Maar ik begrijp dat de nuance dat Pelosi niet deel uit maakt van de regering, niet anders dan dat in NL de Kamervoorzitter zou zeggen: we gaan naar dat en dat land - de regering in NL daar ook niks aan kan doen, want Kamerleden leggen nu eenmaal geen verantwoording af aan de regering, zou wat wezen ook, en de VS regering die trip helemaal niet zag zitten - niet besteed is aan je? Is immers allemaal 1 groot complot, enzo?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de USA uit is op problemen met China.
Nog even en China is militair en economisch gezien groter dan de USA en dat willen ze voorkomen.
Een zwak westen is geen constatering, maar een wensdroom. Alles is projectie bij deze mensen, dus oikofobie is dat ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar is niet iedereen het mee eens. Het valt me op dat bepaalde mensen, die continu lopen te janken hoe zwak het westen/Eu/NAVO etc is, wel steeds willen dat we voor vanalles maar moeten bukken voor landen als China of Rusland.
Economisch ook. China heeft te maken met het klappen van een enorme onroerendgoed bubble en zich regelmatig herhalende corona-lockdows. Japan bijv. heeft zich nooit echt kunnen herstellen na het klappen van hun enorme onroerendgoed bubble, decennia lang niet. Daarnaast maken ze met hun agressieve houding t.a.v. omringende aziatische landen geen vrienden in de regio. Hun debt-trap systematiek is ook bezig in hun gezicht te ontploffen. De investeringen van de belt&road in Rusland zijn ondertussen verloren gegaan. Bovendien gaat de demografische cliff er nu rap inhakken die is veroorzaakt door hun 1 kind politiek.quote:
Ook omdat die TOEFL testen vooral gebruikt worden om hogeropgeleiden toe te laten op Europese universiteiten en kennisinstellingen, dus het stimuleert meer brain drain en demografische implosie van Rusland, wat je ook best mag versnellen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 01:57 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Vreemde beslissing, als ze aangeklaagd worden verliezen ze sowieso.
Wie vind de navo zwak dan? Dat zijn juist de mensen die hopen dat ze vol in Oekraïne gaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:03 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Daar is niet iedereen het mee eens. Het valt me op dat bepaalde mensen, die continu lopen te janken hoe zwak het westen/Eu/NAVO etc is, wel steeds willen dat we voor vanalles maar moeten bukken voor landen als China of Rusland.
Niemand vindt dat verstandig. Daarom moet China ook zijn muil houden. Nederland kan een betere claim op Formosa formuleren dan de Chinezen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 08:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige dat provoceren geen goed idee vind?
De EU heeft (net als de NAVO) helemaal geen legerquote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wie vind de navo zwak dan? Dat zijn juist de mensen die hopen dat ze vol in Oekraïne gaan.
Alleen de EU heeft geen al te machtig leger en kent weinig samenwerking, als het erop aankomt.
Weinig mensen vinden het westen/navo zwak hoor.
Nee, maar het verschil is wel dat de navo een verschil kan maken maar de EU niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
De EU heeft (net als de NAVO) helemaal geen leger
Ligt een beetje aan de tegenstander lijkt mequote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee, maar het verschil is wel dat de navo een verschil kan maken maar de EU niet.
Ik pleit voor een machtig EU samenwerkingsverband op militair gebied zonder de vs.
Nou ja Oekraïne lijkt me een voorbeeld, ook Kosovo, dat zijn conflicten op Europees grondgebied welke we zonder de VS af zouden moeten kunnen.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de tegenstander lijkt me
We moeten EU grondgebied kunnen verdedigen, de rest is extraquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja Oekraïne lijkt me een voorbeeld, ook Kosovo, dat zijn conflicten op Europees grondgebied welke we zonder de VS af zouden moeten kunnen.
Geloof je nou serieus dat ze was gegaan als de regering echt tegen was?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik begrijp dat de nuance dat Pelosi niet deel uit maakt van de regering, niet anders dan dat in NL de Kamervoorzitter zou zeggen: we gaan naar dat en dat land - de regering in NL daar ook niks aan kan doen, want Kamerleden leggen nu eenmaal geen verantwoording af aan de regering, zou wat wezen ook, en de VS regering die trip helemaal niet zag zitten - niet besteed is aan je? Is immers allemaal 1 groot complot, enzo?
Tja wat wil je als Rusland de grootste nucleaire kerncentrale in Europa als een militaire basis gebruiktquote:Op woensdag 3 augustus 2022 10:31 schreef Aether het volgende:
UN nuclear chief: Ukraine nuclear plant is `out of control’
https://apnews.com/articl(...)f2692b76f737c58e1984
Is ruim in het nieuws geweest dat Biden & Co het geen goed idee vonden. Maar:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geloof je nou serieus dat ze was gegaan als de regering echt tegen was?
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 09:02 schreef ExTec het volgende:
Is immers allemaal 1 groot complot, enzo?
Ja ok, als je zo goedgelovig bent naar de overheid dan zal ik wel een complotdenker zijn.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is ruim in het nieuws geweest dat Biden & Co het geen goed idee vonden. Maar:
[..]
De VS is een oligarchie, geen dictatuur zoals Rusland.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:14 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Geloof je nou serieus dat ze was gegaan als de regering echt tegen was?
Straks niet zeuren als de Chinezen hun droons en ander materieel boven de Oekraine gaan testenquote:
Ja daar had ik nog niet aan gedacht.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Straks niet zeuren als de Chinezen hun droons en ander materieel boven de Oekraine gaan testen
Bron?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Straks niet zeuren als de Chinezen hun droons en ander materieel boven de Oekraine gaan testen
We vechten door tot de laatste Oekrainer!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja daar had ik nog niet aan gedacht.
Zo drijven ze China wel richting Rusland.
En waarom zou China dat doen? Die handelen alleen maar als zij er zelf ook beter van worden en je kunt moeilijk betogen dat zij er baat bij hebben om zichzelf te verzwakken ten behoeve van Poetin's imperiale avontuurtjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:44 schreef riazop het volgende:
[..]
Om het de USA lastig te maken.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waarom zou China dat doen? Die handelen alleen maar als zij er zelf ook beter van worden en je kunt moeilijk betogen dat zij er baat bij hebben om zichzelf te verzwakken ten behoeve van Poetin's imperiale avontuurtjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |