abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:11:49 #251
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_205545109
quote:
84s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Neehoor. De binnenvallende partij is 100% verantwoordelijk. Zonder invasie geen burgerslachtoffers. Burgers geraakt door de verdedigende partij, in dit geval dus Oekraine, dat is Rusland aan te rekenen.
Dit heb je zelf verzonnen want dit is niet hoe het werkt volgens het internationale oorlogsrecht.

Als je kinderziekenhuis A gaat gebruiken als een geïmproviseerde positie met luchtafweergeschut is het niet heel onlogisch dat de Russen denken dat kinderziekenhuis B ook een vijandige positie zou kunnen zijn.

Helaas liggen er in kinderziekenhuis B wel leukemie patiëntjes.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:13:55 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205545124
quote:

[..]
Neehoor. De binnenvallende partij is 100% verantwoordelijk. Zonder invasie geen burgerslachtoffers. Burgers geraakt door de verdedigende partij, in dit geval dus Oekraine, dat is Rusland aan te rekenen.
Ow dus Amnesty praat poep denk je?
Doen de hele dag niets anders verder maar @Starhopper weet het wel weer beter hoor

Wat je zegt klopt simpelweg niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205545127
Aangezien het de taak van het Oekrainse leger is de eigen burgers te beschermen èn we ondertussen weten hoe de Russen omgaan met die burgers vind ik niet dat je het Oekraine kwalijk kunt nemen dat ze hun soldaten in de buurt van die mensen houden.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:14:18 #254
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545128
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:11 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Dit heb je zelf verzonnen want dit is niet hoe het werkt volgens het internationale oorlogsrecht.

Als je kinderziekenhuis A gaat gebruiken als een geïmproviseerde positie met luchtafweergeschut is het niet heel onlogisch dat de Russen denken dat kinderziekenhuis B ook een vijandige positie zou kunnen zijn.

Ik heb niet het idee dat Rusland ooit een excuus nodig heeft gehad om ziekenhuizen of andere burgerdoelen aan te vallen eigenlijk. Of daar nou toevallig militairen rondhangen of niet maakt ze echt geen kond uit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:14:47 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205545132
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doen de hele dag niets anders verder maar @:starhopper weet het wel weer beter hoor

Wat klopt er niet aan het feit dat er zonder invasie geen burgerslachtoffers zouden vallen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:16:45 #256
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205545149
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik heb niet het idee dat Rusland ooit een excuus nodig heeft gehad om ziekenhuizen of andere burgerdoelen aan te vallen eigenlijk. Of daar nou toevallig militairen rondhangen of niet maakt ze echt geen kond uit.
En dat ook natuurlijk. De Russen zijn vooral bezig pure terreur.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:16:58 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205545151
quote:
84s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
Wat klopt er niet aan het feit dat er zonder invasie geen burgerslachtoffers zouden vallen?
Het doet er voor het oorlogsrecht simpelweg niet toe want op het moment dat dat begint te spelen is de oorlog logischerwijs een voldongen feit

Die 100% verantwoordelijkheid klopt niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:17:56 #258
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_205545162
quote:

[..]
Dat zou kunnen maar nu Oekraïne het tot legitieme militaire doelen maakt hebben ze ook geen excuses meer nodig.
pi_205545177
De Russen zijn natuurlijk klootzakken (Als in de algehele zin van dat oorlog voeren van hen).

Maar ik denk wel dat deze berichten een iets ander licht laten schijnen op al die geraakte burgerdoelen.
pi_205545182
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:17 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Dat zou kunnen maar nu Oekraïne het tot legitieme militaire doelen maakt hebben ze ook geen excuses meer nodig.
Jawel, dat hebben ze dus nog steeds wel. Gedeelde verantwoordelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205545190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
De Russen zijn natuurlijk klootzakken (Als in de algehele zin van dat oorlog voeren van hen).

Maar ik denk wel dat deze berichten een iets ander licht laten schijnen op al die geraakte burgerdoelen.
Een deel inderdaad. Als op alle plekken waar burgerdoelen zijn geraakt Oekraïense militaire bases zaten, heeft Oekraïne wel het grootste leger denkbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205545193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 07:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, Amnesty heeft een verklaring waarom de Russen relatief snel op burgerdoelen schieten.
Waarmee ik niet wil zeggen dat dat allemaal oké is, maar het is weer minder zwart-wit dan vaak gesteld.
Goh...
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:22:27 #263
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:17 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Dat heeft voor Rusland nooit wat uitgemaakt. Als Oekraïne de troepen nu op plek A of B stationtioneert maakt allemaal niet uit voor de burgerslachtoffers die gaan vallen, want die vallen hoe dan ook.

En daarnaast, laten we niet hopen dat Rusland nu, met dit verhaaltje van Amnesty in de hand, eens extra gaat inzetten op extra aanvallen op burgerdoelen.
pi_205545202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat je aangevallen wordt wil niet zeggen dat je jezelf ten kostte van alles en iedereen mag beschermen.
Ik snap de emoties wel maar zo werkt het helaas niet.
Komt dus neer op dat oekraine met 2 handen op hun rug gebonden mag gaan vechten.

Want het volgende stapje is natuurlijk dat oekraine zelfs niet russen in haar eigen bezette steden aan mag vallen, want hé, er zouden wel eens burger slachtoffers kunnen vallen! *)

Maar zonder een stad aan te vallen, ga je die niet heroveren.

En evacueren klinkt leuk, zou zeker moeten gebeuren, maar is niet altijd haalbaar als je als bevrijdingsleger het verassingselement wil behouden in je offensief.

Dan komt het er op neer dat oekraine dus noodgedwongen handelingen uit zal moeten voeren die burger levens kunnen kosten.

En wiens schuld is dat nu eigenlijk?

quote:

[..]
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:24:30 #265
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_205545208
quote:
84s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[..]
De wijze waarop de oorlog is begonnen staat los van de wijze waarop de oorlog gevoerd wordt.

Je kunt illegaal een oorlog beginnen maar dat betekent niet dat je vervolgens ook iedere oorlogsmisdaad mag plegen omdat het toch al illegaal is.

Als Oekraïne ziekenhuizen en dergelijke tot legitieme doelen maakt kunnen we de Russen er niet meer op aanspreken dat ze op ziekenhuizen schieten. Want dat zijn nu namelijk legitieme doelen.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:27:49 #266
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205545233
pi_205545249
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Een deel inderdaad. Als op alle plekken waar burgerdoelen zijn geraakt Oekraïense militaire bases zaten, heeft Oekraïne wel het grootste leger denkbaar.
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken om 1 doel te raken.
Dat is wat anders dan willens en wetens burgerdoelen proberen te raken.

Natuurlijk sluit het 1 het ander niet uit, maar Oekraïne zou zomaar zelf ook ietwat anders te werk kunnen gaan !
  Redactie Sport donderdag 4 augustus 2022 @ 10:33:19 #268
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205545278
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Goh...
Wat wil je daarmee zeggen? Dat je het allemaal al wist?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205545315
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Dat je het allemaal al wist?
Ja, is al een paar keer besproken
  Redactie Sport donderdag 4 augustus 2022 @ 10:36:51 #270
pi_205545326
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja, is al een paar keer besproken
Duidelijk. Daar kan ik meer mee dan Goh
pi_205545340
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken
Je bedoeld niet wijken maar hele steden, of niet?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:40:04 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205545358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar nu kun je ook denken aan Russische onkunde, waardoor ze een hele wijk pakken om 1 doel te raken.
Dat is wat anders dan willens en wetens burgerdoelen proberen te raken.

Natuurlijk sluit het 1 het ander niet uit, maar Oekraïne zou zomaar zelf ook ietwat anders te werk kunnen gaan !
Dat is geen onkunde.De totale verwoesting is gewoon hoe de Russen te werk gaan.
pi_205545373
Dit berichtje was al langsgekomen nie?
https://www.nu.nl/spannin(...)l#coral_talk_wrapper
Vakman pur sang
pi_205545379
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:13 schreef sp3c het volgende:

[..]
Doen de hele dag niets anders verder maar @:starhopper weet het wel weer beter hoor

Nee, amnesty komt met een verhaal wat gezien de huidige context nogal wereldvreemd overkomt. Dat is alles.

Als de regel is: je moet LIEF zijn voor elkaar, en oekraine is niet lief, dan is het glashelder dan ze zich niet aan de regels houden.

Maar dan kan je prima opmerken dat die regels nogal wereldvreemd zijn.
pi_205545388
Wat hierin niet siert is dat actieve militaire elementen zich opstellen in bv een kinderziekenhuis ipv een fabriek.

quote:
Military bases in hospitals

Amnesty International researchers witnessed Ukrainian forces using hospitals as de facto military bases in five locations. In two towns, dozens of soldiers were resting, milling about, and eating meals in hospitals. In another town, soldiers were firing from near the hospital.

A Russian air strike on 28 April injured two employees at a medical laboratory in a suburb of Kharkiv after Ukrainian forces had set up a base in the compound.

Using hospitals for military purposes is a clear violation of international humanitarian law..

[ Bericht 75% gewijzigd door Lospedrosa op 04-08-2022 10:52:17 ]
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:46:34 #276
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545429
Misschien kan Amnesty, die het allemaal zo goed schijnen te weten, Oekraïne even wat goed tactisch advies geven over hoe de Russen weg te houden uit steden en dorpen?
  Redactie Sport donderdag 4 augustus 2022 @ 10:47:35 #277
pi_205545440
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat hierin niet siert is dat actieve militaire elementen zich opstellen in bv een kinderziekenhuis ipv een fabriek.
Er is nog wel meer wat hier niet siert.
pi_205545448
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:14 schreef Ulx het volgende:
Aangezien het de taak van het Oekrainse leger is de eigen burgers te beschermen èn we ondertussen weten hoe de Russen omgaan met die burgers vind ik niet dat je het Oekraine kwalijk kunt nemen dat ze hun soldaten in de buurt van die mensen houden.
Het gaat niet om de soldaten, maar om de munitie- en wapendepots.
pi_205545459
Na wat Rusland aantoonbaar in Syrië flikte laat het geen twijfel bestaan dat het een kwaadaardige natie is zonder bestaandrecht in een beschaarde wereld.

Zelfs in WWII waren het eigenlijk al een stel verkrachtende barbaren. Niemand wilde zich overgeven aan de Sovjets. Het is dat de Duitsers nog erger waren dat de Russen.

Laten we het nou eens accepteren. Rusland en de Russen deugen niet.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:51:12 #280
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Confetti het volgende:
Na wat Rusland aantoonbaar in Syrië flikte laat het geen twijfel bestaan dat het een kwaadaardige natie is zonder bestaandrecht in een beschaarde wereld.

Zelfs in WWII waren het eigenlijk al een stel verkrachtende barbaren. Niemand wilde zich overgeven aan de Sovjets. Het is dat de Duitsers nog erger waren dat de Russen.

Ja maar kijk nou naar wat Oekraïne doet, beste Confetti.
pi_205545486
Nood breekt wet lijkt mij.
Oekraïne is in praktische zin al verboden om Rusland op eigen gebied aan te vallen, dat is al idioterie als ze lekker vanuit volledige veiligheid achter de grens kunnen schieten.

Wat verwacht men nou?

Verder is het natuurlijk iets waarover te debatteren valt, verschuilen in kwetsbare gebouwen of gebieden, maar feitelijk is Rusland als agressor een soort agressor wat sowieso de boel platgooit en zich niet aan regels houd.
We zien dit al in het gehele conflict, met massa executies, gedwongen deportaties, bewust huizen aan gort schieten uit “voorzorg”, verkrachtingen en moorden etc.

Verder Verwijs ik naar Grozny, zie Aleppo, geheel Georgië, laten we Afghanistan ook niet vergeten.

Rusland houdt er een bepaalde manier van oorlogvoering op na en die is altijd heel smerig.
Ook naar de eigen soldaten toe.
pi_205545504
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:49 schreef Confetti het volgende:

Zeker, de Russen zijn grotere smeerlappen. Maar je verschansen in een ziekenhuis is een keuze, dat kan echt niet.
Vakman pur sang
  Redactie Sport donderdag 4 augustus 2022 @ 10:55:34 #283
pi_205545511
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zeker, de Russen zijn grotere smeerlappen. Maar je verschansen in een ziekenhuis is een keuze, dat kan echt niet.
raketten afvuren op ziekenhuizen is ook een keuze
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 10:57:33 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:55 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
raketten afvuren op ziekenhuizen is ook een keuze
Ja maar ze had een kort rokje aan! Dus ik moest wel schieten!
  donderdag 4 augustus 2022 @ 10:58:36 #285
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205545533
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja niet zo slim want dat vergroot de kans juist dat de Russen je onder vuur nemen: ook zonder verstopte militairen zijn ziekenhuizen een gewild doelwit voor de Russen.
Huilen dan.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 11:02:35 #286
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545567
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 10:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja niet zo slim want dat vergroot de kans juist dat de Russen je onder vuur nemen: ook zonder verstopte militairen zijn ziekenhuizen een gewild doelwit voor de Russen.
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het niet uitmaakt of je je nou in, laten we als voorbeeld een ziekenhuis nemen, in een ziekenhuis verschanst of niet, maakt gewoonweg niet uit. Dat ziekenhuis zal hoe dan ook in puin worden geschoten door de Russen. Daarom is gezever over dat Oekraïne menselijke schilden zou gebruiken ook zo onnozel.
pi_205545580
quote:

[..]

Maar oorlogsrecht werkt dus niet a'la: ga maar schieten op wat jij "logisch" vind dat een doel kan zijn hé?

Dat jij bestookt wordt vanuit ziekenhuis A, en dat dus een valide doel is, betekent niet dat jij daarna ook blind op ziekenhuis B mag gaan schieten. Je zal moeten bevestigen dat jouw vijand zich ook daadwerkelijk ophoud in ziekenhuis B voordat het een valide doel is.

Dat heb je zelf verzonnen :)
pi_205545583
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je zou dus ook kunnen zeggen dat het niet uitmaakt of je je nou in, laten we als voorbeeld een ziekenhuis nemen, in een ziekenhuis verschanst of niet, maakt gewoonweg niet uit. Dat ziekenhuis zal hoe dan ook in puin worden geschoten door de Russen. Daarom is gezever over dat Oekraïne menselijke schilden zou gebruiken ook zo onnozel.
Dat is dus onzin, juist door je daar te verschansen zal het zkh een doelwit worden.
Hoe je ook lult er worden niet zomaar ziekenhuizen gebombadeerd.

Waarom maakt amnestie daar anders een rapport over? Of zijn die ook al partijdig :')
Vakman pur sang
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:05:41 #289
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205545591
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Exact.

Verder ook 'opvallend' hoe je diegenen nu de mond vol hebben over de zogenaamd schandalige Oekraïense tactieken nauwelijks hoort over hoe het Russische leger huishoudt.
Huilen dan.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:06:51 #290
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205545600
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Nee inderdaad, dat zouden ze nooit doen.

https://en.m.wikipedia.or(...)tal_bombing_campaign

https://www.nytimes.com/2(...)s-investigation.html
Huilen dan.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:06:57 #291
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_205545602
quote:

[..]
Misschien is het excuus al die tijd wel geweest dat ze vanaf het eerste moment militairen in de ziekenhuizen zagen.

Misschien wisten zij dit al in maart en komt Amnesty er nu pas achter.

Ik weet het niet, maar het zou kunnen. En dat verandert de zaak nogal wanneer iemand ooit voor een tribunaal zou komen.
pi_205545611
Een kinderpatientje meer of minder maakt ook niet uit in je oorlog met Rusland. Is dat het?
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 11:08:25 #293
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205545624
quote:

[..]
Dat is dus onzin, juist door je daar te verschansen zal het zkh een doelwit worden.

Waarom maakt amnestie daar anders een rapport over? Of zijn die ook al partijdig :')
Amnesty is vooral kk dom dat ze Rusland nu een extra aansporing hebben gegeven om burgerdoelen aan te vallen.
pi_205545625
quote:
Das Syrië vriend.
Vakman pur sang
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:08:43 #295
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205545627
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das Syrië vriend.
Nee. Rusland.
Huilen dan.
pi_205545630
quote:
2s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:08 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Amnesty is vooral kk dom dat ze Rusland nu een extra aansporing hebben gegeven om burgerdoelen aan te vallen.
Oh nu zijn ze ook nog dom :')
Vakman pur sang
  donderdag 4 augustus 2022 @ 11:09:17 #297
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_205545635
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 11:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar oorlogsrecht werkt dus niet a'la: ga maar schieten op wat jij "logisch" vind dat een doel kan zijn hé?

Dat jij bestookt wordt vanuit ziekenhuis A, en dat dus een valide doel is, betekent niet dat jij daarna ook blind op ziekenhuis B mag gaan schieten. Je zal moeten bevestigen dat jouw vijand zich ook daadwerkelijk ophoud in ziekenhuis B voordat het een valide doel is.

Dat heb je zelf verzonnen :)
Nee maar mocht er ooit iemand voor een tribunaal komen dan hebben ze nu wel een stuk sterkere verdediging dan: we deden het voor de lol.
pi_205545658
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 06:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Van gas en olie kun je geen raket, munitie of tanks produceren, daar heb je andere grondstoffen en vooral westerse componenten voor nodig.
"westerse componenten" die allemaal in het oosten worden gefabriceerd bedoel je?
pi_205545665
quote:

[..]

Onzin. Russen bombarderen ziekenhuizen omdat ze Oekrainers willen vermoorden en te laten capituleren. Militaire doelwitten zijn mooi meegenomen. Terroristen pakken ook gewone burgers.
pi_205545666
Fijn dat Amnesty Rusland een uitstekend excuus verschaft om nog wat meer raketten op ziekenhuizen en scholen te gooien. Hoe wereldvreemd zijn die gasten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')