SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What lies behind makes no sense in my mind
Is het ook niet (nodig om wie dan ook "op het verkeerde been te zetten"). Bizarre theorie wat mij betreft.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:45 schreef Wantie het volgende: [..] Nee, dat is een heel raar verhaal. Waarom zou het berhaupt nodig zijn om ons op een verkeerd been te zetten.
Nogal. Tenzij het hun taak is om ons te entertainenquote:Op zondag 25 juni 2023 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Is het ook niet (nodig om wie dan ook "op het verkeerde been te zetten"). Bizarre theorie wat mij betreft.
Putin ook, maar die heeft hij vast al. Want hij is er gisteren achter gekomen dat zijn macht niet zo absoluut is. Dat hij minder vrienden heeft dan hij dacht. Dat niet alleen een gedeelte van zijn regering toe keek, maar ook een hoop soldaten en politie agenten niks deden. Of zelfs overliepen. Dat een groot aantal burgers in Rostov de coup en Wagner met open armen omarmden. Zelfs toen het over was en Wagners baas en Wagner vertrokken juichten ze hun toe.quote:Op zondag 25 juni 2023 04:36 schreef Toby56 het volgende:
Chef-kok Prigozjin kan wel een voorproever gebruiken.
Kennelijk geen wilde actie naar aanleiding van een incident, het is en blijft een raar verhaal.quote:Amerikaanse spionnen vingen halverwege juni al signalen op dat Jevgeni Prigozjin van plan was in opstand te komen tegen de Russische machtshebbers. Dat meldt The Washington Post.
De precieze aard van Prigozjins plannen en zijn tijdschema waren niet duidelijk tot vlak voordat hij Rusland introk met de dreiging op te rukken naar Moskou. Maar volgens anonieme bronnen was er genoeg tijd om hooggeplaatste regeringsfunctionarissen in de Verenigde Staten te laten weten dat er 'iets' stond te gebeuren.
Vanwege de informatie waren er volgens de bron in Washington de afgelopen twee weken grote zorgen over wat er zou gebeuren, met name rond de vraag of president Vladimir Poetin aan de macht zou blijven en wat instabiliteit in het land zou betekenen voor het beheer van Ruslands nucleaire wapenarsenaal.
Behalve het Witte Huis zouden ook hoge functionarissen in het Pentagon, bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en in het Congres op de hoogte zijn gebracht van de informatie over een mogelijke opstand door Prigozjin.
https://www.ad.nl/buitenl(...)en-opstand~a2b2b3a0/
quote:Moscovian Propagandista Slobvoy rattled by Moscovian weakness - Russian Media Monitor
Nou ja voordelig zou kunnen zijn dat de Wagner group nu niet meer mee doet aan de oorlog. Althans daar ga ik vanuit.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, allemaal leuk maar dit verhaal was toch veel te kort en klein om echt impact op de oorlog te hebben. Binnen een dag alles gelimineerd, Prighozin uitgespeeld en we kunnen weer verder.
Zie niet echt in hoe dit verder nog heel voordelig voor het Westen kan zijn.
De Wagner-criminelen moesten toch inschrijven in het Russische leger?quote:Op zondag 25 juni 2023 07:28 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nou ja voordelig zou kunnen zijn dat de Wagner group nu niet meer mee doet aan de oorlog. Althans daar ga ik vanuit.
Helaas inderdaad minder dan ik, en velen, er gisteren van hoopten. Aan de positieve kant kun je wel stellen dat Putin, mede door zijn speech en de opeenvolgende gebeurtenissen ongelofelijk voor lul staat, niet alleen in het westen, maar ik denk ook in rusland zelf.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zijvleugel van het paleis in Minsk.quote:Op zondag 25 juni 2023 06:20 schreef Scorpie het volgende:
Als ik dit zo lees heeft Prighozin zijn leger geruild voor een plekje in wit Rusland- dus is hij min of meer uitgespeeld.
Voor lul stond Poetin al heel lang, maar daar win je geen oorlogen mee.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:40 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Helaas inderdaad minder dan ik, en velen, er gisteren van hoopten. Aan de positieve kant kun je wel stellen dat Putin, mede door zijn speech en de opeenvolgende gebeurtenissen ongelofelijk voor lul staat, niet alleen in het westen, maar ik denk ook in rusland zelf.
Ook het gevoel van veiligheid in en rond moskou zal inmiddels wel een flinke knauw hebben gekregen.
Maar je kan er wel je macht door verliezenquote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor lul stond Poetin al heel lang, maar daar win je geen oorlogen mee.
Wat denk je dit doet met de Russische moraal in alle lagen van de maatschappij. Van de soldaat in de loopgraaf tot de topfunctionaris in het Kremlin. Het rommelt en flink ook.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt moeilijk in te schatten.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat denk je dit doet met de Russische moraal in alle lagen van de maatschappij. Van de soldaat in de loopgraaf tot de topfunctionaris in het Kremlin. Het rommelt en flink ook.
Hier moet je wel ernstig rekening mee houden.quote:
Ik denk dat hij gokte dat Putin zijn kant zou kiezen.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Als het idd zero is dan was deze deal idd een slimme move
[ twitter ]
De VS schijnt op de hoogte geweest van de plannen maar heeft dat niet openbaar gemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:53 schreef cosmosis het volgende:
Het hele speculeren over wat er nu eigenlijk is voorgevallen met deze Wagner "coup" begint inderdaad wel een beetje een BNW sausje te krijgen..Misschien moeten we maar gaan focussen op de zaken wat er in Oekraine gaande is...
[ twitter ]
Ja, ik las vanochtend dat Moskou vooral verdedigd zou gaan worden door... Tsjetjsenen.quote:
Inclusief de Wagner-groep? Ik weet niet meer of ze mee if tegen het Russische leger gaan vechten.quote:
Wat ik gisteravond heb begrepen, is dat Wagner-soldaten die niet meereden naar Moskou, zich van het Kremlin bij de Russische troepen mogen aansluiten.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Inclusief de Wagner-groep? Ik weet niet meer of ze mee if tegen het Russische leger gaan vechten.
Eens! Walgelijk dat zo'n kerel even onze avond komt verpestenquote:Op zondag 25 juni 2023 08:41 schreef Morri2 het volgende:
Ik zat gisteren klaar met een kaasje en een wijntje om op BBC News het spektakel te volgen. Ineens draait hij om! Wg was mijn avondvullend programma. Wat een anticlimax was dat.
Ik vind het echt totaal onbegrijpelijk ook. 10 keer
Poetin zal meer risico avers beleid gaan voeren, alle militaire capaciteiten in Oekraiene stallen kan onverstandig zijn. Belangrijke militaire taken beleggen bij figuren die je niet onder controle hebt kan er toe leiden dat ze steeds meer macht naar zich toe trekken.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.quote:
Nou, gezellig. Die Wagner-criminelen hebben toch iets tegen de legerleiding? Het moreel zal er niet beter op worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat ik gisteravond heb begrepen, is dat Wagner-soldaten die niet meereden naar Moskou, zich van het Kremlin bij de Russische troepen mogen aansluiten.
Zoiets inderdaad.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.
Zoals gisteren al iemand zei, meest waarschijnlijke dat Loeki binnenkort uit een raam valt en dat prigo de show gaat runnen daar en vervolgens een tweede front vanuit wit Rusland opent richting kiev.quote:
quote:Op zondag 25 juni 2023 09:30 schreef Mortaxx het volgende:
Nu moet pryzgoon nog uit een raam vallen en het is precies gegaan zoals ik voorspelde
Met een paar duizend huurlingen de Russische staat omver werpendit topic was gister weer vol idioten
Lekker, maat.quote:
Dit dus, niet genoeg legeronderdelen steunden hem om hier iets van te makenquote:Op zondag 25 juni 2023 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.
Wat bedoel je nu? Het had voor mij nog wel flink uit de hand mogen escaleren maar realistisch was het nietquote:
Wel slecht voor de gasprijs. En dat is toch jouw hoofd focus.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef vosss het volgende:
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen.
Ja ik zat er ook op te hopen. Had er ook wel alle schijn van toen ze bijna in Moskou stonden. Ik snap het nog steeds niet. En wat gaat die leip sowieso doen in Wit-Rusland? Een aanval voorbereiden op Kiev of zo?quote:Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Wat bedoel je nu? Het had voor mij nog wel flink uit de hand mogen escaleren maar realistisch was het niet
De enige verklaring die ik heb is: Prigozjin moet gedacht hebben dat zijn beste vriend Poetin het eigenlijk met hem eens was, en dat ze dan samen de legertop konden hervormen. Maar Poetin steunt blijkbaar de legertop. Daar kan hij meerdere redenen voor hebben. Eentje zou kunnen zijn: omdat ze als was in zijn handen zijn. Maar het zou ook kunnen dat hij geen echte ruzie wil met de legertop, want dat is meerdere dictators al eens opgebroken.quote:
Dit soort gasten doen het niet meer voor het geld. Het is echt voor de eer en de ideologie.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:37 schreef capricia het volgende:
My 2cents:
Die Pregozhin is niets meer of minder dan een huurling. Hem is veel geld beloofd voor de inname van Bakhmut. Dat heeft ie niet gekregen.
Dus toen ging ie het zelf maar halen. Waarna Poetin over de brug kwam.
De meest simpele reden ooit.
Zeker wel. Omdat hij ook financile afspraken heeft met zijn onderaannemers.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit soort gasten doen het niet meer voor het geld. Het is echt voor de eer en de ideologie.
Ik denk dat hij veeeeel meer dan alleen geld heeft gekregen. Die man stootte zonder moeite door naar Moskou en was er bijna in geslaagd. Poetin zag de bui al hangen.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:37 schreef capricia het volgende:
My 2cents:
Die Pregozhin is niets meer of minder dan een huurling. Hem is veel geld beloofd voor de inname van Bakhmut. Dat heeft ie niet gekregen.
Dus toen ging ie het zelf maar halen. Waarna Poetin over de brug kwam.
De meest simpele reden ooit.
Waarom zou Loekasjenko helpen om een deal op te zetten die hem zelf fataal wordt?quote:Op zondag 25 juni 2023 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals gisteren al iemand zei, meest waarschijnlijke dat Loeki binnenkort uit een raam valt en dat prigo de show gaat runnen daar en vervolgens een tweede front vanuit wit Rusland opent richting kiev.
Succes en sterkte voor Oekrane gewenst. Denk dat het daarop neer gaat komen. En in hoeverre dit dan een show was of niet doet er dan eigenlijk niet eens toe.
Dit dus. Een paar weekjes gerommel rond Moskou zou waarschijnlijk goed hebben uitgepakt voor Oekrane.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een echt 'intense' hoop op een burgeroorlog had ik niet, gezien alle risico's die ermee gepaard kunnen gaan. Maar het is waar: voor Oekrane had dat gunstig kunnen uitpakken.
Poetin is tot de meest afschuwelijke dingen in staat.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als iedereen toch speculeert als een malle, dan durf ik wel te beweren dat Poetin het f niet aandurfde om Prigozin te laten doden of er simpelweg niet toe in staat was.
Hoe dan ook blijkt Poetin een slappeling eerste klas, juist ook in Rusland.
Prigozin gaat er gewoon aan, kan even duren maar it is his destiny.....quote:Op zondag 25 juni 2023 09:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als iedereen toch speculeert als een malle, dan durf ik wel te beweren dat Poetin het f niet aandurfde om Prigozin te laten doden of er simpelweg niet toe in staat was.
Hoe dan ook blijkt Poetin een slappeling eerste klas, juist ook in Rusland.
Kwam een theorie tegen dat dat officieel niet besproken is tijdens de onderhandelingen maar in werkelijkheid wel gaat gebeuren maar dan in een periode van 2 maanden tijd. Dus ze worden niet gelijk gedumpt binnen een weekquote:Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Maaruh, zitten Shoigu en Gerasimov er nog?
Ukraine gaat deze oorlog gewoon winnen.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals gisteren al iemand zei, meest waarschijnlijke dat Loeki binnenkort uit een raam valt en dat prigo de show gaat runnen daar en vervolgens een tweede front vanuit wit Rusland opent richting kiev.
Succes en sterkte voor Oekrane gewenst. Denk dat het daarop neer gaat komen. En in hoeverre dit dan een show was of niet doet er dan eigenlijk niet eens toe.
Het lijkt me dat hij die twee alleen weg doet als hij echt niet anders meer kan.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Ik heb nog geen enkel betrouwbaar kanaal zien melden dat ze zijn vertrokken.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Misschien omdat ie al terminaal is.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou Loekasjenko helpen om een deal op te zetten die hem zelf fataal wordt?
Binnenlandse onrust op deze schaal is gewoon sowieso goed nieuws voor Oekrane. Het wantrouwen in de Russische top lijkt zo ongeveer maximaal te zijn, Moskou blijkt enorm kwetsbaar te zijn, materiaal en manschappen die gebruikt worden voor interne beveiliging kunnen niet ingezet worden in Oekrane.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ukraine gaat deze oorlog gewoon winnen.
Poetin schijnt deze figuren ook bewust in het zadel gehouden te hebben, om makkelijk het falen op hun te kunnen afschuiven.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Kwam een theorie tegen dat dat officieel niet besproken is tijdens de onderhandelingen maar in werkelijkheid wel gaat gebeuren maar dan in een periode van 2 maanden tijd. Dus ze worden niet gelijk gedumpt binnen een week
Loeki is eerder geestelijk ziekquote:Op zondag 25 juni 2023 09:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Misschien omdat ie al terminaal is.
Ramzan Kadyrov zou het misschien wel willen, maar die heeft al een 'functie elders': president van Tsjetsjeni.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:03 schreef Ronald het volgende:
[..]
Poetin schijnt deze figuren ook bewust in het zadel gehouden te hebben, om makkelijk het falen op hun te kunnen afschuiven.
Met het vervangen van de legertop krijgt Poetin er een probleem bij want dan zijn de ogen van de critici op hem gericht. En wie is een geschikte opvolger, ik ga er niet vanuit dat men staat te springen om een Shoigu op te volgen.
Ik kan het even niet meer vinden maar er is een bekend voorbeeld van in de jaren 70~90 dat moslimterroristen Russische diplomaten hadden gegijzeld. De Russen op hun beurt kidnapten de familieleden van de kidnappers en dreigden die in stukjes terug te sturen als de diplomaten niet werden vrijgelaten.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:54 schreef etuiedelapiel het volgende:
Hier zit meer achter, stel ze hebben zijn vrouw en dochters gegijzeld?
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/407/
SPOILER: Russia Shows What Happens When Terrorists’ Families Are TargetedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk niet dat Turkije het in beslag durft te nemen. Misschien doen ze zelfs stiekem het onderhoud van die vliegtuigen daarquote:Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
Er is een vliegverbod boven vrijwel heel Europa exclusief Turkije voor Russische maatschappijen.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Even een totaal andere vraag. Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
Superloyaal en Shoygu zeer belangrijk binnen de Yeltsin/Moskou-clan, die kan je niet zomaar wippen zelfs als Putin zijnde niet.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:55 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Het lijkt me dat hij die twee alleen weg doet als hij echt niet anders meer kan.
Ze zijn superloyaal aan Putin, en dat is essentieel voor hem. Ook als signaal naar andere superloyalen, je houdt elkaar vast, no matter what.
En heel erg impopulair onder het volk.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Superloyaal en de facto de leiders van de Yeltsin/Moskou-clan, die kan je niet zomaar wippen zelfs als Putin zijnde niet.
Lijkt er meer op dat die verbannen is en er niets beloofd is. Geld zal nu ook wel weg/geblokkeerd zijn en dan is zo'n huurleger ook snel uit elkaar.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:35 schreef Breekfast het volgende:
Maar Prigozhin zit nog niet in Belarus toch? Ik neem aan dat hij nu eerst weer naar Oekrane gaat om te kijken of de beloftes door Moskou worden nagekomen.
Dat ook, goed als bliksemafleiders en in hun potentiele ontslag een zeer sterk wapen om steun van het volk te behouden, dat ontslag kan je maar 1x doen en dan is het ook zonde om dat te gebruiken voor een fucking Prigozhin.quote:
Beter dan een lada i guessquote:
Jup. Was laatst in een interviewquote:
Ja steeds duidelijker dat het geld niet meer in zijn bezit is en daarmee ook de macht van hem weg was. Moskou lijkt gisteren vooral bezig te zijn geweest met het blokkeren van het geld en dan was het sowieso een kwestie van dagen voordat het huurleger zou imploderen.quote:
Ze mogen niet naar de Eu vliegen ivm sanctiesquote:Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Even een totaal andere vraag. Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
De Wagner-baas Prigozjin eiste het vertrek van Shoigu en Gerasimov. Poetin heeft dat geweigerd en zit nu vastgeplakter dan ooit aan het pluche van de Moskou-elite.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat ook, goed als bliksemafleiders en in hun potentiele ontslag een zeer sterk wapen om steun van het volk te behouden, dat ontslag kan je maar 1x doen en dan is het ook zonde om dat te gebruiken voor een fucking Prigozhin.
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijdquote:Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef vosss het volgende:
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen.
Putin kwam wel met een video nogquote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
"We are back to regular programming"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Lancet-3M hit a tank on the turret rear. Ammuntion detonated and tank is decapacitated
https://twitter.com/GammonBadge/status/1672873296935698434?s=20
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt er meer op dat die verbannen is en er niets beloofd is. Geld zal nu ook wel weg/geblokkeerd zijn en dan is zo'n huurleger ook snel uit elkaar.
Van al die regeringsfiguren die gevlucht zouden zijn (inclusief Poetin, en Medvedev) heb ik alleen tweets en onbetrouwbare berichten zien voorbijkomen.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
Ik zie het eerder als een slechte soap.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijd
Spanje 1981; "that's entertainment!"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als een slechte soap.
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"
Ondanks alle opsnijderij vooraf lijkt het er nog het meeste op dat Prigo zichzelf zwaar heeft overschat en nu echt heeft afgedaan. Misschien kan-ie in Afrika nog wat doen, maar zou hij daar veilig zijn? Ondanks alles zitten er overal in de wereld nog Russische agenten.
Wellicht dat hij in Wit-Rusland een leuk huisje krijgt, met veel bewakers, die door zijn vriend Loekie worden betaald.
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd
Het gaat er nu misschien niet meer om in hoeverre Wagner-soldaten trouw zijn aan die of die.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.
En de tienduizenden Wagner soldaten zijn trouw aan Prigozhin/Dmitri Utkin (en rusland), niet aan het russische leger.
Er is hier niks opgelost, hooguit uitgesteld. En de schade aan het russische leher is permanent.
Fun fact: dit was de zwartste dag voor de russische luchtmacht. Totnutoe.
Nou ja, het was best wel een overgang van wat alle schijn had van een coup inclusief pure paniek in Moskou naar plotseling niets meer aan de hand.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.
En heeft Bakhmut echt niet gratis ingenomen.
Mijn educated guess is dat hij niet genoeg steun van de rest van het leger had om die coup te realiseren. Dat hij meerdere generaals heeft gepolsd en dat die hebben geweigerd. Dus heeft hij die deal geaccepteerd ipv zonder steun naar Moscow door te rijden en zich daar dood te vechten.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd
Prigozhin heeft laten zien dat Poetin zwak is. En of "het Westen" hier wat aan heeft is niet relevant. De haaien rondom het Kremlin en in de legertop ruiken Poetin's bloed. En Poetin zal daarom wel maatregelen moeten treffen. Anders is het wachten op een volgende opstand.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, allemaal leuk maar dit verhaal was toch veel te kort en klein om echt impact op de oorlog te hebben. Binnen een dag alles gelimineerd, Prighozin uitgespeeld en we kunnen weer verder.
Ja. Als je je beloften naar een huurlingenleger niet nakomt, loop je de kans dat ze het zelf komen halen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, het was best wel een overgang van wat alle schijn had van een coup inclusief pure paniek in Moskou naar plotseling niets meer aan de hand.
Gaat allemaal weer om loyaliteit dus. Niet om competentie.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
Anyway. Dit zijn de beoogde opvolgers.
[ twitter ]
quote:Op zondag 25 juni 2023 10:08 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik kan het even niet meer vinden maar er is een bekend voorbeeld van in de jaren 70~90 dat moslimterroristen Russische diplomaten hadden gegijzeld. De Russen op hun beurt kidnapten de familieleden van de kidnappers en dreigden die in stukjes terug te sturen als de diplomaten niet werden vrijgelaten.
Ze werden vrijgelaten en sindsdien durft niemand meer Russen te gijzelen.
Dus ja, als Pregozhin familie heeft in Rusland dan is het 100% dat ze zijn gegijzeld en als onderhandelingsmateriaal zijn gebruikt.
Hier nog een gerelateerd artikel over wat ze in Chechnya deden:Dat is een taktiek die wij, als westerse wereld, ons ook wel eens mogen aanmeten. Net iets medogenlozer zijn dan je tegenstander. Ipv het risico lopen dat je de burgerbevolking van je tegenstander treft gewoon de directe familie van je tegenstander te grazen nemen.SPOILER: Russia Shows What Happens When Terrorists’ Families Are TargetedOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja. Dat is wel een van de kenmerken van een niet-democratische samenleving.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat allemaal weer om loyaliteit dus. Niet om competentie.
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat er nu misschien niet meer om in hoeverre Wagner-soldaten trouw zijn aan die of die.
Ze zijn gebrandmerkt als verraders en hun leider is, ook nog eens - vermoedelijk - dankzij bemiddeling van Loekasjenko, naar een buurland weggestuurd.
Dat dit geen goede dag was voor Poetin, voor zijn imago, en voor het voorlopige verloop van de oorlog: dat klopt allemaal wel. Het heeft nog meer onrust binnen de eigen gelederen veroorzaakt.
Maar als je het mij vraagt is Prigozjin van dit incident de grootste verliezer. Wat heeft hij, met zijn grote bek, nu feitelijk bereikt?
Hooguit een oprotpremie, vermoed ik.
Laten we bovendien 1 ding niet vergeten m.b.t. de oorlog in Oekrane: het zal Poetin worst zijn hoeveel mensen hij moet opofferen om de 'Nazi's' uit Oekrane te verjagen. Ik geloof geen seconde meer dat hij met die operatie zou willen stoppen. Hij kan, desnoods achter de schermen, blijven rekruteren. Wie weet hoeveel trainingen er in het land aan nieuwe rekruten worden gegeven?
Op die manier heeft Moedertje Rusland het altijd gedaan (en nog verdomd vaak 'gewonnen', met miljoenen en miljoenen doden aan eigen zijde). Kwantiteit boven kwaliteit misschien, maar op de langere termijn (moordend) effectief. En hij zal blijven dreigen met veel zwaardere middelen.
Ik blijf - soms moedeloos - toch maar weer hopen op een nieuw verzet binnen de eigen Russische gelederen. Met Jeltsin destijds (en daarvoor in USSR-deelstaat Litouwen) werd wel bewezen dat de bevolking zelf vaak nog de meeste invloed kan uitoefenen. Als er duizenden en duizenden en nog eens duizenden mensen de straten & pleinen gaan bezetten, hoeveel politiemensen en soldaten zijn dan nog bereid om op hen te schieten?
Maar, gezien de ontwikkelingen tot nu toe, zie ik voorlopig geen groot volksverzet ontstaan.
Met NAVO bedoel je de regeringen van de lidstaten? Ik denk dat die allemaal de opdracht hebben gegeven aan de inlichtingendiensten om uit te zoeken wat er aan de hand is/was, en of dit een gevaar is of dat het juist een voordeel zou kunnen opleveren.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:50 schreef vosss het volgende:
Blijft supervaag allemaal wat we gisteren hebben mogen aanschouwen.
Wat zal de NAVO er van denken?
Ja ik zei het gisteren ook al, alle officieren die ietwat vriendelijk waren tegenover Wagner in Rostov worden nu opgeruimd.quote:
In WO2 gebruik ik gewoon even Rusland als vervanging van de USSR.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.
Als rusland in een achterhoek van rusland zelf steden in puin had geschoten "want nazi's", had de bevolking net zo lauw gereageerd.
Maar rusland heeft helemaal niet vaak met kwantiteit boven kwaliteit gewonnen. Dat is een 2e Wereld Oorlog mythe. rusland won toen alleen met gigantische hulp van Oekraine, Wit Rusland, Amerika, etc. En dan nog.
Ik verwijs graag naar de 1e Wereld Oorlog, Tsushima (lol), en Afghanistan.
rusland is een shithole country, altijd al geweest.
Poetin speelt opnieuw een verdeel en heers spelletje en dat doet hij best goed. Nieuwe defence minister erop, iedereen blij en zijn zin, en door.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Ulx het volgende:
Prigozhin heeft laten zien dat Poetin zwak is. En of "het Westen" hier wat aan heeft is niet relevant. De haaien rondom het Kremlin en in de legertop ruiken Poetin's bloed. En Poetin zal daarom wel maatregelen moeten treffen. Anders is het wachten op een volgende opstand.
quote:Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Daarnaast zullen niet alle Airbus en Boeing toestellen onder een lease constructie afgenomen zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Denk niet dat Turkije het in beslag durft te nemen. Misschien doen ze zelfs stiekem het onderhoud van die vliegtuigen daar
En dat kon hij niet doen door hem te ontslaan?quote:Op zondag 25 juni 2023 11:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Poetin speelt opnieuw een verdeel en heers spelletje en dat doet hij best goed. Nieuwe defence minister erop, iedereen blij en zijn zin, en door.
Helaas voor hen waren deze convicts sowieso al bedoeld als kanonnenvoer. Misschien dat ze daarom openlijk hun kritiek durven uiten. Hun pad was, zo weten ze, sowieso een rechtstreeks pad naar de dood.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja ik zei het gisteren ook al, alle officieren die ietwat vriendelijk waren tegenover Wagner in Rostov worden nu opgeruimd.
Wat een absolute shitshow.
Loekie die als een soort Wagnerfluisteraar Prigozhin omgelult heeft om Poetin toch maar niet uit het Kremlin te schoppen en daar niks voor in de plaats heeft geboden. Ja, het erewoord van Poetin dat Prigo niet uit een raam zal vallen. En nu mag Prigo gezellig bij Loeki gaan logeren en krijgt hij de slaapkamer met het mooiste uitzicht op de bovenste etage.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Respect voor diegene die het scenario onderhandelen via Loekasjenko en iedereen weer terug naar huis had voorspelt.
Wie ontslaan?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:00 schreef Ulx het volgende:
En dat kon hij niet doen door hem te ontslaan?
nja, ik ben nou ook niet echt onder de indruk van de competenties waar wij het mee moeten doenquote:Op zondag 25 juni 2023 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is wel een van de kenmerken van een niet-democratische samenleving.
Ik denk zelfs dat Rusland nauwelijks kernwapens gevechtsklaar heeft staan. Het dreigement is al genoeg, intussen is echter wel steeds duidelijker hoe waardeloos het Russische leger er daadwerkelijk voor staat.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.
Als rusland in een achterhoek van rusland zelf steden in puin had geschoten "want nazi's", had de bevolking net zo lauw gereageerd.
Maar rusland heeft helemaal niet vaak met kwantiteit boven kwaliteit gewonnen. Dat is een 2e Wereld Oorlog mythe. rusland won toen alleen met gigantische hulp van Oekraine, Wit Rusland, Amerika, etc. En dan nog.
Ik verwijs graag naar de 1e Wereld Oorlog, Tsushima (lol), en Afghanistan.
rusland is een shithole country, altijd al geweest.
Dat komt omdat steeds meer democratien die richting op gaan.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:02 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
nja, ik ben nou ook niet echt onder de indruk van de competenties waar wij het mee moeten doen
Shoigu en/of Gerasimov?quote:
Ja, is al eerder genoemd.quote:
Kadyrov is echt een mongool en zijn troepen bestaan ook uit voornamelijk incompetente plunderaars. Als je het daarvan moet hebben gaat dat ook een keer mis.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, is al eerder genoemd.
Poetin is, voor het echte zware werk, nu niet meer afhankelijk van Prigozjin en Kadyrov, maar alleen nog van de laatste.
Een leger dat zo afhankelijk is van huurlingen en buitenlandse sympathisanten... dat is geen goed teken.
Ik denk dat de NAVO ingrijpt als 1 van de leden word aangevallen.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:50 schreef vosss het volgende:
Blijft supervaag allemaal wat we gisteren hebben mogen aanschouwen.
Wat zal de NAVO er van denken?
Kadyrov huh. Noem eens een wapenfeit van die lui op.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:09 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, is al eerder genoemd.
Poetin is, voor het echte zware werk, nu niet meer afhankelijk van Prigozjin en Kadyrov, maar alleen nog van de laatste.
Een leger dat zo afhankelijk is van huurlingen en buitenlandse sympathisanten... dat is geen goed teken.
quote:Op zondag 25 juni 2023 12:09 schreef Toby56 het volgende:
Dat is daar al generaties lang zo.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:11 schreef oheng het volgende:
Hilarische sheeple reacties van de straat in rusland.
Ik denk dat niemand verwisseld wordt, die 2 genoemde zullen er wel tussen gewrongen worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Die hebben goed geschaakt en zijn dus duidelijke winnaars van deze hele toestand.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
.quote:
Zijn linkse kameraden Baudet, LePen, Orban, Zemmour, Farage, Wilders en Salvini zullen wel staan te juichen nu.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi kut dat die linkse rat inhet kremlim er wr mee wegkomt.
Als je dit topic gevolgd had, zou je weten dat alle militaire basissen in rusland bijkans verlaten zijn.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:15 schreef Korenfok het volgende:
Nou ik denk dat we steeds meer zien, dat Rusland een cameo is van een maatschappij. Hoe kan het dat een machtig land en machtige leider geen enkele vorm van blokadde heeft tussen oekraine en moskou?
geen straaljagers, geen tanks helemaal niks........
Hoezo? Of ze gaan op dezelfde manier door als hun voorgangers, met dus dezelfde resultaten. Ze kunnen het Russische leger niet ineens sterker maken. Andere optie is dat ze opgeven of verslagen worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:21 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die hebben goed geschaakt en zijn dus duidelijke winnaars van deze hele toestand.
Jij geilt een beetje wanneer je het woord links op een boefje kunt plakken h? Een hele kleine zwelling in je spedootje… Dan voel jij je weer veilig in je kleine echokamertje.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Poetin is noch links noch rechts.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ze zitten in ieder geval weer wat hoger op de apenrotsquote:Op zondag 25 juni 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo? Of ze gaan op dezelfde manier door als hun voorgangers, met dus dezelfde resultaten. Ze kunnen het Russische leger niet ineens sterker maken. Andere optie is dat ze opgeven of verslagen worden.
Leuk vooruitzicht.
Succes ermee.quote:
Hoe hoger je zit hoe harder de val. .quote:Op zondag 25 juni 2023 12:33 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ze zitten in ieder geval weer wat hoger op de apenrots
Wie weet.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:35 schreef michiel_merk het volgende:
Over een week valt Wagner vanuit Belarus Oekrane binnen
Is dat zo, of zijn er gewoon de middelen of personeel niet. Zijn de basissen misschien niet gewoon verlaten. beetje wat Irak 2002 gebeurde. Iedereen was bang voor WMD, Sadam riep ook dit hebben en zou massaal Israel om ver blazen etc. Bij invallen bleek hij niets te hebben.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:27 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je dit topic gevolgd had, zou je weten dat alle militaire basissen in rusland bijkans verlaten zijn.
En dat we amper de luchtmacht hebben gezien, duidt erop dat de piloten geen trek in hadden om hun fijne collega's te bestoken.
Inderdaad het verschrikkelijk en nog veel onzekerder dan ooit van te voren.quote:Hilarisch genoeg moet putin nu op een of andere manier een aantal superloyale brigades (VDV?) bij het front weghalen, of de Rosgvardia uitrusten met AT wapens, artillerie, en tanks. Misschien kunnen ze nog een paar roestbakken weghalen uit Siberi haha.
Strategisch gezien weer een nieuwe nachtmerrie. Wat een clusterfuck, en het wordt al anderhalf jaar erger en erger.
Ik dacht ook al zoiets. Misschien samen met het Wit Russische leger. Shoigu en Gerasimov binnenkort weg, twee nog grotere hardliners er voor in de plaats.quote:
Wagner moet papieren tekenen dat ze onder het gezag van Shoigun en agerasimov vallenquote:Op zondag 25 juni 2023 12:35 schreef michiel_merk het volgende:
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:06 schreef Ronald het volgende:
Ik denk zelfs dat Rusland nauwelijks kernwapens gevechtsklaar heeft staan.
Kan, maar het wel n groot mijnenveld langs die grens. Verder is het dan natuurlijk ook gewoon HIMARS tijd.quote:
Dat niemand in Rusland daar eerder aan heeft gedacht. Zo simpel. Via Wit-Rusland natuurlijk. Dan sta je in drie dagen in Kyiv.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:35 schreef michiel_merk het volgende:
Die hadden al geen trek om te vechten maar nu er een hotdogverkoper uit Sint-Petersburg vakantie komt vieren hebben ze dat ineens welquote:Op zondag 25 juni 2023 12:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik dacht ook al zoiets. Misschien samen met het Wit Russische leger. Shoigu en Gerasimov binnenkort weg, twee nog grotere hardliners er voor in de plaats.
Uitsluiten kun je het nooit, maar zou er geen sprake zijn van een kleine vertrouwensbreuk zo ondertussen?quote:
Eindelijk!quote:Op zondag 25 juni 2023 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat niemand in Rusland daar eerder aan heeft gedacht. Zo simpel. Via Wit-Rusland natuurlijk. Dan sta je in drie dagen in Kyiv.
Elk land met noeks heeft ze gevechtsklaar. Hoe anders? Als bouwpakket?quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.
'Opgelazen', ja dat lijkt er wel op.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:36 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wagner heeft de northstream opgelazen
NL had vroeger ook noeks.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Elk land met noeks heeft ze gevechtsklaar. Hoe anders? Als bouwpakket?
Nou ja, simpel. Je kunt er natuurlijk niet linea recta naartoe rijden, daar is eerst een mislukte couppoging voor nodig. Kost ook allemaal weer een hoop tijd en moeite en planning.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat niemand in Rusland daar eerder aan heeft gedacht. Zo simpel. Via Wit-Rusland natuurlijk. Dan sta je in drie dagen in Kyiv.
Ah, daar hebben ze dit theater voor nodig, voor een move die ze 1,5 jaar geleden al hadden uitgeprobeerd?quote:
Rare jongens, die Kremlinners.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Ah, daar hebben ze dit theater voor nodig, voor een move die ze 1,5 jaar geleden al hadden uitgeprobeerd?
Een slechte soap kan ook entertaining zijnquote:Op zondag 25 juni 2023 10:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als een slechte soap.
Vermoedelijk is er continu onderhandeld, of in ieder geval daartoe pogingen ondernomen. Een bom op Wagner zou ook zo'n beetje einde oefening betekenen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
De Russische luchtmacht was niet in staat om de Wagner colonne te bombarderen gisteren, maar een tomaten markt in Syri lukt ze nog wel[ twitter ]
Dat wilde hij niet en daar was deze hele exercitie voor bedoeld, imho. Dus vraag me af of dat nog doorgaat.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wagner moet papieren tekenen dat ze onder het gezag van Shoigun en agerasimov vallen
Elk land met de MAD doctrine heeft ze gevechtsklaar staan anders heeft die doctrine weinig zin.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.
Yep.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk is er continu onderhandeld.
Kweenie.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Er is geen opstand geweest? Da's weer een nieuwe. Het was gewoon strategisch 563838D schaken van Poetin. Hij doet alsof hij een zwakke mongool is die de controle kwijt is geraakt, maar dat is alleen maar om, eh, eh, ja, eh, het is 82652D schaak!quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Kijk, dat begint ergens op te lijken. Zal in het midden nog wel modderig zijn, maar denk dat de Russische troepen in Zaporizhia inmiddels wel nerveus over hun schouder aan het kijken zijnquote:
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over hadquote:Op zondag 25 juni 2023 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
NL had vroeger ook noeks.
Maar of ze gevechtsklaar waren, betwijfel ik.
Ze lagen nog in verpakking. (Cellofaan, met een strikje.)
Nog gevaarlijker eigenlijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:17 schreef byah het volgende:
[..]
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over had
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
De laatste Russische politici die nog mensen de straat opkregen zijnquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Als de Wagnerities nou nog weggeknald waren, dan was het duidelijk, je neemt het tegen Poetin op, en je gaat er aan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.
Jezelf door 3000 tiktokkende geitenneukers laten beschermen, dat kn eenvoudigweg niet fout gaan!quote:Op zondag 25 juni 2023 12:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kadyrov is echt een mongool en zijn troepen bestaan ook uit voornamelijk incompetente plunderaars. Als je het daarvan moet hebben gaat dat ook een keer mis.
Ook erg tekenend dat uitgerekend 3000 Tjetjenen in Moskou waren voor de verdediging.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar er gaat hen nog altijd geen lampje branden waarom ze door vrijwel iedereen gehaat worden...quote:Op zondag 25 juni 2023 12:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is daar al generaties lang zo.
Politiek boeit de gewone Rus allang niet meer. "We kunnen toch niets aan de beslissingen veranderen."
Dat volk is volkomen murw.
Maar: "we zijn een groot volk. Iedereen haat ons, maar we zijn er nog."
(Zoals mijn Russische muziekvriend mij vorig jaar meldde.)
Weinigen dachten ook dat Wagner wel even zou winnen. Zelf voorspelde ik het ook prima.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Prigozjin het trouwens niet van Poetin winnen. Erdogan wist de couplegers in 2016 ook opzij te zetten. Meestal is de rebellerende partij te klein, en is de partij met macht te groot en machtig.
Hoe wankel precies dan?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op zich is het niet vreemd dat een legertje in no-time je land binnen kan trekken als je dat niet verwacht. Als een regiment van ons leger dat zou doen, zouden ze ook direct Arnhem en Nijmegen kunnen bezetten. En optrekken naar Den Haag zal ook nog wel lukkenquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of dat beeld wel klopt.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Maar er gaat hen nog altijd geen lampje branden waarom ze door vrijwel iedereen gehaat worden...
Tja we wisten ook dat het Russische leger het op 1 na beste leger ter wereld was.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jaja, net zoals de gemiddelde Rus de oorlog niet pikt als het hem gaat kosten en de gemobiliseerden elk moment massaal over kunnen gaan lopen.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.
Apart wel dan dat de VS daar helemaal niet sceptisch over is.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja we wisten ook dat het Russische leger het op 1 na beste leger ter wereld was.
Ik geloof niets van die "direct beschikbare kernwapens". Daar zal precies hetzelfde gebeurt zijn als bij de conventionele troepen. Mismanagement, corruptie, wegsluizen van geld, gebrek aan onderhoud, kortom tientallen jaren aan verwaarlozing gecombineerd met window-dressing.
Wanneer 10% van het spul berhaupt nog werkt zal het veel zijn. Kernwapens zijn een erg dure hobby, het onderhoud kost elk jaar miljarden. Miljarden die je dus niet aan hoeren, dure auto's, jachten en drank, maar aan onderdelen en capabel personeel moet besteden.
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vr Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe wankel precies dan?
Er zijn niet zoveel spelers met dezelfde macht als prigozhin en dat is met een sisser afgelopen.
Misschien vindt jij dat apart omdat jij niet begrijpt hoe het systeem werkt?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Apart wel dan dat de VS daar helemaal niet sceptisch over is.
Misschien naar het front gestuurd.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of dat beeld wel klopt.
Ik haat ze niet.
Maar misschien ben ik een overgrote minderheid.
Ik hoor niets meer van die gozer, ondanks een paar berichten mijnerzijds. Dus, ondanks dat we een paar jaar heel leuk over muziek hebben gechat, zal hij ook wel denken dat ik hem haat, omdat hij een Rus is. Of misschien is er iets vervelends met hem gebeurd.
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:33 schreef Peppert het volgende:
Poetin en het Poetin-tijdperk zijn zo'n beetje de meest stabiele en milde periode in de moderne Russische geschiedenis (1800 tot heden).
Same here, min of mere.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien naar het front gestuurd.
De gewone Rus haat ik ook niet en zelfs voor de militair die ook maar uitgezonden is en weinig keus heeft kan ik compassie opbrengen. Aan Putin en aan hen die zijn oorlog ideologisch steunen heb ik uiteraard wel een bloedhekel.
Die 'mildheid' geldt voor heel Europa overigens.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.
De ironie, daar zorgt Poetin inderdaad wel voor, dat hij de beste is van alle alternatieven.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.
Wat jij zegt is gewoon ontkennen dat de lucht blauw is.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien vindt jij dat apart omdat jij niet begrijpt hoe het systeem werkt?
Het was vermoedelijk beter geweest als Jeltsin de 'tsarenkroon' had overhandigd aan Nemtsov. (Die was ook nog eens met een Oekraense getrouwd.)quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.
Daarvoor heeft Poetin teveel slechte pr geleden.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de hele “opstand” vooropgezet spel is geweest om te kijken wie loyaal aan Poetin bleef…
Daarna een “gouden handdruk” voor Prigozhin…🤷♀
Gisteren meerdere deskundigen gehoord dat dit ook zo was bij Jeltsin destijds.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vr Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.
Zal inderdaad ongetwijfeld wat beters tussen hebben gezeten. De vraag is of je als je blind een naam uit die kandidatenbak had getrokken, hoe groot de kans zou zijn geweest dat daar een betere kandidaat tevoorschijn zou zijn gekomen. Ik denk niet heel erg groot.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was vermoedelijk beter geweest als Jeltsin de 'tsarenkroon' had overhandigd aan Nemtsov. (Die was ook nog eens met een Oekraense getrouwd.)
I.c. Poetin: hij is een man van de Geheime Dienst.
Je ziet niets, maar er gebeurt van alles.
Invloedrijke en minder invloedrijke tegenstanders worden meestal subtiel (op)geruimd. Af en toe wat minder subtiel, om weer even een waarschuwend signaal af te geven.
Ik ken de alternatieven van de periode, zeg, 1995-2000 niet, maar er zat ongetwijfeld beter volk bij dan deze smerige rat.
Hier is gisteren ook uitgebreid over gesproken.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de hele “opstand” vooropgezet spel is geweest om te kijken wie loyaal aan Poetin bleef…
Dat denk ik ook. Neem aan dat hij ze minstens een week geleden al de opdracht heeft gegeven om het land te ontvluchten, maar misschien is er iets misgegaan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
speculaas: Denk trouwens dat Prigozhin ergens in een bos ligt weg te rotten. Hij heeft een gezin, een dochter, een zoon en een vrouw. Denk dat een filmpje van zijn gezin in het gezelschap van wat woeste Kadyroviten hem heeft doen omslaan als een blad aan de boom, hij kent het klappen van de zweep immers als geen ander.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp, als je zo'n stunt gaat uithalen en je hebt een priveleger dan zorg je toch minimaal dat ze voldoende beveiligd zijn.
nja
dat denk ik dus.
Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
Ik zie dat niet zo. Het grootste gevaar is wel uitgeschakeld nu prigozhin van het toneel is.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vr Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.
Daarentegen, het had het imago van Putin als keiharde heerser geholpen als hij hem dan openlijk op het rode plein had laten executeren, inclusief een rijtje afvalligen, tenminste dat denk ik.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:45 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Neem aan dat hij ze al een week geleden de opdracht heeft gegeven om het land te ontvluchten, maar misschien is er iets misgegaan.
Dat denk ik dus niet, juist om het "wat ik alleen niet helemaal begrijp"-deel.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
speculaas: Denk trouwens dat Prigozhin ergens in een bos ligt weg te rotten. Hij heeft een gezin, een dochter, een zoon en een vrouw. Denk dat een filmpje van zijn gezin in het gezelschap van wat woeste Kadyroviten hem heeft doen omslaan als een blad aan de boom, hij kent het klappen van de zweep immers als geen ander.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp, als je zo'n stunt gaat uithalen en je hebt een priveleger dan zorg je toch minimaal dat ze voldoende beveiligd zijn.
nja
dat denk ik dus.
Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
Misschien moet je eens nadenken waarom het voor de machthebbers in de VS handiger is om de vijand (Rusland/China) net wat competenter en gevaarlijker voor te stellen dan de realiteit? Wie weet helpt het ook bij het beteugelen van jouw angsten voor de Russen en hun kernwapens. Kun je eindelijk eens zonder voorbehoud de moordenaars, de verkrachters, de oorlogsmisdadigers veroordelen en de hulp aan de slachtoffers toejuichen.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat jij zegt is gewoon ontkennen dat de lucht blauw is.
Dat lijkt me persoonlijk erg onwaarschijnlijk. Zowel Poetin als Prigo hebben flink gezichtverlies geleden.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Prigozhin was tijden niet meer dan een schreeuwlelijk, een hofnar. Iemand die je het vuile werk liet opknappen en dan maar accepteerde dat ie af en toe ruzie zocht met je minister.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo. Het grootste gevaar is wel uitgeschakeld nu prigozhin van het toneel is.
Imo zit Poetin nu het stevigste in zijn zetel sinds het begin van de oorlog.
De keuze voor Poetin was sowieso zeker geen blinde keuze. En inderdaad gebaseerd op de oorlog.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zal inderdaad ongetwijfeld wat beters tussen hebben gezeten. De vraag is of je als je blind een naam uit die kandidatenbak had getrokken, hoe groot de kans zou zijn geweest dat daar een betere kandidaat tevoorschijn zou zijn gekomen. Ik denk niet heel erg groot.
De oorlog verandert alles natuurlijk.
Tja... dat lijkt mij ook, klappen van de zweep dit dat.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet, juist om het "wat ik alleen niet helemaal begrijp"-deel.
Prigo kent Poetin uitermate goed, die zou daar absoluut rekening mee houden.
Bijzondere gedachtengang naar mijn mening. Zowel Poetin als Prigo hebben flink gezichtverlies geleden. Daarnaast is het "akkoord" en alles erheen volkomen onlogisch.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik zie dat niet zo. Het grootste gevaar is wel uitgeschakeld nu prigozhin van het toneel is.
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek genteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewut") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien naar het front gestuurd.
De gewone Rus haat ik ook niet en zelfs voor de militair die ook maar uitgezonden is en weinig keus heeft kan ik compassie opbrengen. Aan Putin en aan hen die zijn oorlog ideologisch steunen heb ik uiteraard wel een bloedhekel.
quote:Op zondag 25 juni 2023 13:52 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Tja... dat lijkt mij ook, klappen van de zweep dit dat.
Maar, hoe veilig is veilig, voor geld is alles te koop, de FSB zit vast ook in de door Wagner gecontroleerde gebieden in Afrika, waar ik ze als Prigo heen had gestuurd (zijn vrouw valt onde sanctie, zijn dochter ook overigens).
En, je hoeft er maar 1 te hebben...
Maar goed, ik ben met je eens, het is vergezocht... maar ik moest het even kwijt he, en op tweakers heb ik dan meteen een ban, dus ik denk ik doe het hieropkroppen is slecht voor je
Edit
sanctielijst familieleden:
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/603/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/407/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/600/
En nog een plaatje om mijn spreekbeurt compleet te maken
[ afbeelding ]
Welnee, hij heeft laten zien dat er met hem te sollen valt. Poetin is nog steeds gewoon een pestkop die alleen de kleintjes aandurft, maar zodra je je tanden laat zien rent hij gillend weg. Iedereen om hem heen ruikt bloed.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Er zijn wel meer mensen met macht in dictaturen, dat zijn echt niet alleen de mensen met wapens.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Prigozhin was tijden niet meer dan een schreeuwlelijk, een hofnar. Iemand die je het vuile werk liet opknappen en dan maar accepteerde dat ie af en toe ruzie zocht met je minister.
Hij was geenszins het grootste gevaar, dat komt van binnenuit.
Heb je ook concrete namen bij dat dreigende gevaar van binnenuit?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:51 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Prigozhin was tijden niet meer dan een schreeuwlelijk, een hofnar. Iemand die je het vuile werk liet opknappen en dan maar accepteerde dat ie af en toe ruzie zocht met je minister.
Hij was geenszins het grootste gevaar, dat komt van binnenuit.
Dan moet hij eerst al zijn troepen naar Belarus verplaatsen. Dit kan men voor de westerse inlichtingendiensten niet ongezien doen.quote:
Dit dus, vrouw en dochter naar het buitenland waar de FSB niet bij ze kan komen (dat is extreem moeilijk, de enige optie zou Israel zijn waar Shin Bet ervoor zorgt dat FSB niets kan doen, maar om daar te wonen moet je joods zijn).quote:Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
nja
dat denk ik dus.
Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
Zoals wie?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welnee, hij heeft laten zien dat er met hem te sollen valt. Poetin is nog steeds gewoon een pestkop die alleen de kleintjes aandurft, maar zodra je je tanden laat zien rent hij gillend weg. Iedereen om hem heen ruikt bloed.
Is ie na de filmpjes van gisteren nog gesignaleerd trouwens? Hij was altijd vrij aanwezig op social media is mijn indrukquote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee ik denk echt dat de rol van Prigozhin uitgespeeld is.
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je ook concrete namen bij dat dreigende gevaar van binnenuit?
En de bekentenis van Prigozhin dat die oorlog is begonnen onder valse voorwendselen en dat de Russen de Donbas hebben leegeroofd past in dat plaatje volgens jou?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scne gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
Dan blijft er van compassie voor de gehele Nederlandse bevolking tijdens 1940-1945 ook niet veel meer over.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek genteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewut") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.
Inderdaad, Poetin heeft laten zien een zeer sterk leider te zijn, en een gigantisch machtig leider voor hem klaar staan. Miljoenen mensen gaan voor hem de straat op. Er zijn totaal geen onrusten en seperatisten wensen in Rusland.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Totaal onlogisch inderdaad.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:09 schreef Mortaxx het volgende:
De hele tijd dat vooropgezette plan om zo prigozhyn naar Belarus te krijgenBelarus staat al onder controle van Rusland. Als hij zo graag naar Belarus had gewild had hij gewoon de grens over kunnen wandelen
"Maar dat is toch TOTAAL onlogisch?"quote:
Ergo je roept eigenlijk maar wat.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je ook concrete namen bij dat dreigende gevaar van binnenuit?
En iedereen met ambitie en steun van Putin laat hem mooi zitten.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.
Ah, en jij hebt wel inside info?quote:
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo je roept eigenlijk maar wat.
Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
De top van de legerleiding zit er dankzij Poetin.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.
Want jij zou wel met gevaar voor eigen leven zijn opgestaan, nietwaar?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek genteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewut") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.
Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ah, en jij hebt wel inside info?
Gaaf, nou vertel, graag gevalideerd middels bronnen. Hoe zit het nu echt, want ik heb niet de indruk dat jij zomaar iets roept. Jouw bijdragen komen immers zeer weloverwogen en gefundeerd over op me, dus ik popel, dat begrijp je vast wel.
Nou dit dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.
Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
als de oorlogquote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater als de oorlog zelf.
Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.
De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je kan ook praten over ontbrekende protesten, maar van het grotere gevaar; een aantal naasten die hem afzetten nu een coup aanstaande was, bleek ook niets.
Het is iig hoopgevend voor een oppositie dat er wat mogelijk is als je genoeg mensen weet te binden.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_hes_accepted_truce/
I don't think Wagner is as stupid as people think they are. I am sure they are well aware how the failed coup against Gorbachev in the 90s went. For those who don't know, the coup failed but Gorbachev lost power as his grip on power festered over the coming months. It's breaking the spell of invincibility and exposing a leaders weakeness that is most important.
Russian leaders rely on strength to rule. If they are shown as weak people quickly turn their allegiances, as the Gorbachev coup clearly showed.
So in my opinion, standing down and saving face was probably the best outcome for Wagner. like Gorbachev, they have exposed Putins weaknesses.
Is
The coup didn't need to succeed, it only needed to show how weak and vulnerable Putin and his inner circle are. Putins days are numbered.
Had het al aangepast vrolijke vriend.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef rups33 het volgende:
[..]
als de oorlog![]()
![]()
Leer Nederlands, mongooltje.
Beweer ik ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo je roept eigenlijk maar wat.
Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
Het lastige is ook... ik hang de ontnuchterende klootzak uit, maar wat zou ik Poetins onheilsprofeten graag geloven.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.
Die vent zet al ruim 20 jaar dat land naar zijn hand en daar is ie goed in. En je zet gewoon niet makkelijk 500k tot 1mil mensen uit je land. Dat zal ook gewoon nog wel even kut blijven..
Er kunnen nieuwe dreigingen opstaan nu Poetin zwakte heeft getoond. Dreigingen die eerst nog onder de radar zaten.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.
Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.
De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Maar dat is toch TOTAAL onlogisch?"
"Niet als het vooraf is afgesproken."
O ja.
Geen zorgen; ik was het met je eens.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk?
Die vent reed met 300 voertuigen waaronder tanks die kant op. Verder is men binnen het leger ook ontevreden over de leiding. Over Putin klagen ze minder.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.
- Misschien dat het een impulsieve actie was van Prigo, maar ik denk dat hij zelf vermoedde steun te krijgen. En in ieder geval de ruimte voelde om zoiets uit te halen
- De FSB was totaal verrast door deze actie, wat gewoon echt heel raar is. Zo raar dat ik het me bijna niet kan voorstellen.
- Meerdere legereenheden lieten zich gedwee overrompelen en het enthousiasme om de strijd aan te gaan spatte er niet vanaf
Het blijft koffiedik kijken, maar het komt op mij niet over als iemand die strak in het zadel zit.
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.
Ik val in herhaling, maar daarom vind ik een film als "The Death of Stalin" zo gaaf. Een tikje melig, maar daardoor ook beter te verstouwen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.
Prigozhin klaagde ook niet over Poetin. Het is gewoon de "De opperheerser krijgt slecht advies, het is niet zijn fout" smoes.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:32 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die vent reed met 300 voertuigen waaronder tanks die kant op. Verder is men binnen het leger ook ontevreden over de leiding. Over Putin klagen ze minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |