Daar zit je dus weer mis.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact.
En voor nabestaanden maakt het geen verschil of het doden van hun familie en vrienden wel of niet intentioneel was. De uitkomst blijft hetzelfde en zij zullen degenen die de bommen heeft geworpen zien als schuldigen. En zo wordt deze spiraal van haat en geweld in stand gehouden.
Ondertussen ziet de rest van de wereld dat het westen deze vorm van geweld met de mantel der liefde bedekt, terwijl wij naar anderen wijzen met een vermanend vingertje.
https://www.washingtonpos(...)s-a-spectacular-lie/quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ng voordat de 2003 oorlog begon in Irak waren er meer dan 500.000 Iraakse kinderen gestorven vanwege de sancties. Genocidale praktijken voor een nobel doel. The road to hell is paved with the best intentions.
Waarom niet. Kunnen ze die opruimen. Never let a good crisis go to waste.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
De vraag is, gaat Hezbollah all in? Vooralsnog lijkt het er niet op.
Ik weet niet hoe ze dit uitvoeren maareh, als ze allemaal binnen een dag bij plek X kunnen zijn en daar opgevangen worden (Geen idee, kan best dat Israël hier een slechte partij is), dan is het nogal een stok achter de deur dat men meewerkt.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:29 schreef Nielsch het volgende:
Prima, dat kan ook zonder een miljoen kinderen te ontzien van drinkwater. Dat is een schofterige daad van Israel.
En jij denkt dat dat minder doden gaat opleveren dan wat Israel nu doet?quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja denk ik wel. Gewoon genoeg IDF boots on the ground.
quote:Fallujah suffered extensive damage to residences, mosques, city services, and businesses. The city, once referred to as the "City of Mosques", had over 200[citation needed] pre-battle mosques of which 60 or so were destroyed in the fighting. Many of these mosques had been used as arms caches and weapon strongpoints by Islamist forces. Of the roughly 50,000 buildings in Fallujah, between 7,000 and 10,000 were estimated to have been destroyed in the offensive and from half to two-thirds of the remaining buildings had notable damage.[63][64]
While pre-offensive inhabitant figures are unreliable, the nominal population was assumed to have been 200,000-350,000. One report states that both offensives, Operation Vigilant Resolve and Operation Phantom Fury, created 200,000 internally displaced persons who are still living elsewhere in Iraq.[65] While damage to mosques was heavy, coalition forces reported that 66 out of the city's 133 mosques had been found to be holding significant amounts of insurgent weaponry.[66]
Maar dan krijgt Israël weer te horen dat ze de Palestijnse gebieden bezet houden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja denk ik wel. Gewoon genoeg IDF boots on the ground.
Volgens mij is het doorgaans juist andersom. Israël wordt altijd kritisch benaderd en bij de Palestijnen is het: 'ach, die arme onderdrukte Palestijnen'quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Exact.
Ondertussen ziet de rest van de wereld dat het westen deze vorm van geweld met de mantel der liefde bedekt, terwijl wij naar anderen wijzen met een vermanend vingertje.
Nogmaals: als die honderdduizenden doden niet gebeuren, is Israel dan geen pisland meer?quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:30 schreef Nielsch het volgende:
Ook geen water meer naar Gaza. Honderdduizenden zullen spoedig sterven. Fijn dat we hiervoor de vlag op het Binnenhof hebben gehesen.
Interessant stukquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:56 schreef Slayage het volgende:
Doet me denken aan dat condoleeza rice over 9/11 aanslagen zei, dat ze Intel hadden over dat er aanslagen gepland waren met vliegtuigen maar dat ze niks concreets hadden [ twitter ]
quote:The colonel said that Israel actually had information that Hamas and aligned groups were making preparations for an attack.
'There is no logical explanation I can give to explain the sudden overrun of Israeli towns. Maybe you should ask the government, which constantly interferes with the military'
- Israeli colonel
“This information was evaluated incorrectly. In particular, counterterrorism intelligence units thought that all these weapons used in this attack would be separately put into action in different attacks,” he said.
“They could not make the assessment that kamikaze drones and their motorised parachutes, missiles, and mini drones would be used for a single all-out attack. Although I don't like to call this a weakness, intelligence made a huge mistake.”
The colonel said that the relative stability in Gaza fostered great military indiscipline in the Israeli troops that served on the border.
“There is no logical explanation I can give to explain the sudden overrun of Israeli towns,” he said. ”Maybe you should ask the government, which constantly interferes with the military.”
Wow 500.000 kinderen!! Uit welke dikke duim heb je die gezogen? Van jezelf zekerquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ng voordat de 2003 oorlog begon in Irak waren er meer dan 500.000 Iraakse kinderen gestorven vanwege de sancties.
Met al dat geblunder kan het toch niet anders dan dat er toch eens consequenties komen voor de regering en/of het leger?quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:56 schreef Slayage het volgende:
Doet me denken aan dat condoleeza rice over 9/11 aanslagen zei, dat ze Intel hadden over dat er aanslagen gepland waren met vliegtuigen maar dat ze niks concreets hadden [ twitter ]
Die zionisten toch, wat een boefjes zomaar 200 mensen dood maken. En nu doen ze ook zomaar grote boem. Het is maar goed dat Hamas er is, strijden voor de goede zaak!!!quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:45 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Het laatste geweldloze protest van de Palestijnen eindigde met ruim 200 dode Palestijnen.
Ja kan prima!
Die zullen eerst een warme maaltijd nuttigen en daarna kijken ze verderquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
De vraag is, gaat Hezbollah all in? Vooralsnog lijkt het er niet op.
Hezebollah ontkent betrokkenheid bij deze 'aanval' van vijf militanten waarvan er inmiddels twee dood zijnquote:Op maandag 9 oktober 2023 14:49 schreef Ali_boo het volgende:
Daar is de gewenste versterking
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd door de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar zit je dus weer mis.
Geweld bestrijden is niet equivalent aan geweld. Dit is proberen te zorgen dat mensen in vrede kunnen leven. Want anders zou je moeten concluderen dat als een terrorist ergens een aanslag pleegt en daarbij tien mensen neerschiet, en de politie schiet vervolgens de dader neer, dit eigenlijk hetzelfde is. Nee, dat is het niet.
Daarom hebben in een goed functionerend land, bepaalde instanties zoals de politie en het leger een monopolie op de inzet van allerlei geschut en andere middelen om hun burgers te beschermen.
Meer interessant nieuws. Dit gebeuren kan wel eens invloed hebben op het kiezen van een nieuwe 'Speaker'quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:00 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Eigenlijk is de nationaliteit van de gijzelaars interessanter, maar toch.
quote:House Republicans under pressure for speedy speaker election amid Israel-Hamas war
Gloria Oladipo
Republican House representatives face mounting pressure to rally around a House speaker candidate amid the war between Israel and Hamas.
House foreign affairs committee chairman Michael McCaul stressed the need for a speedy speaker election over the weekend. He told CNN: “We have to get a speaker elected this week so we can get things on the floor like replenishing the Iron Dome, get a resolution that ranking member Meeks and I have been working on, bipartisan resolution condemning Hamas for what they have done to Israel.”
Follow developments in the US here.
Nou, helemaal mee eens. Het helpt ook 0,0 op het slagveld.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef wuuht het volgende:
Dat gelul over wie wel of niet een gehesen vlag krijgt vind ik echt bijzonder triest, leed is tenslotte geen wedstrijd.
Is dat zo? Israël wordt al decennialang kritiekloos gesteund door het westen, de VS voorop. Er zijn inderdaad bepaalde facties in het westen die uitsluitend oog hebben voor het leed van de Palestijnen, maar die hebben het in de meeste westerse landen niet voor het zeggen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het doorgaans juist andersom. Israël wordt altijd kritisch benaderd en bij de Palestijnen is het: 'ach, die arme onderdrukte Palestijnen'
quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen".
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grensquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Hezebollah ontkent betrokkenheid bij deze 'aanval' van vijf militanten waarvan er inmiddels twee dood zijn
Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraïene kan het, nous étions Charlie, Frankrijk, België, noem maar op. Maar Israël mogen nous pas être.quote:Op maandag 9 oktober 2023 14:54 schreef wuuht het volgende:
Dat gelul over wie wel of niet een gehesen vlag krijgt vind ik echt bijzonder triest, leed is tenslotte geen wedstrijd.
Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Hoe is het erger om medeleven te tonen met alle slachtoffers?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Ook hier in Zwolle durven ze het niet aan. Na kritiek op de woordkeuze "slachtoffers in en om de Gazastrook" maken ze het nog erger met "de onschuldige slachtoffers die vallen in het conflict tussen Israël en de Palestijnen".
Eigenlijk schaam ik mij wel voor dit land. Laf poeplandje.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
What's the problem here?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Los ervan of het goed of fout isquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:05 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk erg veelzeggend dat een hoop gemeenten het aanvankelijk of nog steeds niet aandurven. Voor Oekraïene kan het, nous étions Charlie, Frankrijk, België, noem maar op. Maar Israël mogen nous pas être.
De onschuldige slachtoffers, daarmee de boeven van beide kanten extra politiek correct uitsluitendquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hoe is het erger om medeleven te tonen met alle slachtoffers?
Dat was ook mijn gezicht ja toen er zaterdag vuurwerk af werd gestoken hier door de dealertjes van op de hoek. Nu kan het gewoon weer het gebruikelijke signaal zijn geweest dat de drugs binnen was maar daar staan ze niet bij te joelen en gillen doorgaans en navragen kan ik het niet, maar mijn Maccabi Haifa-shirtje werd ook naar gesist van de zomer dus de schijn hadden ze wel tegen.quote:
Wel bijzonder dat Hamas nog steeds infiltratie pogingen uitvoertquote:
Vergeet niet dat er naast Hezbollah ook nog een andere Hamas cel bestaat in Libanon.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grens
Elk burgerslachtoffer valt gewoon te betreuren. Daarvoor hoef je niet politiek correct te zijn.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:10 schreef Molo het volgende:
[..]
De onschuldige slachtoffers, daarmee de boeven van beide kanten extra politiek correct uitsluitend
Dan neem je geen stelling en zit je nooit fout, lekker correct
Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Maar, als het daarna uit de klauwen loopt daardoor is de burgemeester wel verantwoordelijk. En dan moet je je wel afvragen wat je dan gewonnen hebt als het misgaat.
In een behoorlijk aantal landen heeft men sowieso al een enorme hekel aan het Westen. Dat is dus irrelevant. En veel van deze landen moeten trouwens hun mond houden over normen en waarden, die hebben echt geen recht van spreken.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel dat dan ook niet gelijk. Anders had ik de bombardementen die worden uitgevoerd de Amerikanen en Israeli's aangeduid als 'terrorisme'. En dat doe ik heel bewust niet.
Ik heb het niet eens over goed en kwaad, maar vooral over perceptie. Je kunt het eindeloos goedpraten wanneer er onbedoeld burgerslachtoffers vallen door Amerikaanse bommen, die bestemd waren voor terroristen. Maar voor de nabestaanden doet het er niet toe of hun geliefde is neergeschoten door een moslimextremist of is gedood door een Amerikaanse bom. Het resultaat is onderaan de streep hetzelfde.
En dat mechanisme voedt de haat en houdt deze geweldsspiraal in stand. Daarnaast leidt het tot een steeds grotere afkeer van de westerse hegemonie.
Libanese televisie spreekt over vier Palestijnenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
En toch wordt er door iemand geschoten daar bij de grens
Hamas lui dragen geen uniformen. Dus zijn dat burgers.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Elk burgerslachtoffer valt gewoon te betreuren. Daarvoor hoef je niet politiek correct te zijn.
Als er rellen door komen. of een steen door de raam van het gemeentehuis. Je zal er maar werken. Dat soort dingen. Ik zou ook drie keer na moeten denken of het de ellende wel waard is.quote:Op maandag 9 oktober 2023 15:12 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als de vlag gesloopt wordt, dan is de burgemeester daarvoor verantwoordelijk? Niet de mensen met losse tengels en geen opvoeding/respect? En dan moet hij zich afvragen wat hij gewonnen heeft?
Elke nuancering van terreur is louter een indicatie dat de medicatie beter afgesteld moet wordenquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat is dit voor een gelul man. Het westen hakt geen hoofden af met een schep, verkrachten geen vrouwen uit pure minachting van het wezen, schieten niet op een menigte feestende mensen.
Terroristen hebben geen uniform aan. En het zit allemaal in het koppie. Ik durf te wedden dat meer dan de helft van de palestijnen hebben genoten van de terreur.
Dat de Gazastrook de moeder gebombardeerd wordt kan ik derhalve rustig om slapen.
Interessante plottwistquote:Op maandag 9 oktober 2023 15:13 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Libanese televisie spreekt over vier Palestijnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |