abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:31:04 #51
236264 crew  capricia
pi_209640011
Hebben ze in Moskou nog wel de maandag vrij?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209640018
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:23 schreef Breekfast het volgende:
Die deal blijft echt onbegrijpelijk.
Zoals gisteren al iemand zei, meest waarschijnlijke dat Loeki binnenkort uit een raam valt en dat prigo de show gaat runnen daar en vervolgens een tweede front vanuit wit Rusland opent richting kiev.

Succes en sterkte voor Oekraïne gewenst. Denk dat het daarop neer gaat komen. En in hoeverre dit dan een show was of niet doet er dan eigenlijk niet eens toe.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_209640024
Dit laat zien dat Poetin toch niet zo sterk is. Oligarchen en de legertop zouden hier gebruik van kunnen maken als ze een groter deel van het leger achter zich kunnen krijgen. Met meer doorzettingsvermogen had Prigo Moskou gewoon gehaald.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_209640025
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:30 schreef Mortaxx het volgende:
Nu moet pryzgoon nog uit een raam vallen en het is precies gegaan zoals ik voorspelde

Met een paar duizend huurlingen de Russische staat omver werpen :') dit topic was gister weer vol idioten
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 22:29 schreef Mortaxx het volgende:
Dat ik ooit pro Wagner had kunnen zijn
Lekker, maat.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 25 juni 2023 @ 09:32:13 #55
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209640026
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Blijkbaar was zijn muiterij toch minder goed voorbereid/uitgedacht of meer een wanhoopsdaad van een kat in het nauw dan we vermoedden. En waarschijnlijk bleef ook benodigde steun uit leger en elite weg om echt door te drukken, want met alleen een paar duizend huurlingen verover je het Kremlin vast niet.
Dit dus, niet genoeg legeronderdelen steunden hem om hier iets van te maken
pi_209640044
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen. :@
vosss is de naam,
pi_209640048
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:32 schreef Haags het volgende:

[..]
[..]
Lekker, maat.
Wat bedoel je nu? Het had voor mij nog wel flink uit de hand mogen escaleren maar realistisch was het niet
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_209640050
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef vosss het volgende:
Was wel goeie televisie geweest als het tot een clash was gekomen. :@
Wel slecht voor de gasprijs. En dat is toch jouw hoofd focus.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209640062
Ok ik zal het maar eerlijk zeggen hoe het kwam. Ik was gisteren vergeten bier en nootjes te halen en de winkel was al dicht toen ik daar achter kwam dus toen heb ik prigo, loeki en putin ff geappt dat het niet door kon gaan.

Sorry :@
vosss is de naam,
pi_209640064
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Wat bedoel je nu? Het had voor mij nog wel flink uit de hand mogen escaleren maar realistisch was het niet
Ja ik zat er ook op te hopen. Had er ook wel alle schijn van toen ze bijna in Moskou stonden. Ik snap het nog steeds niet. En wat gaat die leip sowieso doen in Wit-Rusland? Een aanval voorbereiden op Kiev of zo?
Zonder wrijving geen glans
pi_209640065
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:23 schreef Breekfast het volgende:
Die deal blijft echt onbegrijpelijk.
De enige verklaring die ik heb is: Prigozjin moet gedacht hebben dat zijn beste vriend Poetin het eigenlijk met hem eens was, en dat ze dan samen de legertop konden hervormen. Maar Poetin steunt blijkbaar de legertop. Daar kan hij meerdere redenen voor hebben. Eentje zou kunnen zijn: omdat ze als was in zijn handen zijn. Maar het zou ook kunnen dat hij geen echte ruzie wil met de legertop, want dat is meerdere dictators al eens opgebroken.

Dus, Poetin kan tegen Prigo zeggen: "jij baalt van mijn ministers en mijn generaals? Dan moet je maar gaan. Niemand dwingt je om mee te doen. Je hebt jarenlang lekkere saté babi voor me gemaakt en veel genazificeerde Oekraïners afgeknald, dus daarom laat ik je leven als je meteen omkeert. Doe je dat niet, dan breekt de hel los. Er zijn in Moskou nog duizenden Tsjetsjenen en elite-troepen. Geloof me: die wil je niet ontmoeten. Oekraïne moet worden veroverd, en wel op MIJN manier. IK ben en blijf de baas. Daarom: Loeki zegt dat hij je wel een huisje kan bieden. Doe dat maar, als je leven je lief is. Opzouten en nooit meer terugkomen."

Als er iemand weet waartoe Poetin in staat is als-ie woedend is, dan is het Prigo wel. Hij is er jarenlang directe getuige van geweest. En Poetin was woedend. Dat was tijdens zijn korte toespraak wel te zien.

Poetin is de winnaar, maar wel een aangeschoten winnaar.
Het beroerde bij deze man is: hoe meer aangeschoten (in diverse betekenissen wellicht, hoewel hij nauwelijks schijnt te zuipen) Poetin is, des te gevaarlijker.

Een echt 'intense' hoop op een burgeroorlog had ik niet, gezien alle risico's die ermee gepaard kunnen gaan. Maar het is waar: voor Oekraïne had dat gunstig kunnen uitpakken.

De huidige troepen van het Kremlin zijn te zwak gebleken. Maar Rusland is een immens land. Er valt nog genoeg te rekruteren. Dat heeft de geschiedenis wel bewezen.

(Gewoon maar een halfslachtige poging om alles te begrijpen. Het is daar een gekkenhuis; zoveel is wel duidelijk.)
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:37:19 #62
236264 crew  capricia
pi_209640068
My 2cents:
Die Pregozhin is niets meer of minder dan een huurling. Hem is veel geld beloofd voor de inname van Bakhmut. Dat heeft ie niet gekregen.
Dus toen ging ie het zelf maar halen. Waarna Poetin over de brug kwam.

De meest simpele reden ooit.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 juni 2023 @ 09:38:35 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 25 juni 2023 @ 09:40:36 #64
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_209640085
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:37 schreef capricia het volgende:
My 2cents:
Die Pregozhin is niets meer of minder dan een huurling. Hem is veel geld beloofd voor de inname van Bakhmut. Dat heeft ie niet gekregen.

Dit soort gasten doen het niet meer voor het geld. Het is echt voor de eer en de ideologie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:42:05 #65
236264 crew  capricia
pi_209640098
quote:
7s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit soort gasten doen het niet meer voor het geld. Het is echt voor de eer en de ideologie.
Zeker wel. Omdat hij ook financiële afspraken heeft met zijn onderaannemers.
Dat is ook zijn eer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209640107
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:37 schreef capricia het volgende:
My 2cents:

Ik denk dat hij veeeeel meer dan alleen geld heeft gekregen. Die man stootte zonder moeite door naar Moskou en was er bijna in geslaagd. Poetin zag de bui al hangen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_209640115
Maar gisterochtend gaf Prigozjin toch ook aan dat Rusland had gelogen over de reden Oekraïne binnen te vallen? Zeg maar zoals bijna de rest van de wereld het ziet? Die kan moeilijk nu alsnog weer verder gaan met oorlogje voeren tegen Oekraïne (vanuit Wit Rusland) lijkt mij..... :{

Wtf zeg
pi_209640117
quote:
15s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:31 schreef vosss het volgende:

[..]
Zoals gisteren al iemand zei, meest waarschijnlijke dat Loeki binnenkort uit een raam valt en dat prigo de show gaat runnen daar en vervolgens een tweede front vanuit wit Rusland opent richting kiev.

Succes en sterkte voor Oekraïne gewenst. Denk dat het daarop neer gaat komen. En in hoeverre dit dan een show was of niet doet er dan eigenlijk niet eens toe.
Waarom zou Loekasjenko helpen om een deal op te zetten die hem zelf fataal wordt?
pi_209640120
Als iedereen toch speculeert als een malle, dan durf ik wel te beweren dat Poetin het óf niet aandurfde om Prigozin te laten doden of er simpelweg niet toe in staat was.

Hoe dan ook blijkt Poetin een slappeling eerste klas, juist ook in Rusland.
pi_209640126
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:36 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Een echt 'intense' hoop op een burgeroorlog had ik niet, gezien alle risico's die ermee gepaard kunnen gaan. Maar het is waar: voor Oekraïne had dat gunstig kunnen uitpakken.
Dit dus. Een paar weekjes gerommel rond Moskou zou waarschijnlijk goed hebben uitgepakt voor Oekraïne.
pi_209640146
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
Als iedereen toch speculeert als een malle, dan durf ik wel te beweren dat Poetin het óf niet aandurfde om Prigozin te laten doden of er simpelweg niet toe in staat was.

Poetin is tot de meest afschuwelijke dingen in staat.
Check bijvoorbeeld zijn (re)acties in Grozny, alsmede bij de gijzelingen in het theater te Moskou en van de school in Breslan.
Eigenlijk weten we dit al een kwart eeuw.
Het leven van weerloze burgers boeit hem geen sodomieter.

De gebeurtenis van gisteren doet het imago van Poetin beslist geen goed, maar de grootste slappeling in dit verhaal lijkt mij Prigozjin. 's Ochtends een enorm grote bek (na maanden en maanden van heftige inhoudelijke kritiek), en 's avonds met de staart tussen de benen afdruipen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_209640148
Nou eens kijken wat de malloten vandaag op het programma hebben staan.
  zondag 25 juni 2023 @ 09:50:14 #73
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 25 juni 2023 @ 09:52:11 #74
236264 crew  capricia
pi_209640166
Maaruh, zitten Shoigu en Gerasimov er nog?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 25 juni 2023 @ 09:52:44 #75
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209640170
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2023 09:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

Prigozin gaat er gewoon aan, kan even duren maar it is his destiny.....
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')