Waarom zou de Oekraïne grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekraïne zelf van zou kunnen profiteren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oekraïners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.
Hup hup en door.
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou de Oekraïne grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekraïne zelf van zou kunnen profiteren.
De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
precies je betoog is een goed voorbeeld van een strohalm zoals ik zei.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Afstand wordt steeds minder belangrijk voor oorlogsvoering, als we zouden willen, zouden we Rusland nu ook al kunnen bombarderen.quote:Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Natuurlijk wil men in de VS geen kernwapens op Cuba...quote:Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Vermeend inderdaad. Want in Oost-Oekraïne wordt hard gevochten tegen de Russen.quote:Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Maakt het alleen maar erger eigenlijk, dat Rusland een democratisch gekozen regeringsleider af wil zetten. (Of eigenlijk, beter gezegd, wil(de) vermoorden.)quote:Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Er is veel contact geweest, onder andere tussen Poetin en Macron. De inhoud van zulke gesprekken is geheim, maar waarschijnlijk is heel veel gedaan om Poetin tot kalmte te manen.quote:Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.
Dus de bezetting van de Krim is volgens jou een gevolg van het toetreden door landen aan de NAVO? Dat vind ik wel een flinke sprong.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.
Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
De psychoses van putin zijn niet boeiend.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.
Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?
https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekraïne is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom zou de Oekraïne grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekraïne zelf van zou kunnen profiteren.
De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
Ik weet niet goed wat er eenzijdig is aan de berichtgeving over daadwerkelijke voortgang door Rusland, dat wordt volgens mij dagelijks vrij accuraat in kaart gebracht door een aantal organisaties die hun berichtgeving goed checken.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.
Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekraïne en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
Nee, russen worden onderdrukt. dus logisch at ze niet zo zijn. Taiwanese zijn oorspronkelijk Chinezen en hebben een democratische rechtstaat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:02 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.
Met andere woorden: dat kun je vergeten.
Rusland zit tussen West-Europa en China in, en hun cultuur en denkwijze ook.
Misschien is onze grootste fout met de Russen wel dat we steeds maar weer denken dat ze zijn zoals wij. En telkens weer verrast zijn dat ze anders denken. We begrijpen ze niet, hoewel we denken van wel, en daardoor lijken ze onberekenbaar voor ons en dat maakt ons natuurlijk bang.
En we maken ook die vergissing met de Oekraïners, naar mijn mening. Ze zijn geen West-Europeanen, en zullen nooit zo zijn. Oekraïners hebben meer gemeen met Russen dan met ons in West-Europa.
Wanneer je maffia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekraïne is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Das ook wel wat rechtlijnig gedachtquote:Op woensdag 4 mei 2022 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wanneer je mafia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.
Nope. Toegeven aan chantage is nooit eenmalig. Als ze merken dat je er gevoelig voor bent, komen ze altijd terug.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das ook wel wat rechtlijnig gedacht
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekraïne wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Das ook wel wat rechtlijnig gedacht
We voeren de krokodil met Oekraine en hopen dat ie zich dan een tijdje koest houdt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekraïne wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
Dat gaat toch gebeuren denk je niet, althans een klein deel Oekraïne.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekraïne wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
Nee, dat denk ik niet.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet,
Zag laatst op Flightradar een RC-135w die boven Polen aan het bijtanken was bij een KC-135. Leuk om te zien wel.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel bedrijvigheid in het Europese luchtruim wat betreft luchtmacht van verschillende landen. Zelfs Oezbekistan Airforce met een dikke Ilyushin boven Roemenië.
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?quote:
Nee, ik denk dat Oekraïne ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze de Krim mogen houden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Echt?quote:Op woensdag 4 mei 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Oekraïne ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |