abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209640503
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf zondag 25 juni 2023 @ 10:41:08 #102
364681 over_hedge
pi_209640509
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:40 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Beter dan een lada i guess
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_209640510
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Leeft WarGonzo nog?
Jup. Was laatst in een interview
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209640511
quote:
[ twitter ]
Zijn dat veel of weinig Lada's?
pi_209640516
quote:
[ twitter ]
Ja steeds duidelijker dat het geld niet meer in zijn bezit is en daarmee ook de macht van hem weg was. Moskou lijkt gisteren vooral bezig te zijn geweest met het blokkeren van het geld en dan was het sowieso een kwestie van dagen voordat het huurleger zou imploderen.
pi_209640517
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:19 schreef Sunri5e het volgende:
Even een totaal andere vraag. Ik dacht dat Rusland niet meer met Boeings en Airbus toestellen buiten de landsgrenzen kon vliegen? Want deze zouden dan toch in beslag genomen worden omdat ze de leasemaatschappij niet meer betaalden? Maar ik zie dat ze gewoon weer met die toestellen jaar bijvoorbeeld Turkije vliegen…. Hoe zit dat?
Ze mogen niet naar de Eu vliegen ivm sancties
-Rabia Al-Basri
pi_209640522
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat ook, goed als bliksemafleiders en in hun potentiele ontslag een zeer sterk wapen om steun van het volk te behouden, dat ontslag kan je maar 1x doen en dan is het ook zonde om dat te gebruiken voor een fucking Prigozhin.
De Wagner-baas Prigozjin eiste het vertrek van Shoigu en Gerasimov. Poetin heeft dat geweigerd en zit nu vastgeplakter dan ooit aan het pluche van de Moskou-elite.
pi_209640528
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:52 schreef capricia het volgende:
Maaruh, zitten Shoigu en Gerasimov er nog?
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.
-Rabia Al-Basri
pi_209640535
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:44 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die waren gisteren ook nergens te bekennen.
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
pi_209640540
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef vosss het volgende:
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen. :@
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijd
-Rabia Al-Basri
pi_209640547
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Er waren nogal wat regeringsfiguren en andere belangrijke figuren die uit Moskou gevlucht waren. Poetin was eer ook niet te bekennen.
Putin kwam wel met een video nog
-Rabia Al-Basri
  zondag 25 juni 2023 @ 10:47:54 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209640586
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
Lancet-3M hit a tank on the turret rear. Ammuntion detonated and tank is decapacitated
https://twitter.com/GammonBadge/status/1672873296935698434?s=20
"We are back to regular programming" :D
-Rabia Al-Basri
pi_209640596
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Lijkt er meer op dat die verbannen is en er niets beloofd is. Geld zal nu ook wel weg/geblokkeerd zijn en dan is zo'n huurleger ook snel uit elkaar.
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"

Ondanks alle opsnijderij vooraf lijkt het er nog het meeste op dat Prigo zichzelf zwaar heeft overschat en nu echt heeft afgedaan. Misschien kan-ie in Afrika nog wat doen, maar zou hij daar veilig zijn? Ondanks alles zitten er overal in de wereld nog Russische agenten.
Wellicht dat hij in Wit-Rusland een leuk huisje krijgt, met veel bewakers, die door zijn vriend Loekie worden betaald.

(Dit alles onder voorbehoud; ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit, en ik wil het mijn zondag niet laten bederven. ;))
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209640623
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Van al die regeringsfiguren die gevlucht zouden zijn (inclusief Poetin, en Medvedev) heb ik alleen tweets en onbetrouwbare berichten zien voorbijkomen.
Het enige min of meer betrouwbare dat ik zag waren een paar foto's van een vertrekhal met heel veel jonge mensen, en de melding dat de vluchten vanuit Moskou waren volgeboekt. Maar van regeringsfiguren geen aantoonbaar objectief bewijs.
  zondag 25 juni 2023 @ 10:55:42 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_209640634
quote:
10s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het was hoe dan de beste entertainment sinds een lange tijd
Ik zie het eerder als een slechte soap.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209640651
Soloyev kan wel janken. En het hilarische is dat de russen na alle tegenslagen nog steeds falen in het identificeren van het probleem.

pi_209640664
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik zie het eerder als een slechte soap.
Spanje 1981; "that's entertainment!"

pi_209640701
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik hoor het Poetin al, met opeengeklemde kaken, zeggen in Prigo's veldtelefoon: "goeie reis naar Belarus... je mag Loekie wel bedanken dat je nog leeft!"

Ondanks alle opsnijderij vooraf lijkt het er nog het meeste op dat Prigo zichzelf zwaar heeft overschat en nu echt heeft afgedaan. Misschien kan-ie in Afrika nog wat doen, maar zou hij daar veilig zijn? Ondanks alles zitten er overal in de wereld nog Russische agenten.
Wellicht dat hij in Wit-Rusland een leuk huisje krijgt, met veel bewakers, die door zijn vriend Loekie worden betaald.
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.

En de tienduizenden Wagner soldaten zijn trouw aan Prigozhin/Dmitri Utkin (en rusland), niet aan het russische leger.

Er is hier niks opgelost, hooguit uitgesteld. En de schade aan het russische leger is permanent.

Fun fact: dit was de zwartste dag voor de russische luchtmacht. Totnutoe.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 25-06-2023 11:40:28 ]
  zondag 25 juni 2023 @ 11:07:50 #120
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_209640771
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Zijn dat veel of weinig Lada's?
50.000 dollar per familie.

Moderator / Redactie Sport zondag 25 juni 2023 @ 11:09:06 #121
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209640782
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 11:13:00 #122
236264 crew  capricia
pi_209640827
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
We zijn een dag verder en ik ben nog steeds helemaal kwijt wat hier in godsnaam is gebeurd _O-
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.
En heeft Bakhmut echt niet gratis ingenomen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209640852
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:02 schreef oheng het volgende:

[..]
Wagner is een belangrijke inkomstenbron voor rusland, met hun vele mijnen in Afrika.

En de tienduizenden Wagner soldaten zijn trouw aan Prigozhin/Dmitri Utkin (en rusland), niet aan het russische leger.

Er is hier niks opgelost, hooguit uitgesteld. En de schade aan het russische leher is permanent.

Fun fact: dit was de zwartste dag voor de russische luchtmacht. Totnutoe.
Het gaat er nu misschien niet meer om in hoeverre Wagner-soldaten trouw zijn aan die of die.
Ze zijn gebrandmerkt als verraders en hun leider is, ook nog eens - vermoedelijk - dankzij bemiddeling van Loekasjenko, naar een buurland weggestuurd.

Dat dit geen goede dag was voor Poetin, voor zijn imago, en voor het voorlopige verloop van de oorlog: dat klopt allemaal wel. Het heeft nog meer onrust binnen de eigen gelederen veroorzaakt.

Maar als je het mij vraagt is Prigozjin van dit incident de grootste verliezer. Wat heeft hij, met zijn grote bek, nu feitelijk bereikt?
Hooguit een oprotpremie, vermoed ik.

Laten we bovendien 1 ding niet vergeten m.b.t. de oorlog in Oekraïne: het zal Poetin worst zijn hoeveel mensen hij moet opofferen om de 'Nazi's' uit Oekraïne te verjagen. Ik geloof geen seconde meer dat hij met die operatie zou willen stoppen. Hij kan, desnoods achter de schermen, blijven rekruteren. Wie weet hoeveel trainingen er in het land aan nieuwe rekruten worden gegeven?
Op die manier heeft Moedertje Rusland het altijd gedaan (en nog verdomd vaak 'gewonnen', met miljoenen en miljoenen doden aan eigen zijde). Kwantiteit boven kwaliteit misschien, maar op de langere termijn (moordend) effectief. En hij zal blijven dreigen met veel zwaardere middelen.

Ik blijf - soms moedeloos - toch maar weer hopen op een nieuw verzet binnen de eigen Russische gelederen. Met Jeltsin destijds (en daarvoor in USSR-deelstaat Litouwen) werd wel bewezen dat de bevolking zelf vaak nog de meeste invloed kan uitoefenen. Als er duizenden en duizenden en nog eens duizenden mensen de straten & pleinen gaan bezetten, hoeveel politiemensen en soldaten zijn dan nog bereid om op hen te schieten?

Maar, gezien de ontwikkelingen tot nu toe, zie ik voorlopig geen groot volksverzet ontstaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 25 juni 2023 @ 11:15:37 #124
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209640853
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij is gewoon zijn beloofde geld en andere beloften voor zijn onderaannemers wezen halen. De man is een huurling.
En heeft Bakhmut echt niet gratis ingenomen.
Nou ja, het was best wel een overgang van wat alle schijn had van een coup inclusief pure paniek in Moskou naar plotseling niets meer aan de hand.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 25 juni 2023 @ 11:15:46 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209640854
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:09 schreef Nattekat het volgende:
Mijn educated guess is dat hij niet genoeg steun van de rest van het leger had om die coup te realiseren. Dat hij meerdere generaals heeft gepolsd en dat die hebben geweigerd. Dus heeft hij die deal geaccepteerd ipv zonder steun naar Moscow door te rijden en zich daar dood te vechten.

Sowieso waren alle belangrijke regeringsfiguren allang gevlucht dus er viel niets te halen daar. Als ze al voorbij het ingegraven Rosgvardia leger zouden komen (onwaarschijnlijk want ze hebben niet genoeg mankracht en voorraden om dat langer dan een paar dagen vol te houden) dan zouden ze enkel een leeg Kremlin gebouw veroveren.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 25-06-2023 11:50:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')