quote:Op zondag 26 maart 2023 16:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Puppy spam![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfs ik als dieren-niet-liefhebber vind deze wel echt briljant schattig zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Ja gemeente (jeugdzorg dus) hier.quote:Op zondag 26 maart 2023 16:37 schreef Isabeau het volgende:
Wij hadden mazzel met een wijkverpleegkundige. Kregen pgb via zorgverzekeraar (het kan via gemeente, zorgverzekeraar en wlz om het simpel te houden).
Zoveel ellende over gehoord jaquote:Op zondag 26 maart 2023 17:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja gemeente (jeugdzorg dus) hier.
Wij hebben wel eens gedacht over verhuizen. Maar dan blijven je afspraken alleen gegarandeerd voor zolang je beschikking duurt. En we hebben nu een consulent die het snapt.
Lekker blijven zitten dus...
Heerlijk wel, die rechtsgelijkheid
Na 5 jaar investeren hebben wij niet zo'n ellende meer, maar hee, hoogopgeleide ouders die precies weten wat nodig is en waarom.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Zoveel ellende over gehoord ja
Echt zwaar verneukt dit
Nog niet bekend. Voorkeur voor rood aangegeven op basis van kleur. Hij is wat donkerder. Maar als dat een timide hondje blijkt te zijn ofzo. Dan is dat niet het hondje wat het beste bij ons past. Dus we wachten het af. Ze zijn sowieso allemaal om op te vretenquote:Op zondag 26 maart 2023 17:31 schreef Barreltje het volgende:
[..]
aaahhhww!!!
welke kleur krijgen jullie? of is dat nog niet bekend?
Ze zijn echt te schattigquote:Op zondag 26 maart 2023 17:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nog niet bekend. Voorkeur voor rood aangegeven op basis van kleur. Hij is wat donkerder. Maar als dat een timide hondje blijkt te zijn ofzo. Dan is dat niet het hondje wat het beste bij ons past. Dus we wachten het af. Ze zijn sowieso allemaal om op te vreten
Alles insmeren met groene zeep die dikke in een tonnetje. Bakje ammoniak in de oven en 24 later vliegt de zooi erafquote:Op zondag 26 maart 2023 10:40 schreef Barreltje het volgende:
ik ben aan het uitzoeken hoe ik mn enorm smerige oven schoon krijg ..
maar ik raak in de war vaan google..
[..]
moet ik nou 1 kom en 1 kopje in de over zetten of moet de inhoud van dat kopje in het water?
volgend eoptie:
[..]
gooi ik dat schoonmaak azijn in de oven? en moet ik de over de hele nacht op de aangegeven temperatuur ( 200 graden) laten??
ik ben te stom voor dit soort dingen
quote:Op zondag 26 maart 2023 17:51 schreef Lonaa het volgende:
Puppyfoto's
Tevens kocht ik vandaag een rok. Leer. Vegan leer. Italiaans vegan leer. Kwaliteits Italiaans vegan leer. Tweedehands. Duizend karmapunten voor de beestjes en met milieu. Also dit kon de portemonnee wel hebben.
Snap ikquote:Op zondag 26 maart 2023 17:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Echt hoor. Wilde er niet meer weg
Dus er kwamen mensen op je af "he sarabi hoe is het met je" en jijquote:Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag op een bierfestival rondgelopen. Er was personeel ingehuurd dus we hadden zelf tijd genoeg om te netwerken. Ik kwam er nu nog meer achter dat ik echt 'face blind' ben. Niet perse handig als je een brouwerij hebt
Prosopagnosie, als één van de meest interessante features van ons mensen, helaas stuk kan zijnquote:Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag op een bierfestival rondgelopen. Er was personeel ingehuurd dus we hadden zelf tijd genoeg om te netwerken. Ik kwam er nu nog meer achter dat ik echt 'face blind' ben. Niet perse handig als je een brouwerij hebt
Dat is toch juist bij uitstek een chemisch gedoe wat je dan creëert?quote:Op zondag 26 maart 2023 17:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Alles insmeren met groene zeep die dikke in een tonnetje. Bakje ammoniak in de oven en 24 later vliegt de zooi eraf
Goedkoop en ook geen chemishe gedoe
Nee werkt primaquote:Op zondag 26 maart 2023 18:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is toch juist bij uitstek een chemisch gedoe wat je dan creëert?
Ja middels chemische reactie dusquote:
Yep, zei ik toch, prijzen zijn echt insane in hoogseizoenenquote:Op zondag 26 maart 2023 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef kwam dit op twitter tegen.
[ afbeelding ]
Maar gewoon even kijken, 15 dagen griekenland (niet gekeken naar sterren enzo), maar dan kom je ook al prijzen tegen van 3000-4000 euro tegen (per persoon)
Dit is een prijsfout toch mag ik hopen?quote:Op zondag 26 maart 2023 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Maar gewoon even kijken, 15 dagen griekenland (niet gekeken naar sterren enzo), maar dan kom je ook al prijzen tegen van 3000-4000 euro tegen (per persoon)
Nee, wanneer je alleen boekt en de mooiste kamer wil is het nu zelfs ruim 16.000quote:Op zondag 26 maart 2023 19:07 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Dit is een prijsfout toch mag ik hopen?
Wel kassakorting.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit volgende week in Thessaloniki voor nog geen ¤200 in een vijfsterrenhotelquote:Op zondag 26 maart 2023 18:47 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Niet handig neequote:Op zondag 26 maart 2023 18:06 schreef Sarabi het volgende:
Begin juli lang weekend Normandië voor gratisquote:Op zondag 26 maart 2023 19:59 schreef Lonaa het volgende:
Over iets meer dan 3 weken 5 nachten in Zuid Frankrijk voor nog geen 200 euro.
Baas boven baas.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Begin juli lang weekend Normandië voor gratis
Nou ja, wel brandstof, tol en véél eten natuurlijk. Maar zoals ik het begrijp is de ¤200 ook alleen accommodatie?quote:
Oh ja, ook zoiets fraais. Dat het binnen Nederland verdorie ook nog uitmaakt in welke gemeente je woontquote:Op zondag 26 maart 2023 17:37 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben wel eens gedacht over verhuizen. Maar dan blijven je afspraken alleen gegarandeerd voor zolang je beschikking duurt. En we hebben nu een consulent die het snapt.
Zo, da's een bak niet leuk nieuwsquote:Op zondag 26 maart 2023 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oogst van het familiefeestje:
De (80) jarige wordt erg vergeetachtig. Natuurlijk was het vanmiddag druk en veel en iedereen wilde wat van haar, maar ik had het idee dat ze mij niet echt herkende. Beetje raar wel, als je elkaars leven inmiddels 48 jaar deelt (laatste jaren lopen we de deur niet bij elkaar plat, maar toch). Gelukkig genoot ze wel van haar feest![]()
Vriend van mijn ouders (die ook al jaren ken) ligt kritiek met longontsteking![]()
Aangetrouwd nichtje was in remissie van alvleesklierkanker. Het is nu terug. Hevig. Diverse uitzaaiingen en behandeling is nu levensverlengend. Zou mooi zijn als ze als jongste nog zijn middelbare school diploma ziet halen, maar op dit moment lijkt hopen op afronding basisschool meemaken realistischer (kind is 8)![]()
Ik kreeg bericht dat mijn kantoor een troep isDuif door het raam, stront overal
Collega heeft blijkbaar al gepoetst
![]()
Tot slot werd ik wel erg blij van het westerse buffet met scampi, vis met hollandaisesaus, stokbrood met kruidenboter, gevulde eitjes, varkenshaas in saus en andere vertrouwde dingenGeen naan in zicht
Jup. Accomodatie, vlucht en huurauto was 450 pp. En dan dus nog wel brandstof, tol, voer en veel drank.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, wel brandstof, tol en véél eten natuurlijk. Maar zoals ik het begrijp is de ¤200 ook alleen accommodatie?
Ja jaquote:
Ja, ik ben weer goed bijgepraat, zeg maarquote:Op zondag 26 maart 2023 20:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja ja
Idd een bak ellende om je heen, wat vlinder al zegt
Er zijn maar bijzonder weinig mensen die alvleesklierkanker overleven, helaasHopelijk krijgt ze nog wat meer tijd mbv behandelingen.
Nee, ik wilde vorig jaar naar Londen, maar we zagen er vanaf omdat het echt krankjorem duur zou worden voor maar een paar dagen. Nog specifieke dingen die je wilt gaan doen in Londenquote:Op zondag 26 maart 2023 20:23 schreef Myraela het volgende:
Ik ga over een week wel eindelijk weer naar Londen. Maar die doet niet mee in de wedstrijd van de goedkope tripjes. Wel heel erg veel zin in.
Voor de gastheer komen er ook altijd nog kosten bij voor een melkerquote:Op zondag 26 maart 2023 20:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jup. Accomodatie, vlucht en huurauto was 450 pp. En dan dus nog wel brandstof, tol, voer en veel drank.
Ik heb een hele lijst met dingen.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:30 schreef Isabeau het volgende:
Nee, ik wilde vorig jaar naar Londen, maar we zagen er vanaf omdat het echt krankjorem duur zou worden voor maar een paar dagen. Nog specifieke dingen die je wilt gaan doen in Londen
*noteert*quote:Op zondag 26 maart 2023 20:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een hele lijst met dingen.De reden om te gaan was de Harry Potter theatershow, dus die sowieso. En ook weer een avondje naar de comedyclub. Verder wat musea en vooral veel eten. NOPI, Humble Crumble, Yorkshire Burrito en Dishoom onder andere. Oh en een dagje met de trein naar Oxford. Lijkt me ook erg tof.
Maar het is inderdaad allemaal wel duur. Ik vond dat ik een goede deal had met m'n hotel inclusief ontbijt, maar met die deal alsnog bijna 200 euro per nacht. Gekkenhuis.
Duimen voor een primatours revival dit jaar!quote:Op zondag 26 maart 2023 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een een slechte berichten allemaal @:Cat-astrophe en nog zo'n jong kind ook nog.![]()
En met tante, ook een rare, niet fijne, gewaarwording.
En oeh Londen, wat een fijne plannen. Maar ook de andere vakantieplannen. Net maar weer eens een mailtje naar de producent van primatour gedaan of ze daar wat meer nieuws hebben. Bij de apotheek zeiden ze medio juni (alleen wisten ze geen jaartal)
Morgenavond is het eetclubje hier maar omdat ik moet werken, vandaag al een deel van het eten gemaakt. Morgen nog soep maken (brie soep gaat het worden, nooit gehad, nooit van gehoord, ben heel benieuwd), rijst koken, salade maken en toetje maken.
Oh, daar hou ik wel van, lekker experimenterenquote:Op zondag 26 maart 2023 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een een slechte berichten allemaal @:Cat-astrophe en nog zo'n jong kind ook nog.![]()
En oeh Londen, wat een fijne plannen. Maar ook de andere vakantieplannen. Net maar weer eens een mailtje naar de producent van primatour gedaan of ze daar wat meer nieuws hebben. Bij de apotheek zeiden ze medio juni (alleen wisten ze geen jaartal)
Morgenavond is het eetclubje hier maar omdat ik moet werken, vandaag al een deel van het eten gemaakt. Morgen nog soep maken (brie soep gaat het worden, nooit gehad, nooit van gehoord, ben heel benieuwd), rijst koken, salade maken en toetje maken.
Oh dat klinkt wel heel tofquote:Op zondag 26 maart 2023 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Litouwen kun je ook heel goedkoop heen vliegen, meestal ¤24 ofzo vanaf Eindhoven en Bremen. Leuke stad ook.
En leuke mensen![]()
Ik heb toevallig gisteren echt leuk contact gehad![]()
Ik zie daar graag foto's van, inclusief de wellicht door mij nu alvast ingebeelde vetlaag eropquote:
Ik hoop dat het zo lekker is dat de vetlaag geen tijd heeft om te vormen (en de rollen om mijn middel fotografeer ik nietquote:Op zondag 26 maart 2023 21:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie daar graag foto's van, inclusief de wellicht door mij nu alvast ingebeelde vetlaag erop
Op booking.com is het echt duur. Ik heb niet veel eisen dus laatst London in een Travelodge hotel gedaan, voor 80 euro per nacht net buiten centrum. Was prima.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb een hele lijst met dingen.De reden om te gaan was de Harry Potter theatershow, dus die sowieso. En ook weer een avondje naar de comedyclub. Verder wat musea en vooral veel eten. NOPI, Humble Crumble, Yorkshire Burrito en Dishoom onder andere. Oh en een dagje met de trein naar Oxford. Lijkt me ook erg tof.
Maar het is inderdaad allemaal wel duur. Ik vond dat ik een goede deal had met m'n hotel inclusief ontbijt, maar met die deal alsnog bijna 200 euro per nacht. Gekkenhuis.
Het KGB museum is echt tof en het Energiemuseum is ook best interessant. Ook voor kinderen want interactief.quote:Op zondag 26 maart 2023 21:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat klinkt wel heel tof
Heb je nog goeie tips voor daar?
Litouwen is geen stadquote:Op zondag 26 maart 2023 20:33 schreef derLudolf het volgende:
Litouwen kun je ook heel goedkoop heen vliegen, meestal ¤24 ofzo vanaf Eindhoven en Bremen. Leuke stad ook.
En leuke mensen![]()
Ik heb toevallig gisteren echt leuk contact gehad![]()
Ik bedoelde Vilniusquote:Op zondag 26 maart 2023 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Litouwen is geen stad![]()
Tevens: Dr_Flash in TRV / Fles' Travelsnacks #5
Over welke stad heb jij het nu dan?quote:Op zondag 26 maart 2023 21:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het KGB museum is echt tof en het Energiemuseum is ook best interessant. Ook voor kinderen want interactief.
Net buiten de stad heb je Trakai, meer met een kasteel, per trein bereikbaar.
In de stad zelf heb je wijk genaamd Uzipis, wat zichzelf een vrijstaat noemt, dat is ook wel grappig om te aanschouwen.
Verder zijn er genoeg eetgelegenheden voor niet al te veel geld. Tenminste, in 2015.
Het is natuurlijk geen enorme metropool dus, maar gewoon een leuke rustige stad. Hou daar natuurlijk rekening mee
Vilnius.quote:Op zondag 26 maart 2023 21:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Over welke stad heb jij het nu dan?
En dank iig, zou het dan lekker zonder kind doen trouwens. Die mag mee op anderssoortige vakanties
Wat heerlijk pauperquote:Op zondag 26 maart 2023 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Oh andere aanrader in Litouwen @:Molo
Vodka in dit soort cups.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 maart 2023 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Oh andere aanrader in Litouwen @:Molo
Vodka in dit soort cups.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, het wordt gekocht door de lui die hier halve liters Export kooptquote:
quote:Op zondag 26 maart 2023 22:13 schreef Blues het volgende:
Knuffelmiddag gehad
Mét portrettekening van mij van klzoon A.
Lief (het neusjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
We have far more in common than that which devides us..
Oooooh…Katwijkquote:Op zondag 26 maart 2023 20:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ga over een maand gratis 8 maanden op vakantie in Katwijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zitten op de bovenste verdieping metalen windschermen voor de balkons ipv alleen de reling van de galerij. En die schermen gaan in de wind klapperen. Ook het scherm rond de brandtrap gaat klapperen. Er was vorige week een monteur geweest die zei dat het verkeerd gebouwd was, want er hadden rubberen dempers tussen gemoeten. Vorige week waren de platen eruit gewaaid (gelukkig niet van het gebouw af) nu zitten ze er weer in maar ze klapperen nog steedsquote:Op zondag 26 maart 2023 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Had jij ook corona @:Jan_Onderwater? Dus samen ziek.
Weer een drukke week voor jou @:Tele6. Hier maar 2 of 3 dingen, nog niet zeker en maar een de hele avond. Wat is dat met die metalen platen? Een probleem aan het gebouw?
Dit dus.quote:Op zondag 26 maart 2023 17:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Eet je hier van gouden borden, met gouden bestek en kak je op een gouden toilet of mis ik ietsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaja, wrijf het er maar in.quote:Op zondag 26 maart 2023 19:59 schreef Lonaa het volgende:
Over iets meer dan 3 weken 5 nachten in Zuid Frankrijk voor nog geen 200 euro.
Ik ga ongeveer elk weekend een dagje gratis slapen elders en dan krijg ik nog een ontbijtje ookquote:Op zondag 26 maart 2023 20:01 schreef Myraela het volgende:
Ik ga over een maand gratis 8 maanden op vakantie in Katwijk.
He jakkes, ik vind dat altijd zulke vervelende dingen. Soms is het allemaal zo oneerlijk. Is de duif overigens wel gered?quote:Op zondag 26 maart 2023 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oogst van het familiefeestje:
De (80) jarige wordt erg vergeetachtig. Natuurlijk was het vanmiddag druk en veel en iedereen wilde wat van haar, maar ik had het idee dat ze mij niet echt herkende. Beetje raar wel, als je elkaars leven inmiddels 48 jaar deelt (laatste jaren lopen we de deur niet bij elkaar plat, maar toch). Gelukkig genoot ze wel van haar feest![]()
Vriend van mijn ouders (die ook al jaren ken) ligt kritiek met longontsteking![]()
Aangetrouwd nichtje was in remissie van alvleesklierkanker. Het is nu terug. Hevig. Diverse uitzaaiingen en behandeling is nu levensverlengend. Zou mooi zijn als ze als jongste nog zijn middelbare school diploma ziet halen, maar op dit moment lijkt hopen op afronding basisschool meemaken realistischer (kind is 8)![]()
Ik kreeg bericht dat mijn kantoor een troep isDuif door het raam, stront overal
Collega heeft blijkbaar al gepoetst
![]()
Tot slot werd ik wel erg blij van het westerse buffet met scampi, vis met hollandaisesaus, stokbrood met kruidenboter, gevulde eitjes, varkenshaas in saus en andere vertrouwde dingenGeen naan in zicht
Oew, daar ben ik wel jaloers op. Maar ik haak al af bij het feit dat je daar tegenwoordig een paspoort voor nodig hebt...quote:Op zondag 26 maart 2023 20:23 schreef Myraela het volgende:
Ik ga over een week wel eindelijk weer naar Londen. Maar die doet niet mee in de wedstrijd van de goedkope tripjes. Wel heel erg veel zin in.
Recept van de soep als het gelukt isquote:Op zondag 26 maart 2023 20:48 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op zondag 26 maart 2023 22:13 schreef Blues het volgende:
Knuffelmiddag gehad
Mét portrettekening van mij van klzoon A.
Sprekend!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spannend! Kan me voorstellen dat je daar heel veel zin in hebt!quote:Op maandag 27 maart 2023 07:02 schreef Barreltje het volgende:
Goedemorgen!
Vandaag maar weer eens naar kantoor..
Eens zien wat daar allemaal nog te doen is![]()
En dan vrijdag de sleutel van het nieuwe huis landgoedKunnen ze niet op een of andere manier alsnog dempers er tussen maken?quote:Op maandag 27 maart 2023 07:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er zitten op de bovenste verdieping metalen windschermen voor de balkons ipv alleen de reling van de galerij. En die schermen gaan in de wind klapperen. Ook het scherm rond de brandtrap gaat klapperen. Er was vorige week een monteur geweest die zei dat het verkeerd gebouwd was, want er hadden rubberen dempers tussen gemoeten. Vorige week waren de platen eruit gewaaid (gelukkig niet van het gebouw af) nu zitten ze er weer in maar ze klapperen nog steedsOei, dat is toch niet van het eten van gisteren. Je vergat de baklavaquote:Ik ben jaloers. Niet omdat ik een dutje wil doen of nodig heb, maar omdat het idee van een dutje altijd fijn klinkt.quote:Op maandag 27 maart 2023 08:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Matige nacht hier. Zodra de installateur van de airconditioning de deur uit is, ga ik een dutje doen
Hier een heerlijk weekend gehad. Wat extra familieleden ontmoet (tja, geen idee hoe ik het anders moet zeggen). Was erg gezellig. Mijn komst werd meteen aangegrepen om een ritje te maken naar een bierspeciaalwinkelToen werd me een biertje aangeboden en was ik nog wel zo slim om even mijn eerste opmerking meteen aan te vullen (Er was een biertje dat Polyamorie heette en ik zei dus met mijn slimme kop "ik hou wel van polyarmorie". Om dus snel aan te vullen met "het biertje dus". Niet dat ik het ooit gedronken had, maar om nou bij de eerste ontmoeting meteen een indruk te wekken die niet echt bij me past is ook zo iets
![]()
Mijn eigen koters hadden ook een fijne middag met papa gehad en daar was ik wel heel blij om, want de laatste keer had met name de oudste echt totaal geen zin om te gaan en heeft me dat uren gekost, wat nu eigenlijk vanzelf ging.
En gisteren de koters voor het eerst meegesleept naarwaar ze heerlijk hebben zitten gamen met de zoon des huizes terwijl de oude lui stonden de koken en toen kregen we nog extra bezoek
![]()
Bij thuiskomst ben ik wel ongeveer meteen mijn bed ingeduikeld, want al dat opzitten en pootjes geven kost toch best wat energie en dat in combinatie met een uur minder voelde ik dat gisteren wel. Nu ben ik weer fris en fruitig en gaan we na een half dagje werken weer lekker naar de sportschool om daarna gewoon weer kapot te zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Je hebt er zin in vandaag? Of je wilt het zo snel mogelijk achter de rug hebben en gaat dus ook weer op tijd weg?quote:Op maandag 27 maart 2023 09:10 schreef fietsie het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom ik zo achterlijk vroeg op mn werk ben?
Ik had geloof ik liever gehad dat het van het eten was dan deze hoogstwaarschijnlijke monster menstruatie.quote:
Ook dat snap ik wel weer. Ik ben wat dat soort dingen sowieso allemaal wat in de war op dit moment, maar gok dat het er wel aan zit te komen, want mijn weegschaal was niet heel lief en zoveel heb ik nou ook niet gevroten dit weekendquote:Op maandag 27 maart 2023 09:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had geloof ik liever gehad dat het van het eten was dan deze hoogstwaarschijnlijke monster menstruatie.
Weet je al wanneer je naar de gynaecoloog kunt?quote:Op maandag 27 maart 2023 09:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik had geloof ik liever gehad dat het van het eten was dan deze hoogstwaarschijnlijke monster menstruatie.
Blegh.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Troel ik hoop dat ze dat uiteindelijk wel doen maar de monteur die vorige week kwam had die dingen niet bij zich en heeft alleen de doorgeroeste schroeven (wat ook niet hoort! Nu al doorgeroest) vervangen
Oei, succes met dat borenquote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weet je al wanneer je naar de gynaecoloog kunt?
Joy hier. Er wordt een gat in de muur geboord. Mijn migrainehoofd vindt dit niet zo geweldig.
Sterkte met alle familie-ellende Cat. Dat is een flinke lijst.
Van alles WMO, PGB en soortgelijke zaken heb ik gelukkig geen verstand. Ik weet wel dat bij de mensen die er wel mee te maken hebben, de ellende altijd (zo lijkt het) nog een stukje wordt verergerd wanneer men met instanties om tafel moet.
Oei, dat klinkt niet heel fijn. Fijn dat er dan wel de mogelijkheid is tot een spoedconsult! Hopelijk snel duidelijkheid!quote:Op maandag 27 maart 2023 09:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Naar allemaal Cat...
Monsterlijke menstruaties, ja brrrrrrrrrrrrrrrr
Mijn vriend is naar de stad voor een spoedconsult (83 euro) we vonden onze kat in de bijkeuken op de koude vloer half verlamd, verward en hij miauwde (hij heeft nog nooit geluid gemaakt), liet zich oppakken (nog nooit eerder gebeurd)
Iets met de klok een uur vooruit?quote:Op maandag 27 maart 2023 09:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Je hebt er zin in vandaag? Of je wilt het zo snel mogelijk achter de rug hebben en gaat dus ook weer op tijd weg?
Meh, naar.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Naar allemaal Cat...
Monsterlijke menstruaties, ja brrrrrrrrrrrrrrrr
Mijn vriend is naar de stad voor een spoedconsult (83 euro) we vonden onze kat in de bijkeuken op de koude vloer half verlamd, verward en hij miauwde (hij heeft nog nooit geluid gemaakt), liet zich oppakken (nog nooit eerder gebeurd)
Euh? Dat is toch nieuwbouw waar je nu woont?quote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Tele6 het volgende:
@:Troel ik hoop dat ze dat uiteindelijk wel doen maar de monteur die vorige week kwam had die dingen niet bij zich en heeft alleen de doorgeroeste schroeven (wat ook niet hoort! Nu al doorgeroest) vervangen
Ja kerel wij kunnen niet weten dat jij geen klok kunt kijkenquote:
ja die 83 euroquote:
Ik denk gewoon een gevalletje contactcorrosie. RVS en staal door elkaar gebruikt, mag niet gebeuren maar is simpel op te lossen met een pvc sluitringquote:Op maandag 27 maart 2023 09:37 schreef fietsie het volgende:
[..]
Euh? Dat is toch nieuwbouw waar je nu woont?
Maar je hebt straks wel aircoquote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Joy hier. Er wordt een gat in de muur geboord. Mijn migrainehoofd vindt dit niet zo geweldig.
Sterkte met alle familie-ellende Cat. Dat is een flinke lijst.
Van alles WMO, PGB en soortgelijke zaken heb ik gelukkig geen verstand. Ik weet wel dat bij de mensen die er wel mee te maken hebben, de ellende altijd (zo lijkt het) nog een stukje wordt verergerd wanneer men met instanties om tafel moet.
Voor intakegesprek of voor de hielprik?quote:Op maandag 27 maart 2023 10:10 schreef Clubsoda het volgende:
Wat rot van de poes Uniek![]()
Ik ben in afwachting of het consultatiebureau vandaag langskomt. Ik snap dat ik niet enorm uithuizig ben maar ik ben er langzaam weer klaar mee om (onaangekondigd) allemaal mensen in huis te moeten ontvangen.
Gisteren voor het eerst naar buitenDat gaan we vandaag nog maar een keer proberen.
Dan toch gewoon lekker afbellen? Ik ben daar misschien wat simpel in hoor, maar 't is jouw feestjequote:Op maandag 27 maart 2023 10:43 schreef Clubsoda het volgende:
Intake. Hielprik en gehoortest hebben we vorige week gehad.
Jaquote:
Sterkte met t verlies.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Hij ging onder narcose al dood...
Vriend komt zo thuis zonder kat
quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Gecondoleerd.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Och. J's oma is overleden. We zagen haar heel weinig. Maar toch, het was een lieverd.
och, gecondoleerdquote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Och. J's oma is overleden. We zagen haar heel weinig. Maar toch, het was een lieverd.
Ochquote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Jullie ook sterkte!quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ik vind het op zich wel prettig als ze hem nog even wegen en die intake moet toch wel. Het is vooral dat ik geen zin heb om steeds alert te moeten zijn of er iemand wel of niet komt.quote:Op maandag 27 maart 2023 10:47 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan toch gewoon lekker afbellen? Ik ben daar misschien wat simpel in hoor, maar 't is jouw feestje
Dat is altijd al irritant, laat staan als je gewoon echt even in je bubble wilt zijn.quote:Op maandag 27 maart 2023 11:08 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nou, ik vind het op zich wel prettig als ze hem nog even wegen en die intake moet toch wel. Het is vooral dat ik geen zin heb om steeds alert te moeten zijn of er iemand wel of niet komt.
Ik ben wel content met het feit dat mijn cyclus deze maand 28 of 29 dagen lijkt te zijn. Als de volgende dan niet irrationeel kort is, bloed ik iig niet uit m'n doos als ik in Frankrijk ben. Which is nice.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Ook dat snap ik wel weer. Ik ben wat dat soort dingen sowieso allemaal wat in de war op dit moment, maar gok dat het er wel aan zit te komen, want mijn weegschaal was niet heel lief en zoveel heb ik nou ook niet gevroten dit weekend
Ik kreeg brief met afspraak voor 24 april. Dan kan ik niet want vakantie. Verder was april vol, mei kon ze nog niet plannen. Dus ik wacht nog op afspraak. Ik verwacht eerste week van mei.quote:Op maandag 27 maart 2023 09:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zoietsquote:Op zondag 26 maart 2023 18:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dus er kwamen mensen op je af "he sarabi hoe is het met je" en jijwie is u? (heel herkenbaar)
Ahh weer een nieuw woord geleerd.quote:Op zondag 26 maart 2023 18:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Prosopagnosie, als één van de meest interessante features van ons mensen, helaas stuk kan zijn
En dit.quote:Op zondag 26 maart 2023 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Niet handig neeIk heb dat ook best wel, levert soms onhandige situaties op.
Ja kunnen we zienquote:Op maandag 27 maart 2023 12:53 schreef AnneX het volgende:
De collega doet leuke korte info 5 min filmpjes deze 4 dagen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik mij ook aangemeld.
Ruim 3000 deelnemers, ook mannen.
Toevallig nog doorgesproken met de buurvrouw afgelopen zaterdag.
Kunnen jullie het zien? https://www.jouwbekkentherapeut.nl/dag-1-bekkenbodem-vierdaagse/
Yes, dat was ik. Fijn! Wel vervelend van zoon, hopelijk niks ernstigs.quote:Op maandag 27 maart 2023 12:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]![]()
Sterkte beiden.
@:troel de duif is levend naar buiten gebonjourd. En wij gaan nu nadenken over vogel-afwerende raambeplakking. Want dit is al de tweede keer in een paar maanden tijd.
En volgens mij vroeg ook iemand hoe het nu met mijn kat ging: die besloot vrijdag opeens weer normaal te gaan eten. Vanmiddag wel even bellen voor een afspraak voor haar zoon. Die is blij, tevreden en eet goed, maar valt me wat teveel af en lijkt slechter in zijn vacht te gaan zitten. Tweejaarlijkse preventieve bloedonderzoek maar even driekwart jaar vervroegen denk ik.
😉quote:Op maandag 27 maart 2023 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja kunnen we zienMiddenstand, zitbotjes, dingen
Ik was te laatquote:Op maandag 27 maart 2023 09:10 schreef fietsie het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom ik zo achterlijk vroeg op mn werk ben?
quote:Op maandag 27 maart 2023 09:29 schreef uniekhoorn het volgende:
quote:Op maandag 27 maart 2023 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Deed me aan een cva denken. Hopelijk niet te veel geleden. Sterkte Uniek, al was het zo te lezen geen echte knuffelkat.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:38 schreef Morgane89 het volgende:
Wat klote @:uniekhoorn, sterkte! Heb je enig idee wat er is gebeurd?
quote:Op maandag 27 maart 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leerde een wijze les: er bestaat zoiets als te veel nachos.
Het klinkt als een hoax. Dat is het niet.
Ik geloof je toch niet.quote:Op maandag 27 maart 2023 14:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leerde een wijze les: er bestaat zoiets als te veel nachos.
Het klinkt als een hoax. Dat is het niet.
ik wil eens een keer zo'm nacho tafel doen die je op instagram/tiktok/facebook/social media de laatste tijd veel zag ( of dat zegt wat over mijn algoritmequote:Op maandag 27 maart 2023 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog niet. Maar bleh.
Ze waren wel enorm goed gelukt
Terecht. Ik ben het na vandaag ook weer vergeten.quote:
Mijn bekkenbodem bedankt nog evenquote:Op maandag 27 maart 2023 12:53 schreef AnneX het volgende:
De collega doet leuke korte info 5 min filmpjes deze 4 dagen.
Uit nieuwsgierigheid heb ik mij ook aangemeld.
Ruim 3000 deelnemers, ook mannen.
Toevallig nog doorgesproken met de buurvrouw afgelopen zaterdag.
Kunnen jullie het zien? https://www.jouwbekkentherapeut.nl/dag-1-bekkenbodem-vierdaagse/
Ik ken de nacho-tafel niet. Is dat net zoiets als de spaghetti-tafel waar mensen alles op een hoop gooien en zo van tafel eten?quote:Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eens een keer zo'm nacho tafel doen die je op instagram/tiktok/facebook/social media de laatste tijd veel zag ( of dat zegt wat over mijn algoritme) maar dan wel met genoeg mensen dus ( na deze info)
Ik zag Ierse Nacho's. Plakjes aardappel, kruiden, gehakte stukken knapperig spek en voor de rest alles wat normaal rondom Nacho's past.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wil eens een keer zo'm nacho tafel doen die je op instagram/tiktok/facebook/social media de laatste tijd veel zag ( of dat zegt wat over mijn algoritme) maar dan wel met genoeg mensen dus ( na deze info)
Jup zoiets (ik ken de spaghetti tafel dan weer nietquote:Op maandag 27 maart 2023 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ken de nacho-tafel niet. Is dat net zoiets als de spaghetti-tafel waar mensen alles op een hoop gooien en zo van tafel eten?
Ik maakte gisteren Hasselback-aardappelen omdat het best heel tof klinkt en eruit ziet, maar het smaakt gewoon naar aardappelen.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:42 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg afgelopen vrijdag de treurigste nacho's ooit.
Maar aardappels uit de oven zijn wel altijd lekker.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:46 schreef Kreator het volgende:
Ik maakte gisteren Hasselback-aardappelen omdat het best heel tof klinkt en eruit ziet, maar het smaakt gewoon naar aardappelen.
Dat wel, maar het duurt ook wel lang. En ik dacht dat Boursain wel lekker in de aardappel zou smelten, maar het droogde op en verbrandde.quote:Op maandag 27 maart 2023 15:53 schreef Myraela het volgende:
Maar aardappels uit de oven zijn wel altijd lekker.
dat is altijd zo erg, als er niet eens minstens gesmolten kaas en een lekkere dip bij zitquote:Op maandag 27 maart 2023 15:42 schreef Myraela het volgende:
Ik kreeg afgelopen vrijdag de treurigste nacho's ooit. Ik zou het eigenlijk niet eens nacho's noemen. Het waren driehoekjes van een soort van gefrituurd korstdeeg. Dus dat begon al niet goed. Met een enorm waterige tomatensalsa.
En daar stopte het dan ook. Erg treurig. Als ze het een bruschetta hadden genoemd, kwam het meer in de buurt.
Kutleven. Ik heb dat mysterie ook nog niet opgelost. Soms ook met kaas op een pizza, dat het dan niet smelt maar er een soort van droog bovenop ligt.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat wel, maar het duurt ook wel lang. En ik dacht dat Boursain wel lekker in de aardappel zou smelten, maar het droogde op en verbrandde./
Oooohquote:Op maandag 27 maart 2023 16:47 schreef Lonaa het volgende:
Jong0ns ik zaaide einde-fucking-lijk raapsteeltjes. En ik plantte wat peulen.
Zin in gratinquote:Op maandag 27 maart 2023 16:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Aardappelen uit de oven doe ik ooa zo
- Aan stukken gesneden met kippenvleugels op de bakplaat in de oven, zuigen zich vol met vippeket en smaken goddelijk.
- Heel dun snijden in een schaal, met veel boter, room, zout, peper, knoflook en muskaat. In de oven tot gaar en de room geheel ingekookt. Smerig lekkere vette hap. Gratin. Optioneel een laag geraspte oude kaas of pecorino erop.
- Schrobben en in Alufolie wikkelen in de oven, serveren met kruidenkwark of kruidenboter.
Jaquote:Op maandag 27 maart 2023 16:49 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ooooh
Staapreeltjesstamppot, jummie, net zo lekker als postelijn.
Zooo lekker.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zin in gratinBoh. Heel veel zin in gratin
Ik heb het op de shortlist geschreven. Even bedenken wat ik daar nog bij eet.quote:Op maandag 27 maart 2023 16:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zooo lekker.
Mijn man is op het moment zijn smaak kwijt, als dat terug is maak ik het weer. Zonder smaak is het niet interessant.
Ach ja, als je geen koffie drinktquote:Op maandag 27 maart 2023 15:27 schreef Kreator het volgende:
Ik kreeg zaterdag nacho's met pulled pork, opgewarmd in de bbq. Het was ok.
Tevens zit ik momenteel bij een bedrijf waar ik een waar gangenstelsel door moet om een toilet te bezoeken, maar dat toilet bestaat dan wel uit een stuk of 30 pisbakken.
En voor koffie moet ik nog verder, een verdieping omhoog. En dan is het van die diepvries-pasta-koffie. Echt goor. }
SNap niet dat je in een bedrijf gaat werken waar de koffie zo ver weg is en dan ook nog zo vies. Met al die vacatures van tegenwoordig.
quote:Op maandag 27 maart 2023 17:45 schreef borisz het volgende:
Sterkte LS en J
ookvoor Uniek
Hier ook Kdag Oud-collega overleden. We wisten dat het einde naderde en hij hoopte nog de geboorte van kleinzoon nr2 mee te maken, maar dat zat er niet meer in.Hakte er bij iedereen wel in vanmorgen.
Laat het gaan… laat het gaan…. (Zoals je al doet). En laat collega maar klagen en zich lekker belangrijk voelen. Of zo.quote:Op maandag 27 maart 2023 17:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ah, verdrietig nieuws voo @:Lucky_Strike en J en ook voor @:Unikehoorn en haar wederhelft
Balen @:Lonaa dat je zo’n last hebt, hopelijk snel een afspraak die ook een oplossing brengt
Nog geen nachotafel op insta etc gezien, maar als je mensen nodig hebt @:Barreltje * Kaatje1 steekt vinger op
Zo, de eerste werkdag is voorbij. Tegenover me zit een collega te zuchten dat ze het zo druk heeft. Klopt ook….moet ze ook maar niet mijn werk erbij doen. Ben nog niet weg. Echt, een collega komt bij mij om te zeggen dat hij vergaderstukken gaat klaarzetten voor mij om te verzenden. Hij loopt weg, zij erachter aan, half uur later kijk ik naar die stukken, heeft hij ze op haar naam gezet en is zij er mee bezig. Niet de eerste keer dit, maar nu zag ik het voor m’n ogen gebeuren….zak er dan ook maar in..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Candaasje? Of iemand anders? Het is zo'n schatje..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 27 maart 2023 19:07 schreef sigme het volgende:
Oh, hadden we het onlangs niet over het nemen van een nieuw hondje?
Ik heb er een in de aanbieding. Prachtig beestje, geen gedragsproblemen, tamelijk goed opgevoed, alle beurtjes gehad. Zeven maanden oud, superenergiek en hij moet weg en wij kunnen echt geen nieuwe jonge hond in huis nemen. M'n hart breekt
Denk dat die geen jachtakte heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:candaasje? Of iemand anders? Het is zo'n schatje..
Kranplätze müssen verdichtet sein
Omdat de baasjes de energie niet kunnen opbrengen om de energieke hond bij te benen. De ene baas heeft een baan met veel weg. De ander dacht dat het zou helpen tegen de depressie, maar een energievretend hondje blijkt geen medicijn voor iemand met net genoeg energie om zichzelf overend te houden.quote:
Ja!ja!ja! Moet jij geen hondje?quote:
Nee, helaas niet. Ik ga honden wel steeds leuker vinden maar ook weer niet zo leuk dat ik er een wil.quote:
Nohhh arm hondje.quote:Op maandag 27 maart 2023 19:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Omdat de baasjes de energie niet kunnen opbrengen om de energieke hond bij te benen. De ene baas heeft een baan met veel weg. De ander dacht dat het zou helpen tegen de depressie, maar een energievretend hondje blijkt geen medicijn voor iemand met net genoeg energie om zichzelf overend te houden.
Ik vind daar wel wat van, maar als het mijn geestelijke gezondheid betrof zou ik uiteindelijk ook voor mezelf kiezen. Tsja.
Boor wat naarquote:Op maandag 27 maart 2023 17:45 schreef borisz het volgende:
Hier ook Kdag Oud-collega overleden. We wisten dat het einde naderde en hij hoopte nog de geboorte van kleinzoon nr2 mee te maken, maar dat zat er niet meer in.Hakte er bij iedereen wel in vanmorgen.
Ja, dit dusquote:Op maandag 27 maart 2023 21:40 schreef fietsie het volgende:
Hmmmm er is een nieuwe CAO ziekenhuizen; even afwachten nu dus wat de bezuinigingsrondes gaan worden om die te kunnen betalen.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 27 maart 2023 21:40 schreef fietsie het volgende:
Hmmmm er is een nieuwe CAO ziekenhuizen; even afwachten nu dus wat de bezuinigingsrondes gaan worden om die te kunnen betalen.
Uhuh maar het is ook weer een impuls om nog minder zorgondersteunend personeel op de poliklinieken te hebben omdat die "het meest duurder worden". En daar is het al schrijnend in veel gevallen.quote:Op maandag 27 maart 2023 21:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit dusmaar op zich is het wel een prima loonsverhoging. Ook wel welkom. Vooral als ik boodschappen doe.
Ja, ik weet het. Sowieso wordt er al jaren bezuinigd op ondersteunend personeel.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:03 schreef fietsie het volgende:
Uhuh maar het is ook weer een impuls om nog minder zorgondersteunend personeel op de poliklinieken te hebben omdat die "het meest duurder worden". En daar is het al schrijnend in veel gevallen.
Ah ik heb de nos app die was wat later.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)ies-van-de-baan.html
wat smolt niet dan, de randjes?quote:Op maandag 27 maart 2023 22:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Briesoep was best lekker maar gaat niet in de herhaling. Ziet eruit als aspergesoep (wittig dus) de brie smolt niet goed en ik vond het wat lafjes van smaakt. Misschien nog eens nadenken om het wat te tweaken want het idee is best leuk
Wil ook geen hond maar deze zie er wel heel leuk uit.
Nee, die moest je eraf halen. Ik heb er uiteindelijk de staafmixer opgezet. Maar het is ook soep voor 1 ronde en snel heet opeten, want het begon al snel te stollenquote:
De randjes gingen helemaal de soep niet in? Dan snap ik wel dat de soep mild is. :d Ik ben geen brie-liefhebber, dus ik lust ook alleen de stukjes met zo min mogelijk rand.quote:Op maandag 27 maart 2023 22:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, die moest je eraf halen. Ik heb er uiteindelijk de staafmixer opgezet. Maar het is ook soep voor 1 ronde en snel heet opeten, want het begon al snel te stollen
Ik vis al maanden achter het net bij TGTG ondanks alle alarmen op mijn telefoon. Maar dat zijn leuke zaken inderdaad. Overigens gaat zoveel brood hier er in een week met gemak door met die pubers van me.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:20 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net al een brood TGTG gehaald bij de Dirk. 5 hele, 2 halve broden voor 3,49 euro. Zo kan ik de inflatie aan. En genoeg brood voor de komende maand.
Ik heb tegenwoordig ook meer mazzel met spontaan eens kijken of er nog iets extra bij is gekomen. Voor alle goede dingen (vooral brood en groente/fruit) zitten echt veel te veel mensen klaar zodra ze live gaan.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 08:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vis al maanden achter het net bij TGTG ondanks alle alarmen op mijn telefoon. Maar dat zijn leuke zaken inderdaad. Overigens gaat zoveel brood hier er in een week met gemak door met die pubers van me.
Ow en die kaneelbroodjes van de Lidl? Ik vind ze niet heel erg super, maar ze zijn zeker niet smerig.
*schop*quote:Op dinsdag 28 maart 2023 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Kan iemand me dan schop onder m'n hol geven om wel iets te doen vandaag?
Heb je niet nog plantjes die de tuin in moeten ofzo?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 09:31 schreef Lonaa het volgende:
Kan iemand me dan schop onder m'n hol geven om wel iets te doen vandaag?
Ik moet echt nog mokerveel doen in de tuin. Dat was ik van plan vandaag, de zon schijnt nog. Ok, ik sta zo op.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 09:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Heb je niet nog plantjes die de tuin in moeten ofzo?
En anders heb ik nog een pakketje dat ik moet ophalen bij de Decathlonquote:Op dinsdag 28 maart 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet echt nog mokerveel doen in de tuin. Dat was ik van plan vandaag, de zon schijnt nog. Ok, ik sta zo op.
Ohh werk in de tuin..quote:Op dinsdag 28 maart 2023 09:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet echt nog mokerveel doen in de tuin. Dat was ik van plan vandaag, de zon schijnt nog. Ok, ik sta zo op.
Dat is mooie reclame!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:09 schreef Sarabi het volgende:
Tuinwerk staat eigenlijk voor morgen op de planning, blijft het dan droog?
Verder heeft Omroep Brabant afgelopen zondag op het bierfestival gefilmd en een van onze bieren wordt kort besprokenleuke verrassing.
Ik heb al gewandeld en zag twee prachtige honden samen zwemmenquote:
Nee. Ik mag eigenlijk nog steeds uh niks.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb al gewandeld en zag twee prachtige honden samen zwemmen
Was de workout vanmorgen niet aangepast te doen?
Mijn ervaring is dat vlinderstruiken geen enkele voorkennis vereisenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:48 schreef Lonaa het volgende:
Inmiddels heb ik de aalbes gesnoeid, een heleboel aardbeienplanten geëlimineerd, akkerwinde uit de tuin gevist (de eeuwige struggle...). Nu snoei ik de vlinderstruik zonder enige vorm van kennis.
Tnx!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 10:28 schreef Isabeau het volgende:
@:barreltje succes met je sollicitatiegesprek![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.boeren nationalistisch land hier
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Dat is mijn ervaring van vorig jaar ook, ja.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:17 schreef yinu het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat vlinderstruiken geen enkele voorkennis vereisen
Ik heb exact dezelfde aanpakquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is mijn ervaring van vorig jaar ook, ja.Ik snoei een deel drastisch terug en ik bind een deel aan de schutting. Zoiets. I don't know, I make it up as I go along
Tijd van de maand. Kom je bj mij in het hoekje?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:23 schreef Troel het volgende:
Ik ben een beetje in de blegh-stemming. En ik ben er nog niet achter of het de tijd van de maand is, maar heb het gevoel dat ik in een hoekje wil zitten janken en ik weet niet eens waarom?
Ik merk dat ik vaak dingen doe in de tuin die uh logisch voelen ofzo? En tot nu toe werkt dat best...redelijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:24 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb exact dezelfde aanpak![]()
Hoe meer ik ze snoei, hoe harder ze groeien.
Kom maar bij me in de rij staan danquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef Tele6 het volgende:
Vlinderstruiken kun je wel los op ja.
Mag ik ook in het hoekje?
Net weer een meeting gehad die m'n collega anders zou hebben gedaan. Voelt alsof ik de boel bij elkaar loop te bluffen maar ik weet ergens ook wel dat dat wel meevalt. Kan iemand me een voorraadje zelfvertrouwen geven aub, dan zou dit veel minder energie kosten
Ja, denk het ook. Blegh. Zit er serieus over te denken om tijdens de lunchpauze maar een stuk te gaan wandelen ofzo.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Tijd van de maand. Kom je bj mij in het hoekje?
Onze tuinmannen hebben ze gewoon al gesnoeidquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:24 schreef Sarabi het volgende:
Hier wil mijn man wachten met de vlinderstruik tot het niet meer vriest snachts. Geen idee of dat echt nodig is
Ah kijk. Dan begin ik meer te geloven dat mijn man gewoon nog geen zin heeft om in de tuin te werkenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Onze tuinmannen hebben ze gewoon al gesnoeid
*schuift wat zelfvertrouwen Tele's richting op*quote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef Tele6 het volgende:
Vlinderstruiken kun je wel los op ja.
Net weer een meeting gehad die m'n collega anders zou hebben gedaan. Voelt alsof ik de boel bij elkaar loop te bluffen maar ik weet ergens ook wel dat dat wel meevalt. Kan iemand me een voorraadje zelfvertrouwen geven aub, dan zou dit veel minder energie kosten
Huurhuis of koophuis? Bij een huurhuis wordt vaak gezegd dat je het in de juiste staat weer terug moet brengen. Bij een koophuis zou ik dat juist niet doen, zeker niet als het muren zijn met een reliefquote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:00 schreef Myraela het volgende:
Wij zitten te twijfelen of we nog een weekend in de tuin gaan rommelen om het netjes te maken voor de nieuwe bewoners. Ik heb er niet zo'n zin in.Soms weet ik ook niet wat 'normaal' is om te doen. Ik las bijvoorbeeld ook ergens over de gaatjes van schroeven in de muren weer dichtsmeren. Dat wil ik best doen, maar ik heb de muurverf niet meer, dus erg netjes gaat het dan niet worden. Net als ik dat ik best lampen wil laten hangen die ik niet nodig heb, maar het voelt wel wat onzinnig om speciaal peertjes te gaan kopen voor de lampen die we wel meenemen.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet je meer zelfvertrouwen krijgtquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:31 schreef Tele6 het volgende:
Heel verstandig!quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoihoi
Rommelige dag hier. Wel besloten dat ik mn vakantiedagen niet last uitbetalen maar dat ik ze opneem. Als het goed is, 17 mei dr laatste werkdag ipv 31 mei
Wanneer ga je?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:56 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben voor London juist best prima weer eigenlijk. Deze week is het nog heel veel regen, maar als wij er volgende week zijn rond de 14 graden en zo goed als droog.
Lijkt me ook het lekkerste als ik hier je ervaringen zo lees.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoihoi
Rommelige dag hier. Wel besloten dat ik mn vakantiedagen niet last uitbetalen maar dat ik ze opneem. Als het goed is, 17 mei dr laatste werkdag ipv 31 mei
Maandag, tot en met hopelijk vrijdag.quote:
Je hebt groot gelijk. Stom werk is 1 ding maar stomme collega's is nog veel naarder.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Hoihoi
dit wel hoor.. waarom moet dat eigenlijk zo lang duren? 3 maanden opzeg termijn ( maart april, mei?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:27 schreef Myraela het volgende:
Uitzitten tot 17 mei klinkt eigenlijk al te lang. Wat een gedoe.
Je bent niet de enige hoorquote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maandag, tot en met hopelijk vrijdag.
Ik zit een beetje te stressen omdat ik misschien eerder terug moet reizen voor het ziekenhuis. Ik ga erg slecht op dat moeilijk te plannen gedoe.
Ik gebruik geen broodrooster, ik heb zo'n tefal grillplaat. Daar kan je een boterham los in gooien en dan roostert je brood, en als je er twee op elkaar doet met spul ertussen, kun je makkelijk een tosti maken en je kan hem ook gebruiken voor vlees en groentes. Dus win win win win ofzoquote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:59 schreef Myraela het volgende:
Ohnee, ik heb nog wel een broodrooster en melkopschuimer. Misschien is de verhuizing wel een geldige reden om weer een keer een nieuw broodrooster te kopen. Dat ding is toch slecht schoon te maken. Zijn er eigenlijk versies die wel goed schoon te maken zijn?
Voordeel van koophuizen.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:00 schreef Myraela het volgende:
Wij zitten te twijfelen of we nog een weekend in de tuin gaan rommelen om het netjes te maken voor de nieuwe bewoners. Ik heb er niet zo'n zin in.Soms weet ik ook niet wat 'normaal' is om te doen. Ik las bijvoorbeeld ook ergens over de gaatjes van schroeven in de muren weer dichtsmeren. Dat wil ik best doen, maar ik heb de muurverf niet meer, dus erg netjes gaat het dan niet worden. Net als ik dat ik best lampen wil laten hangen die ik niet nodig heb, maar het voelt wel wat onzinnig om speciaal peertjes te gaan kopen voor de lampen die we wel meenemen.
31 mei is einde contract, en nog eerder stoppen zou betekenen dat ik ontslag moet nemen. Da’s uitkeringstechnisch niet handigquote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
dit wel hoor.. waarom moet dat eigenlijk zo lang duren? 3 maanden opzeg termijn ( maart april, mei?)
Verdwijn je ‘gewoon’?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
31 mei is einde contract, en nog eerder stoppen zou betekenen dat ik ontslag moet nemen. Da’s uitkeringstechnisch niet handig
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 13:05 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maandag, tot en met hopelijk vrijdag.
Ik zit een beetje te stressen omdat ik misschien eerder terug moet reizen voor het ziekenhuis. Ik ga erg slecht op dat moeilijk te plannen gedoe.
Lekker op ferkansie julliequote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik keek even naar de weersverwachting voor maandag en dinsdag in Thessaloniki.![]()
Maandag 11 streep en dinsdag 6.
Nog wel een lange adem hebben ff... maar tegelijkertijd mss wel te doen omdat je weet dat je weggaatquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
31 mei is einde contract, en nog eerder stoppen zou betekenen dat ik ontslag moet nemen. Da’s uitkeringstechnisch niet handig
Donderdag gaat hier iemand weg na 15 jaar. Afscheidscadeau krijgt ze van de collega’s niet van het bedrijf. Dus ja, ik denk dat ik op de laatste dag een cake meeneem en da’s mooi geweest. In de aankondiging van weggaan staat een mooi complimentquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:33 schreef AnneX het volgende:
[..]
Verdwijn je ‘gewoon’?
En vraag je nog een referentie?
Leukquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:40 schreef Blues het volgende:
Lekker op mijn ebikie door duinen/bos/langs weilanden gefietst met bonus ooievaars
Blues in F&F / Vrije vogels #7
wel koud zeg
Nou ja, paar dagen maar hé, vrijdag heen, dinsdag weer om. Zat+zon is voor het project. De maandag is echt helemaal voor mezelf. Maar ja, dan regent het dus behoorlijk....quote:
Nee joh gekkiequote:Op dinsdag 28 maart 2023 12:00 schreef Myraela het volgende:
Zou ik niet vanuit gaan. Bij een vriendin had de tuinman in november ook de hortensia's al gesnoeidquote:Op dinsdag 28 maart 2023 11:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ah kijk. Dan begin ik meer te geloven dat mijn man gewoon nog geen zin heeft om in de tuin te werken
quote:Op dinsdag 28 maart 2023 17:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zou ik niet vanuit gaan. Bij een vriendin had de tuinman in november ook de hortensia's al gesnoeid
quote:De vlinderstruik bloeit op eenjarig hout, voor een mooie groeiwijze en een rijke bloei is het aan te raden de vlinderstruik elk voorjaar (maart) sterk terug te snoeien. U kunt alle takken vlak boven de grond of tot 30 centimeter van de grond afzagen, het liefst vlak boven een zijscheutje.
quote:Knip na de bloei en zeker voor maart!) de uitgebloeide bloemen weg vlak boven het bovenste paar gezonde knoppen. Snoei niet in het voorjaar want dan bloeien de hortensia's nauwelijks. Je kan wel een aantal oude takken tot aan de grond afknippen, zo kan de struik zich verjongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |