Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 08:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Denk je echt dat het om de pompprijs gaat, denk dat het een strohalm is. Baudet zei laatst nog dat Rusland nu europa (weer) aan het bevrijden is.
Ize geloven gewoon wat rusland doet terrecht is en rusland niet anders kan, en dat alles aan het westen ligt, maar dat het westen anders denkt vervormen ze hun argumenten met nadelen zoals pompprijzen.
Meer dan genoeg reden om de wapenleveranties nog veel meer op te voeren. Elke dag wordt Oekraïne sterkerquote:Op woensdag 4 mei 2022 02:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Prima reden om vandaag nog de wapenleveranties te stoppen.
Als een land iets wil betekent niet dat ze daarna maar een oorlog mogen beginnen als ze het niet krijgen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekraïne, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?
Hey niet met met feiten komen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekraïne, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.
Verder was er ook niet echt sprake van Oekraïne die bij de NAVO zou komen want dat was enige tijd geleden nog geveto'd.
Om de Cubacrisis hierbij te slepen geeft wel aan dat je weinig van begrijpt. Totaal andere situatie met een veel breder verhaal eromheen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat als dat uitgemond had in een halve genocide, met ladingen Cubaanse steden in puin schieten, VS soldaten die plunderen, kinderen verkrachten en moorden, we daar beduidend minder begrip voor hadden gehad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.quote:Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.
Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
Het gaat de Russen om de grondstoffen en de VS om de wereldorde te kunnen bepalen en te kunnen blijven. Meer is het niet. Al dat andere is gelul.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.
Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
quote:
wtfquote:There is another one type of torture, I have forgotten its name. A barrel? One puts a pipe into a person's anus, and puts a barbed wire through it.
Ik had het over Polen, daar.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat werd op dag 1 of 2 ongeveer al geëist.
Het zou mooi zijn als die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekraïns veld.quote:
Natuurlijk 0, maar als jij dan gaat vragen: gaat die dan ook eisen dat die landen allemaal maar uit de NAVO gaan? - dat is allang gebeurt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had het over Polen, daar.
Wat heeft Poetin daar over te eisen?
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn dat die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekraïns veld.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekraïne. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?
Heb een beetje het gevoel dat ze dat ook wel opwindend zou vinden.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.
Ja maar de Amerikanen zijn ook lachend op de foto gegaan met Irakese gevangenen!quote:
Oekraïners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 10:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik vraag me ook wel af waarom Oekraïeners graag terug willen naar een situatie als vazalstaat van Rusland
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 23:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee hoor niet nodig. rusland is de grootste bedreiging voor ons als Europeanen. En Ik hoop dat russen zich ooit gaan aansluiten bij de europese cultuur waar Nederland een zeer groot grondlegger van is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |