abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208906058
quote:
Gearresteerde advocaat Inez Weski verdacht van deelname criminele organisatie

Strafadvocaat Inez Weski (68) is vrijdag gearresteerd. Het Openbaar Ministerie onderzoekt of zij onrechtmatig informatie heeft doorgespeeld aan de vermoede criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Daarnaast wordt ze verdacht van deelname aan een criminele organisatie, die bezig is met internationale drugshandel en witwassen, en het schenden van geheimen, aldus het OM.

De advocaat van Ridouan Taghi en de broers Mao en Mario Romo in de grote liquidatiezaak Marengo kwam prominent voor in het onderzoek naar de in januari tot 5,5 jaar cel veroordeelde neef en advocaat Youssef Taghi.

Youssef Taghi kreeg zijn straf omdat hij als ‘boodschappenjongen’ van Ridouan Taghi maandenlang berichten in en uit de Extra Beveiligde Inrichting had gesmokkeld. Het Openbaar Ministerie (OM) ziet sterke aanwijzingen dat ook Weski door naasten van Taghi onder druk is gezet andere informatie door te spelen dan zij vanuit haar rol als raadsvrouw mocht.

Het Openbaar Ministerie heeft de Deken van de Orde van Advocaten op de hoogte gesteld van de aanhouding van de advocaat. Weski wordt volgens ingewijden vrijdag verhoord.

Al op een zitting in juli 2022 in de zaak van Youssef Taghi werd sterk gesuggereerd dat ook Weski verboden informatie had doorgespeeld. Het OM erkende dat een besproken proces-verbaal over een ‘geheimhouder’ ging, maar Weski’s naam werd niet genoemd. De rechtbankvoorzitter gaf de strekking van het document weer: twee familieleden van Ridouan Taghi zouden in versleutelde gesprekken gesproken hebben over de mogelijkheid dat Inez Weski, de advocaat die Taghi bijstaat in het Marengoproces, usb-sticks de EBI binnen heeft gebracht.

Justitie stelde daarop ‘niet de bevestiging’ te hebben dat Weski via usb-sticks informatie de EBI in en uit heeft gebracht. ,,We weten het niet,” aldus een van de twee officieren van justitie. ,,We hebben niet de conclusie dat het heeft plaatsgevonden. Er is ook geen actief nader onderzoek gedaan om te kijken of het zou kunnen kloppen.”

De voorzitter las vervolgens de conclusie van het onderzoeksteam voor, dat lijkt overtuigd te zijn van een rol van Weski. ,,Het kan niet anders dan dat dit via mr. Weski is gebeurd.”

,,Dit dossier staat vol aanwijzingen dat Ridouan Taghi al veelvuldig communiceerde met de buitenwereld nog voordat mijn cliënt toegang tot hem kreeg,” concludeerde André Seebregts als nieuwe raadsman van Youssef Taghi.

‘Als ze het vrijdag meneemt, zou super zijn’
Die aanwijzingen bestaan uit onderschept berichtenverkeer. Zo bespreken familieleden van Ridouan in juni 2020 dat ze een beveiligde USB-stick aan Weski hebben gegeven. De bedoeling is dat zij de informatie op de stick in de EBI laat lezen aan Ridouan Taghi en vervolgens zijn antwoorden terugkoppelt aan de familie. ‘Als ze het vrijdag meeneemt, zou super zijn. (..) Dan hebben we een reactie binnen een week. Het zou top zijn als ze het uitprint.’

Ook is er communicatie tussen de oudste zoon van Ridouan Taghi en de Italiaanse maffiabaas Raffaele Imperiale van 18 november 2020. Daarin zegt de zoon dat hij contact heeft gehad met F. (father, volgens de politie). Vervolgens wordt een bericht over financiën en kennelijke drugshandel doorgestuurd, dat dwingend van toon is en waarin veelvuldig de term ‘sir’ valt. De recherche ziet hierin een aanwijzing dat het bericht van Ridouan Taghi afkomstig is. Ook is sprake van ‘my son’, ‘my family’ en ‘I am in jail’.

Advocaat Seebregts spreekt van ‘een parallelle communicatielijn’ die teruggaat tot medio februari 2020: ruim een jaar voordat Youssef Taghi de EBI voor het eerst binnenging. Volgens hem zegt de gang van zaken iets over de druk die Ridouan Taghi kan uitoefenen. “Inez Weski is een kundige advocaat. Ze doet dit werk al heel lang. Ze is integer. Ook een krachtige persoonlijkheid. We zien in het dossier aanwijzingen dat ze dit liever niet doet. Maar we zien ook aanwijzingen dat ook zij niet bestand is tegen de druk van deze man.”

Weski, verontwaardigd, ontkent de aantijgingen met klem. “Er wordt hier over mijn rug verdediging gevoerd. Dit is verschrikkelijk. De uitspraken van Seebregts verbazen mij. Het is allemaal uitgezocht door justitie en bleek geen juiste veronderstelling.”

Advocaat Onno de Jong: Enorme klap voor haar en advocatuur
Advocaat Onno de Jong, die samen met Peter Schouten tot voor kort de kroongetuige bijstond in het Marengo-proces, reageert geschrokken. ,,Een bekende advocaat die in zo’n prominent proces wordt aangehouden: ik ben er behoorlijk van ondersteboven. Dit is nog nooit gebeurd. Dit betekent voor haar een enorme klap, maar ook voor de advocatuur. We moeten tegelijkertijd voorzichtig zijn, omdat we nog geen flauw idee hebben wat precies de verdenkingen zijn en wat de omstandigheden zijn. Maar ook als dadelijk blijkt dat er niks aan de hand is, dan is de schade al aangericht.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)ouan-taghi~aafe0e26/

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208906094
Kan een mod de 2 in een 3 veranderen in de TT?

Normaliter als je op 'open nieuw deel' klikt wordt het nummer toch automatisch opgehoogd?
A murky, forgotten land.
pi_208906109
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:37 schreef StateOfMind het volgende:

Normaliter als je op 'open nieuw deel' klikt wordt het nummer toch automatisch opgehoogd?
Ik had precies hetzelfde met deel 2. _O-
pi_208906131
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:37 schreef StateOfMind het volgende:

^O^
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_208906134
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:38 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik had precies hetzelfde met deel 2. _O-
Kwam door al die codes in de TT. Aangepast.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 26 april 2023 @ 10:44:59 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208906201
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Kwam door al die codes in de TT. Aangepast.
geheimcodes?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_208906214
Fascinerend. Een deel van mij wil haar veroordeeld zien. En een ander deel van mij vindt dat niet ok 😏
pi_208906232
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef HiZ het volgende:
Fascinerend. Een deel van mij wil haar veroordeeld zien. En een ander deel van mij vindt dat niet ok 😏
Jeckyll & Hyde, jij/jullie hier 😱
A murky, forgotten land.
pi_208906549
Ik denk dat ze uiteindelijk wel veroordeeld wordt, omdat ik ervan overtuigd ben dat ze idd gedaan heeft waar ze van verdacht wordt.

Maar omdat ze dat dan onder zware druk/dwang ("anders pakken we je familie") gedaan heeft, valt de straf mee.

Daar durf ik Danny's geld wel op te zetten :7
A murky, forgotten land.
  woensdag 26 april 2023 @ 11:43:17 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208906829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:46 schreef HiZ het volgende:
En waarom?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 april 2023 @ 12:02:37 #11
35189 Troel
scherp en bot
pi_208907046
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Ik denk dat ze uiteindelijk wel veroordeeld wordt, omdat ik ervan overtuigd ben dat ze idd gedaan heeft waar ze van verdacht wordt.

Maar omdat ze dat dan onder zware druk/dwang ("anders pakken we je familie") gedaan heeft, valt de straf mee.

Daar durf ik Danny's geld wel op te zetten :7
Ik hoop dat ze om haar eigen veiligheid is opgepakt of onschuldig blijkt te zijn.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 april 2023 @ 12:04:35 #12
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_208907069
quote:
7s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:02 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik hoop dat ze om haar eigen veiligheid is opgepakt of onschuldig blijkt te zijn.
Ik begin toch te denken van niet. Dan zou ze toch vrij worden gelaten en beveiliging krijgen lijkt me.
Dan ga je iemand niet lang in de gevangenis vastzetten…
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 26 april 2023 @ 12:06:59 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208907102
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:04 schreef MissButterflyy het volgende:

Ik begin toch te denken van niet. Dan zou ze toch vrij worden gelaten en beveiliging krijgen lijkt me.
Ze zit niet in de gevangenis, want ze is niet veroordeeld. Ze zit in het huis van bewaring.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 26 april 2023 @ 12:10:55 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208907144
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:04 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik denk dat de staat geen afdoende beveiliging kan regelen als ze echt bedreigd wordt door Taghi. Kijk naar de zussen van Holleeder, hoe die 'beveiligd' werden.
  woensdag 26 april 2023 @ 12:18:31 #15
80382 manny
30 is best veel
pi_208907227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:29 schreef Nober het volgende:

[..]
Wat maakt een advocaat een topadvocaat?
Dat is een goede vraag idd. Het is niet alleen hoe vaak je bij Jinek zit of een prominente boef / verdachte verdedigt in ieder geval.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  woensdag 26 april 2023 @ 12:24:00 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208907304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 10:29 schreef Nober het volgende:
Wat maakt een advocaat een topadvocaat?
Een topadvocaat is gewoon iemand die voor niet al te veel jouw buiten de deur weet te houden :7
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 26 april 2023 @ 12:35:02 #17
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208907432
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:24 schreef Tengano het volgende:

Een topadvocaat is gewoon iemand die voor niet al te veel jouw buiten de deur weet te houden :7
Jouw wat?
Poef.....gone! ©golfer
pi_208907434
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:43 schreef golfer het volgende:

[..]
En waarom?
Omdat ik de verdenking volledig geloofwaardig vind. En omdat ik denk dat het er niet beter op wordt als het beroep van strafrechtadvocaat zo riskant wordt.
  woensdag 26 april 2023 @ 12:35:37 #19
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_208907438
quote:
11s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:35 schreef golfer het volgende:

Jouw wat?
Dat was geen ongelukje ;)
pi_208939555
Dus toch druk van Taghis familieleden.
https://nos.nl/artikel/24(...)chten-door-te-sturen
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_208939825
Als ze naar buiten komt, zal ze wel omgelegd worden… wat een landje zeg
  zaterdag 29 april 2023 @ 08:34:04 #22
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208939830
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:33 schreef KREEFTx het volgende:
ze moeten die taggie gewoon afschieten

klaar met dat stuk ongeluk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 08:47:41 #23
367000 roos94
pi_208939892
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 05:19 schreef superniger het volgende:
Klinkt als een gezellige familie.
  zaterdag 29 april 2023 @ 08:50:24 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208939911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:33 schreef KREEFTx het volgende:
Dat was ook mijn eerste gedachte idd... ik denk dat ze niet meer veilig over straat kan :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208939914
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 05:19 schreef superniger het volgende:
Ik hoor veel collega's van haar roepen dat ze zo integer is etc etc. Maar als ik het zo lees, dan is het plausibel dat door haar rol mogelijk ook Peter R de Vries kan zijn dood geschoten.

De reden van de late arrestatie heeft het OM al gegeven: om de zaak tegen Taghi niet te vertragen. Ook de berichten dat het OM een sterke zaak heeft doen vermoeden dat mevrouw echt een zwaar probleem heeft.
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 08:53:00 #26
367000 roos94
pi_208939920
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:51 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Ik hoor veel collega's van haar roepen dat ze zo integer is etc etc. Maar als ik het zo lees, dan is het plausibel dat door haar rol mogelijk ook Peter R de Vries kan zijn dood geschoten.

De reden van de late arrestatie heeft het OM al gegeven: om de zaak tegen Taghi niet te vertragen. Ook de berichten dat het OM een sterke zaak heeft doen vermoeden dat mevrouw echt een zwaar probleem heeft.
Dus die draait jaren de cel in.
pi_208939967
Weski is al diep in de 60 en had dus al lang met pensioen gekund.
Ergens vind ik het voor haar sneu dat ze hierin is verwikkeld maar aan de andere kant denk ik dat ze de gevaren heel goed kende en toch dat risico nam vanwege het geld en de publiciteit. Het moest voor haar geen verassing zijn geweest dat kamp Taghi van haar verwachtte dat ze als doorgeefluik ging fungeren. Dat schijnt heel gebruikelijk te zijn in die wereld en met een verdachte als Taghi zou het niet anders zijn.
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:06:53 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208939991
Er zal geen advocaat meer zijn die Taghi wil bijstaan. Je wordt onherroepelijk in hele criminele fuik van hem getrokken.
pi_208940001
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er zal geen advocaat meer zijn die Taghi wil bijstaan. Je wordt onherroepelijk in hele criminele fuik van hem getrokken.
Het zou me niet verbazen als advocaten juist in de rij gaan staan om deze notoire crimineel bij te staan.
Je krijgt volop publiciteit en mag wekelijks aanschuiven bij Jinek en Humberto Tan.
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:15:36 #30
323876 michaelmoore
pi_208940030
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 09:09 schreef Moederenkind het volgende:

[..]
Het zou me niet verbazen als advocaten juist in de rij gaan staan om deze notoire crimineel bij te staan.
Je krijgt volop publiciteit en mag wekelijks aanschuiven bij Jinek en Humberto Tan.
en bakken geld van taggie op je rekening in zwitserland
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_208940036
quote:

[..]
Denk het niet. Risico is te groot. Publiciteit krijg je ook als je pedofielen bijstaat.
#superniger2020
  zaterdag 29 april 2023 @ 09:35:37 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208940163
quote:

[..]
En wat heb je daar precies aan als je familie dan niet meer veilig is?

Even los van het feit dat Weski al bekend was, is ook al duidelijk dat advocaten niet staan te springen om de taak van Weski over te nemen.

Overigens heeft Weski 2 keer bij Jinek gezeten (1 keer in 2016 en 1 keer in 2019), en nog nooit bij Humberto Tan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker zaterdag 29 april 2023 @ 10:11:58 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208940399
quote:

[..]
:')
Die kijken allemaal wel uit.
Ze hebben gezien wat er met Peter R. de Vries is gebeurd.
pi_208940467
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:11 schreef maily het volgende:

[..]
Peter R de Vries zoekt zaken uit waarvan criminelen willen dat het *niet* uitgezocht wordt, advocaten verdedigen je slechts. Dus risico zal wat minder zijn. Zo'n Weski verdedigt ook criminelen dus het is niet zo dat er ex-gevangenen rondlopen die Weski het gevang in heeft gestuurd. Dat doet het OM.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_208940490
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Peter R de Vries zoekt zaken uit waarvan criminelen willen dat het *niet* uitgezocht wordt, advocaten verdedigen je slechts. Dus risico zal wat minder zijn. Zo'n Weski verdedigt ook criminelen dus het is niet zo dat er ex-gevangenen rondlopen die Weski het gevang in heeft gestuurd. Dat doet het OM.
Deed Derk Wiersum ook. Bij het soort nietsontziende gekken als Taghi die ook nog eens niets meer te verliezen hebben is niemand veilig.
zie email 27 oktober
pi_208940638
Ik ben heel benieuwd wat de rechter nu gaat doen, want inmiddels zitten we in een proces met 3 verdachten en een kroongetuige zonder advocaat. Alleen zal de rechtbank ook zwaar meewegen dat het nogal waarschijnlijk is dat 1 van de verdachten dit allemaal zelf veroorzaakt heeft. Dat pleit voor het proces zo snel mogelijk afronden en vonnis wijzen.
pi_208940713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deed Derk Wiersum ook. Bij het soort nietsontziende gekken als Taghi die ook nog eens niets meer te verliezen hebben is niemand veilig.
Dat is wel zo. Zo'n malloot verpest het voor de andere criminelen...die krijgen straks niemand meer als advocaat.
pi_208940780
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:11 schreef maily het volgende:

[..]
Dat zou je denken.
Kijk maar hoe snel Nabil B. niet 1 maar 2 advocaten heeft weten te krijgen. Die lopen aanzienlijk meer gevaar.
Er zullen er altijd advocaten zijn die het risico onderschatten of het interesseert ze niet als ze maar op de voorpagina van het AD staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moederenkind op 29-04-2023 11:34:37 ]
pi_208940843
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is wel zo. Zo'n malloot verpest het voor de andere criminelen...die krijgen straks niemand meer als advocaat.
Arme hardwerkende goudeerlijke criminelen toch :'(
A murky, forgotten land.
pi_208940849
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Arme hardwerkende goudeerlijke criminelen toch :'(
Ik kan er ook niet om wakker liggen nee.
pi_208940937
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:51 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]

De mensen die haar zo integer noemen zijn zelf niet zuiver op de graat. EN ze halen dan ook nog enkel verhalen aan van 10 jaar geleden. Wat maakt iemand integer die tien jaar geleden zo goed was, als ze nu gewoon fout is?
pi_208941000
Hoe zou dat dan gaan? Zegt die zus dan; je weet wat er met Peter is gebeurd, beter doe je deze briefje voorlezen tata.
  zaterdag 29 april 2023 @ 11:40:54 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208941273
Waarom zitten die familieleden ook niet vast voor deelnemen aan een criminele organisatie?
pi_208941458
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Momo het volgende:
Waarom zitten die familieleden ook niet vast voor deelnemen aan een criminele organisatie?
Vraag ik me ook af.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_208941736
Opruimslotje
pi_208941761
opmerkingen over hele families een nekschot of wat dan ook te geven is niet oké. Graag een TR dan, ipv op zulke opmerkingen te reageren
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:59:20 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208941842
quote:
Je kunt niet een hele familie vastzetten op het pure feit dat ze familie zijn van een verdachte.
Of op basis van het feit dat ze versleutelde berichten verstuurd hebben bijvoorbeeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 april 2023 @ 13:00:18 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208941852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 11:07 schreef BjG956 het volgende:

[..]
De mensen die haar zo integer noemen zijn zelf niet zuiver op de graat. EN ze halen dan ook nog enkel verhalen aan van 10 jaar geleden. Wat maakt iemand integer die tien jaar geleden zo goed was, als ze nu gewoon fout is?
Stel je nou dat de strafpleiters die haar integer noemen dat zelf niet zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208941947
Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat ze hiermee heeft ingestemd onder zware bedreiging van zichzelf of naasten.
pi_208942000
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Stel je nou dat de strafpleiters die haar integer noemen dat zelf niet zijn?
ja, vooral omdat ze dus wijzen op 10 jaar geleden en niks opnoemen uit de huidige tijd..
En dan zo op tv komen om die vrouw al vrij te pleiten terwijl het OM nog onderzoek doet. Ik krijg er zweetplekken van.
pi_208942011
quote:
Wonen misschien ook niet in Nederland. Ondergedoken. Op die tante na
pi_208942212
Zou wat zijn als Weski straks ook gepopt wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_208942314
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:15 schreef BjG956 het volgende:

[..]
ja, vooral omdat ze dus wijzen op 10 jaar geleden en niks opnoemen uit de huidige tijd..
En dan zo op tv komen om die vrouw al vrij te pleiten terwijl het OM nog onderzoek doet. Ik krijg er zweetplekken van.
Andere deodorant gebruiken.
pi_208942354
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:06 schreef golfer het volgende:

[..]
Ze zit niet in de gevangenis, want ze is niet veroordeeld. Ze zit in het huis van bewaring.
Wat is het verschil?
pi_208942357
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Zou wat zijn als Weski straks ook gepopt wordt.
Zou zomaar kunnen als ze een risico wordt voor Taghi.
pi_208942369
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:54 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen als ze een risico wordt voor Taghi.
wat is gepopt?
pi_208942432
A murky, forgotten land.
pi_208942440
Dat :7
A murky, forgotten land.
pi_208942469
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 12:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je kunt niet een hele familie vastzetten op het pure feit dat ze familie zijn van een verdachte.
Of op basis van het feit dat ze versleutelde berichten verstuurd hebben bijvoorbeeld.
'Je kunt niet' verwoordt het normale antwoord van een rechtsstaat. Het is alleen geen voldoende antwoord meer als die rechtsstaat zelf op het spel staat. Meestal kun je er vanuit gaan dat je criminelen kunt bestraffen volgens de regels. Maar het enige wat in dit soort zaken nog ontbreekt is een rechter met een kogel door zijn hoofd. En dan blijkt dus plotseling die rechtsstaat niet veel beter meer te zijn dan een narcostaat waar gewoon de meest gewelddadige drugsbaron de lakens uitdeelt.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:03:39 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208942494
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:54 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

Wat is het verschil?
Een huis van bewaring is een plek waar verdachten wachten op het oordeel van een rechter. Wanneer jij, een vriend of familielid in een huis van bewaring zit, dan betekent dat niet direct dat hij of zij schuldig is.
Een rechter bepaalt dat op een later tijdstip. Meestal word je na je aanhouding eerst tot maximaal drie dagen op het politiebureau vastgezet. Als deze tijd voorbij is, ga je in eerste instantie voor maximaal 14 dagen naar een huis van bewaring, ook wel voorlopige hechtenis genoemd.
Wanneer een verdachte is gearresteerd, volgt er eerst een periode van inverzekeringstelling. Moet de verdachte na deze periode nog steeds worden vastgehouden? Dan volgt de voorlopige hechtenis.
Deze voorlopige hechtenis duurt maximaal 90 dagen. Al die tijd ben je wel verdachte voor het misdrijf dat je vermoedelijk hebt gepleegd, maar dus nog niet schuldig bevonden en ook nog niet veroordeeld door een rechter.

Een gevangenis is een plek waar je terecht komt als je door een rechter tot een gevangenisstraf bent veroordeeld.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:04:19 #61
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_208942498
quote:
19s.gif Op woensdag 26 april 2023 12:18 schreef manny het volgende:

[..]
Dat is een goede vraag idd. Het is niet alleen hoe vaak je bij Jinek zit of een prominente boef / verdachte verdedigt in ieder geval.
Dat is het precies wel. De talkshows vinden het interessant om een ‘topadvocaat’ aan tafel te hebben en voor de advocaat kan het ook kwaad. Het zegt niets. De Snijtafel had er een interessant item over:
I am a black hole shitting into the void
pi_208942502
quote:
Omdat het (gelukkig) niet strafbaar is in Nederland om familie te zijn van Taghi.

Er moet dus feiten bewezen worden dat iemand een strafbaarfeit begaat (fasciliteren van strafbaarfeiten is ook strafbaar)
pi_208942531
quote:
Omdat wij geen maffiawet hebben zoals Italië.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:08:04 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208942555
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Omdat het (gelukkig) niet strafbaar is in Nederland om familie te zijn van Taghi.

Er moet dus feiten bewezen worden dat iemand een strafbaarfeit begaat (fasciliteren van strafbaarfeiten is ook strafbaar)
Ik stel niet voor om iedereen op te sluiten die DNA met Taghi, maar juist de familieleden die Inez onder druk hebben gezet. Belachelijk überhaupt dat die gast zoveel invloed nog heeft terwijl hij diep beveiligd in een gevangenis zit.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:08:54 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208942566
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:08 schreef Momo het volgende:

maar juist de familieleden die Inez onder druk hebben gezet.
Is dat al bewezen dan?
Poef.....gone! ©golfer
pi_208942623
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
wat is gepopt?
In deze context : doodgeschoten.
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:15:22 #67
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208942651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:08 schreef golfer het volgende:

[..]
Is dat al bewezen dan?
Als er in het dossier al grote vermoedens zijn richting bepaalde personen ga je toch niet wachten tot dat ze eventueel veroordeeld zijn over 2 jaar? Het naïef om een zaak als deze (waar al zoveel doden zijn gevallen en zelfs vermoedelijk je kroonprinses is bedreigd) gewoon te behandelen als een gewone zaak. Ook nog eens gevaarlijk voor vele mensen.
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 14:16:59 #68
367000 roos94
pi_208942668
Is wel einde carriere dit denk ik :?
pi_208942820
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:16 schreef roos94 het volgende:
Alleen al gelet op haar leeftijd en hoe lang dit soort zaken meestal duren is dat waarschijnlijk. Op de inhoud moeten we het echt nog zien.
zie email 27 oktober
pi_208942869
Als ik haar zie moet ik altijd weer aan Suger Lee Hooper denken :X
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 14:41:17 #71
367000 roos94
pi_208942930
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:35 schreef Papabear het volgende:
  zaterdag 29 april 2023 @ 14:49:38 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208942996
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:15 schreef Momo het volgende:

Als er in het dossier al grote vermoedens zijn richting bepaalde personen ga je toch niet wachten tot dat ze eventueel veroordeeld zijn over 2 jaar? Het naïef om een zaak als deze (waar al zoveel doden zijn gevallen en zelfs vermoedelijk je kroonprinses is bedreigd) gewoon te behandelen als een gewone zaak. Ook nog eens gevaarlijk voor vele mensen.
Alleen als er dusdanige bewijzen zijn vanuit het OM kan je iemand oppakken. Het OM moet dan wel voldoende hebben om er een (straf)zaak van te maken.
Alleen vermoedens zijn geen bewijzen en geen reden voor arrestatie.
Poef.....gone! ©golfer
pi_208943712
Bijzondere familie. Is je neef/broer/zoon de grootste crimineel van Nederland en ipv afstand te nemen werk je nog meer mensen de vernieling in.
pi_208943844
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:49 schreef golfer het volgende:

[..]
Alleen als er dusdanige bewijzen zijn vanuit het OM kan je iemand oppakken. Het OM moet dan wel voldoende hebben om er een (straf)zaak van te maken.
Alleen vermoedens zijn geen bewijzen en geen reden voor arrestatie.
“Een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit” is het criterium om iemand aan te houden.
zie email 27 oktober
  zaterdag 29 april 2023 @ 16:54:39 #75
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_208944533
quote:
Bij mij beginnen m'n vingers te knippen. Uncle Fester maar dan z'n zus ofzo.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_208944572
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:16 schreef roos94 het volgende:
Welnee. Tenzij ze veroordeeld wordt, dan zal ze geschrapt worden van het tableau.
pi_208944596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 08:47 schreef roos94 het volgende:

[..]
Klinkt als een gezellige familie.
Ik weet niet waarom maar zie nu een schreeuwende Glennis Grace vrouw voor me. :')
pi_208944602
quote:

[..]
Ik denk het het.
Voor een advocaat is er weinig eer aan deze zaak te behalen. Taghi gaat voor hele lange tijd de bak in.
pi_208945353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik denk het het.
Voor een advocaat is er weinig eer aan deze zaak te behalen. Taghi gaat voor hele lange tijd de bak in.
Tenzij je natuurlijk iets op het spoor bent zoals de staat die probeert een verdachte te liquideren. Maar ja, misschien is Weski daarom wel opgesloten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208945413
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Tenzij je natuurlijk iets op het spoor bent zoals de staat die probeert een verdachte te liquideren. Maar ja, misschien is Weski daarom wel opgesloten.
Voorlopig vind ik dat verhaal niet erg geloofwaardig.
pi_208945452
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:55 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Voorlopig vind ik dat verhaal niet erg geloofwaardig.
Ik heb geen idee. Het valt mij op dat er druk gespeculeerd wordt in een heleboel richtingen, maar dat Weski al menige aanvaring met het OM heeft gehad en als uiterst lastig wordt ervaren mag niet genoemd. Alsof het OM boven elke twijfel verheven is na alles wat er de laatste jaren gebeurd is aan rechtsstaatschendingen.
pi_208945461
Tijd dat er een paar Italiaanse maffia experts, die ervaring hebben met N’dreta, hierheen gehaald worden.
Vakman pur sang
pi_208945498
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 17:04 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Ik denk het het.
Het is een alles-of-niets-zaak. Er zijn slechts twee bewijzen: de kroongetuige en de pgp-berichten.

Van de kroongetuige is natuurlijk de vraag hoe betrouwbaar zijn verklaringen zijn. Het is een crimineel die het te heet onder de voeten werd en zich toen maar heeft laten arresteren. Hij is gaan praten om zo z'n hachje te redden. Is het allemaal waar wat-ie zegt, of vertelt ie met name de dingen die in z'n eigen belang zijn?

Pgp-accounts zijn allemaal anoniem, dus het OM moet overtuigend aantonen dat het account van Taghi daadwerkelijk het account van Taghi is. Als niet vaststaat dat hij degene is die dat account gebruikte, dondert alles in elkaar.
pi_208945512
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Tijd dat er een paar Italiaanse maffia experts, die ervaring hebben met N’dreta, hierheen gehaald worden.
Nou, daar is het ook nog steeds een zooitje hoor. Van die misdaad ga je gewoon niet winnen, ze verzinnen elke keer wel weer iets anders.
pi_208945528
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb geen idee. Het valt mij op dat er druk gespeculeerd wordt in een heleboel richtingen, maar dat Weski al menige aanvaring met het OM heeft gehad en als uiterst lastig wordt ervaren mag niet genoemd. Alsof het OM boven elke twijfel verheven is na alles wat er de laatste jaren gebeurd is aan rechtsstaatschendingen.
Rechtsstaatschendingen en liquidaties staan niet perse gelijk aan elkaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_208945547
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:04 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou, daar is het ook nog steeds een zooitje hoor. Van die misdaad ga je gewoon niet winnen, ze verzinnen elke keer wel weer iets anders.
Nou daar was het nog wel gekker dan nu.
Vakman pur sang
pi_208945573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
wat is gepopt?
Dat doen ze met een pipa.
pi_208945643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
welke rechtsstaatschendigen, die zijn er tijdens covid / lockdowns niet geweest namelijk mocht je dat denken (lockdowns en verplichjte quarantaines waren voor de uitvinding van antibiotica's en vaccine's vrij regelmatig in Europa, en die ruimte staat in de grondwet beschreven) Dus ben erg benieuwd.....

Want het lijkt er alles op dat je gewoon het extreem rechtse script volgt om zoveel mogelijk wantrouwen naar onze rechtstaat te creeren. voor meer info zie het aivd rapport rondom complot denkers voor gedragingen die beschreven staan.
  zaterdag 29 april 2023 @ 19:20:56 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208945707
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
welke rechtsstaatschendigen, die zijn er tijdens covid / lockdowns niet geweest namelijk mocht je dat denken (lockdowns en verplichjte quarantaines waren voor de uitvinding van antibiotica's en vaccine's vrij regelmatig in Europa, en die ruimte staat in de grondwet beschreven) Dus ben erg benieuwd.....

Want het lijkt er alles op dat je gewoon het extreem rechtse script volgt om zoveel mogelijk wantrouwen naar onze rechtstaat te creeren. voor meer info zie het aivd rapport rondom complot denkers voor gedragingen die beschreven staan.
Bijvoorbeeld het onnodig tappen van advocaten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_208945772
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Bijvoorbeeld het onnodig tappen van advocaten.
Is dat onnodig gebleken en hoevaak is dit gebeurt in Nederland? Enn wie zegt dat dit rechtstaatschendingen zijn? het lijkt me nogal logisch dat veiligheid instanties die kunnen doen in uiterste nood. Echter doet een OM of politiek doet dit natuurlijk niet zelf, maar een AIVD of europol etc. En dit weer (zoals vaak in het westen) autonoom opererende instanties. Dus als er illegaal is afgetapt dient er een rechtzaak te komen.
  zaterdag 29 april 2023 @ 19:30:52 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208945813
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Is dat onnodig gebleken en hoevaak is dit gebeurt in Nederland? Enn wie zegt dat dit rechtstaatschendingen zijn? het lijkt me nogal logisch dat veiligheid instanties die kunnen doen in uiterste nood. Echter doet een OM of politiek doet dit natuurlijk niet zelf, maar een AIVD of europol etc. En dit weer (zoals vaak in het westen) autonoom opererende instanties. Dus als er illegaal is afgetapt dient er een rechtzaak te komen.
My bad, het was inderdaad de AIVD die daarvoor op de vingers is getikt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 20:03:58 #92
367000 roos94
pi_208946121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:09 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat doen ze met een pipa.
pi_208946519
Het valt mij op dat veel mensen haar de hand boven het hoofd houden.
Maar het is toch eigenlijk heel simpel: als je bedreigd wordt ga je toch niet mee werken en jezelf nog meer de nesten in werken? Dan stap je toch naar het OM en zorg je dat je heel ver anoniem verder gaat leven ergens onder beveiliging?

Meedoen is toch altijd fout, mede omdat je steeds verder de modder in gezogen wordt
pi_208946585
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:35 schreef stropdaz het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen haar de hand boven het hoofd houden.
Maar het is toch eigenlijk heel simpel: als je bedreigd wordt ga je toch niet mee werken en jezelf nog meer de nesten in werken? Dan stap je toch naar het OM en zorg je dat je heel ver anoniem verder gaat leven ergens onder beveiliging?

Meedoen is toch altijd fout, mede omdat je steeds verder de modder in gezogen wordt
Je weet dat dat voor advocaten heel lastig ligt ivm beroepsgeheim? Als jij naar het OM loopt, wat garandeert de volgende criminele dan dat je dat niet vaker doet? Voor je het weet is het einde carrière. En dan heb je het nog niet gehad over de dubbelrol van het OM in dat geval (het is ook je tegenstander in de rechtszaal) en mogelijke tuchtrechtelijke gevolgen.
Nog daargelaten dat zoiets vaak heel subtiel begint. Deze redenering is echt veel te kort door de bocht.

Verder zie ik niemand haar de hand boven het hoofd houden, maar vooral een zoektocht naar verklaringen omdat niemand gelooft dat ze dit uit slechtheid doet/deed. Toch wat anders.
zie email 27 oktober
pi_208946616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je weet dat dat voor advocaten heel lastig ligt ivm beroepsgeheim? Als jij naar het OM loopt, wat garandeert de volgende criminele dan dat je dat niet vaker doet? Voor je het weet is het einde carrière. En dan heb je het nog niet gehad over de dubbelrol van het OM in dat geval (het is ook je tegenstander in de rechtszaal) en mogelijke tuchtrechtelijke gevolgen.
Nog daargelaten dat zoiets vaak heel subtiel begint. Deze redenering is echt veel te kort door de bocht.

Verder zie ik niemand haar de hand boven het hoofd houden, maar vooral een zoektocht naar verklaringen omdat niemand gelooft dat ze dit uit slechtheid doet/deed. Toch wat anders.
Niet zo heel lastig als waar het om gaat het afdwingen van het omzeilen van de beperkende voorwaarden. Volgens mij zou ze dan juist verplicht zijn het te melden.
pi_208946695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet zo heel lastig als waar het om gaat het afdwingen van het omzeilen van de beperkende voorwaarden. Volgens mij zou ze dan juist verplicht zijn het te melden.
Verplicht melden als advocaat (buiten financiele transacties/wwft om)? Wat en waar precies? Bron?

Ik ken hem niet, maar ik laat me graag verrassen.
zie email 27 oktober
pi_208946882
Ze is, bij mijn weten, niet de advocaat van de broers/zussen van Taghi dus met beroepsgeheim heeft het niks te maken. Snap sowieso niet wat bedreiging met beroepsgeheim te maken heeft.
pi_208947059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Rechtsstaatschendingen en liquidaties staan niet perse gelijk aan elkaar.
Nee, niet alle honden zijn poedels, maar een poedel is wel een hond.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De AIVD die illegaal burgers monitort, het illegaal verbieden van demonstraties, illegale binnentreding door de politie, medische ingrepen zonder informed consent, het structureel voorliegen en niet informeren van de volksvertegenwoordiging, het meermaals overtreden van de wet in de toeslagenaffaire, illegaal politiegeweld, illegale censuur, overtreding van de archiefwet, het niet indienen van een wet binnen de verplichte 8 weken, even uit mijn hoofd. Het lijste is minstens dubbel zo lang.

Ja, de Nederlandse rechtsstaat verkeerd in ernstige crisis, met afstand de ernstigste sinds 1945, en daar zouden ook het midden en andere linkse mensen zich heel druk over moeten maken, niet alleen gematigd rechts. Extreem-rechts heeft schijt aan de rechtsstaat, dat is eigenlijk wat extreem-rechts onderscheidt.
pi_208947114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verplicht melden als advocaat (buiten financiele transacties/wwft om)? Wat en waar precies? Bron?

Ik ken hem niet, maar ik laat me graag verrassen.
Verplicht was een te zwaar woord. Maar dat het geen zwart wit verhaal is / https://pure.uva.nl/ws/files/17892578/5.pdf
  zaterdag 29 april 2023 @ 21:26:42 #100
80382 manny
30 is best veel
pi_208947179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:04 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat is het precies wel. De talkshows vinden het interessant om een ‘topadvocaat’ aan tafel te hebben en voor de advocaat kan het ook kwaad. Het zegt niets. De Snijtafel had er een interessant item over:
Dank voor de tip. Goede aflevering idd.
pi_208948963
Die Weski is vast op een dag wakker geworden met een paardenhoofd in haar bed :o ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208951193
Politie ziet Inez Weski als doorgeefluik tussen Taghi en Italiaanse maffia

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-taghi-en-italiaans
pi_208951195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:58 schreef TLC het volgende:
Die Weski is vast op een dag wakker geworden met een paardenhoofd in haar bed :o ;(
Wat zal dat paardenhoofd zit rot geschrokken zijn 😱
A murky, forgotten land.
pi_208955404
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
Dat :7
Zelfde als gedood dus, weer wat geleerd
pi_208956713
quote:
Dus dan ben je een kopstuk van de Italiaanse maffia en bang voor Taghi :X

quote:
Volgens een bron rond het onderzoek naar Imperiale, is de Italiaanse drugshandelaar zeer terughoudend geweest in het verklaren over Ridouan Taghi en zijn familie. De Italiaan zou vrezen dat zijn familie iets wordt aangedaan als hij dat wel doet.
  zondag 30 april 2023 @ 18:46:54 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208956793
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]

Vergane glorie hoor, die Italianen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208957333
Lekker zooitje.
  zondag 30 april 2023 @ 19:26:37 #108
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208957635
quote:

[..]
[..]

Ja, die zijn natuurlijk zelf ook niet vies van iemand z'n familie wat aandoen. Ze kijken wel uit :D
  zondag 30 april 2023 @ 19:53:34 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208958226
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja, die zijn natuurlijk zelf ook niet vies van iemand z'n familie wat aandoen. Ze kijken wel uit :D
Klopt, al gelden daar nog wel tikje meer 'wetten' dan voor die cokemocro's heb ik het idee.
In wilde weg schieten waar onschuldigen omheen lopen is niet heel gebruikelijk bijvoorbeeld.
Fucked up allemaal

Dat artikel in de krant is trouwens absurd. Allemaal letterlijke stukken bewijsmateriaal uit de zaak. Ik snap daar niets van. Hoe kan dat zo makkelijk en zo snel op straat liggen en waarom bericht de krant over de inhoud ervan, en dan weer níet over het lekken van die inhoud überhaupt

Benieuwd wie de eerstvolgende dooie is :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 april 2023 @ 19:59:26 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208958379
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt, al gelden daar nog wel tikje meer 'wetten' dan voor die cokemocro's heb ik het idee.
In wilde weg schieten waar onschuldigen omheen lopen is niet heel gebruikelijk bijvoorbeeld.
Fucked up allemaal

Dat artikel in de krant is trouwens absurd. Allemaal letterlijke stukken bewijsmateriaal uit de zaak. Ik snap daar niets van. Hoe kan dat zo makkelijk en zo snel op straat liggen en waarom bericht de krant over de inhoud ervan, en dan weer níet over het lekken van die inhoud überhaupt

Komt dat bewijs dat in de krant genoemd is niet uit de strafzaak tegen de neef van Taghi? Die advocaat die net veroordeeld is wegens lekken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_208958424
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Fucked up allemaal

Het OM lekt aan alle kanten, maar als ze die lastige advocate die vaak vinger op de zere plekken bij het OM legt opsluiten dan is dat voor haar eigen veiligheid, of hebben ze echt wel een sterke zaak....
  zondag 30 april 2023 @ 20:16:18 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208958697
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het OM lekt aan alle kanten, maar als ze die lastige advocate die vaak vinger op de zere plekken bij het OM legt opsluiten dan is dat voor haar eigen veiligheid, of hebben ze echt wel een sterke zaak....
Vermoed dat die beperkingen er niet lang meer opzitten. Dat er vanuit justitie wel gelekt wordt naar de media terwijl zij in beperkingen moet blijven schuurt nogal met elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208958756
quote:

[..]
[..]

Imperiale zal ook wel wat te vrezen hebben van z'n landgenoten.
pi_208958807
Het is gewoon 1 grote shitzooi. Meer kan ik er niet van maken.
pi_208959234
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vermoed dat die beperkingen er niet lang meer opzitten. Dat er vanuit justitie wel gelekt wordt naar de media terwijl zij in beperkingen moet blijven schuurt nogal met elkaar.
De baas van het OM vorige week op tv, nu dit lek, het beeld is al neergezet en Weski zou heel erg haar best moeten doen om dat nog bij te stellen.
  zondag 30 april 2023 @ 22:13:34 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208961127
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Komt dat bewijs dat in de krant genoemd is niet uit de strafzaak tegen de neef van Taghi? Die advocaat die net veroordeeld is wegens lekken?
Geen idee, staat volgens mij geen bron bij. Of ik keek niet goed.

Evenzo, vreemd
  zondag 30 april 2023 @ 22:14:42 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208961148
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
-edit: Ja, je hebt gelijk idd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Drekkoning op 30-04-2023 22:20:59 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 1 mei 2023 @ 10:50:20 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208964962
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Het is gewoon 1 grote shitzooi. Meer kan ik er niet van maken.
Hier is gewoon echt hard ingrijpen nodig, maar ik heb het idee dat we dit in Nederland niet aankunnen en onze minister van justitie de situatie ook nog steeds niet voldoende inschat.

En wtf, waarom zit nog niet die complete Familie Taghi in hechtenis?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 1 mei 2023 @ 10:51:37 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208964977
quote:
Sugar Lee Gothic dan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208965125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wiersum was advocaat van een kroongetuige, niet van Taghi.
pi_208965518
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:06 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
[..]
Wiersum was advocaat van een kroongetuige, niet van Taghi.
Dat is mij bekend. Je punt?
zie email 27 oktober
pi_208965600
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2023 10:50 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Hier is gewoon echt hard ingrijpen nodig, maar ik heb het idee dat we dit in Nederland niet aankunnen en onze minister van justitie de situatie ook nog steeds niet voldoende inschat.

En wtf, waarom zit nog niet die complete Familie Taghi in hechtenis?
omdathet niet strafbaar is om familie te zijn van. Alleen als er verdenkingen zijn van individuen kan er een zaak om heen gebouwd worden. Wij leven in een rechtstaat en gelukkig hebben we hier rechten als individuebn en vanuit is het gerecht opgebouwd.
  maandag 1 mei 2023 @ 12:08:51 #123
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208965770
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
omdathet niet strafbaar is om familie te zijn van. Alleen als er verdenkingen zijn van individuen kan er een zaak om heen gebouwd worden. Wij leven in een rechtstaat en gelukkig hebben we hier rechten als individuebn en vanuit is het gerecht opgebouwd.
Ja maar het lijkt me duidelijk uit dat beveiligde telefoonverkeer dat zij ook onderdeel uitmaken van een/de criminele organisatie, dmv het een advocaat onder druk zetten om berichten door te geven. Net zo strafbaar toch? Het gaat hier niet om boodschappenlijstjes of liefdesbrieven.
pi_208965887
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ja maar het lijkt me duidelijk uit dat beveiligde telefoonverkeer dat zij ook onderdeel uitmaken van een/de criminele organisatie, dmv het een advocaat onder druk zetten om berichten door te geven. Net zo strafbaar toch? Het gaat hier niet om boodschappenlijstjes of liefdesbrieven.
Wie zegt dat er nog geen familie leden zijn opgepak? Of misschien gaat het om familie leden wie al vast zitten. Kunnen ze niet bewijzen welke familieleden het precies zijn etc.
  maandag 1 mei 2023 @ 13:09:58 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208966405
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 12:20 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Wie zegt dat er nog geen familie leden zijn opgepak? Of misschien gaat het om familie leden wie al vast zitten. Kunnen ze niet bewijzen welke familieleden het precies zijn etc.
Tja, we hebben tot nu toe van elke voortgang in deze case iets gehoord, ook bij de aanhouding van die neef. Nu blijft het verdacht stil. Misschien wel met een goede reden, who knows.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 13:19:22 #126
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_208966548
De onderwereld is een schaakspel. Erg fascinerend
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 1 mei 2023 @ 13:20:43 #127
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_208966567
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Tja, we hebben tot nu toe van elke voortgang in deze case iets gehoord, ook bij de aanhouding van die neef. Nu blijft het verdacht stil. Misschien wel met een goede reden, who knows.
Die hele familie zal wel onder een vergrootglas van justitie liggen. Maar je kunt natuurlijk moeilijk zomaar preventief fammilieleden oppakken.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:32:15 #128
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208990917
Het is stiiiil in Weskiland/OM-land/Taghiland.
pi_208991053
quote:
5s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef SEMTEX het volgende:
Vrijdag zijn de twee weken om.
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:28:00 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208991573
quote:
5s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef SEMTEX het volgende:
In de krant van (eer?)gisteren stond een 2 pagina's groot verhaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Spellchecker woensdag 3 mei 2023 @ 17:59:13 #131
197773 crew  maily
pi_208991849
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:41 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Vrijdag zijn de twee weken om.
Bevrijdingsdag *)
pi_208992909
Toeval dat er nu grootschalige acties zijn?
pi_208992924
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 17:59 schreef maily het volgende:

[..]
Bevrijdingsdag *)
😱
A murky, forgotten land.
pi_208993316
Bevrijdingsdag Ouleh
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:54:47 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209001725
https://www.rtvutrecht.nl(...)et-30-dagen-verlengd

Voorarrest met 30 dagen verlengd :o
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_209001806
Straks naar de EBI, gezellig in de cel naast Taghi :D
A murky, forgotten land.
  Spellchecker donderdag 4 mei 2023 @ 15:05:00 #137
197773 crew  maily
pi_209001819
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
Klopsignalen op de muur
pi_209001838
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:05 schreef maily het volgende:

[..]
Klopsignalen op de muur
En dan vragen of Taghi namens haar via zijn contacten contact op te nemen met haar familie *O*
A murky, forgotten land.
pi_209002001
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:03 schreef StateOfMind het volgende:
De ebi heeft 4 'vleugels' dus geen probleem
pi_209002038
Geen feest voor Inez morgen -O-
pi_209002220
30 Dagen verlengd. Lijkt me niet zomaar…
pi_209003015
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:54 schreef Dusthor92 het volgende:
30 Dagen verlengd. Lijkt me niet zomaar…
Vanwege te weinig bewijs lees ik.

twitter
pi_209003034
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:25 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Iemand heeft een borreltje op denk ik
zie email 27 oktober
pi_209003221
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 17:25 schreef Nober het volgende:

[..]

[ twitter ]
Onzin natuurlijk. Meneer is de weg kwijt.
pi_209003909
Kan Gerald Roethof niet de advocaat zijn van Taghi?
pi_209005617
Wel heel benieuwd wie z'n nieuwe advocaat wordt eerlijk gezegd.
pi_209005856
30 dagen. Je zou er nog wat van gaan denken.

Is er trouwens een tekort aan psychotica?
  Spellchecker donderdag 4 mei 2023 @ 20:40:13 #148
197773 crew  maily
pi_209005980
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:36 schreef HiZ het volgende:
30 dagen. Je zou er nog wat van gaan denken.

Is er trouwens een tekort aan psychotica?
Als er maar geen tekort aan eyeliner is. :+
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:25:35 #149
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209014584
quote:
Inez Weski geschorst en van eigen site gehaald

Advocaat Inez Weski is geschorst. Dat heeft de Orde van Advocaten bevestigd. Haar naam is ook van de website van Weski Advocaten gehaald.

De Orde van Advocaten laat in een reactie aan De Telegraaf weten: ,,Als deken van Rotterdam, en daarmee de deken van het arrondissement waar mijn collega mr. Weski onderdeel van is, valt het mij heel zwaar de raad van discipline te hebben moeten verzoeken om mr. Weski voorlopig te schorsen. Daarbij wil ik direct opmerken dat dit een orde-maatregel betreft en nadrukkelijk geen strafmaatregel.

Lopende het onderzoek van het OM mag een advocaat dan geen praktijk voeren. Deze maatregel wordt opgeheven als blijkt dat de verdenkingen ongegrond blijken. Het betreft dus, nogmaals, een ordemaatregel en geen strafmaatregel."

De Orde noemt de maatregel verder noodzakelijk omdat ,,mr. Weski op dit moment niet in staat is haar praktijk uit te oefenen."

https://www.telegraaf.nl/(...)n-eigen-site-gehaald
pi_209014617
quote:
Ze is zelf ook niet moeders mooiste.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:00:54 #151
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209018322
quote:
Inez Weski geschorst: ‘Dit doe je niet lichtvaardig’

Inez Weski staat niet langer op de website van het naar haar vernoemde advocatenkantoor. Ze is geschorst door de deken van de Orde van Advocaten in Rotterdam. Dit komt allemaal na het bericht dat haar detentie met 30 dagen wordt verlengd. Rechtbankverslaggever Saskia Belleman vertelt hoe er op het nieuws wordt gereageerd.

Fimpjes met Saskia Belleman:

https://www.telegraaf.nl/(...)je-niet-lichtvaardig
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 19:03:38 #152
236264 crew  capricia
pi_209018362
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:00 schreef Tengano het volgende:

[..]

Vind het een groot persoonlijk drama voor haar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 5 mei 2023 @ 19:12:23 #153
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209018489
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:03 schreef capricia het volgende:
Ja dit is gruwelijk dat je je carriere zo moet afsluiten.
pi_209018651
Ze is sowieso al guilty by association door de media.
pi_209018803
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat staat nog niet vast.
pi_209019306
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat staat nog niet vast.
Nou, om vast te zitten als strafrechtadvocaat lijkt me niet bepaald iets waar je naar uitkijkt.
pi_209019347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:59 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nou, om vast te zitten als strafrechtadvocaat lijkt me niet bepaald iets waar je naar uitkijkt.
Als ze geholpen heeft zonder bedreiging vind ik het geen persoonlijk drama voor haar.
Overigens geloof ik dat niet.
pi_209019366
Ze had ook kunnen stoppen met Taghi’s advocaat te zijn.
pi_209019387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Als ze geholpen heeft zonder bedreiging vind ik het geen persoonlijk drama voor haar.
Overigens geloof ik dat niet.
Nee, dan heeft ze het verdiend.

Ik weet het niet, maar ik acht(te) haar verstandig genoeg om zich niet in te laten met chantage of bedreiging.
Anderzijds, die Taghi is niet bepaald een lieverdje dus als er bedreigingen komen.. zou ik niet graag in haar schoenen staan met de wetenschap wat 'm allemaal verweten wordt.
pi_209022017
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 20:02 schreef quirina het volgende:
Ze had ook kunnen stoppen met Taghi’s advocaat te zijn.
Ik denk dat dat geen optie is geweest
pi_209022688
Echt wel.
Je laat je als advocaat toch niet bedreigen en gebruiken door je cliënt?
pi_209023031
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 23:52 schreef quirina het volgende:
Echt wel.
Ja, heel leuk.

Nu de echte wereld waar blijkt dat Taghi met de broer van de kroongetuige, Wiersum en Peter R. De Vries niet echt een grens heeft waar die niet over gaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_209023048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ze is sowieso al guilty by association door de media.
Behalve dat Guilt by association iets heel anders is, met je media.

Hoeveel media-artikelen zijn er al geweest dan, die haar schuldig vonden? Bijna alle artikelen hebben juist enorm veel nuance en overal lees je “we weten het ook niet”.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Miss 200.000.000! zaterdag 6 mei 2023 @ 07:32:00 #164
367000 roos94
pi_209023854
Misschien is die weski al 40 jaar gigantisch corrupt en praat iedereen zo van ach die arme vrouw wordt bedreigd _O- _O- _O-
  zaterdag 6 mei 2023 @ 08:05:40 #165
80382 manny
30 is best veel
pi_209023930
quote:
Echt wel.
Dat laatste is toch vrij normaal. Net als een schilder of bankier. In ruil voor beloning kunnen ze je gebruiken. Bedreigen is wat anders, maar als ik de berichten goed begrijp is het voor advocaten nog niet zo makkelijk daar melding van te doen / iets mee te doen. (Behalve weggaan natuurljk, maar daarmee zijn de bedreigingen wellicht niet weg)
pi_209023945
Het gaat erom wat juist is.
pi_209024079
goed dat de criminelen minder slagkracht krijgen
pi_209024216
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2023 08:10 schreef quirina het volgende:
Het gaat erom wat juist is.
Als men jou bedreigt met het omleggen van jouw naasten als jij niet exact doet wat ze willen/als jij stopt/als jij naar de politie gaat, dan heb je geen keus dan mee te werken om jouw naasten te beschermen.

Dat is in dat geval dan het enige juiste.
Tenzij je een enorme hekel hebt aan ze :P
A murky, forgotten land.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 16:55:09 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209073382
quote:
’Advocaat Weski verkocht advocatenkantoor week voor arrestatie’

Rotterdam - De Rotterdamse advocate Inez Weski heeft haar advocatenkantoor verkocht. De timing van de verkoop is opmerkelijk: tien dagen na de verkoop werd Weski gearresteerd op verdenking van het doorspelen van boodschappen van en naar haar cliënt Ridouan Taghi in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught. Dat meldt het FD.

Weski heeft volgens het FD haar advocatenkantoor verkocht aan haar zoon Guy. Guy laat desgevraagd aan de krant weten dat de opmerkelijke timing op 'puur toeval' berust.

Weski stond Ridouan Taghi bij, hoofdverdachte in het liquidatieproces Marengo, maar legde na haar aanhouding de verdediging neer. Ze zou informatie van haar inmiddels ex-cliënt vanuit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught met diens contacten in de buitenwereld hebben gedeeld.

https://www.telegraaf.nl/(...)week-voor-arrestatie
pi_209073401

"Puur toeval" :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:04:52 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209073497
Als het geen toeval was dan wist ze dat die arrestatie eraan kwam, plus dat ik denk dat je dat niet zo even van de een op de andere dag regelt, en ze al op pensioenleeftijd is denk ik dat het idd toeval was.
Nu was het 10 dagen, als het een maand of 10 weken voor haar arrestatie was geweest dan had men het ook opmerkelijk gevonden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:06:17 #172
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209073510
Ja maar zeg nou eerlijk precies 10 dagen. Geen 9 of 11 dus, maar precies 10! dagen.

Natuurlijk is dat geen toeval :')
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:10:21 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209073559
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Ja maar zeg nou eerlijk precies 10 dagen. Geen 9 of 11 dus, maar precies 10! dagen.

Hoezo?
Wat is het magische aan die 10 dagen?
Poef.....gone! ©golfer
pi_209073704
En weet je hoe lang dat duurt om zoiets rond te krijgen, ook al is de verkoop aan je zoon. Dat is geen kwestie van 10 dagen, zelfs niet van 10 weken. Ik neem aan dat het een B.V. is, dan moet het sowieso bij de notaris. Daar gaan allerlei onderzoeken aan vooraf, financiën, orde van advocaten etc.

Al is het natuurlijk wel mogelijk dat ze nadat dit rond was zelf justitie er bij heeft gehaald.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:29:59 #175
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209073739
quote:

Dit is echt onderbuikpropaganda.

Weerzinwekkend
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:31:19 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209073753
quote:

_O-
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:32:12 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_209073763
Hoop dat ze een net proces krijgt en veilig is en blijft. Wat een shitzooi is dit toch zeg

En benieuwd wie de verdediging van die engnek verder gaat doen
pi_209073791
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:10 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoezo?
Wat is het magische aan die 10 dagen?
Dat je dat maal 45 kan doen en dan krijgen we het fantastisch getal 450 eruit. :P
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:49:39 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209073900
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dit is echt onderbuikpropaganda.

Weerzinwekkend
Lijkt me niet. Er zitten in 2 weken namelijk 10 werkdagen. Dat is geen toeval hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:50:35 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209073909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dat je dat maal 45 kan doen en dan krijgen we het fantastisch getal 450 eruit. :P
En als je dat maal, ik noem maar iets, 1.48 doet kom je op 666 uit! Niet. Nor. Maal.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:51:19 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_209073912
quote:
Echt wel.
Als goed mens deal en gebruik je ook geen drugs, maar dat gebeurd ook.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 17:55:42 #182
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209073950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
En als je dat maal, ik noem maar iets, 1.48 doet kom je op 666 uit! Niet. Nor. Maal.
Jij denkt dat ze nou eindelijk gitaarles wil gaan nemen? Dat zou inderdaad wel heel toevallig zijn :o

pi_209073960
quote:

[..]
De LOEMINADIE zitten erachter 😱
Wat ik brom :Y
A murky, forgotten land.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:14:11 #184
323876 michaelmoore
pi_209074141
quote:

[..]
als jdat optelt dan krijg je 18 , dat meisjes officieel rijp zijn
pi_209074477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 17:04 schreef Leandra het volgende:
Als het geen toeval was dan wist ze dat die arrestatie eraan kwam, plus dat ik denk dat je dat niet zo even van de een op de andere dag regelt, en ze al op pensioenleeftijd is denk ik dat het idd toeval was.
Nu was het 10 dagen, als het een maand of 10 weken voor haar arrestatie was geweest dan had men het ook opmerkelijk gevonden.
Natuurlijk wist ze dat ze gearresteerd ging worden, dit zaakje stinkt.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 18:39:56 #186
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_209074502
Extreem verdacht.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Miss 200.000.000! dinsdag 9 mei 2023 @ 18:57:26 #187
367000 roos94
pi_209074730
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Natuurlijk wist ze dat ze gearresteerd ging worden, dit zaakje stinkt.
Stiekem zit ze niet in de cel maar ergens te chillen op de Kaaiman eilanden, dit is puur ter afleiding voor de Taghi-maffia
  dinsdag 9 mei 2023 @ 19:09:44 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209074921
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 18:57 schreef roos94 het volgende:
Stiekem zit ze niet in de cel maar ergens te chillen op de Kaaiman eilanden, dit is puur ter afleiding voor de Taghi-maffia
Zou best kunnen. Ik denk dat je haar zonder eyeliner ook niet eens zou kunnen herkennen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209075202
quote:
Echt wel.
Als er één iemand is die goed kan bedreigen en het ook nog eens waar kan maken is het Taghi wel. Als je in zo'n situatie komt piep je wel anders hoor. Wat? We schieten je zoon dood.
pi_209075538
Ik geloof wel dat zij met de dood bedreigd is hoor of haar zoon of zus of naasten.
De reputatie van Tachi kennende, die er niet voor terug deinst om wie hem in de weg staat om te laten leggen.

Je kunt het Inez Weski niet kwalijk nemen, als de grootste crimineel van NL het op je gemunt heeft dan is het wel heel moeilijk om daar niet van in paniek te raken.
Hoe doorgewinterd je als advocaat je ook bent.
pi_209075728
Die verkoop zal vast al een tijdje in de pijpleiding zitten maar als ik door Taghi bedreigd zou worden en wekenlang mn arrestatie aan zie komen, dan had ik ook er gauw een klap op gegeven. Die vrouw kan nooit meer werken en zal altijd achterom moeten kijken. Dat is met een paar ton (miljoen?) op de bank wel makkelijker dan moeten vertrouwen op de beveiliging van het OM.
-nee-
pi_209075879
Wel apart dat bijna iedere er wel vanuit gaat dat ze vast wel bedreigd is geworden terwijl niemand haar persoonlijk kent. Misschien is ze zelf ook wel enorm fout wie zal het zeggen.
No bitch to me
  dinsdag 9 mei 2023 @ 20:18:10 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209076020
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:10 schreef TornadoDK het volgende:
Wel apart dat bijna iedere er wel vanuit gaat dat ze vast wel bedreigd is geworden terwijl niemand haar persoonlijk kent. Misschien is ze zelf ook wel enorm fout wie zal het zeggen.
Alle mensen en collega's die haar wel kennen zeggen dat ze absoluut niet (enorm) fout is. Die geloof ik dus maar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_209076535
quote:
Dat komt vooral door de reputatie van Taghi, die legt iedereen om die hem in de weg zit.
Zo vreemd is het niet dat zelfs deze doorgewinterde advocate daar wellicht voor gezwicht is.
Je wordt niet door een paar vage toetsenbord helden op twitter bedreigd maar door 1 vd gevaarlijkste criminelen van NL.
Dat vind ik toch wel iets anders dan dat iemand op twitter je 'dood wenst.'

Het kán natuurlijk dat ze zelf fout zit maar ik denk dat de kans veel groter is dat zij bedreigd is.
pi_209080308
quote:
We weten in ieder geval dat Nabil B. in 2017 hier al over sprak. Uit het Parool:
quote:
Kroongetuige in 2017: ‘Inez is plat’

Kroongetuige Nabil B. zei de recherche al op 18 maart 2017 dat Inez ­Weski volgens hem ‘plat’ is. Hij sprak over verdachten in de grote zaak 26Koper, over een enorm wapenarsenaal dat in Nieuwegein was aangetroffen en een forse groep verdachten die liquidaties hadden voorbereid – volgens Nabil B. in opdracht van Ridouan Taghi. “Ik heb ook vernomen dat lnez Weski heel veel jongens in de zaak heeft meegenomen. (…) Dat weet ik gewoon, ik weet dat lnez plat is,” zei Nabil B.

Weski had volgens hem ‘een briefje’ gekregen dat ze aan verdachten doorspeelde: ‘Van hé, als je je bek niet houdt, dat die en die worden omgelegd.’

Op 15 februari 2018 verklaarde de kroongetuige ‘dat niet alle raadsmannen te vertrouwen zijn en zo lek zijn als een mandje’. “Als hij (Taghi) morgen vast zit, ja, dan kan je er wel van uit gaan dat er gecommuniceerd gaat worden via een raadsman. Dat weet ik.”

pi_209080384
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 22:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]
We weten in ieder geval dat Nabil B. in 2017 hier al over sprak. Uit het Parool:
[..]

Er gingen inderdaad al langer geruchten over Weski en haar (nogal innige) banden met haar cliënten.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:36:51 #197
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_209081690
Gewoon een corrupte advocaat dus.
pi_209082068
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]
Alle mensen en collega's die haar wel kennen zeggen dat ze absoluut niet (enorm) fout is. Die geloof ik dus maar.
Natuurlijk zeggen ze dat. Zo goedgelovig moet je ook weer niet zijn.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 22:52:55 #199
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209082239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 22:47 schreef Discombobulate het volgende:

Natuurlijk zeggen ze dat. Zo goedgelovig moet je ook weer niet zijn.
Jij weet het natuurlijk beter?
Want jij kent haar goed? :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_209083721
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 22:52 schreef golfer het volgende:

[..]
Jij weet het natuurlijk beter?
Want jij kent haar goed? :')
Hoe goed kennen die collega's haar nou echt? Volgens mij zijn het er sowieso niet veel die dit zeiden de rest praat elkaar gewoon na.
No bitch to me
  woensdag 10 mei 2023 @ 06:55:12 #201
80382 manny
30 is best veel
pi_209085129
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 20:18 schreef golfer het volgende:

[..]
Beetje dubbele met dit soort advocaten is dat ze jarenlang met de "grote" jongens uit de onderwereld omgaan, daar een bovengemiddelde boterham aan verdienen. Ergo: die coke-euro's neem je aan en daar leef je zelf een lekker leven van. En hoe aannemelijk is het dat die grote boeven iedereen die op hun pad komt omleggen en bedreigen, behalve hun eigen advocaat?

Lastig hoor.
pi_209085155
quote:
19s.gif Op woensdag 10 mei 2023 06:55 schreef manny het volgende:

[..]
Beetje dubbele met dit soort advocaten is dat ze jarenlang met de "grote" jongens uit de onderwereld omgaan, daar een bovengemiddelde boterham aan verdienen. Ergo: die coke-euro's neem je aan en daar leef je zelf een lekker leven van. En hoe aannemelijk is het dat die grote boeven iedereen die op hun pad komt omleggen en bedreigen, behalve hun eigen advocaat?

Lastig hoor.
Vind het gewoon fout.
Als je die jongens verdedigd ben je per definitie niet integer.

Nu ze deel uitmaakt van de voor NL zeer schadelijke mocromaffia moet ze maar lang brommen.
Vakman pur sang
pi_209085191
quote:
19s.gif Op woensdag 10 mei 2023 06:55 schreef manny het volgende:

[..]

Lastig hoor.
Vaak nemen ze het geld cash aan, dan maak je mij niet wijs dat ze niet weten waar dat geld mee verdiend is.
pi_209085219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 07:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Vaak nemen ze het geld cash aan, dan maak je mij niet wijs dat ze niet weten waar dat geld mee verdiend is.
Deed Moszkowicz dat ook niet? Cash aanpakken.
Mag ook niet.
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:17:38 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209085561
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 07:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind het gewoon fout.

Dat is hun vak, of denk je dat mensen (strafrecht)advocaat worden om alleen onschuldigen te verdedigen.

Het is ronduit bizar om een strafrechtafvocaat tot niet-integer te bombarderen puur omdat hij/zij strafrechtadvocaat is en werkelijk cliënten bijstaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 mei 2023 @ 08:23:22 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_209085613
Ik vind het een heel nobel beroep. Ondanks dat je wellicht weet dat iemand een moord begaan heeft ofzo, heeft ook die persoon recht op een goede verdediging. Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het enorm knap dat mensen het kunnen (en sowieso de kennis hebben :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209085658
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is hun vak, of denk je dat mensen (strafrecht)advocaat worden om alleen onschuldigen te verdedigen.

Het is ronduit bizar om een strafrechtafvocaat tot niet-integer te bombarderen puur omdat hij/zij strafrechtadvocaat is en werkelijk cliënten bijstaat.
Ligt ook nog wel aan het type crimineel.
De criminelen van deze orde verdienen geen advocaat maar dat commandoteam in Dubai.
We zijn te zwak voor dit soort uitspattingen
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 10 mei 2023 @ 08:39:15 #208
138438 crew  Pizzakoppo
pi_209085723
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:23 schreef Troel het volgende:
Ik vind het een heel nobel beroep. Ondanks dat je wellicht weet dat iemand een moord begaan heeft ofzo, heeft ook die persoon recht op een goede verdediging. Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het enorm knap dat mensen het kunnen (en sowieso de kennis hebben :P )
Ik zie het totaal anders. Het is gewoon een vreselijk spel tussen de advocaat van verdachte en het OM waarbij het OM middels bewijzen een zaak aannemelijk probeert te maken en de strafrechtadvocaat alles uit de kast trekt om een zo minimaal mogelijke straf te krijgen. Dit ongeacht de daad en zonder enig moraal. Lukt het de advocaat om verdeeldheid te zaaien? Great succes!
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:04:21 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209085957
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ligt ook nog wel aan het type crimineel.
De criminelen van deze orde verdienen geen advocaat maar dat commandoteam in Dubai.
We zijn te zwak voor dit soort uitspattingen
Oh, je bent wel integer als je kinderverkrachters en tuig dat oude omaatjes de kop in slaat voor de inhoud van haar handtas verdedigt, maar niet als je mocromaffia verdedigt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:16:05 #210
80382 manny
30 is best veel
pi_209086074
quote:

[..]
Vind het gewoon fout.

Nu ze deel uitmaakt van de voor NL zeer schadelijke mocromaffia moet ze maar lang brommen.
hoho. dat is wel hele grote stappen. Iedereen heeft recht op een advocaat. En gelukkig maar.

Punt is meer dat als je je gaat specialiseren in dat soort lieden, en je weet wat ze om hun heen gedaan hebben, hoe waarschijnlijk is het dan dat ze tegen hun eigen advocaat wel netjes de spelregels volgen en niet bijvoorbeeld druk gaan uitoefenen of andere gekke dingen aan je vragen. En hoe hard kun je dan steeds nee zeggen.

Zelfde met die journalisten trouwens. Jarenlang praten met die lieden, er over publiceren, geld verdienen met de publiciteit. Hoe realistisch is het dan om niet te verwachten dat ze ook een keer bij jou voor de deur staan. Er is geen lijntje (no pun intended) in het zand waar de crimineel achter blijft staan en zegt "oh, u bent journalist of advocaat, dan hou ik me tegen u keurig aan de regels".

Geen makkelijke beroepen.
pi_209086205
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 08:23 schreef Troel het volgende:
Nobel zou ik het nooit ooit noemen, maar zeggen dat je bij voorbaat niet integer bent, gaat nergens over imo.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_209086248
quote:
19s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:16 schreef manny het volgende:

[..]
hoho. dat is wel hele grote stappen. Iedereen heeft recht op een advocaat. En gelukkig maar.

Punt is meer dat als je je gaat specialiseren in dat soort lieden, en je weet wat ze om hun heen gedaan hebben, hoe waarschijnlijk is het dan dat ze tegen hun eigen advocaat wel netjes de spelregels volgen en niet bijvoorbeeld druk gaan uitoefenen of andere gekke dingen aan je vragen. En hoe hard kun je dan steeds nee zeggen.

Zelfde met die journalisten trouwens. Jarenlang praten met die lieden, er over publiceren, geld verdienen met de publiciteit. Hoe realistisch is het dan om niet te verwachten dat ze ook een keer bij jou voor de deur staan. Er is geen lijntje (no pun intended) in het zand waar de crimineel achter blijft staan en zegt "oh, u bent journalist of advocaat, dan hou ik me tegen u keurig aan de regels".

Geen makkelijke beroepen.
Daar zou wel een onderlijn aan moeten zitten idd
Moet bv die Belgische kindermoordenaar (Dutroux)een advocaat na zo duidelijke bewijzen. Gewoon levenslang. Geen advocaat nodig
Vakman pur sang
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:38:32 #213
80382 manny
30 is best veel
pi_209086330
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Moet bv die Belgische kindermoordenaar (Dutroux)een advocaat na zo duidelijke bewijzen. Gewoon levenslang. Geen advocaat nodig
Ook die meneer kreeg een advocaat. Gelukkig maar.

Voetbalkantine rechtspraak is ook een alternatief natuurlijk. Lekker gebaseerd op wraak en onderbuik, zonder advocaat voor de verdachte en hopla levenslang.
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:46:53 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209086432
quote:
19s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:38 schreef manny het volgende:

[..]
Ook die meneer kreeg een advocaat. Gelukkig maar.

Voetbalkantine rechtspraak is ook een alternatief natuurlijk. Lekker gebaseerd op wraak en onderbuik, zonder advocaat voor de verdachte en hopla levenslang.
Wat bewijzen fabriceren en permanent weg... eens kijken wie dat met de huidige ontwikkeling van deepfakes en AI kunst een goed idee vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage woensdag 10 mei 2023 @ 09:48:28 #215
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_209086447
quote:

[..]
Vind het gewoon fout.

Dan begrijp je het Nederlandse rechtssysteem dus niet. Hoe vervelend jij het ook vind (en vele anderen met jou), in ons rechtssysteem heeft iedereen recht op een eerlijk proces, daarbij hoort een advocaat.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja, die moet ook een advocaat om te zorgen dat hij een eerlijk proces krijgt. Die man is een monster, maar hij heeft net zoals ieder andere persoon - in België in dit geval - recht op een advocaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 10 mei 2023 @ 09:54:39 #216
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_209086509
quote:

[..]
Vind het gewoon fout.

Ow, is het proces al geweest? Helemaal gemist. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:42:47 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209087667
quote:

Vind het gewoon fout.

Gelukkig heeft iedereen in Nederland, ongeacht de verdenkingen en aanklachten, recht op verdediging door een advocaat en is de rechter de degene die over de eventuele strafmaat gaat en niet het onderbuikgevoel van 'Internethelden'.
Poef.....gone! ©golfer
pi_209087742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:42 schreef golfer het volgende:

[..]
Gelukkig heeft iedereen in Nederland, ongeacht de verdenkingen en aanklachten, recht op verdediging door een advocaat en is de rechter de degene die over de eventuele strafmaat gaat en niet het onderbuikgevoel van 'Internethelden'.
Onzin, dit is wel een ander speelveld.
Niet voor niks had de overheid hem ws bijna geliquideerd. Er zijn nu al 2 advocaten en 1 journalist kapot cq koudgemaakt.
Vakman pur sang
  woensdag 10 mei 2023 @ 11:59:14 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209087833
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:

Nee, het is nog steeds een rechtstaat in Nederland.
Als je het daarmee niet eens bent dan raad ik je aan te emigreren naar een totalitair systeem waar mensen zonder enige vorm van proces uit de weg worden geholpen.
Rusland, China of Noord-Korea zijn dan wel een paar aanraders voor jou.
Ben alleen bang voor je dat je dan jouw onzin niet meer op Internetfora kunt spuien. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209087845
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 11:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet voor niks had de overheid hem ws bijna geliquideerd. Er zijn nu al 2 advocaten en 1 journalist kapot cq koudgemaakt.
Ik ga een heel eind met je mee. En dezeTagh is wmb ook echt van een andere orde.
Maar waar trek je de grens? wie bepaalt wat de grens is?

En mag "de staat" dan dus alles doen in zo'n geval? Omdat hij niet verdedigd wordt?
Ook Taghi heeft rechten.

Wij hebben met z'n allen wetten opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden, ook de staat en het OM.
De advocaat van bv Taghi is ervoor bv ook voor om te zorgen dat de staat zich aan z'n eigen regels houdt.

Je kunt eenvoudigweg niet zeggen "voor deze man gelden andere regels, want hij heeft dit en dit gedaan". Waar leg je dan de grens? Dat is een glijdende schaal.
pi_209088406
quote:

[..]
Vind het gewoon fout.

Wat een onzin. Dan snap je echt niks van recht.
pi_209088573
quote:

[..]
Vind het gewoon fout.

Tja dat is nu eenmaal de rechtsstaat dat ook moordenaars, verkrachters en grote criminelen als Tachi het recht hebben op een advocaat en op verdediging.

We leven nu eenmaal niet in een 3e wereldland waar we zonder enige rechtsgang mensen laten stenigen.
Of dat nu leuk is of niet ook Tachi of welke crimineel dan ook heeft recht op een advocaat.

Ik denk dat je dat als advocaat gewoon doet, omdat dat onderdeel van je werk is.

Net als een arts ook niet kan zeggen: Dat is een crimineel dus die behandel ik niet.
pi_209092871
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 12:00 schreef koemleit het volgende:

[..]
Ik ga een heel eind met je mee. En dezeTagh is wmb ook echt van een andere orde.
Maar waar trek je de grens? wie bepaalt wat de grens is?

En mag "de staat" dan dus alles doen in zo'n geval? Omdat hij niet verdedigd wordt?
Ook Taghi heeft rechten.

Wij hebben met z'n allen wetten opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden, ook de staat en het OM.
De advocaat van bv Taghi is ervoor bv ook voor om te zorgen dat de staat zich aan z'n eigen regels houdt.

Je kunt eenvoudigweg niet zeggen "voor deze man gelden andere regels, want hij heeft dit en dit gedaan". Waar leg je dan de grens? Dat is een glijdende schaal.
Je kunt als voorbeeld Sadam Hoezein nemen.
Deze is door een land met democratische rechtsstaat zonder proces door de kop geschoten en de (westerse) wereld juichte erom.

Wordt veelvuldig toegepast door de VS en Israël.

Is een naampje voor Targeted killing.
Dit kan NL ook toepassen als het risico dusdanig groot is dat je door het niet te doen onwenselijke grote schade en leed berokkend.

[ Bericht 6% gewijzigd door Lospedrosa op 10-05-2023 18:58:03 ]
Vakman pur sang
pi_209092939
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Deze is door een land met democratische rechtsstaat zonder proces door de kop geschoten en de (westerse) wereld juichte erom.

Sadam Hoessein is, nadat hij is afgezet, voor een Iraaks tribunaal gekomen die hem de doodstraf door ophanging hebben opgelegd.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar die klopt niet.

Jij bedoelt waarschijnlijk Bin laden, en daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten.
(ik weet niet of er een proces tegen hem gevoerd is?)
  woensdag 10 mei 2023 @ 18:59:55 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209092958
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is een naampje voor Targeted killing.
Dit kan NL ook toepassen als het risico dusdanig groot is dat je door het niet te doen onwenselijke grote schade en leed berokkend.
Ik zou mijn geschiedenislessen op school nog eens over gaan doen. Ten eerste is het Sadam Hoessein en ten tweede is hij pas na een proces ter dood veroordeeld en niet door de kop geschoten, maar opgehangen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_209092972
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 18:57 schreef koemleit het volgende:

[..]
Sadam Hoessein is, nadat hij is afgezet, voor een Iraaks tribunaal gekomen die hem de doodstraf door ophanging hebben opgelegd.

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar die klopt niet.

Jij bedoelt waarschijnlijk Bin laden, en daar kun je inderdaad je vraagtekens bij zetten.
(ik weet niet of er een proces tegen hem gevoerd is?)
Ja excuses Bin Laden inderdaad.

quote:
Starting under the George W. Bush Administration,[19] targeted killings became a frequent tactic of the United States government in the War on Terror.[20][5] Instances of targeted killing by the United States that have received significant attention include the killing of Osama bin Laden in 2011 and the killing of Ayman al-Zawahiri in 2022, as well as those of American citizens Anwar al-Awlaki and his teenage son in 2011. Under the Obama administration, use of targeted killings expanded, most frequently through use of combat drones operating in Afghanistan, Pakistan or Yemen.
Maar als je een beetje leest over (ex agenten) van geheime diensten gebeurt het nog veel meer.
En dan zal niemand het ooit weten, leek het een tragisch ongeluk, hartaanval enz.
Vakman pur sang
pi_209093004
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja excuses Bin Laden inderdaad.
[..]
Maar als je een beetje leest over (ex agenten) van geheime diensten gebeurt het nog veel meer.
En dan zal niemand het ooit weten, leek het een tragisch ongeluk, hartaanval enz.
yep en dat zijn dus mensen die zonder proces worden geëxecuteerd. Gebeurd ook veel in en om Rusland nu.
Dat is toch niet goed? Je weet dan niet of zo iemand schuldig is, zonder proces.

ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen, vind jij het omleggen van mensen zonder proces door geheime diensten dus goed?
dan krijg je dus een situatie waar iemand beslist over leven of dood zonder systeem, bewijs of verdediging.
dat is toch totaal onwenselijk?
pi_209093046
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:03 schreef koemleit het volgende:

[..]
yep en dat zijn dus mensen die zonder proces worden geëxecuteerd. Gebeurd ook veel in en om Rusland nu.
Dat is toch niet goed? Je weet dan niet of zo iemand schuldig is, zonder proces.

ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen, vind jij het omleggen van mensen zonder proces door geheime diensten dus goed?
dan krijg je dus een situatie waar iemand beslist over leven of dood zonder systeem, bewijs of verdediging.
dat is toch totaal onwenselijk?
Alleen als het goed en weloverwogen gebeurt.
De democratie met zijn rechtspraak is tot op zekere hoogte natuurlijk een farce.
Er zijn allerlei uitwegen en andere rechten die kunnen gelden zoals oorlogsrecht.

Stel met krijgt door dat Poetin of Kim jung Un op “de knop” willen drukken maar men kan dit voorkomen door een targetted killing op strategische mensen/plekken.
Dan ben ik voor, dan moet je geen tijd verspillen en voor de westerse waarde en de mensheid als geheel handelen.
Vakman pur sang
pi_209093068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Alleen als het goed en weloverwogen gebeurt.
De democratie met zijn rechtspraak is tot op zekere hoogte natuurlijk een farce.
Er zijn allerlei uitwegen en andere rechten die kunnen gelden zoals oorlogsrecht.

Stel met krijgt door dat Poetin of Kim jung Un op “de knop” willen drukken maar men kan dit voorkomen door een targetted killing op strategische mensen/plekken.
Dan ben ik voor, dan moet je geen tijd verspillen en voor de westerse waarde en de mensheid als geheel handelen.
als poetin/kim jong un op de knop wil drukken dan is er geen tijd voor een proces ofcourse, dan is het zelfverdediging.

Dat zelfde geld (meestal) voor een agent die schiet, dat is zelfverdediging. Dat is iets heel anders dan straffen zonder proces.
pi_209093101
quote:
7s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
als poetin/kim jong un op de knop wil drukken dan is er geen tijd voor een proces ofcourse, dan is het zelfverdediging.

Dat zelfde geld (meestal) voor een agent die schiet, dat is zelfverdediging. Dat is iets heel anders dan straffen zonder proces.
Tja had de overheid die actie gedaan dan had men minimaal 3 levens (alleen al aan belangrijke figuren) bespaart. Dus het is maar hoe je het noemt. ;)
Vakman pur sang
  woensdag 10 mei 2023 @ 20:25:54 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209094042
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2023 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

Jouw 'Westerse' waarden en mensheid komen mij nogal totalitair over.
Ik weet niet welke Westerse waarden jij dan zoal bedoelt, maar dat zijn niet de mijne.
Ik hou het graag bij een parlementaire democratie en een rechtsstaat.

Hoop voor jou dat jij nooit te maken krijgt met andere regimes. Dan zou jij waarschijnlijk al lang vanwege 'andere opvattingen' geliquideerd zou zijn.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 12 mei 2023 @ 19:52:02 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_209123681
https://www.nu.nl/marengo(...)n-de-rechtszaal.html

quote:
De advocaten van Inez Weski zeggen dat zij niet op de beschuldigingen tegen hun cliënt kunnen ingaan. Weski zegt namelijk gebonden te zijn door haar geheimhoudingsplicht ten opzichte van Ridouan Taghi. Ze is niet van plan die te verbreken, "ook niet in de rechtszaal."
"De verdediging is daardoor met handen en voeten gebonden en kan niet op de inhoud van de beschuldigingen reageren", aldus Rob Baumgardt en Fébe Schoolderman.

Vrijdag werd bekend dat de beperkingen zijn opgeheven waarin Weski zat. Toch zeggen haar advocaten dat ze niet kunnen reageren. "Niet in de rechtszaal en ook niet daarbuiten", lieten Baumgardt en Schoolderman weten in een persbericht.
WTF, dat is een oud-klasgenoot van mij :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209123975
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 19:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Verkapte 'wtf, dat is een oud-klasgenoot van mij' post 8-)
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 20:28:08 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_209124178
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 20:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verkapte 'wtf, dat is een oud-klasgenoot van mij' post 8-)
Hahaha. Eerste twee jaar middelbare school, dus jaren geleden, maar nice job *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209124911
Wat een toeval zeg, die verkoop. Gelukkig dat het niets te maken had met haar rol in dat proces.
  vrijdag 12 mei 2023 @ 21:19:36 #236
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209124996
quote:
De advocaten van Inez Weski zeggen dat zij niet op de beschuldigingen tegen hun cliënt kunnen ingaan. Weski zegt namelijk gebonden te zijn door haar geheimhoudingsplicht ten opzichte van Ridouan Taghi. Ze is niet van plan die te verbreken, "ook niet in de rechtszaal."
"De verdediging is daardoor met handen en voeten gebonden en kan niet op de inhoud van de beschuldigingen reageren", aldus Rob Baumgardt en Fébe Schoolderman.

Vrijdag werd bekend dat de beperkingen zijn opgeheven waarin Weski zat. Toch zeggen haar advocaten dat ze niet kunnen reageren. "Niet in de rechtszaal en ook niet daarbuiten", lieten Baumgardt en Schoolderman weten in een persbericht.]
Krijg nou wat! Rob Baumgardt! Daar heb ik vroeger nog mee geknikkerd :o
pi_209125039
quote:
Op vrijdag 12 mei 2023 21:19 schreef Tengano het volgende:

Krijg nou wat! Rob Baumgardt! Daar heb ik vroeger nog mee geknikkerd :o
Verkapte 'Daar heb ik vroeger nog mee geknikkerd' post. 8-)
  vrijdag 12 mei 2023 @ 22:18:54 #238
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209125824
En hoe gaat Taghi zijn eigen verdediging vormgeven?
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_209125903
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2023 22:18 schreef Grishenko_ het volgende:
Paar rechters en hun gezin bedreigen
Vakman pur sang
  vrijdag 12 mei 2023 @ 23:21:24 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_209126848
quote:
Dat hoeft opzich niet meer, alle verdeging was al klaar.
Het is nu aan de rechter om een uitspraak te doen maar daar is in principe geen advocaat bij nodig.

Pas als Taghi in hoger beroep gaat is er weer een nieuwe advocaat nodig tenzij hij dan weer zijn eigen verdediging gaat voeren.
pi_209363833
twitter
zie email 27 oktober
  Forum Admin donderdag 1 juni 2023 @ 16:09:52 #242
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209363884
Ik hoop maar dat ze goede beveiliging heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209363948
Het lijkt erop dat het OM toch niet zo een sterke zaak heeft anders had ze nog wel in voorarrest gezeten.
pi_209363971
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik hoop maar dat ze goede beveiliging heeft.
Ben je iets van plan dan?
  Forum Admin donderdag 1 juni 2023 @ 16:19:10 #245
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209364005
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:16 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Ben je iets van plan dan?
:D!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209364060
quote:
[..]
Hij is tegenwoordig een topadvocaat, en jij zit op Fok!.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:35:07 #247
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_209364206
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
En jij bent bondscoach van het Nederlands elftal en jij zit ook gewoon op Fok!.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:43:28 #248
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209364269
quote:

[..]
Aan de borsten te zien is het een zij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 1 juni 2023 @ 16:48:59 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_209364312
quote:

[..]
Zij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_209364344
quote:

[..]
Die Troel brengt het er dan toch maar weer goed vanaf, ondanks alles
-nee-
pi_209364350
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2023 16:52 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Die Troel brengt het er dan toch maar weer goed vanaf, ondanks alles
Hoe verder weg bij Taghi hoe beter, dus idd beter zo :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_209364421
quote:
"ik beroep me op mijn zwijgrecht' of 'geen commentaar'.

Die knakker krijgt gewoon levenslang. Die heeft geen verdediging meer nodig.
  donderdag 1 juni 2023 @ 17:18:46 #253
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209364601
pi_209370430
Nou die is haar leven ook niet meer zeker nou ze vrij is.
pi_209372852
Ze was veiliger toen ze vast zat
pi_209373035
Ik zou een andere naam nemen en met familie en al in een compleet ander land wonen. Ohja en mijn oog make up veranderen.
pi_209373768
Antraciet ipv zwart :D
A murky, forgotten land.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 13:09:41 #258
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209374712
Die zien we nooit meer in een talkshow denk ik.
pi_209431209
TOETERTJES *O*

twitter

quote:
Michael Ruperti wordt voorlopig de nieuwe advocaat van topcrimineel Ridouan Taghi. Door de arrestatie van zijn raadsvrouw Inez Weski moest Taghi noodgedwongen zijn eigen verdediging voeren.
Hij is ook de advocaat van Serge "Sil" A..

Ex-advocaat commando die Taghi moest ‘neutraliseren’ moet gehoord

quote:
De voormalige advocaat van de van drugs- en wapenhandel verdachte commando de 42-jarige A.S. sergeant-majoor uit Rotterdam wordt ook wel Serge A alias Sil A genoemd, wordt mogelijk als getuige gehoord in de strafzaak tegen Ridouan Taghi. De advocaat onthulde onlangs dat geheime diensten plannen maakten om de vermeende topcrimineel uit Dubai te ontvoeren danwel te doden.

Ex-advocaat commando die Taghi moest ‘neutraliseren’ moet gehoord
Advocaat Inez Weski van Taghi heeft haar collega Michael Ruperti nu opgeroepen als getuige. Ze deed dit verzoek tijdens de hervatting van het omvangrijke liquidatieproces Marengo. De rechters moeten nog een besluit nemen over het verzoek.

Ruperti kan mogelijk een nieuw licht werpen op de manier hoe de arrestatie van Taghi tot stand is gekomen. Weski heeft al vaker aandacht gevraagd voor de manier waarop dat is gegaan omdat de 45-jarige Taghi daarbij mishandeld zou zijn.

Begin deze maand onthulde Ruperti in de strafzaak tegen A. dat hij nauwe contacten had met de geheime diensten. Zo had hij met hen een bijeenkomst waar werd gesproken over de haalbaarheid om Taghi te ontvoeren danwel te ‘neutraliseren’ in Dubai, waar hij verbleef voor zijn arrestatie. A. zag daarvoor mogelijkheden. Als het plan was doorgezet zou het voor het eerst zijn geweest dat het Korps Commandotroepen in een ander land een crimineel had uitgeschakeld. Uiteindelijk werd Taghi door agenten uit Dubai zelf gearresteerd.

Marengo nadert einde
Ruperti staakte de verdediging van A. nadat rechters weigerden medewerkers van de geheime diensten te horen over hun rol in de zaak van A. Ruperti is woensdag aanwezig in de gerechtsbunker in Amsterdam-Osdorp, maar moet wachten of de rechtbank akkoord gaat met het verzoek van Weski. De rechtbank zal dit vermoedelijk later woensdag beslissen.

Het bewijs in Marengo steunt onder meer op onderschepte berichten over criminele handelingen uit de PGP-telefoons van de verdachten, maar kwam pas echt op gang nadat kroongetuige Nabil B. zich bij justitie had gemeld. Hij heeft belastend over meerdere verdachten verklaard, in ruil voor strafvermindering. Tegen hem is tien jaar cel geëist.

Een week nadat in maart 2018 naar buiten was gekomen dat B. zich als spijtoptant had gemeld, werd zijn broer doodgeschoten. In 2019 werd zijn advocaat Derk Wiersum doodgeschoten en in juli 2021 vertrouwenspersoon Peter R. de Vries. Deze moorden maken officieel geen deel uit van Marengo, maar worden wel als onlosmakelijk onderdeel van het proces gezien.

https://inhetnieuwsblog.w(...)alias-sil-a-genoemd/

[ Bericht 23% gewijzigd door Nober op 07-06-2023 14:36:20 ]
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:01:02 #260
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209431589
Ook de advocaat van Willem Engel geweest lol
pi_209968385
Rechtbank grijpt hard in bij strafrechtelijk onderzoek tegen Inez Weski

quote:
De rechtbank van Rotterdam heeft een officier van justitie die in de fout ging met het verspreiden van vertrouwelijke informatie uit de praktijk van advocaat Inez Weski uit haar functie ontheven. Haar advocaten melden dat de in beslag genomen informatie op last van de rechters moet worden vernietigd.

Aanleiding voor de gerechtelijke interventie is een schending van het zogeheten verschoningsrecht. Dat recht regelt onder meer dat advocaten en cliënten met elkaar kunnen communiceren zonder bespied te worden door de overheid. Het verschoningsrecht moet een eerlijk proces mogelijk maken. Het FD meldde maandag dat het Openbaar Ministerie op dit punt ernstige fouten heeft gemaakt in het lopende onderzoek naar de 68-jarige Weski.

Het onderzoek naar Weski staat onder toezicht van twee rechters-commissarissen van de rechtbank Rotterdam. Deze onderzoeksrechters floten het OM vorige maand terug toen aan het licht kwam dat een officier van justitie een vertrouwelijk verslag had gedeeld met haar collega's. In dat verslag staat informatie uit de dossiers van Weski's advocatenkantoor die door het OM eind april in beslag werden genomen. Weski is al 45 jaar strafrechtadvocaat en werkte in die tijd aan zo'n duizend strafzaken. Ze werd eind april gearresteerd op verdenking van deelname aan een criminele organisatie die zich bezighoudt met internationale drugshandel en witwassen.

Codenaam 26Palma
Het OM mag deze dossiers niet zomaar onderzoeken. Onder toezicht van de rechters-commissarissen heeft het OM daarvoor speciaal voor deze zaak een zogenoemde geheimhoudersofficier aangesteld. Deze officier is belast met het beoordelen van de stukken op relevantie en vertrouwelijkheid. Is een dossier niet relevant voor het lopende onderzoek tegen Weski en valt het onder het verschoningsrecht dan mag het OM er verder niet meer aankomen. Dat ging toch mis toen de geheimhoudersofficier vertrouwelijke informatie deelde met collega's. Onder die collega's zaten zaaksofficieren die belast zijn met het strafrechtelijk onderzoek tegen Weski, inmiddels bekend onder de codenaam 26Palma. In totaal ging het volgens het OM om drie verslagen.

Naar nu blijkt hebben de onderzoeksrechters van de rechtbank Rotterdam dinsdag alsnog hard ingegrepen. De rechters-commissarissen hebben de geheimhoudersofficier uit haar functie ontheven. Ze hebben ook geen nieuwe geheimhoudersofficier meer aangewezen. Alle dossiers van Weski blijven bij de rechter-commissarissen. Voor zover er toch nog vertrouwelijke informatie bij het OM ligt, moet het OM die volgens een bevel van de onderzoeksrechters onmiddellijk vernietigen.

De advocaten van Weski willen niet inhoudelijk reageren op vragen van het FD over het besluit van de rechters-commissarissen. In een persbericht stellen zij donderdag dat het 'OM en de rechters hebben verklaard dat geen dossiers van cliënte ter beschikking zijn gesteld aan het OM. Alle in beslag genomen informatie is in handen van de rechters.'

Kort geding
Het OM betwist dat de door de geheimhoudersofficier gedeelde informatie vertrouwelijk is. Het OM stelt 'dat het verschoningsrecht niet is geschonden, omdat er geen inhoudelijke documenten zijn gedeeld', aldus een verklaring van het Landelijk Parket woensdag in reactie op vragen van het FD. Volgens het OM hebben de rechters-commissaris vooraf ook 'geen restricties' vermeld bij de aan de geheimhoudersofficier verstrekte informatie. Daarom is de officier ervan uit gegaan dat die er ook niet waren en was zij 'van oordeel dat doorzending ervan voor de hand lag'. Toen de onderzoeksrechters 'een maand later lieten weten dat dat niet de bedoeling was, zijn de bewuste verslagen direct gewist', stelt het landelijk parket.

De advocaten van Weski startten direct na haar arrestatie een kort geding. Zij wilden zo voorkomen dat functionarissen van het OM ongebreideld konden rondneuzen in Weski's administratie. De vorderingen van Weski werden vorige maand afgewezen. Maar inmiddels hebben de rechters-commissaris dus zelf besloten om het OM helemaal buitenspel te zetten bij de toetsing van Weski's dossiers op vertrouwelijkheid.

https://fd.nl/samenleving(...)oek-tegen-inez-weski
twitter

Openbaar Ministerie en het verschoningsrecht

quote:
Het verschoningsrecht is een fundamenteel rechtsbeginsel dat moet waarborgen dat een ieder vrije toegang heeft tot een advocaat en in vrijheid met deze geheimhouder moet kunnen communiceren. Het liefst zou het Openbaar Ministerie (OM) nooit over deze communicatie beschikken, maar de kans dat in strafrechtelijke onderzoeken op (mogelijk) verschoningsgerechtigd materiaal wordt gestuit, is heel groot. Over de vraag hoe het OM daar vervolgens mee omgaat, is het afgelopen jaar veel discussie gevoerd, intern, rond de strafzaak ‘Castor’, en met de advocatuur en rechtspraak.

Het OM heeft al enige tijd geleden een concept Aanwijzing over het verschoningsrecht geschreven en in consultatie gebracht, maar deze consultatie is on hold gezet in afwachting van de antwoorden van de Hoge Raad op de prejudiciële vragen gesteld bij tussenarrest van het Gerechtshof ’s-Hertogenbosch (ECLI:NL:GHSHE:2023:1329). In afwachting van de beantwoording van deze prejudiciële vragen is een voorlopig handelingskader geschreven waarin staat dat het OM op voorhand aan de rechter-commissaris (onderzoeksrechter) moet aangeven of te verwachten valt dat er verschoningsgerechtigd materiaal in beslag zal worden genomen en iedere verdere beoordeling van dit materiaal aan de rechter-commissaris voorleggen, in lijn met de uitspraak van het hof Den Bosch.
Dit voorlopig handelingskader is voorgelegd aan de rechtspraak en de NOvA.

Op 18 juli heeft de rechter-commissaris in Midden-Nederland in een eerste voorgelegde zaak het OM niet ontvankelijk verklaard. De officier van justitie had conform de hierboven beschreven werkwijze, die volgt uit de uitspraak van het hof Den Bosch, de in beslaggenomen gegevens voorgelegd aan de rechter-commissaris zodat deze kon onderzoeken op aanwezigheid van eventuele geheimhoudersgegevens. De rechter-commissaris stelt in zijn beslissing dat de wetgever de officier van justitie aanwijst als het gaat om bijzondere opsporingsbevoegdheden, als de autoriteit die (in eerste instantie) een oordeel dient te geven. ‘Met het indienen van deze vordering is de rechter-commissaris ten onrechte betrokken bij het nemen van beslissingen over geheimhoudersstukken die worden verkregen door toepassing van bijzondere opsporingsbevoegdheden. De vordering ontbeert een wettelijke grondslag. De rechter-commissaris zal de officier van justitie daarom niet-ontvankelijk verklaren in de vordering.’ Dit leert dat rechters tot verschillende uitspraken komen.

Het OM wil graag met rechtspraak en advocatuur in gesprek hoe de problematiek rond het verschoningsrecht gezamenlijk het beste kan worden aangepakt. Alle partijen hebben belang bij een helder juridisch kader en duidelijke werkafspraken op dit gebied. Beide ontbreken op dit moment.

Het OM onderschrijft het belang van eerbiediging van het verschoningsrecht, maar dient tevens te waken voor misbruik hiervan en voor onverantwoorde vertragingen in opsporingsonderzoeken. De praktijk wijst helaas uit dat het aantreffen van verschoningsgerechtigd materiaal, dan wel een beroep hier op door een verschoningsgerechtigde, een groter opsporingsonderzoek al snel een tot twee jaar kan vertragen in de voortgang. Dat vindt het OM maatschappelijk niet verantwoord.

Onderzoek verdachte advocaat
De werkwijze in de zaak 26Palma is vanaf het prille begin uiterst voorzichtig geweest, rekening houdend met alle restricties rondom het verschoningsrecht. De doorzoeking op 21 april 2023 van het kantoor en de woning van de verdachte advocaat is dan ook onder leiding van de rechter-commissaris in aanwezigheid van de deken van de orde van advocaten in Rotterdam uitgevoerd. Tijdens die doorzoeking zijn door de rechter-commissaris documenten in beslag genomen. De rechter-commissaris heeft de stukken inhoudelijk beoordeeld en ten aanzien van een aantal stukken geconcludeerd dat het stukken waren waarop het verschoningsrecht niet van toepassing was. Het waren voor de rechter-commissaris dus stukken die niet onder de geheimhouding vallen.

De rechter-commissaris heeft van die beoordeling van de in beslag genomen stukken drie procedurele processen-verbaal opgemaakt. Deze stukken zijn aan de geheimhouders officier ter beschikking gesteld. De rechters-commissarissen hebben bij de verstrekking van de processen-verbaal geen restrictie gegeven. Bij deze processen-verbaal zijn niet de stukken gevoegd die door de rechter-commissaris zijn beoordeeld. Er zijn dus géén stukken die bij de verdachte advocaat in beslag zijn genomen aan het OM ter beschikking gesteld. De geheimhouders officier heeft dus ook geen kennis gekregen/genomen van de inhoud van de documenten als beschreven in het betreffende proces-verbaal.

Na ontvangst van de processen-verbaal heeft de geheimhouders officier deze doorgestuurd aan een van de zaaksofficieren van justitie en aan een van de parketsecretarissen om hen te informeren over de voortgang van de geheimhoudersprocedure. Vanzelfsprekend is de parketleiding op de hoogte gesteld. Omdat er geen restricties waren vermeld, is de geheimhouders officier er vanuit gegaan dat die er niet was, en omdat de processen-verbaal geen inhoudelijke informatie bevatten, was deze van oordeel dat doorzending ervan voor de hand lag. Toen de rechter-commissaris een maand later liet weten dat dat niet de bedoeling was, zijn de bewuste processen-verbaal direct gewist.

Het OM meent dat het verschoningsrecht niet is geschonden, omdat er geen inhoudelijke documenten zijn gedeeld. De processen-verbaal zijn ook niet verstrekt aan collega’s van andere onderzoeken. Uiteraard zal het Landelijk Parket dat het onderzoek doet naar de verdachte advocaat, in deze zaak in nauw contact met de rechter-commissaris ervoor zorg dragen dat hier in de toekomst geen verwarring over kan ontstaan.

https://www.om.nl/actueel(...)et-verschoningsrecht

[ Bericht 22% gewijzigd door Nober op 20-07-2023 14:01:46 ]
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:43:24 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209969026
Dat gaat dus nog een (paar) staartje(s) krijgen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_209970116
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2023 13:55 schreef Nober het volgende:
Rechtbank grijpt hard in bij strafrechtelijk onderzoek tegen Inez Weski
[..]
[ twitter ]

Openbaar Ministerie en het verschoningsrecht
[..]

Heeft Dilan al een reactie gegeven?
#superniger2020
  woensdag 20 september 2023 @ 13:11:17 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210694438
Bron:
https://www.ad.nl/rotterd(...)lmfestival~a4590015/

quote:
Inez Weski keert na detentie terug in de schijnwerpers, ze praat over de gevangenis tijdens een filmfestival
Inez Weski zal voor het eerst sinds haar vrijlating spreken in het openbaar. Dat doet de bekende Rotterdamse strafrechtadvocaat bij het Architectuur Film Festival Rotterdam (AFFR). Ze houdt een inleiding bij de film The View over humaan gevangenschap.

Verrassend wel. En bijzonder overigens dat je nog zo weinig erover hoort. Zo'n ingrijpende situatie
pi_210697929
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
Bron:
https://www.ad.nl/rotterd(...)lmfestival~a4590015/
[..]
Verrassend wel. En bijzonder overigens dat je nog zo weinig erover hoort. Zo'n ingrijpende situatie
Ook apart dat het vandaag in het AD komt. Dit is al minstens een week bekend (de kaartverkoop is een week geleden gestart).
pi_210697945
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 13:11 schreef Molo het volgende:
En bijzonder overigens dat je nog zo weinig erover hoort. Zo'n ingrijpende situatie
Prima gespeeld van haar, in de hoek gedrukt door taghi, kon er niet meer uit, subtiel het om er achter laten komen wat er aan de hand was, opgepakt, vastgezeten en niet meer zijn advocaat, nu met pensioen zonder achterom hoeven te kijken voor een eventuele vergelding
pi_210699506
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 19:32 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Prima gespeeld van haar, in de hoek gedrukt door taghi, kon er niet meer uit, subtiel het om er achter laten komen wat er aan de hand was, opgepakt, vastgezeten en niet meer zijn advocaat, nu met pensioen zonder achterom hoeven te kijken voor een eventuele vergelding
Ik weet niet of ze daar zo zeker van kan zijn. Het is mocromaffia hè.
pi_211821805
Hebben we nog iets van of over Weski gehoord?

Advocaten weten meestal de media wel te vinden als het in hun voordeel is.
Of zou ze toch wat op haar kerfstok hebben?
Of was het toch opgezet spel om haar te redden uit de kluwen van Taghi?
  vrijdag 29 december 2023 @ 17:26:24 #269
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211821847
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Hebben we nog iets van of over Weski gehoord?

Advocaten weten meestal de media wel te vinden als het in hun voordeel is.
Of zou ze toch wat op haar kerfstok hebben?
Of was het toch opgezet spel om haar te redden uit de kluwen van Taghi?
Ik ga echt helemaal uit van die laatste optie. Al sinds haar arrestatie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211822014
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:26 schreef livelink het volgende:

[..]
Ik ga echt helemaal uit van die laatste optie. Al sinds haar arrestatie.
Dat vind ik ook het meest waarschijnlijk.

Ik neem aan dat ze tijdens het Architectuur Film Festival Rotterdam niets inhoudelijks over haar zaak gezegd heeft.
pi_211823484
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat vind ik ook het meest waarschijnlijk.

Ik neem aan dat ze tijdens het Architectuur Film Festival Rotterdam niets inhoudelijks over haar zaak gezegd heeft.
Correct.
pi_212614778
twitter
pi_212614791
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:53 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
Zijn er harde bewijzen?
pi_212614844
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:54 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zijn er harde bewijzen?
De tijden dat het wettelijk en overtuigend bewezen moest worden is niet meer nodig.
pi_212614858
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
De tijden dat het wettelijk en overtuigend bewezen moest worden is niet meer nodig.
pi_212614876
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 22:59 schreef Nober het volgende:

[..]
Nou dat dacht ik niet. Als Weski diensten heeft verleend aan die Taghi clan moet moet dat wel even aangetoond worden.
pi_212614948
Maar de vraag blijft; deed ze dat onder bepaalde druk?
't Echte en 't ware!
  woensdag 28 februari 2024 @ 02:49:30 #278
45 SiGNe
pi_212615468
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 23:13 schreef Japepk het volgende:
Maar de vraag blijft; deed ze dat onder bepaalde druk?
Dat sowieso, als ze schuldig is tenminste..
Financiele druk, kreeg genoeg geld aangeboden maar het lijkt me niet dat een topadvocaat met eigen kantoor zich zorgen hoeft te maken om financiën.

Of er werd gedreigd dat haar famillie iets aangedaan zou worden, daar is Taghi gek genoeg voor.
Niet mee willen werken? Dan doe ik je famillie wat aan.
Stoppen met verdedigen? Dan doe ik je famillie wat aan.
Naar de politie stappen? Dan doe ik je famillie wat aan.
Etc.

Dan heb je weinig keuze meer.
En het probleem is dat de schijn opgehouden moet worden want de macht van Taghi reikt ver en houdt ook niet op als hij levenslang in een isoleercel zit.
In zo'n geval moet Weski gewoon de rechtszaak ondergaan, evt schuldig pleiten voor een snelle rechtsgang en de straf uitzitten.
Allemaal in belang van haar famillie.
pi_213260834
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-worden~abc5131a/

Ik vind het raar dat Weski de beschuldigingen nergens ontkent.
pi_213260940
Weski heeft wel een grote bek voor een crimineel advocaatje over kroongetuige programma's als je het mij vraagt.
pi_213261171
Tja wat ze zegt kun je mijn inziens allemaal wel in twijfel trekken.
Taghi zal er vast niet zo mee zitten om haar familie af te slachten als hem iets niet zint.

Jammer dat ik overigens wat energie stop om dit te typen. Wat mij betreft hadden ze die Taghi al jaren geleden publiekelijk opgehangen of afgeschoten. Maargoed, hier zijn we beschaafd en moeten we oneindig veel geld en tijd in dat soort figuren stoppen.
pi_213261239
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:45 schreef TargaFlorio het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-te-worden~abc5131a/

Ik vind het raar dat Weski de beschuldigingen nergens ontkent.
Staat vast in haar boek 'Het geluid van de stilte'.

quote:
Een jaar leven in een voortrazende orkaan
https://www.bruna.nl/boek(...)stilte-9789021489896
  vrijdag 19 april 2024 @ 17:20:46 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213261267
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:11 schreef Joppiez het volgende:
Jammer dat ik overigens wat energie stop om dit te typen. Wat mij betreft hadden ze die Taghi al jaren geleden publiekelijk opgehangen of afgeschoten. Maargoed, hier zijn we beschaafd en moeten we oneindig veel geld en tijd in dat soort figuren stoppen.
Dan hadden ze hem niet op moeten pakken. Dan bestaat de kans dat hij om zeep geholpen wordt door een van zijn onderbaasjes, of door een andere drugsbaron.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213261419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:11 schreef Joppiez het volgende:
Tja wat ze zegt kun je mijn inziens allemaal wel in twijfel trekken.
Ik vermoed echter dat het gewoon klopt. Mijn ervaring met het OM is niet veel anders. Veel rotte appels en ze lijken vaak meer bezig met winnen in plaats van waarheidsvinding, waarbij list en bedrog gewoon in de gereedschapskist zit.

Daar zijn ook genoeg duidelijke voorbeelden van, maar net zoals met de toeslagenaffaire blijft men geloven dat het incidenten zijn.
pi_213262334
twitter

MOEKE. @Coco @maxi-mus @monkyyy
pi_213262579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:18 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

MOEKE. @:coco @:maxi-mus @:monkyyy
  vrijdag 19 april 2024 @ 19:38:41 #287
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_213262614
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:18 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

MOEKE. @:coco @:maxi-mus @:monkyyy
Moeke draait overuren.
pi_213262669
Ze ziet er goed uit.
pi_213262698
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:17 schreef Nober het volgende:

[..]
Staat vast in haar boek 'Het geluid van de stilte'.
[..]
https://www.bruna.nl/boek(...)stilte-9789021489896
Blijkbaar niet: Met haar boek vol klachten kiest Inez Weski de vlucht vooruit, over de zware verdenkingen tegen haar blijft ze zwijgen.

https://www.parool.nl/ams(...)ze-zwijgen~bbd5f080/ (achter betaalmuur)
pi_213262856
Het interview in het NRC. Ze klinkt een beetje als een wappie.

twitter
  vrijdag 19 april 2024 @ 21:13:02 #291
45 SiGNe
pi_213264174
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 19:52 schreef potjecreme het volgende:
Het interview in het NRC. Ze klinkt een beetje als een wappie.

[ x ]
Ook raar dat ze een vraag krijgt over zware criminaliteit en binnen 2 zinnen weet ze dat om te draaien dat rechten van verdachten geschonden worden en een verharding van de aanpak.
"De volgende maatregel is het invoeren van het vierendelen van verdachten. Gewoon het ambachtelijke werk. En dan zonder advocaat en rechter, die moeten er uit.”
8)7
pi_213264206
John van den Heuvel omschrijft boek Inez Weski als 'huilie huilie' boek

https://www.rtl.nl/boulev(...)omschrijft-boek-inez
  Moderator vrijdag 19 april 2024 @ 21:57:56 #293
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_213264691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:15 schreef Zipportal het volgende:

Op1?
What can change the nature of a man?
pi_213264731
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:57 schreef Coco het volgende:

[..]
Op1?
Nee.
  vrijdag 19 april 2024 @ 22:11:50 #295
45 SiGNe
pi_213264853
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 21:15 schreef Zipportal het volgende:

Niet echt netjes van een journalist om over "huilie huilie" te spreken.
Dat kan netter, professioneler bewoord worden.

Ik snap Van Den Heuvel wel waarom hij die woorden kiest, hij is zelf slachtoffer van Taghi, hij en z'n vrouw moeten ook bescherming hebben tegen Taghi.
Z'n vrouw moest zelfs haar baan als lerares opzeggen omdat de kinderen in de klas mogelijk zelfs gevaar liepen.
(en dan durft Weski te beweren dat criminelen slecht behandeld worden :') )
pi_213264979
Maar… heeft ze het gedaan?
pi_213264983
John van den Heuvel met zijn hetze tegen advocaten. :')
#superniger2020
pi_213264993
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:25 schreef Smart_ass het volgende:
Ze is zo corrupt als maar zijn kan.
  vrijdag 19 april 2024 @ 22:34:55 #299
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213265045
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2024 17:20 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dan hadden ze hem niet op moeten pakken. Dan bestaat de kans dat hij om zeep geholpen wordt door een van zijn onderbaasjes, of door een andere drugsbaron.
Maar dat kon nog best lang duren. Plus hij heeft natuurlijk een advocaat en Peter R de Vries laten omleggen.
Dit ging wel wat verder dan een onderwereld oorlog.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213265061
Lastige kwestie dit. Er is geen reden om Weski te geloven, maar er is ook geen reden om haar niet te geloven. Wat dat betreft blijft het afwachten. Wel is het zo dat áls het zo is dat Weski in gevangenschap een kroongetuigendeal is aangeboden waarbij ze haar geheimhouding zou moeten doorbreken er echt iets helemaal fundamenteel mis is met het besef van rechtstatelijkheid bij het OM.

Maar eerst de feiten afwachten.
zie email 27 oktober
  vrijdag 19 april 2024 @ 22:41:28 #301
45 SiGNe
pi_213265110
quote:
11s.gif Op vrijdag 19 april 2024 22:25 schreef Smart_ass het volgende:
Niet bewust denk ik dan of onder dwang evt.
Weski is heel erg op de regels, die zou zelf ook niet de wet bewust overtreden.

Ze lijkt in elk geval heel erg haar best te doen om Taghi duidelijk te maken dat ze niet gepraat heeft en ook niet zal praten, ook niet als ze onschuldig veroordeeld wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')