Op dat laatste punt: kijk naar Nederland, regering is afgetreden en toch wordt hetzelfde weer gekozen. In Frankrijk komt Macron ook weer aan de macht. Von der Leyen trekt steeds meer macht naar zich toe, die ze niet heeft. Dus, ja, ergens denk ik wel dat die "democratische regeringen" waar je het over hebt, er maar een draai aan geven, want ze kennen de uitkomst al....quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:06 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als die complete groep landen dat gerechtvaardigd vindt dan zullen ze wel een goede reden hebben om dat te doen, of niet soms?
Of denk je dat 30 landen met een democratische regering elke 5 jaar een draai aan het wiel geven?
En al die redenen zijn gebaseerd op ongegronde angst voor de NAVO. De Russen worden geleid door compleet paranoide wappies.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:05 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Er zijn veel redenen waarom Rusland het uiteindelijk gedaan heeft. Ze hebben het zelfs heel veel gezegd: Als dit doorgaat, dan gaat dit gebeuren. Dus vanwaar de verontwaardiging?
Ja, duidelijk, alles is k*tquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Op dat laatste punt: kijk naar Nederland, regering is afgetreden en toch wordt hetzelfde weer gekozen. In Frankrijk komt Macron ook weer aan de macht. Von der Leyen trekt steeds meer macht naar zich toe, die ze niet heeft. Dus, ja, ergens denk ik wel dat die "democratische regeringen" waar je het over hebt, er maar een draai aan geven, want ze kennen de uitkomst al....
Want, de US en NATO zijn zo vredelievend? En waarom lopen wij achter ze aan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
En al die redenen zijn gebaseerd op ongegronde angst voor de NAVO. De Russen worden geleid door compleet paranoide wappies.
Je kan hier tenminste nog roepen wat je wil, moet je eens in Rusland proberen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Burner82 het volgende:
Het mooie is, is dat ik niet eens pro-putin ben, ik ben alleen tegen de CNN/BBC/NOS variant die we met z'n allen in het Westen moeten slikken. En zodra je een beetje afwijkt van wat je moet vinden, krijg je een berg haat over je heen, niet normaal. Zoals hier.
Dat zijn, alweer, jouw woorden.quote:
Grappig, ik kijk geen enkele van die zenders, ik informeer mij wel over feiten en zaken die echt gebeuren en gebeurt zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Burner82 het volgende:
Het mooie is, is dat ik niet eens pro-putin ben, ik ben alleen tegen de CNN/BBC/NOS variant die we met z'n allen in het Westen moeten slikken. En zodra je een beetje afwijkt van wat je moet vinden, krijg je een berg haat over je heen, niet normaal. Zoals hier.
Nee, als je oppervlakkig een amalgaam van kremlin talking points uit aan het braken bent, krijg je weerwoordquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Burner82 het volgende:
En toch zijn ze echt wel gevoelig voor druk. Ik weet niet of je nog de kruitraketten uit de jaren 80 weet, maar die zijn er niet gekomen door alle protesten. Ook dat is democratie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Op dat laatste punt: kijk naar Nederland, regering is afgetreden en toch wordt hetzelfde weer gekozen. In Frankrijk komt Macron ook weer aan de macht. Von der Leyen trekt steeds meer macht naar zich toe, die ze niet heeft. Dus, ja, ergens denk ik wel dat die "democratische regeringen" waar je het over hebt, er maar een draai aan geven, want ze kennen de uitkomst al....
Dan ben ik heel benieuwd naar jou bronnen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, ik kijk geen enkele van die zenders, ik informeer mij wel over feiten en zaken die echt gebeuren en gebeurt zijn.
Waar baseer jij op dat wij achter iemand aanlopen? Nederland stond dacht ik redelijk vooraan toen deze oorlog uitbrak met steun aan Oekraine.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:13 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Want, de US en NATO zijn zo vredelievend? En waarom lopen wij achter ze aan?
Een ander antwoord is dat jouw favoriete persoon/partij het niet voor het zeggen heeft omdat niet genoeg mensen op ze gestemd hebbenquote:
7 kranten, 2 uit Nederland, 2 in het VK, een uit Duitsland, 2 uit de VS. Iedere dag.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:14 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dan ben ik heel benieuwd naar jou bronnen.
Het is niet voor niets dat in veel landen staatshoofden maar een bepaald aantal jaren mogen regeren. Zelfs Putin had rare kronkels nodig om toch aan de macht te blijven. In Nederland kan dat veel makkelijker, gewoon herkozen worden. En zoals het met Rutte gaat, maakt het weinig uit hoeveel je verprutst. En dan lekker in achterkamertjes deals sluiten met multinationals (afschaffen dividend-belasting).quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Oorlog kent alleen zwart-wit meningen, de genuanceerde vijftig tinten grijs daartussen verdwijnen bij de eerste kogels, daarmee kom je tot de kern van elke oorlog, als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Burner82 het volgende:
Kati Piri stond vooraan, vanuit haar Russen-haat. Op de een of andere manier, en dit snap ik echt niet, is inderdaad de hele 2e kamer pro-escalatie. Zoveel mogelijk wapens sturen naar de Oekraine, sancties, stoppen met gas, gasvelden in Groningen weer opendraaien...quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat wij achter iemand aanlopen? Nederland stond dacht ik redelijk vooraan toen deze oorlog uitbrak met steun aan Oekraine.
kijk dictators en hun volgelingen denken dat oneens zijn met iets, gelijk staat aan iemand haten en dus een bedreiging vormt. Maar helaas, wij gebruiken logica (conclusies op basis van feiten en die feiten) het niet met jou eens zijn. Laat ik nu voor mezelf spreken: je hele betoog gewoon onzin is en alle kanten rammelt. Als je eentje feiten en logica zou combineren zou je het ook zien.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:12 schreef Burner82 het volgende:
Dat is wederom een antwoord dat nergens op slaat... Wat gaat er in je hoofd om? Wat denk je dat ik gestemd zou hebben?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Een ander antwoord is dat jouw favoriete persoon/partij het niet voor het zeggen heeft omdat niet genoeg mensen op ze gestemd hebben
Jazeker meerdere woningzoekenden zijn hun tijdelijke huis al uitgetrapt voor de Oekraners.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar baseer jij op dat wij achter iemand aanlopen? Nederland stond dacht ik redelijk vooraan toen deze oorlog uitbrak met steun aan Oekraine.
Dus ze liepen niet achter de VS en NAVO aan. Waarom beweer je dat dan en kom je nu hiermee aan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kati Piri stond vooraan, vanuit haar Russen-haat. Op de een of andere manier, en dit snap ik echt niet, is inderdaad de hele 2e kamer pro-escalatie. Zoveel mogelijk wapens sturen naar de Oekraine, sancties, stoppen met gas, gasvelden in Groningen weer opendraaien...
Dit viel me echt slecht en heel erg tegen. Vooral van "links" had ik meer een de-escalerende toon verwacht.
En descaleren betekent dan bukken voor Poetin neem ik aan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:17 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Kati Piri stond vooraan, vanuit haar Russen-haat. Op de een of andere manier, en dit snap ik echt niet, is inderdaad de hele 2e kamer pro-escalatie. Zoveel mogelijk wapens sturen naar de Oekraine, sancties, stoppen met gas, gasvelden in Groningen weer opendraaien...
Dit viel me echt slecht en heel erg tegen. Vooral van "links" had ik meer een de-escalerende toon verwacht.
Gewoon hun eigen oorlog laten uitvechten, de Oeigoeren moeten het ook maar zien te rooien zonder pantserhouwitsersquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
En de-escaleren is natuurlijk dat Oekrane maar zo snel mogelijk "water bij de wijn doet"?
er is juist nu een grijs gebied. we doen niet mee, want is niet onze oorlog. Maar sanctioneren rusland want we vinden er wel wat van. En ondersteunen Oekrane op basis van onze normen en waarden waar volgens wij leven.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Oorlog kent alleen zwart-wit meningen, de genuanceerde vijftig tinten grijs daartussen verdwijnen bij de eerste kogels, daarmee kom je tot de kern van elke oorlog, als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons.
Daarom zijn bommen op Moskou roepers en figuren die in hun broek pissen van het lachen bij iedere dode Russische soldaat gewoon stukjes menselijk stront zonder dat ze het zelf beseffen.
Dat zegt eigenlijk nog steeds genoeg. Er is een informatie-oorlog, en het gaat hoofdzakelijk tussen het "Westen" en de rest van de wereld. NL, VK, US, DE hebben wel dezelfde informatie. Waarom denk je dat ik CNN/BBC/NOS zei. Dan heb je de VK, VS en DE/NL kranten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
7 kranten, 2 uit Nederland, 2 in het VK, een uit Duitsland, 2 uit de VS. Iedere dag.
Inderdaad, een intern conflict of een soevereine staat die aangevallen wordt. Zowel praktisch als internationaal rechterlijk compleet hetzelfde inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Gewoon hun eigen oorlog laten uitvechten, de Oeigoeren moeten het ook maar zien te rooien zonder pantserhouwitsers
Inderdaad, de Pravda staat bekend om z’n geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:20 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat zegt eigenlijk nog steeds genoeg. Er is een informatie-oorlog, en het gaat hoofdzakelijk tussen het "Westen" en de rest van de wereld. NL, VK, US, DE hebben wel dezelfde informatie. Waarom denk je dat ik CNN/BBC/NOS zei. Dan heb je de VK, VS en DE/NL kranten.
Ik kan me een idee vormenquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:18 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat is wederom een antwoord dat nergens op slaat... Wat gaat er in je hoofd om? Wat denk je dat ik gestemd zou hebben?
CNN wel bedoel je? Voor iedere CNN, bekijk ik een Pravda, voor iedere BBC bekijk ik een RT.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad, de Pravda staat bekend om z’n geloofwaardigheid.
Genocide op Turkse Chinezen ------> haha zoek het uit gele stinkerds.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:20 schreef Korenfok het volgende:
[..]
er is juist nu een grijs gebied. we doen niet mee, want is niet onze oorlog. Maar sanctioneren rusland want we vinden er wel wat van. En ondersteunen Oekrane op basis van onze normen en waarden waar volgens wij leven.
Niemand praat hier over CNN. Maar inderdaad, dat is een onafhankelijk medium. De Pravda en RT zijn dat niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef Burner82 het volgende:
[..]
CNN wel bedoel je? Voor iedere CNN, bekijk ik een Pravda, voor iedere BBC bekijk ik een RT.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tweetje van dat hulpje van Rob de Wijk.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tweetje van dat hulpje van Rob de Wijk.
Oh. Bullshit dus. Stiekem vind ik dat jammer.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tijdens niet deze maar de vorige topic start circuleerde dat gerucht
Je punt?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Genocide op Turkse Chinezen ------> haha zoek het uit gele stinkerds.
Genocide op een Kaukasisch volk ------> shit die zien er een beetje uit als wij, kom we beginnen er een wereldoorlog om.
Jij bent wel echt enorm cynisch geworden he?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:23 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Genocide op Turkse Chinezen ------> haha zoek het uit gele stinkerds.
Genocide op een Kaukasisch volk ------> shit die zien er een beetje uit als wij, kom we beginnen er een wereldoorlog om.
Dat is de vriendelijke uitlegquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij bent wel echt enorm cynisch geworden he?
Dit vind ik zo vermoeiend worden. Het is een discussieplatform en iemand heeft een mening die wat afwijkt van die van de meerderheid hier, maar probeert die redelijk beschaafd te verwoorden. Die persoon moet dan gereduceerd worden tot 'trol' en genegeerd worden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:18 schreef dudewhereismycar het volgende:
Niet de trollen voeden mensen.. stop met reageren op users zoals Burner82.
Ik ben dan ook gewoon een vriendelijke kerelquote:
Mhmm, prima, joh, als jij liever Pravda leest dan is dat ook prima, ik denk alleen niet dat je daarmee een beter beeld krijgt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:20 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat zegt eigenlijk nog steeds genoeg. Er is een informatie-oorlog, en het gaat hoofdzakelijk tussen het "Westen" en de rest van de wereld. NL, VK, US, DE hebben wel dezelfde informatie. Waarom denk je dat ik CNN/BBC/NOS zei. Dan heb je de VK, VS en DE/NL kranten.
Welwillende mensen hebben hier al miljarden keren uitgelegd waarom onze affiniteit met UKR groter is dan met verweggistan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging en erg selectieve militaire hulp.
Ja. Dat is waar. Hoewel het natuurlijk een totaal onlogische vergelijking is tussen Oekraine en Oeigoeren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik irriteer me slechts een beetje aan de vrolijke oorlogshitsers.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jij bent wel echt enorm cynisch geworden he?
Precies, want we moeten de-es-ca-le-ren!quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik irriteer me slechts reen beetje aan de vrolijke oorlogshitsers.
Heb je liever dat we Poetin verslaan met een kernbom op zijn en onze hoofden of zullen we gewoon een kogel door zijn kop jagen als hij eventjes een stukje gaat rijden op zijn beer?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Precies, want we moeten de-es-ca-le-ren!
Dan lijkt me dat laatste beter.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je liever dat we Poetin verslaan met een kernbom op zijn en onze hoofden of zullen we gewoon een kogel door zijn kop jagen als hij eventjes een stukje gaat rijden op zijn beer?
ok, al vaak uitgelegd waarom rusland ene bedreiging is voor ons en dit een neutrale oplossing is voor ons als europeanen. dus je punt is?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt mij veruit te prefereren maar ik acht de kans vrij klein.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Heb je liever dat we Poetin verslaan met een kernbom op zijn en onze hoofden of zullen we gewoon een kogel door zijn kop jagen als hij eventjes een stukje gaat rijden op zijn beer?
Een paar jaar geleden liep je in R&P iedere keer je sexuele escapades op te hemelen. Misschien moet je je weer wat meer daar op gaan richten. Want ik heb azijn in m'n keuken dat minder zuur is dan jij.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:31 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik irriteer me slechts een beetje aan de vrolijke oorlogshitsers.
misschien vindt hij dat we vaker militaire moeten steunen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Welwillende mensen hebben hier al miljarden keren uitgelegd waarom onze affiniteit met UKR groter is dan met verweggistan.
Maar laat dat je zeker niet beletten, die deur die ondertussen al 100 meter verder uit z'n sponningen ligt, nog een keer open te trappen
Wel jammer dat die nu ultra fout zijn.quote:
Jazeker, daarom is de huidige koers niet de beste denk ik, kun je beter je centjes en heimelijke energie investeren in wat mannen die hem van die beer af kunnen schieten dan Oekrane voorzien van pantserhouwitsers, dictators stikken van de interne vijanden en er loopt daar vast een welwillende Claus von Stauffenberg rond.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan lijkt me dat laatste beter.
Jou niet?
Anders pak je de pohi van iedereen erbij. Jezus. Zwakquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden liep je in R&P iedere keer je sexuele escapades op te hemelen. Misschien moet je je weer wat meer daar op gaan richten. Want ik heb azijn in m'n keuken dat minder zuur is dan jij.
Ja, dat hoorde ik. 1000x zonde. Heb ze in Helsinki gezien en het is wel echt grandioos talent. Zonde dat ze nu gebruikt worden als melkkoe voor een zinloze oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wel jammer dat die nu ultra fout zijn.
Optredens waarvan de helft van de opbrengsten naar de RUS slachtoffers van de "Speciale Militaire Operatie" gaan.
Ik betwijfel dat eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jazeker, daarom is de huidige koers niet de beste denk ik, kun je beter je centjes en heimelijke energie investeren in wat mannen die hem van die beer af kunnen schieten dan Oekrane voorzien van pantserhouwitsers, dictators stikken van de interne vijanden en er loopt daar vast een welwillende Claus von Stauffenberg rond.
Je verpakt je woorden alsof je een lieve beschaafde belezen ingetogen man bent die graag oude platen draait maar eigenlijk ben je nog steeds die vrouwen- en seksverslaafde man op dat eilandjequote:Op woensdag 4 mei 2022 00:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden liep je in R&P iedere keer je sexuele escapades op te hemelen. Misschien moet je je weer wat meer daar op gaan richten. Want ik heb azijn in m'n keuken dat minder zuur is dan jij.
Nee hoor. Ik heb een goed geheugen. Trots op. Wel storend soms. Voor anderen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:40 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Anders pak je de pohi van iedereen erbij. Jezus. Zwak
quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je verpakt je woorden alsof je een lieve beschaafde belezen ingetogen man bent die graag oude platen draait maar eigenlijk ben je nog steeds die vrouwen- en seksverslaafde man op dat eilandje
Ik woon trouwens niet meer op een eiland.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:40 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Mooi h zo'n schot in eigen voet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:40 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Want het probleem is niet qua dit dat putin gewoon niet te bereiken is, nee het probleem is dat de VS geen Seals, geen Delta force hebben, geen CIA Clandestine Sevices, de UK geen SAS, MI5/6, Duitsland geen GSG9/BND, Frankrijk geen GIGN, etc, etc etc, nee, daar moeten we in "investeren".quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Jazeker, daarom is de huidige koers niet de beste denk ik, kun je beter je centjes en heimelijke energie investeren in wat mannen die hem van die beer af kunnen schieten dan Oekrane voorzien van pantserhouwitsers, dictators stikken van de interne vijanden en er loopt daar vast een welwillende Claus von Stauffenberg rond.
Zal ik even gaan graven bij jou? Zwak, mensen veranderen, evolueren. En ik heb ook een zeer goed geheugen en relativeringsvermogen. Probeer het eens.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:42 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb een goed geheugen. Trots op. Wel storend soms. Voor anderen.
Godzijdank, ik zou gek worden van die lensflares de hele dag doorquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:44 schreef ExTec het volgende:
Nee. Realiteit is wat anders dan een michael bay blockbuster.
Michael Bay is toch juist van de enorme explosies die gemankeerden zo prachtig vinden?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want het probleem is niet qua dit dat putin gewoon niet te bereiken is, nee het probleem is dat de VS geen Seals, geen Delta force hebben, geen CIA Clandestine Sevices, de UK geen SAS, MI5/6, Duitsland geen GSG9/BND, Frankrijk geen GIGN, etc, etc etc, nee, daar moeten we in "investeren".
Nee. Realiteit is wat anders dan een michael bay blockbuster.
De rest geef je toe dus?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
[..]
Ik woon trouwens niet meer op een eiland.
Jammer vooral. Maarja.quote:
Das J J Abrams. Bij Michael Bay veroorzaakt een fender bender een kettingexplosie in een binnenstad. There's a differencequote:Op woensdag 4 mei 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godzijdank, ik zou gek worden van die lensflares de hele dag door
Eh?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De rest geef je toe dus?
Je was toch gevlucht vanwege de Russen op Malta? Snap je frustratie.
Ja, die gemankeerden die gewoon denken dit wel ff te beslechten door wat hitmen op putin af te sturen, die.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Michael Bay is toch juist van de enorme explosies die gemankeerden zo prachtig vinden?
Ik heb geen idee wie jij bent. Ik merk slechts op dat in dit topic UitStraling echt enorm cynisch is, terwijl hij niet zo was. Vind ik jammer. C'est tout. Als jij mij daarop wilt aanvallen, prima hoor. Doe je ding.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:45 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Zal ik even gaan graven bij jou? Zwak, mensen veranderen, evolueren. En ik heb ook een zeer goed geheugen en relativeringsvermogen. Probeer het eens.
Beetje creatiever mag ook wel, je smeert wat twee componentengif op de vagina van Alina, ook goed.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die gemankeerden die gewoon denken dit wel ff te beslechten door wat hitmen op putin af te sturen, die.
Hoe klinkt:quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Beetje creatiever mag ook wel, je smeert wat twee componentengif op de vagina van Alina, ook goed.
Er zal vast wel over nagedacht worden, maar ik denk niet dat het echt haalbaar is. De CIA probeerde immers ook Castro te vermoorden door z'n sigaren te vergiftigenquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, die gemankeerden die gewoon denken dit wel ff te beslechten door wat hitmen op putin af te sturen, die.
Dat dus, daar reageer ik op. Carry on.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Als je zaken m.b.t. een persoon gaat noemen die totaal irrelevant zijn voor zijn mening over een onderwerp van een topic, dan is het vrij logisch dat dat storend is voor anderen.
Amerika doet dat niet meer. Volgens mij was dat een dictaat van reagan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Er zal vast wel over nagedacht worden, maar ik denk niet dat het echt haalbaar is. De CIA probeerde immers ook Castro te vermoorden door z'n sigaren te vergiftigen
Als Putin valt, moet dat echt van binnenuit komen.
Dat tot de tanden bewapenen en burgers een lange bloederige oorlog in sleuren heb ik een beetje moeite mee, doet me ook een beetje aan de mindset van de voltallige Duitse vrouwelijke bevolking in 1945 denken "beter een Rus op je buik dan een Amerikaanse bom op je hoofd"quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hoe klinkt:
Waarom niet beide?
Dus EN UKR tot de tanden bewapenen, EN ondertussen jouw james bond mannetjes hun ding laten doen.
Een sluit het ander niet uit?
Het zou ook een directe oorlogsverklaring zijn als een land zoiets zou proberen, dus het zou het risico ook niet waard zijn. Want dan ben jij opeens de aggressor.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Amerika doet dat niet meer. Volgens mij was dat een dictaat van reagan.
Denk, vanwege het laatste; interne verandering is het meest duurzaam.
Want je was er en je hebt het ze gevraagd?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
mindset van de voltallige Duitse vrouwelijke bevolking in 1945
Je moet een leeuw niet tegen zijn ballen aan tikken als hij ligt te slapen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maak een tr dan joh. Dit is gewoon kleinzielig. Laat het gaan en ga ontopic. Deze hele reeks staat vol met op de man posts, maar die van mij is opeens storend? Fuck off
Waar heb jij dan precies moeite mee?quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat tot de tanden bewapenen en burgers een lange bloederige oorlog in sleuren heb ik een beetje moeite mee,
Duitsland was toen defacto al verslagen, Oekrane is dat nog lang niet, ls ze al verslagen worden. En Oekrane kiest ervoor om door te vechten in een oorlog die ze zelf niet begonnen is. De 2 situaties die je schetst zijn totaal onvergelijkbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat tot de tanden bewapenen en burgers een lange bloederige oorlog in sleuren heb ik een beetje moeite mee, doet me ook een beetje aan de mindset van de voltallige Duitse vrouwelijke bevolking in 1945 denken "beter een Rus op je buik dan een Amerikaanse bom op je hoofd"
En anti-amerikaanse dat wij toch maar dienen aan te nemen dat Duitse vrouwen liever de sovjets kozen dan de amerikanen en canadezen stinkt ookquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Duitsland was toen defacto al verslagen, Oekrane is dat nog lang niet, ls ze al verslagen worden. En Oekrane kiest ervoor om door te vechten in een oorlog die ze zelf niet begonnen is. De 2 situaties die je schetst zijn totaal onvergelijkbaar.
Don't tell me what to do, you're not my real mum!quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je moet een leeuw niet tegen zijn ballen aan tikken als hij ligt te slapen.
Klaar dan. Ondertussen in de Oekraine.....#nobodygivesafuck #nietonzeoorlogquote:Op woensdag 4 mei 2022 00:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je geeft aan dat je goede geheugen waar je trots op bent soms storend is voor anderen. Ik beaam dat slechts.
Mwoah, anti-amerikaans... Ik denk niet dat de duitsers ten oosten van Berlijn de illusie hadden dat de Amerikanen ieder moment konden arriveren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
En anti-amerikaanse dat wij toch maar dienen aan te nemen dat Duitse vrouwen liever de sovjets kozen dan de amerikanen en canadezen stinkt ook
Zit je in het verkeerde topic denk ikquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:06 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Klaar dan. Ondertussen in de Oekraine.....#nobodygivesafuck #nietonzeoorlog
Dat is wat anders dan:quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mwoah, anti-amerikaans... Ik denk niet dat de duitsers ten oosten van Berlijn de illusie hadden dat de Amerikanen ieder moment konden arriveren.
Dodo hier projecteert zijn zeer ordinaire VS haat ff met terugwerkende kracht op de gehele vrouwelijke bevolking in 1945' duitsland.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:56 schreef UitStraling het volgende:
doet me ook een beetje aan de mindset van de voltallige Duitse vrouwelijke bevolking in 1945 denken "beter een Rus op je buik dan een Amerikaanse bom op je hoofd"
Die laatste # klopt niet helemaal vind ik helaas. Rusland heeft wel degelijk heel Europa erbij betrokken door al z'n gedreig.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:06 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Klaar dan. Ondertussen in de Oekraine.....#nobodygivesafuck #nietonzeoorlog
Rusland? Ok. Heeft niks met Biden te maken met zijn demente hoofd.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die laatste # klopt niet helemaal vind ik helaas. Rusland heeft wel degelijk heel Europa erbij betrokken door al z'n gedreig.
Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekrane krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb jij dan precies moeite mee?
Niet met de 100.000 mensen die daarna dood gaan door het regime, en de tergende armoede waar je die mensen toe veroordeelt ook niet?
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekrane. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar heb jij dan precies moeite mee?
Niet met de 100.000 mensen die daarna dood gaan door het regime, en de tergende armoede waar je die mensen toe veroordeelt ook niet?
Nee. Want Putin is al 20 jaar bezig met z'n illusie van een groot Russisch rijk.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:12 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Rusland? Ok. Heeft niks met Biden te maken met zijn demente hoofd.
Meeste mensen denken niet voorbij dat stuk. Die smalen van de zgn overwinning van het westen op Rusland.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekrane krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?
Vernederd door de wil der Oekraners geholpen door Westers wapentuig, hoe gaat het dan lopen denk je, als Rusland totaal vernederd op de grond ligt?
Die IS dement, helaas. Je hebt die speeches van hem niet gehoord? Die is totaal van het pad af en dus zeer gevaarlijk net als Putin.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee. Want Putin is al 20 jaar bezig met z'n illusie van een groot Russisch rijk.
En Biden dement noemen zorgt slechts dat je jezelf belachelijk maakt, dus doe dat maar niet.
Zoek eens op hoe welvarend, of eigenlijk niet, rus zelf is. En ja, ze lopen nu al rond met lijsten, dus mag je er prima vanuit gaan dat zoiets erger wordt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekrane. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?
K byequote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Die IS dement, helaas. Je hebt die speeches van hem niet gehoord? Die is totaal van het pad af en dus zeer gevaarlijk net als Putin.
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekrane is het klaar. Dat Oekrane daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dit de juiste weg is, Oekrane krijgt nu voor miljarden aan militaire steun, stel ze redden het ermee, zonder westers bloed te vergieten maar wel extreem veel bloed zelf verliezen, ze pakken zelfs de Donbass, het stuk langs de Zwarte Zee en de Krim terug, wat dan, laten stoppen? gaan ze wel luisteren Naar Biden en Macron en halt houden bij de huidige Russische grens, dat stuk is totaal onverdedigbaar vanuit Russisch perspectief ook, laagvlakte tot aan Moskou, en wat zal dan de reactie van het Kremlin zijn?
Vernederd door de wil der Oekraners geholpen door Westers wapentuig, hoe gaat het dan lopen denk je, als Rusland totaal vernederd op de grond ligt?
Daarna gaan we helpen Oekrane weer op te bouwen. Bij Rusland zien we over 20 jaar ofzo wel of ze eindelijk een beetje normaal kunnen doen. Zoland Putin daar nog zit is die kans niet groot.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Meeste mensen denken niet voorbij dat stuk. Die smalen van de zgn overwinning van het westen op Rusland.
Klaar met Poetin ja en laat die nu net aan aan de touwtjes trekken die de rest van de wereld al jarenlang probeert vast te pakken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekrane is het klaar. Dat Oekrane daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.
Wmb rauzen ze een bufferzone van 3 km diep.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:18 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Als Rusland zich terugtrekt uit Oekrane is het klaar. Dat Oekrane daarna Rusland binnenvalt is een belachelijk scenario.
Nou, misschien een dom idee hoor. Maar ze zouden Rusland op kunnen bouwen tot een welvarend land van oost tot west, in plaats van een stel corrupte oligarchen het hele land leeg te laten plunderen? Ze hebben daar de grondstoffen voor. Beetje introspectie zou ze goed doen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is eerder andersom hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:20 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Klaar met Poetin ja en laat die nu net aan aan de touwtjes trekken die de rest van de wereld al jarenlang probeert vast te pakken.
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zoek eens op hoe welvarend, of eigenlijk niet, rus zelf is. En ja, ze lopen nu al rond met lijsten, dus mag je er prima vanuit gaan dat zoiets erger wordt.
Wereldvreemdheid als dat putin en clan eigenlijk best wel toffe peren zijn kan ik niet zo veel mee.
Dat zijn de EU adepten, die denken de wereld te kunnen redden met miljarden aan klimaatmaatregelen. Het is maar net welke kerk je aanbid.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.
Dan krijg je kreten als "wereldvreemdheid als dat putin en clan best wel toffe peren zijn" retour, waar je "niet zoveel mee kunt". Ik zeg dat nergens.
Nee, je doet voor de rest of je volslagen onbekend bent met de levensstandaarden van russen die niet in moskou en of st'petersburg wonen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Jij komt met claims als 100.000 doden door het regime en tergende armoede waar je het land in stort en vraag je waar je je op baseert. Ik geef slechts de feiten weer die er tot 2014 met een pro-Russische regering waren.
Dan krijg je kreten als "wereldvreemdheid als dat putin en clan best wel toffe peren zijn" retour, waar je "niet zoveel mee kunt". Ik zeg dat nergens.
"U.S. warns that Russia has a 'kill list' of Ukrainians to be detained or killed : NPR" https://www.npr.org/2022/(...)aine?t=1651620456409quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:30 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)l#coral_talk_wrapper
Hij wordt vaak gedownplayed maar wat Poetin wel goed kan is het economische spel spelen.
Eigenlijk probeert Poetin sinds 1999 alleen maar het grondgebied van de voormalige Sovjet-Unie terug in handen te krijgen, daar is hij in zijn KGB brein vanaf de val van de Muur mee bezig, soms even wat bloemetjes of een hondje cadeau geven aan een Westers staatshoofd in ruil voor extreme en staatsgevaarlijke handelsconcessies met bijbehorende rijkdom om het Russische leger weer op te bouwen na Jeltsin en af en toe de hete kolen uit het vuur halen voor het Westen zoals in Syri.quote:
Klopt en nu? Voor eeuwig oorlog? Ik denk het wel, maar moeten wij ons daar druk om gaan maken behalve de stroom aan vluchtelingen die wij op moeten gaan vangen. Wat ook terecht is, uiteraard. Maar ik kots op het gespeel met mensenlevens van beide kanten. Kleuters.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef Barbusse het volgende:
Daarnaast alle rhetoriek dat Oekrane geen land is, en dat alle inwoners in feite russen zijn geeft al wel aan hoe men in Rusland over Oekrane denkt. Dat land bestaat niet volgens hen.
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.
Dat had oa. de frictie met de centrale bank directeur je wel kunnen leren.
Economie down the drain.
Maar je Sterke Man "kan het economisch spel goed spelen", joh!
Ja. Daar moeten wij ons druk om maken. Dit is namelijk een land dat aan onze kant wil staan. En juist daarom bedreigd en aangevallen wordt. Dit is een zaak van de democratische wereld als geheel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Klopt en nu? Voor eeuwig oorlog? Ik denk het wel, maar moeten wij ons daar druk om gaan maken behalve de stroom aan vluchtelingen die wij op moeten gaan vangen. Wat ook terecht is, uiteraard. Maar ik kots op het gespeel met mensenlevens van beide kanten. Kleuters.
Feit is dat zelfs kremlin insiders zeggen dat die geen verstand heeft van economie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Putin is "officieel" een economisch onbenul.
Dat had oa. de frictie met de centrale bank directeur je wel kunnen leren.
Economie down the drain.
Maar je Sterke Man "kan het economisch spel goed spelen", joh!
Als we geen pleepapier, friet, wasmachines, benzine, avocado's en zonnebloemolie meer kunnen betalen en verkrijgen dan zal de steun van de heldhaftige Nederlandse bevolking ook vrij snel afkalven.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De nadelige effecten van de sancties kan de EU best wel weerstaan denk ik, de economie is wel ietsje groter dan die van Rusland. Ietsje dan he.
Onze kant? Spreek lekker voor jezelfquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Daar moeten wij ons druk om maken. Dit is namelijk een land dat aan onze kant wil staan. En juist daarom bedreigd en aangevallen wordt. Dit is een zaak van de democratische wereld als geheel.
Ja, de niet wappie-kantquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onze kant? Spreek lekker voor jezelf
Putin had zich gewoon op het opbouwen van zijn eigen land moeten richten. En in plaats van militaire interventies in buurlanden ze economische hulp geven. Hij koos ervoor om de boeman te zijn. Als reactie wilt iedere voormalige Sovjet staat bij de EU en/of Nato. Dat heeft consequenties.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:35 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Eigenlijk probeert Poetin sinds 1999 alleen maar het grondgebied van de voormalige Sovjet-Unie terug in handen te krijgen, daar is hij in zijn KGB brein vanaf de val van de Muur mee bezig, soms even wat bloemetjes of een hondje cadeau geven aan een Westers staatshoofd in ruil voor extreme en staatsgevaarlijke handelsconcessies met bijbehorende rijkdom om het Russische leger weer op te bouwen na Jeltsin en af en toe de hete kolen uit het vuur halen voor het Westen zoals in Syri.
Dit is onzin en zinloze borstklopperij.quote:Vanaf de Maidan revolutie in Kiev zit dit al in de planning en het Westen bleef maar hopen dat we hem rijk en welvarend en machtig genoeg aan het maken waren om een inval in Oekrane te voorkomen, onderschat de rat niet zoals zoveel politici gedaan hebben, zelfs met 120.000 man leger aan de grens geloofde amper iemand die wat te vertellen heeft op geopolitiek gebied niet dat hij dit zou flikken, ik wel.
Hoorde gisteren een energieprofessor uitleggen dat Rusland wel eens heel wat meer centjes zou kunnen verdienen op de middellange termijn met energie-export aan India en China.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.
Dat zal best, maar iemand daar heeft gedacht en veroorzaakt dat de gasprijs nu 2,80m3 is door de voorraden in 2020 en 2021 niet te vullen. Simpel maar doeltreffendquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Feit is dat zelfs kremlin insiders zeggen dat die geen verstand heeft van economie.
Tevens zag Rusland een economisch probleem in toekomst door de afname van fossiel die nergens kon worden gecompenseerd. Misschien moet het westen daar ook eens bij nadenken.quote:De lange termijn is nu juist wat Rusland zorgen baart. Moskou volgt met argusogen de verregaande vergroeningsplannen die in Europa worden ontwikkeld. Umbach: „Rusland wordt hard getroffen door de Europese Green Deal en het Fit for 55- programma [dat de uitstoot van broeikasgassen met 55 procent wil verlagen], die de vraag naar gas voor 2030 aanzienlijk zullen doen afnemen.”
Prima. Maar daar treft hij ons niet mee. Bovendien liggen die leidingen en dergelijke er helemaal niet. Dus in dit conflict heeft hij daar niets meer aan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde gisteren een energieprofessor uitleggen dat Rusland wel eens heel wat meer centjes zou kunnen verdienen op de middellange termijn met energie-export aan India en China.
Plus Amerikaanse olie is voor ons onbruikbaar, Venezuela en Iran vinden we ook stout, blijft Saoedi-Arabi over, joe-pie.
Dit is ook 1 van de redenen dat de EU Oekrane zo steunt met wapens. Het koopt tijd. Tijd die Rusland niet heeft. Daarom lopen ze ook de hele tijd te dreigen met kernwapens. Ondertussen gaat men gewoon door met tijd rekken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het economische spel, met een economie met de omvang van de benelux. Hij heeft 1 economisch wapen en dat is het energiewapen. Maar die is hij na komende winter ook helemaal kwijt.
Het feit dat jij deze opmerking kunt maken bevestigd dat het inderdaad onze kant is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Onze kant? Spreek lekker voor jezelf
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Putin had zich gewoon op het opbouwen van zijn eigen land moeten richten. En in plaats van militaire interventies in buurlanden ze economische hulp geven. Hij koos ervoor om de boeman te zijn. Als reactie wilt iedere voormalige Sovjet staat bij de EU en/of Nato. Dat heeft consequenties.
[..]
Dit is onzin en zinloze borstklopperij.
Een nucleaire oorlog, dan is Rusland er (ook) geweest. Lijkt me erg waarschijnlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.
Wauw, ga je dreigen ofzo? Doe normaal man, ik zeg wat ik wil ook als dat niet is wat jij wil horen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het feit dat jij deze opmerking kunt maken bevestigd dat het inderdaad onze kant is.
Ik ben me bewust van de hedendaagse situatie, maar bedankt voor de heads up. Feit is dat in het westen men gewoon genoeg heeft van Putin, en dat hij gestopt moet worden. Daar zitten risico's aan vast, maar hem zijn gang laten gaan geeft gegarandeerd meer ellende.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien kun je een tijdmachine bouwen en Poetin dit vertellen in het maakbare zwoebiezwoebieland, feit is dat we nu een dictator met grootsheidswaanzin hebben die dagelijks via zijn handlangers en zijn media dreigt met een nucleaire oorlog.
Ik zie het ook niet gebeuren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een nucleaire oorlog, dan is Rusland er (ook) geweest. Lijkt me erg waarschijnlijk.
Dreigen? Doe normaal grapjas.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Wauw, ga je dreigen ofzo? Doe normaal man, ik zeg wat ik wil ook als dat niet is wat jij wil horen.
Het mooie is dat de volgende stap in deze redenering steevast is dat we maar moeten bukken voor Poetin. Maar als je vervolgens vraagt wat er dan moet gebeuren als hij na de spelen van Parijs aan de Poolse grens staat met z’n nucleaire chantage het angstvallig stil blijft.quote:
Want dat is ook echt aan de orde.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb trouwens ook liever dat er 30 miljoen Oekraners sterven dan 8 miljard mensen waaronder ik, mijn naasten en uiteraard jullie lieverds in een kernoorlog, zelfs R. Giskard Reventlov snapte deze simpele rekensom dus dan moet het jullie ook lukken.
Je hebt totaal geen reet aan principes en normen en waarden als je dood bent.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want dat is ook echt aan de orde.
Daarnaast, ik ben liever dood dan leven onder het juk van die Bucha-slagers. Deze barbarij moet een halt toegeroepen worden.
Je kunt je niet laten chanteren.
Je lijdt ook niet als je dood bent.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen reet aan principes en normen en waarden als je dood bent.
Ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb trouwens ook liever dat er 30 miljoen Oekraners sterven dan 8 miljard mensen waaronder ik, mijn naasten en uiteraard jullie lieverds in een kernoorlog, zelfs R. Giskard Reventlov snapte deze simpele rekensom dus dan moet het jullie ook lukken.
Het zou normaal moeten zijn, pannenkoek, altijd, zelfs als jouw string helemaal in de knoop gaat daarvan. Jij denkt dat je in een vrij land leeft. Dat was zo.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dreigen? Doe normaal grapjas.
Het enkele feit dat jij hier in vrijheid iets kunt vinden wat diametraal tegenovergesteld is aan de mening van de regering zegt dat dit vrij land is, net als Oekrane. In tegenstelling tot Rusland.
Daarom is het juist zo van belang dat je ze etaleert zolang je nog leeft.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt totaal geen reet aan principes en normen en waarden als je dood bent.
Prima reden om vandaag nog de wapenleveranties te stoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je lijdt ook niet als je dood bent.
Een goede dood is een ontsnapping aan een slecht leven.
Eens. En daarom ben ik pro-Oekrane.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:02 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Het zou normaal moeten zijn, pannenkoek, altijd,
Waar haal je die conclusie nu weer vandaan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Prima reden om vandaag nog de wapenleveranties te stoppen.
Onzin.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slechts chimpansee borstgetrommel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:14 schreef slashdotter3 het volgende:
Eerst spreekt Boris Johnson het Ukrainse parlement toe en daarna neemt Zelensky het woord
Dear Mr. Prime Minister!
Dear Mr. Chairman!
Dear people's deputies of Ukraine!
Ladies and Gentlemen!
First of all, I would like to thank the leader of the United Kingdom, Boris Johnson, and all the people of the United Kingdom. For the words we hear. For the actions we see. For the support we feel. For the help we actually receive. For the victory that we will definitely gain together!
On October 8, 2020, our countries became strategic partners. And on February 24, 2022, we proved that our partnership is not on paper. Our partnership is on the battlefield. In the battles for common ideals, battles for a common future.
It has been almost ten weeks since the Russian Federation declared full-scale war against them and invaded our beautiful Ukrainian land. During this time, Ukraine and Britain have gone a path from partners to friends and brothers. And the one who lied that he is a friend and a brother has gone a path from a neighbor to an occupier and a terrorist. Is it sad? Yes. Is it scary? No. Because these almost ten weeks have proved: it is not scary when such an evil enemy is against you if such a good friend is next to you. Such as Great Britain. And leader Boris Johnson.
And these words are not flattery, not courtesy, they are reality. We are together. Almost every day. We are in touch. Daily. If we don't have a conversation today, it means only one thing: we are busy with what we agreed on yesterday. And it is so almost all these weeks, all this difficult time. For the sake of one goal, one moment - the first second of victory. And for the sake of one epoch - the epoch where peace reigns. In Ukraine, and therefore in Europe, and therefore in the world.
I would like to thank the United Kingdom, which is bringing this moment closer with us and which is ready to guarantee our security. And this gratitude of mine is not a formality. Because I know that the guarantees of Great Britain will never be a formality for Ukraine. Because these almost ten weeks have proved that your word is solid and your actions are decisive. Without any "almost". I hate that word - "almost".
As well as our interaction and support of British allies. First of all, it is a weapon and equipment for our military, which protects both Ukraine, Europe and the whole world from the Russian occupiers. I will not voice all the details to the public - let it be an unpleasant surprise for the aggressor every day.
Instead, I can speak openly about all other forms of support. This is humanity. And help for our refugees and internally displaced persons. Medicines, food, ambulances and fire engines and other large humanitarian aid. This is justice. And assistance in the investigation of war crimes of the Russian Federation in Ukraine. This is resilience. Macro-financial assistance for our economy. This is the abolition of customs duties, the abolition of quotas for our bilateral trade. This is the reconstruction of our land, this is the reconstruction of Kyiv and the Kyiv region, which will be joined by Great Britain.
These are important global things. Sanctions against the Russian Federation, energy embargo, asset blocking. These are ordinary, very simple human, but no less important, symbolic things. Blue and yellow flags on Trafalgar Square and Downing Street. When we are supported by London, Edinburgh, Cardiff, Belfast, supported by Liverpool, Manchester and hundreds of other cities in this great state.
When Ukraine is supported by the Duke and Duchess of Cambridge.
Sir Paul McCartney, Elton John and Sting. Richard Branson, Joanne Rowling, the Beckhams, Benedict Cumberbatch, Queen, Pink Floyd, Deep Purple. Ed Sheeran, Hugh Laurie, Stephen Fry, Kit Harington, Emilia Clarke, Daniel Radcliffe and, of course, Her Majesty Queen Elizabeth II.
It is also very important - the return of Melinda Simmons, and the recent visit of Prime Minister Johnson. At a very difficult time and at a very necessary moment. Our walk in the streets of Kyiv showed the world that the heart of Ukraine feels. Pain. But the people we met there, their words, their eyes, smiles and gifts - already famous roosters, the same as in Borodyanka - all this showed the world what our Ukrainian soul feels. Indomitability. Unbreakability. Therefore, hope for victory. Today, I, our parliament and the entire Ukrainian people can say one thing: thank you, Britain! Thank you, friends!
Dear people's deputies of Ukraine!
Please agree, when there is such unity in this hall, it is priceless! During these almost ten weeks, I have addressed the House of Commons, the US Congress, the European Parliament, the Bundestag, the Knesset, the Seimas, and many other parliamentarians and parliaments. But I did not address you. And this is not contempt, on the contrary - it is a great trust in you. You are here. And you know very well what is happening in our country. We are all citizens of this great state, and you know exactly what to do. I believe that has not changed in these almost ten weeks. I will be happy if the following becomes obvious and indisputable for you.
You are the people's deputies of the greatest state in the modern world! I'm sure of it! You are the people's deputies of Ukraine. Keywords are "people" and "Ukraine". I think we will abandon trifles, political speculation until peacetime, although it is better to abandon them forever. The agenda of the Verkhovna Rada is obvious. The keyword is "order". Because there is no time for spam, quarrels and PR - everyone already knows you. I think wise rationalism and sound nationalism are important. All this is very important for us today.
You are part of a large Ukrainian army. Your frontline is a legislative field in which you must work for our people, for each of us, for our state, for our victory. Like our army, like the whole country. Work 24/7. No days off, no unnecessary emotions, slogans, etc. Today we all have one party, and this party is Ukraine. One faction - Ukraine. One majority - Ukraine. One, strong, independent. And everything that does not help it or, God forbid, harms, weakens or splits, must be not in the minority, no. This must be a thing of the past.
Just like someone's hopes of sitting out somewhere. Currently, the absence of a deputy is justified by only two things: his work abroad or in the regions for the interests of our state or his death for the interests of the state. The rest is of no interest to Ukraine today. It doesn't need anything else, it won't have anything else! Anything else follows the Russian warship!
Please do not waste time on unnecessary laws. There are important priorities for the state. I know that you are professionals, you will do it. The state is waiting. Please do not waste your time, my time, the time of the people of Ukraine on minor initiatives and unimportant things. It seems to me that laws should be as timely as Lend-Lease. Accurate as our "Stugna" and "Bayraktar". And bring benefits like "Neptune". And glory like our army. And to be such that will go down in history like the people of Ukraine!
Glory to Ukraine!
Kernmachten kunnen vrijwel ieder land aanvallen, what's new? Over chimpansee borstgetrommel gesproken. Met dat prutsleger van zequote:Op woensdag 4 mei 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slechts chimpansee borstgetrommel.
De realiteit;
Wat dan ook de reden is dat ze voluit inzetten op het uitfaseren van fossiele brandstoffen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hoorde gisteren een energieprofessor uitleggen dat Rusland wel eens heel wat meer centjes zou kunnen verdienen op de middellange termijn met energie-export aan India en China.
Plus Amerikaanse olie is voor ons onbruikbaar, Venezuela en Iran vinden we ook stout, blijft Saoedi-Arabi over, joe-pie.
Waarom gaan ze niet via Roemeni en Hongarije?quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:40 schreef slashdotter3 het volgende:
Rara wat is er vreemd aan dit plaatje:
Ukrainian An-124-100 once again forced to take a long route to Rzeszw after making a stop in Burgas, Bulgaria.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Zou mooi zijn , Oekrane heeft een sterk leger en zal zich reddenquote:Op woensdag 4 mei 2022 02:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En als ze dat doen vuurt het VK hun 32 trident nukes af op Russische doelwitten vanaf hun kernonderzeersquote:Op woensdag 4 mei 2022 02:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Slechts chimpansee borstgetrommel.
De realiteit;
Russische soldaten zijn homo's.quote:
Laat Poetin het maar niet horen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Russische soldaten zijn homo's.
En niet over Servi-Montengro blijkbaar.quote:Op woensdag 4 mei 2022 07:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet via Roemeni en Hongarije?
Denk je echt dat het om de pompprijs gaat, denk dat het een strohalm is. Baudet zei laatst nog dat Rusland nu europa (weer) aan het bevrijden is.quote:Op woensdag 4 mei 2022 02:12 schreef Barbusse het volgende:
Schijnbaar vinden een aantal mensen het wel oke wat Putin doet, zolang de prijs aan de pomp maar niet omhoog gaat.
quote:Belarus holding military drills to Ukraine's north
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61295448
Belarus, a close Russian ally and Ukraine's neighbour to its north, has started large-scale military drills - a potential cause for alarm in Ukraine.
The Belarusian defence ministry said the drills involved testing its army vehicles for combat readiness, but added that the exercise didn't pose a threat to neighbours.
However, Ukraine will be watching Belarus closely.
When Russia was striking Ukraine's north, including the capital Kyiv, a few weeks ago, Ukrainian officials alleged that some of the missiles appeared to come from the Belarusian side of the border.
Lijken me intelligente mensen ( op dat gare wijf na ) .quote:
Dat gare wijf is een voorbeeld van teveel Sputnik.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Lijken me intelligente mensen ( op dat gare wijf na ) .
Betwijfel of dit een doorsnee is van de bevolking.
Nah, misschien een klein beetje bukken of net doen alsof ze bukken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 00:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En descaleren betekent dan bukken voor Poetin neem ik aan?
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Denk je echt dat het om de pompprijs gaat, denk dat het een strohalm is. Baudet zei laatst nog dat Rusland nu europa (weer) aan het bevrijden is.
Ize geloven gewoon wat rusland doet terrecht is en rusland niet anders kan, en dat alles aan het westen ligt, maar dat het westen anders denkt vervormen ze hun argumenten met nadelen zoals pompprijzen.
Meer dan genoeg reden om de wapenleveranties nog veel meer op te voeren. Elke dag wordt Oekrane sterkerquote:Op woensdag 4 mei 2022 02:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als een land iets wil betekent niet dat ze daarna maar een oorlog mogen beginnen als ze het niet krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekrane, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Hey niet met met feiten komen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekrane, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.
Verder was er ook niet echt sprake van Oekrane die bij de NAVO zou komen want dat was enige tijd geleden nog geveto'd.
Om de Cubacrisis hierbij te slepen geeft wel aan dat je weinig van begrijpt. Totaal andere situatie met een veel breder verhaal eromheen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat als dat uitgemond had in een halve genocide, met ladingen Cubaanse steden in puin schieten, VS soldaten die plunderen, kinderen verkrachten en moorden, we daar beduidend minder begrip voor hadden gehad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.
Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
Het gaat de Russen om de grondstoffen en de VS om de wereldorde te kunnen bepalen en te kunnen blijven. Meer is het niet. Al dat andere is gelul.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.
Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
quote:
wtfquote:There is another one type of torture, I have forgotten its name. A barrel? One puts a pipe into a person's anus, and puts a barbed wire through it.
Ik had het over Polen, daar.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat werd op dag 1 of 2 ongeveer al geist.
Het zou mooi zijn als die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekrans veld.quote:
Natuurlijk 0, maar als jij dan gaat vragen: gaat die dan ook eisen dat die landen allemaal maar uit de NAVO gaan? - dat is allang gebeurt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het over Polen, daar.
Wat heeft Poetin daar over te eisen?
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn dat die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekrans veld.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekrane. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?
Heb een beetje het gevoel dat ze dat ook wel opwindend zou vinden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.
Ja maar de Amerikanen zijn ook lachend op de foto gegaan met Irakese gevangenen!quote:
Oekraners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook wel af waarom Oekraeners graag terug willen naar een situatie als vazalstaat van Rusland
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 23:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee hoor niet nodig. rusland is de grootste bedreiging voor ons als Europeanen. En Ik hoop dat russen zich ooit gaan aansluiten bij de europese cultuur waar Nederland een zeer groot grondlegger van is.
Waarom zou de Oekrane grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekrane zelf van zou kunnen profiteren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.
Hup hup en door.
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou de Oekrane grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekrane zelf van zou kunnen profiteren.
De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
precies je betoog is een goed voorbeeld van een strohalm zoals ik zei.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Afstand wordt steeds minder belangrijk voor oorlogsvoering, als we zouden willen, zouden we Rusland nu ook al kunnen bombarderen.quote:Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Natuurlijk wil men in de VS geen kernwapens op Cuba...quote:Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Vermeend inderdaad. Want in Oost-Oekrane wordt hard gevochten tegen de Russen.quote:Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Maakt het alleen maar erger eigenlijk, dat Rusland een democratisch gekozen regeringsleider af wil zetten. (Of eigenlijk, beter gezegd, wil(de) vermoorden.)quote:Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Er is veel contact geweest, onder andere tussen Poetin en Macron. De inhoud van zulke gesprekken is geheim, maar waarschijnlijk is heel veel gedaan om Poetin tot kalmte te manen.quote:Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.
Dus de bezetting van de Krim is volgens jou een gevolg van het toetreden door landen aan de NAVO? Dat vind ik wel een flinke sprong.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.
Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
De psychoses van putin zijn niet boeiend.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.
Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?
https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekrane is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou de Oekrane grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekrane zelf van zou kunnen profiteren.
De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
Ik weet niet goed wat er eenzijdig is aan de berichtgeving over daadwerkelijke voortgang door Rusland, dat wordt volgens mij dagelijks vrij accuraat in kaart gebracht door een aantal organisaties die hun berichtgeving goed checken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.
Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekrane en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
Nee, russen worden onderdrukt. dus logisch at ze niet zo zijn. Taiwanese zijn oorspronkelijk Chinezen en hebben een democratische rechtstaat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.
Met andere woorden: dat kun je vergeten.
Rusland zit tussen West-Europa en China in, en hun cultuur en denkwijze ook.
Misschien is onze grootste fout met de Russen wel dat we steeds maar weer denken dat ze zijn zoals wij. En telkens weer verrast zijn dat ze anders denken. We begrijpen ze niet, hoewel we denken van wel, en daardoor lijken ze onberekenbaar voor ons en dat maakt ons natuurlijk bang.
En we maken ook die vergissing met de Oekraners, naar mijn mening. Ze zijn geen West-Europeanen, en zullen nooit zo zijn. Oekraners hebben meer gemeen met Russen dan met ons in West-Europa.
Wanneer je maffia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekrane is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Das ook wel wat rechtlijnig gedachtquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer je mafia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.
Nope. Toegeven aan chantage is nooit eenmalig. Als ze merken dat je er gevoelig voor bent, komen ze altijd terug.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das ook wel wat rechtlijnig gedacht
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekrane wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das ook wel wat rechtlijnig gedacht
We voeren de krokodil met Oekraine en hopen dat ie zich dan een tijdje koest houdt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekrane wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
Dat gaat toch gebeuren denk je niet, althans een klein deel Oekrane.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekrane wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet,
Zag laatst op Flightradar een RC-135w die boven Polen aan het bijtanken was bij een KC-135. Leuk om te zien wel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel bedrijvigheid in het Europese luchtruim wat betreft luchtmacht van verschillende landen. Zelfs Oezbekistan Airforce met een dikke Ilyushin boven Roemeni.
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?quote:
Nee, ik denk dat Oekrane ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze de Krim mogen houden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Echt?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Oekrane ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.
Wanneer hebben we Oekrane eerder aan Poetin gegeven dan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet, althans een klein deel Oekrane.
En is al eerder gebeurt, waarom gebeurde er toen niks ipv sancties?
En land verder afgesloten en hun bodemschatten kwijt geraakt is inclusief havens is voor de Oekrane een ramp. Iedere keer komt die navo retoriek weer bovendrijven.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekrane is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Krimquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wanneer hebben we Oekrane eerder aan Poetin gegeven dan?
Niet voldoende hard opgetredenquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet door iemand gegeven aan Rusland, volgens mij.
Zou mooi zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Zouden ze doorstoten? De Oekraners. Op naar Moskou?
Wat is dit nu weer voor bizarre martelmethodequote:Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.
Dit is hoe Russen Oekraners bevrijden. Klik op de link voor de draad.
[ twitter ]
Dat noemen ze nou Denazificatie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:44 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor bizarre martelmethode
Nee knul, dat is het zeer doorzichtige excuus.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?
https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch
Nee, het is al een hele kluif om de Russen de Oekrane uit te schoppen. Ik ben daar nog niet van overtuigd al hoop ik het wel. Laat staan Rusland binnen te vallen en er een complete mobilisatie gaat plaats vinden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Nou Rusland riskeert er een oorlog voor, als je dat nikszeggends vindt dan is dat jouw mening.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef luxerobots het volgende:
Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.
Ik denk ook niet dat Ukrane die ambitie heeft. Ze willen weer soerein zijn, zonder Russen, ze willen Rusland helemaal niet aan- of binnenvallen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee, het is al een hele kluif om de Russen de Oekrane uit te schoppen. Ik ben daar nog niet van overtuigd al hoop ik het wel. Laat staan Rusland binnen te vallen en er een complete mobilisatie gaat plaats vinden.
Rusland pretendeert daar iets over te zeggen te hebben en riskeert er een oorlog over. Dat wil niet zeggen dat ze er ook maar iets over te zeggen hebben. Dat zijn echt twee verschillende dingen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou Rusland riskeert er een oorlog voor, als je dat nikszeggends vindt dan is dat jouw mening.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:42 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar prettig vinden ze het niet, en wie weet, weapons of mass destruction is vaker een reden geweest om een land in te vallen maar Irakezen zijn niet zo belangrijk?quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat als dat uitgemond had in een halve genocide, met ladingen Cubaanse steden in puin schieten, VS soldaten die plunderen, kinderen verkrachten en moorden, we daar beduidend minder begrip voor hadden gehad.
Natuurlijk niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Ukrane die ambitie heeft. Ze willen weer soerein zijn, zonder Russen, ze willen Rusland helemaal niet aan- of binnenvallen.
Misschien begrijp jij het gewoon niet zo goed? Zo ingewikkeld is mijn verhaal niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Om de Cubacrisis hierbij te slepen geeft wel aan dat je weinig van begrijpt. Totaal andere situatie met een veel breder verhaal eromheen.
Ook op de oorlog in Irak was voldoende kritiek. Waarom wil je trouwens de oorlog in Irak er aan de haren bijslepen?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Eens hoor. Maar prettig vinden ze het niet, en wie weet, weapons of mass destruction is vaker een reden geweest om een land in te vallen maar Irakezen zijn niet zo belangrijk?
Das allemaal leuk en excuses ik mis even het officiele bericht dat Poetin veiligheidsgaranties van de EU / Oekraine / Nato in de wind heeft geslagen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekrane, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.
Verder was er ook niet echt sprake van Oekrane die bij de NAVO zou komen want dat was enige tijd geleden nog geveto'd.
Je stelt het allemaal veel te simplistisch voor, de Cubacrisis is hier totaal niet mee te vergelijken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien begrijp jij het gewoon niet zo goed? Zo ingewikkeld is mijn verhaal niet.
Het zou ze misschien wel van slag kunnen brengen. Dan hebben ze ineens een ander soort focus. De kans acht ik niet groot ook maar tactisch kan ik mij er wel iets bij voorstellenquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee, het is al een hele kluif om de Russen de Oekrane uit te schoppen. Ik ben daar nog niet van overtuigd al hoop ik het wel. Laat staan Rusland binnen te vallen en er een complete mobilisatie gaat plaats vinden.
Die zijn hem niet gegeven.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das allemaal leuk en excuses ik mis even het officiele bericht dat Poetin veiligheidsgaranties van de EU / Oekraine / Nato in de wind heeft geslagen.
Niet te bevatten, wat een honden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.
[ twitter ]
Waarom probeer je zo een punt te maken?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die zijn hem niet gegeven.
Waarom zou wie dat sowieso ook doen.
Bij je favo Sterke Man putin schijnt de zon niet uit zijn reet, de rest van de wereld is totaal niet verplicht om hem te gaan vertellen "dat we hem heus niet aan gaan vallen". Dat is namelijk een gegeven.
Kan me voorstellen dat ze een eindje het land in rollen als ze de kans krijgen, paar dorpjes bezetten en dan weer terugquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het zou ze misschien wel van slag kunnen brengen. Dan hebben ze ineens een ander soort focus. De kans acht ik niet groot ook maar tactisch kan ik mij er wel iets bij voorstellen
Poetin wel degelijk bindende afspraken over territoriale integriteit in de wind geslagen in geval van Oekrane. Oekraine ruilden (heel naef zo achteraf gezien) kernwapens voor de veiligheid. Afspraken die Poetin (en in feite ook China) sedert 2014 schendtquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Das allemaal leuk en excuses ik mis even het officiele bericht dat Poetin veiligheidsgaranties van de EU / Oekraine / Nato in de wind heeft geslagen.
Dat lijkt mij een enorm slecht idee, dan geef je Rusland precies wat het nodig heeft om er een Grote Patriottische Oorlog deel 2 van te maken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat ze een eindje het land in rollen als ze de kans krijgen, paar dorpjes bezetten en dan weer terug
Dat je een egostische angsthaas bent was al even duidelijkquote:Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
En Krim?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een enorm slecht idee, dan geef je Rusland precies wat het nodig heeft om er een Grote Patriottische Oorlog deel 2 van te maken.
Ja dan gaan ze pas echt los zekerquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een enorm slecht idee, dan geef je Rusland precies wat het nodig heeft om er een Grote Patriottische Oorlog deel 2 van te maken.
Maar ik neem voorzichtig aan dat je de spagaat waar je jezelf in manoeuvreert, erkentquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krim is Oekraine. Niemand buiten Rusland erkent de aanspraken van Rusland, volgens mij
Ergens zouden daar nu als de wiederweerga westerse troepen gestationeerd moeten worden naast de grens.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
De EU gaat Moldavi helpen met militaire steun. Zo te lezen gaat het in eerste instantie om het bewapenen van het legertje van Moldavi, maar dit klinkt alsof ze ook bereid zijn om troepen te sturen als het nodig is.
Ergens moeten we een streep trekken, dus ik zou daar wel voorstander van zijn. Je wil geen tweede Kaliningrad in Europa.
Nee? Rusland heeft een document getekend waarin het erkent dat de Krim bij Oekraine hoort en garanties gegeven in dat document voor de territioriale integriteit van Oekraine. Dat ze dat later met voeten treden maakt niet dat de Krim nu deel is van Rusland maar dat is slechts mijn opinie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik neem voorzichtig aan dat je de spagaat waar je jezelf in manoeuvreert, erkent
En vanuit een wat ander perspectief, bestaat er natuurlijk geen "recht op behoud van territoriale integriteit" als je eerst een ander land binnenvalt, en daarna verliest.
Ik zou het een prima idee vinden als Oekrane een bufferstrook bv 2KM diep van rus afpakt.
En daarom heeft rus het ook geannexeerd. Allemaal heel logisch.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? Rusland heeft een document getekend waarin het erkent dat de Krim bij Oekraine hoort
Wat moet je nou met 2km buffer?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar ik neem voorzichtig aan dat je de spagaat waar je jezelf in manoeuvreert, erkent
En vanuit een wat ander perspectief, bestaat er natuurlijk geen "recht op behoud van territoriale integriteit" als je eerst een ander land binnenvalt, en daarna verliest.
Ik zou het een prima idee vinden als Oekrane een bufferstrook bv 2KM diep van rus afpakt.
Tja...wat is logisch? Poetin vond het heel logisch, vermoedelijkquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
En daarom heeft rus het ook geannexeerd. Allemaal heel logisch.
Maken we er 5 van?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat moet je nou met 2km buffer?
Beetje soldaat pist verder dan dat (volgens de verhalen)
Doe maar rustig in Moldavi hoor (als die er ook mee akkoord gaan althans), anders kom je weer voor een fait accompli te staan.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ergens zouden daar nu als de wiederweerga westerse troepen gestationeerd moeten worden naast de grens.
Sure, ik ben het niet met je oneens, maar je gedraai waar Krim blijkbaar terugpakken geen probleem is, verwijzend naar een verdrag wat rus met voeten heeft getreden, anderzijds wel van mening zijn dat rus grondgebied off limits is, is weinig consequent.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...wat is logisch? Poetin vond het heel logisch, vermoedelijk
Zolang je er met een kanon overheen kunt schieten is het een buffer van niksquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maken we er 5 van?
Nee, dom argument, laten we vooral geen voorzorgsmaatregelen nemen, want "het werkt toch niet"
Laten we ook kappen met alcoholcontroles, want het blijkt immers dat mensen toch beschonken achter het stuur zitten.
Natuurlijk wel. Met zoveel kernwapens hadden ze het voortbestaan van de Staat gegarandeerd. Er is nog nooit een rechtstreekse oorlog geweest tussen kernmachten omdat een totale overwinning niet mogelijk is. Dat was wel het hele doel achter deze invasie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef sp3c het volgende:
Kernwapens hadden ze hier toch niet zoveel aangehad
Bovendien hadden ze toen geen cent te makken
Sorry? Ik draai nergens. Ik zeg dat Oekraine niet Rusland moet binnen gaan, ik beschouw de Krim niet als Rusland. Daar zit geen enkeled draai of tegenstrijdigheid in. Ik ben 100% rechtlijnig daarin, de bezetting van de Krim is illegaalquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sure, ik ben het niet met je oneens, maar je gedraai waar Krim blijkbaar terugpakken geen probleem is, verwijzend naar een verdrag wat rus met voeten heeft getreden, anderzijds wel van mening zijn dat rus grondgebied off limits is, is weinig consequent.
En sinds wanneer is wat er uit het Kremlin komt ook echt waar?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou Rusland riskeert er een oorlog voor, als je dat nikszeggends vindt dan is dat jouw mening.
India VS Pakistan?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Met zoveel kernwapens hadden ze het voortbestaan van de Staat gegarandeerd. Er is nog nooit een rechtstreekse oorlog geweest tussen kernmachten omdat een totale overwinning niet mogelijk is. Dat was wel het hele doel achter deze invasie.
Van mij mag Rusland officiele erkenning van de Krim als Russisch grondgebied krijgen als ik me geen zorgen meer hoef te maken om kernwapens, als ze opflikkeren uit de Oekrane en als we weer gewoon over kunnen gaan tot de orde van de dag.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krim is Oekraine. Niemand buiten Rusland erkent de aanspraken van Rusland, volgens mij
Volgens de schitterende zwart wit redenering dat een bufferzone alleen zin heeft als het ook echt, alles tegenhoud, en als het dat niet doet, heeft het natuurlijk instant 0 waarde.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zolang je er met een kanon overheen kunt schieten is het een buffer van niks
Rus vind het gewoon doodleuk hun eigen grondgebied. Net als de grond in de spreekwoordelijke bufferzone.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry? Ik draai nergens. Ik zeg dat Oekraine niet Rusland moet binnen gaan, ik beschouw de Krim niet als Rusland. Daar zit geen enkeled draai of tegenstrijdigheid in. Ik ben 100% rechtlijnig daarin, de bezetting van de Krim is illegaal
Je kunt je idd afvragen of een buffer berhaupt zin heeft vandaag de dagquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Volgens de schitterende zwart wit redenering dat een bufferzone alleen zin heeft als het ook echt, alles tegenhoud, en als het dat niet doet, heeft het natuurlijk instant 0 waarde.
Maar je kan die bufferzone natuurlijk gewoon helemaal voldouwen met deze dingen:
[ afbeelding ]
En dat maakt een nieuw offensief wel beduidend moeilijker.
Maar de rest van de planeet (uitgezonderd een paar mongolenstaatjes) doet dat niet, en dat limiteert de mogelijkheden van de Russen toch wel flink.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rus vind het gewoon doodleuk hun eigen grondgebied. Net als de grond in de spreekwoordelijke bufferzone.
En nu?
Zwichten dus voor chantage voor je eigen kutleventje, laf.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:28 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Van mij mag Rusland officiele erkenning van de Krim als Russisch grondgebied krijgen als ik me geen zorgen meer hoef te maken om kernwapens, als ze opflikkeren uit de Oekrane en als we weer gewoon over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Voor het argument dat de Russen een nieuwe patriottische oorlog ontketenen maakt het niet zo heel veel uit wat de rest van de planeet ervan vindquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de rest van de planeet (uitgezonderd een paar mongolenstaatjes) doet dat niet, en dat limiteert de mogelijkheden van de Russen toch wel flink.
Als ik jou hier moet uit gaan leggen dat er voordeel is, aan het feit dat wapengekletter niet direct op je grens plaatsvind, maar iets daarvoor,quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Je kunt je idd afvragen of een buffer berhaupt zin heeft vandaag de dag
Dit zijn toch echt duivelse praktijken…🫢quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.
[ twitter ]
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar de rest van de planeet (uitgezonderd een paar mongolenstaatjes) doet dat niet, en dat limiteert de mogelijkheden van de Russen toch wel flink.
zit nu niet zo raar te stijgeren de hele tijd joh, je bent toch geen klein kindquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ik jou hier moet uit gaan leggen dat er voordeel is, aan het feit dat wapengekletter niet direct op je grens plaatsvind, maar iets daarvoor,
We dus op het punt aangeland zijn dat je het niet wil weten, playing dumb, houd het idd op.
Ik spreek je aan de BS die je hier te berde brengt. Bevalt je dat niet, geen BS uitkramen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
zit nu niet zo raar te stijgeren de hele tijd joh, je bent toch geen klein kind
waarom is het bs?quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik spreek je aan de BS die je hier te berde brengt. Bevalt je dat niet, geen BS uitkramen.
Ik snap je prima, je zit er gewoon naast.quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef sp3c het volgende:
als je het niet snapt dan kun je het vragen en dan leg ik het verder uit, meer heb ik niet voor je en op die toonhoogte van jou ga ik niet zitten hoor![]()
leg maar uitquote:Op woensdag 4 mei 2022 12:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik snap je prima, je zit er gewoon naast.
En dan vinden mensen het vreemd dat de Oekraeners zich in Marioepol liever doorvechten dan zich aan dat Russisch tuig over te gevenquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.
[ twitter ]
quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ik jou hier moet uit gaan leggen dat er voordeel is, aan het feit dat wapengekletter niet direct op je grens plaatsvind, maar iets daarvoor,
We dus op het punt aangeland zijn dat je het niet wil weten, playing dumb, houd het idd op.
didn't think so eitherquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |