En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grensquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hezebollah ontkent betrokkenheid bij deze 'aanval' van vijf militanten waarvan er inmiddels twee dood zijn
Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraïene kan het, nous étions Charlie, Frankrijk, België, noem maar op. Maar Israël mogen nous pas être.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef wuuht het volgende:
Dat gelul over wie wel of niet een gehesen vlag krijgt vind ik echt bijzonder triest, leed is tenslotte geen wedstrijd.
Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Hoe is het erger om medeleven te tonen met alle slachtoffers?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen".
Eigenlijk schaam ik mij wel voor dit land. Laf poeplandje.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen".
What's the problem here?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Los ervan of het goed of fout isquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraïene kan het, nous étions Charlie, Frankrijk, België, noem maar op. Maar Israël mogen nous pas être.
De onschuldige slachtoffers, daarmee de boeven van beide kanten extra politiek correct uitsluitendquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe is het erger om medeleven te tonen met alle slachtoffers?
Dat was ook mijn gezicht ja toen er zaterdag vuurwerk af werd gestoken hier door de dealertjes van op de hoek. Nu kan het gewoon weer het gebruikelijke signaal zijn geweest dat de drugs binnen was maar daar staan ze niet bij te joelen en gillen doorgaans en navragen kan ik het niet, maar mijn Maccabi Haifa-shirtje werd ook naar gesist van de zomer dus de schijn hadden ze wel tegen.quote:
Wel bijzonder dat Hamas nog steeds infiltratie pogingen uitvoertquote:
Vergeet niet dat er naast Hezbollah ook nog een andere Hamas cel bestaat in Libanon.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grens
Elk burgerslachtoffer valt gewoon te betreuren. Daarvoor hoef je niet politiek correct te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De onschuldige slachtoffers, daarmee de boeven van beide kanten extra politiek correct uitsluitend
Dan neem je geen stelling en zit je nooit fout, lekker correct
Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.
In een behoorlijk aantal landen heeft men sowieso al een enorme hekel aan het Westen. Dat is dus irrelevant. En veel van deze landen moeten trouwens hun mond houden over normen en waarden, die hebben echt geen recht van spreken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Libanese televisie spreekt over vier Palestijnenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grens
Hamas lui dragen geen uniformen. Dus zijn dat burgers.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Elk burgerslachtoffer valt gewoon te betreuren. Daarvoor hoef je niet politiek correct te zijn.
Als er rellen door komen. of een steen door de raam van het gemeentehuis. Je zal er maar werken. Dat soort dingen. Ik zou ook drie keer na moeten denken of het de ellende wel waard is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?
Elke nuancering van terreur is louter een indicatie dat de medicatie beter afgesteld moet wordenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.
Terroristen hebben geen uniform aan. En het zit allemaal in het koppie. Ik durf te wedden dat meer dan de helft van de palestijnen hebben genoten van de terreur.
Dat de Gazastrook de moeder gebombardeerd wordt kan ik derhalve rustig om slapen.
Interessante plottwistquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:13 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Libanese televisie spreekt over vier Palestijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |