abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209640857
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 07:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Tja, allemaal leuk maar dit verhaal was toch veel te kort en klein om echt impact op de oorlog te hebben. Binnen een dag alles geëlimineerd, Prighozin uitgespeeld en we kunnen weer verder.

Zie niet echt in hoe dit verder nog heel voordelig voor het Westen kan zijn.
Prigozhin heeft laten zien dat Poetin zwak is. En of "het Westen" hier wat aan heeft is niet relevant. De haaien rondom het Kremlin en in de legertop ruiken Poetin's bloed. En Poetin zal daarom wel maatregelen moeten treffen. Anders is het wachten op een volgende opstand.
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:17:29 #127
236264 crew  capricia
pi_209640873
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, het was best wel een overgang van wat alle schijn had van een coup inclusief pure paniek in Moskou naar plotseling niets meer aan de hand.
Ja. Als je je beloften naar een huurlingenleger niet nakomt, loop je de kans dat ze het zelf komen halen. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:18:01 #128
236264 crew  capricia
pi_209640879
Anyway. Dit zijn de beoogde opvolgers.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209640887
Voorlopig zo min mogelijk onder ramen doorlopen mocht je vanmiddag in Moskou willen winkelen

twitter
pi_209640964
Nu de Russen aardig wat troepen uit Oekraine hebben gehaald, is dit niet HET moment om Zaporizhzhia powerplant op te blazen?
  zondag 25 juni 2023 @ 11:29:53 #131
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 11:30:49 #132
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209641004
pi_209641024
Respect voor diegene die het scenario onderhandelen via Loekasjenko en iedereen weer terug naar huis had voorspelt.
  zondag 25 juni 2023 @ 11:39:13 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209641128
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:18 schreef capricia het volgende:
Anyway. Dit zijn de beoogde opvolgers.
[ twitter ]
Gaat allemaal weer om loyaliteit dus. Niet om competentie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209641177
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik kan het even niet meer vinden maar er is een bekend voorbeeld van in de jaren 70~90 dat moslimterroristen Russische diplomaten hadden gegijzeld. De Russen op hun beurt kidnapten de familieleden van de kidnappers en dreigden die in stukjes terug te sturen als de diplomaten niet werden vrijgelaten.

Ze werden vrijgelaten en sindsdien durft niemand meer Russen te gijzelen.

Dus ja, als Pregozhin familie heeft in Rusland dan is het 100% dat ze zijn gegijzeld en als onderhandelingsmateriaal zijn gebruikt.

Hier nog een gerelateerd artikel over wat ze in Chechnya deden:
SPOILER: Russia Shows What Happens When Terrorists’ Families Are Targeted
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een taktiek die wij, als westerse wereld, ons ook wel eens mogen aanmeten. Net iets medogenlozer zijn dan je tegenstander. Ipv het risico lopen dat je de burgerbevolking van je tegenstander treft gewoon de directe familie van je tegenstander te grazen nemen. ^O^
pi_209641204
twitter
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:46:56 #137
236264 crew  capricia
pi_209641235
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Gaat allemaal weer om loyaliteit dus. Niet om competentie.
Ja. Dat is wel een van de kenmerken van een niet-democratische samenleving.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209641291
Blijft supervaag allemaal wat we gisteren hebben mogen aanschouwen. 8)7

Wat zal de NAVO er van denken?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209641319
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het gaat er nu misschien niet meer om in hoeverre Wagner-soldaten trouw zijn aan die of die.
Ze zijn gebrandmerkt als verraders en hun leider is, ook nog eens - vermoedelijk - dankzij bemiddeling van Loekasjenko, naar een buurland weggestuurd.

Dat dit geen goede dag was voor Poetin, voor zijn imago, en voor het voorlopige verloop van de oorlog: dat klopt allemaal wel. Het heeft nog meer onrust binnen de eigen gelederen veroorzaakt.

Maar als je het mij vraagt is Prigozjin van dit incident de grootste verliezer. Wat heeft hij, met zijn grote bek, nu feitelijk bereikt?
Hooguit een oprotpremie, vermoed ik.

Laten we bovendien 1 ding niet vergeten m.b.t. de oorlog in Oekraïne: het zal Poetin worst zijn hoeveel mensen hij moet opofferen om de 'Nazi's' uit Oekraïne te verjagen. Ik geloof geen seconde meer dat hij met die operatie zou willen stoppen. Hij kan, desnoods achter de schermen, blijven rekruteren. Wie weet hoeveel trainingen er in het land aan nieuwe rekruten worden gegeven?
Op die manier heeft Moedertje Rusland het altijd gedaan (en nog verdomd vaak 'gewonnen', met miljoenen en miljoenen doden aan eigen zijde). Kwantiteit boven kwaliteit misschien, maar op de langere termijn (moordend) effectief. En hij zal blijven dreigen met veel zwaardere middelen.

Ik blijf - soms moedeloos - toch maar weer hopen op een nieuw verzet binnen de eigen Russische gelederen. Met Jeltsin destijds (en daarvoor in USSR-deelstaat Litouwen) werd wel bewezen dat de bevolking zelf vaak nog de meeste invloed kan uitoefenen. Als er duizenden en duizenden en nog eens duizenden mensen de straten & pleinen gaan bezetten, hoeveel politiemensen en soldaten zijn dan nog bereid om op hen te schieten?

Maar, gezien de ontwikkelingen tot nu toe, zie ik voorlopig geen groot volksverzet ontstaan.
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.

Als rusland in een achterhoek van rusland zelf steden in puin had geschoten "want nazi's", had de bevolking net zo lauw gereageerd.

Maar rusland heeft helemaal niet vaak met kwantiteit boven kwaliteit gewonnen. Dat is een 2e Wereld Oorlog mythe. rusland won toen alleen met gigantische hulp van Oekraine, Wit Rusland, Amerika, etc. En dan nog.
Ik verwijs graag naar de 1e Wereld Oorlog, Tsushima (lol), en Afghanistan.

rusland is een shithole country, altijd al geweest.
pi_209641327
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:50 schreef vosss het volgende:
Blijft supervaag allemaal wat we gisteren hebben mogen aanschouwen. 8)7

Wat zal de NAVO er van denken?
Met NAVO bedoel je de regeringen van de lidstaten? Ik denk dat die allemaal de opdracht hebben gegeven aan de inlichtingendiensten om uit te zoeken wat er aan de hand is/was, en of dit een gevaar is of dat het juist een voordeel zou kunnen opleveren.
pi_209641389
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ja ik zei het gisteren ook al, alle officieren die ietwat vriendelijk waren tegenover Wagner in Rostov worden nu opgeruimd.

Wat een absolute shitshow.
pi_209641391
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:53 schreef oheng het volgende:

[..]
Het laffe russische volk hoeven we weinig van te verwachten idd.

Als rusland in een achterhoek van rusland zelf steden in puin had geschoten "want nazi's", had de bevolking net zo lauw gereageerd.

Maar rusland heeft helemaal niet vaak met kwantiteit boven kwaliteit gewonnen. Dat is een 2e Wereld Oorlog mythe. rusland won toen alleen met gigantische hulp van Oekraine, Wit Rusland, Amerika, etc. En dan nog.
Ik verwijs graag naar de 1e Wereld Oorlog, Tsushima (lol), en Afghanistan.

rusland is een shithole country, altijd al geweest.
In WO2 gebruik ik gewoon even Rusland als vervanging van de USSR.
Uiteraard waren soldaten uit toenmalige deelstaten onderdeel van het Rode Leger.

Oorlogen worden gewonnen en verloren. Maar de Russen (en Poetin) geloven in de mythe van de grootsheid en onoverwinnelijkheid van het Russische volk (en leger). Dat maakt de toestand zo gevaarlijk. Eeuwenlange leugens & hersenspoeling.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 25 juni 2023 @ 11:58:29 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209641399
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:15 schreef Ulx het volgende:
Prigozhin heeft laten zien dat Poetin zwak is. En of "het Westen" hier wat aan heeft is niet relevant. De haaien rondom het Kremlin en in de legertop ruiken Poetin's bloed. En Poetin zal daarom wel maatregelen moeten treffen. Anders is het wachten op een volgende opstand.
Poetin speelt opnieuw een verdeel en heers spelletje en dat doet hij best goed. Nieuwe defence minister erop, iedereen blij en zijn zin, en door.
  zondag 25 juni 2023 @ 11:59:07 #144
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209641406
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Even een totaal andere vraag. Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:21 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Denk niet dat Turkije het in beslag durft te nemen. Misschien doen ze zelfs stiekem het onderhoud van die vliegtuigen daar
Daarnaast zullen niet alle Airbus en Boeing toestellen onder een lease constructie afgenomen zijn.
Afhankelijk van de maatschappij is een deel van de vloot vaak ook gewoon gekocht, die kunnen dan ook niet aan de ketting gelegd worden.
pi_209641424
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:58 schreef Tengano het volgende:

[..]
Poetin speelt opnieuw een verdeel en heers spelletje en dat doet hij best goed. Nieuwe defence minister erop, iedereen blij en zijn zin, en door.
En dat kon hij niet doen door hem te ontslaan?
pi_209641427
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:57 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja ik zei het gisteren ook al, alle officieren die ietwat vriendelijk waren tegenover Wagner in Rostov worden nu opgeruimd.

Wat een absolute shitshow.
Helaas voor hen waren deze convicts sowieso al bedoeld als kanonnenvoer. Misschien dat ze daarom openlijk hun kritiek durven uiten. Hun pad was, zo weten ze, sowieso een rechtstreeks pad naar de dood.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209641431
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:32 schreef Kickinalfa het volgende:
Respect voor diegene die het scenario onderhandelen via Loekasjenko en iedereen weer terug naar huis had voorspelt.
Loekie die als een soort Wagnerfluisteraar Prigozhin omgelult heeft om Poetin toch maar niet uit het Kremlin te schoppen en daar niks voor in de plaats heeft geboden. Ja, het erewoord van Poetin dat Prigo niet uit een raam zal vallen. En nu mag Prigo gezellig bij Loeki gaan logeren en krijgt hij de slaapkamer met het mooiste uitzicht op de bovenste etage.

Wie dat voorspelt zou hebben heeft zeker wat respect verdiend _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 25 juni 2023 @ 12:02:11 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209641435
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:00 schreef Ulx het volgende:
En dat kon hij niet doen door hem te ontslaan?
Wie ontslaan?
pi_209641442
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat is wel een van de kenmerken van een niet-democratische samenleving.
nja, ik ben nou ook niet echt onder de indruk van de competenties waar wij het mee moeten doen :D
  zondag 25 juni 2023 @ 12:05:47 #150
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')