Dat is inderdaad het grote probleem. Wagner heeft belangrijke elementen in handen waardoor het Russische leger aan het front niet meer bevoorraad kan worden en als je inderdaad troepen bij het front wegtrekt dondert daar alles in elkaar.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rusland kan blijkbaar maar weinig van het front wegtrekken zonder dat de boel daar in elkaar dondert.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Technisch gezien is het nu Oorlog in Rusland ja
Goed idee welquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdient deze shit geen aparte toppa?
ja eigenlijk is dit russische aangelegenheden en geen oekrainse kwestie.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Voor Oekraïne is het momenteel niet het beroerdste scenario.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rusland kan blijkbaar maar weinig van het front wegtrekken zonder dat de boel daar in elkaar dondert.
Een coup kun je maar beter snel doen. Hij heeft nu initiatief.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Zou het voor Prigozhin niet verstandig zijn om in de grensregio met Oekraïne te blijven?
Als daar het scharnierpunt zit voor de logistiek voor de oorlog dan heeft hij een heel machtig wapen. Hij bepaald dan welke regimenten nog wel/niet wapens, ammunitie, voedsel, en dergelijke krijgen.
Sluit je aan bij Wagner en je wordt bevoorraad, anders krijg je niks.
Het nadeel is dan weer dat het gros van het Russische leger nabij is en je kwetsbaar bent voor aanvallen.
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Sommigen hier lijken te hopen dat Prigozhin wint. Maar laten we niet vergeten dat hij nog een veel grotere schurk en barbaar is dan Poetin.
Het klinkt hard, maar we moeten hopen op een zo bloedig en lang mogelijk intern conflict, zonder dat één van de partijen snel wint.
Wagner zijn helden voor wat ze in Bakhmut hebben gedaan, die goede naam wordt nu verpest door de verraders en opstandelingenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar in welke context. Dit scenario kan beide kant op voor poetin. Legerleiding viel ongeoorloofd wagner aan, dus muiterij uit hoge ambities. Wagner hoge ambities leger genoodzaakt te reageren.
Met nieuwe vluchtelingenstromen naar het Westen. Lijkt me ook niet iets om op te "hopen", eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Sommigen hier lijken te hopen dat Prigozhin wint. Maar laten we niet vergeten dat hij nog een veel grotere schurk en barbaar is dan Poetin.
Het klinkt hard, maar we moeten hopen op een zo bloedig en lang mogelijk intern conflict, zonder dat één van de partijen snel wint.
Op dat laatste hoop ik nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelfquote:
Bij een snelle coup moet je wel bang zijn voor het vervolg van die oorlog.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Voor Oekraïne is het momenteel niet het beroerdste scenario.
Daarna zullen we ze moeten blijven bewapenen om een volgende inval direct af te slaan.
Daar gaat het niet om, als het Russische leger niet tegen hun opstandige landgenoten wil vechten en een beetje klaar is met deze oorlog dan kan het snel gaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.
Prigozijn heeft er genoeg aan als hij steun krijgt of weinig weerstand.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Prigozjin gaat niet winnen. Hoe groot is zijn leger en hoeveel munitie heeft hij? Te weinig.
Tenzij het overduidelijk is dat de oorlog kansloos is. Dan kunnen ze beter de banden met het westen weer aanhalen en rijk worden door economische groei.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Bij een snelle coup moet je wel bang zijn voor het vervolg van die oorlog.
Als de hardliners het nu overnemen ga je er meer gezeik van krijgen.
Je kan ff in BNW kijken, Heb zelf nog geen poging gedaanquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het begint lastig te worden om het westen of Amerika de schuld te geven.
Aan wiens kant staan de wapperigheden andersdenkenden nu?
Aan de kant van de winnaar denk ik.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die zullen wel eerst even afwachten hoe dit afloopt en wie er de baas daar is als de rook is opgetrokken.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Die beginnen vast over dat Amerikanen een paar miljard over hebben gemaakt naar Oekraïne, zodat Zelenski Wagner kon inhuren voor de invasie van Rusland. (dit is sarcasme. Niet hoe ik het zie)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
Neu, deze muiterij heeft direct invloed op de oorlog met Ukraine.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd heeft op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelf
Dan zou Poetin dit wel hebben aangekaart lijkt me. Dat het niet eens ter sprake kwam zegt al voldoende.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd hebben op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.
Dat is niet eens zo’n hele gekke gedachte.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:34 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Die beginnen vast over dat Amerikanen een paar miljard over hebben gemaakt naar Oekraïne, zodat Zelenski Wagner kon inhuren voor de invasie van Rusland. (dit is sarcasme. Niet hoe ik het zie)
Iedereen zit daar tv te kijkenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar gaat dit topic dan over? Er gebeurd toch geen reet nu in Oekraine zelf
Maar ja, ik betwijfel of Wagner aan de macht voor Oekraïne nou wel zo goed isquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Zou wel brilliant zijn als Oekraïne een valse vlag uitgevoerd hebben op de Wagner groep waardoor die nu denkt aangevallen te zijn door de Russen.
Het zou iig een periode voor Oekraïne zijn waarin ze gebruik kunnen maken van de chaos en met wat geluk de Russen het land uit trappen. Daarna is het een kwestie van zorgen dat Rusland de volgende keer helemaal geen kans maakt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ja, ik betwijfel of Wagner aan de macht voor Oekraïne nou wel zo goed is
Wagner lijkt beduidend beter georganiseerd dan het rommeltje dat het Russische leger voor moet stellen..
Doet me erg denken aan de toestand in Soedan, maar dan nog op grotere schaal dus.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:28 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Met nieuwe vluchtelingenstromen naar het Westen. Lijkt me ook niet iets om op te "hopen", eigenlijk.
Edit: Plus natuurlijk het risico van ongelukken m.b.t. kernwapens in Rusland zelf.
Klopt, beter bewapend en getraind. Daarom hebben de Russische veiligheidstroepen er weinig zin in om in actie te komen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ja, ik betwijfel of Wagner aan de macht voor Oekraïne nou wel zo goed is
Wagner lijkt beduidend beter georganiseerd dan het rommeltje dat het Russische leger voor moet stellen..
De impasse kan doorbroken worden; dat Rusland de mislukte oorlog in Oekraïne opgeeft. Een nieuwe baas kan dat allemaal afschuiven op Poetin. Poetin kan for obvious reasons alleen doorvechten tot het einde omdat het anders zijn eigen einde betekent. Elke overname betekent ook een verdere aftakeling van het Russische centrale bestuur omdat de nieuwe baas de hoge pieten in het overgebleven apparaat van Poetin echt niet blind vertrouwt en er moet gezuiverd worden om zijn eigen toekomstige macht veilig te stellen en op te bouwen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.
Ik begin zowaar hoop te krijgen dat het langzaam maar zeker een aflopende zaak is voor opperhufter Vladimir Poetin. Toch blijf ik denken: als Rusland gewoon de ene opperhufter inruilt voor de andere, wat schiet men er dan mee op?
Alsof Wagner Oekraïne wat boeit, die gaan rechtstreeks voor de oliemiljarden, de nukes en de kunstschaatssterkutjes.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:38 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zou iig een periode voor Oekraïne zijn waarin ze gebruik kunnen maken van de chaos en met wat geluk de Russen het land uit trappen. Daarna is het een kwestie van zorgen dat Rusland de volgende keer helemaal geen kans maakt.
Genoeg mooie kasteeltjes en jachten uit te zoeken straks.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alsof Wagner Oekraïne wat boeit, die gaan rechtstreeks voor de oliemiljarden, de nukes en de kunstschaatssterkutjes.
Ook benadrukkend dat het binnenlandse muiterij is zegt veel.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan zou Poetin dit wel hebben aangekaart lijkt me. Dat het niet eens ter sprake kwam zegt al voldoende.
Met de recente explosie aan memes van die onderzeeër kijk ik nu al enorm uit naar de Wagner/Moskou memesquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:38 schreef Raw85 het volgende:
Heb dit soort memes al een tijd niet meer gezien
[ afbeelding ]
Wat een meesterzet, een totale gek met criminelen Oekraïne in sturen om vervolgens zelf door hem opgejaagd te worden
Wat eigenlijk?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Apart dat er zo weinig nieuws over is live op de Nederlandse tv. Dit is super groot nieuws toch?
Maar Nederlandse TV is, zoals bijvoorbeeld ook Duitse TV, niet echt van het uitgebreide 'live breaking news' en dan urenlang over één ding praten, zoals men in de Amerikaanse wereld wel is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
Apart dat er zo weinig nieuws over is live op de Nederlandse tv. Dit is super groot nieuws toch?
Bijzonder slecht ideequote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:44 schreef Akathisia het volgende:
Ik ben wel benieuwd though: wel of geen goed idee om Wagner (met materiaal of geld) te steunen?
Er is natuurlijk weinig geverifieerd nieuws te melden.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:43 schreef Mansjester het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |