BNW is elders, hé?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet.
En wat heeft deze opstand Putin dan opgeleverd? Dat hij dit script heeft laten uitvoeren?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
Het feit dat Wagner zo makkelijk een stad als Rostov kon intrekken geeft wel aan dat in het Russische leger een groot deel de kant van Prigozhin heeft gekozen... dat zal hopelijk nu wel blijven dooretteren.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:27 schreef Zwoerd het volgende:
Is er al meer duidelijkheid over Russische troepen die vandaag overgestapt zouden zijn? Dat lijkt mij ook wel een dingetje.
Wat dus uiteindelijk niet zo gebleken is, ik vraag me af wat er echt achter schuilt.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als er al sprake was van een coup. Prigozjin heeft vanaf het begin beweerd alleen uit te zijn op Shoigo en Gerasimov.
quote:Op zondag 25 juni 2023 00:35 schreef cosmosis het volgende:
[..]
En wat heeft deze opstand Putin dan opgeleverd? Dat hij dit script heeft laten uitvoeren?
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja het is een vooropgezette strategie en ja Poetin en Prigozjin hebben de wereld een poets gebakken. Deze zogenaamde opstand was volledig in scène gezet.
Het heeft Poetin drie dingen opgeleverd:
1. Meer gezag in eigen land, als Prigozjin al niet eens meer heeft om een 'opstand' door te voeren, zal geen enkele andere groep het voorlopig aandurven
2. Poetin heeft een excuus gekregen om Prigozjin te stationeren in Belarus. Het is een soort vals 'compromis' die hij kan uitleggen als: "Ik moest dit wel doen, anders zouden duizenden Russen sneuvelen maar zou Rusland ook materieel en economisch flinke schade opleveren". Dat heeft flinke economische gevolgen voor Belarus dat financieel afhankelijk is van Rusland.
3. Oekraïne is volledig om het verkeerde been gezet, die dachten of hoopten dat het einde van de oorlog
misschien is zicht is, maar het tegendeel is waar. Deze teleurstelling doet hoe dan ook iets met hun moraal.
Denk het ook. ik neem aan dat Russische leger langzamerhand tegen Poetin en zijn onderdanen keert, dan kan voor Poetin zeer slecht aflopen.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het feit dat Wagner zo makkelijk een stad als Rostov kon intrekken geeft wel aan dat in het Russische leger een groot deel de kant van Prigozhin heeft gekozen... dat zal hopelijk nu wel blijven dooretteren.
Juist ja. Loeki moet vervangen worden door Prigo? Ok.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
Dat is het, Rusland wil Wit-Rusland innemen!quote:Op zondag 25 juni 2023 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist ja. Loeki moet vervangen worden door Prigo? Ok.
En dat kon op geen enkele andere manier? Ok.
Logisch wel allemaal..
Als ik jouw was zou ik de crackpijp maar even een tijdje laten liggen.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hoezo? Shreyas kan wel eens gelijk hebben. Het lijkt alsof in scene hebben gezet om ons op verkeerde been te zetten.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik jouw was zou ik de crackpijp maar even een tijdje laten liggen.
Dat de enig logische optie is om Prigozjin op de Belarus troon te zetten is inderdaad ook wat ik zie als wat het enige verklaarbare is in dit verhaal.quote:
Dat moet nog blijken, Prigozjin kan ook naast Loeki worden gezet.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Juist ja. Loeki moet vervangen worden door Prigo? Ok.
Er zijn afgelopen 30 uur veel dingen gebeurd die niet per se logisch zijn. Alleen ik merk dat mensen hier vooral conclusies willen trekken die gebaseerd zijn op wishful thinking.quote:En dat kon op geen enkele andere manier? Ok.
Logisch wel allemaal..
IK las ook ergens dat Prigozhin 6 miljard zou krijgen.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:24 schreef Marsani het volgende:
Van wat ik van Op1 begreep is dat Shoigu en Gerasimov niet terug treden. Dit omdat dit de inner circle is van Poetin en die inner circle was nog maar verrekte klein en Putin vertrouwt niet snel nieuwe mensen. Prigozjin verhuist naar Belarus en de andere Wagners die vandaag ook aan het muiten waren worden niet vervolgd. Ik vraag me af wat gebeurt er met die duizenden Wagners? Die kunnen toch niet terug naar Oekraine en daar weer gaan vechten. Niemand zou ze dan toch nog vertrouwen?
Dan zijn we op het verkeerde been gezet, maar wat levert het Rusland op? Poetin laat zwakte zien en bij soldaten en burgers wordt het idee van opstand in de hoofden geplant.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:41 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Hoezo? Shreyas kan wel eens gelijk hebben. Het lijkt alsof in scene hebben gezet om ons op verkeerde been te zetten.
Hoe dan? Echt hoe dan? In welk universum is dit logisch, was er geen andere manier geweest om dat te bewerkstellingen?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:41 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat de enig logische optie is om Prigozjin op de Belarus troon te zetten is inderdaad ook wat ik zie als wat het enige verklaarbare is in dit verhaal.
Dat Oekraine volledig op het verkeerde been is gezet valt nog wel mee, tenzij ze nu als een ongeleid projectiel een kamikaze actie aan het uitvoeren zijn in de hoop dat de verdedigingslinies verzwakt zijn...Ik verwacht niet dat ze dusdanig naief zijn.
En wat winnen ze precies, door ons op het verkeerde been te zetten?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:41 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Hoezo? Shreyas kan wel eens gelijk hebben. Het lijkt alsof in scene hebben gezet om ons op verkeerde been te zetten.
Hoe had dat niet anders gekund dan?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:42 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken, Prigozjin kan ook naast Loeki worden gezet.
[..]
Er zijn afgelopen 30 uur veel dingen gebeurd die niet per se logisch zijn. Alleen ik merk dat mensen hier vooral conclusies willen trekken die gebaseerd zijn op wishful thinking.
Iedereen hoopt (net als ik) dat Poetin gezichtsverlies gaat lijden (of heeft geleden), dat Poetin en Prigozjin elkaar de tent uitvechten, dat Rusland zwakker wordt, dat Rusland snel gaat verliezen en/of de oorlog snel wordt beëindigd. Ja dat hoop ik ook, maar de realiteit is nou eenmaal anders. Er is helemaal niets wat er daadwerkelijk op wijst dat dit staat te gebeuren. Hoe jammer dat ook is.
Het enige gewin zou zijn de invloed in Belarus, als dat niets blijkt valt het inderdaad moeilijk te matchen als een vooropgezet plan.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:43 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dan zijn we op het verkeerde been gezet, maar wat levert het Rusland op? Poetin laat zwakte zien en bij soldaten en burgers wordt het idee van opstand in de hoofden geplant.
Nee, dat is een heel raar verhaal.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:41 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Heel misschien een miliraire macht die wel Oekraïne in gaat, Belarus met Loeki aan de macht betekent dat poetin daar alle invloed en macht heeft die hij zich kan wensen.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:45 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Het enige gewin zou zijn de invloed in Belarus, als dat niets blijkt valt het inderdaad moeilijk te matchen als een vooropgezet plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |