Beter dan een lada i guessquote:
Jup. Was laatst in een interviewquote:
Ja steeds duidelijker dat het geld niet meer in zijn bezit is en daarmee ook de macht van hem weg was. Moskou lijkt gisteren vooral bezig te zijn geweest met het blokkeren van het geld en dan was het sowieso een kwestie van dagen voordat het huurleger zou imploderen.quote:
Ze mogen niet naar de Eu vliegen ivm sanctiesquote:Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Even een totaal andere vraag. Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
De Wagner-baas Prigozjin eiste het vertrek van Shoigu en Gerasimov. Poetin heeft dat geweigerd en zit nu vastgeplakter dan ooit aan het pluche van de Moskou-elite.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat ook, goed als bliksemafleiders en in hun potentiele ontslag een zeer sterk wapen om steun van het volk te behouden, dat ontslag kan je maar 1x doen en dan is het ook zonde om dat te gebruiken voor een fucking Prigozhin.
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Maaruh, zitten Shoigu en Gerasimov er nog?
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijdquote:Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef vosss het volgende:
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen.
Putin kwam wel met een video nogquote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
"We are back to regular programming"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Lancet-3M hit a tank on the turret rear. Ammuntion detonated and tank is decapacitated
https://twitter.com/GammonBadge/status/1672873296935698434?s=20
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Lijkt er meer op dat die verbannen is en er niets beloofd is. Geld zal nu ook wel weg/geblokkeerd zijn en dan is zo'n huurleger ook snel uit elkaar.
Van al die regeringsfiguren die gevlucht zouden zijn (inclusief Poetin, en Medvedev) heb ik alleen tweets en onbetrouwbare berichten zien voorbijkomen.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
Ik zie het eerder als een slechte soap.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijd
Spanje 1981; "that's entertainment!"quote:Op zondag 25 juni 2023 10:55 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zie het eerder als een slechte soap.
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.quote:Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"
Ondanks alle opsnijderij vooraf lijkt het er nog het meeste op dat Prigo zichzelf zwaar heeft overschat en nu echt heeft afgedaan. Misschien kan-ie in Afrika nog wat doen, maar zou hij daar veilig zijn? Ondanks alles zitten er overal in de wereld nog Russische agenten.
Wellicht dat hij in Wit-Rusland een leuk huisje krijgt, met veel bewakers, die door zijn vriend Loekie worden betaald.
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd
Het gaat er nu misschien niet meer om in hoeverre Wagner-soldaten trouw zijn aan die of die.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:02 schreef oheng het volgende:
[..]
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.
En de tienduizenden Wagner soldaten zijn trouw aan Prigozhin/Dmitri Utkin (en rusland), niet aan het russische leger.
Er is hier niks opgelost, hooguit uitgesteld. En de schade aan het russische leher is permanent.
Fun fact: dit was de zwartste dag voor de russische luchtmacht. Totnutoe.
Nou ja, het was best wel een overgang van wat alle schijn had van een coup inclusief pure paniek in Moskou naar plotseling niets meer aan de hand.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.
En heeft Bakhmut echt niet gratis ingenomen.
Mijn educated guess is dat hij niet genoeg steun van de rest van het leger had om die coup te realiseren. Dat hij meerdere generaals heeft gepolsd en dat die hebben geweigerd. Dus heeft hij die deal geaccepteerd ipv zonder steun naar Moscow door te rijden en zich daar dood te vechten.quote:Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |