quote:Inez Weski geschorst: ‘Dit doe je niet lichtvaardig’
Inez Weski staat niet langer op de website van het naar haar vernoemde advocatenkantoor. Ze is geschorst door de deken van de Orde van Advocaten in Rotterdam. Dit komt allemaal na het bericht dat haar detentie met 30 dagen wordt verlengd. Rechtbankverslaggever Saskia Belleman vertelt hoe er op het nieuws wordt gereageerd.
Fimpjes met Saskia Belleman:
https://www.telegraaf.nl/(...)je-niet-lichtvaardig
Vind het een groot persoonlijk drama voor haar.quote:
Ja dit is gruwelijk dat je je carriere zo moet afsluiten.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:03 schreef capricia het volgende:
Vind het een groot persoonlijk drama voor haar.
Dat staat nog niet vast.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind het een groot persoonlijk drama voor haar.
Nou, om vast te zitten als strafrechtadvocaat lijkt me niet bepaald iets waar je naar uitkijkt.quote:
Als ze geholpen heeft zonder bedreiging vind ik het geen persoonlijk drama voor haar.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:59 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, om vast te zitten als strafrechtadvocaat lijkt me niet bepaald iets waar je naar uitkijkt.
Nee, dan heeft ze het verdiend.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als ze geholpen heeft zonder bedreiging vind ik het geen persoonlijk drama voor haar.
Overigens geloof ik dat niet.
Ik denk dat dat geen optie is geweestquote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:02 schreef quirina het volgende:
Ze had ook kunnen stoppen met Taghi’s advocaat te zijn.
Ja, heel leuk.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:52 schreef quirina het volgende:
Echt wel.
Je laat je als advocaat toch niet bedreigen en gebruiken door je cliënt?
Behalve dat Guilt by association iets heel anders is, met je media.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Ze is sowieso al guilty by association door de media.
Dat laatste is toch vrij normaal. Net als een schilder of bankier. In ruil voor beloning kunnen ze je gebruiken. Bedreigen is wat anders, maar als ik de berichten goed begrijp is het voor advocaten nog niet zo makkelijk daar melding van te doen / iets mee te doen. (Behalve weggaan natuurljk, maar daarmee zijn de bedreigingen wellicht niet weg)quote:Op vrijdag 5 mei 2023 23:52 schreef quirina het volgende:
Echt wel.
Je laat je als advocaat toch niet bedreigen en gebruiken door je cliënt?
Als men jou bedreigt met het omleggen van jouw naasten als jij niet exact doet wat ze willen/als jij stopt/als jij naar de politie gaat, dan heb je geen keus dan mee te werken om jouw naasten te beschermen.quote:
quote:’Advocaat Weski verkocht advocatenkantoor week voor arrestatie’
Rotterdam - De Rotterdamse advocate Inez Weski heeft haar advocatenkantoor verkocht. De timing van de verkoop is opmerkelijk: tien dagen na de verkoop werd Weski gearresteerd op verdenking van het doorspelen van boodschappen van en naar haar cliënt Ridouan Taghi in de Extra Beveiligde Inrichting in Vught. Dat meldt het FD.
Weski heeft volgens het FD haar advocatenkantoor verkocht aan haar zoon Guy. Guy laat desgevraagd aan de krant weten dat de opmerkelijke timing op 'puur toeval' berust.
Weski stond Ridouan Taghi bij, hoofdverdachte in het liquidatieproces Marengo, maar legde na haar aanhouding de verdediging neer. Ze zou informatie van haar inmiddels ex-cliënt vanuit de Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught met diens contacten in de buitenwereld hebben gedeeld.
https://www.telegraaf.nl/(...)week-voor-arrestatie
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Ja maar zeg nou eerlijk precies 10 dagen. Geen 9 of 11 dus, maar precies 10! dagen.
Natuurlijk is dat geen toeval![]()
Dit is echt onderbuikpropaganda.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 17:06 schreef Tengano het volgende:
Ja maar zeg nou eerlijk precies 10 dagen. Geen 9 of 11 dus, maar precies 10! dagen.
Natuurlijk is dat geen toeval![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |