Ergo je roept eigenlijk maar wat.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Heb je ook concrete namen bij dat dreigende gevaar van binnenuit?
En iedereen met ambitie en steun van Putin laat hem mooi zitten.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Iedereen met ambitie. Iedereen die niet blij is met Poetin's beleid.
Ah, en jij hebt wel inside info?quote:
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo je roept eigenlijk maar wat.
Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
De top van de legerleiding zit er dankzij Poetin.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:13 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat zal je moeten zoeken in de cirkels van de oligarchen en top van de legerleiding. En natuurlijk heb ik daar geen concrete namen bij. Iedereen die dat zo openlijk zou doen is allang uit het raam gevallen.
Want jij zou wel met gevaar voor eigen leven zijn opgestaan, nietwaar?quote:Op zondag 25 juni 2023 13:57 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige Russen die compassie verdienen zijn degenen die tegen de achterlijkheid van hun samenleving en cultuur opgestaan zijn en daarom door het regime en hun medeburgers als staatsvijand gezien en vervolgd worden. Met Russen "die niet in politiek geïnteresseerd zijn" (Russisch voor "ich hab es nicht gewußt") hoeven we geen medelijden te hebben en die hoeven ook zeker niet ontzien te worden.
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.
Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Natte_BeriBeri het volgende:
[..]
Ah, en jij hebt wel inside info?
Gaaf, nou vertel, graag gevalideerd middels bronnen. Hoe zit het nu echt, want ik heb niet de indruk dat jij zomaar iets roept. Jouw bijdragen komen immers zeer weloverwogen en gefundeerd over op me, dus ik popel, dat begrijp je vast wel.
Nou dit dus.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het is met Poetin net als met zijn goede vriend Donald Trump.
Al vanaf 2015 roepen mensen hier "binnen een jaar is het afgelopen met hem" "nog 1 keer zo'n openlijke opmerking en hij draait de bak in".
Trump is er nog steeds, en dat is dan nog in een min of meer democratische rechtsstaat, waarin de Trias Politica (wederom min of meer) wordt gerespecteerd.
Poetin heeft gezichtsverlies geleden, maar ik zie hem voorlopig niet verdwijnen.
Niet door die terminale ziekte waaraan hij al 583 jaar zou lijden, en ook niet omdat het Kremlin vol zou zitten met pro-actieve tegenstanders.
als de oorlogquote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater als de oorlog zelf.
Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.
De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je kan ook praten over ontbrekende protesten, maar van het grotere gevaar; een aantal naasten die hem afzetten nu een coup aanstaande was, bleek ook niets.
Het is iig hoopgevend voor een oppositie dat er wat mogelijk is als je genoeg mensen weet te binden.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:21 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_hes_accepted_truce/
I don't think Wagner is as stupid as people think they are. I am sure they are well aware how the failed coup against Gorbachev in the 90s went. For those who don't know, the coup failed but Gorbachev lost power as his grip on power festered over the coming months. It's breaking the spell of invincibility and exposing a leaders weakeness that is most important.
Russian leaders rely on strength to rule. If they are shown as weak people quickly turn their allegiances, as the Gorbachev coup clearly showed.
So in my opinion, standing down and saving face was probably the best outcome for Wagner. like Gorbachev, they have exposed Putins weaknesses.
Is
The coup didn't need to succeed, it only needed to show how weak and vulnerable Putin and his inner circle are. Putins days are numbered.
Had het al aangepast vrolijke vriend.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef rups33 het volgende:
[..]
als de oorlog![]()
![]()
Leer Nederlands, mongooltje.
Beweer ik ook niet.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ergo je roept eigenlijk maar wat.
Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin op korte termijn iets te vrezen heeft.
Het lastige is ook... ik hang de ontnuchterende klootzak uit, maar wat zou ik Poetins onheilsprofeten graag geloven.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Eens, een beetje vermoeiend is het ook wel. Elke strohalm wordt maar aangeklampt omdat “nu zaken echt anders worden”. En als het, weer eens onzin bleek, zoeken ze een andere strohalm ipv toegeven dat het tegenviel.
Die vent zet al ruim 20 jaar dat land naar zijn hand en daar is ie goed in. En je zet gewoon niet makkelijk 500k tot 1mil mensen uit je land. Dat zal ook gewoon nog wel even kut blijven..
Er kunnen nieuwe dreigingen opstaan nu Poetin zwakte heeft getoond. Dreigingen die eerst nog onder de radar zaten.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.
Prigozhin zit als een soort smeagol in wit-rusland en dat was de enige met al maanden een grote bek.
De enige evidente dreiging is weg. En hier wordt geroepen dat er nog 'gevaar van binnenuit' dreigt. Hoe dan?
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk?quote:Op zondag 25 juni 2023 14:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"Maar dat is toch TOTAAL onlogisch?"
"Niet als het vooraf is afgesproken."
O ja.
Geen zorgen; ik was het met je eens.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zo heb ik dat opgeschreven maar ik vind dat totaal onlogisch. Zo duidelijk?
Die vent reed met 300 voertuigen waaronder tanks die kant op. Verder is men binnen het leger ook ontevreden over de leiding. Over Putin klagen ze minder.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Dat blijft voor nu nog echt een mysterie wat mij betreft.
- Misschien dat het een impulsieve actie was van Prigo, maar ik denk dat hij zelf vermoedde steun te krijgen. En in ieder geval de ruimte voelde om zoiets uit te halen
- De FSB was totaal verrast door deze actie, wat gewoon echt heel raar is. Zo raar dat ik het me bijna niet kan voorstellen.
- Meerdere legereenheden lieten zich gedwee overrompelen en het enthousiasme om de strijd aan te gaan spatte er niet vanaf
Het blijft koffiedik kijken, maar het komt op mij niet over als iemand die strak in het zadel zit.
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde informatie als jullie. De laatste 'couppoging' is een nog grotere flater dan de oorlog zelf.
Ik val in herhaling, maar daarom vind ik een film als "The Death of Stalin" zo gaaf. Een tikje melig, maar daardoor ook beter te verstouwen.quote:Op zondag 25 juni 2023 14:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen met een positie in het regime en enige ambitie kan aan stoelpoten zagen. Dat is de manier om vooruit te komen in zo'n systeem, daarom vertrouwd niemand elkaar. En Putin heeft de lekkerste stoelpoten. Als zijn "vrienden" bloed ruiken, kan het snel gedaan zijn. En ze ruiken al bloed sinds de SMO de 4e dag in ging.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |