

Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.

Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?

Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_210892566
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef dimmak het volgende:
Ben ik naïef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Israël en Hamas?
Als je de dood van de Palestijnse burger meer of minder erg vindt dan de dood van de Israëlische burger, schort er iets aan je menselijkheid. Dan heb je namelijk jezelf overgeven aan tribalisme, waar de in group / out group mechanisme in werking treedt. Dit is iets wat op Twitter maar ook hier op fok veel ziet. İn een vorige topic vroeg iemand die zich kennelijk associeert met Israël, "dus WE gaan Gaza blokkeren?". Deze guy is niet in Israël is geen lid van het İDF, maar associeert zich met Israël dus heeft hij het over "WE".

Dus wat dat betreft is het een teken van menselijkheid hoe jij kijkt naar het conflict.

Outgroup bias is the tendency to dislike members of groups that we don’t identify with. We not only have negative feelings and ideas about people who are not part of our group, but we also tend to exhibit hostility towards them. This happens even if we know nothing about them as individuals.

https://www.scribbr.com/research-bias/outgroup-bias/

quote:
Of is er een grotere rol van Palestina?
Dit stuk van je vraag snap ik niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:19:40 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892568
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:18 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niemand houdt zich aan die afspraken.

Israël blijft nederzettingen bouwen, Hamas blijft schieten.
Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210892583
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag mij af hoeveel daarvan nog in leven zijn, als je al die beelden zag hoe die behandeld werd. Gok dat vele vrouwen verkracht zijn, vele zwaar mishandeld. Ergens hoop je dat ze nog levend teruggevonden worden, is ook dit wat mij het meeste in het hoofd zit, gevangen zitten bij die barbaren met de beelden wat we gezien hebben wetende dat ze een hel ondergaan. Verschrikkelijk, hoop dat ze er zoveel mogelijk kunnen redden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:21:29 #201
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892593
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 12:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De realiteit is dat er ondanks die waarschuwingen elke keer vele duizenden burgerdoden vallen door de militaire acties van Israël. En je hebt tot op zekere hoogte gelijk, dat valt vooral Hamas aan te rekenen, die nietsontziend (joodse) slachtoffers maakt. Maar stellen dat alleen de Palestijnen schuldig zijn aan de spanningen die voort blijven duren, is een simplificatie van het Israël-Palestina conflict.

Het probleem in het westen is niet zozeer dat ons morele kompas defect is, maar dat we een dubbele moraal hanteren. Zoals ik al eerder aangaf: we spreken terecht ons afschuw uit over terreuraanslagen, maar wanneer een Amerikaans of Israëlisch bombardement talloze slachtoffers eist bedekken we het met de mantel der liefde door te stellen dat het ging om een foutje. Dat zal allemaal best, maar voor nabestaanden blijven de gevolgen hetzelfde.

En deze houding slaat nog een keer terug in ons gezicht, zeker nu China zich steeds meer ontwikkeld tot een supermacht en landen in de armen sluit die zich al decennia genegeerd en vernederd voelen door het westen.
Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.

Een een paar Israëlische dorpen die zonder aanleiding even bruut worden afgeslacht wordt dan hetzelfde als het Israëlische leger die strategisch terroristen proberen uit te schakelen. Hetzelfde als Amerika dit ergens probeert te doen.

Doelbewust overgaan tot terrorisme en met militaire inzet terrorisme proberen af te stoppen is niet hetzelfde. Het is jammer en zorgwekkend dat je dit verschil niet kunt zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210892603
Dit conflict kent alleen maar verliezers en vooral de normale burgers.

Ergens kun je het Israël toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Israël toch, nou dan zegt Israël dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.

Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Israël ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.

Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff.. }:| ;(
pi_210892609
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kom eens met een goede reden waarom er geen Joden zouden mogen wonen op bijvoorbeeld de Westelijke Jordaanoever?
Dat mag best, en daar heb ik het ook helemaal niet over.

Er mogen ook rustig Nederlanders in België wonen. Maar als Nederland dan Vlaamse dorpjes gaat platwalsen voor een mooie nieuwe VINEX wijk gaan er toch wel mensen klagen he.

[ Bericht 13% gewijzigd door BlackLining op 09-10-2023 14:49:39 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_210892616
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israel is een multi-etnische staat met Joden en Arabieren in het parlement/leger/hooggerechtshof etc. wanneer het uitkomt maar is opeens weer een puur Joodse staat wanneer nederzettingen ontmanteld moeten worden wat is het nou
pi_210892624
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:19 schreef Grishenko_ het volgende:
De users vergeten dat wij het hier hebben over onschuldige slachtoffers die als pionnen worden misbruikt voor regimes. Burgers, zoals jij en ik. Het zijn mensen, geen abstracte objecten.

Dan zijn er ook nog een slag mensen die hier openlijk genocide steunen. Hoe ver zijn ze verwijderd van de realiteit? Is het frustratie? Ik weet het niet.

Gezien de andere topics, kan ik niet verrast zijn van deze reacties. Maar toch ben ik geschokt. Hoe kunnen users in godsnaam uit hun toetsenbord krijgen dat de hele Gazastrook maar dient te worden platgebombardeerd? En andersom de dansende menigtes die de aanval van Hamas vieren. Weten zij niet dat er represailles komen?

Ik weet dat een oplossing voor deze tweestatenstelsel op dit forum niet zal worden gevonden. Maar ik had liever constructieve discussies gezien die naar oplossingen zoeken, dan deze meuk. Het lijkt er zelfs op dat sommigen plezier halen uit dit leed. Echt belachelijk.
Er is maar één oplossing en dat is als één groep daar verdwijnt, en nee ik hoop van harte niet met geweld. Maar ik ben van mening dat de wereld hier eens massaal moet gaan ingrijpen, regel maar een mooi stuk land voor die Palestijnen, want wat je ook regelt of doet, al geef je de Palestijnen elk cm land terug en de Israëliërs claimen geen land meer dan alsnog zullen die conflicten blijven vanwege de aangeboren Jodenhaat in die gebieden.

Palestijnen worden natuurlijk ook lekker aan het lot overgelaten door alle islamitische landen die wel moord en brand schreeuwen, dat zegt al heel veel, want het gaat ze niet om die Palestijnen, het gaat ze om hun haat te kunnen ventileren tegen Joden. Genoeg stukken land in de wereld waar iets, met behulp van het westen, te maken is voor de Palestijnen. Dus gewoon net als twee vechtende kinderen uit elkaar halen, een andere oplossing heb ik helaas niet, want dit is een conflict zonder einde mits de samenstelling in dat gebeid hetzelfde blijft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210892629
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dit conflict kent alleen maar verliezers en vooral de normale burgers.

Ergens kun je het Israël toch ook niet kwalijk nemen dat ze van hun kant de voedseltransporten, elektriciteit en watertoevoer stoppen? Waarom zou je je vijand gaan bevoorraden. Hamas haat Israël toch, nou dan zegt Israël dan stoppen we met 'handelen'. Prima, jullie keuze.

Alleen wordt hier natuurlijk de normale burger getroffen en dat weet Israël ook maar al te goed. Dus moreel is het niet een heel lekker punt. Anderzijds mogen de Palestijnen/Hamas zich ook afvragen waarom bv. een Egypte eigenlijk ook de grenzen potdicht heeft steeds. Zodra er humanitaire goederen naar Gaza moeten worden gebracht, zitten er al snel spullen tussen die daar niet horen.

Wat een shithole dat Gaza, je zou er maar geboren worden pff.. }:| ;(
En de gehele internationale gemeenschap is verantwoordelijk voor deze cluster fuck
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210892630
Weet iemand hier meer over

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210892632
quote:
14s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Koos. Je hebt het helemaal mis. Er is geen sprake van een dubbele moraal, maar een defect moreel kompas, waardoor sommige mensen geen onderscheid meer kunnen lijken te maken tussen goed en kwaad.
Zijn we daar zelf ook niet schuldig aan als er geen onvertogen woord gesproken mag worden over hoe de Israëli met de Arabieren al jaren probeert samen te leven?
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:25:24 #209
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892638
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
En hoe werkt dat dan?

We vragen aan mo of die dat gedaan heeft, en als die ja zegt is het goed?
De mods willen duidelijk dat we het hierbij laten, dus dit is mijn laatste reactie hierover. Als je serieus meer wil weten mag je me op een respectvolle manier prive benaderen.

@marsan
Ja het verschilt van situatie tot situatie; een rijke moslim moet meer zakaat betalen dan een moslim met een gemiddeld vermogen. En een arme moslim hoeft helemaal geen zakaat te betalen. Een ongelovige die belasting betaald kan dus zeker wel minder betalen dan een moslim; afhankelijk van hun financieële situaties.

@Alloch87

Als er geen kracht nodig is, omdat hij het uiteindelijk toch geeft, is er geen kracht nodig. En heb je ooit een overheid gezien die geen mogelijkheid heeft tot kracht gebruiken? Die wordt zo overrompeld. Wat gebeurt in NL waar je geen belasting betaald? Juist ja. Daarnaast kan ik garanderen dat het belastingstelsel voor moslims en niet moslims in een 100% islamitisch land stukken gunstiger is dan die in Nederland waarbij sommigen +- de helft van hun loon moeten inleveren!

Nogmaals; dit was het laatste bericht hierover in navolging van het verzoek van de mods. Bij meer vragen stuur een prive bericht.
En Allah weet het het beste
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')