abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 april 2023 @ 19:30:52 #91
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208945813
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:26 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Is dat onnodig gebleken en hoevaak is dit gebeurt in Nederland? Enn wie zegt dat dit rechtstaatschendingen zijn? het lijkt me nogal logisch dat veiligheid instanties die kunnen doen in uiterste nood. Echter doet een OM of politiek doet dit natuurlijk niet zelf, maar een AIVD of europol etc. En dit weer (zoals vaak in het westen) autonoom opererende instanties. Dus als er illegaal is afgetapt dient er een rechtzaak te komen.
My bad, het was inderdaad de AIVD die daarvoor op de vingers is getikt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Miss 200.000.000! zaterdag 29 april 2023 @ 20:03:58 #92
367000 roos94
pi_208946121
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:09 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat doen ze met een pipa.
pi_208946519
Het valt mij op dat veel mensen haar de hand boven het hoofd houden.
Maar het is toch eigenlijk heel simpel: als je bedreigd wordt ga je toch niet mee werken en jezelf nog meer de nesten in werken? Dan stap je toch naar het OM en zorg je dat je heel ver anoniem verder gaat leven ergens onder beveiliging?

Meedoen is toch altijd fout, mede omdat je steeds verder de modder in gezogen wordt
pi_208946585
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:35 schreef stropdaz het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen haar de hand boven het hoofd houden.
Maar het is toch eigenlijk heel simpel: als je bedreigd wordt ga je toch niet mee werken en jezelf nog meer de nesten in werken? Dan stap je toch naar het OM en zorg je dat je heel ver anoniem verder gaat leven ergens onder beveiliging?

Meedoen is toch altijd fout, mede omdat je steeds verder de modder in gezogen wordt
Je weet dat dat voor advocaten heel lastig ligt ivm beroepsgeheim? Als jij naar het OM loopt, wat garandeert de volgende criminele dan dat je dat niet vaker doet? Voor je het weet is het einde carrière. En dan heb je het nog niet gehad over de dubbelrol van het OM in dat geval (het is ook je tegenstander in de rechtszaal) en mogelijke tuchtrechtelijke gevolgen.
Nog daargelaten dat zoiets vaak heel subtiel begint. Deze redenering is echt veel te kort door de bocht.

Verder zie ik niemand haar de hand boven het hoofd houden, maar vooral een zoektocht naar verklaringen omdat niemand gelooft dat ze dit uit slechtheid doet/deed. Toch wat anders.
zie email 27 oktober
pi_208946616
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je weet dat dat voor advocaten heel lastig ligt ivm beroepsgeheim? Als jij naar het OM loopt, wat garandeert de volgende criminele dan dat je dat niet vaker doet? Voor je het weet is het einde carrière. En dan heb je het nog niet gehad over de dubbelrol van het OM in dat geval (het is ook je tegenstander in de rechtszaal) en mogelijke tuchtrechtelijke gevolgen.
Nog daargelaten dat zoiets vaak heel subtiel begint. Deze redenering is echt veel te kort door de bocht.

Verder zie ik niemand haar de hand boven het hoofd houden, maar vooral een zoektocht naar verklaringen omdat niemand gelooft dat ze dit uit slechtheid doet/deed. Toch wat anders.
Niet zo heel lastig als waar het om gaat het afdwingen van het omzeilen van de beperkende voorwaarden. Volgens mij zou ze dan juist verplicht zijn het te melden.
pi_208946695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:44 schreef HiZ het volgende:

[..]
Niet zo heel lastig als waar het om gaat het afdwingen van het omzeilen van de beperkende voorwaarden. Volgens mij zou ze dan juist verplicht zijn het te melden.
Verplicht melden als advocaat (buiten financiele transacties/wwft om)? Wat en waar precies? Bron?

Ik ken hem niet, maar ik laat me graag verrassen.
zie email 27 oktober
pi_208946882
Ze is, bij mijn weten, niet de advocaat van de broers/zussen van Taghi dus met beroepsgeheim heeft het niks te maken. Snap sowieso niet wat bedreiging met beroepsgeheim te maken heeft.
pi_208947059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:05 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Rechtsstaatschendingen en liquidaties staan niet perse gelijk aan elkaar.
Nee, niet alle honden zijn poedels, maar een poedel is wel een hond.

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 19:16 schreef Korenfok het volgende:

[..]
welke rechtsstaatschendigen, die zijn er tijdens covid / lockdowns niet geweest namelijk mocht je dat denken (lockdowns en verplichjte quarantaines waren voor de uitvinding van antibiotica's en vaccine's vrij regelmatig in Europa, en die ruimte staat in de grondwet beschreven) Dus ben erg benieuwd.....

Want het lijkt er alles op dat je gewoon het extreem rechtse script volgt om zoveel mogelijk wantrouwen naar onze rechtstaat te creeren. voor meer info zie het aivd rapport rondom complot denkers voor gedragingen die beschreven staan.
De AIVD die illegaal burgers monitort, het illegaal verbieden van demonstraties, illegale binnentreding door de politie, medische ingrepen zonder informed consent, het structureel voorliegen en niet informeren van de volksvertegenwoordiging, het meermaals overtreden van de wet in de toeslagenaffaire, illegaal politiegeweld, illegale censuur, overtreding van de archiefwet, het niet indienen van een wet binnen de verplichte 8 weken, even uit mijn hoofd. Het lijste is minstens dubbel zo lang.

Ja, de Nederlandse rechtsstaat verkeerd in ernstige crisis, met afstand de ernstigste sinds 1945, en daar zouden ook het midden en andere linkse mensen zich heel druk over moeten maken, niet alleen gematigd rechts. Extreem-rechts heeft schijt aan de rechtsstaat, dat is eigenlijk wat extreem-rechts onderscheidt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208947114
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 20:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Verplicht melden als advocaat (buiten financiele transacties/wwft om)? Wat en waar precies? Bron?

Ik ken hem niet, maar ik laat me graag verrassen.
Verplicht was een te zwaar woord. Maar dat het geen zwart wit verhaal is / https://pure.uva.nl/ws/files/17892578/5.pdf
  zaterdag 29 april 2023 @ 21:26:42 #100
80382 manny
30 is best veel
pi_208947179
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:04 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Dat is het precies wel. De talkshows vinden het interessant om een ‘topadvocaat’ aan tafel te hebben en voor de advocaat kan het ook kwaad. Het zegt niets. De Snijtafel had er een interessant item over:
Dank voor de tip. Goede aflevering idd.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_208948963
Die Weski is vast op een dag wakker geworden met een paardenhoofd in haar bed :o ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_208951193
Politie ziet Inez Weski als doorgeefluik tussen Taghi en Italiaanse maffia

https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-taghi-en-italiaans
  zondag 30 april 2023 @ 10:19:28 #103
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_208951195
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:58 schreef TLC het volgende:
Die Weski is vast op een dag wakker geworden met een paardenhoofd in haar bed :o ;(
Wat zal dat paardenhoofd zit rot geschrokken zijn 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_208955404
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:59 schreef StateOfMind het volgende:
Dat :7
Zelfde als gedood dus, weer wat geleerd
pi_208956713
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 23:58 schreef TLC het volgende:
Dus dan ben je een kopstuk van de Italiaanse maffia en bang voor Taghi :X

quote:
Volgens een bron rond het onderzoek naar Imperiale, is de Italiaanse drugshandelaar zeer terughoudend geweest in het verklaren over Ridouan Taghi en zijn familie. De Italiaan zou vrezen dat zijn familie iets wordt aangedaan als hij dat wel doet.
  zondag 30 april 2023 @ 18:46:54 #106
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208956793
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 18:44 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]

Vergane glorie hoor, die Italianen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208957333
Lekker zooitje.
  zondag 30 april 2023 @ 19:26:37 #108
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_208957635
quote:

[..]
[..]

Ja, die zijn natuurlijk zelf ook niet vies van iemand z'n familie wat aandoen. Ze kijken wel uit :D
  zondag 30 april 2023 @ 19:53:34 #109
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208958226
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ja, die zijn natuurlijk zelf ook niet vies van iemand z'n familie wat aandoen. Ze kijken wel uit :D
Klopt, al gelden daar nog wel tikje meer 'wetten' dan voor die cokemocro's heb ik het idee.
In wilde weg schieten waar onschuldigen omheen lopen is niet heel gebruikelijk bijvoorbeeld.
Fucked up allemaal

Dat artikel in de krant is trouwens absurd. Allemaal letterlijke stukken bewijsmateriaal uit de zaak. Ik snap daar niets van. Hoe kan dat zo makkelijk en zo snel op straat liggen en waarom bericht de krant over de inhoud ervan, en dan weer níet over het lekken van die inhoud überhaupt

Benieuwd wie de eerstvolgende dooie is :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 april 2023 @ 19:59:26 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208958379
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Klopt, al gelden daar nog wel tikje meer 'wetten' dan voor die cokemocro's heb ik het idee.
In wilde weg schieten waar onschuldigen omheen lopen is niet heel gebruikelijk bijvoorbeeld.
Fucked up allemaal

Dat artikel in de krant is trouwens absurd. Allemaal letterlijke stukken bewijsmateriaal uit de zaak. Ik snap daar niets van. Hoe kan dat zo makkelijk en zo snel op straat liggen en waarom bericht de krant over de inhoud ervan, en dan weer níet over het lekken van die inhoud überhaupt

Komt dat bewijs dat in de krant genoemd is niet uit de strafzaak tegen de neef van Taghi? Die advocaat die net veroordeeld is wegens lekken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_208958424
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]
Fucked up allemaal

Het OM lekt aan alle kanten, maar als ze die lastige advocate die vaak vinger op de zere plekken bij het OM legt opsluiten dan is dat voor haar eigen veiligheid, of hebben ze echt wel een sterke zaak....
  zondag 30 april 2023 @ 20:16:18 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208958697
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het OM lekt aan alle kanten, maar als ze die lastige advocate die vaak vinger op de zere plekken bij het OM legt opsluiten dan is dat voor haar eigen veiligheid, of hebben ze echt wel een sterke zaak....
Vermoed dat die beperkingen er niet lang meer opzitten. Dat er vanuit justitie wel gelekt wordt naar de media terwijl zij in beperkingen moet blijven schuurt nogal met elkaar.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208958756
quote:

[..]
[..]

Imperiale zal ook wel wat te vrezen hebben van z'n landgenoten.
pi_208958807
Het is gewoon 1 grote shitzooi. Meer kan ik er niet van maken.
pi_208959234
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Vermoed dat die beperkingen er niet lang meer opzitten. Dat er vanuit justitie wel gelekt wordt naar de media terwijl zij in beperkingen moet blijven schuurt nogal met elkaar.
De baas van het OM vorige week op tv, nu dit lek, het beeld is al neergezet en Weski zou heel erg haar best moeten doen om dat nog bij te stellen.
  zondag 30 april 2023 @ 22:13:34 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208961127
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Komt dat bewijs dat in de krant genoemd is niet uit de strafzaak tegen de neef van Taghi? Die advocaat die net veroordeeld is wegens lekken?
Geen idee, staat volgens mij geen bron bij. Of ik keek niet goed.

Evenzo, vreemd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 30 april 2023 @ 22:14:42 #117
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208961148
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 19:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
-edit: Ja, je hebt gelijk idd :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Drekkoning op 30-04-2023 22:20:59 ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 1 mei 2023 @ 10:50:20 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208964962
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 20:22 schreef mascara-klodder het volgende:
Het is gewoon 1 grote shitzooi. Meer kan ik er niet van maken.
Hier is gewoon echt hard ingrijpen nodig, maar ik heb het idee dat we dit in Nederland niet aankunnen en onze minister van justitie de situatie ook nog steeds niet voldoende inschat.

En wtf, waarom zit nog niet die complete Familie Taghi in hechtenis?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 1 mei 2023 @ 10:51:37 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_208964977
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:35 schreef Papabear het volgende:
Als ik haar zie moet ik altijd weer aan Suger Lee Hooper denken :X
Sugar Lee Gothic dan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_208965125
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deed Derk Wiersum ook. Bij het soort nietsontziende gekken als Taghi die ook nog eens niets meer te verliezen hebben is niemand veilig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 10:46 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat is wel zo. Zo'n malloot verpest het voor de andere criminelen...die krijgen straks niemand meer als advocaat.
Wiersum was advocaat van een kroongetuige, niet van Taghi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')