abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209641488
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.

Als rusland in een achterhoek van rusland zelf steden in puin had geschoten "want nazi's", had de bevolking net zo lauw gereageerd.

Maar rusland heeft helemaal niet vaak met kwantiteit boven kwaliteit gewonnen. Dat is een 2e Wereld Oorlog mythe. rusland won toen alleen met gigantische hulp van Oekraine, Wit Rusland, Amerika, etc. En dan nog.
Ik verwijs graag naar de 1e Wereld Oorlog, Tsushima (lol), en Afghanistan.

rusland is een shithole country, altijd al geweest.
Ik denk zelfs dat Rusland nauwelijks kernwapens gevechtsklaar heeft staan. Het dreigement is al genoeg, intussen is echter wel steeds duidelijker hoe waardeloos het Russische leger er daadwerkelijk voor staat.

Het is een corrupte puinzooi met oud materieel en ongemotiveerde slecht getrainde soldaten uit verre uithoeken van Rusland.

Alle miljarden die geïnvesteerd zijn, zijn verdwenen in de zakken van corrupte olicharchen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_209641495
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:02 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
nja, ik ben nou ook niet echt onder de indruk van de competenties waar wij het mee moeten doen :D
Dat komt omdat steeds meer democratieën die richting op gaan.

Joop den Uyl benoemde gewoon nog Wim Duisenberg tot minster van financiën, hoewel de laatste helemaal niet van "Nieuw Links" was. Hij was van de andere & rechtsere vleugel van de PvdA. Maar hij was "zéééér bekwaam" (zoals Wim Kan het destijds zou zeggen), en daar ging het om.
Die tijden zijn wel voorbij. In NL zitten nu alleen nog vriendjes en vriendinnetjes op ministersposten, die van de inhoud geen zak verstand hebben. Laten we ons echter niet voor de gek houden: deze manier van benoemen is afkomstig uit het bedrijfsleven. Managers die alleen naar cijfers kijken zonder dat ze weten wat er op de werkvloer gebeurt. Helaas hebben besturen en overheden die methoden hier overgenomen.

Maar goed, ander verhaal.

Wie hier Rutte uitscheldt, kan nog gewoon een hotelkamer op de 9e verdieping boeken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209641504
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:02 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wie ontslaan?
Shoigu en/of Gerasimov?
pi_209641528
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ja, is al eerder genoemd.

Poetin is, voor het echte zware werk, nu niet meer afhankelijk van Prigozjin en Kadyrov, maar alleen nog van de laatste.

Een leger dat zo afhankelijk is van huurlingen en buitenlandse sympathisanten... dat is geen goed teken.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:10:53 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209641543
twitter
  zondag 25 juni 2023 @ 12:11:25 #156
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209641552
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Poetin is, voor het echte zware werk, nu niet meer afhankelijk van Prigozjin en Kadyrov, maar alleen nog van de laatste.

Een leger dat zo afhankelijk is van huurlingen en buitenlandse sympathisanten... dat is geen goed teken.
Kadyrov is echt een mongool en zijn troepen bestaan ook uit voornamelijk incompetente plunderaars. Als je het daarvan moet hebben gaat dat ook een keer mis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209641556
Hilarische sheeple reacties van de straat in rusland.

zondag 25 juni 2023 @ 12:12:12 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209641563
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:50 schreef vosss het volgende:
Blijft supervaag allemaal wat we gisteren hebben mogen aanschouwen. 8)7

Wat zal de NAVO er van denken?
Ik denk dat de NAVO ingrijpt als 1 van de leden word aangevallen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209641583
quote:

[..]

Kadyrov huh. Noem eens een wapenfeit van die lui op.
Die houden het niet een minuut uit tegen Wagner. Net als de Rosgvardia.
pi_209641587
quote:

twitter
pi_209641588
Ik hou één zaterdag het nieuws niet in de gaten en ik mis de beste soap van de hele oorlog :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_209641591
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:11 schreef oheng het volgende:
Hilarische sheeple reacties van de straat in rusland.

Dat is daar al generaties lang zo.
Politiek boeit de gewone Rus allang niet meer. "We kunnen toch niets aan de beslissingen veranderen."
Dat volk is volkomen murw.

Maar: "we zijn een groot volk. Iedereen haat ons, maar we zijn er nog."
(Zoals mijn Russische muziekvriend mij vorig jaar meldde.)
pi_209641593
Nou ik denk dat we steeds meer zien, dat Rusland een cameo is van een maatschappij. Hoe kan het dat een machtig land en machtige leider geen enkele vorm van blokadde heeft tussen oekraine en moskou?

geen straaljagers, geen tanks helemaal niks........

Het is echt shockerend wat we gezien hebben + de gigantische omzwaai van beide mensen. Zou Loeki tegen Pegro gezegd hebben; ehhhh ja je hebt gelijk, maar er is niks, helemaal nisk. dus je wordt tsjaar van helemaal niks, wat jij ziet in Oekraine, en jou soldaten, dat is het....
Dus wat wil je Tjsaar worden van niks, en de helewereld weet dat jij in je nakie staat (beetje als de keizers mooie kleren), of houdt je stil en we creeren een verhaal dat moraal wind en rusland wint.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:16:24 #164
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209641601
Mooi kut dat die linkse rat inhet kremlim er wéér mee wegkomt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_209641658
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
Anyway. Dit zijn de beoogde opvolgers.
[ twitter ]
Ik denk dat niemand verwisseld wordt, die 2 genoemde zullen er wel tussen gewrongen worden.

Heel misschien is dit het moment dat Peotin een inzicht moment krijgt en zich terug gaat trekken.
pi_209641666
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
Anyway. Dit zijn de beoogde opvolgers.
[ twitter ]
Die hebben goed geschaakt en zijn dus duidelijke winnaars van deze hele toestand.
pi_209641706
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
[ twitter ]
.
Dit waren 'versterkingen'. Er zaten ook al heel wat Tsjetsjeense hufters in Moskou. Het ANP meldde 12 uur geleden dat Grozny op zaterdagochtend al had gemeld dat 3000 Tsjetsjeense strijders in Moskou klaar zaten om de bevelen van de Russische opperbevelhebber op te volgen en de de Wagner-groep te ontvangen. [Vermoedelijk samen met - wellicht wat angstiger - Russische soldaten.]

Tsjetsjeense elitetroepen stonden klaar voor verdediging Moskou
Drieduizend Tsjetsjeense militairen van elite-eenheden hebben zaterdag in alle vroegte posities ingenomen in Moskou om de stad te verdedigen tegen oprukkende muiters van de huurlingengroep Wagner. Dat meldt de Tsjetsjeense staatsomroep Grozny. Zij waren klaar om "elk bevel van de opperbevelhebber van de Russische strijdkrachten, Vladimir Poetin, uit te voeren", aldus Grozny op Telegram.

De Tsjetsjeense militairen hoefden niet in actie te komen. Wagnerleider Jevgeni Prigozjin riep later zaterdag zijn gewapende konvooi dat de hoofdstad naderde, terug. Dat bevel was onderdeel van een deal die Prigozjin met Moskou had gesloten na tussenkomst van de Belarussische president Aleksandr Loekasjenko. Daarmee kwam een eind aan de gewapende muiterij van de Wagnergroep tegen de Russische legerleiding. (ANP)

Uiteraard weten we niet wat er waar is, en of alle getallen kloppen. Maar het kan af en toe geen kwaad om meer waarde te hechten aan een (doorgaans driemaal geverifieerd) ANP-bericht dan aan alle al dan niet honende tweets van subjectieve beschouwers.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:26:07 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209641708
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:16 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn linkse kameraden Baudet, LePen, Orban, Zemmour, Farage, Wilders en Salvini zullen wel staan te juichen nu.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209641712
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:15 schreef Korenfok het volgende:
Nou ik denk dat we steeds meer zien, dat Rusland een cameo is van een maatschappij. Hoe kan het dat een machtig land en machtige leider geen enkele vorm van blokadde heeft tussen oekraine en moskou?

geen straaljagers, geen tanks helemaal niks........
Als je dit topic gevolgd had, zou je weten dat alle militaire basissen in rusland bijkans verlaten zijn.

En dat we amper de luchtmacht hebben gezien, duidt erop dat de piloten geen trek in hadden om hun fijne collega's te bestoken.

Hilarisch genoeg moet putin nu op een of andere manier een aantal superloyale brigades (VDV?) bij het front weghalen, of de Rosgvardia uitrusten met AT wapens, artillerie, en tanks. Misschien kunnen ze nog een paar roestbakken weghalen uit Siberië haha.

Strategisch gezien weer een nieuwe nachtmerrie. Wat een clusterfuck, en het wordt al anderhalf jaar erger en erger.
pi_209641714
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:21 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die hebben goed geschaakt en zijn dus duidelijke winnaars van deze hele toestand.
Hoezo? Of ze gaan op dezelfde manier door als hun voorgangers, met dus dezelfde resultaten. Ze kunnen het Russische leger niet ineens sterker maken. Andere optie is dat ze opgeven of verslagen worden.

Leuk vooruitzicht.
  zondag 25 juni 2023 @ 12:28:48 #171
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209641721
quote:
Jij geilt een beetje wanneer je het woord links op een boefje kunt plakken hè? Een hele kleine zwelling in je spedootje… Dan voel jij je weer veilig in je kleine echokamertje.

Stil maar hoor, wij willen Putain ook best een linkse rat noemen, wel een hele rijke, hele kapitalistische linkse rat, maar ik heb inderdaad begrepen dat hij klimaat, milieu, minderheden een warm hart toedraagt en een groot aanhanger van antifa, BLM en de LGBTQ gemeenschap is. Zie je 1 zwarte piet in Rusland? Ik bedoel maar!
pi_209641723
twitter
pi_209641754
quote:
Poetin is noch links noch rechts.
Hij is 'slechts' een extremistische nationalist.

Als Stalin een Nazi was geweest, dan had Vladimir hem in zijn jeugdjaren ook vereerd.

Zijn (voormalige?) Wagner-vrienden zijn grotendeels aanhangers van het Neo-Nazisme. Velen zitten onder de SS-tatoeages.
Zijn vriend in Grozny is een extreem-rechtse nationalist, die zijn positie nou eenmaal aan Poetin te danken heeft. Vandaar zijn trouw.

Het feit dat communistische dictaturen als China en Noord-Korea hem (min of meer) steunen, is pure (economische) noodzaak, en is voor een gedeelte nog gelinkt aan een sentimentele hang naar het 'roemrijke' communistische verleden.

Of de dictatuur nu van oorsprong links of rechts is, het zijn toch altijd dezelfde hufters die komen bovendrijven.

Wereldwijd krijgt Poetin toch vooral steun vanuit rechtse dictaturen, of van de meest rechtse partijen.
Dat moet te denken geven.
pi_209641761
twitter
pi_209641764
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoezo? Of ze gaan op dezelfde manier door als hun voorgangers, met dus dezelfde resultaten. Ze kunnen het Russische leger niet ineens sterker maken. Andere optie is dat ze opgeven of verslagen worden.

Leuk vooruitzicht.
Ze zitten in ieder geval weer wat hoger op de apenrots
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')