abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:29:38 #181
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204623071
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekraïne, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.

Verder was er ook niet echt sprake van Oekraïne die bij de NAVO zou komen want dat was enige tijd geleden nog geveto'd.
Hey niet met met feiten komen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:31:44 #182
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204623090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.

Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.

Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.

Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.

Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.

Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?

Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Om de Cubacrisis hierbij te slepen geeft wel aan dat je weinig van begrijpt. Totaal andere situatie met een veel breder verhaal eromheen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:33:56 #183
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623109
quote:
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Denk dat als dat uitgemond had in een halve genocide, met ladingen Cubaanse steden in puin schieten, VS soldaten die plunderen, kinderen verkrachten en moorden, we daar beduidend minder begrip voor hadden gehad.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:35:24 #184
3542 Gia
User under construction
pi_204623116
quote:

[..]

Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.

Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.

Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.

Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?

Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.

Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te willen. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 04-05-2022 12:15:01 ]
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:37:01 #185
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204623134
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]
Macron heeft anders heel wat gesprekken gevoerd met Poetin en Zelensky voor de oorlog.

Maar wat ik niet snap is: Poetin wil niet dat Oekraine bij de Navo komt, want hij wil niet grenzen aan aan navo-land. Zelfde geldt voor Finland.
Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204623138
Waarschijnlijk wel.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 10:38:58 #187
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_204623145
twitter

:{
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_204623163
quote:

[..]

Die landen geven aan dit wel te weten. Dan zegt Poetin: "Dan ga ik dat land veroveren om te voorkomen dat ze lid worden van de navo." Maar dan is Polen zijn nieuwe buur, en jawel, navo-land. Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
Het gaat de Russen om de grondstoffen en de VS om de wereldorde te kunnen bepalen en te kunnen blijven. Meer is het niet. Al dat andere is gelul.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 10:42:40 #189
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623182
quote:
8s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:38 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]

quote:
There is another one type of torture, I have forgotten its name. A barrel? One puts a pipe into a person's anus, and puts a barbed wire through it.
wtf :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:49:15 #190
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623259
quote:

Gaat ie dan eisen dat die uit de navo moeten?
Dat werd op dag 1 of 2 ongeveer al geëist.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:50:24 #191
3542 Gia
User under construction
pi_204623272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat werd op dag 1 of 2 ongeveer al geëist.
Ik had het over Polen, daar.
Wat heeft Poetin daar over te eisen?
pi_204623275
twitter

De EU gaat Moldavië helpen met militaire steun. Zo te lezen gaat het in eerste instantie om het bewapenen van het legertje van Moldavië, maar dit klinkt alsof ze ook bereid zijn om troepen te sturen als het nodig is.

Ergens moeten we een streep trekken, dus ik zou daar wel voorstander van zijn. Je wil geen tweede Kaliningrad in Europa.
pi_204623276
quote:
[ twitter ]

Het zou mooi zijn als die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekraïns veld.
Цой жив
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:52:40 #194
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623294
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik had het over Polen, daar.
Wat heeft Poetin daar over te eisen?
Natuurlijk 0, maar als jij dan gaat vragen: gaat die dan ook eisen dat die landen allemaal maar uit de NAVO gaan? - dat is allang gebeurt.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 10:54:41 #195
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623310
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:51 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het zou mooi zijn dat die moeder binnenkort gebeld kan worden met het bericht dat haar zoon weg ligt te rotten ergens in een Oekraïns veld.
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.
pi_204623321
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 01:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tot 2014 zat er een pro-Russische regering in Oekraïne. De armoede daalde voorheen jaarlijks, is daarna gestegen en zit nu weer op het niveau 2014. Als je terug zou gaan naar die situatie, waar komen dan die 100.000 doden vandaan en waarom zou je die mensen daardoor tot tergende armoede veroordelen?

Ik vraag me ook wel af waarom Oekraïeners graag terug willen naar een situatie als vazalstaat van Rusland :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2022 10:57:11 ]
  woensdag 4 mei 2022 @ 10:57:38 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_204623331
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien zou het leuk zijn die moeder te bellen zodat ze mee kan luisteren als er een buis in zijn bibs zit waar een stuk prikkeldraad doorheen wordt gehaald.
Heb een beetje het gevoel dat ze dat ook wel opwindend zou vinden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204623332
quote:
[ twitter ]

Ja maar de Amerikanen zijn ook lachend op de foto gegaan met Irakese gevangenen! ;(
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204623342
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:56 schreef J.B. het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik vraag me ook wel af waarom Oekraïeners graag terug willen naar een situatie als vazalstaat van Rusland :P
Oekraïners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.
Hup hup en door.
Vakman pur sang
pi_204623372
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 23:37 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Nee hoor niet nodig. rusland is de grootste bedreiging voor ons als Europeanen. En Ik hoop dat russen zich ooit gaan aansluiten bij de europese cultuur waar Nederland een zeer groot grondlegger van is.
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.

Met andere woorden: dat kun je vergeten.

Rusland zit tussen West-Europa en China in, en hun cultuur en denkwijze ook.

Misschien is onze grootste fout met de Russen wel dat we steeds maar weer denken dat ze zijn zoals wij. En telkens weer verrast zijn dat ze anders denken. We begrijpen ze niet, hoewel we denken van wel, en daardoor lijken ze onberekenbaar voor ons en dat maakt ons natuurlijk bang.

En we maken ook die vergissing met de Oekraïners, naar mijn mening. Ze zijn geen West-Europeanen, en zullen nooit zo zijn. Oekraïners hebben meer gemeen met Russen dan met ons in West-Europa.
pi_204623390
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oekraïners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.
Hup hup en door.
Waarom zou de Oekraïne grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekraïne zelf van zou kunnen profiteren.

De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:06:04 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarom zou de Oekraïne grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekraïne zelf van zou kunnen profiteren.

De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
pi_204623404
quote:

[..]

precies je betoog is een goed voorbeeld van een strohalm zoals ik zei.

De bevestiging dat mensen bij de eu willen end at de eu creëert voor een welvarend europa en vrede onder hun lidstaten. met daarin vrijheid en soevereiniteit binnen een unie, is natuurlijk niet zo leuk voor je als je dezelfde politieke visie hebt die Poetin heeft voor Europa.

De enige reden dat Poetin niet wil dat buurlanden bij de navo komen is omdat hij dan niet kan bepalen wat er in die landen gebeurt. Stel je voor Oekraïne die een grondstoffen economie opstart richting Europa en in navo en eu zit. Wie denk je wie er maximaal zal groeien in welvaart. Russen kijken erg neer op oekraïners, en zien ze als een lagere vorm van het Slavische volk.Stel je voor dat zij het beter doen, het voorstellen wil Poetin al voorkomen, want dat kan leiden tot twijfels aan zijn almachtige grootheid.
pi_204623412
quote:

[..]

Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.

Daarbij, wat betekenen garanties? Dat Oekraïne dan nooit lid mag worden en Rusland dat tot in de eeuwigheid mag blijven aanhalen?

quote:
Afstand wordt steeds minder belangrijk voor oorlogsvoering, als we zouden willen, zouden we Rusland nu ook al kunnen bombarderen.

quote:
Natuurlijk wil men in de VS geen kernwapens op Cuba...

quote:
Vermeend inderdaad. Want in Oost-Oekraïne wordt hard gevochten tegen de Russen.

quote:
Maakt het alleen maar erger eigenlijk, dat Rusland een democratisch gekozen regeringsleider af wil zetten. (Of eigenlijk, beter gezegd, wil(de) vermoorden.)

quote:

Er is veel contact geweest, onder andere tussen Poetin en Macron. De inhoud van zulke gesprekken is geheim, maar waarschijnlijk is heel veel gedaan om Poetin tot kalmte te manen.
pi_204623413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.

Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.

Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?

https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch
pi_204623432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.

Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
Dus de bezetting van de Krim is volgens jou een gevolg van het toetreden door landen aan de NAVO? Dat vind ik wel een flinke sprong.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:10:29 #207
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623434
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]

Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?

https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch

De psychoses van putin zijn niet boeiend.
Scorched earth
pi_204623436
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.

Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekraïne en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
pi_204623442
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekraïne is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Vakman pur sang
pi_204623447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.

Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekraïne en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
Ik weet niet goed wat er eenzijdig is aan de berichtgeving over daadwerkelijke voortgang door Rusland, dat wordt volgens mij dagelijks vrij accuraat in kaart gebracht door een aantal organisaties die hun berichtgeving goed checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')