Vermoedelijk is er continu onderhandeld, of in ieder geval daartoe pogingen ondernomen. Een bom op Wagner zou ook zo'n beetje einde oefening betekenen.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:52 schreef Slayage het volgende:
De Russische luchtmacht was niet in staat om de Wagner colonne te bombarderen gisteren, maar een tomaten markt in Syrië lukt ze nog wel[ twitter ]
Dat wilde hij niet en daar was deze hele exercitie voor bedoeld, imho. Dus vraag me af of dat nog doorgaat.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Wagner moet papieren tekenen dat ze onder het gezag van Shoigun en agerasimov vallen
Elk land met de MAD doctrine heeft ze gevechtsklaar staan anders heeft die doctrine weinig zin.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.
Yep.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk is er continu onderhandeld.
Kweenie.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Er is geen opstand geweest? Da's weer een nieuwe. Het was gewoon strategisch 563838D schaken van Poetin. Hij doet alsof hij een zwakke mongool is die de controle kwijt is geraakt, maar dat is alleen maar om, eh, eh, ja, eh, het is 82652D schaak!quote:Op zondag 25 juni 2023 13:00 schreef vosss het volgende:
En nog altijd geen beeld of enig bewijs van die aanval in de rug op Wagner. Naar aanleiding van wat we gisteren gezien hebben, wat je niet spontaan opzet, kunnen we wel concluderen dat dat complete bullshit was heel die aanval.
Kijk, dat begint ergens op te lijken. Zal in het midden nog wel modderig zijn, maar denk dat de Russische troepen in Zaporizhia inmiddels wel nerveus over hun schouder aan het kijken zijnquote:
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over hadquote:Op zondag 25 juni 2023 12:43 schreef Toby56 het volgende:
[..]
NL had vroeger ook noeks.
Maar of ze gevechtsklaar waren, betwijfel ik.
Ze lagen nog in verpakking. (Cellofaan, met een strikje.)
Nog gevaarlijker eigenlijk.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:17 schreef byah het volgende:
[..]
Dat ze hier lagen wil niet zeggen dat NL er ook zelf de beschikking over had
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
@:achja kon met terugwerkende kracht wel eens gelijk gaan hebben. Ik zie niet dat er nog een hele hoop gaat veranderen naar aanleiding van die halve coup.
Te vaak gingen die Russen al op hun bek en te vaak gingen de Russen gewoon door.
De laatste Russische politici die nog mensen de straat opkregen zijnquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Als de Wagnerities nou nog weggeknald waren, dan was het duidelijk, je neemt het tegen Poetin op, en je gaat er aan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.
Jezelf door 3000 tiktokkende geitenneukers laten beschermen, dat kán eenvoudigweg niet fout gaan!quote:Op zondag 25 juni 2023 12:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kadyrov is echt een mongool en zijn troepen bestaan ook uit voornamelijk incompetente plunderaars. Als je het daarvan moet hebben gaat dat ook een keer mis.
Ook erg tekenend dat uitgerekend 3000 Tjetjenen in Moskou waren voor de verdediging.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze coupe is toont aan hoe wankel de positie van Poetin eigenlijk is en hoe weinig steun hij heeft. Erdogan kreeg in 2016 tenminste zijn aanhangers nog de straat op.
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar er gaat hen nog altijd geen lampje branden waarom ze door vrijwel iedereen gehaat worden...quote:Op zondag 25 juni 2023 12:14 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is daar al generaties lang zo.
Politiek boeit de gewone Rus allang niet meer. "We kunnen toch niets aan de beslissingen veranderen."
Dat volk is volkomen murw.
Maar: "we zijn een groot volk. Iedereen haat ons, maar we zijn er nog."
(Zoals mijn Russische muziekvriend mij vorig jaar meldde.)
Weinigen dachten ook dat Wagner wel even zou winnen. Zelf voorspelde ik het ook prima.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft ie nog genoeg macht dat ze om zijn gekeerd. En nogmaals ik denk niet dat het tegen Putin was. Puur de incapabele legerleiding.
quote:Op zaterdag 24 juni 2023 09:23 schreef luxerobots het volgende:
Ik zie Prigozjin het trouwens niet van Poetin winnen. Erdogan wist de couplegers in 2016 ook opzij te zetten. Meestal is de rebellerende partij te klein, en is de partij met macht te groot en machtig.
Hoe wankel precies dan?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Op zich is het niet vreemd dat een legertje in no-time je land binnen kan trekken als je dat niet verwacht. Als een regiment van ons leger dat zou doen, zouden ze ook direct Arnhem en Nijmegen kunnen bezetten. En optrekken naar Den Haag zal ook nog wel lukkenquote:Op zondag 25 juni 2023 13:21 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of dat beeld wel klopt.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:26 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Maar er gaat hen nog altijd geen lampje branden waarom ze door vrijwel iedereen gehaat worden...
Tja we wisten ook dat het Russische leger het op 1 na beste leger ter wereld was.quote:Op zondag 25 juni 2023 12:37 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat is feitelijk onwaar. De VS en Rusland hebben als enige twee landen kernwapens direct gevechtsklaar staan. Dat is al jaren bekend. De VS weet dat, Rusland weet dat, iedereen weet dat.
Jaja, net zoals de gemiddelde Rus de oorlog niet pikt als het hem gaat kosten en de gemobiliseerden elk moment massaal over kunnen gaan lopen.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Muiten loont. Dat is wat Wagner heeft aangetoond. En iedereen met ambities weet dat nu.
Apart wel dan dat de VS daar helemaal niet sceptisch over is.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:29 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja we wisten ook dat het Russische leger het op 1 na beste leger ter wereld was.
Ik geloof niets van die "direct beschikbare kernwapens". Daar zal precies hetzelfde gebeurt zijn als bij de conventionele troepen. Mismanagement, corruptie, wegsluizen van geld, gebrek aan onderhoud, kortom tientallen jaren aan verwaarlozing gecombineerd met window-dressing.
Wanneer 10% van het spul überhaupt nog werkt zal het veel zijn. Kernwapens zijn een erg dure hobby, het onderhoud kost elk jaar miljarden. Miljarden die je dus niet aan hoeren, dure auto's, jachten en drank, maar aan onderdelen en capabel personeel moet besteden.
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vóór Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Hoe wankel precies dan?
Er zijn niet zoveel spelers met dezelfde macht als prigozhin en dat is met een sisser afgelopen.
Misschien vindt jij dat apart omdat jij niet begrijpt hoe het systeem werkt?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Apart wel dan dat de VS daar helemaal niet sceptisch over is.
Misschien naar het front gestuurd.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs af of dat beeld wel klopt.
Ik haat ze niet.
Maar misschien ben ik een overgrote minderheid.
Ik hoor niets meer van die gozer, ondanks een paar berichten mijnerzijds. Dus, ondanks dat we een paar jaar heel leuk over muziek hebben gechat, zal hij ook wel denken dat ik hem haat, omdat hij een Rus is. Of misschien is er iets vervelends met hem gebeurd.
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:33 schreef Peppert het volgende:
Poetin en het Poetin-tijdperk zijn zo'n beetje de meest stabiele en milde periode in de moderne Russische geschiedenis (1800 tot heden).
Same here, min of mere.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Misschien naar het front gestuurd.
De gewone Rus haat ik ook niet en zelfs voor de militair die ook maar uitgezonden is en weinig keus heeft kan ik compassie opbrengen. Aan Putin en aan hen die zijn oorlog ideologisch steunen heb ik uiteraard wel een bloedhekel.
Die 'mildheid' geldt voor heel Europa overigens.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat ligt meer aan de geschiedenis met revoluties, twee wereldoorlogen en de terreur van Stalin, dan aan de ''mildheid'' van Poetin.
De ironie, daar zorgt Poetin inderdaad wel voor, dat hij de beste is van alle alternatieven.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.
Wat jij zegt is gewoon ontkennen dat de lucht blauw is.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:33 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien vindt jij dat apart omdat jij niet begrijpt hoe het systeem werkt?
Het was vermoedelijk beter geweest als Jeltsin de 'tsarenkroon' had overhandigd aan Nemtsov. (Die was ook nog eens met een Oekraïense getrouwd.)quote:Op zondag 25 juni 2023 13:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft ergens wel een punt op zich. Zonder de oorlog had Poetin natuurlijk ook niet gedeugd, maar was hij misschien nog wel de beste van alle alternatieven.
Daarvoor heeft Poetin teveel slechte pr geleden.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de hele “opstand” vooropgezet spel is geweest om te kijken wie loyaal aan Poetin bleef…
Daarna een “gouden handdruk” voor Prigozhin…🤷♀
Gisteren meerdere deskundigen gehoord dat dit ook zo was bij Jeltsin destijds.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vóór Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.
Zal inderdaad ongetwijfeld wat beters tussen hebben gezeten. De vraag is of je als je blind een naam uit die kandidatenbak had getrokken, hoe groot de kans zou zijn geweest dat daar een betere kandidaat tevoorschijn zou zijn gekomen. Ik denk niet heel erg groot.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was vermoedelijk beter geweest als Jeltsin de 'tsarenkroon' had overhandigd aan Nemtsov. (Die was ook nog eens met een Oekraïense getrouwd.)
I.c. Poetin: hij is een man van de Geheime Dienst.
Je ziet niets, maar er gebeurt van alles.
Invloedrijke en minder invloedrijke tegenstanders worden meestal subtiel (op)geruimd. Af en toe wat minder subtiel, om weer even een waarschuwend signaal af te geven.
Ik ken de alternatieven van de periode, zeg, 1995-2000 niet, maar er zat ongetwijfeld beter volk bij dan deze smerige rat.
Hier is gisteren ook uitgebreid over gesproken.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de hele “opstand” vooropgezet spel is geweest om te kijken wie loyaal aan Poetin bleef…
Daarna een “gouden handdruk” voor Prigozhin…🤷♀
Dat denk ik ook. Neem aan dat hij ze minstens een week geleden al de opdracht heeft gegeven om het land te ontvluchten, maar misschien is er iets misgegaan.quote:Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
speculaas: Denk trouwens dat Prigozhin ergens in een bos ligt weg te rotten. Hij heeft een gezin, een dochter, een zoon en een vrouw. Denk dat een filmpje van zijn gezin in het gezelschap van wat woeste Kadyroviten hem heeft doen omslaan als een blad aan de boom, hij kent het klappen van de zweep immers als geen ander.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp, als je zo'n stunt gaat uithalen en je hebt een priveleger dan zorg je toch minimaal dat ze voldoende beveiligd zijn.
nja
dat denk ik dus.
Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |