abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:28:41 #51
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_205538544
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:15 schreef nixxx het volgende:
Maar.. Oekraïne topic jongens..

https://www.nu.nl/spannin(...)den-in-oekraine.html

De eerste Russische militair die in Oekraïne veroordeeld was tot levenslang in eerste instantie heeft in hoger beroep 15 jaar gekregen.

Zou daar nog een politieke ruil achter zitten of zou Rusland die moeite niet eens nemen?
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekraïne dan terug naar Rusland..
The name is Putler, Vladimir Putler
  woensdag 3 augustus 2022 @ 14:31:13 #52
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205538557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekraïne dan terug naar Rusland..
Ja, tenzij Rusland een van hun weinig overgebleven kruisraketten aan de gevangenis wil verspillen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_205538597
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Wat voor mogelijkheden heeft Rusland om ze uit de lucht te schieten?
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2022 14:38:47 ]
pi_205538664
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:12 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
We erkennen Taiwan niet eens als een land. :D
Is ook belachelijk
.
quote:
Mooie praatjes zijn het, niets meer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205538721
Eerste graanschip uit Oekraïne geïnspecteerd, nu onderweg naar Libanon

https://nos.nl/artikel/24(...)nderweg-naar-libanon

quote:
Voor het eerst sinds het sluiten van de graandeal tussen Oekraïne en Rusland is een schip met Oekraïens graan aangekomen in Istanbul. Na inspectie van de lading door afgevaardigden van Oekraïne, Rusland, Turkije en de Verenigde Naties is het schip nu onderweg naar zijn eindbestemming Libanon, meldt het Turkse ministerie van Defensie.

Het vrachtschip Razoni, dat onder de vlag van Sierra Leone vaart, vervoert ruim 26.000 ton mais. Het vertrok maandag uit de Oekraïense havenstad Odessa en komt naar verwachting over vier tot vijf dagen aan in de Libanese havenstad Tripoli.

In Oekraïne, dat geldt als een van de grootste graanexporteurs ter wereld, ligt naar schatting zo'n 20 miljoen ton graan opgeslagen. Vanwege blokkades in de Zwarte Zee, die na de Russische invasie zijn opgezet, kon die enorme bulk tarwe, gerst en mais niet worden verscheept. Oekraïne en het Westen zeggen dat Rusland verantwoordelijk is voor de blokkades, volgens Rusland zijn de zeemijnen van Oekraïne er de oorzaak van.

Het graanakkoord dat Rusland en Oekraïne vorige maand met de VN sloten, moet aan de exportstop een einde maken. Afgesproken is onder meer dat graanschepen onder toezicht en over veilige vaarroutes van Odessa naar Istanbul kunnen varen. Daar wordt de lading geïnspecteerd, om te voorkomen dat de handelsroute wordt gebruikt voor de import van wapens.

'Drie schepen per dag'
De verwachting is dat de komende dagen meer graanschepen uit Oekraïne vertrekken. Volgens een VN-woordvoerder liggen momenteel 27 vaartuigen klaar voor vertrek. De Oekraïense autoriteiten zeggen dat 17 schepen nog wachten op goedkeuring.

Het is onduidelijk wanneer de vrachtschepen precies mogen vertrekken. Een Turkse topfunctionaris kondigde vanmiddag aan dat iedere dag drie schepen de Oekraïense havens mogen verlaten. Eerder ging het nog om één schip per dag.

Veevoer
De stilgevallen graanexport heeft wereldwijd geleid tot hogere voedselprijzen. Ook wordt gevreesd voor een hongersnood in Afrikaanse landen, waar voor de oorlog veel van het graan naartoe ging.

Volgens het Internationale Voedselbeleid-onderzoeksinstituut in Washington wordt het grootste deel van het in Oekraïne opgeslagen graan gebruikt voor veevoer. Iets meer dan een kwart zou tarwe zijn, waarvan de helft bedoeld is voor menselijke consumptie. Het vrachtschip dat vandaag in Istanbul werd gecontroleerd vervoert vooral kippenvoer, zegt David Laborde, die aan het onderzoeksinstituut is verbonden.
Oke, dus stel er varen per dag 3 schepen uit met gezamenlijk 100.000 ton voer (ruim afgerond naar boven), dan duurt het nog 20 miljoen ton / 100.000 ton = 200 dagen voor die haven leeg is :')
pi_205538759
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:

[..]
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.
Volgens mij moet zo'n Tor dat wel kunnen. Maar die hebben een zeer beperkte radius.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 15:00:37 #57
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205538776
quote:

[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205538896
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.
Als of de schutter dat bepaalt!
Vakman pur sang
pi_205538909
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jawel, ik snap dat er mensen zijn die vinden dat wij moeten buigen voor China
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.
Poah.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:23:17 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205538941
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Poah.
Heel vervelend voor ze.

Mogen ze wat van vinden en zeggen (doen ze ook) en daar blijft het dan bij.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205538942
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Laat hem voor de grap zelf kiezen, dan zal je het snel weten
pi_205538950
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Heel vervelend voor ze.

Mogen ze wat van vinden en zeggen (doen ze ook) en daar blijft het dan bij.
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.
Sterker nog het is nogal achterlijk.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:26:56 #63
pi_205538974
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.
Sterker nog het is nogal achterlijk.
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.

Je buigt niet voor tirannie en dreigementen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205538987
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Prima hoor

Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:29:11 #65
pi_205538998
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Prima hoor

Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
Dat is gewoon hetzelfde gedreig en dwingen, maar dan met een omweg.
quote:

Sowieso heeft China daar geen reden toe.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 15:29:40 #66
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205539004
quote:

[..]
Prima hoor

Amerikanen kunnen niet wachten.
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:31:23 #67
pi_205539017
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat ook ; maar China gaat echt niet vanuit een of ander ''ideologisch'' standpunt partij kiezen. Dan snap je China en haar handelswijze totaal niet.
pi_205539027
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Idd.

De yanks zijn daar niet om de Oekries te helpen maar op de eerste plaats om hun eigen systemen te testen en Europa aan zich te binden met haar grondstoffen
pi_205539051
quote:

[..]
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.

Das totaal wat anders dan niet begrijpen dat China problemen heeft met het bezoek van Amerikaanse staatshoofden aan Taiwan.
Dat is (alweer) een goed/fout discussie.
Vakman pur sang
pi_205539064
quote:
Gaat niet gebeuren :)
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205539074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
China heeft creatieve ideeën over wat hun regio is.
Dat sowieso, en ze hebben liever dat wij hen die creatieve vrijheid gunnen.
pi_205539090
quote:
10s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren :)
huilie huilie?
pi_205539107
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:38 schreef riazop het volgende:

[..]
huilie huilie?
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekraïne.
Want een uitgelezen kans dat China hun himars tegenhangers eens gaan testen op burgerdoelen in Oekraïne nu.
Vakman pur sang
pi_205539109
quote:

[..]
huilie huilie?
Nee, meer "lach lach" mbt die fantasie wereld waar je in leeft :)
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:41:56 #75
pi_205539115
quote:

[..]
huilie huilie?
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekraïne.
Want een uitgelezen kans dat China hun himars tegenhangers eens gaan testen op burgerdoelen in Oekraïne nu.
Jongons echt, denk even twee seconden na voor je op ''invoeren'' drukt wil je?
pi_205539131
quote:
13s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Jongons echt, denk even twee seconden na voor je op ''invoeren'' drukt wil je?
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.
Dus neem ik niet terug.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 15:44:35 #77
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205539133
quote:

[..]
Wellicht dat Duitsland dan de lasers die ze op hun geheime basis op Antarctica hebben ontwikkeld naar Oekraïne verschepen. ^O^
pi_205539147
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat moment waarop men vervolgens door krijgt dat dezelfde raket juist op je eigen apparatuur afstevent..

Wat is het Russisch voor shittie?
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 15:47:35 #79
pi_205539155
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.
Dus neem ik niet terug.
quote:
Ook al kan China nu weinig, het bezoek van Pelosi aan Taiwan is redelijk onverantwoordelijk op het moment dat de VS in een diepe crisis met Rusland zit en geen twee grote conflicten aankan. Typisch geval van zelfoverschatting lijkt me.
Deze vent? Kom op joh, die is nu al zo vaak op z'n plaat gegaan met ronduit valse informatie de wereld inslingeren.

Alsof China el pronto een oorlogsmisdaad in Europa gaat plegen terwijl de hele wereld meekijkt. Jezus man.

Ook dat stukje over ''De VS kan geen twee grote conflicten aan'' lieten m'n mondhoeken krullen. Die man snapt er he-le-maal niks van.

Ik kan heel slecht tegen de blinde hordes ''pro'' of ''anti'' (vul zelf maar in welke factie) en dit is er echt een van hoor.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 15:47:51 #80
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205539158
twitter
pi_205539207
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wellicht dat Duitsland dan de lasers die ze op hun geheime basis op Antarctica hebben ontwikkeld naar Oekraïne verschepen. ^O^
Wordt zeker tijd om die eens te testen

na zyklon b misschien wel een nieuwe doorbraak van de duitsers

(maar het is allemaal voor de Oekraine hoor!)
pi_205539264
quote:
9s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:47 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
[..]
Deze vent? Kom op joh, die is nu al zo vaak op z'n plaat gegaan met ronduit valse informatie de wereld inslingeren.

Alsof China el pronto een oorlogsmisdaad in Europa gaat plegen terwijl de hele wereld meekijkt. Jezus man.

Ook dat stukje over ''De VS kan geen twee grote conflicten aan'' lieten m'n mondhoeken krullen. Die man snapt er he-le-maal niks van.

Ik kan heel slecht tegen de blinde hordes ''pro'' of ''anti'' (vul zelf maar in welke factie) en dit is er echt een van hoor.
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Wijk, vooral zijn pro EU retoriek niet.
Maar in het Oekraïne conflict heeft hij nog nooit iets fout ingeschat.
Vakman pur sang
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 16:02:02 #83
pi_205539276
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben het zeker niet altijd eens met de Wijk, vooral zijn pro EU retoriek niet.
Ik vind ''China die burgerdoelen aanvalt met HIMARS'' (knap dat ze een Amerikaans systeem hebben trouwens) een behoorlijk foute inschatting.
pi_205539280
quote:

[..]
Behalve dan die voorspelling over NAVO boots on the ground, vooralsnog dan. :)
pi_205539286
quote:

[..]
....
Jawel. Hij beweerde immers direct dat de sancties niet zouden werken en we in onze eigen voet zouden schieten.....

Oh wacht...
  Forum Admin woensdag 3 augustus 2022 @ 16:04:28 #86
pi_205539298
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Jawel. Hij beweerde immers direct dat de sancties niet zouden werken en we in onze eigen voet zouden schieten.....

Oh wacht...
Ik begin me goed te ergeren aan jou.
pi_205539301
quote:

[..]

Oh wacht...
Inderdaad goed voorbeeld van een foute inschatting van hem :)
pi_205539304
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
pi_205539435
quote:

[..]
Je weet natuurlijk niet of ze wel of geen raketten neerhalen. Ik zou zeggen omdat ze er in datfilmpje 24 schieten dat ze er van uitgaan dat er een gedeelte hun doel niet gaan bereiken.
pi_205539439
quote:

[..]

Oh wacht...
twitter

Oh?
pi_205539443
I
quote:
7s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik vind ''China die burgerdoelen aanvalt met HIMARS'' (knap dat ze een Amerikaans systeem hebben trouwens) een behoorlijk foute inschatting.
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekraïne.

Vooral zijn directheid kan ik wel waarderen. Laatste interview;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 03-08-2022 17:00:22 ]
Vakman pur sang
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:29:06 #92
445753 Wantie
pi_205539465
quote:

[..]
Die kronkel begrijp ik niet, omdat Pelosi naar Taiwan gaat, gaat China het vermoorden van Oekraïense burgers faciliteren?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:31:42 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205539482
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dan snap je geen reet van geopolitiek.
Huilen dan.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:33:08 #94
475083 Lospedrosa
$
pi_205539497
quote:
14s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Ik heb het nog nooit fout gehad hoor ;)
Vakman pur sang
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:35:31 #95
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205539517
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
_O-

Pls hou op ik kom niet meer bij.
Huilen dan.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:39:24 #96
445753 Wantie
pi_205539553
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Poah.
Ja, dus?
Dat is hun probleem.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:42:00 #97
475083 Lospedrosa
$
pi_205539572
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dus?
Dat is hun probleem.
Das een ander verhaal. Ging erom dat je het niet kon inzien.
Vakman pur sang
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:46:41 #98
-1 #ANONIEM
pi_205539614
Misschien was Pelosi wel geïnspireerd door het harde anti-China geluid van Trump en de Trumpisten van de afgelopen jaren. Die zullen dit bezoek dan ook wel toejuichen. En daarmee hun landverradende voorkeur voor de fascist Poetin opgeven en kiezen voor de Oekraine.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:48:03 #99
6484 ExTec
EVROPA
pi_205539624
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekraïne.

Vooral zijn directheid kan ik wel waarderen. Laatste interview;
[..]

TL;DR :)
  woensdag 3 augustus 2022 @ 16:51:02 #100
6484 ExTec
EVROPA
pi_205539649
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 16:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik kan me nog een zeker filmpje herinneren...... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')