Wonen misschien ook niet in Nederland. Ondergedoken. Op die tante naquote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Momo het volgende:
Waarom zitten die familieleden ook niet vast voor deelnemen aan een criminele organisatie?
Andere deodorant gebruiken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:15 schreef BjG956 het volgende:
[..]
ja, vooral omdat ze dus wijzen op 10 jaar geleden en niks opnoemen uit de huidige tijd..
En dan zo op tv komen om die vrouw al vrij te pleiten terwijl het OM nog onderzoek doet. Ik krijg er zweetplekken van.
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 26 april 2023 12:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Ze zit niet in de gevangenis, want ze is niet veroordeeld. Ze zit in het huis van bewaring.
Zou zomaar kunnen als ze een risico wordt voor Taghi.quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:42 schreef Discombobulate het volgende:
Zou wat zijn als Weski straks ook gepopt wordt.
wat is gepopt?quote:Op zaterdag 29 april 2023 13:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen als ze een risico wordt voor Taghi.
'Je kunt niet' verwoordt het normale antwoord van een rechtsstaat. Het is alleen geen voldoende antwoord meer als die rechtsstaat zelf op het spel staat. Meestal kun je er vanuit gaan dat je criminelen kunt bestraffen volgens de regels. Maar het enige wat in dit soort zaken nog ontbreekt is een rechter met een kogel door zijn hoofd. En dan blijkt dus plotseling die rechtsstaat niet veel beter meer te zijn dan een narcostaat waar gewoon de meest gewelddadige drugsbaron de lakens uitdeelt.quote:Op zaterdag 29 april 2023 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt niet een hele familie vastzetten op het pure feit dat ze familie zijn van een verdachte.
Of op basis van het feit dat ze versleutelde berichten verstuurd hebben bijvoorbeeld.
Een huis van bewaring is een plek waar verdachten wachten op het oordeel van een rechter. Wanneer jij, een vriend of familielid in een huis van bewaring zit, dan betekent dat niet direct dat hij of zij schuldig is.quote:
Dat is het precies wel. De talkshows vinden het interessant om een ‘topadvocaat’ aan tafel te hebben en voor de advocaat kan het ook kwaad. Het zegt niets. De Snijtafel had er een interessant item over:quote:Op woensdag 26 april 2023 12:18 schreef manny het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag idd. Het is niet alleen hoe vaak je bij Jinek zit of een prominente boef / verdachte verdedigt in ieder geval.
Omdat het (gelukkig) niet strafbaar is in Nederland om familie te zijn van Taghi.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Momo het volgende:
Waarom zitten die familieleden ook niet vast voor deelnemen aan een criminele organisatie?
Omdat wij geen maffiawet hebben zoals Italië.quote:Op zaterdag 29 april 2023 11:40 schreef Momo het volgende:
Ik stel niet voor om iedereen op te sluiten die DNA met Taghi, maar juist de familieleden die Inez onder druk hebben gezet. Belachelijk überhaupt dat die gast zoveel invloed nog heeft terwijl hij diep beveiligd in een gevangenis zit.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:04 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Omdat het (gelukkig) niet strafbaar is in Nederland om familie te zijn van Taghi.
Er moet dus feiten bewezen worden dat iemand een strafbaarfeit begaat (fasciliteren van strafbaarfeiten is ook strafbaar)
Is dat al bewezen dan?quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:08 schreef Momo het volgende:
maar juist de familieleden die Inez onder druk hebben gezet.
Als er in het dossier al grote vermoedens zijn richting bepaalde personen ga je toch niet wachten tot dat ze eventueel veroordeeld zijn over 2 jaar? Het naïef om een zaak als deze (waar al zoveel doden zijn gevallen en zelfs vermoedelijk je kroonprinses is bedreigd) gewoon te behandelen als een gewone zaak. Ook nog eens gevaarlijk voor vele mensen.quote:
Alleen al gelet op haar leeftijd en hoe lang dit soort zaken meestal duren is dat waarschijnlijk. Op de inhoud moeten we het echt nog zien.quote:
quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:35 schreef Papabear het volgende:
Als ik haar zie moet ik altijd weer aan Suger Lee Hooper denken
Alleen als er dusdanige bewijzen zijn vanuit het OM kan je iemand oppakken. Het OM moet dan wel voldoende hebben om er een (straf)zaak van te maken.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:15 schreef Momo het volgende:
Als er in het dossier al grote vermoedens zijn richting bepaalde personen ga je toch niet wachten tot dat ze eventueel veroordeeld zijn over 2 jaar? Het naïef om een zaak als deze (waar al zoveel doden zijn gevallen en zelfs vermoedelijk je kroonprinses is bedreigd) gewoon te behandelen als een gewone zaak. Ook nog eens gevaarlijk voor vele mensen.
“Een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit” is het criterium om iemand aan te houden.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Alleen als er dusdanige bewijzen zijn vanuit het OM kan je iemand oppakken. Het OM moet dan wel voldoende hebben om er een (straf)zaak van te maken.
Alleen vermoedens zijn geen bewijzen en geen reden voor arrestatie.
Bij mij beginnen m'n vingers te knippen. Uncle Fester maar dan z'n zus ofzo.quote:Op zaterdag 29 april 2023 14:35 schreef Papabear het volgende:
Als ik haar zie moet ik altijd weer aan Suger Lee Hooper denken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |