SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 23:46 schreef cosmosis het volgende:
[..]
2 dagen na de langste zomerdag in Europa en dan een heel stuk Noorderlijker dan Nederland....Dan is het om 23:00 uur nog schemerig, iets noordelijker en het wordt de hele nacht niet donker gedurende de zomer (als je ooit eens in de zomer in Scandinavië bent geweest)“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
Ik heb hem een klein uur geleden al een mail gestuurd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:54 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wat moet hij in godsnaam gaan zeggen. Volgens mij twijfelt hij daar zelf nu ook nog over
Link?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Delenlill het volgende:
We zien een klok nu! En de hele chat daar gaat wild. Volgens mij begint het zo.
url?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Delenlill het volgende:
We zien een klok nu! En de hele chat daar gaat wild. Volgens mij begint het zo.
En klagen dat er allemaal dezelfde beelden elke 3 minuten herhaald wordenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Dat er nog geen extra journaal op tv is….
Gisteren zat ik 3 uur lang naar onzin over een onderzeeër te kijken op alle nieuwszenders terwijl op FOK! en in Rusland de hel los brak.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Sunri5e het volgende:
Dat er nog geen extra journaal op tv is….
Denk dat er toch echt wel wat te melden is.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En klagen dat er allemaal dezelfde beelden elke 3 minuten herhaald worden
Er is gewoon verdomd weinig te melden met zekerheid atm.
Het is een CNN-link en die hebben doorgaans een Russische babbelaar stand-by.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:00 schreef Delenlill het volgende:
Verwacht alleen niet dat het Engelse ondertiteling zal hebben.
Hij zal vast het Westen wel de schuld geven toch? “Dit is allemaal opgezet door de Amerikaanse duivel, we moeten ons verenigen en als één land tegen de NAVO-nazi’s optreden. Ik geef Prigozhin een ultimatum tot [….]. “quote:Op zaterdag 24 juni 2023 08:58 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb hem een klein uur geleden al een mail gestuurd.
"Mijn goede vrienden van Wagner scheiden momenteel het koren van het kaf; daarna gaan we samen de Nazi's uit onze buurlanden jagen."
Ik verwacht ook wel dat ;t meevalt vooralsnog, maar als rusland echt in chaos vervalt dan zie ik China ook nog wel een stukje pakkenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Iblardi het volgende:
Ik weet niet of ik dit zo'n fijne ontwikkeling vind. Burgeroorlog en chaos in een zo groot land met een enorm kernwapenarsenaal klinkt niet als een goed idee, eigenlijk.
Eigenlijk was een opstand wel te verwachten in een oorlog die nu lang begint voort te slepen zonder duidelijke vooruitgang.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Iblardi het volgende:
Ik weet niet of ik dit zo'n fijne ontwikkeling vind. Burgeroorlog en chaos in een zo groot land met een enorm kernwapenarsenaal klinkt niet als een goed idee, eigenlijk.
Helaas dus geen directe vertaling.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:01 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is een CNN-link en die hebben doorgaans een Russische babbelaar stand-by.
Finland heeft ook echt op Karelië en Duitsland op Koningsbergen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik verwacht ook wel dat ;t meevalt vooralsnog, maar als rusland echt in chaos vervalt dan zie ik China ook nog wel een stukje pakken
Edit: en japan ook nog een eiland hier en daar.
Hij heeft op verschillende locaties precies hetzelfde kantoor.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:04 schreef Delenlill het volgende:
Volgens mij staat hij veilig in zijn bunker voor een greenscreen ofzo.
Kijk, dit zijn nuttige mensenquote:
Daarom gewoon een beetje normaal Twitteraccount volgen van iemand die het live post/vertaalt, hoef je ook niet naar Putin's stoepkrijtstem te luisteren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
Natuurlijk versta je er geen zak van.
Enige taal die ik begrijp zijn de commentaren “lol”, “💩”en “deepfake!”
is 4 maanden oudquote:
quote:President Putin decries "betrayal" and "treason" following a dramatic challenge by the chief of the Wagner mercenary force
Prigozhin called for a rebellion against the army - although he has denied attempting a coup
Without mentioning Prigozhin by name, Putin vowed to punish those behind the armed mutiny
quote:9:05
BreakingPutin denounces 'criminal adventure'
In his address, Putin says some Russians have been "tricked into a criminal adventure" - without specifically mentioning rebellious Wagner fighters.
Article share tools
quote:9:07
Putin: This is a stab in the back
Putin says Russia's future is at stake, describing the actions of mutineers as a "stab in the back".
Without specifically mentioning Wagner group boss Yevgeny Prigozhin, Putin says the high "ambitions" of some have led to "high treason".
quote:9:09
BreakingThose dividing Russia will be punished, Putin says
The Russian president also warns of "inevitable punishment" for those dividing the Russian society.
And he says that a counter-terrorism regime is now in place in the capital Moscow and several other regions.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-66006142quote:9:12
Putin says he's dealing with the crisis
Putin also stresses that all "necessary orders have been given" to deal with the crisis, pledging to defend Russia.
And that's the end of his short TV address - he didn't one specifically mention Wagner mercenaries and their leader, Prigozhin.
rebellie, verraad en keihard aanpakken van iedereen die zich aansluitquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
We hebben met verraad te maken en een mes in de rug gekregen zegt ie.
Hij leek sowieso zeer boos.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Ben / spreek jij Russisch ?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:08 schreef MissButterflyy het volgende:
https://twitter.com/i/spaces/1vAGRAwNvzXKlquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daarom gewoon een beetje normaal Twitteraccount volgen van iemand die het live post/vertaalt, hoef je ook niet naar Putin's stoepkrijtstem te luisteren.
PLAYER 3 HAS JOINED THE GAMEquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat is mooi wakker worden op twitter
Een clubje grenswachten gaat niet vechten met Wagner nee, maar voor een succesvolle coup zal er toch wel even wat meer nodig zijn.quote:
De bevoorrading van het zuidelijke deel is precair geworden nu Wagner Rostov heeft.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:16 schreef Momo het volgende:
Benieuwd of ze nog Russen van Oekraïne front gaan weghalen om te dealen met Wagner.
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.quote:
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:17 schreef Korenfok het volgende:
Wat ik begrijp noemthij wagner niet bij naam.
En door geen namen en rugnummers te noemen, wie die verraaders zijn, speelt hij dus perfect het fascistische dictatorboekje. Het is dan net hoe je dit als rus zelf leest.
de verraaders van het leger zijn de huidgide leiders van het ministerie door hun fouten en schandelijke resultaten in Oekraine. Wagner is het moederland aan het verdedigen
De verraaders zijn wagner en co en de russische legerleiding zal hard optreden etc......
Die nieuwe opperhufter heeft voorlopig wel andere dingen te doen dan oorlogje voeren in een buurland, opgelost.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.
Ik begin zowaar hoop te krijgen dat het langzaam maar zeker een aflopende zaak is voor opperhufter Vladimir Poetin. Toch blijf ik denken: als Rusland gewoon de ene opperhufter inruilt voor de andere, wat schiet men er dan mee op?
Zeker, Wagner werd genoemd.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.
Geen zorgen, deze zit zo vol.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:15 schreef Akathisia het volgende:
Trouwens vergeten om Nietzsche met Putin te vervangen.
Er is ze ook verteld dat ze nog levenquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:20 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
De piloten van de helikopters werd verteld dat ze tegen Oekraïense troepen zouden vechten.
Ik hoop dat het niet tot een burgeroorlog komt en dat er straks ook nog een vluchtelingenstroom uit Rusland bijkomt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mochten al deze berichten kloppen, dan bevestigt dit eigenlijk het beeld dat we al sinds februari 2022 hebben: de meeste Russen & de meeste Russische soldaten hadden en hebben totaal geen trek in een oorlog met Oekraïne. Uit angst houden ze hun mond, maar van veel 'patriottische' actie komt het daarentegen ook niet. Dat een burger zich gewoon terugtrekt in het eigen huis en leven, is normaal en voor een leider nog niet eens zo'n ramp. Dat je eigen leger grotendeels ongemotiveerd is... is een ander verhaal.
Ik begin zowaar hoop te krijgen dat het langzaam maar zeker een aflopende zaak is voor opperhufter Vladimir Poetin. Toch blijf ik denken: als Rusland gewoon de ene opperhufter inruilt voor de andere, wat schiet men er dan mee op?
Dat het wisselen van opperhufter nooit vlekkeloos gaat en voor een berg extra chaos zorgt.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt, maar aan de andere kant zijn er nu wel twee steden in 1 keer zonder bloedvergieten ingenomen...quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Prigozjin het trouwens niet van Poetin winnen. Erdogan wist de couplegers in 2016 ook opzij te zetten. Meestal is de rebellerende partij te klein, en is de partij met macht te groot en machtig.
Waar?quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]Breaking vliegtuig land bijna
Mag ook wel, dat ding is gisteren opgestegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar in welke context. Dit scenario kan beide kant op voor poetin. Legerleiding viel ongeoorloofd wagner aan, dus muiterij uit hoge ambities. Wagner hoge ambities leger genoodzaakt te reageren.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wagner noemt hij wel, dat heb ik wel verstaan. Prizoghin noemt hij niet.
Die is ergens in Turkije geland. En Het vliegtuig van Putin? Is ergens in Sochi geland. (al weet ik niet zeker of die daadwerkelijk van Putin was, en of hij erin zat natuurlijk)quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Het settele van de nieuwe opperhufter kost wel 20 jaar weer, dus de komende 20 jaar zijn we dan gedekt, zaak is de wereld te beschermen tegen Ruzzia voortaanquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat het wisselen van opperhufter nooit vlekkeloos gaat en voor een berg extra chaos zorgt.
Hij heeft daar iig een strategische positie ja. Maar het zou geen goede zet zijn om het initiatief te verspelen, hij moet nu het balletje laten doorrollen.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:25 schreef Breekfast het volgende:
Zou het voor Prigozhin niet verstandig zijn om in de grensregio met Oekraïne te blijven?
Als daar het scharnierpunt zit voor de logistiek voor de oorlog dan heeft hij een heel machtig wapen. Hij bepaald dan welke regimenten nog wel/niet wapens, ammunitie, voedsel, en dergelijke krijgen.
Sluit je aan bij Wagner en je wordt bevoorraad, anders krijg je niks.
Het nadeel is dan weer dat het gros van het Russische leger nabij is en je kwetsbaar bent voor aanvallen.
Voor Oekraïne en andere buurlanden zou dat zeer zeker een mooie uitkomst zijn.quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die nieuwe opperhufter heeft voorlopig wel andere dingen te doen dan oorlogje voeren in een buurland, opgelost.
Technisch gezien is het nu Oorlog in Rusland jaquote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Verdient deze shit geen aparte toppa?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |