abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:01:25 #151
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_210892367
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Het zou me verbazen als jij wel iets snapt.

Mensen die uit hun huizen verdreven zijn door de bezetter Israël, zijn geen Palestijnen? De illegale uitbreidingen van Israël is legaal? De regels die de bezetter hanteert en daarmee de bevolking jarenlang onderdrukt en compleet traumatiseert is gewoon ok? Dat daaruit strijders ontstaan om zich tegen al deze illegale terreurpraktijken van Israël te verdedigen is geen normale natuurlijke reflex?

Stel je voor, je bent een kind en bent een onderdeel van een mooi gezin maar de volgende dag is die gezin er niet meer omdat Israël even een bom erop heeft gegooid. Hoe zou het welzijn van een kind moeten ontwikkelen in loop der jaren? We praten dan niet over 1 kind, maar over honderdduizenden die daarmee leven.

Israël is een terreurstaat die vergiet bloed, zaait verderf en haat.
En wat doet de Hamas voor de Palestijnen?
pi_210892370
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:55 schreef dimmak het volgende:
Ben ik naïef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Israël en Hamas? Of is er een grotere rol van Palestina?
Dat is wat naïef als je in aanmerking neemt hoeveel van die burgers toejuichen dat ze deze klap hebben toegediend aan de vijand. Een klap die iedereen die een beroep doet op het recht zou moeten veroordelen. Om de simpele reden dat er voornamelijk burgerslachtoffers werden gemaakt. En dat was kennelijk gepland.

Feit blijft dat Hamas is gekozen om Gaza te besturen en nooit meer verkiezingen heeft toegestaan. Een ander feit is dat Hamas niet wil praten met Israël over een oplossing.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:01:52 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_210892376
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:58 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Voor alle onschuldige burgers, Palestijn, Israëlisch, Jood, Moslim, Christen, Atheïst is het erg.
[..]
Leden GroenLinks niet blij met Israël-steun van Timmermans en Klaver: 'Gure rotopmerking'
Eerste zin:

quote:
Een deel van de GL-achterban
En dan plaats je gewoon heel links in zelfde hokje... Zoals Momo al zegt. Links-rechts-zwart-wit-discussie is extreem vermoeiend. Heel vaak zit er gewoon nuance in het debat als je er maar voor open staat en ernaar vraagt.
pi_210892381
Wanneer het blokkeren van voedsel en medicijnen niet voldoende is o|O

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 oktober 2023 @ 14:03:39 #155
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210892389
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:47 schreef Cheeseburgert het volgende:
Gezellig weer in dit topic. :')

Tijd voor belangrijk nieuws :T :
[ twitter ]
Taking a real pounding, haha!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:03:47 #156
64288 Bensel
Ladderzat
pi_210892392
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:02 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
er worden nog steeds raketten afgevuurd, dus zo belangrijk zal energie, voedsel en watertoevoer wel niet zijn voor hamas
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_210892393
Gelukkig is er voldoende zeewater wat ze kunnen drinken :')
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_210892402
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:28 schreef wvee het volgende:

[..]
Wereldvreemd? Wereldvreemd dat je zo makkelijk de kant kiest van de partij die veel meer gewonden en doden op zn geweten heeft. Statistieken wijzen er meer op dat t de israeliers zijn die de palestijnen willen uitroeien dan andersom.

p.s. Ben niet voor of tegen 1 van de 2. Alleen t blinde verdedigen van alles wat israel doet...ziek
Israël is natuurlijk zwaar dominant, maar mikt op terroristen, als die 5:1 worden uitgeschakeld is dat alleen maar mooi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210892403
quote:
Ben ik naïef als ik zeg dat ik het net zo erg vind voor Palestijnse burgers en dit vooral een oorlog is tussen Israël en Hamas? Of is er een grotere rol van Palestina?
Nee hoor.

Het zou zelfs vrij kortzichtig zijn om blind de Israëlische vlag te hijsen en verder niet na te denken over de voedingsbodem die organisaties als Hamas en in mindere mate Hezbollah cadeau hebben gekregen. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.

Praat dat deze bizarre terroristische aanval van Hamas goed? Absoluut niet. Maar de tegenterreur van Israël ook absoluut niet. Israël is een beetje het pestkopje op school wat op een goed moment zelf een keer te grazen wordt genomen en dan ineens huilend naar de juffrouw rent.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:04:45 #160
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892408
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, als niet moslim mag je meer belasting betalen, en mag je geen overheidsbanen.

Praktijken die jou zouden doen gillen als een speenvarken, als we zouden besluiten moslims gewoon wettelijk te degraderen tot 2de rangs burgers.

Dus die fabeltjes over hoe fantastisch niet-moslims het hebben in moslim landen mogen achterwege blijven.
Moslims betalen zakaat; armen belasting. Ongelovigen betalen een andere vorm van belasting. Prima toch; beide betalen wat.
En Allah weet het het beste
pi_210892412
quote:
Hamas is groot, zeker in Gaza. Geschat wordt zelfs 50% van de bevoking vindt dat Hamas (zonder aanslagen) het volk het beste vertegenwoordigt. Dus dat de hele bevoking van Gaza en ook de Westelijke Jordaanoever er op aangekeken wordt is niet zo gek. De inwoners van Gaza zijn toch wel echt aan zet om Hamas te verdrijven
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:05:12 #162
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_210892414
Vluchten vanaf Hamburg zouden worden stilgezet en geannuleerd vanwege een vlucht van Iran oid.

Beetje vaag maar zie meerdere berichten erover.

Germany's Hamburg airport halts flights after threat to plane from Iran

https://www.reuters.com/w(...)measures-2023-10-09/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_210892415
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:04 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Nee hoor.

Het zou zelfs vrij kortzichtig zijn om blind de Israëlische vlag te hijsen en verder niet na te denken over de voedingsbodem die organisaties als Hamas en in mindere mate Hezbollah cadeau hebben gekregen. Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.
Om die onvrede tegen te gaan zou Israël op termijn meer kunnen doen. Maar eerst alle rotte appels (en dat zijn er veel) met wortel en tak uitroeien.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:05:48 #164
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_210892418
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:04 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Moslims betalen zakaat; armen belasting. Ongelovigen betalen een andere vorm van belasting. Prima toch; beide betalen wat.
Ja, alleen bij moslims gaat dat op vrijwillige basis, is het niet?

We moeten mo maar op z'n mooie bruine ogen geloven dat die dat doet,

En niet moslims hebben een wettelijke plicht.
pi_210892430
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:04 schreef BlackLining het volgende:
Als je mensen behandeld als tweederangsburgers en Palestijnse dorpen opruimt om 'nederzettingen' te bouwen en gemaakte afspraken blijft schenden dan moet je niet gek opkijken als een terreurgroep voet aan de grond krijgt.
De afspraak met de PLO was om te stoppen met terrorisme in ruil voor een 2 statensysteem. Sinds die dag is er nog geen maand voorbij zonder vuurpijltjes, waarom moet maar 1 van de 2 zich aan afspraken houden?
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_210892432
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Jezus ik heb juist net nog kritisch lopen zijn op iemand die aanval half goed probeerde te praten. Ik ben zo moe van dat zwart-witte gedoe, je kan alleen voor of tegen iets zijn. Je moet een kant kiezen. Alle stomme rechtse mensen dit, alle stomme linkse mensen dit. :Z En dat is niet alleen jij, maar tyfus wat vermoeiend.
Je moet een kant kiezen? Er valt niks te kiezen beste Momo, wat er gebeurd is dat is nooit never niet goed te praten? Hoe kunnen mensen dit beestachtige gedrag goedpraten, hoe kan dit ook maar op enige manier gerechtvaardigd zijn? Als jij hier altijd dit gedrag zou goedpraten, wie de agressor ook is dan ben ik het niet met je eens maar heb ik wel respect voor je standpunt, als jij bij groep A. dit gedrag veroordeeld en bij groep B. dit gedrag goedpraat dan ben je niet neutraal en kijk je niet neutraal naar deze oorlogsmisdaad, want dan zijn er andere factoren belangrijk. Dan gaat het niet meer om de inhoud van de daad, om het geweld en de onschuldige slachtoffers nee dan zijn andere zaken belangrijker voor je dan oordeel je op andere factoren, en welke groep die nu niet naar de inhoud kijkt van een misdaad waarvan ik toch echt overtuigd was waar ze hun afschuw over zouden uitspreken gezien de decennia voorgeschiedenis en duizenden discussies op FOK! vind die andere factoren opeens zo relevant, zijn dit niet toevallig de users die krijsen als er andere factoren in discussies erbij worden gesleept want je moet de "daad" veroordelen?

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 09-10-2023 14:32:30 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:06:53 #167
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210892433
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:48 schreef Pendule het volgende:
Palestijnen gewoon lekker bij de Egypte voegen. Zelfde soort figuren. Dan kan Israël gewoon weer normaal verder leven.
Fun fact, Egypte heeft zo'n pleurishekel aan de Palestijnen dat ze dreigden het vredesproces van 1978 te stoppen als ze Gaza moesten terugnemen.
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:07:03 #168
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892435
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Teksten? Wat dacht je van tienduizenden aanslagen wereldwijd? Waarom zouden we wat leugens in tekstvorm moeten geloven als de daden van moslims al decennia de echte aard laten zien?
Degene op wie ik reageerde had het over de islam; de daden van iemand die claimt iets te volgen, veranderen nog niet de fundamenten van datgeen hij claimt te volgen.

Dit is zo logisch; maar ik ken jou inmiddels wel en ga verder dus geen tijd besteden aan jou. Fijne dag.
pi_210892440
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:04 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
De een alleen meer toch?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:07:26 #170
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_210892443
quote:
Je moet je eigen mening natuurlijk vormen. Maar het kan als enigszins naïef worden gezien ja. Deze mensen staan in grote getale te juichen voor de wrede slachtpartijen die Hamas aanricht. Het is natuurijk ook niet zonder reden dat deze terroristen al zo lang de macht hebben in de Gazastrook. Je hebt dus te maken met twee onvergelijkbare partijen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210892444
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:02 schreef Ali_boo het volgende:

[ twitter ]
Gaza is een hedendaags getto van Warschau.

"US support for Israel is rock solid".
- Joe Biden, 46th president of the United States

:')
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210892446
quote:
81s.gif Op maandag 9 oktober 2023 13:58 schreef Cheeseburgert het volgende:
Ook veel liefde en begrip in Australië O+
Absoluut geen herhaling van het gezeik van deze "jongeren" in de rest van de wereld dit :')

[ twitter ]
Zolang ze zich zo gedragen, zolang een Koran verbranding tot ophef leidt, misschien is er dan geen plek voor al te veel immigranten uit die streken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_210892447
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210892449
quote:
2s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
https://www.at5.nl/artike(...)oor-het-brute-geweld

Vanaf morgen wappert de Israëlische vlag aan de Stopera, dat heeft burgemeester Femke Halsema 'in lijn met het besluit van het kabinet' besloten. "Samen met Amsterdammers is het college enorm aangedaan door het brute geweld van Hamas tegen onschuldige burgers."

We zijn niks anders gewend ..In de tweede wereld oorlog werd ook de vlag gehesen van de bezetter, verzet was terrorisme ,hou toch op met propaganda elke keer wee. Leg de mensen het originele verhaal uit

En ja hetzelfde geld voor de Palestijnse vlag
  maandag 9 oktober 2023 @ 14:09:37 #175
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210892461
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2023 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, alleen bij moslims gaat dat op vrijwillige basis, is het niet?

We moeten mo maar op z'n mooie bruine ogen geloven dat die dat doet,

En niet moslims hebben een wettelijke plicht.
Nee, zakaat is verplicht voor een moslim om te betalen. Als hij dat niet doet mag de moslimoverheid dat van hem pakken met kracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')