Neej in Belarus, de reden dat Belarus nog niet actief deelneemt in de "speciale operatie" is omdat het land nog niet volledig onderdukt wordt, de interne weerstand is te hoog...De bevolking accepteert niet zo maar een koers zoals Putin inmiddels wel voor elkaar heeft.quote:
Totopheden geen officiele statement dat Shoigu en Gerasimov het veld ruimenquote:
Wie?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:17 schreef Watashiwa het volgende:
Is hij ontzettend dom of ontzettend slim?
In welke wereld is Putin hier beter uitgekomen? En priveleger is zijn land binnengevallen en konden zonder moeite oprukken. Dat het in ogen van het volk menens was, was wel duidelijk in de maatregelen rondom Moskou en de neergeschoten helikopters. Ineens staan er militairen in de straten van Moskou zandzakken te scheppen, dat schept geen vertrouwen onder het volk.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is er perfect aan? Deze gehele situatie creëert alleen maar onzekerheid, met name voor Oekraïne. Poetin en Prigozjin weten dondersgoed wat ze aan het doen zijn en deze twee vrienden weten met een nep ruzietje de hele wereld op het verkeerde been te zetten.
Er is niets gebeurd om aan te nemen dat:
- De oorlog binnenkort voorbij is.
- Dat Oekraïne aan de winnende hand is.
- Poeten of Prigozjin binnenkort hun macht verliezen.
- Poetin en Prigozjin op welke manier dan ook zijn verzwakt.
Dat hij vrij intelligent is, is wel duidelijk anders zou je niet overleven en een leger kunnen leiden. Probeer dat zelf maar eens te bereiken met een IQ van 100... Echter heeft intelligentie niet direct te maken met megalomane trekjes en grootheidswaanzin. Dus om intelligentie te associeren met goed weldoordachte afwegingen is een beetje te veel van het goede.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:17 schreef Watashiwa het volgende:
Is hij ontzettend dom of ontzettend slim?
Nogmaals: wie?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:21 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat hij vrij intelligent is, is wel duidelijk anders zou je niet overleven en een leger kunnen leiden. Probeer dat zelf maar eens te bereiken met een IQ van 100... Echter heeft intelligentie niet direct te maken met megalomane trekjes en grootheidswaanzin. Dus om intelligentie te associeren met goed weldoordachte afwegingen is een beetje te veel van het goede.
Vrij duidelijk dat het om Prigozjin gaatquote:Op zondag 25 juni 2023 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: wie?
En intelligentie en goed doordachte afwegingen/beslissingen lijken mij wel degelijk een voortvloeisel van elkaar. Of beter: het ene van het andere
Nee hoor. Kan niet zo goed op Poetin slaan.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:26 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Vrij duidelijk dat het om Prigozjin gaat
Ik ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof ik niks van.
Er is behoorlijk veel onlogisch in de gebeurtenissen van vandaag, maar vooropgezet toneelstukje tussen Poetin en Prigo geloof ik niet.
Was het maar zo....quote:Op zondag 25 juni 2023 00:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: wie?
En intelligentie en goed doordachte afwegingen/beslissingen lijken mij wel degelijk een voortvloeisel van elkaar. Of beter: het ene van het andere.
En grootheidswaanzin en megalomane trekjes hebben juist weer weinig met intelligentie te maken.
Kan inderdaad! Zorgt helaas niet voor een andere discussie.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor. Kan niet zo goed op Poetin slaan.
Geen zover bekend.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:27 schreef Zwoerd het volgende:
Is er al meer duidelijkheid over Russische troepen die vandaag overgestapt zouden zijn? Dat lijkt mij ook wel een dingetje.
Als er al sprake was van een coup. Prigozjin heeft vanaf het begin beweerd alleen uit te zijn op Shoigo en Gerasimov.quote:
Zou dit gewoon een test zijn om iemand te vertrouwen is of niet?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:24 schreef Marsani het volgende:
Van wat ik van Op1 begreep is dat Shoigu en Gerasimov niet terug treden. Dit omdat dit de inner circle is van Poetin en die inner circle was nog maar verrekte klein en Putin vertrouwt niet snel nieuwe mensen. Prigozjin verhuist naar Belarus en de andere Wagners die vandaag ook aan het muiten waren worden niet vervolgd. Ik vraag me af wat gebeurt er met die duizenden Wagners? Die kunnen toch niet terug naar Oekraine en daar weer gaan vechten. Niemand zou ze dan toch nog vertrouwen?
Dus ze liegen ze ons voor dat is duidelijk. Maar Prigo vertrouwt Poetin echt niet evenals Wit-Russische president. Ik neem dat Prigo doorgaat met zijn strijd tegen Poetin, dus hij krijgt zijn zin niet, wat het ook word beweerd dat hij garanties zou krijgen van Moskou.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:24 schreef Marsani het volgende:
Van wat ik van Op1 begreep is dat Shoigu en Gerasimov niet terug treden. Dit omdat dit de inner circle is van Poetin en die inner circle was nog maar verrekte klein en Putin vertrouwt niet snel nieuwe mensen. Prigozjin verhuist naar Belarus en de andere Wagners die vandaag ook aan het muiten waren worden niet vervolgd. Ik vraag me af wat gebeurt er met die duizenden Wagners? Die kunnen toch niet terug naar Oekraine en daar weer gaan vechten. Niemand zou ze dan toch nog vertrouwen?
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:20 schreef ETA het volgende:
[..]
In welke wereld is Putin hier beter uitgekomen? En priveleger is zijn land binnengevallen en konden zonder moeite oprukken.
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.quote:Dat het in ogen van het volk menens was, was wel duidelijk in de maatregelen rondom Moskou en de neergeschoten helikopters. Ineens staan er militairen in de straten van Moskou zandzakken te scheppen, dat schept geen vertrouwen onder het volk.
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.quote:En het "officiele" verhaal is dat Lukashenko Putin heeft gered door zijn onderhandelingen.... Hoe kan je dit zien als sterk iets van Putin?
Dit serieus denkenquote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
Dus hij wil af van Wit-Russische en Prigo laten installeren als nieuwe Wit-Russische president.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |