Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:25 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dan ga je niet met 4 van die dingen bij elkaar staan lijkt me.
Vraag: waarom zou je vanaf 1 plek met 4 dingen op hetzelfde doel schieten ipv vanaf 4 locaties. Vanaf 4 locaties is in ieder geval veiliger, weet niet of het beter te verdedigen is.
Nee tuurlijk niet, al zal de fam wel sommige lui pushen zoiets te doen als de geldnood echt hoog is.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de kans dat je er als rekruut goed van kan sparen, of je familie er onder de streep er echt veel aan over houdt, lijkt me niet zo groot.
Gewoon een uitwerkingsvuurtje op een doel.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:13 schreef AnneX het volgende:
Wat gebeurt hier? Voor mij lijkt het als vuurwerk.
Een toelichting alsjeblieft van de kenners.
[ twitter ]
Of je had nu niet aangekondigd dat je gaat hè?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of juist wél iets van geopolitiek begrijpt; wanneer de VS nl. van een bezoek had afgezien om China niet te "provoceren" hadden ze zichzelf in een onderdanige positie t.o.v. China gemanoeuvreerd. De VS gaat terecht nooit buigen voor volkeren met regimes die de wereldvrede bedreigen als de Russen en Chinezen.
Blijkbaar niet. Want dan schijn je vaak vlak van te voren je te hebben uitgeschreven.quote:
Ja whateverquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Blijkbaar niet. Want dan schijn je vaak vlak van te voren je te hebben uitgeschreven.
Is het zo moeilijk te geloven dat een kleptocratisch regime als dat in Rusland zo'n stunts zou uithalen? Het is niet zo alsof het heel erg out of character is vergeleken met hoe ze normaal handelen.quote:
Het verdedigen doelde ik op de Russen. Nu komen de raketten vanaf 1 locatie, is dat makkelijker of moeilijker te verdedigen dan als er vanuit 4 richtingen wordt geschoten?quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?
Ja gvd al die morele antwoorden. Wou alleen melden dat Rusland zo desperate is dat ze ¤6K pm betalen nu.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:41 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is het zo moeilijk te geloven dat een kleptocratisch regime als dat in Rusland zo'n stunts zou uithalen? Het is niet zo alsof het heel erg out of character is vergeleken met hoe ze normaal handelen.
Het levert alleen wel weer minder toffe filmpjes op als ze verspreid staanquote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Het verdedigen doelde ik op de Russen. Nu komen de raketten vanaf 1 locatie, is dat makkelijker of moeilijker te verdedigen dan als er vanuit 4 richtingen wordt geschoten?
En voor de oekrainers, 4 van die dingen zijn misschien makkelijker op te merken door drones waarna ze gevolgd kunnen worden naar hun depot en later vernietigd worden.
Mensen met een onderdanige grondhouding als de Wijk zullen altijd angst voor agressieve regimes als die van Rusland en China hebben en volop meegaan in het provocatieriedeltje van dergelijke landen. Gelukkig zijn er genoeg mensen op hoge posities in grotemensenlanden die zich niet laten intimideren door dergelijk ongefundeerd Russisch en Chinees blufpoker.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 15:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit is al geclaimd door de Wijk, het is niet te verwachten maar het zijn wel recepten voor “the perfect storm” in zijn woorden.
Dus neem ik niet terug.
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 16:25 schreef Lospedrosa het volgende:
I
[..]
Dat zei hij nooit letterlijk, hij zei dat er nieuwe febeurtenissen zullen ontvlammen in het nadeel van Oekraïne.
Vooral zijn directheid kan ik wel waarderen. Laatste interview;HIj heeft soms wel een interessante standpunt, maar vaak is het wat tegenstrijdig wat mij betreft. Hij overschat de Russen nog steeds volgens mij, want Rusland haar beroepsleger is er nog steeds niet in geslaagd om de Donbas te veroveren wat notabene pal tegen Rusland aan ligt en door wat overige factoren vrij makkelijk in te nemen zou moeten zijn. Maar innemen is ze nog steeds niet gelukt, en nu schieten ze alles maar naar de tering (wat ook maar traag gaat overigens).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een ander punt waar ik mijn twijfels bij heb is dat Oekraine van de kaart geveegd wordt bij een algehele mobilisatie. Ahem, Oekraine telt toch maar even 40 miljoen inwoners dus zo makkelijk is dat niet. En zeker niet met normale, ongetrainde burgers waar niet eens munitie voor is. En dan kan Rusland er na ook nog de Baltische staten bezetten?
Ook moeten we volgens Rob de Wijk ontzettend oppassen, want Rusland heeft kernwapens! We mogen ons nergens mee bemoeien, want dan kunnen we zo maar vernietigd worden. Dat zou best kunnen, maar volgens mij vergeet Rob de wijk dat dit gevaar net zo goed geldt voor Rusland. Rusland zet kernwapens in, dan worden kernwapens ingezet tegen Rusland. Simpel. Een kernwapen op Oekraine kunnen ze, misschien, nog mee weg komen maar bij een aanval (nucleair of niet) tegen de Baltische staten gaat nooit gebeuren want dat betekent net zo goed het einde voor Rusland. Lijkt Rob af en toe te vergeten.
Wel eens met wat je zegt.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:00 schreef Joppiez het volgende:
[..]
HIj heeft soms wel een interessante standpunt, maar vaak is het wat tegenstrijdig wat mij betreft. Hij overschat de Russen nog steeds volgens mij, want Rusland haar beroepsleger is er nog steeds niet in geslaagd om de Donbas te veroveren wat notabene pal tegen Rusland aan ligt en door wat overige factoren vrij makkelijk in te nemen zou moeten zijn. Maar innemen is ze nog steeds niet gelukt, en nu schieten ze alles maar naar de tering (wat ook maar traag gaat overigens).
Een ander punt waar ik mijn twijfels bij heb is dat Oekraine van de kaart geveegd wordt bij een algehele mobilisatie. Ahem, Oekraine telt toch maar even 40 miljoen inwoners dus zo makkelijk is dat niet. En zeker niet met normale, ongetrainde burgers waar niet eens munitie voor is. En dan kan Rusland er na ook nog de Baltische staten bezetten?
Ook moeten we volgens Rob de Wijk ontzettend oppassen, want Rusland heeft kernwapens! We mogen ons nergens mee bemoeien, want dan kunnen we zo maar vernietigd worden. Dat zou best kunnen, maar volgens mij vergeet Rob de wijk dat dit gevaar net zo goed geldt voor Rusland. Rusland zet kernwapens in, dan worden kernwapens ingezet tegen Rusland. Simpel. Een kernwapen op Oekraine kunnen ze, misschien, nog mee weg komen maar bij een aanval (nucleair of niet) tegen de Baltische staten gaat nooit gebeuren want dat betekent net zo goed het einde voor Rusland. Lijkt Rob af en toe te vergeten.
Ik denk dat dit meer voor de camera is gedaan. Leuke beelden ter intimidatie en vermaak. En even laten zien dat de verhalen over verkochte en vernietigde systemen misschien wat overdreven zijn geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat zou je moet verdedigen als het hele idee shoot and scoot is?
Gewoon. 😳quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gewoon een uitwerkingsvuurtje op een doel.
De Russen hebben nu de nieuwste ome vrazjna telefoons, die hebben helemaal geen iphones meer nodig.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 17:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Das Chinees toch, Huawei?
Stopt kennelijk ook in de Russische federatie. Russen hebben niets meer uit het buitenland nodig!![]()
Ze hebben helemaal niets meer uit het buitenland nodig. Bazenvolk is het.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De Russen hebben nu de nieuwste ome vrazjna telefoons, die hebben helemaal geen iphones meer nodig.
[ afbeelding ]
Juist wél; uit stiekem gaan en het achteraf bekend maken spreekt ook angst voor China. De VS heeft nu maar weer eens duidelijk gemaakt beslissingen te nemen zonder zich iets aan te trekken van eeuwig verongelijkte regimes met een huilerig pestkopsyndroom.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of je had nu niet aangekondigd dat je gaat hè?
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben helemaal niets meer uit het buitenland nodig. Bazenvolk is het.
Geniaal gewoon. Welkom in de Russkiy Mir.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Stiekem zitten er nog westerse componenten in de ome vrazjna telefoons, maar de postduiven die er na komen zijn honderd procent volbloed Russisch, echt waar!
Ik krijg sterk de indruk dat Rusland nieuwe boringen doet, op zoek naar de economische bodemquote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.
https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Rusland is fucked.
En gij geleuf da?quote:Nach Schröders Darstellung ist eine politische Motivation für die gedrosselten Lieferungen nicht zu erkennen. Bei Gesprächen mit Verantwortlichen für die Energiewirtschaft in Moskau habe er erfahren: „Es gibt keine politische Ansage des Kreml, den Gasfluss zu drosseln.“
quote:krijgsgevangenenkamp Olenivka
Er komt een uitgebreid onderzoek naar de dodelijke aanval op een krijgsgevangenenkamp in door Rusland bezet gebied in Oekraïne. VN-baas António Guterres heeft dat bekendgemaakt.
Moskou en Kiev stellen elkaar verantwoordelijk voor een oorlogsmisdaad vorige week in Olenivka. Wat er is gebeurd in het krijgsgevangenenkamp is nog onduidelijk, maar er zouden vijftig Oekraïense gedetineerden zijn omgekomen. Het Rode Kruis heeft de plek van het bloedbad nog altijd niet kunnen bezoeken.
Oekraïne en Rusland hebben de VN om een onderzoek gevraagd. Maar de twee partijen moeten het nog wel eens worden over de voorwaarden daarvoor, licht Guterres toe. De voorbereidende gesprekken hierover lopen nog.
Raket of explosie van binnenuit?
Bij de aanval vrijdagmorgen heeft het Oekraïense leger volgens Rusland en pro-Russische rebellen een barak met krijgsgevangen bestookt met raketten. Zo'n vijftig gedetineerden verloren hierbij het leven en tientallen raakten gewond, is de lezing van het Russische ministerie van Defensie.
Maar volgens Kiev zijn de Oekraïners juist de barak ingedreven en een dag later door een explosie van binnenuit omgekomen. Dat is volgens Oekraïne op te maken uit satellietbeelden. De gedode strijdkrachten waren grotendeels afkomstig uit het Azov-bataljon, dat door Rusland als terroristische organisatie is bestempeld.
Rusland zei vlak na de aanval dat het Rode Kruis en de VN welkom zijn om het kamp te bezoeken. Maar dat klopt niet, volgens het Rode Kruis. Het heeft nog niet eens hulp mogen verlenen aan de slachtoffers, schrijft de organisatie op zijn website, ondanks herhaaldelijk verzoeken daartoe.
De Russen kunnen deze oorlog financieel/economisch op de lange termijn niet volhouden.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Uitermate interessante grafiekjes als je de link in de link in het twitterbericht klikt.
https://yale.app.box.com/s/7f6agg5ezscj234kahx35lil04udqgeo
Rusland is fucked.
Nou... Ik las dat Biden niet wilde dat ze zou gaan. Dat straalt niet echt kracht uit.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 20:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Juist wél; uit stiekem gaan en het achteraf bekend maken spreekt ook angst voor China. De VS heeft nu maar weer eens duidelijk gemaakt beslissingen te nemen zonder zich iets aan te trekken van eeuwig verongelijkte regimes met een huilerig pestkopsyndroom.
Beetje good cop, bad cop toneelstukje ongetwijfeld.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou... Ik las dat Biden niet wilde dat ze zou gaan. Dat straalt niet echt kracht uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |