Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekraïne dan terug naar Rusland..quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:15 schreef nixxx het volgende:
Maar.. Oekraïne topic jongens..
https://www.nu.nl/spannin(...)den-in-oekraine.html
De eerste Russische militair die in Oekraïne veroordeeld was tot levenslang in eerste instantie heeft in hoger beroep 15 jaar gekregen.
Zou daar nog een politieke ruil achter zitten of zou Rusland die moeite niet eens nemen?
Ja, tenzij Rusland een van hun weinig overgebleven kruisraketten aan de gevangenis wil verspillen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekraïne dan terug naar Rusland..
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:29 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat voor mogelijkheden heeft Rusland om ze uit de lucht te schieten?
Is ook belachelijkquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
We erkennen Taiwan niet eens als een land.
quote:Mooie praatjes zijn het, niets meer.
Oke, dus stel er varen per dag 3 schepen uit met gezamenlijk 100.000 ton voer (ruim afgerond naar boven), dan duurt het nog 20 miljoen ton / 100.000 ton = 200 dagen voor die haven leeg isquote:Voor het eerst sinds het sluiten van de graandeal tussen Oekraïne en Rusland is een schip met Oekraïens graan aangekomen in Istanbul. Na inspectie van de lading door afgevaardigden van Oekraïne, Rusland, Turkije en de Verenigde Naties is het schip nu onderweg naar zijn eindbestemming Libanon, meldt het Turkse ministerie van Defensie.
Het vrachtschip Razoni, dat onder de vlag van Sierra Leone vaart, vervoert ruim 26.000 ton mais. Het vertrok maandag uit de Oekraïense havenstad Odessa en komt naar verwachting over vier tot vijf dagen aan in de Libanese havenstad Tripoli.
In Oekraïne, dat geldt als een van de grootste graanexporteurs ter wereld, ligt naar schatting zo'n 20 miljoen ton graan opgeslagen. Vanwege blokkades in de Zwarte Zee, die na de Russische invasie zijn opgezet, kon die enorme bulk tarwe, gerst en mais niet worden verscheept. Oekraïne en het Westen zeggen dat Rusland verantwoordelijk is voor de blokkades, volgens Rusland zijn de zeemijnen van Oekraïne er de oorzaak van.
Het graanakkoord dat Rusland en Oekraïne vorige maand met de VN sloten, moet aan de exportstop een einde maken. Afgesproken is onder meer dat graanschepen onder toezicht en over veilige vaarroutes van Odessa naar Istanbul kunnen varen. Daar wordt de lading geïnspecteerd, om te voorkomen dat de handelsroute wordt gebruikt voor de import van wapens.
'Drie schepen per dag'
De verwachting is dat de komende dagen meer graanschepen uit Oekraïne vertrekken. Volgens een VN-woordvoerder liggen momenteel 27 vaartuigen klaar voor vertrek. De Oekraïense autoriteiten zeggen dat 17 schepen nog wachten op goedkeuring.
Het is onduidelijk wanneer de vrachtschepen precies mogen vertrekken. Een Turkse topfunctionaris kondigde vanmiddag aan dat iedere dag drie schepen de Oekraïense havens mogen verlaten. Eerder ging het nog om één schip per dag.
Veevoer
De stilgevallen graanexport heeft wereldwijd geleid tot hogere voedselprijzen. Ook wordt gevreesd voor een hongersnood in Afrikaanse landen, waar voor de oorlog veel van het graan naartoe ging.
Volgens het Internationale Voedselbeleid-onderzoeksinstituut in Washington wordt het grootste deel van het in Oekraïne opgeslagen graan gebruikt voor veevoer. Iets meer dan een kwart zou tarwe zijn, waarvan de helft bedoeld is voor menselijke consumptie. Het vrachtschip dat vandaag in Istanbul werd gecontroleerd vervoert vooral kippenvoer, zegt David Laborde, die aan het onderzoeksinstituut is verbonden.
Volgens mij moet zo'n Tor dat wel kunnen. Maar die hebben een zeer beperkte radius.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Geen zo blijkt, hoewel de S-400 het op papier zou moeten kunnen slagen ze er in de praktijk niet in. S-300 weet ik zo even niet, maar daarvan zijn er sowieso al een paar kapotgeschoten met Himars.
Als of de schutter dat bepaalt!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen dat je als S-400 "schutter" liever je dure raket besteed aan een miljoenen kostende straaljager dan aan een raket van 1,5 ton. En dan moet je ook nog eens uit zien te vinden of het wel echt een raket van 1,5 ton is waar je op schiet en niet een ander goedkoper ding.
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jawel, ik snap dat er mensen zijn die vinden dat wij moeten buigen voor China
Heel vervelend voor ze.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar je kunt niet inzien dat China problemen heeft met het bezoek.
Poah.
Laat hem voor de grap zelf kiezen, dan zal je het snel wetenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik denk dat die jongen beter af is in een gevangenis in Oekraïne dan terug naar Rusland..
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heel vervelend voor ze.
Mogen ze wat van vinden en zeggen (doen ze ook) en daar blijft het dan bij.
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das wat anders, maar je politieke radar staat op een laag pitje als je dat niet kunt inzien.
Sterker nog het is nogal achterlijk.
Prima hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Je buigt niet voor tirannie en dreigementen.
Dat is gewoon hetzelfde gedreig en dwingen, maar dan met een omweg.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Prima hoor
Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
Sowieso heeft China daar geen reden toe.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
Amerikanen kunnen niet wachten.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
[..]
Prima hoor
Maar niet huilie huilie doen als de Chinezen straks de Russen met wapens en zo gaan helpen.
Dat ook ; maar China gaat echt niet vanuit een of ander ''ideologisch'' standpunt partij kiezen. Dan snap je China en haar handelswijze totaal niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amerikanen kunnen niet wachten.
Idd.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Amerikanen kunnen niet wachten.
Das totaal wat anders dan niet begrijpen dat China problemen heeft met het bezoek van Amerikaanse staatshoofden aan Taiwan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan maakt het alsnog niet uit. Als ik morgen allemaal boze belletjes en berichtjes van mijn concurrent krijg zodra ik in de auto stap ga ik gewoon naar mijn werk.
Gaat niet gebeurenquote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:28 schreef riazop het volgende:
Dat sowieso, en ze hebben liever dat wij hen die creatieve vrijheid gunnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
China heeft creatieve ideeën over wat hun regio is.
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekraïne.quote:
Nee, meer "lach lach" mbt die fantasie wereld waar je in leeftquote:
quote:
Jongons echt, denk even twee seconden na voor je op ''invoeren'' drukt wil je?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Laat in het zo zeggen. Het moment welke Pelosi kiest voor het bezoek is een totale misachting naar de burgers van Oekraïne.
Want een uitgelezen kans dat China hun himars tegenhangers eens gaan testen op burgerdoelen in Oekraïne nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |