9 oktober 2023- De bevolking van de Gazastrook gaat bloedige weken tegemoet. Na de aanval door het radicaal-islamitische Hamas kondigde het Israëlische leger (IDF) de grootste mobilisatie in zijn geschiedenis aan: het heeft 300.000 reservisten opgeroepen, meer dan ooit tevoren, zei de hoofdwoordvoerder van het leger, Daniel Hagari, rond het middaguur: “ Wij gaan in het offensief."
Israël heeft opdracht gegeven tot een volledige sluiting van de Gazastrook na de verwoestende grote aanval van het islamitische Hamas. Minister van Defensie Joav Galant zei: "Er zal geen elektriciteit, geen voedsel en geen brandstof zijn." Alles zal gesloten zijn.
Israël was zaterdag al gestopt met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook via zijn staatsenergieleverancier. Minister van Energie Israel Katz zei dat hij een bevel had ondertekend waarin hij de Israel Electric Company opdroeg 'te stoppen met het leveren van elektriciteit aan de Gazastrook'.
Nadat Hamas in 2007 aan de macht kwam in de Gazastrook, legde Israël een blokkade op aan de smalle kuststrook. Volgens het Midden-Oostenkwartet, waartoe de VS, Rusland, de Europese Unie en de Verenigde Naties behoren, hebben de inwoners daar onder normale omstandigheden slechts 5 tot 15 uur per dag elektriciteit. Het Palestijnse grondgebied heeft tot nu toe tot 120 megawatt elektriciteit geïmporteerd van de Israëlische staatsenergieleverancier.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 365 vierkante kilometer. Er wonen bijna twee miljoen mensen in de regio. In de loop van de aanval op Israël vanuit de Gazastrook afgelopen zaterdag heeft de terroristische organisatie Hamas zo'n 170 Israëli's ontvoerd, maar blijkbaar ook staatsburgers van andere landen. Israël voert sinds zaterdag massale vergeldingsaanvallen uit tegen de Gazastrook. Er wordt ook een grondoffensief verwacht. Aan beide zijden zijn inmiddels honderden doden en duizenden gewonden gevallen.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Jippie op 09-10-2023 15:00:26 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
Denk 't niet maargoed.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
[..] Amerika wrijft zich in de handen, Amerika in oorlog met Iran en de zittende president blijft (meestal) zitten. Het zou mij niet verbazen als ze in Amerika hopen op zo'n scenario.
Wat de neuk is deze logica dan. Biden zou hopen op een oorlog met Iran omdat dan volgens de statistieken de zittende president blijft. Niet alsof elke situatie anders weer is en er ook tienduizend andere aspecten meespelen.
Sommigen in Israël lobbyen al jaren in Washington om Iran aan te pakken. Dit is het moment voor die lobby. Vooralsnog zien we de Amerikanen niet toegeven aan de lobby. Strategisch gezien is voor de Amerikanen oekrine een prioriteit natuurlijk.
[..] In tegenstelling tot de bloemencorso's die Hamas doorgaans organiseert. [..] Israël heeft gebieden binnen Gaza aangegeven waar de burgerbevolking naartoe kan dus "geen kant op kunnen" is niet helemaal waar, hè?
Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Israël die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
De uitgebrande lijken van kinderen doen jullie blijkbaar niets nee. Gelukkig beschikt de meerderheid wel over gezond verstand en veroordelen zij de barbaarse terreuraanvallen van Israël.
Op maandag 9 oktober 2023 13:12 schreef Werkperd het volgende: Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan.
Vinden we hier ook van hoe luchtig jij omgaat met die 100en doden op dat festival.
Ik schaam me voor dit land, met name bepaalde burgemeesters en het gebrek aan vlaggen, dat is namelijk een hele bewuste keuze.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Wat de neuk is deze logica dan. Biden zou hopen op een oorlog met Iran omdat dan volgens de statistieken de zittende president blijft. Niet alsof elke situatie anders weer is en er ook tienduizend andere aspecten meespelen.
Er zijn hier wat users verkapt aan het fantaseren over de vernietiging van Israël, onzin die ik al dagen lees. Zodra Iran zich ermee gaat bemoeien dan gaat Amerika zich ermee bemoeien, dan hebben ze een vrijbrief om Iran aan te vallen. En een president in oorlogstijd doet het altijd goed in verkiezingen.
Snap niet wat er mis is met die logica.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
[..] Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Israël die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
De uitgebrande lijken van kinderen doen jullie blijkbaar niets nee. Gelukkig beschikt de meerderheid wel over gezond verstand en veroordelen zij de barbaarse terreuraanvallen van Israël.
Israël moet zichzelf beschermen en wilt de bevolking daar weghebben en geeft gelegenheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
[..] Israël moet zichzelf beschermen en wilt de bevolking daar weghebben en geeft gelegenheid.
Israël is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
[..] Dat heb jij mij nergens zien schrijven. Ondertussen gaan jullie lekker door met verheerlijken van terreuraanslagen die Israel pleegt.
Ik vind het niet zo heel erg om te zien dat er een vergelding volgt tegen het volk wat gister nog op straat liep te dansen en te juichen. Dat jij dat terreuraanslagen noemt zegt genoeg.
[..] Ik raak oprecht verbijsterd van een aantal reacties hier. Ik kan het niet koppelen aan menselijkheid, ik kan het niet koppelen aan emotie. Je moet daadwerkelijk een onmenselijke aard in je hebben om zulke oorlogsmisdaden goed te praten en er laconiek mee om te gaan. Zo van, ''mensen zijn gewaarschuwd om naar veilige plekken te gaan.'' Tussentijds Israël die elektriciteit, voedsel en brandstof blokkeert. Doelbewust burgers bombardeert.
Tussen de regels door las ik de laatste dagen het plezier in jouw comments over de aanslag op Israel, dus houd je mondje maar over menselijkheid, die menselijkheid heb ik de laatste dagen gemist bij het links schreeuwend deel van FOK!, wat er nu gaat gebeuren in Gaza incuslief de huilende moslimmetjes en links mensen op tv dadelijk is gewoon dikke karma en op basis van alle onzin argumenten die ik hier o.a. uit jouw mond heb gelezen 100% gerechtvaardigd.
Dus geniet nog maar ff van deze ene slag die voor types zoals jou als overwinning aanvoelt, de deksel krijgen jullie toch weer flink op jullie neus terwijl steeds meer mensen in Nederland beginnen te zien wie de echte radicalen zijn in deze samenleving. Wilders hoeft nooit meer campagne te voeren, dat doen die achterlijke nazi's en goedpraters wel voor hem uit de links/islamitische cultuur.
[..] Israël is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
En terecht dat ze bezetten, de vijand die daar zit zit dermate vol haat dat het zal leiden tot de ondergang van Israël. Lijfbehoud.
Je onderschat volgens mij ook een beetje hoe erg Hamas wel niet de oorzaak is van "onderdrukking."
En hoe werkt het dan precies, dat er in Gaza honderden onschuldige slachtoffers vallen? Die kunnen geen kaartlezen? Of ze waren toch al suicidaal? Welke logica moet ik hier precies gebruiken?
[i]Sometimes we live no particular way but our own[/i]
[..] Dat zijn terreuraanslagen ja omdat Israël een bezetter is en jarenlang een volk onderdrukt en hun woongebied heeft omgetoverd tot een openlucht gevangenis. Dit is niet iets nieuws. Dit doen zij al decennia lang op systematische wijze.
[..] Dat zijn terreuraanslagen ja omdat Israël een bezetter is en jarenlang een volk onderdrukt en hun woongebied heeft omgetoverd tot een openlucht gevangenis. Dit is niet iets nieuws. Dit doen zij al decennia lang op systematische wijze.
Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel. Er is geen andere logische verklaring voor het feit hoe onmenselijk hier sommige mensen kunnen zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:21 schreef Werkperd het volgende: Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel.
[..] Israël is een bezetter. Vanaf 1947 breiden zij telkens hun bezetting uit en hebben daarmee een volk in het nauw gedreven. Het is niet moeilijk, een stukje verstand en menselijkheid om dit te veroordelen. Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
De kant van rechtvaardigheid. De kant die 100en.dansende jongeren afmaakt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
Op maandag 9 oktober 2023 13:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende: Lijkt erop dat mensen idd aan het evacueren zijn. Op de stream zie je allemaal mensen met spullen en rugtassen voorbij komen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:18 schreef Werkperd het volgende: Jullie kiezen liever ervoor om aan kant van de macht te staan en niet aan de kant van rechtvaardigheid.
Ja, je omgekeerde minderwaardigheids complex zal je influisteren dat het reuze rechtvaardig zou zijn dat israel dit gewoon over kant zou laten gaan, maar ik kan je op een papiertje geven dat dat niet gaat gebeuren.
Israël doet aan lijfbehoud en mikt niet op onschuldige burgers. Als men gehoor zou geven aan jouw wereldvreemdheid zou Israël niet meer bestaan.
[..] En hoe werkt het dan precies, dat er in Gaza honderden onschuldige slachtoffers vallen? Die kunnen geen kaartlezen? Of ze waren toch al suicidaal? Welke logica moet ik hier precies gebruiken?
Tegen mij? Heb de translate erop gezet, er staat links boven: "Inwoners van het Beit Hanoun-gebied, met name de wijken Al-Amal, Al-Maghayra, Al-Qutbaniyah, Karman, Zamo en Al-Zaytoun - ga alstublieft naar de schuilplaatsen of naar het stadscentrum van Gaza."
Ik neem aan dat die mensen prima kunnen lezen.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Op maandag 9 oktober 2023 13:23 schreef Rodgrod het volgende: Was toch fijn geweest als Hamas even aan onze rave gasten had aangekondigd dat ze daar een aanval gingen plegen. Doen de Israëliërs een stuk netter
Eigenlijk ridicuul dat die cynisme nodig is. Wat zijn dit voor mensen?
Deze terroristische aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Deze chart zal wel te moeilijk zijn voor extreem-rechtse fundamentalisten.
[..] Israël doet aan lijfbehoud en mikt niet op onschuldige burgers. Als men gehoor zou geven aan jouw wereldvreemdheid zou Israël niet meer bestaan.
Wereldvreemd? Wereldvreemd dat je zo makkelijk de kant kiest van de partij die veel meer gewonden en doden op zn geweten heeft. Statistieken wijzen er meer op dat t de israeliers zijn die de palestijnen willen uitroeien dan andersom.
p.s. Ben niet voor of tegen 1 van de 2. Alleen t blinde verdedigen van alles wat israel doet...ziek
Op maandag 9 oktober 2023 13:26 schreef mcmlxiv het volgende: Deze aanval is een gruwelijke tragedie, zowel voor Israel, maar zeker ook voor de Palestijnen die geen lid zijn van bewegingen als Hamas of Hezbollah. Extreem-rechtse fokkers vallen weer probleemloos door de mand met hun schuimbekkende oproepen tot genocide.
Deze chart zal wel te moeilijk zijn voor extreem-rechtse fundamentalisten.
Het is ook niet meer toevallig dat de laatste grote genocides afkomstig zijn van Europeanen. DNA overdracht lijkt het wel. Er is geen andere logische verklaring voor het feit hoe onmenselijk hier sommige mensen kunnen zijn.
Ik zei gisteren dat mensen zoals jij hier zeldzamer werden. Dit soort posts is daar oorzaak van. Als aanhanger van het Ottomaanse rijk iets tegen genocide hebben is trouwens wel heel scitzo.
Weetje wie er ook geen problemen met een genocide hebben?
De Palestijnse Autoriteit.
Althans, in het geval van de Oeigoeren maakt het ze weinig uit want dan betreft het ''extremisten'' en ''terroristen'' volgens Abbas.
[..] Tussen de regels door las ik de laatste dagen het plezier in jouw comments over de aanslag op Israel, dus houd je mondje maar over menselijkheid, die menselijkheid heb ik de laatste dagen gemist bij het links schreeuwend deel van FOK!, wat er nu gaat gebeuren in Gaza incuslief de huilende moslimmetjes en links mensen op tv dadelijk is gewoon dikke karma en op basis van alle onzin argumenten die ik hier o.a. uit jouw mond heb gelezen 100% gerechtvaardigd.
Dus geniet nog maar ff van deze ene slag die voor types zoals jou als overwinning aanvoelt, de deksel krijgen jullie toch weer flink op jullie neus terwijl steeds meer mensen in Nederland beginnen te zien wie de echte radicalen zijn in deze samenleving. Wilders hoeft nooit meer campagne te voeren, dat doen die achterlijke nazi's en goedpraters wel voor hem uit de links/islamitische cultuur.
Ik zal mijn mond nooit stilhouden als het gaan om onrecht. En al helemaal niet tegen de mensen die de gruweldaden van Israel goedpraten. Het is angstaanjagend hoe de haat zich dermate ontwikkelt bij pro-Israëlieten dat zij op een geven moment een idee vormen dat een genocide op Palestijnen legitiem zou moeten zijn. Daar glijden jullie naar af.