SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:46 schreef cosmosis het volgende:
[..]
2 dagen na de langste zomerdag in Europa en dan een heel stuk Noorderlijker dan Nederland....Dan is het om 23:00 uur nog schemerig, iets noordelijker en het wordt de hele nacht niet donker gedurende de zomer (als je ooit eens in de zomer in Scandinavië bent geweest)“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Ik heb hem een klein uur geleden al een mail gestuurd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat moet hij in godsnaam gaan zeggen. Volgens mij twijfelt hij daar zelf nu ook nog over
Link?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Delenlill het volgende:
We zien een klok nu! En de hele chat daar gaat wild. Volgens mij begint het zo.
url?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Delenlill het volgende:
We zien een klok nu! En de hele chat daar gaat wild. Volgens mij begint het zo.
En klagen dat er allemaal dezelfde beelden elke 3 minuten herhaald wordenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Dat er nog geen extra journaal op tv is….
Gisteren zat ik 3 uur lang naar onzin over een onderzeeër te kijken op alle nieuwszenders terwijl op FOK! en in Rusland de hel los brak.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Dat er nog geen extra journaal op tv is….
Denk dat er toch echt wel wat te melden is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En klagen dat er allemaal dezelfde beelden elke 3 minuten herhaald worden
Er is gewoon verdomd weinig te melden met zekerheid atm.
Het is een CNN-link en die hebben doorgaans een Russische babbelaar stand-by.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:00 schreef Delenlill het volgende:
Verwacht alleen niet dat het Engelse ondertiteling zal hebben.
Hij zal vast het Westen wel de schuld geven toch? “Dit is allemaal opgezet door de Amerikaanse duivel, we moeten ons verenigen en als één land tegen de NAVO-nazi’s optreden. Ik geef Prigozhin een ultimatum tot [….]. “quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb hem een klein uur geleden al een mail gestuurd.
"Mijn goede vrienden van Wagner scheiden momenteel het koren van het kaf; daarna gaan we samen de Nazi's uit onze buurlanden jagen."
Ik verwacht ook wel dat ;t meevalt vooralsnog, maar als rusland echt in chaos vervalt dan zie ik China ook nog wel een stukje pakkenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Iblardi het volgende:
Ik weet niet of ik dit zo'n fijne ontwikkeling vind. Burgeroorlog en chaos in een zo groot land met een enorm kernwapenarsenaal klinkt niet als een goed idee, eigenlijk.
Eigenlijk was een opstand wel te verwachten in een oorlog die nu lang begint voort te slepen zonder duidelijke vooruitgang.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Iblardi het volgende:
Ik weet niet of ik dit zo'n fijne ontwikkeling vind. Burgeroorlog en chaos in een zo groot land met een enorm kernwapenarsenaal klinkt niet als een goed idee, eigenlijk.
Helaas dus geen directe vertaling.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een CNN-link en die hebben doorgaans een Russische babbelaar stand-by.
Finland heeft ook echt op Karelië en Duitsland op Koningsbergen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat ;t meevalt vooralsnog, maar als rusland echt in chaos vervalt dan zie ik China ook nog wel een stukje pakken
Edit: en japan ook nog een eiland hier en daar.
Hij heeft op verschillende locaties precies hetzelfde kantoor.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:04 schreef Delenlill het volgende:
Volgens mij staat hij veilig in zijn bunker voor een greenscreen ofzo.
Kijk, dit zijn nuttige mensenquote:
Daarom gewoon een beetje normaal Twitteraccount volgen van iemand die het live post/vertaalt, hoef je ook niet naar Putin's stoepkrijtstem te luisteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Natuurlijk versta je er geen zak van.
Enige taal die ik begrijp zijn de commentaren “lol”, “💩”en “deepfake!”
is 4 maanden oudquote:
quote:President Putin decries "betrayal" and "treason" following a dramatic challenge by the chief of the Wagner mercenary force
Prigozhin called for a rebellion against the army - although he has denied attempting a coup
Without mentioning Prigozhin by name, Putin vowed to punish those behind the armed mutiny
quote:9:05
BreakingPutin denounces 'criminal adventure'
In his address, Putin says some Russians have been "tricked into a criminal adventure" - without specifically mentioning rebellious Wagner fighters.
Article share tools
quote:9:07
Putin: This is a stab in the back
Putin says Russia's future is at stake, describing the actions of mutineers as a "stab in the back".
Without specifically mentioning Wagner group boss Yevgeny Prigozhin, Putin says the high "ambitions" of some have led to "high treason".
quote:9:09
BreakingThose dividing Russia will be punished, Putin says
The Russian president also warns of "inevitable punishment" for those dividing the Russian society.
And he says that a counter-terrorism regime is now in place in the capital Moscow and several other regions.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-66006142quote:9:12
Putin says he's dealing with the crisis
Putin also stresses that all "necessary orders have been given" to deal with the crisis, pledging to defend Russia.
And that's the end of his short TV address - he didn't one specifically mention Wagner mercenaries and their leader, Prigozhin.
rebellie, verraad en keihard aanpakken van iedereen die zich aansluitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
We hebben met verraad te maken en een mes in de rug gekregen zegt ie.
Hij leek sowieso zeer boos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben / spreek jij Russisch ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
https://twitter.com/i/spaces/1vAGRAwNvzXKlquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom gewoon een beetje normaal Twitteraccount volgen van iemand die het live post/vertaalt, hoef je ook niet naar Putin's stoepkrijtstem te luisteren.
PLAYER 3 HAS JOINED THE GAMEquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat is mooi wakker worden op twitter
Een clubje grenswachten gaat niet vechten met Wagner nee, maar voor een succesvolle coup zal er toch wel even wat meer nodig zijn.quote:
De bevoorrading van het zuidelijke deel is precair geworden nu Wagner Rostov heeft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:16 schreef Momo het volgende:
Benieuwd of ze nog Russen van Oekraïne front gaan weghalen om te dealen met Wagner.
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.quote:
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:17 schreef Korenfok het volgende:
Wat ik begrijp noemthij wagner niet bij naam.
En door geen namen en rugnummers te noemen, wie die verraaders zijn, speelt hij dus perfect het fascistische dictatorboekje. Het is dan net hoe je dit als rus zelf leest.
de verraaders van het leger zijn de huidgide leiders van het ministerie door hun fouten en schandelijke resultaten in Oekraine. Wagner is het moederland aan het verdedigen
De verraaders zijn wagner en co en de russische legerleiding zal hard optreden etc......
Die nieuwe opperhufter heeft voorlopig wel andere dingen te doen dan oorlogje voeren in een buurland, opgelost.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.
Ik begin zowaar hoop te krijgen dat het langzaam maar zeker een aflopende zaak is voor opperhufter Vladimir Poetin. Toch blijf ik denken: als Rusland gewoon de ene opperhufter inruilt voor de andere, wat schiet men er dan mee op?
Zeker, Wagner werd genoemd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.
Geen zorgen, deze zit zo vol.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:15 schreef Akathisia het volgende:
Trouwens vergeten om Nietzsche met Putin te vervangen.
Er is ze ook verteld dat ze nog levenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
De piloten van de helikopters werd verteld dat ze tegen Oekraïense troepen zouden vechten.
Ik hoop dat het niet tot een burgeroorlog komt en dat er straks ook nog een vluchtelingenstroom uit Rusland bijkomt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.
Ik begin zowaar hoop te krijgen dat het langzaam maar zeker een aflopende zaak is voor opperhufter Vladimir Poetin. Toch blijf ik denken: als Rusland gewoon de ene opperhufter inruilt voor de andere, wat schiet men er dan mee op?
Dat het wisselen van opperhufter nooit vlekkeloos gaat en voor een berg extra chaos zorgt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt, maar aan de andere kant zijn er nu wel twee steden in 1 keer zonder bloedvergieten ingenomen...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Prigozjin het trouwens niet van Poetin winnen. Erdogan wist de couplegers in 2016 ook opzij te zetten. Meestal is de rebellerende partij te klein, en is de partij met macht te groot en machtig.
Waar?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Breaking vliegtuig land bijna
Mag ook wel, dat ding is gisteren opgestegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar in welke context. Dit scenario kan beide kant op voor poetin. Legerleiding viel ongeoorloofd wagner aan, dus muiterij uit hoge ambities. Wagner hoge ambities leger genoodzaakt te reageren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.
Die is ergens in Turkije geland. En Het vliegtuig van Putin? Is ergens in Sochi geland. (al weet ik niet zeker of die daadwerkelijk van Putin was, en of hij erin zat natuurlijk)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Het settele van de nieuwe opperhufter kost wel 20 jaar weer, dus de komende 20 jaar zijn we dan gedekt, zaak is de wereld te beschermen tegen Ruzzia voortaanquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat het wisselen van opperhufter nooit vlekkeloos gaat en voor een berg extra chaos zorgt.
Hij heeft daar iig een strategische positie ja. Maar het zou geen goede zet zijn om het initiatief te verspelen, hij moet nu het balletje laten doorrollen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Zou het voor Prigozhin niet verstandig zijn om in de grensregio met Oekraïne te blijven?
Als daar het scharnierpunt zit voor de logistiek voor de oorlog dan heeft hij een heel machtig wapen. Hij bepaald dan welke regimenten nog wel/niet wapens, ammunitie, voedsel, en dergelijke krijgen.
Sluit je aan bij Wagner en je wordt bevoorraad, anders krijg je niks.
Het nadeel is dan weer dat het gros van het Russische leger nabij is en je kwetsbaar bent voor aanvallen.
Voor Oekraïne en andere buurlanden zou dat zeer zeker een mooie uitkomst zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die nieuwe opperhufter heeft voorlopig wel andere dingen te doen dan oorlogje voeren in een buurland, opgelost.
Technisch gezien is het nu Oorlog in Rusland jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdient deze shit geen aparte toppa?
Dat is inderdaad het grote probleem. Wagner heeft belangrijke elementen in handen waardoor het Russische leger aan het front niet meer bevoorraad kan worden en als je inderdaad troepen bij het front wegtrekt dondert daar alles in elkaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rusland kan blijkbaar maar weinig van het front wegtrekken zonder dat de boel daar in elkaar dondert.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Technisch gezien is het nu Oorlog in Rusland ja
Goed idee welquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
ja eigenlijk is dit russische aangelegenheden en geen oekrainse kwestie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor Oekraïne is het momenteel niet het beroerdste scenario.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rusland kan blijkbaar maar weinig van het front wegtrekken zonder dat de boel daar in elkaar dondert.
Een coup kun je maar beter snel doen. Hij heeft nu initiatief.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Zou het voor Prigozhin niet verstandig zijn om in de grensregio met Oekraïne te blijven?
Als daar het scharnierpunt zit voor de logistiek voor de oorlog dan heeft hij een heel machtig wapen. Hij bepaald dan welke regimenten nog wel/niet wapens, ammunitie, voedsel, en dergelijke krijgen.
Sluit je aan bij Wagner en je wordt bevoorraad, anders krijg je niks.
Het nadeel is dan weer dat het gros van het Russische leger nabij is en je kwetsbaar bent voor aanvallen.
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Sommigen hier lijken te hopen dat Prigozhin wint. Maar laten we niet vergeten dat hij nog een veel grotere schurk en barbaar is dan Poetin.
Het klinkt hard, maar we moeten hopen op een zo bloedig en lang mogelijk intern conflict, zonder dat één van de partijen snel wint.
Wagner zijn helden voor wat ze in Bakhmut hebben gedaan, die goede naam wordt nu verpest door de verraders en opstandelingenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar in welke context. Dit scenario kan beide kant op voor poetin. Legerleiding viel ongeoorloofd wagner aan, dus muiterij uit hoge ambities. Wagner hoge ambities leger genoodzaakt te reageren.
Met nieuwe vluchtelingenstromen naar het Westen. Lijkt me ook niet iets om op te "hopen", eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Sommigen hier lijken te hopen dat Prigozhin wint. Maar laten we niet vergeten dat hij nog een veel grotere schurk en barbaar is dan Poetin.
Het klinkt hard, maar we moeten hopen op een zo bloedig en lang mogelijk intern conflict, zonder dat één van de partijen snel wint.
Op dat laatste hoop ik nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelfquote:
Bij een snelle coup moet je wel bang zijn voor het vervolg van die oorlog.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor Oekraïne is het momenteel niet het beroerdste scenario.
Daarna zullen we ze moeten blijven bewapenen om een volgende inval direct af te slaan.
Daar gaat het niet om, als het Russische leger niet tegen hun opstandige landgenoten wil vechten en een beetje klaar is met deze oorlog dan kan het snel gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.
Prigozijn heeft er genoeg aan als hij steun krijgt of weinig weerstand.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.
Tenzij het overduidelijk is dat de oorlog kansloos is. Dan kunnen ze beter de banden met het westen weer aanhalen en rijk worden door economische groei.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bij een snelle coup moet je wel bang zijn voor het vervolg van die oorlog.
Als de hardliners het nu overnemen ga je er meer gezeik van krijgen.
Je kan ff in BNW kijken, Heb zelf nog geen poging gedaanquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het begint lastig te worden om het westen of Amerika de schuld te geven.
Aan wiens kant staan de wapperigheden andersdenkenden nu?
Aan de kant van de winnaar denk ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die zullen wel eerst even afwachten hoe dit afloopt en wie er de baas daar is als de rook is opgetrokken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die beginnen vast over dat Amerikanen een paar miljard over hebben gemaakt naar Oekraïne, zodat Zelenski Wagner kon inhuren voor de invasie van Rusland. (dit is sarcasme. Niet hoe ik het zie)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Neu, deze muiterij heeft direct invloed op de oorlog met Ukraine.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd heeft op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelf
Dan zou Poetin dit wel hebben aangekaart lijkt me. Dat het niet eens ter sprake kwam zegt al voldoende.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd hebben op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.
Dat is niet eens zo’n hele gekke gedachte.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:34 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die beginnen vast over dat Amerikanen een paar miljard over hebben gemaakt naar Oekraïne, zodat Zelenski Wagner kon inhuren voor de invasie van Rusland. (dit is sarcasme. Niet hoe ik het zie)
Iedereen zit daar tv te kijkenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelf
Maar ja, ik betwijfel of Wagner aan de macht voor Oekraïne nou wel zo goed isquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd hebben op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.
Het zou iig een periode voor Oekraïne zijn waarin ze gebruik kunnen maken van de chaos en met wat geluk de Russen het land uit trappen. Daarna is het een kwestie van zorgen dat Rusland de volgende keer helemaal geen kans maakt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ja, ik betwijfel of Wagner aan de macht voor Oekraïne nou wel zo goed is
Wagner lijkt beduidend beter georganiseerd dan het rommeltje dat het Russische leger voor moet stellen..
Doet me erg denken aan de toestand in Soedan, maar dan nog op grotere schaal dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Met nieuwe vluchtelingenstromen naar het Westen. Lijkt me ook niet iets om op te "hopen", eigenlijk.
Edit: Plus natuurlijk het risico van ongelukken m.b.t. kernwapens in Rusland zelf.
Klopt, beter bewapend en getraind. Daarom hebben de Russische veiligheidstroepen er weinig zin in om in actie te komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wagner lijkt beduidend beter georganiseerd dan het rommeltje dat het Russische leger voor moet stellen..
De impasse kan doorbroken worden; dat Rusland de mislukte oorlog in Oekraïne opgeeft. Een nieuwe baas kan dat allemaal afschuiven op Poetin. Poetin kan for obvious reasons alleen doorvechten tot het einde omdat het anders zijn eigen einde betekent. Elke overname betekent ook een verdere aftakeling van het Russische centrale bestuur omdat de nieuwe baas de hoge pieten in het overgebleven apparaat van Poetin echt niet blind vertrouwt en er moet gezuiverd worden om zijn eigen toekomstige macht veilig te stellen en op te bouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
Alsof Wagner Oekraïne wat boeit, die gaan rechtstreeks voor de oliemiljarden, de nukes en de kunstschaatssterkutjes.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou iig een periode voor Oekraïne zijn waarin ze gebruik kunnen maken van de chaos en met wat geluk de Russen het land uit trappen. Daarna is het een kwestie van zorgen dat Rusland de volgende keer helemaal geen kans maakt.
Genoeg mooie kasteeltjes en jachten uit te zoeken straks.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alsof Wagner Oekraïne wat boeit, die gaan rechtstreeks voor de oliemiljarden, de nukes en de kunstschaatssterkutjes.
Ook benadrukkend dat het binnenlandse muiterij is zegt veel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan zou Poetin dit wel hebben aangekaart lijkt me. Dat het niet eens ter sprake kwam zegt al voldoende.
Met de recente explosie aan memes van die onderzeeër kijk ik nu al enorm uit naar de Wagner/Moskou memesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:38 schreef Raw85 het volgende:
Heb dit soort memes al een tijd niet meer gezien
[ afbeelding ]
Wat een meesterzet, een totale gek met criminelen Oekraïne in sturen om vervolgens zelf door hem opgejaagd te worden
Wat eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Apart dat er zo weinig nieuws over is live op de Nederlandse tv. Dit is super groot nieuws toch?
Maar Nederlandse TV is, zoals bijvoorbeeld ook Duitse TV, niet echt van het uitgebreide 'live breaking news' en dan urenlang over één ding praten, zoals men in de Amerikaanse wereld wel is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Apart dat er zo weinig nieuws over is live op de Nederlandse tv. Dit is super groot nieuws toch?
Bijzonder slecht ideequote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben wel benieuwd though: wel of geen goed idee om Wagner (met materiaal of geld) te steunen?
Er is natuurlijk weinig geverifieerd nieuws te melden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
alles om poetin weg te krijgen is goedquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben wel benieuwd though: wel of geen goed idee om Wagner (met materiaal of geld) te steunen?
Beetje, maar waarschijnlijk snel afgelopen, zo groot is Wagner nou ook weer niet. Luchtruim is van Poetin dus zo'n konvooi heb je in een paar minuten vernietigd als je wilt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Absoluut 100% nietquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Als je dood wilt is dat een goed idee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Ja, duizenden oorlogscriminelen aangevoerd door een totáál doorgesnoven randdebiel (en crimineel) steunen, kan niet fout gaan!quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Die worden allang gesteund joh. Die 6 miljard die Amerika 'opeens' over had is, gezien de recente ontwikkelingen, vast 'per ongeluk' bij Wagner terecht gekomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Als 95 procent van het Russische leger genoeg heeft van de oorlog zijn ze toch wel vrij grootquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Beetje, maar waarschijnlijk snel afgelopen, zo groot is Wagner nou ook weer niet.
Nou ja iemand die een maand geleden nog de grote held van Bakhmut was, is nu met tanks stukjes Rusland aan het innemen. Dat is toch wel een opvallende wending te noemen niet?quote:
En meer….men wacht even om te kijken wie hier gaat winnen. Wat al een verdere erosie van de macht van Poetin is. Nooit al je geld op een paard zetten in dit soort tijden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:45 schreef Perrin het volgende:
Spannende tijden ook voor Wit Russen, Tsjetsjenen en Syriërs. Wat er hier gebeurt heeft mogelijk grote gevolgen voor hen.
Kadyrov is verdacht stil bijvoorbeeld.
Niet iets wat we niet eerder hebben gedaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, duizenden oorlogscriminelen aangevoerd door een totáál doorgesnoven randdebiel (en crimineel) steunen, kan niet fout gaan!
Serieus? Prigozhin is een nog veel grotere schurk dan Poetin. Het voordeel is dat hij nu voor een intern conflict zorgt. Maar je wilt absoluut niet dat hij dat conflict gaat winnen en aan de macht komt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Die kiest z'n eigen kant uiteraard.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:45 schreef Perrin het volgende:
Spannende tijden ook voor Wit Russen, Tsjetsjenen en Syriërs. Wat er hier gebeurt heeft mogelijk grote gevolgen voor hen.
Kadyrov is verdacht stil bijvoorbeeld.
Dat zijn gewoon ras-opportunisten, die doorhebben dat Rusland het sowieso niet gaat winnen, dus nu de kant kiezen waar ze het meeste er uit kunnen slepenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alsof Wagner Oekraïne wat boeit, die gaan rechtstreeks voor de oliemiljarden, de nukes en de kunstschaatssterkutjes.
Wie hebben we onlangs gesteund die daar ook aan voldoet dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Niet iets wat we niet eerder hebben gedaan.
Dat is nu nog het geval. Echt ergerlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gisteren zat ik 3 uur lang naar onzin over een onderzeeër te kijken op alle nieuwszenders terwijl op FOK! en in Rusland de hel los brak.
Waar en tegen wie zeggen ze dat? Lijkt me sterk dat ze om het uur even een persco geven?quote:
Mensen hoofden afsnijden, teruggekeerde krijgsgevangen met een hamer doodslaan en dat -inclusief zijn schertsbekentenis-filmen. Dat deden ze o.a. In en rond Bakhmut.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wagner zijn helden voor wat ze in Bakhmut hebben gedaan, die goede naam wordt nu verpest door de verraders en opstandelingen
Wel een account met 2.4 miljoen volgers. Nu zegt dat natuurlijk ook niets. Maar wel meer dan @Johnny_bravo475 met 9 volgers.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waar en tegen wie zeggen ze dat? Lijkt me sterk dat ze om het uur even een persco geven?
Ik weet niet hoeveel die Al-Nusra/ISIS-lui snoven, maar compleet gestoorde oorlogscriminelen waren het in ieder geval zonder twijfel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie hebben we onlangs gesteund die daar ook aan voldoet dan?
Denk eigenlijk dat Wagner de verkeerde keus maakt hier. ISW kwam vanmorgen met een rapport hierover, dat de steun van FSB cruciaal is en dat die zich vooralsnog gewoon achter Poetin lijken te scharen.quote:
Nee tuurlijk, is ook meer uit interesse. Ik vraag me daadwerkelijk af tegen wie de Wagnergroep dat dan zegt, lijkt me nooit echt een nette organisatie met woordvoerder en allesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wel een account met 2.4 miljoen volgers. Nu zegt dat natuurlijk ook niets. Maar wel meer dan @:Johnny_bravo475 met 9 volgers.
Er werd gevraagd naar de context van hoe Wagner genoemd werd in de speech van Poetin, dus ik gaf even een samenvatting. Maar voor de duidelijkheid: ik ben het niet met Poetin eensquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Mensen hoofden afsnijden, teruggekeerde krijgsgevangen met een hamer doodslaan en dat -inclusief zijn schertsbekentenis-filmen. Dat deden ze o.a. In en rond Bakhmut.
Als jij vindt dat een groepering daardoor een goede naam heeft gekregen, moet je nodig naar een psych.
Ik vraag me ook heel erg af hoe die betalingen aan die soldaten geschied. Hoe is dat administratief allemaal geregeld bij Wagner.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee tuurlijk, is ook meer uit interesse. Ik vraag me daadwerkelijk af tegen wie de Wagnergroep dat dan zegt, lijkt me nooit echt een nette organisatie met woordvoerder en alles
Wat jij zegt is helemaal niet het geval/bevestigd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou ja iemand die een maand geleden nog de grote held van Bakhmut was, is nu met tanks stukjes Rusland aan het innemen. Dat is toch wel een opvallende wending te noemen niet?
Wagner heeft de controle over Rostov (Rusland) overgenomen en zijn onderweg naar Moskou met 25k man. Dus er gebeurt wel iets ja.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:53 schreef Mortaxx het volgende:
En is er ook echt iets gebeurd vannacht?
Neequote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:53 schreef Mortaxx het volgende:
En is er ook echt iets gebeurd vannacht?
Dat is totale bullshitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wagner heeft de controle over Rostov (Rusland) overgenomen en zijn onderweg naar Moskou met 25k man. Dus er gebeurt wel iets ja.
daar zal best een betaal officier rondlopen, hier en tekenen .,naam , aan je vrouw sturen okquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vraag me ook heel erg af hoe die betalingen aan die soldaten geschied. Hoe is dat administratief allemaal geregeld bij Wagner.
Ik vraag me nog altijd af of de coupe tegen Putin was of alleen zijn legerleiding.quote:
kan ook best zijn dat NATO / CIA hem pushed op de achtergrondquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:55 schreef Discombobulate het volgende:
Die Prighozin heeft wel charisma zeg. Tering je moet het maar durven.
Heel benieuwd wat zijn plan is en hoe die gaat lopen. Wie beschermd Prighozin? Hij zou dit nooit doen zo maar out of the blue. Er is een lijntje diep in het Kremlin.
Dat van die 25k man is wat onbevestigd enzo ja, maar dat van Rostov is bepaald geen bullshitquote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat jij zegt is helemaal niet het geval/bevestigd.
Enige wat er waar is is het filmpje en de actie met helicopter zou misschien gebeurd kunnen zijn.
Er rijden geen Wagner tanks is Rusland nu.
Ik zie de beelden zelfs op propaganda kanaal RT.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Enige wat er waar is is het filmpje en de actie met helicopter zou misschien gebeurd kunnen zijn.
Vanuit Rostovquote:
Nee. Dat is geen goed idee.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Ja ik zei een aantal weken eerder al dat de CIA dolgraag met Prighozin in contact zou willen komen. Misschien is dat gebeurd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan ook best zijn dat NATO / CIA hem pushed op de achtergrond
Er zijn genoeg videos te zien met manschappen en tanks enzo die in Rostov zijn. Die van Wagner zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar Prigozin heeft de hele SMO afgekeurd. Daar is dit gedoe juist om begonnen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Absoluut niet, ze hebben bij ons de reputatie van terreurorganisatie, daar ga je geen steun aan geven. Bovendien hebben ze dat ook helemaal niet nodig, die lui zijn al schatrijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Die voelt de bui natuurlijk allang hangen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:57 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
Ome Luka is veilig met zijn gezin in Turkije, dat is wel fijn
[ twitter ]
Hoe groot is Wagner eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Beetje, maar waarschijnlijk snel afgelopen, zo groot is Wagner nou ook weer niet. Luchtruim is van Poetin dus zo'n konvooi heb je in een paar minuten vernietigd als je wilt.
Bij de NOS telt alleen Den Haag en voetbal/schaatsen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Als je die op CNN en NOS ziet meldt het dan even.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:58 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Er zijn genoeg videos te zien met manschappen en tanks enzo die in Rostov zijn. Die van Wagner zijn.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja ik zei een aantal weken eerder al dat de CIA dolgraag met Prighozin in contact zou willen komen. Misschien is dat gebeurd.
Omdat je niet wil dat het gebeurt?quote:
Zoals hierboven geïllustreerd; echt heel veel nieuws is er niet. Wel heel veel geruchten.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ongelooflijk dat de NOS hier niet groot over bericht. Dit is een poging tot een militaire coup.
Gaan wij die dan ook erkennen? Lijkt me stug.quote:
De gemiddelde Nederlander wil helaas ook liever voor de 100e keer horen wat Caroline van de stikstofcrisis vindt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:58 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ongelooflijk dat de NOS hier niet groot over bericht. Dit is een poging tot een militaire coup.
Waarom zou je die op CNN en NOS moeten zien. Er zijn beelden van ooggetuigen. Duidelijke filmpjes en foto's. Er is meer dan genoeg bewijs. Zelfs Putin heeft toegegeven dat wagner aan het muiten zijn geslagen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je die op CNN en NOS ziet meldt het dan even.
Niet die ene pantser die in een donkere stad rondjes rijdt.
Wist je al dat er een duikboot kapot gegaan isquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander wil helaas ook liever voor de 100e keer horen wat Caroline van de stikstofcrisis vindt.
Wat dan exact?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Omdat je niet wil dat het gebeurt?
Omdat je niet gelooft dat het gebeurt?
Omdat je standaard een 180 graden stelling inneemt en er zo op gokt dat je een keer wél gelijk hebt?
Ik stel ook nergens dat het makkelijk zal zijn om Putin van 'n grote tafel te verjagen.
Maar er is wel iets meer gaande dan wat geschreeuw over en weer nu.
Ik denk dat er weinig te erkennen valt. Je heb het er maar mee te doen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gaan wij die dan ook erkennen? Lijkt me stug.
Keurt hij de SMO als actie zelf af, of vooral de manier waarop het gedaan wordt? Want de afgelopen maanden leek hij toch vooral te schreeuwen dat ze er geen kut van kunnen bij het MoD en het allemaal anders moet?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar Prigozin heeft de hele SMO afgekeurd. Daar is dit gedoe juist om begonnen.
CNN gaat nu wel los. EuroNews en Al Jazeera doen ook hun best.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is nu nog het geval. Echt ergerlijk.
Ik zou zeggen "Ok, Vladimir", maar zelfs die heeft het gewoon bevestigd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tot op heden is er een dreiging van een Coup maar is er feitelijk geen gebeurtenis bevestigd
Dat zullen ze ook wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:01 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Waarom zou je die op CNN en NOS moeten zien. Er zijn beelden van ooggetuigen. Duidelijke filmpjes en foto's. Er is meer dan genoeg bewijs. Zelfs Putin heeft toegegeven dat wagner aan het muiten zijn geslagen.
Grote stad is ingenomen, dat is nu wel bevestigd. En ook een tweede basis/stad maar dat weet ik niet zeker.quote:
Op reddit acccounts vaak pro russisch riep gisteren complete onzin alle geruchten.quote:
3 dagenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote stad is ingenomen, dat is nu wel bevestigd. En ook een tweede basis/stad maar dat weet ik niet zeker.
Dat ze op weg zijn naar moskou is idd geen bewijs van.
Wij zijn vooral voor een conflict waarbij ze zoveel mogelijk van elkaars lui naar de verdoemenis helpenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Voor wie zijn wij beschaafde mensen eigenlijk?
Ik denk dat Poetin misschien wel beter is voor de stabiliteit dan die gek.
De NOS post gewoon dit in hun liveblog hoorquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tot op heden is er een dreiging van een Coup maar is er feitelijk geen gebeurtenis bevestigd
Wij zijn voor het uitdunnen van beide kantenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Een Russische stad (op Russische grondgebied) staat niet onder controle van het Russische leger maar van een huurlingen groep.quote:
Laat ze elkaar maar afmakenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Allicht maarja het is Poetin die deze wagner baas heeft grootgemaakt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Dat heeft de baas van Wagner zelf bevestigd. En er zijn beelden van de colonne die op weg is naar Moskou op de M4 snelweg (directe verbinding Rostov - Moskou)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Grote stad is ingenomen, dat is nu wel bevestigd. En ook een tweede basis/stad maar dat weet ik niet zeker.
Dat ze op weg zijn naar moskou is idd geen bewijs van.
Bezetten militair hoofdkwartier.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:03 schreef LTVDK het volgende:
[..]
De NOS post gewoon dit in hun liveblog hoor
[ twitter ]
https://nos.nl/artikel/24(...)-zuid-russische-stad
Sorry hoor, maar FOK! heeft eigen intellect en mogelijkheden. Ik kan me nog de mooie tijden herinneren van de Arabische Lente.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zoals hierboven geïllustreerd; echt heel veel nieuws is er niet. Wel heel veel geruchten.
Oke dat had ik gemist. Maar dat zou betekenen dat de luchtmacht ook niet meer onder Poetins controle staat anders was deze toch wel allang onder vuur genomen?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:04 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat heeft de baas van Wagner zelf bevestigd. En er zijn beelden van de colonne die op weg is naar Moskou op de M4 snelweg (directe verbinding Rostov - Moskou)
Dat geloof je toch niet?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:04 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Dat heeft de baas van Wagner zelf bevestigd. En er zijn beelden van de colonne die op weg is naar Moskou op de M4 snelweg (directe verbinding Rostov - Moskou)
Alles wat Rusland destabiliseert ben ik een voorstander van.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Allicht maarja het is Poetin die deze wagner baas heeft grootgemaakt.
Je kan er ook anders naar kijken. Dit soort leiders en regimes eindigen vrijwel altijd zo. Het is een soort van natural law.
Ik vind het maar lastig. Al die Oost-Europese troep lijkt op elkaar. Hoe moet ik in godsnaam weten of poppetje x in stad y of z zit? Ik kan ook niet echt ontwaren welke troepen in Ostov rondlopen. Is er Wagnersymboliek gespot?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grote stad is ingenomen, dat is nu wel bevestigd.
NWS / Mogelijke staatsgreep door Wagner in Rusland #1quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
De argumenten voor de SMO zoals gebracht vlak voor de SMO heeft hij van tafel geveegd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Keurt hij de SMO als actie zelf af, of vooral de manier waarop het gedaan wordt? Want de afgelopen maanden leek hij toch vooral te schreeuwen dat ze er geen kut van kunnen bij het MoD en het allemaal anders moet?
Neequote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bezetten militair hoofdkwartier.
Maar dat is het Wagner hoofdkwartier
Ze zijn al door verschillende helikopters aangevallen (maar de piloten werden voorgelogen dat ze tegen Oekrainers zouden vechten) 3 van die helikopters zijn neergehaald door Wagner.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke dat had ik gemist. Maar dat zou betekenen dat de luchtmacht ook niet meer onder Poetins controle staat anders was deze toch wel allang onder vuur genomen?
Moet jij ook even snel geolocate-expert worden, als je per se álles zelf met je eigen ogen wilt bevestigen. Of beter nog, even naar Rostov rijden (ik zou niet de M4 nemen).quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik vind het maar lastig. Al die Oost-Europese troep lijkt op elkaar. Hoe moet ik in godsnaam weten of poppetje x in stad y of z zit? Ik kan ook niet echt ontwaren welke troepen in Ostov rondlopen. Is er Wagnersymboliek gespot?
Hopelijk knallen ze elkaar overhoop en komt er een met een beetje hersenen die de zooi probeert op te ruimen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:48 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Serieus? Prigozhin is een nog veel grotere schurk dan Poetin. Het voordeel is dat hij nu voor een intern conflict zorgt. Maar je wilt absoluut niet dat hij dat conflict gaat winnen en aan de macht komt.
Ik wil het eigenlijk wel gewoon in dit topic houden. Het is onlosmakelijk verbonden met wat er in Oekraïne gebeurt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
NWS / Mogelijke staatsgreep door Wagner in Rusland #1
Nu kunnen we het hier weer over Oekraine hebben
Dat is denk ik het probleem , dat Poetin een idioot is , daar zijn we het allemaal wel overeens.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Zeker. Poetin moet winnen. Prigozhin is nog vele malen erger namelijk. Maar het liefst pas na een langdurig intern conflict. Dat zou voor Oekraïne heel goed uitkomen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Of de piloten weigeren om nog in die kisten te stappen... Van wat ik gezien heb zit je nog veiliger in die Titan dan zo'n oude Sovjet kist..quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Oke dat had ik gemist. Maar dat zou betekenen dat de luchtmacht ook niet meer onder Poetins controle staat anders was deze toch wel allang onder vuur genomen?
Ja, goed, maar als ik ergens als gast logeer is het voor mij ook gemakkelijker om de keuken te claimen en die te barricaderen dan het gesloten huis van de buurman binnen te dringen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wagner heeft onderhand al meer grondgebied in Rusland gepakt in 24 uur dan at Rusland in Oekraïne heeft gepakt sinds de inval.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die moeten voor vrede zorgen, maar als het Russische leger en Wagner tegenover elkaar staan in Rusland willen wij daar helemaal geen vredequote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:07 schreef Korenfok het volgende:
Binnen kort veiligheidsraad bijeen en blauwhelmen in Rusland?
'Prigo' en 'Shoi' zijn echt geen holmaatjes van elkaar. Niet alles geloven.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:08 schreef quirina het volgende:
Heeft Prigo Moskou al gehaald?
Prigo Shoigu en Putin zijn gewoon een act aan het opvoeren want het zijn holmaatjes van elkaar.
Als Prigo echt zou doen waar hij mee dreigt was hij nou al koudgemaakt door de FSB.
Niet alles geloven.
Putin dreigt alleen met nucleair gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:07 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Zeker. Poetin moet winnen. Prigozhin is nog vele malen erger namelijk. Maar het liefst pas na een langdurig intern conflict. Dat zou voor Oekraïne heel goed uitkomen.
Mwah dat denk ik niet. Maar wat Intel leaks zou mij niet verbazen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die worden allang gesteund joh. Die 6 miljard die Amerika 'opeens' over had is, gezien de recente ontwikkelingen, vast 'per ongeluk' bij Wagner terecht gekomen.
Neem nou die beelden van Prigozhin op dat binnenplaatsje. Op basis waarvan concludeert wie precies te weten bij welk gebouw, laat staan in welke stad dat precies is?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:06 schreef heywoodu het volgende:
Moet jij ook even snel geolocate-expert worden, als je per se álles zelf met je eigen ogen wilt bevestigen. Of beter nog, even naar Rostov rijden (ik zou niet de M4 nemen).
Het is een obvious poppenkastspel. Kom op je weet heus wel beter.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
'Prigo' en 'Shoi' zijn echt geen holmaatjes van elkaar. Niet alles geloven.
Ja, en dat maakt ook direct duidelijk waarom het nog niet over is voor Wagner.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:07 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ja, goed, maar als ik ergens als gast logeer is het voor mij ook gemakkelijker om de keuken te claimen en die te barricaderen dan het gesloten huis van de buurman binnen te dringen.
(Dat deed ik dan ook regelmatig, in de tijd dat ik nog bij mensen werd uitgenodigd.)
Je snapt zelf ook wel dat als ze een nuke gooien op de NAVO het dan sowieso het einde is van Rusland.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:09 schreef quirina het volgende:
[..]
Putin dreigt alleen met nucleair gaan.
Prigo gooit gewoon een nuke op Duitsland en zorgt dat de DDR weer terugkomt.
Ja dat hebben we gezien de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:02 schreef Confetti het volgende:
Hier zit wel wat meer in ja.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:08 schreef quirina het volgende:
Heeft Prigo Moskou al gehaald?
Prigo Shoigu en Putin zijn gewoon een act aan het opvoeren want het zijn holmaatjes van elkaar.
Als Prigo echt zou doen waar hij mee dreigt was hij nou al koudgemaakt door de FSB.
Niet alles geloven.
Wat ben jij toch weer een simpele zielquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja, inmiddels wss wel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nope, het Wagner hoofdkwartier staat in sint Petersburg, niet in Rostov.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:NOS Nieuws
•
Vrijdag 4 november 2022, 08:03
•
Aangepast vrijdag 4 november 2022, 21:55
Wagner Groep opent eerste hoofdkwartier in Sint-Petersburg
Misschien deden ze zelfs wel aan partnerruil , wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier zit wel wat meer in ja.
Bedenk je dat ze jaren met elkaar en hun vrouwen op vakantie gingen.
Het kan ook chat geclassed zijn of er is een grote act. Net als bij Bakhmut toen.
Maar daar hebben jij en ik ook gewoon de kennis niet voor. De enige manier waarop jij en ik het met honderd procent zekerheid zouden kunnen zeggen is door naar Rostov te rijden en daar aan die mensen hun lidmaatschapskaart van Wagner te vragen. Het is een beetje het vaccinatiewappiegebeuren: die mensen wilden blijkbaar zelf jaren aan studie doen om dan zelf te kunnen controleren of een vaccin veilig is...maar dat kan niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Neem nou die beelden van Prigozhin op dat binnenplaatsje. Op basis waarvan concludeert wie precies te weten bij welk gebouw, laat staan in welke stad dat precies is?
De beelden van de troepen op straat geven meer clues, maar daar zie ik (als leek) dan weer niet waaruit zou blijken dat het Wagnertroepen betreft.
Is goed hoor. Ook de Baudetjes en complottertjes op Twitter moeten als schaapjes nagepraat worden dus, veel plezier ermeequote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:10 schreef quirina het volgende:
[..]
Het is een obvious poppenkastspel. Kom op je weet heus wel beter.
Tsja, maar Bin Laden was ook vrienden met de Bushes, en ligt nu op de bodem van de oceaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:12 schreef quirina het volgende:
[..]
Misschien deden ze zelfs wel aan partnerruil , wie zal het zeggen.
Ze hielden ook wel van jagen en vissen.
Maar wie die het voor jou bevestigd heeft wel dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:12 schreef heywoodu het volgende:
Maar daar hebben jij en ik ook gewoon de kennis niet voor. De enige manier waarop jij en ik het met honderd procent zekerheid zouden kunnen zeggen is door naar Rostov te rijden en daar aan die mensen hun lidmaatschapskaart van Wagner te vragen. Het is een beetje het vaccinatiewappiegebeuren: die mensen wilden blijkbaar zelf jaren aan studie doen om dan zelf te kunnen controleren of een vaccin veilig is...maar dat kan niet.
waarom geeft poetin dan de toespraak?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Neem nou die beelden van Prigozhin op dat binnenplaatsje. Op basis waarvan concludeert wie precies te weten bij welk gebouw, laat staan in welke stad dat precies is?
De beelden van de troepen op straat geven meer clues (herkenningspunten), maar daar zie ik (als leek) dan weer niet waaruit zou blijken dat het Wagnertroepen betreft. Ik zou wel verwachten dat je minder afhankelijk zou zijn van enkele vage beelden, als ze een hele stad onder controle hebben genomen.
Geen idee wat waar is, maar jouw “dat geloof je toch niet” is ongeveer even belachelijk als het tegendeel.quote:
Dit is een grote internationale vernedering voor Poetin. Hij heeft een speech gegeven waarin hij openlijk de oorlog verklaart aan de verraders. Je denkt toch niet serieus dat hij dit zelf in scène heeft gezet?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier zit wel wat meer in ja.
Bedenk je dat ze jaren met elkaar en hun vrouwen op vakantie gingen.
Het kan ook chat geclassed zijn of er is een grote act. Net als bij Bakhmut toen.
Hele hordes aan doorgaans op dit gebied vrij betrouwbare accounts en mensen enzo, ja. Er is nu heel veel reden voor heel veel twijfel over wat er precies gaande is allemaal, maar 'is Wagner wel echt in Rostov?' is niet één van die dingen waar nu twijfel over is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:13 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar wie die het voor jou bevestigd heeft wel dan?
Tvd, ik zeg niet dat ik het onaannemelijk vind dat ze Ostov al hebben, maar ik vind het bewijs summier.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom geeft poetin dan de toespraak?
Welke Putin want hij heeft moonface dubbelganger en punt oor dubbelganger en putin zelf.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:13 schreef Korenfok het volgende:
[..]
waarom geeft poetin dan de toespraak?
Zie de eerste wereldoorlog. Was een uit de hand gelopen familie ruzie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja, maar Bin Laden was ook vrienden met de Bushes, en ligt nu op de bodem van de oceaan.
Dat gebeurd heel vaak trouwens, mensen die close met elkaar willen op hoog niveau ook niet de macht delen.
Je weet het inderdaad niet, met Irak ging het ook snel destijds, toen dat leger van Saddam in rook opging. Maar ik hoop niet op een instabiel Rusland. Liever dat deze episode van voorbijgaande aard is, maar Rusland wel in een dusdanig ongunstige positie brengt dat het gedwongen is onderhandelingen te openen met Oekraïne zodat de oorlog kan worden beëindigd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, en dat maakt ook direct duidelijk waarom het nog niet over is voor Wagner.
Als ze genoeg terrein winnen zonder slag of stoot dan staan ze vlot aan de poorten van Moskou.
Het meest idiote zou zijn als het leger zijn bevelen opvolgt en vanuit de bezette delen in Oekraïne naar Moskou trekt.
Geen realistisch scenario denk ik maar ook niet geheel uitgesloten.
Ja Putin acht ik daartoe in staat.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dit is een grote internationale vernedering voor Poetin. Hij heeft een speech gegeven waarin hij openlijk de oorlog verklaart aan de verraders. Je denkt toch niet serieus dat hij dit zelf in scène heeft gezet?
Maakt het uit? Als de dubbelganger (als je dat wil geloven) spreekt met de echte Poetins toestemming dan is er toch geen verschil?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Welke Putin want hij heeft moonface dubbelganger en punt oor dubbelganger en putin zelf.
Denk dat je beter even hier verder kunt gaan met posten BNW / Russia vs Ukrain #44 In the midst of chaos, there is also opportunityquote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef quirina het volgende:
[..]
Welke Putin want hij heeft moonface dubbelganger en punt oor dubbelganger en putin zelf.
En die speech van putin? een CIA deepfake?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:10 schreef Akathisia het volgende:
[..]
De beelden van de troepen op straat geven meer clues (herkenningspunten), maar daar zie ik (als leek) dan weer niet waaruit zou blijken dat het Wagnertroepen betreft. Ik zou wel verwachten dat je minder afhankelijk zou zijn van enkele vage beelden, als ze een hele stad onder controle hebben genomen.
Als Putin slim is erkent hij helemaal niets, het is geen goed teken als je als machtige tsaar moet toegeven dat je een hoofdkwartier van het leger kwijt bent geraakt aan Wagner.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Tvd, ik zeg niet dat ik het onaannemelijk vind dat ze Ostov al hebben, maar ik vind het bewijs summier.
Maar nu je deze vraag stelt; heeft Putin het zelf al erkent?
Eenheden van Wagner zijn onderweg naar Moscow. Die hebben hun posities aan het front verlaten en hun leider beweert dat ze de huidige militaire leiding uit de weg willen ruimen. Je kunt wel heel wijs en genuanceerd willen doen, maar er is niet niets aan de hand.quote:
Al die hordes hebben dit zelf ge-geolocate, of is het door allen overgenomen op basis van precies de aanname die jij nu deelt?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 10:14 schreef heywoodu het volgende:
Hele hordes aan doorgaans op dit gebied vrij betrouwbare accounts en mensen enzo, ja. Er is nu heel veel reden voor heel veel twijfel over wat er precies gaande is allemaal, maar 'is Wagner wel echt in Rostov?' is niet één van die dingen waar nu twijfel over is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |