abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204623390
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oekraners kunnen gewoon lekker in west blijven onder de hoede van Europa en Navo, alleen beetje grond inleveren.
Hup hup en door.
Waarom zou de Oekrane grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekrane zelf van zou kunnen profiteren.

De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:06:04 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623401
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:

[..]
Waarom zou de Oekrane grond moeten inleveren? Je zou wel gek zijn om dit aan de Russen te geven. Zeker aangezien in de Donbas nog behoorlijk wat grondstoffen zitten waar de Oekrane zelf van zou kunnen profiteren.

De Krim was al niet goed te praten maar die actie om de Krim te annexeren door de Russen als je door de bril van de Russen kijkt nog is te snappen vanwege de haven en hun vloot. De VS zou het in dat geval niet anders gedaan hebben.
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204623404
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.

Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.

Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.

Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.

Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.

Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?

Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
precies je betoog is een goed voorbeeld van een strohalm zoals ik zei.

De bevestiging dat mensen bij de eu willen end at de eu creert voor een welvarend europa en vrede onder hun lidstaten. met daarin vrijheid en soevereiniteit binnen een unie, is natuurlijk niet zo leuk voor je als je dezelfde politieke visie hebt die Poetin heeft voor Europa.

De enige reden dat Poetin niet wil dat buurlanden bij de navo komen is omdat hij dan niet kan bepalen wat er in die landen gebeurt. Stel je voor Oekrane die een grondstoffen economie opstart richting Europa en in navo en eu zit. Wie denk je wie er maximaal zal groeien in welvaart. Russen kijken erg neer op oekraners, en zien ze als een lagere vorm van het Slavische volk.Stel je voor dat zij het beter doen, het voorstellen wil Poetin al voorkomen, want dat kan leiden tot twijfels aan zijn almachtige grootheid.
pi_204623412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 09:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het lijkt er gewoon op dat Rusland garanties wilde van NATO op niet uitbreiden.

Is daar over gesproken? Veilgheidsgaranties heen en weer? Wat was daar de uitkomst dan van? Ik heb het even gemist.
Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.

Daarbij, wat betekenen garanties? Dat Oekrane dan nooit lid mag worden en Rusland dat tot in de eeuwigheid mag blijven aanhalen?

quote:
Sure Putin is gek, ik zie ook geen risico vanuit NATO dat ze offensief gaan doen, maar helemaal lekker dat er zware bommen gedropt kunnen worden vanaf dichtbij is het natuurlijk niet.
Afstand wordt steeds minder belangrijk voor oorlogsvoering, als we zouden willen, zouden we Rusland nu ook al kunnen bombarderen.

quote:
Amerika vond het ook niks dat Rusland op Cuba zat en dat begrijpt men dan weer wel.
Natuurlijk wil men in de VS geen kernwapens op Cuba...

quote:
Speelt nog mee dat oost Oekraine vermeent enorm Russisch gezind was, er intern oorlog gevoerd werd aldaar.
Vermeend inderdaad. Want in Oost-Oekrane wordt hard gevochten tegen de Russen.

quote:
Dat stuk richting Kiev was puur om Zelensky af te zetten.
Maakt het alleen maar erger eigenlijk, dat Rusland een democratisch gekozen regeringsleider af wil zetten. (Of eigenlijk, beter gezegd, wil(de) vermoorden.)

quote:
Schade van oorlog is natuurlijk veel groter en Poetin is knettergek, maar waar is de info in deze dat er gecommuniceerd is tussen de partijen voor de oorlog?

Die opbouw heeft 6-12 maanden plaatsgevonden.
Er is veel contact geweest, onder andere tussen Poetin en Macron. De inhoud van zulke gesprekken is geheim, maar waarschijnlijk is heel veel gedaan om Poetin tot kalmte te manen.
pi_204623413
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat hele NAVO-verhaal is slechts een van de vele rookgordijnen. Het gaat hem om landjepik.
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.

Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.

Heb je wel eens van de term 'holistisch' gehoord?

https://www.betekenis-definitie.nl/Holistisch
https://www.encyclo.nl/begrip/holistisch
pi_204623432
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het NAVO verhaal is de oorzaak. Het landjepik is het resultaat van hoe het NAVO verhaal zich sinds 1997 heeft afgespeeld.

Om die twee onafhankelijk van elkaar te zien moet je een hele grote cognitieve dissonantie opbouwen.
Dus de bezetting van de Krim is volgens jou een gevolg van het toetreden door landen aan de NAVO? Dat vind ik wel een flinke sprong.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:10:29 #207
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623434
quote:

[..]

De psychoses van putin zijn niet boeiend.
Scorched earth
pi_204623436
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Neuh, want in dat geval zou heel Cuba al in Amerikaanse handen moeten zijn.
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.

Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekrane en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
pi_204623442
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:04 schreef Cherni het volgende:

[..]

Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekrane is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Vakman pur sang
pi_204623447
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]
Cuba kun je niet vergelijken met de Krim. Zeker historisch niet.

Enfin de Russen moeten uit de Donbas geschopt worden. Hoe dan ook. Als de Russen de Donbass annexeren en ook nog tot Odessa is de ramp niet te overzien voor de Oekrane en het westen. Maar vanwege de eenzijdige berichten die wij hier voorgeschoten krijgen durf ik geen voorspelling te geven hoe dit uiteindelijk zal aflopen. Het lijkt mij een kwestie van de langste adem hebben.
Ik weet niet goed wat er eenzijdig is aan de berichtgeving over daadwerkelijke voortgang door Rusland, dat wordt volgens mij dagelijks vrij accuraat in kaart gebracht door een aantal organisaties die hun berichtgeving goed checken.
pi_204623460
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:02 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dan heb je nog niet begrepen dat Russen er dan wel (enigszins) West-Europees uitzien, maar in feite evenveel gemeen hebben met Chinezen als met ons.

Met andere woorden: dat kun je vergeten.

Rusland zit tussen West-Europa en China in, en hun cultuur en denkwijze ook.

Misschien is onze grootste fout met de Russen wel dat we steeds maar weer denken dat ze zijn zoals wij. En telkens weer verrast zijn dat ze anders denken. We begrijpen ze niet, hoewel we denken van wel, en daardoor lijken ze onberekenbaar voor ons en dat maakt ons natuurlijk bang.

En we maken ook die vergissing met de Oekraners, naar mijn mening. Ze zijn geen West-Europeanen, en zullen nooit zo zijn. Oekraners hebben meer gemeen met Russen dan met ons in West-Europa.
Nee, russen worden onderdrukt. dus logisch at ze niet zo zijn. Taiwanese zijn oorspronkelijk Chinezen en hebben een democratische rechtstaat.

Jou stukje is precies de fascistische onzin die ze bij het Kremlin ook verkondigen, alsof er een wereld orde is. echter weet kremlin dat het onzin is, maar om eigen behoudt van macht voeren ze een oorlog.

Voorbeeld; 1 miljoen hoog opgeleide russen vertrekken uit Rusland iedereen met een beetje talent en mogelijkheid wil zo snel mogelijk weg. De FvD visie op de wereld is al vaak gesneuveld, en telkens proberen groepen uit een volk het weer, het bestaat niet.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:17:31 #212
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204623486
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Omdat Rusland een kernmacht is en het een onstopbare geschiedenis word. En wat lijden wij eraan? En voor Oekrane is het misschien ook wel beter want hervormingen en bij de navo maakt hun ook veilig op de langere termijn.
Wanneer je maffia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204623507
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wanneer je mafia-landen als Rusland en Noord-Korea altijd hun zin wil geven omdat ze kernwapens hebben, kunnen we hier in Europa de boel dus meteen kado doen aan Poetin.
Das ook wel wat rechtlijnig gedacht
Vakman pur sang
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:21:06 #214
38496 Perrin
pi_204623518
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nope. Toegeven aan chantage is nooit eenmalig. Als ze merken dat je er gevoelig voor bent, komen ze altijd terug.

Het enige antwoord op boosaardige staten die met kernwapens dreigen om hun politieke doelen te bereiken is laten weten dat je terugslaat.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:22:08 #215
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623525
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekrane wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:23:14 #216
38496 Perrin
pi_204623533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Onder de noemer dat als we debiel putin nu Oekrane wel geven, hij zich daarna echt wel gedraagt, en vast niet verder gaat. Want dat past het beste in jouw wereldbeeld, zoiets.
We voeren de krokodil met Oekraine en hopen dat ie zich dan een tijdje koest houdt.
pi_204623551
Veel bedrijvigheid in het Europese luchtruim wat betreft luchtmacht van verschillende landen. Zelfs Oezbekistan Airforce met een dikke Ilyushin boven Roemeni.
pi_204623552
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet, althans een klein deel Oekrane.
En is al eerder gebeurt, waarom gebeurde er toen niks ipv sancties?

Er zijn zoveel zaken in de wereld niet “eerlijk” die we dan vrolijk wel prima vinden of geen aandacht geven.
Het is wel duidelijke dat de grote beer nu klein gemaakt moet worden maar de manier waarop twijfel ik aan.
Vakman pur sang
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:27:22 #219
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623562
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet,
Nee, dat denk ik niet.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:27:30 #220
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623563
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Seeburg54 het volgende:
Veel bedrijvigheid in het Europese luchtruim wat betreft luchtmacht van verschillende landen. Zelfs Oezbekistan Airforce met een dikke Ilyushin boven Roemeni.
Zag laatst op Flightradar een RC-135w die boven Polen aan het bijtanken was bij een KC-135. Leuk om te zien wel. :)
pi_204623570
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:27 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet.
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Vakman pur sang
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:30:07 #222
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623582
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Denk je echt dat ze na nog meer verliezen terugtrekken naar Russisch gebied en denken “nou ja volgende keer beter”?
Nee, ik denk dat Oekrane ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:32:02 #223
38496 Perrin
pi_204623596
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat ze blij mogen zijn als ze de Krim mogen houden.
pi_204623604
twitter
pi_204623606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat Oekrane ze in de rug gaat schieten terwijl ze terugrennen naar motha rossia.
Echt? :')
Vakman pur sang
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:34:35 #226
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204623618
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gaat toch gebeuren denk je niet, althans een klein deel Oekrane.
En is al eerder gebeurt, waarom gebeurde er toen niks ipv sancties?
Wanneer hebben we Oekrane eerder aan Poetin gegeven dan?
pi_204623619
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En land verder afgesloten en hun bodemschatten kwijt geraakt is inclusief havens is voor de Oekrane een ramp. Iedere keer komt die navo retoriek weer bovendrijven.

En dat is mijn persoonlijke mening, maar het gaat de Russen om de grondstoffen in de Donbass, staalindustrie en aansluiting via zee dmv havens. Zonder dat is Oekrane een stuk minder interssant ook voor het westen.
pi_204623638
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:34 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wanneer hebben we Oekrane eerder aan Poetin gegeven dan?
Krim
Vakman pur sang
pi_204623644
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Krim
Dat is niet door iemand gegeven aan Rusland, volgens mij.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:38:26 #230
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623653
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Echt? :')
Ja.
Scorched earth
pi_204623657
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is niet door iemand gegeven aan Rusland, volgens mij.
Niet voldoende hard opgetreden
Vakman pur sang
pi_204623687
Vreselijk.

Dit is hoe Russen Oekraners bevrijden. Klik op de link voor de draad.

twitter
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:42:10 #233
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204623691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zouden ze doorstoten? De Oekraners. Op naar Moskou?
pi_204623694
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:42 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Zou mooi zijn.
pi_204623702
twitter
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:44:18 #236
500074 Rode_Wijn
pi_204623706
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:41 schreef polderturk het volgende:
Vreselijk.

[ twitter ]
Wat is dit nu weer voor bizarre martelmethode
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:44:57 #237
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623714
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:44 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor bizarre martelmethode
Dat noemen ze nou Denazificatie.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:45:58 #238
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_204623725
quote:

[..]

Nee knul, dat is het zeer doorzichtige excuus.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204623739
quote:

[..]
Nee, het is al een hele kluif om de Russen de Oekrane uit te schoppen. Ik ben daar nog niet van overtuigd al hoop ik het wel. Laat staan Rusland binnen te vallen en er een complete mobilisatie gaat plaats vinden.
pi_204623748
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:07 schreef luxerobots het volgende:
Rusland gaat daar niet over. Landen mogen zelf beslissen of ze zich aansluiten bij de NAVO, daar heeft Rusland niets over te zeggen.
Nou Rusland riskeert er een oorlog voor, als je dat nikszeggends vindt dan is dat jouw mening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:49:38 #241
5428 crew  miss_sly
pi_204623758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nee, het is al een hele kluif om de Russen de Oekrane uit te schoppen. Ik ben daar nog niet van overtuigd al hoop ik het wel. Laat staan Rusland binnen te vallen en er een complete mobilisatie gaat plaats vinden.
Ik denk ook niet dat Ukrane die ambitie heeft. Ze willen weer soerein zijn, zonder Russen, ze willen Rusland helemaal niet aan- of binnenvallen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:50:22 #242
5428 crew  miss_sly
pi_204623768
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou Rusland riskeert er een oorlog voor, als je dat nikszeggends vindt dan is dat jouw mening.
Rusland pretendeert daar iets over te zeggen te hebben en riskeert er een oorlog over. Dat wil niet zeggen dat ze er ook maar iets over te zeggen hebben. Dat zijn echt twee verschillende dingen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204623769
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet voldoende hard opgetreden
Oh. Dus nu ben je ineens een fan van escaleren? Grappig hoe dat werkt,
pi_204623779
quote:

[..]
Natuurlijk niet.
pi_204623782
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:33 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat als dat uitgemond had in een halve genocide, met ladingen Cubaanse steden in puin schieten, VS soldaten die plunderen, kinderen verkrachten en moorden, we daar beduidend minder begrip voor hadden gehad.
Eens hoor. Maar prettig vinden ze het niet, en wie weet, weapons of mass destruction is vaker een reden geweest om een land in te vallen maar Irakezen zijn niet zo belangrijk?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204623786
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat Ukrane die ambitie heeft. Ze willen weer soerein zijn, zonder Russen, ze willen Rusland helemaal niet aan- of binnenvallen.
Natuurlijk niet.
pi_204623790
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Om de Cubacrisis hierbij te slepen geeft wel aan dat je weinig van begrijpt. Totaal andere situatie met een veel breder verhaal eromheen.
Misschien begrijp jij het gewoon niet zo goed? Zo ingewikkeld is mijn verhaal niet.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:52:39 #248
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204623796
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Eens hoor. Maar prettig vinden ze het niet, en wie weet, weapons of mass destruction is vaker een reden geweest om een land in te vallen maar Irakezen zijn niet zo belangrijk?
Ook op de oorlog in Irak was voldoende kritiek. Waarom wil je trouwens de oorlog in Irak er aan de haren bijslepen?
pi_204623800
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Letland ligt hemelsbreed net zo dichtbij Moskou als Oekrane, en de afstand Estland naar St Petersburg is al helemaal niks.

Verder was er ook niet echt sprake van Oekrane die bij de NAVO zou komen want dat was enige tijd geleden nog geveto'd.
Das allemaal leuk en excuses ik mis even het officiele bericht dat Poetin veiligheidsgaranties van de EU / Oekraine / Nato in de wind heeft geslagen.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:53:28 #250
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:51 schreef ludovico het volgende:
maar Irakezen zijn niet zo belangrijk?
Klopt. Oorlog in verweggistan raakt ons niet zo als een oorlog autorit 5 uur hier vandaan.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:53:58 #251
477768 TweedeKlum
pi_204623807
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien begrijp jij het gewoon niet zo goed? Zo ingewikkeld is mijn verhaal niet.
Je stelt het allemaal veel te simplistisch voor, de Cubacrisis is hier totaal niet mee te vergelijken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:00 #252
500074 Rode_Wijn
pi_204623824
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:47 schreef Cherni het volgende:

[..]
Het zou ze misschien wel van slag kunnen brengen. Dan hebben ze ineens een ander soort focus. De kans acht ik niet groot ook maar tactisch kan ik mij er wel iets bij voorstellen
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:05 #253
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623825
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das allemaal leuk en excuses ik mis even het officiele bericht dat Poetin veiligheidsgaranties van de EU / Oekraine / Nato in de wind heeft geslagen.
Die zijn hem niet gegeven.

Waarom zou wie dat sowieso ook doen.

Bij je favo Sterke Man putin schijnt de zon niet uit zijn reet, de rest van de wereld is totaal niet verplicht om hem te gaan vertellen "dat we hem heus niet aan gaan vallen". Dat is namelijk een gegeven.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:56:24 #254
117098 Hathor
Effe niet
pi_204623829
quote:
Vreselijk.

[ twitter ]
Niet te bevatten, wat een honden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 4 mei 2022 @ 11:57:53 #255
500074 Rode_Wijn
pi_204623850
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Natuurlijk niet.
Onwaarschijnlijk wellicht maar aan de andere kant sta ik nergens meer van te kijken.
pi_204623861
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:56 schreef ExTec het volgende:

[..]
Die zijn hem niet gegeven.

Waarom zou wie dat sowieso ook doen.

Bij je favo Sterke Man putin schijnt de zon niet uit zijn reet, de rest van de wereld is totaal niet verplicht om hem te gaan vertellen "dat we hem heus niet aan gaan vallen". Dat is namelijk een gegeven.
Waarom probeer je zo een punt te maken?
Het komt echt volkomen debiel over. Alsof je niet bij machte bent om het gewoon op de inhoud te houden. Alsof je punten in een kleuterklas probeert te scoren om te laten zien hoe zo'n big boy je bent.
Beetje Putin-esk wel.
Go hard or go home
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 11:59:15 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204623869
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:56 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het zou ze misschien wel van slag kunnen brengen. Dan hebben ze ineens een ander soort focus. De kans acht ik niet groot ook maar tactisch kan ik mij er wel iets bij voorstellen
Kan me voorstellen dat ze een eindje het land in rollen als ze de kans krijgen, paar dorpjes bezetten en dan weer terug
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:01:12 #258
500074 Rode_Wijn
pi_204623891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Poetin wel degelijk bindende afspraken over territoriale integriteit in de wind geslagen in geval van Oekrane. Oekraine ruilden (heel naef zo achteraf gezien) kernwapens voor de veiligheid. Afspraken die Poetin (en in feite ook China) sedert 2014 schendt
pi_204623952
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat ze een eindje het land in rollen als ze de kans krijgen, paar dorpjes bezetten en dan weer terug
Dat lijkt mij een enorm slecht idee, dan geef je Rusland precies wat het nodig heeft om er een Grote Patriottische Oorlog deel 2 van te maken.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:06:59 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204623953
Kernwapens hadden ze hier toch niet zoveel aangehad

Bovendien hadden ze toen geen cent te makken
pi_204623959
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 01:56 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb trouwens ook liever dat er 30 miljoen Oekraners sterven dan 8 miljard mensen waaronder ik, mijn naasten en uiteraard jullie lieverds in een kernoorlog, zelfs R. Giskard Reventlov snapte deze simpele rekensom dus dan moet het jullie ook lukken.
Dat je een egostische angsthaas bent was al even duidelijk
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:07:21 #262
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204623961
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat lijkt mij een enorm slecht idee, dan geef je Rusland precies wat het nodig heeft om er een Grote Patriottische Oorlog deel 2 van te maken.
En Krim?
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:07:45 #263
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204623971
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja dan gaan ze pas echt los zeker
pi_204623974
quote:
5s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
En Krim?
Krim is Oekraine. Niemand buiten Rusland erkent de aanspraken van Rusland, volgens mij
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:10:48 #265
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624007
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Krim is Oekraine. Niemand buiten Rusland erkent de aanspraken van Rusland, volgens mij
Maar ik neem voorzichtig aan dat je de spagaat waar je jezelf in manoeuvreert, erkent ;)

En vanuit een wat ander perspectief, bestaat er natuurlijk geen "recht op behoud van territoriale integriteit" als je eerst een ander land binnenvalt, en daarna verliest.

Ik zou het een prima idee vinden als Oekrane een bufferstrook bv 2KM diep van rus afpakt.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:13:41 #266
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204624049
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:50 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]

De EU gaat Moldavi helpen met militaire steun. Zo te lezen gaat het in eerste instantie om het bewapenen van het legertje van Moldavi, maar dit klinkt alsof ze ook bereid zijn om troepen te sturen als het nodig is.

Ergens moeten we een streep trekken, dus ik zou daar wel voorstander van zijn. Je wil geen tweede Kaliningrad in Europa.
Ergens zouden daar nu als de wiederweerga westerse troepen gestationeerd moeten worden naast de grens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204624051
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar ik neem voorzichtig aan dat je de spagaat waar je jezelf in manoeuvreert, erkent ;)

En vanuit een wat ander perspectief, bestaat er natuurlijk geen "recht op behoud van territoriale integriteit" als je eerst een ander land binnenvalt, en daarna verliest.

Ik zou het een prima idee vinden als Oekrane een bufferstrook bv 2KM diep van rus afpakt.
Nee? Rusland heeft een document getekend waarin het erkent dat de Krim bij Oekraine hoort en garanties gegeven in dat document voor de territioriale integriteit van Oekraine. Dat ze dat later met voeten treden maakt niet dat de Krim nu deel is van Rusland maar dat is slechts mijn opinie.
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:15:22 #268
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee? Rusland heeft een document getekend waarin het erkent dat de Krim bij Oekraine hoort
En daarom heeft rus het ook geannexeerd. Allemaal heel logisch.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:17:08 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624093
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat moet je nou met 2km buffer?

Beetje soldaat pist verder dan dat (volgens de verhalen)
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:18:18 #270
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624109
Nieuwe dag, nieuwe branden in rus' industrile complexen.

twitter
Scorched earth
pi_204624121
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
En daarom heeft rus het ook geannexeerd. Allemaal heel logisch.
Tja...wat is logisch? Poetin vond het heel logisch, vermoedelijk
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:19:48 #272
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat moet je nou met 2km buffer?

Beetje soldaat pist verder dan dat (volgens de verhalen)
Maken we er 5 van?

Nee, dom argument, laten we vooral geen voorzorgsmaatregelen nemen, want "het werkt toch niet"

Laten we ook kappen met alcoholcontroles, want het blijkt immers dat mensen toch beschonken achter het stuur zitten.
Scorched earth
pi_204624131
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ergens zouden daar nu als de wiederweerga westerse troepen gestationeerd moeten worden naast de grens.
Doe maar rustig in Moldavi hoor (als die er ook mee akkoord gaan althans), anders kom je weer voor een fait accompli te staan.
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:21:33 #274
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...wat is logisch? Poetin vond het heel logisch, vermoedelijk
Sure, ik ben het niet met je oneens, maar je gedraai waar Krim blijkbaar terugpakken geen probleem is, verwijzend naar een verdrag wat rus met voeten heeft getreden, anderzijds wel van mening zijn dat rus grondgebied off limits is, is weinig consequent.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:22:50 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maken we er 5 van?

Nee, dom argument, laten we vooral geen voorzorgsmaatregelen nemen, want "het werkt toch niet"

Laten we ook kappen met alcoholcontroles, want het blijkt immers dat mensen toch beschonken achter het stuur zitten.
Zolang je er met een kanon overheen kunt schieten is het een buffer van niks

De rest van de post laat ik maar voor wat het is want je lijkt te reageren op een argument dat ik nergens maak en dus ik stel voor dat je mijn antwoord door op ook voor me invult en het naar jezelf dm't ofzo
pi_204624164
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:06 schreef sp3c het volgende:
Kernwapens hadden ze hier toch niet zoveel aangehad

Bovendien hadden ze toen geen cent te makken
Natuurlijk wel. Met zoveel kernwapens hadden ze het voortbestaan van de Staat gegarandeerd. Er is nog nooit een rechtstreekse oorlog geweest tussen kernmachten omdat een totale overwinning niet mogelijk is. Dat was wel het hele doel achter deze invasie.
pi_204624173
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sure, ik ben het niet met je oneens, maar je gedraai waar Krim blijkbaar terugpakken geen probleem is, verwijzend naar een verdrag wat rus met voeten heeft getreden, anderzijds wel van mening zijn dat rus grondgebied off limits is, is weinig consequent.
Sorry? Ik draai nergens. Ik zeg dat Oekraine niet Rusland moet binnen gaan, ik beschouw de Krim niet als Rusland. Daar zit geen enkeled draai of tegenstrijdigheid in. Ik ben 100% rechtlijnig daarin, de bezetting van de Krim is illegaal

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2022 12:24:48 ]
pi_204624178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
En sinds wanneer is wat er uit het Kremlin komt ook echt waar?

(Overigens riskeert Rusland er niet alleen een oorlog voor, ze zijn de oorlog daadwerkelijk zelf begonnen.)
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:24:56 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624182
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:23 schreef Confetti het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Met zoveel kernwapens hadden ze het voortbestaan van de Staat gegarandeerd. Er is nog nooit een rechtstreekse oorlog geweest tussen kernmachten omdat een totale overwinning niet mogelijk is. Dat was wel het hele doel achter deze invasie.
India VS Pakistan?
pi_204624200
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
India VS Pakistan?
Die hebben allebei pas sinds eind jaren '90 kernwapens.
pi_204624224
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Van mij mag Rusland officiele erkenning van de Krim als Russisch grondgebied krijgen als ik me geen zorgen meer hoef te maken om kernwapens, als ze opflikkeren uit de Oekrane en als we weer gewoon over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:29:18 #282
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:22 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zolang je er met een kanon overheen kunt schieten is het een buffer van niks
Volgens de schitterende zwart wit redenering dat een bufferzone alleen zin heeft als het ook echt, alles tegenhoud, en als het dat niet doet, heeft het natuurlijk instant 0 waarde. :')

Maar je kan die bufferzone natuurlijk gewoon helemaal voldouwen met deze dingen:

En dat maakt een nieuw offensief wel beduidend moeilijker.
Scorched earth
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:32:44 #283
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:24 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sorry? Ik draai nergens. Ik zeg dat Oekraine niet Rusland moet binnen gaan, ik beschouw de Krim niet als Rusland. Daar zit geen enkeled draai of tegenstrijdigheid in. Ik ben 100% rechtlijnig daarin, de bezetting van de Krim is illegaal
Rus vind het gewoon doodleuk hun eigen grondgebied. Net als de grond in de spreekwoordelijke bufferzone.

En nu? :)
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:34:11 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624300
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens de schitterende zwart wit redenering dat een bufferzone alleen zin heeft als het ook echt, alles tegenhoud, en als het dat niet doet, heeft het natuurlijk instant 0 waarde. :')

Maar je kan die bufferzone natuurlijk gewoon helemaal voldouwen met deze dingen:

[ afbeelding ]

En dat maakt een nieuw offensief wel beduidend moeilijker.
Je kunt je idd afvragen of een buffer berhaupt zin heeft vandaag de dag

2km is iig onzin
pi_204624305
quote:
7s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:

[..]
Rus vind het gewoon doodleuk hun eigen grondgebied. Net als de grond in de spreekwoordelijke bufferzone.

En nu? :)
Maar de rest van de planeet (uitgezonderd een paar mongolenstaatjes) doet dat niet, en dat limiteert de mogelijkheden van de Russen toch wel flink.
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:35:15 #286
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204624310
Grappig, Cuba erbij halen.

Feit: Cuba zat sinds eind jaren vijftig in een stevig verbond met de USSR, daarbij heeft de VS wat hopeloze pogingen gedaan om via Cubaanse vluchtelingen dictator Castro van de troon te stoten, maar heeft verder Cuba niet binnengevallen of anderszins fysiek lastig gevallen. Ze wilden en willen er geen handel mee drijven, das hun goed recht, net zoals Rusland het vrij staat wel of niet handel te drijven met Oekrane.

Dan de Cuba-crisis van 1962. Chroetsjov bedacht dat hij wel kernraketten op Cuba kon plaatsen. Tja, dat ging de VS wat te ver, vandaar de blokkade. Geen inval, geen fysiek geweld tegen Cuba zelf, maar puur een zeeblokkade van Russische schepen op weg naar Cuba. En de oplossing van de crisis was dat niet alleen geen kernwapens op Cuba werden gestationeerd, maar tevens dat die in Italie en Turkije zijn weggehaald. Er zijn geen kernwapens in De Baltische Staten of Polen, mocht Oekrane zich aansluiten bij NATO dan is de kans dat daar kernwapens gestationeerd worden nogal klein.

Kortom, volstrekt en totaal onvergelijkbaar. De VS is Cuba niet binnengevallen, heeft Cuba geen strobreed in de weg gelegd wanneer het gaat over het verbond met de USSR. Ze waren er niet blij mee, maar ze hebben nooit geweld tegen of in Cuba gebruikt. Ze hebben idiote amateuristische opstandelingen ondersteunt, that's it.

Als Mexico morgen een verdrag met China afsluit over innige samenwerking, inclusief innige militaire samenwerking dan zal de VS niet overmorgen Mexico binnenvallen, simpel zat.
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:36:56 #287
477768 TweedeKlum
pi_204624335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:28 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Van mij mag Rusland officiele erkenning van de Krim als Russisch grondgebied krijgen als ik me geen zorgen meer hoef te maken om kernwapens, als ze opflikkeren uit de Oekrane en als we weer gewoon over kunnen gaan tot de orde van de dag.
Zwichten dus voor chantage voor je eigen kutleventje, laf.
pi_204624340
Ik lees net dat bij de Soviet bezetting er 2 miljoen Afghanen zijn gedood. Geen wonder dat landen zich bij de NAVO willen aansluiten. Ze willen bescherming tegen de moordende, verkrachtende en martelende genocidale Russen.
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:37:52 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624345
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar de rest van de planeet (uitgezonderd een paar mongolenstaatjes) doet dat niet, en dat limiteert de mogelijkheden van de Russen toch wel flink.
Voor het argument dat de Russen een nieuwe patriottische oorlog ontketenen maakt het niet zo heel veel uit wat de rest van de planeet ervan vind

Ongeacht de mongolenstaatjes
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:38:18 #290
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je kunt je idd afvragen of een buffer berhaupt zin heeft vandaag de dag
Als ik jou hier moet uit gaan leggen dat er voordeel is, aan het feit dat wapengekletter niet direct op je grens plaatsvind, maar iets daarvoor,

We dus op het punt aangeland zijn dat je het niet wil weten, playing dumb, houd het idd op.
Scorched earth
pi_204624352
quote:
Vreselijk.

[ twitter ]
Dit zijn toch echt duivelse praktijken…🫢
Hoe ziek in je kop moet je zijn om zoiets te verzinnen, laat staan het uit te voeren..
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:39:46 #292
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624361
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn weet ik dat niet?

Lijkt me dat je moeilijk kan komen met: doen ze niet vanwege de druk die de rest uitoefent. Dat werkt nu immers ook totaal niet.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:43:27 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624399
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als ik jou hier moet uit gaan leggen dat er voordeel is, aan het feit dat wapengekletter niet direct op je grens plaatsvind, maar iets daarvoor,

We dus op het punt aangeland zijn dat je het niet wil weten, playing dumb, houd het idd op.
zit nu niet zo raar te stijgeren de hele tijd joh, je bent toch geen klein kind :')

als je het niet snapt dan kun je het vragen en dan leg ik het verder uit, meer heb ik niet voor je en op die toonhoogte van jou ga ik niet zitten hoor :W
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:44:22 #294
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624408
quote:
88s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
zit nu niet zo raar te stijgeren de hele tijd joh, je bent toch geen klein kind :')
Ik spreek je aan de BS die je hier te berde brengt. Bevalt je dat niet, geen BS uitkramen.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:44:39 #295
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624410
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik spreek je aan de BS die je hier te berde brengt. Bevalt je dat niet, geen BS uitkramen.
waarom is het bs?
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:45:07 #296
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624412
quote:
88s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:43 schreef sp3c het volgende:

als je het niet snapt dan kun je het vragen en dan leg ik het verder uit, meer heb ik niet voor je en op die toonhoogte van jou ga ik niet zitten hoor :W
Ik snap je prima, je zit er gewoon naast.
Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:45:21 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624414
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik snap je prima, je zit er gewoon naast.
leg maar uit
pi_204624415
quote:
Vreselijk.

[ twitter ]
En dan vinden mensen het vreemd dat de Oekraeners zich in Marioepol liever doorvechten dan zich aan dat Russisch tuig over te geven :')
  woensdag 4 mei 2022 @ 12:45:33 #299
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204624416
quote:
88s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
waarom is het bs?
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Scorched earth
  Moderator woensdag 4 mei 2022 @ 12:46:02 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204624421
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 12:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
[..]

didn't think so either
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')