Maar je kan er wel je macht door verliezenquote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor lul stond Poetin al heel lang, maar daar win je geen oorlogen mee.
Wat denk je dit doet met de Russische moraal in alle lagen van de maatschappij. Van de soldaat in de loopgraaf tot de topfunctionaris in het Kremlin. Het rommelt en flink ook.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat echt moeilijk in te schatten.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat denk je dit doet met de Russische moraal in alle lagen van de maatschappij. Van de soldaat in de loopgraaf tot de topfunctionaris in het Kremlin. Het rommelt en flink ook.
Hier moet je wel ernstig rekening mee houden.quote:
Ik denk dat hij gokte dat Putin zijn kant zou kiezen.quote:Op zondag 25 juni 2023 08:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Als het idd zero is dan was deze deal idd een slimme move
[ twitter ]
De VS schijnt op de hoogte geweest van de plannen maar heeft dat niet openbaar gemaakt.quote:Op zondag 25 juni 2023 00:53 schreef cosmosis het volgende:
Het hele speculeren over wat er nu eigenlijk is voorgevallen met deze Wagner "coup" begint inderdaad wel een beetje een BNW sausje te krijgen..Misschien moeten we maar gaan focussen op de zaken wat er in Oekraine gaande is...
[ twitter ]
Ja, ik las vanochtend dat Moskou vooral verdedigd zou gaan worden door... Tsjetjsenen.quote:
Inclusief de Wagner-groep? Ik weet niet meer of ze mee if tegen het Russische leger gaan vechten.quote:
Wat ik gisteravond heb begrepen, is dat Wagner-soldaten die niet meereden naar Moskou, zich van het Kremlin bij de Russische troepen mogen aansluiten.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:14 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Inclusief de Wagner-groep? Ik weet niet meer of ze mee if tegen het Russische leger gaan vechten.
Eens! Walgelijk dat zo'n kerel even onze avond komt verpestenquote:Op zondag 25 juni 2023 08:41 schreef Morri2 het volgende:
Ik zat gisteren klaar met een kaasje en een wijntje om op BBC News het spektakel te volgen. Ineens draait hij om! Wég was mijn avondvullend programma. Wat een anticlimax was dat.
Ik vind het echt totaal onbegrijpelijk ook. 10 keer
Poetin zal meer risico avers beleid gaan voeren, alle militaire capaciteiten in Oekraiene stallen kan onverstandig zijn. Belangrijke militaire taken beleggen bij figuren die je niet onder controle hebt kan er toe leiden dat ze steeds meer macht naar zich toe trekken.quote:Op zondag 25 juni 2023 07:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.quote:
Nou, gezellig. Die Wagner-criminelen hebben toch iets tegen de legerleiding? Het moreel zal er niet beter op worden.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat ik gisteravond heb begrepen, is dat Wagner-soldaten die niet meereden naar Moskou, zich van het Kremlin bij de Russische troepen mogen aansluiten.
Zoiets inderdaad.quote:Op zondag 25 juni 2023 09:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |