abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 juni 2023 @ 13:47:30 #251
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642444
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hoe wankel Poetins positie is, is natuurlijk niet in een getal uit te drukken. Maar dat er niemand vóór Poetin demonstreerde, geeft wel wat aan.
Ik zie dat niet zo. Het grootste gevaar is wel uitgeschakeld nu prigozhin van het toneel is.

Imo zit Poetin nu het stevigste in zijn zetel sinds het begin van de oorlog.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209642448
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Neem aan dat hij ze al een week geleden de opdracht heeft gegeven om het land te ontvluchten, maar misschien is er iets misgegaan.
Daarentegen, het had het imago van Putin als keiharde heerser geholpen als hij hem dan openlijk op het rode plein had laten executeren, inclusief een rijtje afvalligen, tenminste dat denk ik.
  zondag 25 juni 2023 @ 13:48:48 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209642457
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
speculaas: Denk trouwens dat Prigozhin ergens in een bos ligt weg te rotten. Hij heeft een gezin, een dochter, een zoon en een vrouw. Denk dat een filmpje van zijn gezin in het gezelschap van wat woeste Kadyroviten hem heeft doen omslaan als een blad aan de boom, hij kent het klappen van de zweep immers als geen ander.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, als je zo'n stunt gaat uithalen en je hebt een priveleger dan zorg je toch minimaal dat ze voldoende beveiligd zijn.

nja

dat denk ik dus.

Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
Dat denk ik dus niet, juist om het "wat ik alleen niet helemaal begrijp"-deel.
Prigo kent Poetin uitermate goed, die zou daar absoluut rekening mee houden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 25 juni 2023 @ 13:48:55 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_209642458
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wat jij zegt is gewoon ontkennen dat de lucht blauw is.
Misschien moet je eens nadenken waarom het voor de machthebbers in de VS handiger is om de vijand (Rusland/China) net wat competenter en gevaarlijker voor te stellen dan de realiteit? Wie weet helpt het ook bij het beteugelen van jouw angsten voor de Russen en hun kernwapens. Kun je eindelijk eens zonder voorbehoud de moordenaars, de verkrachters, de oorlogsmisdadigers veroordelen en de hulp aan de slachtoffers toejuichen.
  zondag 25 juni 2023 @ 13:50:22 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209642467
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:41 schreef Maron het volgende:
Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de hele “opstand” vooropgezet spel is geweest om te kijken wie loyaal aan Poetin bleef…
Daarna een “gouden handdruk” voor Prigozhin…🤷♀
Dat lijkt me persoonlijk erg onwaarschijnlijk. Zowel Poetin als Prigo hebben flink gezichtverlies geleden.
pi_209642476
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:47 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik zie dat niet zo. Het grootste gevaar is wel uitgeschakeld nu prigozhin van het toneel is.

Prigozhin was tijden niet meer dan een schreeuwlelijk, een hofnar. Iemand die je het vuile werk liet opknappen en dan maar accepteerde dat ie af en toe ruzie zocht met je minister.

Hij was geenszins het grootste gevaar, dat komt van binnenuit.
pi_209642478
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zal inderdaad ongetwijfeld wat beters tussen hebben gezeten. De vraag is of je als je blind een naam uit die kandidatenbak had getrokken, hoe groot de kans zou zijn geweest dat daar een betere kandidaat tevoorschijn zou zijn gekomen. Ik denk niet heel erg groot.

De oorlog verandert alles natuurlijk.
De keuze voor Poetin was sowieso zeker geen blinde keuze. En inderdaad gebaseerd op de oorlog.
Poetin was, tijdens de toen lopende tweede oorlog met Tsjetsjenië, waanzinnig populair (en dus machtig) geworden in Rusland.
Jeltsin was doodmoe, uitgeblust en afhankelijk van de vodka geworden. Hij moet iets gedacht hebben van "laat deze arrogante blaaskaak het maar opknappen met zijn grote bek." En dat heeft Vladimir gedaan. Tsjetsjenië verwerd tot een ecologische woestenij.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209642480
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat denk ik dus niet, juist om het "wat ik alleen niet helemaal begrijp"-deel.
Prigo kent Poetin uitermate goed, die zou daar absoluut rekening mee houden.
Tja... dat lijkt mij ook, klappen van de zweep dit dat.

Maar, hoe veilig is veilig, voor geld is alles te koop, de FSB zit vast ook in de door Wagner gecontroleerde gebieden in Afrika, waar ik ze als Prigo heen had gestuurd (zijn vrouw valt onde sanctie, zijn dochter ook overigens).

En, je hoeft er maar 1 te hebben...

Maar goed, ik ben met je eens, het is vergezocht... maar ik moest het even kwijt he, en op tweakers heb ik dan meteen een ban, dus ik denk ik doe het hier :D opkroppen is slecht voor je

Edit
sanctielijst familieleden:
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/603/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/407/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/600/

En nog een plaatje om mijn spreekbeurt compleet te maken
  zondag 25 juni 2023 @ 13:54:39 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_209642500
quote:

[..]

Bijzondere gedachtengang naar mijn mening. Zowel Poetin als Prigo hebben flink gezichtverlies geleden. Daarnaast is het "akkoord" en alles erheen volkomen onlogisch.
pi_209642532
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Misschien naar het front gestuurd.

De gewone Rus haat ik ook niet en zelfs voor de militair die ook maar uitgezonden is en weinig keus heeft kan ik compassie opbrengen. Aan Putin en aan hen die zijn oorlog ideologisch steunen heb ik uiteraard wel een bloedhekel.
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek geïnteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewußt") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.
pi_209642539
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:52 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
Tja... dat lijkt mij ook, klappen van de zweep dit dat.

Maar, hoe veilig is veilig, voor geld is alles te koop, de FSB zit vast ook in de door Wagner gecontroleerde gebieden in Afrika, waar ik ze als Prigo heen had gestuurd (zijn vrouw valt onde sanctie, zijn dochter ook overigens).

En, je hoeft er maar 1 te hebben...

Maar goed, ik ben met je eens, het is vergezocht... maar ik moest het even kwijt he, en op tweakers heb ik dan meteen een ban, dus ik denk ik doe het hier :D opkroppen is slecht voor je

Edit
sanctielijst familieleden:
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/603/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/407/
https://sanctions.nazk.gov.ua/en/sanction-person/600/

En nog een plaatje om mijn spreekbeurt compleet te maken
[ afbeelding ]
pi_209642544
quote:

[..]

Welnee, hij heeft laten zien dat er met hem te sollen valt. Poetin is nog steeds gewoon een pestkop die alleen de kleintjes aandurft, maar zodra je je tanden laat zien rent hij gillend weg. Iedereen om hem heen ruikt bloed.
pi_209642553
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Prigozhin was tijden niet meer dan een schreeuwlelijk, een hofnar. Iemand die je het vuile werk liet opknappen en dan maar accepteerde dat ie af en toe ruzie zocht met je minister.

Dat denk ik ook. Er zijn wel meer mensen met macht in dictaturen, dat zijn echt niet alleen de mensen met wapens.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:04:37 #264
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642580
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:51 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Heb je ook concrete namen bij dat dreigende gevaar van binnenuit?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_209642583
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 12:33 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dan moet hij eerst al zijn troepen naar Belarus verplaatsen. Dit kan men voor de westerse inlichtingendiensten niet ongezien doen.

Tenzij het een voorgekookt plan is van Prigozhin en Poetin kan ik me niet voorstellen dat laatstgenoemde dit toestaat. Nee ik denk echt dat de rol van Prigozhin uitgespeeld is.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:07:21 #266
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209642604
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:43 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
speculaas: Denk trouwens dat Prigozhin ergens in een bos ligt weg te rotten. Hij heeft een gezin, een dochter, een zoon en een vrouw. Denk dat een filmpje van zijn gezin in het gezelschap van wat woeste Kadyroviten hem heeft doen omslaan als een blad aan de boom, hij kent het klappen van de zweep immers als geen ander.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp, als je zo'n stunt gaat uithalen en je hebt een priveleger dan zorg je toch minimaal dat ze voldoende beveiligd zijn.

nja

dat denk ik dus.

Begeleidend plaatje:
[ afbeelding ]
Dit dus, vrouw en dochter naar het buitenland waar de FSB niet bij ze kan komen (dat is extreem moeilijk, de enige optie zou Israel zijn waar Shin Bet ervoor zorgt dat FSB niets kan doen, maar om daar te wonen moet je joods zijn).

Verder heeft Wagner natuurlijk miljoenen/miljarden op een RU bankrekening staan en dat wordt bij zo'n coup natuurlijk gelijk geblokkeerd. Waar gaan al die soldaten dan betaald van worden? En buiten RU valt het weer onder US/EU sancties.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:07:59 #267
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642611
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Welnee, hij heeft laten zien dat er met hem te sollen valt. Poetin is nog steeds gewoon een pestkop die alleen de kleintjes aandurft, maar zodra je je tanden laat zien rent hij gillend weg. Iedereen om hem heen ruikt bloed.
Zoals wie?
pi_209642612
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Nee ik denk echt dat de rol van Prigozhin uitgespeeld is.
Is ie na de filmpjes van gisteren nog gesignaleerd trouwens? Hij was altijd vrij aanwezig op social media is mijn indruk
pi_209642613
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:08:32 #270
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_209642617
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 00:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Nee, dat is niet echt gebeurd, het is in scène gezet. Poetin en Prigozjin zijn in werkelijkheid gewoon bondgenoten die samen deze zogenaamde opstand hebben geregisseerd.
[..]
Onderdeel van het script, het moest wel echt lijken natuurlijk. Nou ja, uit deze reactie blijkt dat dat in ieder geval is gelukt.
[..]
Het is een doorzichtige 'wending' in het verhaal om een excuus te hebben om Prigozjin aan te stellen als de man die in Belarus aan de touwtjes gaat trekken. Kortom, er blijft een pion van Poetin aan de macht daar.
En de bekentenis van Prigozhin dat die oorlog is begonnen onder valse voorwendselen en dat de Russen de Donbas hebben leegeroofd past in dat plaatje volgens jou?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_209642621
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek geïnteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewußt") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.
Dan blijft er van compassie voor de gehele Nederlandse bevolking tijdens 1940-1945 ook niet veel meer over.
Achter gesloten deuren en ramen schelden, maar als verzetsmensen worden gearresteerd en de treinen worden volgegooid met Joden, zigeuners en Jehova's Getuigen hooguit een kruis slaan, de andere kant opkijken en/of zwijgen.

Echte Helden zijn zeldzaam.
Maar misschien zijn we doorgedraaid geraakt door Marvel en Disney.

Het is spannender en meeslepender om Het meisje met het rode haar van Theun de Vries te lezen.
Maar het is misschien gezonder (want ontnuchterend) om Pastorale 1943 van Simon Vestdijk te lezen.
pi_209642622
De hele tijd dat vooropgezette plan om zo prigozhyn naar Belarus te krijgen :') Belarus staat al onder controle van Rusland. Als hij zo graag naar Belarus had gewild had hij gewoon de grens over kunnen wandelen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_209642630
quote:

[..]

Inderdaad, Poetin heeft laten zien een zeer sterk leider te zijn, en een gigantisch machtig leider voor hem klaar staan. Miljoenen mensen gaan voor hem de straat op. Er zijn totaal geen onrusten en seperatisten wensen in Rusland.
pi_209642632
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:09 schreef Mortaxx het volgende:
De hele tijd dat vooropgezette plan om zo prigozhyn naar Belarus te krijgen :') Belarus staat al onder controle van Rusland. Als hij zo graag naar Belarus had gewild had hij gewoon de grens over kunnen wandelen
Totaal onlogisch inderdaad.
pi_209642639
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:10 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Totaal onlogisch inderdaad.
"Maar dat is toch TOTAAL onlogisch?"
"Niet als het vooraf is afgesproken."

O ja.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:11:17 #276
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642642
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ergo je roept eigenlijk maar wat.

Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
pi_209642656
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2023 14:13:54 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 14:14:47 #278
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209642668
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
En iedereen met ambitie en steun van Putin laat hem mooi zitten.

Je kan ook praten over ontbrekende protesten, maar van het grotere gevaar; een aantal naasten die hem afzetten nu een coup aanstaande was, bleek ook niets.
pi_209642670
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Ah, en jij hebt wel inside info?

Gaaf, nou vertel, graag gevalideerd middels bronnen. Hoe zit het nu echt, want ik heb niet de indruk dat jij zomaar iets roept. Jouw bijdragen komen immers zeer weloverwogen en gefundeerd over op me, dus ik popel, dat begrijp je vast wel.
pi_209642673
quote:

[..]

Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.

Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
pi_209642697
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.
De top van de legerleiding zit er dankzij Poetin.
Van een oligarch hoef je niet veel te verwachten.
Die wil geld verdienen, wat tijd spenderen op een boot met lekkere wijven of op het strand liggen.
Worden Sotsji en de Zwarte Zee te onveilig, dan smeert hij 'm naar een alternatief plekje elders op de grotendeels corrupte wereld.
pi_209642716
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Want jij zou wel met gevaar voor eigen leven zijn opgestaan, nietwaar?
  zondag 25 juni 2023 @ 14:21:04 #283
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209642731
Er is nu wel een zaadje gepland idd...

https://www.reddit.com/r/(...)_hes_accepted_truce/
I don't think Wagner is as stupid as people think they are. I am sure they are well aware how the failed coup against Gorbachev in the 90s went. For those who don't know, the coup failed but Gorbachev lost power as his grip on power festered over the coming months. It's breaking the spell of invincibility and exposing a leaders weakeness that is most important.

Russian leaders rely on strength to rule. If they are shown as weak people quickly turn their allegiances, as the Gorbachev coup clearly showed.

So in my opinion, standing down and saving face was probably the best outcome for Wagner. like Gorbachev, they have exposed Putins weaknesses.

The coup didn't need to succeed, it only needed to show how weak and vulnerable Putin and his inner circle are. Putins days are numbered.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:23:11 #284
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209642746
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.

Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.

Die vent zet al ruim 20 jaar dat land naar zijn hand en daar is ie goed in. En je zet gewoon niet makkelijk 500k tot 1mil mensen uit je land. Dat zal ook gewoon nog wel even kut blijven..
  zondag 25 juni 2023 @ 14:23:48 #285
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642750
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Natte_BeriBeri het volgende:

[..]
Ah, en jij hebt wel inside info?

Gaaf, nou vertel, graag gevalideerd middels bronnen. Hoe zit het nu echt, want ik heb niet de indruk dat jij zomaar iets roept. Jouw bijdragen komen immers zeer weloverwogen en gefundeerd over op me, dus ik popel, dat begrijp je vast wel.
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.

Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.

De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
  zondag 25 juni 2023 @ 14:24:11 #286
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642754
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nou dit dus.
pi_209642756
We horen ook niks meer van Prigozhin, denk dat die al in stukjes is gehakt
pi_209642758
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater als de oorlog zelf.

Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.

De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
als de oorlog :') :') :')

Leer Nederlands, mongooltje.
pi_209642761
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:

Je kan ook praten over ontbrekende protesten, maar van het grotere gevaar; een aantal naasten die hem afzetten nu een coup aanstaande was, bleek ook niets.
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.

- Misschien dat het een impulsieve actie was van Prigo, maar ik denk dat hij zelf vermoedde steun te krijgen. En in ieder geval de ruimte voelde om zoiets uit te halen
- De FSB was totaal verrast door deze actie, wat gewoon echt heel raar is. Zo raar dat ik het me bijna niet kan voorstellen.
- Meerdere legereenheden lieten zich gedwee overrompelen en het enthousiasme om de strijd aan te gaan spatte er niet vanaf

Het blijft koffiedik kijken, maar het komt op mij niet over als iemand die strak in het zadel zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2023 14:25:04 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 14:24:57 #290
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_209642763
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_hes_accepted_truce/
I don't think Wagner is as stupid as people think they are. I am sure they are well aware how the failed coup against Gorbachev in the 90s went. For those who don't know, the coup failed but Gorbachev lost power as his grip on power festered over the coming months. It's breaking the spell of invincibility and exposing a leaders weakeness that is most important.

Russian leaders rely on strength to rule. If they are shown as weak people quickly turn their allegiances, as the Gorbachev coup clearly showed.

So in my opinion, standing down and saving face was probably the best outcome for Wagner. like Gorbachev, they have exposed Putins weaknesses.
Is
The coup didn't need to succeed, it only needed to show how weak and vulnerable Putin and his inner circle are. Putins days are numbered.
Het is iig hoopgevend voor een oppositie dat er wat mogelijk is als je genoeg mensen weet te binden.

Alleen dat binden is verdomd moeilijk door de propaganda en natuurlijk een Putin die elke beginnende oppositie de kop in drukt.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zondag 25 juni 2023 @ 14:26:51 #291
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209642779
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef rups33 het volgende:

[..]
als de oorlog :') :') :')

Leer Nederlands, mongooltje.
Had het al aangepast vrolijke vriend.
pi_209642785
quote:

[..]

Beweer ik ook niet.
pi_209642787
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.

Die vent zet al ruim 20 jaar dat land naar zijn hand en daar is ie goed in. En je zet gewoon niet makkelijk 500k tot 1mil mensen uit je land. Dat zal ook gewoon nog wel even kut blijven..
Het lastige is ook... ik hang de ontnuchterende klootzak uit, maar wat zou ik Poetins onheilsprofeten graag geloven.
Maar ook dan komt meteen de gedachte naar boven "welke (wederom min of meer) betrouwbare Russische politicus zou hem dan moeten opvolgen?
Ik volg het Kremlin zeker niet dagelijks, maar volgens mij zijn ze er niet meer. De enige die ik redelijk goed ken, is Anatoly Karpov. En dat is geen leider (behalve destijds achter het schaakbord) maar een volger. En zijn gezondheid is niet best. Populair is-ie wel, maar hij zal beleefd bedanken.
pi_209642793
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.

Er kunnen nieuwe dreigingen opstaan nu Poetin zwakte heeft getoond. Dreigingen die eerst nog onder de radar zaten.
Цой жив
pi_209642794
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
"Maar dat is toch TOTAAL onlogisch?"
"Niet als het vooraf is afgesproken."

O ja.
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk? :+
pi_209642799
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk? :+
Geen zorgen; ik was het met je eens.
Ik hing even de mythe "alles is vooraf aangesproken" aan.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:32:11 #297
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 14:32:26 #298
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209642818
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.

- Misschien dat het een impulsieve actie was van Prigo, maar ik denk dat hij zelf vermoedde steun te krijgen. En in ieder geval de ruimte voelde om zoiets uit te halen
- De FSB was totaal verrast door deze actie, wat gewoon echt heel raar is. Zo raar dat ik het me bijna niet kan voorstellen.
- Meerdere legereenheden lieten zich gedwee overrompelen en het enthousiasme om de strijd aan te gaan spatte er niet vanaf

Het blijft koffiedik kijken, maar het komt op mij niet over als iemand die strak in het zadel zit.
Die vent reed met 300 voertuigen waaronder tanks die kant op. Verder is men binnen het leger ook ontevreden over de leiding. Over Putin klagen ze minder.
  zondag 25 juni 2023 @ 14:32:28 #299
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209642819
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209642828
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.
Ik val in herhaling, maar daarom vind ik een film als "The Death of Stalin" zo gaaf. Een tikje melig, maar daardoor ook beter te verstouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')