SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar nogmaals: Hoe worden zij daar zelf beter van? Hoe wordt het leven in China aangenamer of brengen ze eigen strategische doelen (inname Taiwan en grotere controle over de Stille Oceaan) dichterbij door drones te leveren voor Russische gebruik in Oekrane?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Om het de USA lastig te maken.
Er zijn nog wel een paar andere geopolitieke redenen voor de Chinezen om dat te doen ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zou China dat doen? Die handelen alleen maar als zij er zelf ook beter van worden en je kunt moeilijk betogen dat zij er baat bij hebben om zichzelf te verzwakken ten behoeve van Poetin's imperiale avontuurtjes.
Zoals?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn nog wel een paar andere geopolitieke redenen voor de Chinezen om dat te doen ja.
Verheug me nu al op de westerse msm die moord en brand zal gillen als de Chinezen leuke dingen aan de Russen gaan leveren
Voorlopig wilde ze nog geen eens rantsoenen leveren, dus keep dreaming.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Er zijn nog wel een paar andere geopolitieke redenen voor de Chinezen om dat te doen ja.
Verheug me nu al op de westerse msm die moord en brand zal gillen als de Chinezen leuke dingen aan de Russen gaan leveren
Des te meer redenen om te geloven dat China het binnenvallen en bezetten van een soeverein land dus rechtvaardigd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, wat levert China nu zoal aan Rusland?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
Als Rusland en China een gezamelijke vijand hebben, de USA dus, maken ze meer kans om te winnen als ze samenwerken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:57 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar nogmaals: Hoe worden zij daar zelf beter van? Hoe wordt het leven in China aangenamer of brengen ze eigen strategische doelen (inname Taiwan en grotere controle over de Stille Oceaan) dichterbij door drones te leveren voor Russische gebruik in Oekrane?
Ik zie het al voor me....40 westerse landen die China gaan boycotten...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Des te meer redenen om te geloven dat China het binnenvallen en bezetten van een soeverein land dus rechtvaardigd.
Des te meer redenen om gelijk maar met die Chinezen af te rekenen.
Waarom zou China zich militair achter Rusland scharen? Dat lijkt me een behoorlijke misrekening: het is toch duidelijk dat ze zichzelf economisch gigantisch in hun eigen voet schieten. Waarom zouden ze dat doen? Ze hebben er veel meer aan om Europa en de VS (je weet wel, hun grootste afzetmarkt) niet al te veel tegen zich in het harnas te jagen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
En hoe maken ze het dan de VS lastig door hun dronetechniek al voor de invasie van Taiwan aan te bieden voor onderzoekquote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:50 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Om het de USA lastig te maken.
miljarden roebels in ruil voor grondstoffen bvquote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag, wat levert China nu zoal aan Rusland?
Ze zouden wat leuke dingen kunnen uittesten op het Oekraiense slagveldquote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom zou China zich militair achter Rusland scharen? ....
Affirmative, Kirov reportingquote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is weer het command and conquer uurtje zie ik.
Ja, die 40 (?) westerse landen waar 95% van hun export naar toe gaan. Ja, die ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me....40 westerse landen die China gaan boycotten...
Hilarisch
Dat testen doen de Noord-Koreaantjes al voor de Chinezenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze zouden wat leuke dingen kunnen uittesten op het Oekraiense slagveld
Dat is iets anders dan "achter scharen"
Ga jij maar aan je neefjes uitleggen dat de nieuwe iphone geboycot wordt...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die 40 (?) westerse landen waar 95% van hun export naar toe gaan. Ja, die ja.
Nou nee dat is het wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:06 schreef riazop het volgende:
[..]
Ze zouden wat leuke dingen kunnen uittesten op het Oekraiense slagveld
Dat is iets anders dan "achter scharen"
Goed argument.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:08 schreef riazop het volgende:
[..]
Ga jij maar aan je neefjes uitleggen dat de nieuwe iphone geboycot wordt...
Veel plezier
lange afstandsraketten ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:07 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat testen doen de Noord-Koreaantjes al voor de Chinezen
En jij denkt dat wij daar geen baat bij hebben? Het is een vriendendienst, zou je kunnen zeggen? Wij kopen wat nutteloze troep zodat ze wat centjes hebben daar?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Goed argument.
Maar nee; China schijt gewoon compleet in z'n broek. Doet gewoon gewoon braaf wat het westen zegt, doodsbang om 95% van hun afzet te verliezen.
Oekrane zelf heeft trouwens al Chinese drones gebruikt. Tegen russen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:10 schreef riazop het volgende:
[..]
lange afstandsraketten ja.
Maar de chinezen hebben ook een heel arsenaal aan droons, geluidbommen, artillerie etc.
Maar je weet dat er links en rechts gewoon al banken omvallen daar h?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En jij denkt dat wij daar geen baat bij hebben? Het is een vriendendienst, zou je kunnen zeggen? Wij kopen wat nutteloze troep zodat ze wat centjes hebben daar?
Welke media vallen onder de 'msm'?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:58 schreef riazop het volgende:
[..]
quote:
quote:"Op dit moment woeden er zo'n 96 actieve branden in een gebied van 500 vierkante kilometer. Vanwege de harde wind van de afgelopen dagen verspreidt het vuur zich ontzettend snel", zegt Ajyl Doeloercha, een lokale ecoloog en hoofd van een vrijwilligersorganisatie voor brandbestrijding.
Hilarisch.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Putin moet Ukraine veroveren.
[..]
[..]
https://www.ft.com/content/470e2518-410b-4e78-9106-cf881dd43028quote:China’s new Belt and Road Initiative investments in Russia have fallen to zero for the first time, signalling Beijing’s reluctance to incur sanctions in the wake of the Ukraine war.
quote:Since the February invasion, Beijing has criticised international sanctions on Russia, although many of its companies are being careful not to breach them.
En zo bijt China's duale commie-kapi-systeem zichzelf in het zitvlak.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:33 schreef capricia het volgende:
Ze doen gewoon mee met veel van de westerse sancties.
In een globale economie heeft men elkaar veel te hard nodig, lijkt wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En zo bijt China's duale commie-kapi-systeem zichzelf in het zitvlak.
Ja nee zeg! Straks ga je nog vertellen dat globalisatie zorgt voor wereldvrede!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
In een globale economie heeft men elkaar veel te hard nodig, lijkt wel.
Ik denk dat ze zelfs liever hadden dat Rusland het niet had gedaan. Nog even los van de heel ongemakkelijke positie waar het ze in heeft gebracht (ze moeten nu op de een of andere manier verbale steun voor Rusland zien te balanceren met het respect voor de soevereiniteit van landen waar ze altijd zo prat op gaan) heeft het ook zo'n beetje alle investeringen die ze in de Belt & Road over het land hebben gemaakt in n klap waardeloos gemaakt (soms zelfs letterlijk in Oekrane).quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zou China Rusland echt wat boeien?
China bekijkt veel gevallen vooral zakelijk. Denk ook niet dat ze echt wat tegen het westen hebben, zolang het westen zich maar niet bemoeit met het klooien wat China graag mag doen in eigen regio.
China heeft creatieve ideen over wat hun regio is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Zou China Rusland echt wat boeien?
China bekijkt veel gevallen vooral zakelijk. Denk ook niet dat ze echt wat tegen het westen hebben, zolang het westen zich maar niet bemoeit met het klooien wat China graag mag doen in eigen regio.
Benieuwd waar ze op schieten, moet wel een belsngrijk doelwit zijn dan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe ziet $4.000.000 aan vuurpijlen er uit? Nou zo:
[ twitter ]
Het is een beetje raar dat het bezoeken van het ene land gezien wordt als een provocatie richting een ander land.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige dat provoceren geen goed idee vind?
China heeft daar compleet schijt aan, vraag maar aan een land als India. En het zou me niks verbazen als Nepal en Bhutan er ook mee te maken hebben.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zelfs liever hadden dat Rusland het niet had gedaan. Nog even los van de heel ongemakkelijke positie waar het ze in heeft gebracht (ze moeten nu op de een of andere manier verbale steun voor Rusland zien te balanceren met het respect voor de soevereiniteit van landen waar ze altijd zo prat op gaan) heeft het ook zo'n beetje alle investeringen die ze in de Belt & Road over het land hebben gemaakt in n klap waardeloos gemaakt (soms zelfs letterlijk in Oekrane).
Als je het land 25 jaar niet hebt bezocht uit politieke redenen en dan heb je ineens schijt aan die politieke redenen en je gaat wel kan dat als een provocatie gezien worden ja.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een beetje raar dat het bezoeken van het ene land gezien wordt als een provocatie richting een ander land.
China bepaalt niet wie Taiwan mag bezoeken.
Dan snap je geen reet van geopolitiek.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is een beetje raar dat het bezoeken van het ene land gezien wordt als een provocatie richting een ander land.
China bepaalt zelfs hoe Taiwan heetquote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
...
Jawel, ik snap dat er mensen zijn die vinden dat wij moeten buigen voor Chinaquote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan snap je geen reet van geopolitiek.
Dus Taiwan heet zo vanwege China?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:05 schreef riazop het volgende:
[..]
China bepaalt zelfs hoe Taiwan heet
En nog veel meer
Politieke redenen in de zin dat China een bezoek ziet als provocatie.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:38 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als je het land 25 jaar niet hebt bezocht uit politieke redenen en dan heb je ineens schijt aan die politieke redenen en je gaat wel kan dat als een provocatie gezien worden ja.
Niet dat ik het met China eens ben ofzo maar ik zie de provocatie wel.
We erkennen Taiwan niet eens als een land.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat er mensen zijn die vinden dat wij moeten buigen voor China
Goed om te zien dat in Oekrane, ondanks wat de zgn kritische denkers ons proberen wijs te maken, de rechtsstaat nog steeds aardig lijkt te functioneren.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:15 schreef nixxx het volgende:
Maar.. Oekrane topic jongens..
https://www.nu.nl/spannin(...)den-in-oekraine.html
De eerste Russische militair die in Oekrane veroordeeld was tot levenslang in eerste instantie heeft in hoger beroep 15 jaar gekregen.
Zou daar nog een politieke ruil achter zitten of zou Rusland die moeite niet eens nemen?
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekrane dan terug naar Rusland..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:15 schreef nixxx het volgende:
Maar.. Oekrane topic jongens..
https://www.nu.nl/spannin(...)den-in-oekraine.html
De eerste Russische militair die in Oekrane veroordeeld was tot levenslang in eerste instantie heeft in hoger beroep 15 jaar gekregen.
Zou daar nog een politieke ruil achter zitten of zou Rusland die moeite niet eens nemen?
Ja, tenzij Rusland een van hun weinig overgebleven kruisraketten aan de gevangenis wil verspillen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekrane dan terug naar Rusland..
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat voor mogelijkheden heeft Rusland om ze uit de lucht te schieten?
Is ook belachelijkquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
We erkennen Taiwan niet eens als een land.
quote:Mooie praatjes zijn het, niets meer.
Oke, dus stel er varen per dag 3 schepen uit met gezamenlijk 100.000 ton voer (ruim afgerond naar boven), dan duurt het nog 20 miljoen ton / 100.000 ton = 200 dagen voor die haven leeg isquote:Voor het eerst sinds het sluiten van de graandeal tussen Oekrane en Rusland is een schip met Oekraens graan aangekomen in Istanbul. Na inspectie van de lading door afgevaardigden van Oekrane, Rusland, Turkije en de Verenigde Naties is het schip nu onderweg naar zijn eindbestemming Libanon, meldt het Turkse ministerie van Defensie.
Het vrachtschip Razoni, dat onder de vlag van Sierra Leone vaart, vervoert ruim 26.000 ton mais. Het vertrok maandag uit de Oekraense havenstad Odessa en komt naar verwachting over vier tot vijf dagen aan in de Libanese havenstad Tripoli.
In Oekrane, dat geldt als een van de grootste graanexporteurs ter wereld, ligt naar schatting zo'n 20 miljoen ton graan opgeslagen. Vanwege blokkades in de Zwarte Zee, die na de Russische invasie zijn opgezet, kon die enorme bulk tarwe, gerst en mais niet worden verscheept. Oekrane en het Westen zeggen dat Rusland verantwoordelijk is voor de blokkades, volgens Rusland zijn de zeemijnen van Oekrane er de oorzaak van.
Het graanakkoord dat Rusland en Oekrane vorige maand met de VN sloten, moet aan de exportstop een einde maken. Afgesproken is onder meer dat graanschepen onder toezicht en over veilige vaarroutes van Odessa naar Istanbul kunnen varen. Daar wordt de lading genspecteerd, om te voorkomen dat de handelsroute wordt gebruikt voor de import van wapens.
'Drie schepen per dag'
De verwachting is dat de komende dagen meer graanschepen uit Oekrane vertrekken. Volgens een VN-woordvoerder liggen momenteel 27 vaartuigen klaar voor vertrek. De Oekraense autoriteiten zeggen dat 17 schepen nog wachten op goedkeuring.
Het is onduidelijk wanneer de vrachtschepen precies mogen vertrekken. Een Turkse topfunctionaris kondigde vanmiddag aan dat iedere dag drie schepen de Oekraense havens mogen verlaten. Eerder ging het nog om n schip per dag.
Veevoer
De stilgevallen graanexport heeft wereldwijd geleid tot hogere voedselprijzen. Ook wordt gevreesd voor een hongersnood in Afrikaanse landen, waar voor de oorlog veel van het graan naartoe ging.
Volgens het Internationale Voedselbeleid-onderzoeksinstituut in Washington wordt het grootste deel van het in Oekrane opgeslagen graan gebruikt voor veevoer. Iets meer dan een kwart zou tarwe zijn, waarvan de helft bedoeld is voor menselijke consumptie. Het vrachtschip dat vandaag in Istanbul werd gecontroleerd vervoert vooral kippenvoer, zegt David Laborde, die aan het onderzoeksinstituut is verbonden.
Volgens mij moet zo'n Tor dat wel kunnen. Maar die hebben een zeer beperkte radius.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.
Als of de schutter dat bepaalt!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat er mensen zijn die vinden dat wij moeten buigen voor China
Heel vervelend voor ze.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.
Poah.
Laat hem voor de grap zelf kiezen, dan zal je het snel wetenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekrane dan terug naar Rusland..
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heel vervelend voor ze.
Mogen ze wat van vinden en zeggen (doen ze ook) en daar blijft het dan bij.
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.
Sterker nog het is nogal achterlijk.
Prima hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je buigt niet voor tirannie en dreigementen.
Dat is gewoon hetzelfde gedreig en dwingen, maar dan met een omweg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Prima hoor
Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
Sowieso heeft China daar geen reden toe.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Amerikanen kunnen niet wachten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Prima hoor
Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
Dat ook ; maar China gaat echt niet vanuit een of ander ''ideologisch'' standpunt partij kiezen. Dan snap je China en haar handelswijze totaal niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amerikanen kunnen niet wachten.
Idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amerikanen kunnen niet wachten.
Das totaal wat anders dan niet begrijpen dat China problemen heeft met het bezoek van Amerikaanse staatshoofden aan Taiwan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.
Gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
Dat sowieso, en ze hebben liever dat wij hen die creatieve vrijheid gunnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
China heeft creatieve ideen over wat hun regio is.
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekrane.quote:
quote:
Jongons echt, denk even twee seconden na voor je op ''invoeren'' drukt wil je?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekrane.
Want een uitgelezen kans dat China hun himars tegenhangers eens gaan testen op burgerdoelen in Oekrane nu.
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Jongons echt, denk even twee seconden na voor je op ''invoeren'' drukt wil je?
Wellicht dat Duitsland dan de lasers die ze op hun geheime basis op Antarctica hebben ontwikkeld naar Oekrane verschepen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekrane.
Want een uitgelezen kans dat China hun himars tegenhangers eens gaan testen op burgerdoelen in Oekrane nu.
Dat moment waarop men vervolgens door krijgt dat dezelfde raket juist op je eigen apparatuur afstevent..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.
Dus neem ik niet terug.
Deze vent? Kom op joh, die is nu al zo vaak op z'n plaat gegaan met ronduit valse informatie de wereld inslingeren.quote:Ook al kan China nu weinig, het bezoek van Pelosi aan Taiwan is redelijk onverantwoordelijk op het moment dat de VS in een diepe crisis met Rusland zit en geen twee grote conflicten aankan. Typisch geval van zelfoverschatting lijkt me.
Wordt zeker tijd om die eens te testenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wellicht dat Duitsland dan de lasers die ze op hun geheime basis op Antarctica hebben ontwikkeld naar Oekrane verschepen.
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Wijk, vooral zijn pro EU retoriek niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
Deze vent? Kom op joh, die is nu al zo vaak op z'n plaat gegaan met ronduit valse informatie de wereld inslingeren.
Alsof China el pronto een oorlogsmisdaad in Europa gaat plegen terwijl de hele wereld meekijkt. Jezus man.
Ook dat stukje over ''De VS kan geen twee grote conflicten aan'' lieten m'n mondhoeken krullen. Die man snapt er he-le-maal niks van.
Ik kan heel slecht tegen de blinde hordes ''pro'' of ''anti'' (vul zelf maar in welke factie) en dit is er echt een van hoor.
Ik vind ''China die burgerdoelen aanvalt met HIMARS'' (knap dat ze een Amerikaans systeem hebben trouwens) een behoorlijk foute inschatting.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Wijk, vooral zijn pro EU retoriek niet.
Maar in het Oekrane conflict heeft hij nog nooit iets fout ingeschat.
Behalve dan die voorspelling over NAVO boots on the ground, vooralsnog dan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Wijk, vooral zijn pro EU retoriek niet.
Jawel. Hij beweerde immers direct dat de sancties niet zouden werken en we in onze eigen voet zouden schieten.....quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
....
Ik begin me goed te ergeren aan jou.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Jawel. Hij beweerde immers direct dat de sancties niet zouden werken en we in onze eigen voet zouden schieten.....
Oh wacht...
Inderdaad goed voorbeeld van een foute inschatting van hemquote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Jawel. Hij beweerde immers direct dat de sancties niet zouden werken en we in onze eigen voet zouden schieten.....
Oh wacht...
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wellicht dat Duitsland dan de lasers die ze op hun geheime basis op Antarctica hebben ontwikkeld naar Oekrane verschepen.
Je weet natuurlijk niet of ze wel of geen raketten neerhalen. Ik zou zeggen omdat ze er in datfilmpje 24 schieten dat ze er van uitgaan dat er een gedeelte hun doel niet gaan bereiken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:03 schreef riazop het volgende:
[..]
Oh wacht...
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekrane.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik vind ''China die burgerdoelen aanvalt met HIMARS'' (knap dat ze een Amerikaans systeem hebben trouwens) een behoorlijk foute inschatting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die kronkel begrijp ik niet, omdat Pelosi naar Taiwan gaat, gaat China het vermoorden van Oekraense burgers faciliteren?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit fout gehad hoor
Ja, dus?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.
Poah.
TL;DRquote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekrane.
Vooral zijn directheid kan ik wel waarderen. Laatste interview;
[..]
Ik kan me nog een zeker filmpje herinneren......quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit fout gehad hoor
Nou,ik kan dat wel inzien, maar we hoeven toch geen rekening te houden met dat soort tere zieltjes?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das een ander verhaal. Ging erom dat je het niet kon inzien.
Reddit topic:quote:
Ook Oekraners maakten zich vuil aan oorlogsmisdaden. Dat is ook gewoon onafhankelijk aangetoond.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik kan me nog een zeker filmpje herinneren......
Zet hem ff in een spoiler als je wil, als iemand het wil lezen moet dat gewoon kunnen. Hoe diep oneens ik het ook met de man ben.quote:
Lijkt me dat in de loop der tijd wanneer het hele logistieke proces goed werkt het aantal omhoog gaatquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:53 schreef Dutch_view het volgende:
Eerste graanschip uit Oekrane genspecteerd, nu onderweg naar Libanon
https://nos.nl/artikel/24(...)nderweg-naar-libanon
[..]
Oke, dus stel er varen per dag 3 schepen uit met gezamenlijk 100.000 ton voer (ruim afgerond naar boven), dan duurt het nog 20 miljoen ton / 100.000 ton = 200 dagen voor die haven leeg is
Dat is niet betwist. Tenminste; dat is meest aannemelijk.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook Oekraners maakten zich vuil aan oorlogsmisdaden. Dat is ook gewoon onafhankelijk aangetoond.
Nee het begon ermee dat je het niet kon inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou,ik kan dat wel inzien, maar we hoeven toch geen rekening te houden met dat soort tere zieltjes?
Bij Rusland werd ook geroepen dat we Poetin vooral niet voor het hoofd moeten stoten.
Ondertussen heeft die maling aan alles en doet zijn eigen zin.
Nee, je legt me woorden in de mond.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee het begon ermee dat je het niet kon inzien.
Dus we zijn al opgeschoten
Dat ging over oorlogsdaden tussen 2014 en 2019 in de Donbass wat natuurlijk alles te maken heeft met de oorlog.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is niet betwist. Tenminste; dat is meest aannemelijk.
Maar dat jij een tig jaar oud filmpje opgroef wat het e.e.a. moet bewijzen, afijn, je zat gewoon 100% fout
Tegen de Russische bevolking?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ook Oekraners maakten zich vuil aan oorlogsmisdaden.
Hieruit lees ik dat je het niet snapt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Leg het dan uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hieruit lees ik dat je het niet snapt.
Dus tegen Oekraense bevolking.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tegen inwoners van de Donbas die Russisch spreken en lid waren van DNR
Heb zo’n tyfus hekel aan die klimaatpausquote:. ROB DE WIJK Dit voorjaar zei Frans Timmermans (vicevoorzitter van de Europese Commissie, red.) dat Europa de winter kan overleven met slechts n derde van de Russische gasleveringen. Dat is n van de domste dingen die ik in mijn veertig jaar als analist gehoord heb uit de mond van een politicus. In de buitenlandpolitiek is er n belangrijke regel: je moet altijd denken zoals je tegenstrever. Wat denk je dat Poetin doet als hij zo’n uitspraak hoort? Plannen beramen om Europa in het donker te zetten, natuurlijk.
Das Chinees toch, Huawei?quote:Huawei sluit online winkel Vmall in Rusland
Vanaf 1 augustus 2022 om 10:00 uur Moskou-tijd stopt Huawei met de verkoop in de officile Vmall-online winkel, evenals in de Huawei Vmall mobiele applicatie. Bestellingen die eerder in de Vmall-webwinkel zijn geplaatst, worden zoals gewoonlijk geleverd." - zegt het bericht.
https://tass.ru/ekonomika(...)ign=smm_social_share
De kans is aanwezig dat China nu Rusland meer gaat ondersteunen om de USA dwars te zitten in de oorlog in Oekraine.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die kronkel begrijp ik niet, omdat Pelosi naar Taiwan gaat, gaat China het vermoorden van Oekraense burgers faciliteren?
.. Dus?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De kans is aanwezig dat China nu Rusland meer gaat ondersteunen om de USA dwars te zitten in de oorlog in Oekraine.
Vreemd want ze zitten al onder de Amerikaanse sancties dus dat hoeven ze niet te vrezen...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Das Chinees toch, Huawei?
Stopt kennelijk ook in de Russische federatie. Russen hebben niets meer uit het buitenland nodig!![]()
Beter dan 20 miljoen ton / 0 ton = ∞ dagen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:53 schreef Dutch_view het volgende:
Eerste graanschip uit Oekrane genspecteerd, nu onderweg naar Libanon
https://nos.nl/artikel/24(...)nderweg-naar-libanon
[..]
Oke, dus stel er varen per dag 3 schepen uit met gezamenlijk 100.000 ton voer (ruim afgerond naar boven), dan duurt het nog 20 miljoen ton / 100.000 ton = 200 dagen voor die haven leeg is
Er zijn niet gek veel partijen die ook de backend van je mobiele netwerk doen. Ericsson, Nokia, en Huawei is de enige niet westerse. De impact van geen backend apparatuur kunnen vervangen is veel erger dan geen mobieltjes meer kunnen kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Stopt kennelijk ook in de Russische federatie. Russen hebben niets meer uit het buitenland nodig!![]()
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vreemd want ze zitten al onder de Amerikaanse sancties dus dat hoeven ze niet te vrezen...
https://www.google.com/am(...)store-in-russia-amp/quote:Huawei announced the termination of sales in the official store in russia
https://euroweeklynews.co(...)-by-ukraines-forces/quote:Olga Kachura, a Russian Colonel who was one of the founders of the militia of the Donetsk People’s Republic has been killed in Ukraine.
Nope, die kans is er nietquote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:13 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De kans is aanwezig dat China nu Rusland meer gaat ondersteunen om de USA dwars te zitten in de oorlog in Oekraine.
Vast een reactie op de provocatie van Pelosiquote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vreemd want ze zitten al onder de Amerikaanse sancties dus dat hoeven ze niet te vrezen...
oh ja ook zo'n dikke hoax die (zogenaamde) oekrainse seperatisten. Grotendeels waren gewoon russische soldaten, die met 'speciaal' betaald verlof gingen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:27 schreef Anton91 het volgende:
Opgeruimd staat netjes
[ twitter ]
[..]
https://euroweeklynews.co(...)-by-ukraines-forces/
Hmmm, een stad met beperkte strategische waarde veroveren puur voor de prestige, waar kennen we dat ook alweer van?quote:Russen willen geboorteplaats president Zelenski veroveren
De Russen willen de geboorteplaats van de Oekraense president Zelenski veroveren, de Zuid-Oekraense stad Krivi Rih. Volgens Oekraense bronnen bereidt Rusland daar een nieuw offensief voor.
....
https://www.trouw.nl/nieu(...)-veroveren~b0b94810/
Dat moet wel het bolwerk van de nazi's zijn dan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hmmm, een stad met beperkte strategische waarde veroveren puur voor de prestige, waar kennen we dat ook alweer van?
*kuch Stalingrad *kuch...
Of China gokt op een kans om wat delen terug te pakken van Rusland en helpt verzwakken?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Nyet comrad, Russen hebben eigen telefoonsquote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er zijn niet gek veel partijen die ook de backend van je mobiele netwerk doen. Ericsson, Nokia, en Huawei is de enige niet westerse. De impact van geen backend apparatuur kunnen vervangen is veel erger dan geen mobieltjes meer kunnen kopen.
Maar voor de tot op het bot racistische russen zal dat neerkomen op eerst het achterland plunderen, om koste wat het kost de service in moskou en St. Pete's in de lucht te houden.
Waar ze dus geen bal aan hebben als er geen werkend netwerk (daar zit die backend apparatuur) is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Nyet comrad, Russen hebben eigen telefoons
Klinkt als dikke onzin. Dat zouden ze dan vanaf Kherson moeten doen...quote:Op woensdag 3 augustus 2022 18:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hmmm, een stad met beperkte strategische waarde veroveren puur voor de prestige, waar kennen we dat ook alweer van?
*kuch Stalingrad *kuch...
Hoe ga je het innen als je na 6 dagen verspreid over drie straten ligt in de omgeving van Kherson?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Die nieuwe Russen die gelokt worden voor het leger uit het arme oosten krijgen nu 6000 per maand. Een best bedrag voor die lui.
Da's een kleine 4 miljoen $$$ aan vuurpijlen die je daar de lucht in ziet gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:13 schreef AnneX het volgende:
Wat gebeurt hier? Voor mij lijkt het als vuurwerk.
Een toelichting alsjeblieft van de kenners.
[ twitter ]
Gaat naar de fam.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoe ga je het innen als je na 6 dagen verspreid over drie straten ligt in de omgeving van Kherson?
Of juist wl iets van geopolitiek begrijpt; wanneer de VS nl. van een bezoek had afgezien om China niet te "provoceren" hadden ze zichzelf in een onderdanige positie t.o.v. China gemanoeuvreerd. De VS gaat terecht nooit buigen voor volkeren met regimes die de wereldvrede bedreigen als de Russen en Chinezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik wens ze succes met het fabriceren van die dingen, mochten de magazijnen leegraken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:07 schreef quirina het volgende:
[..]
Nyet comrad, Russen hebben eigen telefoons
Ongetwijfeld, maar de kans dat je er als rekruut goed van kan sparen, of je familie er onder de streep er echt veel aan over houdt, lijkt me niet zo groot.quote:
Dan ga je niet met 4 van die dingen bij elkaar staan lijkt me.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Da's een kleine 4 miljoen $$$ aan vuurpijlen die je daar de lucht in ziet gaan.![]()
Waar ze heen vliegen weet ik niet, maar ze kunnen wel elk een afzonderlijk doel aanvallen als het moet.
Ik weet het ook niet hquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan ga je niet met 4 van die dingen bij elkaar staan lijkt me.
Vraag: waarom zou je vanaf 1 plek met 4 dingen op hetzelfde doel schieten ipv vanaf 4 locaties. Vanaf 4 locaties is in ieder geval veiliger, weet niet of het beter te verdedigen is.
Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan ga je niet met 4 van die dingen bij elkaar staan lijkt me.
Vraag: waarom zou je vanaf 1 plek met 4 dingen op hetzelfde doel schieten ipv vanaf 4 locaties. Vanaf 4 locaties is in ieder geval veiliger, weet niet of het beter te verdedigen is.
Nee tuurlijk niet, al zal de fam wel sommige lui pushen zoiets te doen als de geldnood echt hoog is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de kans dat je er als rekruut goed van kan sparen, of je familie er onder de streep er echt veel aan over houdt, lijkt me niet zo groot.
Gewoon een uitwerkingsvuurtje op een doel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:13 schreef AnneX het volgende:
Wat gebeurt hier? Voor mij lijkt het als vuurwerk.
Een toelichting alsjeblieft van de kenners.
[ twitter ]
Of je had nu niet aangekondigd dat je gaat h?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of juist wl iets van geopolitiek begrijpt; wanneer de VS nl. van een bezoek had afgezien om China niet te "provoceren" hadden ze zichzelf in een onderdanige positie t.o.v. China gemanoeuvreerd. De VS gaat terecht nooit buigen voor volkeren met regimes die de wereldvrede bedreigen als de Russen en Chinezen.
Blijkbaar niet. Want dan schijn je vaak vlak van te voren je te hebben uitgeschreven.quote:
Ja whateverquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want dan schijn je vaak vlak van te voren je te hebben uitgeschreven.
Is het zo moeilijk te geloven dat een kleptocratisch regime als dat in Rusland zo'n stunts zou uithalen? Het is niet zo alsof het heel erg out of character is vergeleken met hoe ze normaal handelen.quote:
Het verdedigen doelde ik op de Russen. Nu komen de raketten vanaf 1 locatie, is dat makkelijker of moeilijker te verdedigen dan als er vanuit 4 richtingen wordt geschoten?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?
Ja gvd al die morele antwoorden. Wou alleen melden dat Rusland zo desperate is dat ze 6K pm betalen nu.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk te geloven dat een kleptocratisch regime als dat in Rusland zo'n stunts zou uithalen? Het is niet zo alsof het heel erg out of character is vergeleken met hoe ze normaal handelen.
Het levert alleen wel weer minder toffe filmpjes op als ze verspreid staanquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het verdedigen doelde ik op de Russen. Nu komen de raketten vanaf 1 locatie, is dat makkelijker of moeilijker te verdedigen dan als er vanuit 4 richtingen wordt geschoten?
En voor de oekrainers, 4 van die dingen zijn misschien makkelijker op te merken door drones waarna ze gevolgd kunnen worden naar hun depot en later vernietigd worden.
Mensen met een onderdanige grondhouding als de Wijk zullen altijd angst voor agressieve regimes als die van Rusland en China hebben en volop meegaan in het provocatieriedeltje van dergelijke landen. Gelukkig zijn er genoeg mensen op hoge posities in grotemensenlanden die zich niet laten intimideren door dergelijk ongefundeerd Russisch en Chinees blufpoker.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.
Dus neem ik niet terug.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekrane.
Vooral zijn directheid kan ik wel waarderen. Laatste interview;HIj heeft soms wel een interessante standpunt, maar vaak is het wat tegenstrijdig wat mij betreft. Hij overschat de Russen nog steeds volgens mij, want Rusland haar beroepsleger is er nog steeds niet in geslaagd om de Donbas te veroveren wat notabene pal tegen Rusland aan ligt en door wat overige factoren vrij makkelijk in te nemen zou moeten zijn. Maar innemen is ze nog steeds niet gelukt, en nu schieten ze alles maar naar de tering (wat ook maar traag gaat overigens).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ander punt waar ik mijn twijfels bij heb is dat Oekraine van de kaart geveegd wordt bij een algehele mobilisatie. Ahem, Oekraine telt toch maar even 40 miljoen inwoners dus zo makkelijk is dat niet. En zeker niet met normale, ongetrainde burgers waar niet eens munitie voor is. En dan kan Rusland er na ook nog de Baltische staten bezetten?
Ook moeten we volgens Rob de Wijk ontzettend oppassen, want Rusland heeft kernwapens! We mogen ons nergens mee bemoeien, want dan kunnen we zo maar vernietigd worden. Dat zou best kunnen, maar volgens mij vergeet Rob de wijk dat dit gevaar net zo goed geldt voor Rusland. Rusland zet kernwapens in, dan worden kernwapens ingezet tegen Rusland. Simpel. Een kernwapen op Oekraine kunnen ze, misschien, nog mee weg komen maar bij een aanval (nucleair of niet) tegen de Baltische staten gaat nooit gebeuren want dat betekent net zo goed het einde voor Rusland. Lijkt Rob af en toe te vergeten.
Wel eens met wat je zegt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
HIj heeft soms wel een interessante standpunt, maar vaak is het wat tegenstrijdig wat mij betreft. Hij overschat de Russen nog steeds volgens mij, want Rusland haar beroepsleger is er nog steeds niet in geslaagd om de Donbas te veroveren wat notabene pal tegen Rusland aan ligt en door wat overige factoren vrij makkelijk in te nemen zou moeten zijn. Maar innemen is ze nog steeds niet gelukt, en nu schieten ze alles maar naar de tering (wat ook maar traag gaat overigens).
Een ander punt waar ik mijn twijfels bij heb is dat Oekraine van de kaart geveegd wordt bij een algehele mobilisatie. Ahem, Oekraine telt toch maar even 40 miljoen inwoners dus zo makkelijk is dat niet. En zeker niet met normale, ongetrainde burgers waar niet eens munitie voor is. En dan kan Rusland er na ook nog de Baltische staten bezetten?
Ook moeten we volgens Rob de Wijk ontzettend oppassen, want Rusland heeft kernwapens! We mogen ons nergens mee bemoeien, want dan kunnen we zo maar vernietigd worden. Dat zou best kunnen, maar volgens mij vergeet Rob de wijk dat dit gevaar net zo goed geldt voor Rusland. Rusland zet kernwapens in, dan worden kernwapens ingezet tegen Rusland. Simpel. Een kernwapen op Oekraine kunnen ze, misschien, nog mee weg komen maar bij een aanval (nucleair of niet) tegen de Baltische staten gaat nooit gebeuren want dat betekent net zo goed het einde voor Rusland. Lijkt Rob af en toe te vergeten.
Ik denk dat dit meer voor de camera is gedaan. Leuke beelden ter intimidatie en vermaak. En even laten zien dat de verhalen over verkochte en vernietigde systemen misschien wat overdreven zijn geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?
Gewoon. 😳quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon een uitwerkingsvuurtje op een doel.
De Russen hebben nu de nieuwste ome vrazjna telefoons, die hebben helemaal geen iphones meer nodig.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niets meer uit het buitenland nodig. Bazenvolk is het.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen hebben nu de nieuwste ome vrazjna telefoons, die hebben helemaal geen iphones meer nodig.
[ afbeelding ]
Juist wl; uit stiekem gaan en het achteraf bekend maken spreekt ook angst voor China. De VS heeft nu maar weer eens duidelijk gemaakt beslissingen te nemen zonder zich iets aan te trekken van eeuwig verongelijkte regimes met een huilerig pestkopsyndroom.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of je had nu niet aangekondigd dat je gaat h?
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niets meer uit het buitenland nodig. Bazenvolk is het.
Geniaal gewoon. Welkom in de Russkiy Mir.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!
Ik krijg sterk de indruk dat Rusland nieuwe boringen doet, op zoek naar de economische bodemquote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.
https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Rusland is fucked.
En gij geleuf da?quote:Nach Schrders Darstellung ist eine politische Motivation fr die gedrosselten Lieferungen nicht zu erkennen. Bei Gesprchen mit Verantwortlichen fr die Energiewirtschaft in Moskau habe er erfahren: „Es gibt keine politische Ansage des Kreml, den Gasfluss zu drosseln.“
quote:krijgsgevangenenkamp Olenivka
Er komt een uitgebreid onderzoek naar de dodelijke aanval op een krijgsgevangenenkamp in door Rusland bezet gebied in Oekrane. VN-baas Antnio Guterres heeft dat bekendgemaakt.
Moskou en Kiev stellen elkaar verantwoordelijk voor een oorlogsmisdaad vorige week in Olenivka. Wat er is gebeurd in het krijgsgevangenenkamp is nog onduidelijk, maar er zouden vijftig Oekraense gedetineerden zijn omgekomen. Het Rode Kruis heeft de plek van het bloedbad nog altijd niet kunnen bezoeken.
Oekrane en Rusland hebben de VN om een onderzoek gevraagd. Maar de twee partijen moeten het nog wel eens worden over de voorwaarden daarvoor, licht Guterres toe. De voorbereidende gesprekken hierover lopen nog.
Raket of explosie van binnenuit?
Bij de aanval vrijdagmorgen heeft het Oekraense leger volgens Rusland en pro-Russische rebellen een barak met krijgsgevangen bestookt met raketten. Zo'n vijftig gedetineerden verloren hierbij het leven en tientallen raakten gewond, is de lezing van het Russische ministerie van Defensie.
Maar volgens Kiev zijn de Oekraners juist de barak ingedreven en een dag later door een explosie van binnenuit omgekomen. Dat is volgens Oekrane op te maken uit satellietbeelden. De gedode strijdkrachten waren grotendeels afkomstig uit het Azov-bataljon, dat door Rusland als terroristische organisatie is bestempeld.
Rusland zei vlak na de aanval dat het Rode Kruis en de VN welkom zijn om het kamp te bezoeken. Maar dat klopt niet, volgens het Rode Kruis. Het heeft nog niet eens hulp mogen verlenen aan de slachtoffers, schrijft de organisatie op zijn website, ondanks herhaaldelijk verzoeken daartoe.
De Russen kunnen deze oorlog financieel/economisch op de lange termijn niet volhouden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.
https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Rusland is fucked.
Nou... Ik las dat Biden niet wilde dat ze zou gaan. Dat straalt niet echt kracht uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Juist wl; uit stiekem gaan en het achteraf bekend maken spreekt ook angst voor China. De VS heeft nu maar weer eens duidelijk gemaakt beslissingen te nemen zonder zich iets aan te trekken van eeuwig verongelijkte regimes met een huilerig pestkopsyndroom.
Beetje good cop, bad cop toneelstukje ongetwijfeld.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou... Ik las dat Biden niet wilde dat ze zou gaan. Dat straalt niet echt kracht uit.
Ik denk trouwens niet dat ze wegkomen met een nuke op Oekrane. Dan is geen enkele Rus meer veilig. Ook zal dat China te ver gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
HIj heeft soms wel een interessante standpunt, maar vaak is het wat tegenstrijdig wat mij betreft. Hij overschat de Russen nog steeds volgens mij, want Rusland haar beroepsleger is er nog steeds niet in geslaagd om de Donbas te veroveren wat notabene pal tegen Rusland aan ligt en door wat overige factoren vrij makkelijk in te nemen zou moeten zijn. Maar innemen is ze nog steeds niet gelukt, en nu schieten ze alles maar naar de tering (wat ook maar traag gaat overigens).
Wij (de NATO) hebben in elk geval geen verplichtingen naar Oekrane. Dus ik weet niet of we full in zouden gaan als Rusland een 'kleine tactical nuke' ergens in Oekrane gebruikt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat ze wegkomen met een nuke op Oekrane. Dan is geen enkele Rus meer veilig. Ook zal dat China te ver gaan.
Daar komen ze sowieso mee weg. Enige wat je leest in de kranten zijn: "Urgent UN meeting", "US heavily condemns this act of evil", "China urges caution" blabla en meanwhile gaan ze bij ons beetje debatten voeren in de tweede kamer. Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren buiten de NAVO grenzen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat ze wegkomen met een nuke op Oekrane. Dan is geen enkele Rus meer veilig. Ook zal dat China te ver gaan.
Ik denk en hoop wel dat Poetin dan koud gemaakt wordt door deze of gene van binnen of buitenuit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij (de NATO) hebben in elk geval geen verplichtingen naar Oekrane. Dus ik weet niet of we full in zouden gaan als Rusland een 'kleine tactical nuke' ergens in Oekrane gebruikt.
Maar het feit dat Poetin het nog niet gebruikt heeft, met zijn gigantische nederlaag op Kiev, maakt dat ik denk dat hij het ook niet in gaat zetten voor dit regionale conflict.
Ik heb het niet over de Navo. Maar over Oekrane zelf. Enig idee hoeveel terroristen je daar mee kweekt. Al quada en isis zijn er niets bij.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij (de NATO) hebben in elk geval geen verplichtingen naar Oekrane. Dus ik weet niet of we full in zouden gaan als Rusland een 'kleine tactical nuke' ergens in Oekrane gebruikt.
Maar het feit dat Poetin het nog niet gebruikt heeft, met zijn gigantische nederlaag op Kiev, maakt dat ik denk dat hij het ook niet in gaat zetten voor dit regionale conflict.
Zie mijn vorige post.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Daar komen ze sowieso mee weg. Enige wat je leest in de kranten zijn: "Urgent UN meeting", "US heavily condemns this act of evil", "China urges caution" blabla en meanwhile gaan ze bij ons beetje debatten voeren in de tweede kamer. Ik denk niet dat er veel gaat gebeuren buiten de NAVO grenzen.
Ik dacht dat Azerbaijan wel een goede relatie met Rusland had en tot nu toe op de achtergrond bleef daardoor?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef Aether het volgende:
Klinkt wat onwaarschijnlijk nu.
[ twitter ]
Kan best een tactiek zijn ja, daar dacht ik ook aan. Maar kan ook uitgelegd worden als zwakte van een leider die al wat zwak overkomt, zeker bij een land als China.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Beetje good cop, bad cop toneelstukje ongetwijfeld.
En, wat de Chinezen en de Russen misschien verbaast, heeft Biden niet zelf alle touwtjes in handen. Zo werkt een democratie.
Want hun grondstoffen zijn bijna op?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Russen kunnen deze oorlog financieel/economisch op de lange termijn niet volhouden.
...
Zo'n opmerking is tegenwoordig tamelijk strafbaar.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik denk en hoop wel dat Poetin dan koud gemaakt wordt door deze of gene van binnen of buitenuit.
Wat deden de Japanners?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Een volk gaat dat niet lijdzaam toe zitten kijken zonder wraak.
Ja, ze hebben het westen nodig om het efficint uit de grond te kunnen halen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Want hun grondstoffen zijn bijna op?
Het is de NS nietquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat wel even duren voordat ze dit gefixed hebben...
...
Nee, nog erger het is het rus leger.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Het is de NS niet
(blaadjes op de rails)
Misschien is de corridor die de Turken willen de echte prijs voor een lidmaatschap van Zweden en Finland?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlog in Azerbaijan gaat ook weer van start
...
Hawley was de 1, neem ik aan? Hij zal zich wel flink gesteund gevoeld hebbenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:35 schreef Ulx het volgende:
De Amerikaanse Senaat stemde net 95-1 voor het toetreden van Zweden en Finland tot NATO.
nu erdogan nog....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:35 schreef Ulx het volgende:
De Amerikaanse Senaat stemde net 95-1 voor het toetreden van Zweden en Finland tot NATO.
Uiteraard, Hawski was de enige nee.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hawley was de 1, neem ik aan? Hij zal zich wel flink gesteund gevoeld hebben
Als dit nu nog niet gefikst is... Ze hebben er nochthans 8 jaar de tijd voor gehad... Ergo, het is een foto uit 2014...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Gaat wel even duren voordat ze dit gefixed hebben...
Wel voor toetreding van Noord-Macedonie stemmen en tegen Finland en Zweden. Rare logica houdt Hawley er op na.quote:
Van gas en olie kun je geen raket, munitie of tanks produceren, daar heb je andere grondstoffen en vooral westerse componenten voor nodig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:11 schreef riazop het volgende:
[..]
Want hun grondstoffen zijn bijna op?
Voor domme kogels en artillerie munitie zullen ze toch zelf wel grondstoffen hebben?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 06:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van gas en olie kun je geen raket, munitie of tanks produceren, daar heb je andere grondstoffen en vooral westerse componenten voor nodig.
Vast wel, maar voor geleide wapens en radarsystemen moeten ze nu al heel wat chips uit wasmachines halen. Daar komt ook een eind aan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 06:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor domme kogels en artillerie munitie zullen ze toch zelf wel grondstoffen hebben?
blijft gewoon staan. Rusland heeft er niks te zoeken.quote:De Oekraense schendingen van het humanitaire recht laten volgens Amnesty overigens onverlet dat de aanvallen door Rusland op burgerdoelen niet door de beugel kunnen. Die zijn volgens de mensenrechtenorganisatie "op geen enkele manier gerechtvaardigd".
Wat konden de Japanners?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:17 schreef riazop het volgende:
[..]
Wat deden de Japanners?
Juist.
Ze zijn na bijna 70 jaar nog het schoothondje van de VS
Zelensky hoort er gewoon voor te zorgen dat burgers veilig zijn door ze naar een veiliger gebied te evacueren maar dat wil niet iedereen. En het is maar de vraag of dat ook netjes gebeurt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:28 schreef Malavita het volgende:
[..]
blijft gewoon staan. Rusland heeft er niks te zoeken.
de hele oorlog had niet eens gestart moeten worden. Tuurlijk zijn dit geen beste tactieken van Oekraine, dat snap ik ook wel. Maar er is een simpele oplossing en rusland denkt daar gewoon niet aan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Zelensky hoort er gewoon voor te zorgen dat burgers veilig zijn door ze naar een veiliger gebied te evacueren maar dat wil niet iedereen. En het is maar de vraag of dat ook netjes gebeurt.
In oorlogstijd maalt men niet om regels en wetten.
Wanneer je productie stukje bij beetje lamgelegd wordt heb je niet zo veel aan die grondstoffen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 06:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Voor domme kogels en artillerie munitie zullen ze toch zelf wel grondstoffen hebben?
Want het is abnormaal dat de regeringsleider reageert op een dergelijke aanval?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:22 schreef BeriBeri het volgende:
Zal clown Zelenski weer gaan huilen in een jankvideo als er weer een ziekenhuis wordt beschoten?
https://nos.nl/artikel/24(...)en-burgers-in-gevaar
Dus omdat er een paar mensen zo koppig en eigenwijs zijn om te vertrekken moeten ze de veiligheid van de rest van het land met tientallen miljoenen mensen maar in gevaar brengen? Blijf je, dan heb je kans dat er op een dag een raket door je dak vliegt. Dat is hetzelfde als mensen die weigeren te vertrekken als er een orkaan nadert. De Amerikaanse overheid zegt ook vaak dat als je niet vertrekt je niet moet rekenen op hulp.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Zelensky hoort er gewoon voor te zorgen dat burgers veilig zijn door ze naar een veiliger gebied te evacueren maar dat wil niet iedereen. En het is maar de vraag of dat ook netjes gebeurt.
Wat de geschillen tussen Armeni en Azerbeidzjan met de huidige oorlog in Oekrane en Poetin te maken heeft, ontgaat mij.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 00:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Oorlog in Azerbaijan gaat ook weer van start
[ twitter ]
Armeni staat onder bescherming van Rusland. Azerbeidzjan ziet een zwak Rusland in Oekrane en grijpt zijn kans.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:06 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wat de geschillen tussen Armeni en Azerbeidzjan met de huidige oorlog in Oekrane en Poetin te maken heeft, ontgaat mij.
Prima dat het militaire doelwitten worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus omdat er een paar mensen zo koppig en eigenwijs zijn om te vertrekken moeten ze de veiligheid van de rest van het land met tientallen miljoenen mensen maar in gevaar brengen? Blijf je, dan heb je kans dat er op een dag een raket door je dak vliegt. Dat is hetzelfde als mensen die weigeren te vertrekken als er een orkaan nadert. De Amerikaanse overheid zegt ook vaak dat als je niet vertrekt je niet moet rekenen op hulp.
En ja, dat het Oekrainse leger bestaande gebouwen gebruikt lijkt mij logisch. Waarom zou je in tentjes een kamp opzetten terwijl je ook prima een leegstaand gebouw kan inrichten. Wat overigens ook veiliger is.
In oorlogstijd breekt nood vaak wet.. Zeker als je aangevallen wordt... Zoek maar eens op wat er in Zeeland is gebeurd om de Geallieerde invasie te bespoedigen.. Soms kan je niet anders..quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:46 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om te schreeuwen op elke raket die op hun grondgebied terecht komt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:10 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Prima dat het militaire doelwitten worden.
Maar dan niet gaan schreeuwen als er een raket terecht komt.
Klopt, plus wat is het voordeel van een kleine kernbom ten opzichte van zware conventionele raketten?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet Armeni zich nu gaan aansluiten bij Rusland, nu zowel Turkije als Azerbeidzjan op de Poetinmanier gebieden zich gaan toeigenen. .quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:08 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Armeni staat onder bescherming van Rusland. Azerbeidzjan ziet een zwak Rusland in Oekrane en grijpt zijn kans.
Uiteraard wel schreeuwen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:10 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Die doen gewoon hun werk en stellen duidelijk dat Russische aanvallen op burgerdoelen op geen enkele manier te rechtvaardigen zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
En Amnesty moet niet zo zeiken. Wordt die organisatie gerunt door Duitsers ofzo?
Oekraine is geen legitiem doelwit van Rusland.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:10 schreef cleanfreak het volgende:
[..]
Dat doet er in deze niet zoveel toequote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Oekraine is geen legitiem doelwit van Rusland.
Jawel. Elke raket en elke kogel die ze schieten op Oekrains grondgebied is fout.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat doet er in deze niet zoveel toe
Hun reguliere AA systemen. Ze pikken ze wel op met hun radars maar hebben moeite met uitvogelen wat het precies zijn:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Benieuwd waar ze op schieten, moet wel een belsngrijk doelwit zijn dan.
Wat voor mogelijkheden heeft Rusland om ze uit de lucht te schieten?
Neequote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jawel. Elke raket en elke kogel die ze schieten op Oekrains grondgebied is fout.
quote:China's final warning
"China's final warning" (Russian: Последнее китайское предупреждение) is a Russian proverb that originated in the former Soviet Union, to refer to a warning that carries no real consequences.
https://en.wikipedia.org/wiki/China%27s_final_warning
Is altijd met Amnestyquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
Zie op Twitter dat Volk dat normaliter helemaal los gaat op de NOS want fakenieuws, staat nu ineens wel vol achter dat bericht over de mening van Amnesty, want Zelensky is stom.
Dat ken ik maar ik ben benieuwd of er iets van berichten bekend zijn van aantallen die ze uit de lucht halen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hun reguliere AA systemen. Ze pikken ze wel op met hun radars maar hebben moeite met uitvogelen wat het precies zijn:
UA SBU busted Russian bot farm with approx. 1 million accounts in various social networksquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:43 schreef xpompompomx het volgende:
Zie op Twitter dat Volk dat normaliter helemaal los gaat op de NOS want fakenieuws, staat nu ineens wel vol achter dat bericht over de mening van Amnesty, want Zelensky is stom.
In theorie, maar in de praktijk zal een land alle middelen aangrijpen om zich te verweren tegen de agressor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee
Het voorkomen van burgerslachtoffers is een gedeelde verantwoordelijkheid van de strijdende partijen
Welke partij fout zit doet er niet toe
Dat is het punt toch nietquote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
In theorie, maar in de praktijk zal een land alle middelen aangrijpen om zich te verweren tegen de agressor.
Oekrane wordt verweten dat ze vanuit burgerdoelen aanvallen uitvoeren op Rusland.quote:
Neehoor. De binnenvallende partij is 100% verantwoordelijk. Zonder invasie geen burgerslachtoffers. Burgers geraakt door de verdedigende partij, in dit geval dus Oekraine, dat is Rusland aan te rekenen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee
Het voorkomen van burgerslachtoffers is een gedeelde verantwoordelijkheid van de strijdende partijen
Welke partij fout zit doet er niet toe
Dat je aangevallen wordt wil niet zeggen dat je jezelf ten kostte van alles en iedereen mag beschermen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekrane wordt verweten dat ze vanuit burgerdoelen aanvallen uitvoeren op Rusland.
De vraag is of je ze dat wel kunt verwijten, aangezien zij niet de agressor zijn en met alle mogelijke middelen het land proberen te verdedigen tegen de Russen.
Dit heb je zelf verzonnen want dit is niet hoe het werkt volgens het internationale oorlogsrecht.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neehoor. De binnenvallende partij is 100% verantwoordelijk. Zonder invasie geen burgerslachtoffers. Burgers geraakt door de verdedigende partij, in dit geval dus Oekraine, dat is Rusland aan te rekenen.
Ow dus Amnesty praat poep denk je?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Neehoor. De binnenvallende partij is 100% verantwoordelijk. Zonder invasie geen burgerslachtoffers. Burgers geraakt door de verdedigende partij, in dit geval dus Oekraine, dat is Rusland aan te rekenen.
Ik heb niet het idee dat Rusland ooit een excuus nodig heeft gehad om ziekenhuizen of andere burgerdoelen aan te vallen eigenlijk. Of daar nou toevallig militairen rondhangen of niet maakt ze echt geen kond uit.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:11 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dit heb je zelf verzonnen want dit is niet hoe het werkt volgens het internationale oorlogsrecht.
Als je kinderziekenhuis A gaat gebruiken als een gemproviseerde positie met luchtafweergeschut is het niet heel onlogisch dat de Russen denken dat kinderziekenhuis B ook een vijandige positie zou kunnen zijn.
Helaas liggen er in kinderziekenhuis B wel leukemie patintjes.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:11 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dit heb je zelf verzonnen want dit is niet hoe het werkt volgens het internationale oorlogsrecht.
Als je kinderziekenhuis A gaat gebruiken als een gemproviseerde positie met luchtafweergeschut is het niet heel onlogisch dat de Russen denken dat kinderziekenhuis B ook een vijandige positie zou kunnen zijn.
Wat klopt er niet aan het feit dat er zonder invasie geen burgerslachtoffers zouden vallen?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow dus Amnesty praat poep denk je?
Doen de hele dag niets anders verder maar @:starhopper weet het wel weer beter hoor
Wat je zegt klopt simpelweg niet
En dat ook natuurlijk. De Russen zijn vooral bezig pure terreur.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Rusland ooit een excuus nodig heeft gehad om ziekenhuizen of andere burgerdoelen aan te vallen eigenlijk. Of daar nou toevallig militairen rondhangen of niet maakt ze echt geen kond uit.
Het doet er voor het oorlogsrecht simpelweg niet toe want op het moment dat dat begint te spelen is de oorlog logischerwijs een voldongen feitquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Wat klopt er niet aan het feit dat er zonder invasie geen burgerslachtoffers zouden vallen?
Dat zou kunnen maar nu Oekrane het tot legitieme militaire doelen maakt hebben ze ook geen excuses meer nodig.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat Rusland ooit een excuus nodig heeft gehad om ziekenhuizen of andere burgerdoelen aan te vallen eigenlijk. Of daar nou toevallig militairen rondhangen of niet maakt ze echt geen kond uit.
Jawel, dat hebben ze dus nog steeds wel. Gedeelde verantwoordelijkheid.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar nu Oekrane het tot legitieme militaire doelen maakt hebben ze ook geen excuses meer nodig.
Een deel inderdaad. Als op alle plekken waar burgerdoelen zijn geraakt Oekraense militaire bases zaten, heeft Oekrane wel het grootste leger denkbaar.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
De Russen zijn natuurlijk klootzakken (Als in de algehele zin van dat oorlog voeren van hen).
Maar ik denk wel dat deze berichten een iets ander licht laten schijnen op al die geraakte burgerdoelen.
Goh...quote:Op donderdag 4 augustus 2022 07:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, Amnesty heeft een verklaring waarom de Russen relatief snel op burgerdoelen schieten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat allemaal ok is, maar het is weer minder zwart-wit dan vaak gesteld.
Dat heeft voor Rusland nooit wat uitgemaakt. Als Oekrane de troepen nu op plek A of B stationtioneert maakt allemaal niet uit voor de burgerslachtoffers die gaan vallen, want die vallen hoe dan ook.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:17 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar nu Oekrane het tot legitieme militaire doelen maakt hebben ze ook geen excuses meer nodig.
Komt dus neer op dat oekraine met 2 handen op hun rug gebonden mag gaan vechten.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:10 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat je aangevallen wordt wil niet zeggen dat je jezelf ten kostte van alles en iedereen mag beschermen.
Ik snap de emoties wel maar zo werkt het helaas niet.
quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De wijze waarop de oorlog is begonnen staat los van de wijze waarop de oorlog gevoerd wordt.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[..]
Wat klopt er niet aan het feit dat er zonder invasie geen burgerslachtoffers zouden vallen?
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken om 1 doel te raken.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een deel inderdaad. Als op alle plekken waar burgerdoelen zijn geraakt Oekraense militaire bases zaten, heeft Oekrane wel het grootste leger denkbaar.
Wat wil je daarmee zeggen? Dat je het allemaal al wist?quote:
Ja, is al een paar keer besprokenquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat je het allemaal al wist?
Duidelijk. Daar kan ik meer mee dan Gohquote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja, is al een paar keer besproken
Je bedoeld niet wijken maar hele steden, of niet?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken
Dat is geen onkunde.De totale verwoesting is gewoon hoe de Russen te werk gaan.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken om 1 doel te raken.
Dat is wat anders dan willens en wetens burgerdoelen proberen te raken.
Natuurlijk sluit het 1 het ander niet uit, maar Oekrane zou zomaar zelf ook ietwat anders te werk kunnen gaan !
Nee, amnesty komt met een verhaal wat gezien de huidige context nogal wereldvreemd overkomt. Dat is alles.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ow dus Amnesty praat poep denk je?
Doen de hele dag niets anders verder maar @:starhopper weet het wel weer beter hoor
Wat je zegt klopt simpelweg niet
quote:Military bases in hospitals
Amnesty International researchers witnessed Ukrainian forces using hospitals as de facto military bases in five locations. In two towns, dozens of soldiers were resting, milling about, and eating meals in hospitals. In another town, soldiers were firing from near the hospital.
A Russian air strike on 28 April injured two employees at a medical laboratory in a suburb of Kharkiv after Ukrainian forces had set up a base in the compound.
Using hospitals for military purposes is a clear violation of international humanitarian law..
Er is nog wel meer wat hier niet siert.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat hierin niet siert is dat actieve militaire elementen zich opstellen in bv een kinderziekenhuis ipv een fabriek.
Het gaat niet om de soldaten, maar om de munitie- en wapendepots.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Ulx het volgende:
Aangezien het de taak van het Oekrainse leger is de eigen burgers te beschermen n we ondertussen weten hoe de Russen omgaan met die burgers vind ik niet dat je het Oekraine kwalijk kunt nemen dat ze hun soldaten in de buurt van die mensen houden.
Ja maar kijk nou naar wat Oekrane doet, beste Confetti.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland aantoonbaar in Syri flikte laat het geen twijfel bestaan dat het een kwaadaardige natie is zonder bestaandrecht in een beschaarde wereld.
Zelfs in WWII waren het eigenlijk al een stel verkrachtende barbaren. Niemand wilde zich overgeven aan de Sovjets. Het is dat de Duitsers nog erger waren dat de Russen.
Laten we het nou eens accepteren. Rusland en de Russen deugen niet.
Zeker, de Russen zijn grotere smeerlappen. Maar je verschansen in een ziekenhuis is een keuze, dat kan echt niet.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland aantoonbaar in Syri flikte laat het geen twijfel bestaan dat het een kwaadaardige natie is zonder bestaandrecht in een beschaarde wereld.
Zelfs in WWII waren het eigenlijk al een stel verkrachtende barbaren. Niemand wilde zich overgeven aan de Sovjets. Het is dat de Duitsers nog erger waren dat de Russen.
Laten we het nou eens accepteren. Rusland en de Russen deugen niet.
raketten afvuren op ziekenhuizen is ook een keuzequote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeker, de Russen zijn grotere smeerlappen. Maar je verschansen in een ziekenhuis is een keuze, dat kan echt niet.
Ja maar ze had een kort rokje aan! Dus ik moest wel schieten!quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
raketten afvuren op ziekenhuizen is ook een keuze
Ja niet zo slim want dat vergroot de kans juist dat de Russen je onder vuur nemen: ook zonder verstopte militairen zijn ziekenhuizen een gewild doelwit voor de Russen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeker, de Russen zijn grotere smeerlappen. Maar je verschansen in een ziekenhuis is een keuze, dat kan echt niet.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het niet uitmaakt of je je nou in, laten we als voorbeeld een ziekenhuis nemen, in een ziekenhuis verschanst of niet, maakt gewoonweg niet uit. Dat ziekenhuis zal hoe dan ook in puin worden geschoten door de Russen. Daarom is gezever over dat Oekrane menselijke schilden zou gebruiken ook zo onnozel.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja niet zo slim want dat vergroot de kans juist dat de Russen je onder vuur nemen: ook zonder verstopte militairen zijn ziekenhuizen een gewild doelwit voor de Russen.
Maar oorlogsrecht werkt dus niet a'la: ga maar schieten op wat jij "logisch" vind dat een doel kan zijn h?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:11 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, juist door je daar te verschansen zal het zkh een doelwit worden.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het niet uitmaakt of je je nou in, laten we als voorbeeld een ziekenhuis nemen, in een ziekenhuis verschanst of niet, maakt gewoonweg niet uit. Dat ziekenhuis zal hoe dan ook in puin worden geschoten door de Russen. Daarom is gezever over dat Oekrane menselijke schilden zou gebruiken ook zo onnozel.
Exact.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:02 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het niet uitmaakt of je je nou in, laten we als voorbeeld een ziekenhuis nemen, in een ziekenhuis verschanst of niet, maakt gewoonweg niet uit. Dat ziekenhuis zal hoe dan ook in puin worden geschoten door de Russen. Daarom is gezever over dat Oekrane menselijke schilden zou gebruiken ook zo onnozel.
Nee inderdaad, dat zouden ze nooit doen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe je ook lult er worden niet zomaar ziekenhuizen gebombadeerd.
Misschien is het excuus al die tijd wel geweest dat ze vanaf het eerste moment militairen in de ziekenhuizen zagen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amnesty is vooral kk dom dat ze Rusland nu een extra aansporing hebben gegeven om burgerdoelen aan te vallen.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, juist door je daar te verschansen zal het zkh een doelwit worden.
Waarom maakt amnestie daar anders een rapport over? Of zijn die ook al partijdig![]()
Das Syri vriend.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat zouden ze nooit doen.
https://en.m.wikipedia.or(...)tal_bombing_campaign
https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html
Oh nu zijn ze ook nog domquote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amnesty is vooral kk dom dat ze Rusland nu een extra aansporing hebben gegeven om burgerdoelen aan te vallen.
Nee maar mocht er ooit iemand voor een tribunaal komen dan hebben ze nu wel een stuk sterkere verdediging dan: we deden het voor de lol.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar oorlogsrecht werkt dus niet a'la: ga maar schieten op wat jij "logisch" vind dat een doel kan zijn h?
Dat jij bestookt wordt vanuit ziekenhuis A, en dat dus een valide doel is, betekent niet dat jij daarna ook blind op ziekenhuis B mag gaan schieten. Je zal moeten bevestigen dat jouw vijand zich ook daadwerkelijk ophoud in ziekenhuis B voordat het een valide doel is.
Dat heb je zelf verzonnen
"westerse componenten" die allemaal in het oosten worden gefabriceerd bedoel je?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 06:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Van gas en olie kun je geen raket, munitie of tanks produceren, daar heb je andere grondstoffen en vooral westerse componenten voor nodig.
Onzin. Russen bombarderen ziekenhuizen omdat ze Oekrainers willen vermoorden en te laten capituleren. Militaire doelwitten zijn mooi meegenomen. Terroristen pakken ook gewone burgers.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, juist door je daar te verschansen zal het zkh een doelwit worden.
Waarom maakt amnestie daar anders een rapport over? Of zijn die ook al partijdig![]()
Zelenski is klaar voor Hollywoodquote:Op donderdag 4 augustus 2022 08:59 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want het is abnormaal dat de regeringsleider reageert op een dergelijke aanval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |