Geloof ik niks van.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Begrijp je eigenlijk wel wat ik probeer aan te geven? Die zogenaamde opstand van Prigozjin was nep. Zo een opstand kan ongestoord Moskou naderen tot 1 KM, want het is niet echt een opstand maar een schijnvertoning. Of bedoel je dat je niet gelooft dat het in scène is gezet?
[..]
Poetin geniet op de achtergrond steun van China en India. Deze twee landen moeten zich overigens kapotschamen dat ze dit toelaten louter omdat ze een einde willen aan de Westerse hegemonie, maar dat is een andere discussie.
China en India weten dat Poetin niet zo gek zal zijn om bijvoorbeeld zomaar kernwapens te gebruiken of op grote schaal genocide te plegen. China kan zijn eigen hegemonie wel vergeten als er straks geen leefbare aarde meer is.
Helaas, bij Prigozjin hebben ze deze garantie niet. Het is überhaupt de vraag of China en India weten wie deze gek is, ze kennen hem nauwelijks, laat staan dat ze daar een goede relatie mee kunnen/willen hebben. Als de steun van China en India vervalt, is Rusland failliet. Zonder geld kan een oorlog niet lang meer voortduren.
Jij lijkt de inbreng van india nogal te overschatten. Die is er namelijk niet. No one cares wat India zegt, vind. En ze steunen geen van de partijen op de gebieden die er toe doen. Tot zo ver india.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Natuurlijk nemen ze een risico, maar het alternatief is accepteren dat de NAVO-landen de dienst blijven uitmaken in de wereld. Daar willen ze al decennialang van af, dus ze zullen dat het risico wel waard vinden.
Je hebt gelijk in, Chinese luchtvaartindustrie is even slecht als Russische luchtvaart industrie, wat het ook te maken heeft met nieuwe toestellen die ze ontwikkeld zijn of bezig aan het ontwikkelen zijn. Bij nieuwe Russische vliegtuigen gaan ze alleen Russische motoren gebruiken in plaats van westerse motoren. Met Chinese vliegtuigen verkoopt het ook niet zo erg goed als bij Airbus of Boeing zelfs.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat als je gaat verdiepen in de chinese luchtvaart industrie je gaat zien dat merendeel van hun producten westerse motoren gebruiken. Of oekrainese, zelfs.
Die krijgt rus niet.
Bedoel je dat India afzijdig houdt van Rusland?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij lijkt de inbreng van india nogal te overschatten. Die is er namelijk niet. No one cares wat India zegt, vind. En ze steunen geen van de partijen op de gebieden die er toe doen. Tot zo ver india.
Wat is er perfect aan? Deze gehele situatie creëert alleen maar onzekerheid, met name voor Oekraïne. Poetin en Prigozjin weten dondersgoed wat ze aan het doen zijn en deze twee vrienden weten met een nep ruzietje de hele wereld op het verkeerde been te zetten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:58 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een clowns daar in Rusland joh. Er gaan sowieso mensen uit het raam vallen daar. Perfect voor Oekraïne wat er allemaal gebeurd nu.
Dat is je goed recht natuurlijk, maar ik geloof dat wel.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof ik niks van.
Er is behoorlijk veel onlogisch in de gebeurtenissen van vandaag, maar vooropgezet toneelstukje tussen Poetin en Prigo geloof ik niet.
Dat is vrij duidelijk ja.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is je goed recht natuurlijk, maar ik geloof dat wel.
Dat doen ze idd redelijk. Ze kopen zich wel klem aan goedkope olie, maar dat doen ze niet omdat ze rusland zo tof vinden.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:02 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat India afzijdig houdt van Rusland?
Of t perfect is valt nog te zien. Poetin kan mss een schoonmaakje houden en vervangen door nog meer en grotere haviken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 23:58 schreef Sunri5e het volgende:
Wat een clowns daar in Rusland joh. Er gaan sowieso mensen uit het raam vallen daar. Perfect voor Oekraïne wat er allemaal gebeurd nu.
Zeker dezelfde IkNeukJeDeMoeder als ik de kans krijg mentaliteitquote:Op zondag 25 juni 2023 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
Die Progi ziet eruit zoals ik me een afgeslankte Peter Gillis voor zou stellen.
Ok, maar draai het nu eens om. Op welke manier heeft dit de positie van Poetin, Prigozhin, Wagner of überhaupt Rusland versterkt?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat is er perfect aan? Deze gehele situatie creëert alleen maar onzekerheid, met name voor Oekraïne. Poetin en Prigozjin weten dondersgoed wat ze aan het doen zijn en deze twee vrienden weten met een nep ruzietje de hele wereld op het verkeerde been te zetten.
Er is niets gebeurd om aan te nemen dat:
- De oorlog binnenkort voorbij is.
- Dat Oekraïne aan de winnende hand is.
- Poeten of Prigozjin binnenkort hun macht verliezen.
- Poetin en Prigozjin op welke manier dan ook zijn verzwakt.
Slechts 1 mogelijke versterking, de coup in Belarus, als dat niet bestaat is het echt 0 vooropgezette planning gezien het inderdaad alleen maar reputatieschade oplevert.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ok, maar draai het nu eens om. Op welke manier heeft dit de positie van Poetin, Prigozhin, Wagner of überhaupt Rusland versterkt?
Als je kijkt naar de consequentie binnenlands maar ook internationaal lijkt het erop dat hun positie alleen maar verzwakt is. En niet zo een beetje ook.
Ik denk dat Belarus en Rusland toch met elkaar in oorlog gaan als ik bekijk, dus het wordt een soort Russische oorlog.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ok, maar draai het nu eens om. Op welke manier heeft dit de positie van Poetin, Prigozhin, Wagner of überhaupt Rusland versterkt?
Als je kijkt naar de consequentie binnenlands maar ook internationaal lijkt het erop dat hun positie alleen maar verzwakt is. En niet zo een beetje ook.
Hij moet ik dat zien; de ene probeert blijkbaar een coup en 2 voor 12 krabbelt die terug, ander zegt: no biggie?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:02 schreef Shreyas het volgende:
- Poetin en Prigozjin op welke manier dan ook zijn verzwakt.
quote:Op zondag 25 juni 2023 00:04 schreef PzKpfw het volgende:
Die Progi ziet eruit zoals ik me een afgeslankte Peter Gillis voor zou stellen.
Dat gaat echt nooit gebeuren, hooguit een interne burgeroorlog...quote:Op zondag 25 juni 2023 00:08 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat Belarus en Rusland toch met elkaar in oorlog gaan als ik bekijk, dus het wordt een soort Russische oorlog.
In Rusland interne burgeroorlog?quote:Op zondag 25 juni 2023 00:09 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Dat gaat echt nooit gebeuren, hooguit een interne burgeroorlog...
Ik denk dat pasen en pinksteren eerder op die ene blauwe maandag zullen vallenquote:Op zondag 25 juni 2023 00:08 schreef Misrer1972 het volgende:
[..]
Ik denk dat Belarus en Rusland toch met elkaar in oorlog gaan als ik bekijk, dus het wordt een soort Russische oorlog.
Goed bedoeld ja.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik denk dat pasen en pinksteren eerder op die ene blauwe maandag zullen vallen
Dat is wel enorm bluf als je dat weg zet tov. de binnenlandse onrust die het oplevert en de hoon vanuit de rest van de wereld.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:08 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Slechts 1 mogelijke versterking, de coup in Belarus, als dat niet bestaat is het echt 0 vooropgezette planning gezien het inderdaad alleen maar reputatieschade oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |