Vermoedelijk is er continu onderhandeld, of in ieder geval daartoe pogingen ondernomen. Een bom op Wagner zou ook zo'n beetje einde oefening betekenen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
De Russische luchtmacht was niet in staat om de Wagner colonne te bombarderen gisteren, maar een tomaten markt in Syrië lukt ze nog wel[ twitter ]
Dat wilde hij niet en daar was deze hele exercitie voor bedoeld, imho. Dus vraag me af of dat nog doorgaat.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wagner moet papieren tekenen dat ze onder het gezag van Shoigun en agerasimov vallen
Elk land met de MAD doctrine heeft ze gevechtsklaar staan anders heeft die doctrine weinig zin.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.
Yep.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk is er continu onderhandeld.
Kweenie.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Er is geen opstand geweest? Da's weer een nieuwe. Het was gewoon strategisch 563838D schaken van Poetin. Hij doet alsof hij een zwakke mongool is die de controle kwijt is geraakt, maar dat is alleen maar om, eh, eh, ja, eh, het is 82652D schaak!quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Kijk, dat begint ergens op te lijken. Zal in het midden nog wel modderig zijn, maar denk dat de Russische troepen in Zaporizhia inmiddels wel nerveus over hun schouder aan het kijken zijnquote:
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over hadquote:Op zondag 25 juni 2023 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
NL had vroeger ook noeks.
Maar of ze gevechtsklaar waren, betwijfel ik.
Ze lagen nog in verpakking. (Cellofaan, met een strikje.)
Nog gevaarlijker eigenlijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:17 schreef byah het volgende:
[..]
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over had
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
De laatste Russische politici die nog mensen de straat opkregen zijnquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Als de Wagnerities nou nog weggeknald waren, dan was het duidelijk, je neemt het tegen Poetin op, en je gaat er aan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.
Jezelf door 3000 tiktokkende geitenneukers laten beschermen, dat kán eenvoudigweg niet fout gaan!quote:Op zondag 25 juni 2023 12:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kadyrov is echt een mongool en zijn troepen bestaan ook uit voornamelijk incompetente plunderaars. Als je het daarvan moet hebben gaat dat ook een keer mis.
Ook erg tekenend dat uitgerekend 3000 Tjetjenen in Moskou waren voor de verdediging.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar er gaat hen nog altijd geen lampje branden waarom ze door vrijwel iedereen gehaat worden...quote:Op zondag 25 juni 2023 12:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is daar al generaties lang zo.
Politiek boeit de gewone Rus allang niet meer. "We kunnen toch niets aan de beslissingen veranderen."
Dat volk is volkomen murw.
Maar: "we zijn een groot volk. Iedereen haat ons, maar we zijn er nog."
(Zoals mijn Russische muziekvriend mij vorig jaar meldde.)
Weinigen dachten ook dat Wagner wel even zou winnen. Zelf voorspelde ik het ook prima.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Prigozjin het trouwens niet van Poetin winnen. Erdogan wist de couplegers in 2016 ook opzij te zetten. Meestal is de rebellerende partij te klein, en is de partij met macht te groot en machtig.
Hoe wankel precies dan?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op zich is het niet vreemd dat een legertje in no-time je land binnen kan trekken als je dat niet verwacht. Als een regiment van ons leger dat zou doen, zouden ze ook direct Arnhem en Nijmegen kunnen bezetten. En optrekken naar Den Haag zal ook nog wel lukkenquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |